Itse olen tilannut USAlta 29.06 melkein klo 20 Fedexillä ja asiat mennyt hyvin siihen asti, kun piti tullaa tavaran. Tällainen viesti tuli aamulla: Hei! FedEx-lähetyksesi on saapumassa. Jos haluat että FedEx tullaa lähetyksen, ilmoita henkilö- tai Y-tunnuksesi + lähetystunnus osoitteeseen
tullaus@fedex.com. Veloitamme tullivakuuspalkkion, joka määräytyy tullimaksujen/verojen mukaan. Lisätietoja:
Tullimaksujen ja verojen tiedot | FedEx Suomi. Voit tullata lähetyksen myös itse maahantulon jälkeen:
Tullaa pakettisi - Tulli. Muista valita kuljetusyhtiöksi FedEx. Terveisin FedEx
Päätin tullata itse. Mutta tilanne muuttui tästä: ”Kuljetettavana paketti saatavissa selvitystä varten” tähän ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” Tulliin asiakaspalvelulta minulle sanottiin että luovutuspäätös on jo lähetetty Fedexille ja ehkä minunkin pitää lähettää sen pdf muotona myös Fedexille, mutta tässä kaikki sanoo että Fedexin sähköpostia ja puheluita ei vastata.
Voisiko joku selittää mitä tää ”Viivästys selvityksessä – tuonti Maahantuojan selvitysohjeet vaaditaan.” tarkoittaa ja pitääkö minun tehdä/soittaa johonkin jotta saisin paketin taas liikkeelle? Se on ollut ”Pending” statuksessa jo pitkään