Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
524
Riippuu lähetyksen arvosta. Vaikka se olisi lahja, on joka tuotteelle olemassa hinta.
Olen tätä ennenkin jossain kysynyt, mutta miten määritellään yksittäiselle varaosalle (esim. lautapelin komponentti joita paljon lähetetään usasta tänne) hinta/arvo, kun kyseistä osaa ei voi ostaa erikseen, sitä ei myydä erikseen, ja se on täysin kustomoitu osa jolle ei ole mitään käyttöä kyseisen lautapelin ulkopuolella?

En muista miten viimeksi kikkailin mutta valehtelemalla tuommoisen sai tullattua ilman lisäkuluja. Tai onko se valehtelua kun ei ohjeita noudattamalla voi tuotetta mitenkään tullata vaan täytyy soveltaa että saa lomakkeen läpi.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
4 187
No tuskin tuommoisen arvoksi tulee missään skenaariossa yli 45 euroa. Lisäksi jos se on rikkoontuneen tilalle lähetetty ns takuuna, ei alvia tule maksettavaksi. Tämmöisissä keisseissä tulli haluaa joskus kuvan hävitetystä/rikotusta tuotteesta. Olen joutunut lähettämään esim kuvan jossa on kännyn nahkakuoret rikottuna roskissa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 284
Kyllä, siitä tulee ilmoitus kun voit aloittaa tullauksen. Tullin sivut on aika hyvät ja ainakin ~vuosi sitten chatti-aspasta sai hyvin vastauksia jos oli jotain kysyttävää.

 
Liittynyt
10.02.2021
Viestejä
102
Tilaus saksan Amazonista, toimitus kahdessa osassa UPSilla. Puhelimeen tuli peräkkäin viestit molemmista toimituksista:

"Vastaa 2 jos haluat toimituksen alkuperäiseen osoitteeseen... Lähestys ohjautuu noutopisteeseen A jos ette vastaa klo 16:00 mennessä"

"Vastaa 1 jos haluat toimituksen noutopisteeseen B... Toimitus alkuperäiseen osoitteeseen? Vastaa 2 klo 22:00 mennessä"

Mikä idea on että yksi järjestelmä lähettää erilaisia viestejä joissa sama asia on esitetty eri järjestyksessä ja eri aikarajoin? Onko tarkoitus harhauttaa vastaanottajaa? Ja miksi tarjota kahta eri noutopistettä? Ja pitääkö tuossa nyt vastata kahdesti "2" että molemmat toimitukset tulevat alkuperäiseen osoitteeseen? Ihme häröilyä.
Sama homma täällä, vastasin tähän 2. Tietenkin haluan sen lähetyksen sinne minne olen tilannut ja mistä olen maksanut. Tällä kertaa kävi niin, että ei tullut enempää ilmoituksia ja ihmettelin missä paketti viipyy. Päätin testata UPS:n sovellusta ja sieltä löytyi lähettäjän seurantatunnuksella tieto, että oli viety UPS:n noutopisteeseen (K-market), ei tietenkään lähimpään sellaiseen. Mitään viestiä ei UPS:ltä tästä tullut.

Mielestäni tuo kysely siitä, haluanko edelleen paketin kotiin ja jos en vastaa, menee se noutopisteeseen on absurdi. Vähän kuin ravintolassa joku tulisi sanomaan tilauksen jälkeen: "sano hep jos haluat tilaamasi tonnikalapitsan, muuten tuomme sinulle pasta bolognesen". :hmm:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 859
Viestejä
4 366 125
Jäsenet
72 701
Uusin jäsen
Computer_wizard

Hinta.fi

Ylös Bottom