- Liittynyt
- 08.12.2016
- Viestejä
- 530
Jaahas, tuota olisikin valmiiksi kotona. Tarviiko sen kanssa olla erityis tarkkana ettei osuu vääriin paikkoihin hihnoihin esimBrake cleaner
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jaahas, tuota olisikin valmiiksi kotona. Tarviiko sen kanssa olla erityis tarkkana ettei osuu vääriin paikkoihin hihnoihin esimBrake cleaner
Jaahas, tuota olisikin valmiiksi kotona. Tarviiko sen kanssa olla erityis tarkkana ettei osuu vääriin paikkoihin hihnoihin esim
Nopeasti nettiselaillessa löyty että ehkei kuumaan koneeseenkaan suositeltavaa laittaa, tai että aine jota joissakin noissa on myrkyllistä höyrystyessään@Haamur kunhan et minkään avotulen, tupakan tms. kanssa/läheisyydessä tuota ruiski ni anna mennä vaa.
Ilmanvaihto kun on kunnossa niin eipä siinä kummempia huolia ole. Silmien suojaamista kannattaa miettiä ja käsiä ei kannata aineessa liikaa uittaa.Nopeasti nettiselaillessa löyty että ehkei kuumaan koneeseenkaan suositeltavaa laittaa, tai että aine jota joissakin noissa on myrkyllistä höyrystyessään
Kävin tänään suihkuttelemassa puhtaaks. Suojakäsineet ja maski päässä tein kun aika paljon se sieltä laskeutu päälle kun auto oli nosturillaIlmanvaihto kun on kunnossa niin eipä siinä kummempia huolia ole. Silmien suojaamista kannattaa miettiä ja käsiä ei kannata aineessa liikaa uittaa.
Onko kukaan kokeillut tuollaista? Tuntuu vähän huuhaalta mutta vihaan niin paljon pimeässä ajamista, että jotain tekisi mieli kokeilla (edit: jostain Temusta lähtisi tuollaisia pariin kymppiin niin voisihan sitä kokeilla)
Ilmastoinnin kondensioveden poisto tukossa.Mondeon pelkääjänpaikan lattiamatto on jatkuvasti märkänä, mistähän tuonne voi vettä tulla?
Vaijeria, rautalankaa tms ? Sillä kun ronkkii ja lopulta huuhtelee kunhan pääsee ensin läpi asti. Onko pitkäkin pätkä ?
Mondeon pelkääjänpaikan lattiamatto on jatkuvasti märkänä, mistähän tuonne voi vettä tulla?
Auto akkua ladataan käytännössä vain jarrutuksen aikana, laittakaa tupakansytyttimeen vaikka joku härpäke mikä näyttää akun jännitteen niin näkee ajossa miten käyttäytyy.Vaimon kanssa väiteltiin 2019 VW Golffin VIN-koodin mukaisista spekseistä ja siitä onko kyseistä ominaisuutta oikeasti autossa. VIN:n mukaan autossa on "jarrutusenergian talteenotto", ja autohan on siis puhdas bensakone 12v-patterilla radioiden pyörittämiseen. Olin sitä mieltä että autossa ei todellakaan ole mitään jarrutusenergian talteenottoa, koska kyseessä ei ole hybridi joka sitä saisi käytettyä kiihdytysten tukemiseen.
Ilmeisesti auto kerää jarrutuksessa jotenkin enemmän energiaa tuon 12v patterin lataamiseen ja sitten kiihdytyksessä irrottaa akun laturista, mikä "auttaa" kiihdytyksissä ja vähentää moottorin kuormaa, jolloin "energiaa on otettu talteen".
Lupasin vaimolle kuukaudeksi luvan ostaa irtokarkkia, koska ajattelin olevani 100%:sti oikeassa ettei mitään jarrutusenergian talteenottoa ole. Olenko nyt kuitenkin väärässä ja joudun nöyrtymään tähän karkkilupaukseeni?
Taitaa aika monessa autossa laturi toimia (myös) jarrutuksen aikana. Moottorijarrutuksessa auton liike-energiaa siirtyy laturiin. Toki tätä tapahtuu enemmän, jos akun latauksen annetaan laskea muuna aikana.Vaimon kanssa väiteltiin 2019 VW Golffin VIN-koodin mukaisista spekseistä ja siitä onko kyseistä ominaisuutta oikeasti autossa. VIN:n mukaan autossa on "jarrutusenergian talteenotto", ja autohan on siis puhdas bensakone 12v-patterilla radioiden pyörittämiseen. Olin sitä mieltä että autossa ei todellakaan ole mitään jarrutusenergian talteenottoa, koska kyseessä ei ole hybridi joka sitä saisi käytettyä kiihdytysten tukemiseen.
Ilmeisesti auto kerää jarrutuksessa jotenkin enemmän energiaa tuon 12v patterin lataamiseen ja sitten kiihdytyksessä irrottaa akun laturista, mikä "auttaa" kiihdytyksissä ja vähentää moottorin kuormaa, jolloin "energiaa on otettu talteen".
Lupasin vaimolle kuukaudeksi luvan ostaa irtokarkkia, koska ajattelin olevani 100%:sti oikeassa ettei mitään jarrutusenergian talteenottoa ole. Olenko nyt kuitenkin väärässä ja joudun nöyrtymään tähän karkkilupaukseeni?
Lupasin vaimolle kuukaudeksi luvan ostaa irtokarkkia, koska ajattelin olevani 100%:sti oikeassa ettei mitään jarrutusenergian talteenottoa ole. Olenko nyt kuitenkin väärässä ja joudun nöyrtymään tähän karkkilupaukseeni?
vastaavasti akut kuluvat vaihtokuntoon nopeammin.
Käytännössä joo. Jos lyijyakkua ei pilata syväpurulla tms, niin syklimäärähän sen akun eliniän määrää, ja kyllähän tuolla systeemillä niitä syklejä tulee moninkertaisesti.Jaa, nopeammin ko jatkuvasti lataamalla? Onko näin?
Sinun on varmaan nyt viisainta myöntää olleesi väärässä teknisessä kysymyksessä ja nöyrtyä karkkilupauksen täytäntöönpanoon.Lupasin vaimolle kuukaudeksi luvan ostaa irtokarkkia, koska ajattelin olevani 100%:sti oikeassa ettei mitään jarrutusenergian talteenottoa ole. Olenko nyt kuitenkin väärässä ja joudun nöyrtymään tähän karkkilupaukseeni?
Minullakin on autossa tuollainen "talteenotto"-tekniikka, ja alkuperäinen akku käy ja kukkuu vielä iloisesti vaikka täyttää syksyllä 12 vuotta.Ekologistahan tuo ei ole, koska vastaavasti akut kuluvat vaihtokuntoon nopeammin.
Luulenpa, että myös syklin syvyydellä on olennaista vaikutusta akun kestoon. Pieniä syklejä akku kestää paljon (vrt. jokainen käynnistys) mutta syviä vain vähän (valot päällä vkl yli).Käytännössä joo. Jos lyijyakkua ei pilata syväpurulla tms, niin syklimäärähän sen akun eliniän määrää, ja kyllähän tuolla systeemillä niitä syklejä tulee moninkertaisesti.
pomppasi auton katsastus alapalloniveliin. Nämä on pultilla kiinni, voiko ne vaihtaa ilman pyörien suuntausta?
pomppasi auton katsastus alapalloniveliin. Nämä on pultilla kiinni, voiko ne vaihtaa ilman pyörien suuntausta?
Aina kun alustaan ja niveliin kosketaan, pitää pyöränkulmat säätää. Sillä 80€ säästöllä, pilaat vain renkaat.pomppasi auton katsastus alapalloniveliin. Nämä on pultilla kiinni, voiko ne vaihtaa ilman pyörien suuntausta?
Kia Niro sähkärissä kuuluu seuraavaan huoltoon öljynvaihtoKerros, minkä öljysäiliön oljyt?
täytyy käydä se sitten tekemässä, harmi homma, tulee lisäkuluja mutta ostin viime syksynä uudet kitkat niin ei viitsi niitä pilata, vaikka kerkesin jo 21tkm niillä ajelemaan viime talvena, mutta michelini ei tietty noin vähästä vielä kulu.Aina kun alustaan ja niveliin kosketaan, pitää pyöränkulmat säätää. Sillä 80€ säästöllä, pilaat vain renkaat.
pomppasi auton katsastus alapalloniveliin. Nämä on pultilla kiinni, voiko ne vaihtaa ilman pyörien suuntausta?
Omaani vaihdoin tukivarret molemmin puolin ja vaikka siellä ei mitään säätöjä ollut niin aurausta aivan liikaa. Meni suoraan, eikä vedellyt mihinkään, mutta renkaat olisi ollut nopeasti pilalla.Itse en kyllä ole oikestaan ikinä käyttänyt suuntauksessa vaikka kuinka paljon tullut osia vaihdettua. Eri asia jos sinne vaihdetaan osia joissa on säätö samassa tai vaikka raidetangon pää. Tosin raidetangon päänkin voi mitata ja laskea kierrokset niin sattuu sekin kohdilleen. Vähän käyttää järkeä ja seurailee muuttuuko auton käytös vai ei ja renkaita siinä samalla. Jos tapahtuu radikaalia muutosta niin sitten suuntaukseen.
youtuben vaihtovideolta katsoin kommenteista ettei tarvitse mutta katsuri sanoi, että pulteissa voi aika olla pieni heitto koska reikä ei ole 100% tms. Eli voi vaikuttaa lievästi. No pitää nyt katsoa, vaihdan nivelet ja käyn sitten myöhemmin suuntauksessa kun sopivasti sattuu joku edullinen paikka kohdalle.Itse en kyllä ole oikestaan ikinä käyttänyt suuntauksessa vaikka kuinka paljon tullut osia vaihdettua. Eri asia jos sinne vaihdetaan osia joissa on säätö samassa tai vaikka raidetangon pää. Tosin raidetangon päänkin voi mitata ja laskea kierrokset niin sattuu sekin kohdilleen. Vähän käyttää järkeä ja seurailee muuttuuko auton käytös vai ei ja renkaita siinä samalla. Jos tapahtuu radikaalia muutosta niin sitten suuntaukseen.
Kuulostaa aivan järjettömältä, eikä omistajan käsikirjan huolto-ohjeissakaan moisesta öljyn lutraamisesta mainita. Kaverikaan ei ole Mobil 1:stä puhunut, vaikka on ajanut jo 350 tkm Model S:nsä mittariin.Mainitaan Tesla Model S, jonka Oil filter pitää täyttää säännöllisesti, kuten perinteisissä autoissa. Eli ihan normi Mobil 1 moottoriöljyä pitää kaataa tuonne, jotta moottori jaksaa käydä.
Minua aina hämmästyttää se, kuinka ison haasteen patteriautoilijat onnistuvat tekemään autojen tavallisista perushuoltotöistä. Tyypillisesti öljyt+suodatin vaihdetaan 20-30 tkm välein ja lisäksi joka toisessa huollossa ilman- ja polttoaineen suodatin. Näissä puhutaan luokkaa tunnin töistä 40-60 tkm välein. Ei ole kovin ratkaiseva kuluerä.Polttomoottoriautoihin pitää noiden lisäksi vaihtaa 1-2 vuoden välein moottoriöljy (tai useammin jos ajaa paljon), ja muutakin säännöllistä vaihdettavaa niissä on.
Lisäksi kun valitsee auton kestävällä jakoketjulla niin jää sekin vaihto pois.Omalla korealaisella olen ajanut reilut 200tkm ja vaimo reilut 350tkm skodalla alkuperäisellä ketjulla.Minua aina hämmästyttää se, kuinka ison haasteen patteriautoilijat onnistuvat tekemään autojen tavallisista perushuoltotöistä. Tyypillisesti öljyt+suodatin vaihdetaan 20-30 tkm välein ja lisäksi joka toisessa huollossa ilman- ja polttoaineen suodatin. Näissä puhutaan luokkaa tunnin töistä 40-60 tkm välein. Ei ole kovin ratkaiseva kuluerä.
Ei hylätä. Saa olla rikki siis, kun ei sitä mitenkään katsastaja tutki.Hylätäänkö katsastus, jos auton ilmastointi ei toimi? En kerennyt saada aikaa ilmastoinnin korjaukseen ennen katsastusaikaa. Tarkistaako katsastusmies ilmastoinnin toiminnan ja jos ei toimi tulee hylky?
Hylätäänkö katsastus, jos auton ilmastointi ei toimi? En kerennyt saada aikaa ilmastoinnin korjaukseen ennen katsastusaikaa. Tarkistaako katsastusmies ilmastoinnin toiminnan ja jos ei toimi tulee hylky?
Miksi käsijarrua ei saa vetää äänettömästi ylös, eli siten että painaa sormella sitä nappia yhtäaikaa ku nostaa ylös?
Saa. Se nappi on lukituksen poisto.Miksi käsijarrua ei saa vetää äänettömästi ylös, eli siten että painaa sormella sitä nappia yhtäaikaa ku nostaa ylös?
Vieläku keksis miten saisin tästä skodasta pois tuon ominaisuuden ettei naapurit aina hermostu ku mun auto päättää aina valot sytyttää palaa automaattisesti ku lähden autosta pois tai ku avaan lukituksen. Ne palaa siis aika pitkään ja mun mielestä ihan tyhmä ominaisuus. Ei tarvisi valojen palaa ollenkaa jos auton jo sammuttanu..Syy ohjeistukseen känkän ylös vedosta nappia painamatta on että kuulet naksutuksen ja tiedät että lukitus toimii ja on varmasti lukittunut vs nappia painaen jäisi vahingossa liian löysälle tai ei lukittuisi oikein ollenkaan.
Vieläku keksis miten saisin tästä skodasta pois tuon ominaisuuden ettei naapurit aina hermostu ku mun auto päättää aina valot sytyttää palaa automaattisesti ku lähden autosta pois tai ku avaan lukituksen. Ne palaa siis aika pitkään ja mun mielestä ihan tyhmä ominaisuus. Ei tarvisi valojen palaa ollenkaa jos auton jo sammuttanu..
VAG konsernin laitteissa tuo tunnetaan "coming home / leaving home" ominaisuutena, ainakin OBD portin kautta saa ohjelmoitua päälle/pois ja kestoakin, OBDelevenissä taisi olla ihan pika-adaptaatiotkin.Vieläku keksis miten saisin tästä skodasta pois tuon ominaisuuden ettei naapurit aina hermostu ku mun auto päättää aina valot sytyttää palaa automaattisesti ku lähden autosta pois tai ku avaan lukituksen. Ne palaa siis aika pitkään ja mun mielestä ihan tyhmä ominaisuus. Ei tarvisi valojen palaa ollenkaa jos auton jo sammuttanu..
Joo, tiedän tuon asetuksen. Ihmetelly joskus että mitäköhän se tarkoittaa. Pitää ottaa pois päältä nyt tuo kun tiedän mitä tämä Coming home / Leaving home-ominaisuus tarkoittaa.VAG konsernin laitteissa tuo tunnetaan "coming home / leaving home" ominaisuutena, ainakin OBD portin kautta saa ohjelmoitua päälle/pois ja kestoakin, OBDelevenissä taisi olla ihan pika-adaptaatiotkin.