Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

"Ready to be handled by bpost" kuulostaa hieman omaan korvaani siltä, että vain ennakkotiedot ovat saapuneet eikä ole vielä bpostin hallussa - nyt ei kyllä ole viimeaikaisia bpost-lähetyksiä että voisi tarkistaa. Mutta se selittäisi viiveen, eli olisi vasta matkalla Belgiaan.
Näyttääkö jokin muu seuranta että olisi jo Belgiassa, tai oliko bpostin seurannassa erikseen tuo ennakkotietojen saapuminen (esim. "label created", "awaiting package" tai vastaava) jo päiviä aiemmin?
En oikein tiedä missä paketti juuri tällä hetkellä on, koska seurannassa ei lue paikkakuntia. Oletan, että paketti on lähtenyt Belgiasta alunperinkin.
Screenshot_20220705-215357_Outlook.jpg
Tämä teksti lukee pakettien seurantasivulla myös, mutta ei aktiviteeteissa.
Screenshot_20220705-215627_Outlook.jpg
 
En oikein tiedä missä paketti juuri tällä hetkellä on, koska seurannassa ei lue paikkakuntia. Oletan, että paketti on lähtenyt Belgiasta alunperinkin.
Screenshot_20220705-215357_Outlook.jpg
Tämä teksti lukee pakettien seurantasivulla myös, mutta ei aktiviteeteissa.
Screenshot_20220705-215627_Outlook.jpg
Oletko kokeillut jollakin muulla seurannalla kuin bpostin omalla? Monesti niissä näkyy enemmän tietoja kuin jonkun yksittäisen kuljetusfirman seurannassa. Esimerkiksi postalninja tai parcelsapp.
 
Oletko kokeillut jollakin muulla seurannalla kuin bpostin omalla? Monesti niissä näkyy enemmän tietoja kuin jonkun yksittäisen kuljetusfirman seurannassa. Esimerkiksi postalninja tai parcelsapp.
Enpä ollut tietoinenkaan tuollaisista palveluista. Mutta tällä kertaa niistä ei ollut apua, sillä kumpikaan noista ei tunnistanut seurantakoodia. Seurantakoodi on erään tapahtuman lipun ostotapahtuman koodi ja ei varmaan siksi ole ihan yleisesti käytössä.
 
En oikein tiedä missä paketti juuri tällä hetkellä on, koska seurannassa ei lue paikkakuntia. Oletan, että paketti on lähtenyt Belgiasta alunperinkin.
Screenshot_20220705-215357_Outlook.jpg
Tämä teksti lukee pakettien seurantasivulla myös, mutta ei aktiviteeteissa.
Screenshot_20220705-215627_Outlook.jpg
Jeps, hieman hankala tuosta on sanoa. Parcel Detailsin allakaan ei varmaan ollut mitään toista seurantanumeroa?

Tuo "left your international sorting center" tosiaan viittaisi siihen että se olisi nimenomaan bpostin terminaalista lähtenyt (joko Belgiassa tai muualla).

Näiden perusteella oma veikkaukseni on että se on seuraamattomana kirjeenä tulossa Suomeen, erityisesti jos paketti on pieni, kevyt ja ohut eikä tuolla detailsissä näy varsinaista seurantanumeroa.
 
Jeps, hieman hankala tuosta on sanoa. Parcel Detailsin allakaan ei varmaan ollut mitään toista seurantanumeroa?

Tuo "left your international sorting center" tosiaan viittaisi siihen että se olisi nimenomaan bpostin terminaalista lähtenyt (joko Belgiassa tai muualla).

Näiden perusteella oma veikkaukseni on että se on seuraamattomana kirjeenä tulossa Suomeen, erityisesti jos paketti on pieni, kevyt ja ohut eikä tuolla detailsissä näy varsinaista seurantanumeroa.
Ei oo muuta seurantanumeroo. Ainoastaan paketin paino (820g) ja minun osoite.
Noh, kiitokset ja ei kait se sitten auta kuin toivoo et se on matkalla ja saapuu parin päivän sisällä.. Pitäs tosiaan matkalle lähtee to tai pe ja mielellään olisin tän paketin noutanut ennen lähtöä.
 
Onpahan seikkailua UPS:n kanssa.

Soitin eilen aspaan tilatakseni noudon, ja suomenkielinen automaatti kertoi että lyhyempää jonotusaikaa saa, jos painaa ykköstä, niin pääsee puhumaan englantia. En painanut, koska laiskotti ja halusin hoitaa homman rasittamatta aivojani. Kymppiminuuttisen päästä hiljaisen ja masentuneen kuuloinen intialaismies vastasi, ja yllätyin hieman kun jouduinkin höpöttämään enklantia. Noh, hoidin homman ja tilasin noudon tälle päivälle 10-14 välille, varmistin vielä puhelimessa että onhan kellonaika ja päivä varmasti oikein ja yesyes kuului varmistus.

Istuskelin turhaan kotosalla tuon ajan, ja 14:05 soitin aspaan. Taas yllätyin hieman, kun suomenkielisten juttujen jälkeen intialaisääni (tällä kertaa naispuoleinen) vastasi, ja kertoi että järjestelmän mukaan mitään noutoa ei ole tilattu. Kun kerroin eilisestä soitosta, niin nainen kertoi että järjestelmässä ei näy mitään soittoa minun puhelinnumerostani eiliseltä. Sovimme noudon taas seuraavalle päivälle, ja sanoin että tällä kertaa haluan varmistuksen sähköpostiini. Aspa sanoi, että tulee tunnin sisään. Ainakaan vielä ei ole tullut, mutta ihan vielä ei ole tunti kulunut...

Mitä tästä opimme: Älä tilaa mitään puhelimen kautta, vaan tilaa noudot aina nettisivujen kautta
 
DHL Express kyllä hoiti homman erittäin hyvin. Espanjasta paketti lähti 6.7 klo 16 jälkeen ja äsken tuli perille eli alle alle 45h, niin paketti kädessä. Eikä ollut edes pk-alueelle toimitus, joten mielestäni erittäin hyvä.
 
DHL Express kyllä hoiti homman erittäin hyvin. Espanjasta paketti lähti 6.7 klo 16 jälkeen ja äsken tuli perille eli alle alle 45h, niin paketti kädessä. Eikä ollut edes pk-alueelle toimitus, joten mielestäni erittäin hyvä.
Kyllä, DHL Express on erittäin hyvin toiminut itsellä. Perjantaina lähti Japanista paketti ja keskiviikkona tuli illalla toimitus kotiovelle. Saapui Helsinki-Vantaalle ke-aamuna, tein heti itse tullauksen. Näin on käynyt useamman kerran ennenkin DHL:llä, eli laittavat vielä samana päivänä jakeluun jos tekee tullauksen ajoissa.
Fedex-paketti seisoi lähes kaksi viikkoa Ranskassa ja saapui eilen Vantaalle. Tein heti tullauksen (alle 1h ilmoituksesta että on saapunut maahan) ja vieläkään ei ole kuulunut mitään eikä seurannassa näy mitään muutoksia. Kaiken lisäksi Fedex oli näistä kahdesta vielä hitosti kalliimpi, mutta paketin muodon vuoksi ainoa vaihtoehto. Fedex on kyllä järkyttävää skeidaa.
 
Kyllä, DHL Express on erittäin hyvin toiminut itsellä. Perjantaina lähti Japanista paketti ja keskiviikkona tuli illalla toimitus kotiovelle. Saapui Helsinki-Vantaalle ke-aamuna, tein heti itse tullauksen. Näin on käynyt useamman kerran ennenkin DHL:llä, eli laittavat vielä samana päivänä jakeluun jos tekee tullauksen ajoissa.
Fedex-paketti seisoi lähes kaksi viikkoa Ranskassa ja saapui eilen Vantaalle. Tein heti tullauksen (alle 1h ilmoituksesta että on saapunut maahan) ja vieläkään ei ole kuulunut mitään eikä seurannassa näy mitään muutoksia. Kaiken lisäksi Fedex oli näistä kahdesta vielä hitosti kalliimpi, mutta paketin muodon vuoksi ainoa vaihtoehto. Fedex on kyllä järkyttävää skeidaa.
Jep, parhaimmillaan alle vuorokaudessa tulee DHL Expressillä paketit pääkaupunkiseudelle. Tosin, sitten kun joku menee toimituksessa vituiksi niin meininki on ihan kuin kaikilla muillakin eli kestää ja kestää ja kestää. Tosin, noissa ei ole tainnut kuin kerran omalle kohdalle sattua että jossain matkan varrella oli joku häiriö sattunut mutta sitten sen setviminen kyllä kestikin vissiin liki pari viikkoa.
 
Jep, parhaimmillaan alle vuorokaudessa tulee DHL Expressillä paketit pääkaupunkiseudelle. Tosin, sitten kun joku menee toimituksessa vituiksi niin meininki on ihan kuin kaikilla muillakin eli kestää ja kestää ja kestää. Tosin, noissa ei ole tainnut kuin kerran omalle kohdalle sattua että jossain matkan varrella oli joku häiriö sattunut mutta sitten sen setviminen kyllä kestikin vissiin liki pari viikkoa.
Kiitos, hyvä tietää. Vaikuttais silti menevän niin päin, että DHL:llä useammin onnistuu hyvin tai edes kohtuullisesti, kun taas FedExillä hyvät kokemukset on poikkeus ja myöhästelyt ja säätäminen se perussääntö...
 
Saksan Amazonista paketti, jonka myy ja toimittaa 3. osapuoli Saksasta (ei fulfilled by Amazon). Paketti lähetettiin ja sain DPD:n seurantakoodin. Paketti meni Ranskaan ja sanoo DPD:n seurannassa "Delivered". Menikö väärään paikkaan vai ohjautuuko se toiselle kuriirille?
 
Saksan Amazonista paketti, jonka myy ja toimittaa 3. osapuoli Saksasta (ei fulfilled by Amazon). Paketti lähetettiin ja sain DPD:n seurantakoodin. Paketti meni Ranskaan ja sanoo DPD:n seurannassa "Delivered". Menikö väärään paikkaan vai ohjautuuko se toiselle kuriirille?
Kyllä DPD:n seuranta pitäisi toimia normaalisti Suomeen saakka.

Todennäköisesti (a) sait väärän paketin seurantanumeron, tai (b) paketti lähetettiin väärään osoitteeseen. Periaatteessa voi myös olla että paketti merkittiin virheellisesti toimitetuksi vaikka on matkalla, mutta DPD:n paketit Saksasta eivät normaalisti kierrä Ranskan kautta.

edit: Jos paketissa on puhelinnumero, saapuvan paketin pitäisi näkyä PostNordin sovelluksessa jos kirjaudut siihen omalla puhelinnumerollasi (eli samaan tapaan kuin Postin paketit näkyvät OmaPostissa). Kokeile sitä. PostNord käsittelee DPD-paketit Suomessa.
 
Saksan Amazonista paketti, jonka myy ja toimittaa 3. osapuoli Saksasta (ei fulfilled by Amazon). Paketti lähetettiin ja sain DPD:n seurantakoodin. Paketti meni Ranskaan ja sanoo DPD:n seurannassa "Delivered". Menikö väärään paikkaan vai ohjautuuko se toiselle kuriirille?

Tämä selvisi. Kun annoin Postnordin appiin koodin ja puhelinnumeroni, lähetys ilmestyi sinne suoraan, eri koodilla. Lähetys on jo Suomessa ja odottaa kuljetusta.

Seuraava jännäys on Postnord, kun nettisivun seurannan mukaan vastaanottajalle on lähetetty sähköposti aamulla, jossa valitaan toimitusaika, mutta mitään mailia ei ole tullut ja nyt on jo pian ilta. Appi näytti hetken nappia "valitse toimitusaika", mutta siitä klikatessa tuli virhe ja kun pääsin takaisin appiin, se sanookin että toimitus tänään klo 16:30 - 21. Ota nyt sitten selvää kun nettisivu sanoo toista kuin appi.
 
Postnord hoiti toimituksen hienosti aikaikkunan sisällä - mitä nyt kävin apissa määrittämässä toimituspäiväksi huomisen ja varasin etäpäivän tätä varten. :D
 
Ym. lähetys toimitettiinkin eilen, vaikka nettisivun seurannan mukaan piti valita ensin toimitusaika. Appi sanoi että toimitus eilen. No kuski soitti vähän ennen klo 20 että hän on just pihassa. Rapun ovi kiinni joten eiku aukaisemaan. Meinasi vielä jättää 30 kg lootan ulos, mutta onneksi suostui kantamaan sen (minun avustamanani) 3. kerrokseen ilman hissiä. Aina noi kuskit yrittää luistaa kotiovelle toimituksesta.

PN aspa ei ole vieläkään vastannut kun laitoin Whatsapilla viestin. Voisin laittaa vielä palautetta järjestelmän toimimattomuudesta.
 
Postin kanssa tässä aamun kunniaksi asioin. Verkkokaupasta onnistuin telkun tilaamaan vanhalla osoitteella ja nyt sille yritettiin sopia toimitusaikaa. Verkkikselle olen jo laittanut meiliä että voisivatko korjata osoitteen mutta on tullut vastauksena vain viesti että on kiire ja vastaamme kun ehdimme.

Postiin soittaessa arvasin jo etukäteen ettei osoitetta voi muuttaa vaan se pitää tehdä lähettäjän päästä. Sen sijaan tuon voi "ehkä" muuttaa noudoksi mutta siinä kohtaa meni sormi suuhun kun kysyin että kävisikö noutopisteeksi mikään muu kuin siellä keskustassa kävelykadun varressa oleva kauppa johon on aika hankala päästä autolla. Sitä tässä nyt sitten arvotaan että saako tuota muutettua vaiko ei.

Tuli mieleen tässä säätäessä että kuriirifirmoilla lähetyksen toimituksen voi muuttaa toiseen osoitteeseen ihan äpistä tai nettisivulta, samoin kuin noutopisteeseen viennin. Posti vetosi siihen että on maksullinen palvelu mutta niin kai ne on kuriirifirmoillakin. :hmm:
 
Juu, mulla siis täsmälleen sama kanssa. Vituttaa armottomasti. 2,5vk kuluttua lähtö useammaks viikoksi reissuun. Jos ei ole siihen mennessä tullut, niin menee hiton hankalaksi... Tästä lähtien vältän Fedexiä kuin ruttoa.
Onkohan pakettisi lähtenyt jo tuolta mustasta aukosta? Omani meinaan on seurannan mukaan siellä edelleen.... Alkaa mennä hermot!
 
Telkkari tuli noudettua mutta ei suinkaan siitä noutopisteestä johon pyysin laittamaan, vaan sieltä keskustasta. Eli auto kävelykadulle hätävilkut päälle ja pakettia noutamaan. Mutta pääasia että saatiin perille.
 
PostNordilla on jotain suuria ongelmia. Lähetys seissyt Turun terminaalissa pitkään eikä aspa ehdi vastaamaan edes vuorokauden sisään viesteihin ja puhelimellakin aika epätoivoista. Suosittelen valitsemaan jonkin toisen jos vaan mitenkään mahdollista...

Linkki viimeisimpiin valituksiin & palautteisiin Facebook - PostNord Finland
 
Tuli tilattua kotiintoimitus tälle päivälle 11-16 aikaikkunalla ja menot suunniteltu tietysti koko viikonlopulle tämän mukaan. Olisin tuosta paketista halunnut ottaa jotain heti käyttöön. Pettymyksen sekä turhautumisen vuoksi tuli katsottua seurantaa uudemman kerran. DHL:llä on 3 (!) eri seurantasivua, joissa kaikissa eri UI (linkit alla). Kaikissa näkyy eri tiedot ja on 2 eri seurantanumeroa samalle paketille. Yhden mukaan on saapunut eilen illalla Helsinkiin, toisen mukaan on käsitelty tänä aamuna Helsingissä ja kolmannen mukaan saapunut toimipisteeseen Helsingissä. Lastauksesta kuljetusautoon ei ole mitään mainintaa ja kaikki seurannat näyttävät arvioiduksi toimituspäiväksi 14.7. Yleensähän näissä näkyy se lastauskin.

Tuli myös katsottua edellistä samasta firmasta tilattua pakettia ja sen statuksia. Tuolloin en ollut tietoinen, että tulisi kotiinkuljetuksella ja olivat "yrittäneet" käydä toimittamassa sitä klo 17 jälkeen, minkä jälkeen piti odottaa 4 työpäivää, ennen kuin sain valita pakettipistetoimituksen tuolla 3. linkissä.

Ei voi kuin ihmetellä miten nämä paskafirmat pysyvät pystyssä (mukaanlukien Posti), kun mikään ei ikinä tule luvatusti ja aina yritetään luistaa vastuusta, jos jokin vahinko käy.

https://www.dhl.com/fi-fi/home/tracking/tracking-express.html
https://www.dhl.de/en/privatkunden.html
https://mydhl.express.dhl
 
...Ei voi kuin ihmetellä miten nämä paskafirmat pysyvät pystyssä (mukaanlukien Posti), kun mikään ei ikinä tule luvatusti ja aina yritetään luistaa vastuusta, jos jokin vahinko käy.
Harvinaisen huonoa tuuria tai liioittelua viestissä.
 
Yleensä en tilaa mitään kotiinkuljetuksella, koska olen päivisin töissä.

Sähköfillarin kohdalla tein poikkeuksen. Toimitus 12-16 välillä ja otin puoli päivää töistä vapaata. Kotiin ajellessa tuli soitto "joo tää sun pakettis ei mahdu meidän pakettiautoon, tuodaanko ensi maanantaina?"

En minä kahta päivää töistä laista tämmösen takia, joten kävin paketin hakemassa UPSin varastolta, kyllä se vaan mun autoon mahtui... Kaksi miestä kyllä vaadittiin sen sisään työntämiseen että sai takaluukun kiinni :D
 

Liitteet

  • 20220617_101434812_iOS.jpg
    20220617_101434812_iOS.jpg
    395,5 KB · Luettu: 145
Jenkeistä tulossa Fedex priority paketti, lähtenyt 10.7 ja toimitusarvio oli 14.7, paketti edelleen jumissa Ranskassa.

Voiko tälläisissä tapauksissa saada Fedexiltä korvauksia jos priority toimitus viivästyy, tuli tuosta prioritystä kuitenkin maksettua pieni ekstra.
 
Jenkeistä tulossa Fedex priority paketti, lähtenyt 10.7 ja toimitusarvio oli 14.7, paketti edelleen jumissa Ranskassa.

Voiko tälläisissä tapauksissa saada Fedexiltä korvauksia jos priority toimitus viivästyy, tuli tuosta prioritystä kuitenkin maksettua pieni ekstra.
Fedexiltä et voi saada koska et ole heiltä ostanut/tilannut mitään.
Myyjältä voi saada.
 
Millä firmalla mun kannattaa lähettää asiakaspalautus paketti Saksaan? Tilasin tavaraa ja luin huonosti ehdot; ”ilmainen palautus koskee vain tiettyjä maita”, johon suomi ei tietenkään kuulu.
Pitäisi mennä suoraan firmaan, eivät tuskin hae paikallisesta postista asiakaspalautuksia.
 
Hienoa kyllä, että tällekin laajalti tiedossa olevalle epärehelliselle toiminnalle saadaan ainakin vähän laajempaa huomiota hesarin juttujen kautta. Omien kokemusten perusteella juuri UPS kyllä ansaitseekin eniten tulla nostetuksi tikun nokkaan. Vastaavaa voi muillakin jossain määrin esiintyä, mutta siellä tämä tuntuisi olevan ihan hyväksytty osa toimintakulttuuria.

Nykyäänhän UPS vielä oletuksena toimittaakin sinne noutopisteeseen jos et erikseen vastaa tekstiviestiinsä että haluat ovelle. Toki parempi toimintatapa kuin valehdella siitä että olisivat muka käyneet ovella, mutta vähän huonon maun jättävä toimintamalli minusta tuokin palveluun joka oletettavasti myydään kotiinkuljetuksena.
 
Postnord teki itsellä toukokuussa ihan saman tempun. Lähetti kävi vielä jostakin ihme syystä alaovella (taloyhtiössä on kameravalvonta), mutta en tiedä, eikö sitten osannut käyttää ovipuhelinta vai mikä oli ongelma. Tuosta en jaksanut alkaa taistella kun en itse ollut kotiinkuljetuksella tilannut vaan se näköjään kuului muuten vaan hintaan.
 
Juu, tuo tuntuu olevan aika monella kuriirilla ihan normaali toimintatapa. Näin etätöissä päivät kotona olevana on kyllä huomannut että kukaan ei ole ovella käynyt mutta yhtäkkiä vaan onkin tullut ilmoitus että "oli este" tai "ei tavoitettu" vaikka alaovi ei ole lukossa ja ovikello testatusti toimii. Postikin tuota yhteen aikaan harrasti mutta ilmeisesti oppivat kun muutaman kerran tuli valitettua asiasta.

Sitten tietty on ne kauppiaat jotka ovat ryssineet lähettämisen, itse olin valinnut nimenomaan kotiinkuljetuksen mutta myyjä ei ole moista palvelua kuitenkaan paketille ostanut. Näitä on sitten saanut myyjän ja postin kanssa vääntää.
 
Hienoa kyllä, että tällekin laajalti tiedossa olevalle epärehelliselle toiminnalle saadaan ainakin vähän laajempaa huomiota hesarin juttujen kautta. Omien kokemusten perusteella juuri UPS kyllä ansaitseekin eniten tulla nostetuksi tikun nokkaan. Vastaavaa voi muillakin jossain määrin esiintyä, mutta siellä tämä tuntuisi olevan ihan hyväksytty osa toimintakulttuuria.

Nykyäänhän UPS vielä oletuksena toimittaakin sinne noutopisteeseen jos et erikseen vastaa tekstiviestiinsä että haluat ovelle. Toki parempi toimintatapa kuin valehdella siitä että olisivat muka käyneet ovella, mutta vähän huonon maun jättävä toimintamalli minusta tuokin palveluun joka oletettavasti myydään kotiinkuljetuksena.
Toki tästä ärsyttää melkein entistä enemmän kun olet tuolla SMS:llä vahvistanut että haluat paketin kotiin ja sitten tulee tuo asiakas ei ollut kotona.
 
Itseasiassa just tänään tuli taas yksi "vastaanottaja ei ollut paikalla" -viesti vaikka tasan ja tarkalleen itse olin kotona ja backuppina vielä emäntäkin sattui olemaan tänään kotosalla koko päivän eli vaikka olisi tupakkatauon tai vessakäynnin aikana käynyt niin silti olisi jompi kumpi ollut minuutissa ovella jos joku olisi ovikelloa soittanut. Pistin kylmästi sekä lähettäjälle että kuljetusyritykselle sähköpostia että en aio noutaa pakettia mistään noutopisteestä koska se on kotiinkuljetuksella tilattu (screenshot tilauksesta liitteenä) ja jos paketti ei ilmaannu kotiovelle niin pitäköön tunkkinsa, etsin toisen toimittajan joka saa toimitettua perille asti. Jostain pikkupaketista en olisi viitsinyt kiukutella mutta oli sellainen 45kg monipakettilähetys (kaksi pakettia) että en noita enää viitsi lähteä hakemaan monen kilometrin päästä ja kantaa peräsuoli pitkällä kotiin parkkikselta.
 
Jännä että media tosiaan heräs tähän vasta nyt. Vuosikausia tää homma on mennyt just näin. Itsellä kun on mahdollsuus noutaa kaikki helposti terminaaleista ja noutopisteistä ni päätin jo vuosia sitten etten jaksa alkaa kyttäilee kotona odotellen kuriiria. Näin on säästynyt ainakin hermot. Myös malttamattomana saan paketit aina sinä päivänä kun ovat kaupungissa.

Sen sijaan ymmärrän sen erittäin hyvin ettei kuskit voi mitenkään venyä näiden kuriiripuljujen aikaikkunoihin kun tuolla kaupungilla suhaa pakettiautolla. Varmasti aivan mahdoton tehtävä pitäytyä niissä. Sit vielä jos rontissa on yrityksien lähetyksiä ni kaippa siinä yksityiset jää firmojen jalkoihin pakostakin. Kuskeja tosiaan en siis syyttele - vittumainen homma eikä tosiaan varmaan ruokatunteja juuri pidellä. Se pitäiskö tohon keksiä joku muu ilmoitus ni on sit toinen juttu. Ehkä se ois rehdimpää sanoa et sori, tänään ei keritty kuin heittää tommonen random ilmoitus kaikille. Paskamyrsky siitäkin tosiaan tulis. Seuraava vaihtoehto on sit palkata helvetisti enemmän kuskeja mut sitä nyt ei tietenkään tuu tapahtumaan.

Englannissahan on ollu jo vuosia käytössä (varmaan muuallakin) se systeemi missä asiakas näkee kuskin liikkeet ja kuinka monen keikan päästä on vuorossa. Siellä toki tilanne muutenkin vähän eri kun tuntuu että aivan kaikki paketit viedään kotiovelle kaikkien puljujen toimesta. Käsittääkseni sellasta on tännekin suunniteltu jo vuosia mut vielä ei taida olla kuin Budbee joka on jollain tavalla lähellä semmosta systeemiä.
 
Tuon aikaisemmin kertomani sähköfillarin toimittamattomuuden jälkeen tuli toinen paketti, muistaakseni DHL:än väreissä oli auto. Kuski soitti että on alaovella, kerroin olevani kotimatkalla n. 5 minuutin ajomatkan päässä ja tämä jäi odottamaan että ehdin perille vastaanottamaan paketin :)
 
Postnord teki itsellä toukokuussa ihan saman tempun. Lähetti kävi vielä jostakin ihme syystä alaovella (taloyhtiössä on kameravalvonta), mutta en tiedä, eikö sitten osannut käyttää ovipuhelinta vai mikä oli ongelma. Tuosta en jaksanut alkaa taistella kun en itse ollut kotiinkuljetuksella tilannut vaan se näköjään kuului muuten vaan hintaan.

Postnord on näistä ehkä paskin tosiaan. Tuloillaan oli kotiintoimitus (pääovi on 24/7 lukossa) ja paketti poukkoili terminaalin ja "ei voitu toimittaa" tms väliä pari päivää ja pistin Twitterissä DM:ää, että hei voisitteko pistää kuriirille viestiä, että soittaa, kun olen tällä hetkellä liikuntakyvytön. Parin päivän päästä tuli vastaus, että sori, paketti toimitetaan huomenna lähipostiin. EIVVVVVVV...

Postin jannu on ollu vuosia lähes aina sama tyyppi, joka soittaa aina hetkeä ennen toimitusta, että ootko mestoilla. Joskus ne soittelee jo aamusta ja tuo myöhemmin ja soittaa toistamiseen. Joskus nää vaan toimii. Fedexillä ja Postnordilla onnistumisprosentti on viimeisen 7v aikana ehkä 20%.
 
Englannissahan on ollu jo vuosia käytössä (varmaan muuallakin) se systeemi missä asiakas näkee kuskin liikkeet ja kuinka monen keikan päästä on vuorossa. Siellä toki tilanne muutenkin vähän eri kun tuntuu että aivan kaikki paketit viedään kotiovelle kaikkien puljujen toimesta. Käsittääkseni sellasta on tännekin suunniteltu jo vuosia mut vielä ei taida olla kuin Budbee joka on jollain tavalla lähellä semmosta systeemiä.

Postilla on nykyään vastaava systeemi. Se on helvetin hyvä. Harmi vaan ettei siinä voinut seurata lähettiä enää sen jälkeen kun paketti oli toimitettu. Kerrankin kehut postille!

Jos oltaisiin jenkeissä UPS olisi jo joukkokanteen kohteena.
 
Kävi tuossa viikolla sellainen tilanne, että olin eräässä toimistokiinteistössä työhommissa. Minulle tuli rakennuksen eteen heti aamusta rahtilähetys pienellä kuorma-autolla, joka meni ihan mallikkaasti.
Kiinteistö on L-kirjaimen muotoinen ja ajo paikoitusalueelle jossa olin menee sisäänkäynnin edestä jossa maksimi ajoneuvon korkeus ehkä 2,2-2-3 metriä.

Myöhemmin aamupäivästä UPS:n kuljettaja päätti oikaista kiinteistön parkkipaikan lävitse toiselle tielle ja ajoi autonsa katosta jumiin sen matalan sisäänkäynnin eteen. Hän pakitteli rauhassa autonsa pois, nappasi kuvat autonsa vahingoista ja lähti menemään. Otin kuitenkin rekisterinumeron ylös koska en jaksanut uskoa että hän asiasta kenellekään ilmoittaisi.
Noh, seuraavana päivänä juttelin työasioista pomoni kanssa ja hän kysyi, että nähtiinko kun meille rahtia tuonut kuljettaja ajoi autollaan siihen matalaan kohtaan koska kiinteistön henkilökunnalta oli tullut kyselyä vaurioista ja oletus tietysti oli että ne olivat tulleet meille toimitetun kuorman seurauksena.
Vastasin miten asia todellisuudessa meni ja eipä sieltä UPS:lta ollut kukaan heille soitellut ja vahingosta ilmoittanut ihan kuten arvelinkin.
 
Millä firmalla mun kannattaa lähettää asiakaspalautus paketti Saksaan? Tilasin tavaraa ja luin huonosti ehdot; ”ilmainen palautus koskee vain tiettyjä maita”, johon suomi ei tietenkään kuulu.
Pitäisi mennä suoraan firmaan, eivät tuskin hae paikallisesta postista asiakaspalautuksia.
Shipit.fi:llä saa yleensä lähetettyä selvästi halvimmalla (ellei tuote ole hyvin pieni+kevyt ja uskallat laittaa seuraamattomaan Postin kirjeeseen, jolloin se on halvin).
 
Ekaa kertaa tulee paketti Rabenilla Puolasta. Maineikas kauppa, ennen tullut UPS:lla ja sen valitsinkin mutta nyt uusi tuttavuus. Kokemuksia millä lähetys tulee perille? Rabenilla toki oma seuranta mutta googletus ei kerro kumppaneista mitään. Vuodelta 2014 löytyi pieni juttu että Itellalla olisi ollut ainakin Saksan reittien kumppanuus.
 
Postnord loistaa taas olemassaolollaan. Ruotsista saapuvan paketin kohteena Kouvola. Toki voihan paketin kierrättää Turku -> Kokkola -> Kouvola.. Onkohan tähän olemassa joku järkevä selitys(eipä tosin tähänmennessä ole Maxgamingin paketit kiertäneet pitkin suomea) vai yksinkertaisesti ei osata lukea, ja erottaa Kokkolaa Kouvolasta :hmm:

Screenshot_20220726-070037.jpg
 
Ekaa kertaa tulee paketti Rabenilla Puolasta. Maineikas kauppa, ennen tullut UPS:lla ja sen valitsinkin mutta nyt uusi tuttavuus. Kokemuksia millä lähetys tulee perille? Rabenilla toki oma seuranta mutta googletus ei kerro kumppaneista mitään. Vuodelta 2014 löytyi pieni juttu että Itellalla olisi ollut ainakin Saksan reittien kumppanuus.

Itse itselleni ja muille vastaten. Paketti saapui tänään, Kaukokiidon tuomana ovelle. Kuski jopa soitti hieman ennen saapumista. Helsingissä siis tämä jakelukumppani.
 
Onko tämmöisestä kokemusta, DHL Parcel toimituksesta kyse. Myyjä jättänyt tuotteen jonnekin toimipisteeseen josta tullut seurantaan tieto, mutta kuuteen päivään ei ole sen jälkeen tapahtunut mitään. Posti hoitaa toimituksen Suomessa, pitäisköhän tässä välillä tulla mitään tilannepäivityksiä ennen kuin saapuu Suomeen? Vai jumittaako se nyt edelleen siellä toimipisteessä?

1658936383664.png


Eilen yöllä lähtenyt liikenteeseen. Ilmeisesti venasivat että saivat kontin täyteen tms.?
 
Viimeksi muokattu:
Oletko kurkannut Postin seurannassa samalla koodilla? Itsellä tuli DHL/Postin paketti Brittilästä ja se ilmestyi automaattisesti OmaPostiin, muistaakseni kun oli käynyt Tullin läpi kun lähettäjä oli ne hoitanut etukäteen.
 
Oletko kurkannut Postin seurannassa samalla koodilla? Itsellä tuli DHL/Postin paketti Brittilästä ja se ilmestyi automaattisesti OmaPostiin, muistaakseni kun oli käynyt Tullin läpi kun lähettäjä oli ne hoitanut etukäteen.
Omapostissa venttaa tapahtumia, mutta ei ole sinne vielä mitään ilmestynyt eli Suomessa ei ainakaan vielä ole.
 
Onko tämmöisestä kokemusta, DHL Parcel toimituksesta kyse. Myyjä jättänyt tuotteen jonnekin toimipisteeseen josta tullut seurantaan tieto, mutta kuuteen päivään ei ole sen jälkeen tapahtunut mitään. Posti hoitaa toimituksen Suomessa, pitäisköhän tässä välillä tulla mitään tilannepäivityksiä ennen kuin saapuu Suomeen? Vai jumittaako se nyt edelleen siellä toimipisteessä?
Ihan normaalia.
Odottele kärsivällisesti.
 
Näin Postnord toimii. Ei harmainta hajuakaan missä se on menossa, vai onko oikeasti juminut Ruotsiin. Sitten vielä kun ko. firman aspa on enemmän kun perseestä, niin sieltäkään saa selvyyttä kun eivät yksinkertaisesti vastaa yhtään missään instansissa.

Screenshot_20220802-093222_PostNord.jpg
 
Näin Postnord toimii. Ei harmainta hajuakaan missä se on menossa, vai onko oikeasti juminut Ruotsiin. Sitten vielä kun ko. firman aspa on enemmän kun perseestä, niin sieltäkään saa selvyyttä kun eivät yksinkertaisesti vastaa yhtään missään instansissa.

Screenshot_20220802-093222_PostNord.jpg
Jos pitäisi veikata niin sanoisin että saapunut torstaina Veddestaan, käsitelty/lajiteltu/pakattu/lastattu/tmv maanantaina 15.32 ja sitten lähtenyt 19.04.
 
DHL paketin kanssa myös ongelma... On mukamas toimitettu ja paikalla ollut joku muu, ihan tuntematon henkilö.
Ihan ite olin kotona kyseisenä ajankohtana, eikä kadulla käynyt yhtään ajoneuvoa tuohon aikaan... Postin seurannassa ei näkynyt, eikä paikallisessa postin pisteessäkään löydetty pakettia.
Myyjä laittoi jo uuden tulemaan, eri toimittajalla, mutta saas nähä löytyykö tätä ensimmäistä koskaan.

1659436618135.png
 
Jos pitäisi veikata niin sanoisin että saapunut torstaina Veddestaan, käsitelty/lajiteltu/pakattu/lastattu/tmv maanantaina 15.32 ja sitten lähtenyt 19.04.
Näistä ota pirukaan selvää, no nyt näkyy olevan jo Turussa. Minkä takia pitää yleensä päivittää että lähetys on matkalla jos se ei ole?, en ole muualla törmännyt moiseen.
 
UPS:n lähetyksestä tuli tekstarilla tieto, että se ollaan toimittamassa kaupungin toisella puolella olevaan noutopisteeseen. Samassa viestissä oli linkki UPS MyChoice palveluun, jossa voisi tehdä lisää tomitusvalintoja tuleville paketeille. Kuitenkin tuolla palvelussa sanotaan, että vain jollain InfoNotice-numerolla voi tehdä muutoksia.

UPS:n toiminta alkaa kyllä mennä niin naurettavan huonoksi, että omat Amazon.de-tilaukset taitaa loppua ihan sen takia.

edit: Niin ja kotiinkuljetus ei ainakaan tässä kaupungissa ole toimiva vaihtoehto, sillä se epäonnistuu joka kerta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 764
Viestejä
4 565 144
Jäsenet
75 017
Uusin jäsen
repXileS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom