Kysy LVI:stä

Liittynyt
08.01.2020
Viestejä
122
Jatkot mitä olen itse nähnyt tulevat ulkopuolelle. Itellä on joku kaivo sen verran vinossa ja syvä, että pitää oikeaan kulmaan katsoa että näkee pohjalle. Endoskoopilla tms. voi yrittää etsiä kaivon pohjaa ja tarkastaa miten putket sieltä lähtee.

Valitettavasti useasti noita tarkastuskaivoja peitellään. Pehmällä maalla voi kevyesti rautatangolla kokeilla löytyiskö kansi maan alta tai sitten vaan kaivelemaan. Omalla kohdalla oli alunperin 2/6 esillä, yksi on vielä hukassa eikä sen paikkaa nyt pysty kaivelemaan ilman VILPin purkua.
Useammin ne jatkot kuitenkin silleen sisäpuolelle tulee..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 713
Mites tollanen oras allashana irrotetaan? Ymmärrän noi vesiliitännät, mutta se itse hanarunko tiskipöydästä? Hajosi pesukoneventtiiliä irroitettaessa ohjuritappi niille keramiikkalevyille, koska se levy oli halki siellä tiskikonehanan rungossa.

Kävin hakemassa uuden hanan ja noi liittimet muuten näyttää yksinkertasilta.
 
Liittynyt
29.07.2019
Viestejä
191
Kiitoksia kommenteista liittyen salaojien tarkastuskaivoihin. En tosiaan ole edes 100-varma ovatko nuo löytämäni kaivot salaojien tarkastuskaivoja, mutta en oikein tiedä mitä muitakaan. Niissä on rautakansi ja tuollainen jatkoputkisysteemi voi olla hyvin mahdollinen. Ehkä jollain kameravirityksellä voisi yrittää kurkkia kauluksen alapuolelle. Mutta hyvä tietää, että tyhjä kaivo ei ainakaan heti ole syy huolestua.
 
Liittynyt
01.03.2020
Viestejä
119
Mites tollanen oras allashana irrotetaan? Ymmärrän noi vesiliitännät, mutta se itse hanarunko tiskipöydästä? Hajosi pesukoneventtiiliä irroitettaessa ohjuritappi niille keramiikkalevyille, koska se levy oli halki siellä tiskikonehanan rungossa.

Kävin hakemassa uuden hanan ja noi liittimet muuten näyttää yksinkertasilta.
Kurkkaa sinne altaan alapuolelle niin saattaa homma selkiintyä.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
137
Thanx, Onniselle löytyy tili ja tuossa mitä selailin niin ilmeisesti tämä aja saaman asian? Tuolla kombi liittimellä saisi aikapaljon siistimmän asennuksen.

Kombi TA
No johan meni haastavaksi, eli tuota Kombi liitintä joka on tarkoitettu pex putkille niin ei oikein tunnu suoraan löytyvän mistään tukkurilta, eikä myöskään tunnu olevan tuolle 12-pexille kokoa.
Tuota linkkaamaani Kombi TA putkea tuntuu löytyvän joka tukkurilta mutta se on tarkoitettu metalliputkille niin voiko tuota kuitenkin käyttää pexin ja tukihylsyn kanssa?
Jos ei niin ilmeisesti menee sitten tuohon puserrusliitin 12x1/2 UK nipalla tehtäväksi.
Putkiteipillä tuo ulkokierre radiaattoriin kiinni ja sen jälkeen pusertaa tuon pexin ihan normaalisti kiinni?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
249 551
Viestejä
4 348 877
Jäsenet
72 455
Uusin jäsen
asroma

Hinta.fi

Ylös Bottom