- Liittynyt
- 29.03.2017
- Viestejä
- 1 784
Kelien kylmettyä alkanut taas startti pitämään semmoisen räikkämäisen lyhyen vinkaisun käynnistyksen yhteydessä. Tehnyt noin jo useamman vuoden. Onko tuohon jotain mitä voi tehdä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse vaihtaisin startin jos sitä menee muutenkin availemaan. Yleensä vinkasu tarkoittaa et laakeri kertoo että on vielä olemassa tai et rattaat on jo kuluneet että pyörivät jo toisinaan hutiKelien kylmettyä alkanut taas startti pitämään semmoisen räikkämäisen lyhyen vinkaisun käynnistyksen yhteydessä. Tehnyt noin jo useamman vuoden. Onko tuohon jotain mitä voi tehdä?
Kyllähän tuolla automatiikka pitäisi kuskin puolesta kaikki päätökset tehdä, antaa huollon päättää mitä vaihdetaan.
Onko huviajelu kielletty?
70€ sakkoa siitä, että ajeli pidempää reittiä kotiin yöllä... Sain vain vastauksena, jatkossa aja kylttien nopeuden mukaisesti ja älä anna tietä puskevalle. Halusin ajaa rauhassa pitkää matkaa ja ihastella maisemia. Poliisi ajoi perseessä kiinni...
Taas jätetään jotain kertomatta, poliisi harvemmin syyttä suotta sakottaaOnko huviajelu kielletty?
70€ sakkoa siitä, että ajeli pidempää reittiä kotiin yöllä... Sain vain vastauksena, jatkossa aja kylttien nopeuden mukaisesti ja älä anna tietä puskevalle. Halusin ajaa rauhassa pitkää matkaa ja ihastella maisemia. Poliisi ajoi perseessä kiinni...
Poliisilta saamassasi vastauksessa ei ollut mitään huviajeluun viittaavaa, vaan kyse oli puhtaasti ylinopeudesta ("...aja kylttien nopeuden mukaisesti ja älä anna tietä puskevalle.").Onko huviajelu kielletty?
70€ sakkoa siitä, että ajeli pidempää reittiä kotiin yöllä... Sain vain vastauksena, jatkossa aja kylttien nopeuden mukaisesti ja älä anna tietä puskevalle. Halusin ajaa rauhassa pitkää matkaa ja ihastella maisemia. Poliisi ajoi perseessä kiinni...
Tämäpä lyhyesti.Uskon, että provosoiduit liian nopeasti oman rauhasi häiritsemisestä. Kannattaa jatkossa olla antamatta tietä puskijoille. Pidä oma nopeus, äläkä aja ylinopeutta, niin vältyt liikennevirhemaksuilta.
Mitä ihmettä ne poliisit teki, kun vedit parkkiin pysäkille ensimmäisen kerran? Johan tuo olisi päättynyt siihen, kun olisi sammuttanut auton ja noussut pihalle vaikka jalkoja verryttelemään.
Muita Ford Fiestan omistajia? Mikähä tuossa -17 Fiestassa lienee huoltoväli?
Nyt n. 8kk aikajanalla tullut 20km täyteen ja öljyn ikä näyttää 37%
Fiesta/Fusion 2009-2017
Huoltoväli 20000km/1v
Fiesta 2018-
Huoltoväli bensiinit (paitsi 1.5 EcoBoost ST) 30000km/2v.
Tarkastushuolto 15000km/1v 69€ (öljyn ja suod vaihto +100€)
Huoltoväli diesel 30000km/2v ja tarkastushuolto öljyn ja suodattimen vaihdolla 15000km/1v 199 €
Huoltoväli 1.5 EcoBoost ST 20000km/1v Joka toinen vuosi iso huolto.
Juu tää on uudempaa korimallia/sukupolvea. Eli 10000tkm voi lisää painella ellei tuo öljyn käyttöikä ennen sitä vaadi huoltoa. Kiitos.Tuolta huoltovälitaulukko:
Järkevämpi merkkihuolto | RS Huolto Oy - Ford merkkihuolto
RS Huollon Ford-merkkihuoltoa tekevät koulutetut huollon ammattilaisemme. Maahantuojan valtuuttamassa merkkihuollossa autosi takuu säilyy varmasti.ford.rsh.fi
Vai oliko sittenkin uudempi sukupolvi, jos kerran jokin huoltovälinäyttökin löytyy?
Riippuu tosiaan koneesta ja normi järjenkäytöstä. Pikkuisiin alitehoisiin ei niin kriittinen, mutta niihin tehokkaampiin voi/pitää vaihtaa useammin (ST tai ST-line 1.0 140hp).Muita Ford Fiestan omistajia? Mikähä tuossa -17 Fiestassa lienee huoltoväli?
Nyt n. 8kk aikajanalla tullut 20km täyteen ja öljyn ikä näyttää 37%
En tiedä foordin päivitetyistä moottoreista, mut ensimmäisen generaation 1.6 ecoboostin (2011 mallinen) hajottaneena aloin vaihtamaan öljyjä 10tkm välein, merkkihuollossa vielä teetätin vaihdot. Alkuperäinen mottori kesti sen 180tkm 20tkm vaihdoilla ja vaihtokoneella ajelin 150tkm 10tkm vaihtovälillä (tuolloin ainakin katosi lspi ongelmat mitkä helposti ilmeni 4/5 vaihteella kiihdytettäessä).Juu tää on uudempaa korimallia/sukupolvea. Eli 10000tkm voi lisää painella ellei tuo öljyn käyttöikä ennen sitä vaadi huoltoa. Kiitos.
Riippuu tosiaan koneesta ja normi järjenkäytöstä. Pikkuisiin alitehoisiin ei niin kriittinen, mutta niihin tehokkaampiin voi/pitää vaihtaa useammin (ST tai ST-line 1.0 140hp).
Juu lasken tuon 125hp tuohon itse ottaisin varmemman päälle koneiden listalle. ST oli 1.6/215hp ja ST-line kovin oli 1.0/140hp, aka etenkin 1.0 koneissa alkoi olla aika rajut litratehot sen aikaisiksi.Kyseessä ST 1.0 125hp. Noh, voisha sitä loppuvuodelle varata huollon. Mielummin otan varman päälle