Mä en kyllä osta kodin lamppuja "mistä tahansa marketista". Kerran kun satsaa kunnollisiiin, niin pärjää todella kauan (kuten noi meidän rakennusaikana asennetut n. 100kpl 12V halogeeneja, jotka jokainen toimi yli 10 vuotta ennenkuin korvasin ledeillä).No itse vaihtelin 12V spotteja 230V spoteiksi ihan vaan sen takia, että kotiautomaatioon liitettäviä 230V spotteja löytyy mistä tahansa marketista, 12V ei niinkään. Mutta nää on toki spesiaaleja tunnelmavaloja, joita poltetaan muutama tunti vuodessa, joten kestävyys ihan se ja sama...
Mutta toisaalta, onhan (lähes) joka ikinen E27 LED valo 230V eikä laadukkaiden kanssa ole ollut minkäänlaisia kestävyysongelmia...
Mulla on noita kahta tyyppiä kaikki:
Philips LEDspot ExpertColor GU5.3 MR16 7.5W 940 36D (MASTER) | Kylmä Valkoinen - Paras Värintoisto - Himmennettävä - Korvaa 50W
Philips LEDspot VLE GU5.3 MR16 7W 840 36D (MASTER) | Kylmä Valkoinen - Himmennettävä - Korvaa 50W
Osa noita "korvaa 50W" ja osa "korvaa 35W". Pelkästään hyviä kokemuksia toistaiseksi. Oho. Vaihdoinkin jo 2020 näköjään.

Ei taida olla markettikamaa, mutta mitä väliä?