Kysy LVI:stä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Coanda
  • Aloitettu Aloitettu
  • Avainsanat Avainsanat
    lvi
Myykö joku suomessa tällaisia vai tilaanko suoraan Amazonista? Ja tarkoitan nimenomaan tuollaista sirompaa kapistusta, ei niitä isoja mitä myydään joka marketissa. Näyttää rumalta tuollaisen kaarevan keittiöhanan päässä ja tuntuu muutenkin, että noi kaikki halkeaa aina tuosta nivelen juuresta.

1597660928043.png
 
Joku joskus kysy samaa ketjus. En muista löytykö niitä, ite en oo nähny
 
Joo siis noita nivellettyjä löysin kyllä, mutta en tuollaista mikä olisi 2-toiminen. Eli siis saa vaihdettu "suihkuksi". Pitänee siis tilailla Amazonista. On kyllä vaan melkoinen hintaero, kun jenkki amazonissa tuollainen on 13 dollaria ja saksalaisessa reilu 20 e. Onhan noita toki halvempiakin valikoimissa, mutta jotenkin tuo valikoiman myydyin tuote herättää eniten luottamusta.
 
Onko kenelläkään kokemusta, voiko S-piiloviemärillä varustetun pöntön kanssa käyttää epäkeskomansettia? Tarve olisi siirtää lähemmäs seinää, ei siis sivusuunnassa. Isoimmat siirtomansetit taitaa olla 40 millin luokkaa, mutta 30 milliä varmaan riittäisi. Näkyvällä S-viemärillä tuo 30 milliä taitaa onnistua vielä siten, että mansetin saa piiloon suojan alle kokonaan, eli se on toki myös vaihtoehto.
 
Onko kenelläkään kokemusta, voiko S-piiloviemärillä varustetun pöntön kanssa käyttää epäkeskomansettia? Tarve olisi siirtää lähemmäs seinää, ei siis sivusuunnassa. Isoimmat siirtomansetit taitaa olla 40 millin luokkaa, mutta 30 milliä varmaan riittäisi. Näkyvällä S-viemärillä tuo 30 milliä taitaa onnistua vielä siten, että mansetin saa piiloon suojan alle kokonaan, eli se on toki myös vaihtoehto.

Voi käyttää, tosin tukos on lähes taattu noilla ison heiton manseteilla. Vieserin epäkeskomansetti taitaa siirtää 15mm, sitä suosittelen.
 
Jaaha. Keittiön viemäri tukkii tasaisesti 4-8kk aikajänteellä vaikka sinne kaatais vaan vettä ja kukkasia. Meillä ei talossa ole viemärissä kuin yksi lattiakaivo (vessassa), pönttö, vessan allas ja keittiön allas. Käsittääkseni nuo lähtee yhdellä putkella ulos talosta ja säiliöön/kaivoon/mikälie josta nuo sitten ammutaan kunnan verkkoon.

Kysymys olisikin, että kun keittiön ja vessan välillä on n. 5m matka josta välistä tuo mun järjellä tukkii, voisiko kuvaamalla löytää jotain sellaista ongelmaa joka ei perus "rassaamalla" lopullisesti korjaannu mutta jonka saisi korjattua ilman putkien esille repimistä eli lattian aukomista? Vai repäsenkö suoraan lattiat auki
 
Jaaha. Keittiön viemäri tukkii tasaisesti 4-8kk aikajänteellä vaikka sinne kaatais vaan vettä ja kukkasia. Meillä ei talossa ole viemärissä kuin yksi lattiakaivo (vessassa), pönttö, vessan allas ja keittiön allas. Käsittääkseni nuo lähtee yhdellä putkella ulos talosta ja säiliöön/kaivoon/mikälie josta nuo sitten ammutaan kunnan verkkoon.

Kysymys olisikin, että kun keittiön ja vessan välillä on n. 5m matka josta välistä tuo mun järjellä tukkii, voisiko kuvaamalla löytää jotain sellaista ongelmaa joka ei perus "rassaamalla" lopullisesti korjaannu mutta jonka saisi korjattua ilman putkien esille repimistä eli lattian aukomista? Vai repäsenkö suoraan lattiat auki

Oletko jo avannut keittiön altaan vesilukon ja putsannut koko allasputken? Meillä aika-ajoin alkaa virtaus laskea ja nyt kun viimeksi aukaisin koko putkiston niin olihan siellä tukoksia. Mulla on altaan putkistossa jokin "väliseinä" ja toinen puoli oli ihan tukossa. Nyt virtaa taas kun putsasin kaikki osat.
 
J
Oletko jo avannut keittiön altaan vesilukon ja putsannut koko allasputken? Meillä aika-ajoin alkaa virtaus laskea ja nyt kun viimeksi aukaisin koko putkiston niin olihan siellä tukoksia. Mulla on altaan putkistossa jokin "väliseinä" ja toinen puoli oli ihan tukossa. Nyt virtaa taas kun putsasin kaikki osat.

Juu ihan lattian sisältä tukkiipi tuo.

Edit: Ja siis tosta keittiö-vessa väliltä siltä perusteella että käsittääkseni yhdistyvät tossa ennen vessaa ja vessan/suihkun lattiakaivo ja allas vetää
 
Jos se rassaamisen jälkeen aina menee tukkoon uusiksi, niin eiköhän siellä silloin ole ongelma, joka on pysyvämpää sorttia. Liekö 5 m putki liian pienellä kaadolla tms.

e: Lähtisin kyllä ensin putsaamaan putipuhtaaksi ja sen jälkeen tarkkailemaan tilannetta. Voihan sinne säännöllisesti heittää raetta sekaan, kun alkaa virtaus hyytymään. Näin olen tekohengittänyt vanhaa vessan lavuaarin viemäriä, että pärjää kohta tulevaan täysuusintaan asti.
 
Viimeksi muokattu:
Juu rassaamalla saa auki, lähinnä sitä tuumin että onko järkeä käyttää rahaa kuvaamiseen vai repästä vaan lattiat auki ja putket esiin suoraan jos/kun vika on rakenteessa. Kun eihän kai mun järjellä niille juuri pysty mitään tekemään ilman putkien esille ottoa?

Mikä tuo kaivo/säiliö on josta mainitsit?

Pihalle upotettu säiliö/kaivo mihin menee kahden talon setit joka sitten tyhjentää itsensä aina kerralla kunnan verkkoon. En nyt millään saa päähäni sen virallista nimeä.

Edit: ja sinne siis tavara pääsee talosta kyllä koska vessa/suihku vetää
 
Jos ne on ikäloput putket ja lattian saa helpolla auki, niin ei siitä remontista varmaan haittaakaan ole. Mut sit jos kyse on kaato-ongelmasta, niin voi mennä hankalaksi. Jos lattian saa takaisin paikoilleen, niin tee-se-itse mies saanee kuvantamisen hinnalla remppamateriaalit.

e: Käytin betonisten viemäriputkien rassaamiseen sellaista lidlistä ostettua painepesuriin kiinnitettävää puhdistusletkua, joka suuntaa suihkun 45 asteen kulmassa takaisinpäin. Eli letku etenee itsekseen putkessa. Toimi perhanan hyvin ja leikkas jopa putkeen kasvaneet puun juuret pois. Tuollainen mahtunee kyllä perus 32 mm putkeenkin ja tekis hemmetin puhdasta jälkeä. Rautaputkeen en kyllä laittais, kun 50-luvun 2" putken käsivoimin poistin pätkittäin seinältä. Eli riski vesivaurioon tekemiseen on melkoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ne on ikäloput putket ja lattian saa helpolla auki, niin ei siitä remontista varmaan haittaakaan ole. Mut sit jos kyse on kaato-ongelmasta, niin voi mennä hankalaksi. Jos lattian saa takaisin paikoilleen, niin tee-se-itse mies saanee kuvantamisen hinnalla remppamateriaalit.

e: Käytin betonisten viemäriputkien rassaamiseen sellaista lidlistä ostettua painepesuriin kiinnitettävää puhdistusletkua, joka suuntaa suihkun 45 asteen kulmassa takaisinpäin. Eli letku etenee itsekseen putkessa. Toimi perhanan hyvin ja leikkas jopa putkeen kasvaneet puun juuret pois. Tuollainen mahtunee kyllä perus 32 mm putkeenkin ja tekis hemmetin puhdasta jälkeä. Rautaputkeen en kyllä laittais, kun 50-luvun 2" putken käsivoimin poistin pätkittäin seinältä. Eli riski vesivaurioon tekemiseen on melkoinen.

Talo on ikiwanha (1900? Rakenneltu) mutta putket ei oo kuin 10v takaa jolloin käytetty "rungolla" asti koko taloa. Muovia nuo on. Tukkii uudestaan vaikka "ammattilainen" kävi kunnon pesureilla jne aukomassa.

Lattiat aukeaa suht helpolla sen verran poislukien suoraan vessaosan alla ettå vois melkeen repästä auki jos/kun sen joutuu kuitenkin tekemään
 
Kuvaamalla selviää onko kaadoissa vika. Kamera kyllä kertoo jos putkessa on vettä. Jos muovia niin ei sen pitäisi vuodessa eikä kahdessa tukkeutua jos se on huuhdeltu. Jos oot muovista siis aivan varma. Jos olisi vanhat valurautaviemärit, se pieni putki voi olla ruostunut peukalon paksuiseksi reiäksi. Kantakaupungissa Helsingissä on paljon taloyhtiöitä missä linjat on edellä mainitussa kunnossa ja putkiliikkeillä/imuautoilla riittää hommia.
 
Kuvaamalla selviää onko kaadoissa vika. Kamera kyllä kertoo jos putkessa on vettä. Jos muovia niin ei sen pitäisi vuodessa eikä kahdessa tukkeutua jos se on huuhdeltu. Jos oot muovista siis aivan varma. Jos olisi vanhat valurautaviemärit, se pieni putki voi olla ruostunut peukalon paksuiseksi reiäksi. Kantakaupungissa Helsingissä on paljon taloyhtiöitä missä linjat on edellä mainitussa kunnossa ja putkiliikkeillä/imuautoilla riittää hommia.

Kyllä mä siitä muovista olen melko varma, talossa ei ole ollut viemäröintiä/vesiä ollenkaan ennen 10v sitten tehtyä "uusiksirakentamista". Toki itse en ole ollut tekemässä.
 
Kamera nyt ihan ensimmäiseksi putkeen ennenkuin alat lattiaa aukomaan. Kannattaa kuvata myös sieltä wc:n suunnasta.
Melkein varma juttu,että viemäri on nolla kaadolla jos kerran padottaa aina aika-ajoin.
 
Kamera nyt ihan ensimmäiseksi putkeen ennenkuin alat lattiaa aukomaan. Kannattaa kuvata myös sieltä wc:n suunnasta.
Melkein varma juttu,että viemäri on nolla kaadolla jos kerran padottaa aina aika-ajoin.


Niin, mitä minä sillä kuvaamisella tuossa tapauksessa voitan? Osa ongelmaa on se, että sitä kuvausta sais tällä kylällä ootella sen 1kk, missä ajassa käytän lattian auki vaikka kolmeen kertaan.

Jos sillä kuvaamisella on jotain saavutettavissa, niin mitä se olisi? Vai keksiikö joku vian, joka ilman lattian aukaisua korjautuisi
 
Jos ovat uudet, muovia ja ammattilainen aukaissut tukoksen jo ja silti tekee, niin kuvaaminen aivan turhaa. Se onkin sitten toinen juttu miten tuon korjaat, jos kaadot ovat pielessä, jos ei ole varaa korottaa.

e: Pitäishän se putken materiaali nähdä jommasta kummasta päästä.
 
Eikö tuossa pidä olla sitä perskaatoa aika hitosti? Yleensä kai noissa käytetään 110 millin putkea.. vai saako tuollaisen yksittäisen viemäripisteen sitten tehdä jollan 50 millin putkella ja vasta haarakohdasta sitten isommalla?

E; niin tietty jos on joku vanhan saneeraus, siellä on just sellaista putke kun on saatu mahtumaan....
 
Jos se lattiakaivoon on liitetty, niin 75 mm liittymät niissä yleensä on. Jos aivan perseelleen on pistetty eli kuivakaivon liitokseen lattiakaivossa, niin sehän on monesti 32 mm. 110 mm kuulostaa kyllä helvetinmoiselta liioittelulta. 70-luvun ratkaisussa mulla on käytetty lavuaarissa 50 mm putkea.
 
Jos se lattiakaivoon on liitetty, niin 75 mm liittymät niissä yleensä on. Jos aivan perseelleen on pistetty eli kuivakaivon liitokseen lattiakaivossa, niin sehän on monesti 32 mm. 110 mm kuulostaa kyllä helvetinmoiselta liioittelulta. 70-luvun ratkaisussa mulla on käytetty lavuaarissa 50 mm putkea.
Itse ainakin oletin, ettät tuossa on joku päälinja, johon kaikki nuo viemäripisteet yhdistyy... Kysymys on varmaan siitä mistä se linja alkaa. Tuskin se viemäri nyt vessan lattiakaivoon laskee.

E: Ja usein kai se viemärin kauimmainen piste on tuuletusputki.. Miten lienee tuuletus järjestetty, putki katolla, vai alipaineventtiili jossain?
 
50mm riittää keittiölle. Tosin maassa ei saa käyttää 75mm pienempää.
50mm viemäri pitää olla aika tiheästi kannakoitu, noin 500mm välein (75mm noin 1000mm välein).
Luulempa että on sen verta pienet kaadot että on jostain notkolla tai huonosti kannakoitu. Itse yritän saada noille 50mm viemäreille mahdollisimman suuren kaadon.
Ei se kamera anna muuta lisäarvoa kuin kertoo kohdan missä se vika on, lattian joutuu avaamaan joka tapauksessa että saa korjattua.
 
Jaksoin nyt itse rassailla ton auki. Aikaisemmat kerrat on tosiaan käynyt ammattilainen pesurilla vetelemässä, aina sen 4-8kk välein ainakin sen ajan mitä itse olen tässä asunut.

Muovia tuo putki ainakin allaskaappiin tullessaan on joten kai ne sitä on kaikki. 75mm.

Rassi päätyi vessanpöntön alareunaa kolistelemaan kun aikansa pyöritteli, joten samassa nuo on. Ja vessa+muut vetää koko ajan täydellisesti. Rassilla tunnustellen vika on about metrin päässä vessanpöntöstä eli eteisen lattian alla, sen kohdan esille kaivuu ei ois homma eikä mikään.

No, katotaan pysyykö tuo "itse rassaillen" miten hyvin auki ja valmistaudutaan henkisesti aukomaan lattiat.
 
Viimeksi muokattu:
Itse ainakin oletin, ettät tuossa on joku päälinja, johon kaikki nuo viemäripisteet yhdistyy... Kysymys on varmaan siitä mistä se linja alkaa. Tuskin se viemäri nyt vessan lattiakaivoon laskee.

E: Ja usein kai se viemärin kauimmainen piste on tuuletusputki.. Miten lienee tuuletus järjestetty, putki katolla, vai alipaineventtiili jossain?
Vessanpytyn viemäri lienee se mihin kaikki menee, sen on syytä olla 110 mm. Lattiakaivon 75 mm liitäntää ajattelin lähinnä sen takia, että matalassa tilassa varmaan pistetty lattiakaivo ja kaikki lavuaarit yhteen ennen liitosta pääviemäriin.
 
Ne laitetaan justiinsa sillein miten on helpoin ja lyhin matka vaakakokoojaviemäriin.
Tai no, yleensä noin.
 
Myykö joku suomessa tällaisia vai tilaanko suoraan Amazonista?
Tilaa alista jos ei ole kiire. Esim.
 
Viimeksi muokattu:
Pistin tilaten Saksan Amazonista. Kiinan vehkeiden elintarvikekelpoisuus on vähän kysymysmerkki. Vaikka on mahdollista, että nuo Amazonista tilaamani on samaa tavaraa 3x hinnalla :dead: :asif:
 
Onko tosi, ettei tuollainen Valloxin 75-sarjan IV-kone saa pidettyä 50-neliöistä kerrostalokämppää viileänä ykkösteholla? Kakkosteholla pitää jo senverta kovaa huminaa ettei pysty keskittymään mihinkään :D. Kämpän ikkunat luonnollisesti kiinni, lämmitykset pois päältä. Koneen osalta käytössä kesä-asetus ja lämmitys nollassa. Suodattimet vaihdettu parisen kk sitten, kanavia ei ole tietääkseni vielä kertaakaan putsattu (kämppä vm. 2016). Näkeekö joku tuomita laitteen ohjeen perusteella (https://www.vallox.com/files/112/TEKN95sil_sf_090413.pdf) heti tuon ykköstehon riittämättömyyden?

Tarkennan vielä tuota viileänä - nyt kun ulkona käy lämpöasteet yöllä jopa alle kymmenessä, niin kämppä on siltikin aamulla parhaimmillaan jopa 22 - 24 asteinen.

Noissa ilmeisesti on joku mahdollisuus säätää tehot 1.1, 2.1 jne, sähkömies varmasti tuon saisi säädettyä. Valloxilla on älyttömän hyvät kaaviot kyllä, muuttuisikohan tilanne yhtään parempaan suuntaan jos pyytäisi sähkärin käymään ja säätämään käyttöön nuo 1.1... tehot?

nimim. "Vaadinko liikoja"
 
nimim. "Vaadinko liikoja"
IV-kone nyt ei varsinaisesti ole viilennyskone, joten turha odottaa sillä saavansa lämpöjä alas. Tuollaisessa 50 neliön asunnossa ilmaa vaihtuu reilusti alle 1000 litraa minuutissa, jos mennään määräysten mukaan (sisäilma vaihtuu 2h välein). 1000 litraa minuutissa vastaisi noin 200 watin viilennystehoa jos meno- ja tulolämpötilan ero on 10 astetta. Johan asunnossa olevat sähkölaitteet ja ihmiset tuottavat enemmän lämpöä. Tähän kun yhdistetään hyvä lämpöeristys, niin on helppo ymmärtää miksi sisäilma ei oikein viilene.

Vertailun vuoksi, perus ILP liikuttaa ilmaa hiljaisimmalla teholla esim. 4000 litraa minuutissa.

Omassa 90 neliön rivarissa olen huomannut, että vuorokauden keskilämpötilan pitää olla noin 10 astetta ennen kuin lämmitystä pitää edes harkita. Näillä 15 asteen keskilämpötiloilla pitää päin vastoin viilentää.
 
Onko tosi, ettei tuollainen Valloxin 75-sarjan IV-kone saa pidettyä 50-neliöistä kerrostalokämppää viileänä ykkösteholla? Kakkosteholla pitää jo senverta kovaa huminaa ettei pysty keskittymään mihinkään :D. Kämpän ikkunat luonnollisesti kiinni, lämmitykset pois päältä. Koneen osalta käytössä kesä-asetus ja lämmitys nollassa. Suodattimet vaihdettu parisen kk sitten, kanavia ei ole tietääkseni vielä kertaakaan putsattu (kämppä vm. 2016). Näkeekö joku tuomita laitteen ohjeen perusteella (https://www.vallox.com/files/112/TEKN95sil_sf_090413.pdf) heti tuon ykköstehon riittämättömyyden?

Tarkennan vielä tuota viileänä - nyt kun ulkona käy lämpöasteet yöllä jopa alle kymmenessä, niin kämppä on siltikin aamulla parhaimmillaan jopa 22 - 24 asteinen.

Noissa ilmeisesti on joku mahdollisuus säätää tehot 1.1, 2.1 jne, sähkömies varmasti tuon saisi säädettyä. Valloxilla on älyttömän hyvät kaaviot kyllä, muuttuisikohan tilanne yhtään parempaan suuntaan jos pyytäisi sähkärin käymään ja säätämään käyttöön nuo 1.1... tehot?

nimim. "Vaadinko liikoja"
Pelkkä säätöasento ei kerro mitään miten se ohjauskeskuksen syöttöjännite on puhaltimelle kytketty. Tehdasasetuksena ne on tietyllä tavalla, mutta asennusvaiheessa asentaja vaihtaa tarvittavan syöttöjännitteen, jotta suunnitelmissa oleviin ilmavirtoihin päästään. +13/-18 l/s ei riitä mihinkään 50 neliön kämppään muuta kuin poissaoloilmavirraksi. käytönajan ilmavirta kutakuinkin järkevästi +-18-20 l/s ja tehostus sitten vastaavasti +-23-26 l/s minimissään. Ei ole tarkoituskaan, että konetta ajetaan pinimmällä mahdollisella asetuksella normaalisti. 2-3 tehoasetus on normaali ja sitten lisäksi poissaolo ja tehostus.
 
Jaksoin nyt itse rassailla ton auki. Aikaisemmat kerrat on tosiaan käynyt ammattilainen pesurilla vetelemässä, aina sen 4-8kk välein ainakin sen ajan mitä itse olen tässä asunut.

Muovia tuo putki ainakin allaskaappiin tullessaan on joten kai ne sitä on kaikki. 75mm.

Rassi päätyi vessanpöntön alareunaa kolistelemaan kun aikansa pyöritteli, joten samassa nuo on. Ja vessa+muut vetää koko ajan täydellisesti. Rassilla tunnustellen vika on about metrin päässä vessanpöntöstä eli eteisen lattian alla, sen kohdan esille kaivuu ei ois homma eikä mikään.

No, katotaan pysyykö tuo "itse rassaillen" miten hyvin auki ja valmistaudutaan henkisesti aukomaan lattiat.


Tuon teippaat rassiin kiinni ja näät kotikonstein mistä kinnaa. Ja silloin kun se ei vielä padota, koska ei oikeillakaan viemärikameroilla vedessä juuri näe
 

Tuon teippaat rassiin kiinni ja näät kotikonstein mistä kinnaa. Ja silloin kun se ei vielä padota, koska ei oikeillakaan viemärikameroilla vedessä juuri näe
Ja jos jaksaa vähän odotella, niin Alista saa samoja kameroita 10-20e hintaan.

Voi jeesus tota Bilteman hintaa :facepalm:
 
Ihan en ole varma onko oikea alue, mutta kylpyhuoneremontti menossa. Kohteessa painovoimainen ilmanvaihto. Hormissa on kyllä vetoja, mutta remppafirman edustajan kanssa tuli puheeksi, jos laittaisi kosteusanturilla olevan poistopuhaltimen tuohon. Onko näistä kokemusta? Minkä merkkinen olisi hyvä? Onko jotain muuta mitä tuosta pitäisi tietää? Tietysti mahdollisimman huomaamaton pitäisi olla. Hormissa on tällä hetkellä aika iso ulosmeno, joten luulen että mikä vaan menee koon puolesta tuohon.
 
Pitäisi tietää vähän, että onko samassa hormissa muita huoneita? Ja jos on rakenneaineinen hormi niin se "puhallin" pitää laittaa hormin yläpäähän, sillä rakenneaineista hormia ei saa tehdä ylipaineiseksi. Huippuimureista ainakin vilpe -merkkiset on suosittuja. Noista PAX -puhaltimista ei ole juuri kokemusta minulla kun ne paikat mihin sen olisi voinut laittaa on jäänyt vähälle (käytännössä suora reitti ulos ja peltikanava).
 
Ja jos kyseessä on kerrostalo, niin noihin ei omia puhaltimia saa noin vaan mennä kytkemään. Riskinä juurikin, että hormit eivät ole tiiviitä jolloin puhallin aiheuttaa ilman liikettä huoneistojen välillä vuotavien hormien kautta.
 
Paxia ne noihin rintsikoihin ovat pistäneet paljon, takaisinvedon estäviä malleja käsittääkseni. Ylipaineesta en sano muuta kuin, että harva rintsikka koodeja täyttää.

e: Jos kyseessä on kerrostalo, niin se onkin sit jo toinen juttu...
 
Vesiposti repii ilmaa ja pärskii välillä vettä kun 19mm puutarhaletku on paikoillaan? Vesi tulee vesipostille toisesta päästä taloa valussa olevalla 15mm pexillä (matkaa noin 17m).

Tarkistin tuonne hatun alle niin ei ollut mitään likaa tai muuta näkyvissä.

Kyseessä tämä vesiposti: Oras
 

Liitteet

  • VID_20200905_135338_01.mp4
    12,2 MB
Vesiposti repii ilmaa ja pärskii välillä vettä kun 19mm puutarhaletku on paikoillaan? Vesi tulee vesipostille toisesta päästä taloa valussa olevalla 15mm pexillä (matkaa noin 17m).

Tarkistin tuonne hatun alle niin ei ollut mitään likaa tai muuta näkyvissä.

Tyhjiöventtiili hajalla.
 
Voiko tuo vaan olla että vettä ei riitä tohon isoon 19mm letkuun? Mulla on niitä venyviä kasteluletkuja ollut niin niiden kans ei mitään ongelmaa. Nyt ku paljun täyttöön isompi letku niin nyt alkoi noin käyttäytymään.

Edit: käytin irti ton ja nappasin kuvat. Puhtaan näköiset on kyllä. Mikä tuossa voisi olla rikki?

Nappasin kuvat vielä venttiilistä ja postista.
 

Liitteet

  • IMG_20200905_191822.jpg
    IMG_20200905_191822.jpg
    3,4 MB · Luettu: 113
  • IMG_20200905_192322.jpg
    IMG_20200905_192322.jpg
    4,2 MB · Luettu: 118
Viimeksi muokattu:
En usko että tuo letkun koko vaikuttaa asiaan,mutta tuo kakkos kuvassa näkyvä ruttu tuossa ohuessa renkaassa voi hyvinkin vaikuttaa.
 
Pyykinpesukone alkoi linkouksen aikana laskemaan vettä kuvan mukaisesta venttiilin ilmareiästä. Poisto vesi menee tuosta lattiakaivoon, eikä ollut tukossa. Missähän voisi olla vika? Vettä ei tule paljon venttiilistä, mutta kuitenkin lattialle asti tulee.
 

Liitteet

  • viemarointiliitin_oras_173_kromi.jpg
    viemarointiliitin_oras_173_kromi.jpg
    17,3 KB · Luettu: 13
Pyykinpesukone alkoi linkouksen aikana laskemaan vettä kuvan mukaisesta venttiilin ilmareiästä. Poisto vesi menee tuosta lattiakaivoon, eikä ollut tukossa. Missähän voisi olla vika? Vettä ei tule paljon venttiilistä, mutta kuitenkin lattialle asti tulee.
Kai se paine nousee hetkellisesti sen verran korkeaksi, et tihkuu siitä. Jos ei paljoa tule, niin ei mun mielestä aiheuta sen kummempia toimenpiteitä, jos kerta tyhjentää normaalisti lattiakaivoon. Ihan normaalistihan tuosta ei pitäs tulla yhtään mitään, eli se poistoventtiilin ja lk:n välinen yhteys pitäs olla täysin auki.
 
Näin itsekkin ajattelin, pitää vielä muutama koneellinen asiaa tutkailla. Aiemmin en tällaista ole huomannut joten laittoi ihmetyttämään.
 
Tuo nipukka on ihan kierteellä kiinni jos haluaa yrittää "rassailla". Tosin en muista muuten rakennetta kun joskus 12v sitten tuli viimeksi otettua irti.
Toki jos siinä aliapaineventtiilissä on vikaan niin helpompi vaihtaa pelkkä nipukka kuin koko norsunkärsä.
 
Jos ei putsaamalla tule kuntoon, niin uutta ilmaruuvia voi kysellä alan liikkeistä. Itse taisin ostaa koko venan joskus ja laitoin siitä vaan sen ruuvin vanhan tilalle. Muista putsaa ruuvin lisäksi se venan runko..
 
Pyykinpesukone alkoi linkouksen aikana laskemaan vettä kuvan mukaisesta venttiilin ilmareiästä. Poisto vesi menee tuosta lattiakaivoon, eikä ollut tukossa. Missähän voisi olla vika? Vettä ei tule paljon venttiilistä, mutta kuitenkin lattialle asti tulee.
Kuuluu taloyhtiölle ellet sitten omakotitalossa asu.
 
Myytävä omakotitalo jossa maalämpö.
Kohteen käyttöveden lämpö vain 47 astetta.

Mistä voi johtua? Onko kyse jakotukin säädöistä vai voiko itse maalämpölaite olla sökö?

Yritän siis haarukoida onko kuntoonsaanti kustanne iso vai pieni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom