Tällä liaätiedolla epäilisin esim. sitä laturin vapaapyörää joka hakannut moniurahihnan suikaleiksi. Ei se kampipyörän kumilimppu suikaloidu ainakaan hihnan ja pyörän väliin...Nimenomaan se hihnapyörä on osittain palasina ja siinä on noin 15cm pitkä kuminpalanen kiilautunut siihen pyörän ja hihnan väliin. Voiko se muu olla kuin kampiakselin hihnapyörä, siinä on ainakin kumivaimennus, en ole varma noista muista pyöristä. Vakiomekaanikko ei ainakaan asiasta innostunut kun kysyin. Mutta luulis sille nyt joku mekaanikko löytyvän Tampereelta.
Vie pajalle niin selviää.
@Z69 no etänä tää on just tätä. Mitä nyt kaikki viestis olen lukenut läpi, niin ekana tarkistaisin ne moottori- ja laatikkotuet. Jos esim kumi murtunut/puuttuu niin monesti resonoivat "laakerimaisesti" koriin ja ilmenee/lakkaa juuri noin. Pitäisi myös ilmetä melkoisena välyksenä voimansiirrossa, eli jos vaikka peruutat ja vaihdat nätisti kytkimellä suuntaa niin pitäisi tuntua penkissä asti kun läjä rautaa vaihtaa asentoa...
Jos ei niissä mitään niin koko voimansiirrosta öljyt pihalle ja katsoa tuleeko rautaa mukana, jos ei niin vian metsästys jatkuu.