Onpahan seikkailua UPS:n kanssa.
Soitin eilen aspaan tilatakseni noudon, ja suomenkielinen automaatti kertoi että lyhyempää jonotusaikaa saa, jos painaa ykköstä, niin pääsee puhumaan englantia. En painanut, koska laiskotti ja halusin hoitaa homman rasittamatta aivojani. Kymppiminuuttisen päästä hiljaisen ja masentuneen kuuloinen intialaismies vastasi, ja yllätyin hieman kun jouduinkin höpöttämään enklantia. Noh, hoidin homman ja tilasin noudon tälle päivälle 10-14 välille, varmistin vielä puhelimessa että onhan kellonaika ja päivä varmasti oikein ja yesyes kuului varmistus.
Istuskelin turhaan kotosalla tuon ajan, ja 14:05 soitin aspaan. Taas yllätyin hieman, kun suomenkielisten juttujen jälkeen intialaisääni (tällä kertaa naispuoleinen) vastasi, ja kertoi että järjestelmän mukaan mitään noutoa ei ole tilattu. Kun kerroin eilisestä soitosta, niin nainen kertoi että järjestelmässä ei näy mitään soittoa minun puhelinnumerostani eiliseltä. Sovimme noudon taas seuraavalle päivälle, ja sanoin että tällä kertaa haluan varmistuksen sähköpostiini. Aspa sanoi, että tulee tunnin sisään. Ainakaan vielä ei ole tullut, mutta ihan vielä ei ole tunti kulunut...
Mitä tästä opimme: Älä tilaa mitään puhelimen kautta, vaan tilaa noudot aina nettisivujen kautta