Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Kukahan mahtaa kuljettaa Saksan (Amazon.de) päässä kun seurantanumero on suoraan Postin? Jos menee UPS:lle niin on aina vähintään päivän hitaampi. Jos tilaan landelle niin ei ole väliä, koska upsit kuljettaa kuitenkin Posti ja nopeus on sama kuin alunperin Postin tunnuksella.
 
Kukahan mahtaa kuljettaa Saksan (Amazon.de) päässä kun seurantanumero on suoraan Postin? Jos menee UPS:lle niin on aina vähintään päivän hitaampi. Jos tilaan landelle niin ei ole väliä, koska upsit kuljettaa kuitenkin Posti ja nopeus on sama kuin alunperin Postin tunnuksella.

Yleensä noissa suoraan Postin seurantanumerolla tulevissa ensimmäinen kirjaus seurannassa on ollut "Itella Lithuania", joten käsittääkseni Suomen Postin tytäryhtiö hakee ne paketit suoraan Amazonilta.
 
Yleensä noissa suoraan Postin seurantanumerolla tulevissa ensimmäinen kirjaus seurannassa on ollut "Itella Lithuania", joten käsittääkseni Suomen Postin tytäryhtiö hakee ne paketit suoraan Amazonilta.
Viimeinen keissi, jossa tilasin kahdet lenkkarit. Molemmat lähti ed viikon maanantaina Italiasta. Posti toi perjantaina ja Upsin kyydissä tuleva heitettiin tänään postille eli tullee huomenna. Kumpa ois keino välttää UPSia.
 
Brittilästä tilattu paketti, joka tullattiin erikoisesti Alankomaissa, kuljetettiin Suomeen norjanpostin/Bringin toimesta.

Näiden seurantasivu näyttää että paketti on tullut lähistölle jo maanantaina, mutta mitään informaatio en ole saanut siitä että miten tuon voi noutaa. Seurantakoodia ei näy edes Postin tai Matkahuollon sivuilla.
Muilla kokemuksia tuosta Posten.no tai Bringistä?
 
Brittilästä tilattu paketti, joka tullattiin erikoisesti Alankomaissa, kuljetettiin Suomeen norjanpostin/Bringin toimesta.

Näiden seurantasivu näyttää että paketti on tullut lähistölle jo maanantaina, mutta mitään informaatio en ole saanut siitä että miten tuon voi noutaa. Seurantakoodia ei näy edes Postin tai Matkahuollon sivuilla.
Muilla kokemuksia tuosta Posten.no tai Bringistä?
Tampereella hoiti Liuttu Logistiikka Bringin kotiinkuljetuspaketin viime vuonna, ja toimitusyrityksen epäonnistumisen (en ollut kotona) jälkeen sain noudettua niiden terminaalista sovittuani asiasta Bringin puhelinasiakaspalvelun kanssa.
 
Tampereella hoiti Liuttu Logistiikka Bringin kotiinkuljetuspaketin viime vuonna, ja toimitusyrityksen epäonnistumisen (en ollut kotona) jälkeen sain noudettua niiden terminaalista sovittuani asiasta Bringin puhelinasiakaspalvelun kanssa.

Selvisi ottamalla yhteyttä Bringin aspaan. Paketissa oli puhelinnumero väärin sekä annetusta seurantakoodista puuttui pari lukua edestä jonka takia ei näkynyt Postin seurannassa
 
UPS ryssi taas kuljetuksen, kuski oli kirjannut tavoitelleensa vastaanottajaa ja kun ei tavoita, niin paketti viedään noutopisteelle.

Muuten hyvä, mutta olen ollut kokoajan tavoitettavissa ja katuosoiteeseen olen porras ja asuntonumeron perään laittanut "Ovikoodi 1234A". Kuskihan ei ole edes yrittänyt käydä toimittamassa pakettia, vaan on suoraan vienyt sen noutopisteelle.

Asiakaspalvelukaan ei ole suomessa viime aikoina edes toiminut, vaan puhelut kääntyvät englannin kieliselle puolelle. Siellä kyllä ymmärsivät kuskin kusseen toimituksen, mutta minkäs he sieltäkäsin mahtavat. Lupasivat kuitenkin olla suomen tukeen yhteydessä ja jonkun suomen tuesta vielä soittavan, mutta yhtään soittoa ei ole tullut.

Olisipa joku keino saada lähettäjätkin ymmärtämään, ettei UPS vaan toimi suomessa, kun kuskeilla on asennevamma työhönsä.
 
Itsellä meni toisinpäin UPS:n toimitus. Yrittivät toimittaa kotiin vaikka olin pyytänyt toimitusta läheiseen noutopisteeseen (UPS lähetti tekstiviestin johon vastasin) koska en ollut varma olisinko ollut kotona. Nyt en kerennyt ovelle koska en odottanut toimitusta kotiin enkä edes tajunnut, että koputus tuli ovelta. Seurannassa lukee, että yrittävät toimitusta uudelleen seuraavana työpäivänä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse eilen todistin DHL:n lähetin esimerkillistä toimintaa.

Meidän taloyhtiössä on portit lukittuna, joten ei pääse soittamaan asuntojen ovikelloja. DHL kuski seisoskeli portin takana, soitti selkeästi asiakkaalle.
DHL kuski odotti n. 30 sekuntia ja lähti menemään. Hetkisen päästä (n.4min) siihen tuli joku ihmettelemään ja alkoi minulta kysymään, että onko DHL kuskia näkynyt.
 
UPS ilmoittaa että paketti tuodaan perjantai-iltana. Tulee tekstari että kuljettaja on estynyt toimittamasta pakettia, uusi toimituspäivä ilmoitetaan 1-2pv kuluessa.
Paketti makaa viikon Vantaalla kunnes se lähtee palautumaan takaisin... XD
Aspassa vastaa hyyyyvin hiljaa Englanniksi puhuva tyyppi joka sanoo yrittävänsä pysäyttää paketin kiertoliikkeen. Saas nähdä miten käy.


Screenshot 2022-06-16 at 10.21.45.png
 
UPS on kyllä ihan syvältä. Itselläni auttoi asiaa kun soitin aspaan ja valitin, että useamman kerran on viety paketti suoraan toimipisteeseen yrittämättä edes toimitusta vaikka useampi henkilö ollut koko päivän kotona. Olen vielä erikseen vahvistanut että haluan toimituksen kotiin SMS:llä, kun sitä kysyivät. Seuraava paketti tuli jopa perille asti.
 
Toisen puoliskon sähköpyörän tilauksessa on mennyt homma aika putkeen. Tilasi 8.6. Helkaman fillarin Kuntokaupasta. Oli varastossa joten ostopaikka valikoitui sen perusteella. Kuntokaupan isommat kamppeet toimittaa Kaukokiito.

Toimitus lähti käyntiin normaalisti ja toimitusaikaa kaupasta luvattiin 2-5pv. Seurannan mukaan paketti kulkeutui kahdesa päivässä paikalliseen terninaaliin. Ihmettely alkoi kun oli kulunut reilu viikko eikä toimitusaikaa oltu vieläkään sovittu. Ensimmäinen tiedustelu tehtiin Kaukokiidon valtakunnalliseen aspaan joka lupasi palata asiaan. Pariin päivään ei kuitenkaan kuulunut mitään joten perään laitettiin uusi tiedustelu jolloin tuli vastaus että paikallinen terminaali ei ole vastannut mitään.

Koska tässä painaa kesälomamatka päälle ja sen jälkeen vielä kaiken hyvän lisäksi muutto, eilen soitettiin paikalliseen terminaaliin. Sieltäpä sitten selvisi että koko paketti ei heidän mukaansa ole terminaaliin saapunut. Nyt on sitten selvityksessä että missä menee mutta tuskin ehtii enää ennen juhannusta. Juhannusviikonlopun jälkeen aikaa taas on keskiviikkoon asti jolloin osoite muuttuu ja kadunvarsitoimitus ei enää onnistu vanhaan osoitteeseen.

Terminaalia vannotettiin olemaan yhteydessä hyvissä ajoin ennen toimitusta. Muutosta ei vielä lisäsäädön vuoksi mainittu mitään mutta jahka ovat yhteydessä niin täytyy yrittää sopia toimitus uuteen osoitteeseen josta todennäköisesti seuraa lisää säätöä - pakka tuntuu nyt ainakin paikallisella terminaalilla olevan ihan huolella sekaisin.

Kuntokauppakin on jo kuriiria reklamoinut ja sinne on ilmoitettu että koko fillari on nyt kateissa. Liekkö joku lipastanut uuden sähköfillarin matkan varrelta haltuun.. Todennäköisempi vaihtoehto on että paketti on terminaalin nurkassa mutta merkkaus on mennyt pieleen ja löytyy kunhan joku kehtaa mennä halliin katselemaan ja etsimään. Fillarointi ainakin siirtyy nyt muuton jälkeiseen aikaan joka sinäsnä ei haittaa koska tulevat tilat pyöräharrastukselle ovat n. valovuoden verran paremmat.
 
Tuntuu että nyt on vähän kaikilla kuriireilla ja pakettikuskeilla pakka ihan levällään. Viimeisen parin viikon aikana on omalle kohdalle osunut vissiin 4-5 lähetystä joissa on ollut kaikissa jotain kummallista, kuten Aliexpress-paketin Matkahuollon sekoilut, GLS Finlandin kotiinkuljetus joka kääntyikin Postille ja pakettiautomaattiin (ja nimenomaan haluttiin kotiintoimitus painavan paketin takia) jne.

Tosin, lähettäjätkin nykyään arpovat millä lähettävät. Emäntä on jo kuukausia kiroillut Zooplussan toimituksia, tulevat ihan randomilla DHL / DPD / Postnord / GLS / Posti ja osa ilmoittaa milloin ovat tuomassa, osa potkaisee paketin jonnekin noutopisteeseen vaikka nimenomaan on kotiinkuljetuksella tilattu ja takuulla ollaan oltu kotona jne. Ainakin zooplus nyt hyvittää noista virheellisistä toimituksista jotain mutta aina noissa on oma hommansa selvitellä.
 
Fedexillä ties kuinka monetta kertaa kauhea sekoilu lähetysten kanssa...

Ensin lähetys matkaa 2vk britteistä suomeen samalla kun seurantatiedot näyttää mitä sattuu.
Sitten vasta kun itse kyselin paketin perään, sain tiedon että se oli jo suomessa ja tullit pitäis hoitaa.

Hoidin tuosta sitten maksut tullille ja venailin viikon kunnes taas koitin lähetellä viestejä ja soitella ympäriinsä lähetyksen perään.

Selvisipä sitten kauhean selvittelyrumban jälkeen että lähetys oli jostain syystä lastattu rekkaan mikä lähti saksaan missä tuo ilmeisesti tällä hetkellä on fedexin terminaalissa.

Alkaa olla pikkasen hermot kireessä kun alunperin lähetyksen sisältöä jarrutti valmistava firma jolta kesti 6kk saada noi osat tehtyä..
 
Laitetaans omat kokemukset Fedex Turun lähialueelle.

(TLDR: positiivinen kokemus, jos jaksaa itse seurailla toimistusta ja pystyy olemaan varoiksi kotona)

Lähti 20.06. Tsekeistä FedEx International Economy:lla, ja toimitusaika-arvio 28.06. klo 18 mennessä.
22.06. tuli spostiin ilmoitus, että viivästyksiä matkalla, mutta toimitusaika-arvio pysyi edelleen huomisessa, eli 8 päivää kestäisi matkalla.
Tänään aamulla kävin seurannasta katsomassa, niin oli saapunut Suomeen ja näytti, että olis jo kuljetuksessa.
Iltapäivällä tuotiin ovelle, vuorokauden arviosta etuajassa ilman mitään ilmoituksia tai soittoja.

Olin varoiksi jo tänään iltapäivän kotona, kun muistelin, että tällä suunnalla kiertää auto vain kerran päivässä näihin aikoihin.

Eli sellaista luvassa jos fedexin kautta kotiovelle tulossa pakettia.

Parhaiten noilta varmaan toimii jos tilaa työpaikalle, jossa on virka-aikaan aina joku paikalla vastaanottamassa.


Aina kun mahdollista, otankin sellaisen vaihtoehdon, jossa Suomessa Posti hoitaa loppukuljetuksen, koska heidän kautta säätöä on vähiten varsinkin kun yleensä en päivisin ole kotona. Lisäksi postista tulee paremmin soittoja ja ilmoituksia, ja noutopistekin on lähempänä. Mutenkaan kurireilta EU:n sisäiset kuljetukset ei ole paljoa nopeampia.
UPSinkin mielummin kuin Fedexin ottaisin, koska heillä on valittavissa nouto jostain lukuisista noutopisteestä. Näin täällä Turun lähialueella.
 
Saapas nähdä FEDEX, ollaan jännän äärellä taas.

UPDATED DELIVERY
Tuesday6/28/2022 before 6:00 pm
Initially expected: Thursday, 6/23/2022
No signature required

DELAYED

DELIVERY STATUS
Out For Delivery
Get Status Updates
Alerts (1)
Sign up for XXXXXXXXXXXX to get updated as we have more information.
Check For Delivery Options
TRACKING ID
XXXXXXXXXXXXXXXX
 
Päivitystä pyörän toimitukseen. Kuntokauppa reklamoi Kaukokiitoa ja antoi viime viikolla deadlinen paketin etsimiselle eiliselle. Ei kuitenkaan löytynyt joten uusi pyörä toimitukseen.

Tänä aamuna (hiukan surkuhupaisasti) soittivat Kaukokiidolta että pyörä on löytynyt. Kuinka ollakaan se on ollut koko ajan paikallisessa terminaalissa johon se oli kirjattukin saapuneeksi. Tähän asti "tehostettu etsintä" ei siis ilmeisesti ole tarkoittanut sitä että kukaan olisi vaivautunut paikan päälle halliin katsomaan että löytyykö pakettia vai ei.

Noh, toimitus on nyt uuteen osoitteeseen joten säästytään suurimmalta paketin raahaamiselta ja saadaan sijoitettua pyörä suoraan sille tarkoitettuun paikkaan.

Tuolla terminaalissa itsekin muutaman kerran käyneenä ei pitäisi olla kauhean suuri vaiva käydä kiertämässä, ainakin oma Canyon oli n. pianon kokoisessa laatikossa joten havaitseminen ei pitäisi olla kovin hankalaa. Siinäpähän setvivät keskenään mitä tekevät toiselle pyörälle mikäli se on ehtinyt jo liikkeelle.
 
Saapas nähdä FEDEX, ollaan jännän äärellä taas.

UPDATED DELIVERY
Tuesday6/28/2022 before 6:00 pm
Initially expected: Thursday, 6/23/2022
No signature required

DELAYED

Vastoin odotuksia tämä tuli. Helsingin pikakuljetus toimitti ja soittikin jopa alhaalta (Y)
 
Oma pakettini Japanista seissyt FedExillä Ranskassa perjantaista lähtien:
IN TRANSIT
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
6/24/2022 21:33
Tarvitseeko tästä olla huolissaan ja onkohan odotettavissa että tuo liikkuu tuolta vielä lähipäivinä? Kokeilin syöttää seurantanumeron Tullille jos Fedexin tracking olisi jäänyt päivittymättä, mutta eipä pystynyt pakettia vielä tullaamaankaan. Paketin piti alkuperäisen arvion mukaan saapua jo eilen.
Voikohan sillä olla vaikutusta, että kyseessä on melko erikoisen muotoinen paketti ( 88x3x3 in. ) ?
 
Oma pakettini Japanista seissyt FedExillä Ranskassa perjantaista lähtien:
IN TRANSIT
ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR
6/24/2022 21:33
Tarvitseeko tästä olla huolissaan ja onkohan odotettavissa että tuo liikkuu tuolta vielä lähipäivinä? Kokeilin syöttää seurantanumeron Tullille jos Fedexin tracking olisi jäänyt päivittymättä, mutta eipä pystynyt pakettia vielä tullaamaankaan. Paketin piti alkuperäisen arvion mukaan saapua jo eilen.
Voikohan sillä olla vaikutusta, että kyseessä on melko erikoisen muotoinen paketti ( 88x3x3 in. ) ?
Soita aspaan ja kysy mikä tilanne, omien kokemuksien perusteella, tuo paska pulju ei vastaa sähköposteihin. Oma briteistä tullut lähetys seikkaili yli 2kk, kymmenestä sähköpostista, yhteen vastattiin.toimitus.JPG
 
Soita aspaan ja kysy mikä tilanne, omien kokemuksien perusteella, tuo paska pulju ei vastaa sähköposteihin. Oma briteistä tullut lähetys seikkaili yli 2kk, kymmenestä sähköpostista, yhteen vastattiin.toimitus.JPG
Jeps, eipä sieltä muuta osattu sanoa kuin että pahat ruuhkat ovat Ranskan päässä. Kiva tässä on alkaa omia suunitelmia järjestelemään uusiksi mikäli ei ala pikku hiljaa tavara liikkumaan...
Lentokentältä en ole lähdössä tuota hakemaan.
 
No nyt se myrkyn lykkäsi: UPS omasta mielestään toimitti Ebay-paketin ja toimitusosoitteeksi on merkitty hienosti "ETUOVI" mutta mitään ei ole näkynyt, ei kukaan käynyt ovella eikä soittanut.

Ei kai auta muu kuin valittaa myyjälle?
 
Pyörä saatiin kuin saatinkin eilen kotiin, tosin jo alkuviikosta sovittiin toimituspäiväksi 30.6. n. klo 17. Heitti vain vajaalla vuorokaudella mutta pyörä on kuin onkin nyt varastossa odottelemassa purkamista.

Tuosta ei montaa tuntia mennyt kun olisi toimitettu toinenkin pyörä joka oli jo ehtinyt lähteä matkaan kun alkuperäistä ei löytynyt. Turhaa veivaamista siis kaikille osapuolille - luulisi vaikka kesähessuilta onnistuvan tuo pakettien etsiminen terminaalista jos vakihenkilökunta ei "ehdi". Voin kyllä kuvitella että tuolla menolla kaikki aika menee tulipalojen sammutteluun siellä täällä.
 
No nyt se myrkyn lykkäsi: UPS omasta mielestään toimitti Ebay-paketin ja toimitusosoitteeksi on merkitty hienosti "ETUOVI" mutta mitään ei ole näkynyt, ei kukaan käynyt ovella eikä soittanut.

Ei kai auta muu kuin valittaa myyjälle?

Kannattaa tarkistaa etuoven tienoo ulkopuolelta. Voitu jättää johonkin oven eteen.
 
Kannattaa tarkistaa etuoven tienoo ulkopuolelta. Voitu jättää johonkin oven eteen.
Jeps, nuuskin taloa ympäriinsä mutta ei näkynyt missään eikä ole mennyt naapureillekaan joten tiedä sitten mihin oikein ovat muka toimittaneet.

Otin myyjään yhteyttä ja lupasi selvittää asiaa UPS:n kanssa, katsotaan mitä kuuluu.
 
Jeps, nuuskin taloa ympäriinsä mutta ei näkynyt missään eikä ole mennyt naapureillekaan joten tiedä sitten mihin oikein ovat muka toimittaneet.

Otin myyjään yhteyttä ja lupasi selvittää asiaa UPS:n kanssa, katsotaan mitä kuuluu.

No harmi homma. Kannattaa ottaa tuolta UPS:n sivuilta MyChoice käyttöön, niin paketista näkee vähän enemmän tietoja jos niistä olisi apua.
 
Itsellä ei ole UPSista kuin huonohkoja kokemuksia. Ei mitään katastrofia, mutta lähetykset eivät tule perille ilman ihmeellisiä kiemuroita. Näin tässä viime kuussa taas.

Ne menee aina tähän "Kuljettajamme ei pystynyt suorittamaan toimitusta. Pyrimme hankkimaan kuljettajalle tätä toimitusta varten tarvittavan turvallisuusluokituksen." x 3
:facepalm:


Se miksi hyväksyin UPSin tällä kertaa toimitukseen (muita ei edes ollut), johtui siitä, että osoitetiedoissa oli ihan oma kenttä ovikoodille. Ajattelin, että jospa se tällä kertaa toimii.:hmm: Ja kun lähettäjä, suomalainen kuvapulju suomalaisine pankkimaksamisineen käytti tätä. Kai minulla oli lapsellinen ajatus, että tämä toimisi Suomen sisällä lähetetyissä paremmin. Eh.:facepalm: Ja vasta tilauksen valmistuttua selvisi, että tuloste tuleekin Saksasta.

No paketti tuli Saksasta Suomeen sekoilemaan nopeasti, ja tuosta "kuljettaja ei viitsinyt toimittaa tätä" -päivästä viikon päästä lähetys oli noudettavissa lähistön noutopaikasta, eipä siinä mitään. Sama juttu on ollut kaksi kertaa aikaisemmin, "pyrimme hankkimaan..." jne. -> noutopaikka.

Kyllä pitää olla mahdoton tarve jollekin, että enää tilaan mitään, jos toimitukseen ei saa jotain toista toimittajaa kuin UPS.

Itse kuvapalvelussa ei ole mitään vikaa, sai sähköpostitse hyvää palvelua hyvällä suomella, kun kyselin resoluutioon yms. liittyviä tarkennuksia (teetätin canvas-taulua omasta kuvasta). Harmi että käyttävät vain UPSia.
 
Itsellä ei ole UPSista kuin huonohkoja kokemuksia. Ei mitään katastrofia, mutta lähetykset eivät tule perille ilman ihmeellisiä kiemuroita. Näin tässä viime kuussa taas.

Ne menee aina tähän "Kuljettajamme ei pystynyt suorittamaan toimitusta. Pyrimme hankkimaan kuljettajalle tätä toimitusta varten tarvittavan turvallisuusluokituksen." x 3
:facepalm:


Se miksi hyväksyin UPSin tällä kertaa toimitukseen (muita ei edes ollut), johtui siitä, että osoitetiedoissa oli ihan oma kenttä ovikoodille. Ajattelin, että jospa se tällä kertaa toimii.:hmm: Ja kun lähettäjä, suomalainen kuvapulju suomalaisine pankkimaksamisineen käytti tätä. Kai minulla oli lapsellinen ajatus, että tämä toimisi Suomen sisällä lähetetyissä paremmin. Eh.:facepalm: Ja vasta tilauksen valmistuttua selvisi, että tuloste tuleekin Saksasta.

No paketti tuli Saksasta Suomeen sekoilemaan nopeasti, ja tuosta "kuljettaja ei viitsinyt toimittaa tätä" -päivästä viikon päästä lähetys oli noudettavissa lähistön noutopaikasta, eipä siinä mitään. Sama juttu on ollut kaksi kertaa aikaisemmin, "pyrimme hankkimaan..." jne. -> noutopaikka.

Kyllä pitää olla mahdoton tarve jollekin, että enää tilaan mitään, jos toimitukseen ei saa jotain toista toimittajaa kuin UPS.

Itse kuvapalvelussa ei ole mitään vikaa, sai sähköpostitse hyvää palvelua hyvällä suomella, kun kyselin resoluutioon yms. liittyviä tarkennuksia (teetätin canvas-taulua omasta kuvasta). Harmi että käyttävät vain UPSia.

Itsekin ihmetellyt kovasti, että eivät saa vuonna 2022 sellaista ominaisuutta tuonne UPS:n järjestelmään kun ovikoodin lisäys webbiliittymän kautta. Kerran ihme kyllä tullut UPS:lta ihan tekstari ennen toimitusta johon sai syöttää myös ovikoodin. Tuo vaan jäänyt jostain syystä ainoaksi kerraksi monesta.

Ainoa mahdollisuus taitaa olla tällä hetkellä soittaa aspaan ja lisätä ovikoodi sitä kautta. Luulisi, että noillekin olisi helpompaa jos tuon saisi lisäiltyä sivujen kautta tai sitten saisi aina tuon tekstarin.

En itse käytä UPS:ia kun pakon edessä.
 
Itsekin ihmetellyt kovasti, että eivät saa vuonna 2022 sellaista ominaisuutta tuonne UPS:n järjestelmään kun ovikoodin lisäys webbiliittymän kautta. Kerran ihme kyllä tullut UPS:lta ihan tekstari ennen toimitusta johon sai syöttää myös ovikoodin. Tuo vaan jäänyt jostain syystä ainoaksi kerraksi monesta.

Ainoa mahdollisuus taitaa olla tällä hetkellä soittaa aspaan ja lisätä ovikoodi sitä kautta. Luulisi, että noillekin olisi helpompaa jos tuon saisi lisäiltyä sivujen kautta tai sitten saisi aina tuon tekstarin.

En itse käytä UPS:ia kun pakon edessä.

Kyllähän UPS kalliimpien toimitusmuotojen kanssa kyseleekin etukäteen, ja homma toimii. Mutta standardilla tilatessa (mikä tietenkin on hintansa takia vähintään se oletus, yleensä jopa se ainoa vaihtoehto) mitään ei kysellä ja kuskia harvoin huvittaa käydä edes oikeassa kaupunginosassa pyörähtämässä, ellei se pick-up point nyt sitten satu sijaitsemaan siellä. Idea kai on siinä, että myyjäliikkeet sitten ostaisi sitä kalliimpaa toimitustapaa, mutta eivät tietenkään niin halua tehdä.

Kannattaa laittaa niille myyjäliikkeille palautetta, että ostaisivat kuljetuksen paremmalta firmalta, tai että edes mahdollistaisivat niiden muiden kuin halvimman toimitustavan valinnan.
 
Mä lisään usein suoraan osoitekenttään rivin "Ovikoodi: XXXX" mutta sekään ei tunnu aina auttavan noissa varsinaisissa kuriiripalveluissa, jossain ruokatilauksissa kylläkin vaikkei ne kuskit osaa sanaakaan suomea.
 
Kannattaa laittaa niille myyjäliikkeille palautetta, että ostaisivat kuljetuksen paremmalta firmalta, tai että edes mahdollistaisivat niiden muiden kuin halvimman toimitustavan valinnan.
Minä annoin palautetta, ja lupasivat miettiä tuulevaisuudessa muitakin toimitusvaihtoehtoja.
 
Kyllähän UPS kalliimpien toimitusmuotojen kanssa kyseleekin etukäteen, ja homma toimii. Mutta standardilla tilatessa (mikä tietenkin on hintansa takia vähintään se oletus, yleensä jopa se ainoa vaihtoehto) mitään ei kysellä ja kuskia harvoin huvittaa käydä edes oikeassa kaupunginosassa pyörähtämässä, ellei se pick-up point nyt sitten satu sijaitsemaan siellä. Idea kai on siinä, että myyjäliikkeet sitten ostaisi sitä kalliimpaa toimitustapaa, mutta eivät tietenkään niin halua tehdä.

Kannattaa laittaa niille myyjäliikkeille palautetta, että ostaisivat kuljetuksen paremmalta firmalta, tai että edes mahdollistaisivat niiden muiden kuin halvimman toimitustavan valinnan.
Ainakin minulla tuo toimii nimenomaan päinvastoin, eli UPS Standardeista tulee UPS:n oma toimituskysely paketin ollessa matkalla, ja UPS Express Savereista ei.

Tampereella toki tulee myös aina paikallisen alihankkijan oma toimituskysely, joten sillä viimeistään voi muuttaa toimitusta tai antaa ovikoodin vaikka UPSin kyselyä ei tullut.
 
Ainakin minulla tuo toimii nimenomaan päinvastoin, eli UPS Standardeista tulee UPS:n oma toimituskysely paketin ollessa matkalla, ja UPS Express Savereista ei.

Tampereella toki tulee myös aina paikallisen alihankkijan oma toimituskysely, joten sillä viimeistään voi muuttaa toimitusta tai antaa ovikoodin vaikka UPSin kyselyä ei tullut.
Tuosta toimituskyselystä ei ole vain paskaakaan hyötyä kun kuskia ei hyvita tuoda pakettia perille vaan lätkäisee statukseksi "pakettia ei voitu toimitta, koska ketään ei ollut paikalla" käymättä edes paikalla. UPS on kyllä ylivoimaisesti paskin kuriirifirmoista.
 
Tuosta toimituskyselystä ei ole vain paskaakaan hyötyä kun kuskia ei hyvita tuoda pakettia perille vaan lätkäisee statukseksi "pakettia ei voitu toimitta, koska ketään ei ollut paikalla" käymättä edes paikalla. UPS on kyllä ylivoimaisesti paskin kuriirifirmoista.
Ite kerran kysyin sieltä miksi tekevät noin niin vastasivat, että koska toimitusehdot sen sallii. Eli ei niitä nakkaa ollenkaan edes yrittää siellä.
 
Minulla taas oli jokunen aika sitten toisenlaisia ongelmia UPSin kanssa kun eivät suostuneet viemään pakettia suoraan UPSin access pointiin Tampereella vaikka olin erikseen vastannut tekstiviestiin ja ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen pyysin sitä samaa aspan kautta. Mutta ei, toivat sen kotiin ja onneksi silloin olin kotona.
 
Minulla taas oli jokunen aika sitten toisenlaisia ongelmia UPSin kanssa kun eivät suostuneet viemään pakettia suoraan UPSin access pointiin Tampereella vaikka olin erikseen vastannut tekstiviestiin ja ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen pyysin sitä samaa aspan kautta. Mutta ei, toivat sen kotiin ja onneksi silloin olin kotona.
Mielenkiintoista, itsellä taas on Tampereella aina mennyt samana päivänä toimitusyrityksen jälkeen noutopisteelle, ilman että on tarvinnut tehdä mitään. Mutta ehkä tähän vaikuttaa jokin asia (esim. osoite tai paketin lisäpalvelut).

edit: No heti kun pääsin sanomasta niin 3 pakettia tällä viikolla ei toimitettukaan suoraan noutopisteelle yrityksen jälkeen...
 
Viimeksi muokattu:
Joo, en tiedä mikä oli. UPS Standard ja Amazon.de lähettäjänä. Seurananssa edelleen näkyy noutopisteessä noutopisteenä läheinen kauppa. Aikaisemmin minulla on myös UPSin paketit mennyt ongelmitta noutopisteeseen.
 
Tuosta toimituskyselystä ei ole vain paskaakaan hyötyä kun kuskia ei hyvita tuoda pakettia perille vaan lätkäisee statukseksi "pakettia ei voitu toimitta, koska ketään ei ollut paikalla" käymättä edes paikalla. UPS on kyllä ylivoimaisesti paskin kuriirifirmoista.

Ei edes lähelle, Hermes on paskin mitä itselle on tullut vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Mco
Onhan tuo Fedex seuranta vitsi kun seurannassa yli 2 tunnin viive tapahtumille.
Myös silloin kun suunniteltu toimitus seurannan mukaan jonkun päivän klo 18 mennessä eikä se toteudu niin siitä sovellus informoi kyseisenä päivänä klo 20 jälkeen.
Olisi asiakasta kunnioittavaa jos seurannassa olisi järkeä niin ei turhaan päivystäisi kotona odottamassa. Vaikka toimituksen siirtyminen toiselle päivälle voi harmittaa niin enemmän harmittaa sen tiedon viivästyminen.
 
Onhan tuo Fedex seuranta vitsi kun seurannassa yli 2 tunnin viive tapahtumille.
Myös silloin kun suunniteltu toimitus seurannan mukaan jonkun päivän klo 18 mennessä eikä se toteudu niin siitä sovellus informoi kyseisenä päivänä klo 20 jälkeen.
Olisi asiakasta kunnioittavaa jos seurannassa olisi järkeä niin ei turhaan päivystäisi kotona odottamassa. Vaikka toimituksen siirtyminen toiselle päivälle voi harmittaa niin enemmän harmittaa sen tiedon viivästyminen.

Tuota, eikös FedExin seuranta ilmoita kaikki kellonajat UTC-ajassa, koska seurantaa voi käyttää sekä lähettävä että vastaanottava pää, eikä ole mitenkään yksiselitteistä mitä aikavyöhykettä "pitäisi" näyttää?

Mutta joo, hohhoijakaa tuota FedExiä kyllä taas. Oma paketti lojuu jossain CDG:llä nyt toista viikkoa. :(
 
Tuota, eikös FedExin seuranta ilmoita kaikki kellonajat UTC-ajassa, koska seurantaa voi käyttää sekä lähettävä että vastaanottava pää, eikä ole mitenkään yksiselitteistä mitä aikavyöhykettä "pitäisi" näyttää?
Fedexin sovelluksesta en löytänyt valintoja aikavyöhykkeelle, mutta löytyy valinta "maa/alue".
Nettisivun seurannassa oletuksena (vaihdettavissa) "paikallinen skannausaika" jolloin suomessa tapahtuvat kirjaukset luulisi kirjautuvan meidän aikavyöhykkeen mukaan.
 
Fedexin sovelluksesta en löytänyt valintoja aikavyöhykkeelle, mutta löytyy valinta "maa/alue".
Nettisivun seurannassa oletuksena (vaihdettavissa) "paikallinen skannausaika" jolloin suomessa tapahtuvat kirjaukset luulisi kirjautuvan meidän aikavyöhykkeen mukaan.
Juu Fedexin seurannassa Suomen tapahtumat *pitäisi* näkyä Suomen aikaa, ja ainakin torstaina lähettämäni paketin lähetysaika on oikein.
 
Tuota, eikös FedExin seuranta ilmoita kaikki kellonajat UTC-ajassa, koska seurantaa voi käyttää sekä lähettävä että vastaanottava pää, eikä ole mitenkään yksiselitteistä mitä aikavyöhykettä "pitäisi" näyttää?

Mutta joo, hohhoijakaa tuota FedExiä kyllä taas. Oma paketti lojuu jossain CDG:llä nyt toista viikkoa. :(
Redditistä löytyy lankoja ja taitaa olla melkonen musta aukko toi CDG ja KOELN myös. Paketit seisoo siellä porukalla keskimäärin pari viikkoa ja osalla jopa pari kuukautta. Paikalliset lakot eivät auta asiaa. Aivan skeidaa joka tapauksessa.
 
Jaahans, täällä onkin näköjään kohtalotovereita. Oma paketti ollut myös 24.6. asti jumissa CDG:llä. On kyllä perseestä kun oli tarkoitus saada tuote lomille mukaan, mutta jäi nyt tuonne ties kuinka pitkäksi aikaa.....

Tietää ainakin jatkossa vältellä kauppoja joilla FedEx hoitaa kuljetuksen.
 
Jaahans, täällä onkin näköjään kohtalotovereita. Oma paketti ollut myös 24.6. asti jumissa CDG:llä. On kyllä perseestä kun oli tarkoitus saada tuote lomille mukaan, mutta jäi nyt tuonne ties kuinka pitkäksi aikaa.....

Tietää ainakin jatkossa vältellä kauppoja joilla FedEx hoitaa kuljetuksen.
Juu, mulla siis täsmälleen sama kanssa. Vituttaa armottomasti. 2,5vk kuluttua lähtö useammaks viikoksi reissuun. Jos ei ole siihen mennessä tullut, niin menee hiton hankalaksi... Tästä lähtien vältän Fedexiä kuin ruttoa.
 
Hienoa toimintaa taas UPS kuskilta. Katoin paketin seurantaa ja huomasin, että sitä "on yritetty toimittaa ja asiakas ei ole tavoitettavissa" vartti sitten. Olen kotona ja yläkertaan on muuttamassa porukkaa, joten rapun ovikin on auki. Katoin tullausta varten UPS:lta saamani tositteen, jossa näkyy myöskin puhelinnumero. Toisin sanoen sitä ei edes yritetty toimittaa. Onneksi eivät sentään takas omaan varastoonsa vie sitä, vaan ovat viemässä lähikauppaan noutopisteelle, niin ei ainakaan tarvii taas selvitellä koska ja miten paketti toimitetaan UPS:n kanssa, kuten viimeki piti tehdä.

Toivottavasti DPD:llä hommat sujuis paremmin, kun siellä on tulossa tavaraa, jolle on pikaistakin tarvetta.
 
Hienoa toimintaa taas UPS kuskilta. Katoin paketin seurantaa ja huomasin, että sitä "on yritetty toimittaa ja asiakas ei ole tavoitettavissa" vartti sitten. Olen kotona ja yläkertaan on muuttamassa porukkaa, joten rapun ovikin on auki. Katoin tullausta varten UPS:lta saamani tositteen, jossa näkyy myöskin puhelinnumero. Toisin sanoen sitä ei edes yritetty toimittaa. Onneksi eivät sentään takas omaan varastoonsa vie sitä, vaan ovat viemässä lähikauppaan noutopisteelle, niin ei ainakaan tarvii taas selvitellä koska ja miten paketti toimitetaan UPS:n kanssa, kuten viimeki piti tehdä.

Toivottavasti DPD:llä hommat sujuis paremmin, kun siellä on tulossa tavaraa, jolle on pikaistakin tarvetta.
Kannattaa soittaa asiasta UPS:lle ja valittaa. Minulla auttoi asiaan kun sama toistui pariin otteeseen UPS:n kanssa. Seuraava paketti tuli jopa perille asti.
 
Kellään kokemuksia bpostista (Belgia)? Oman paketin seuranta jumahtanut siihen, että paketti on saapunut bpostin käsiteltäväksi 30.6. (Your international parcel is ready to be handled by bpost - Thursday 30-06-2022 | 18:05).
Tarttis pikkuhiljaa lähtee reissun päälle, mutta jäin odottelemaan ko. pakettia, kun piti olla viidessä päivässä perillä, mutta tuo seurannan tapahtumien vähyys hieman ihmetyttää ja huolestuttaa. Onkohan tuo ihan normaalia?

Sivuilla on myös info, jossa sanotaan seuraavaa:
Because you are searching by reference, we can only show limited information about the status of your parcel due to privacy reasons. We are also unable to offer you chat support. If you want the full details, you can enter the barcode in combination with the postal code.

Olen kyllä käyttänyt postal codea haussa, ilman sitä en edes saa seurantaa näkyviin..
 
Kellään kokemuksia bpostista (Belgia)? Oman paketin seuranta jumahtanut siihen, että paketti on saapunut bpostin käsiteltäväksi 30.6. (Your international parcel is ready to be handled by bpost - Thursday 30-06-2022 | 18:05).
Tarttis pikkuhiljaa lähtee reissun päälle, mutta jäin odottelemaan ko. pakettia, kun piti olla viidessä päivässä perillä, mutta tuo seurannan tapahtumien vähyys hieman ihmetyttää ja huolestuttaa. Onkohan tuo ihan normaalia?

Sivuilla on myös info, jossa sanotaan seuraavaa:
Because you are searching by reference, we can only show limited information about the status of your parcel due to privacy reasons. We are also unable to offer you chat support. If you want the full details, you can enter the barcode in combination with the postal code.

Olen kyllä käyttänyt postal codea haussa, ilman sitä en edes saa seurantaa näkyviin..
Itsellänikin joku paketti jumitti bpostin hallussa muistaakseni viikon, sitten se yhtäkkiä tulikin vauhdikkaasti perille kunhan pääsi liikkeelle. Kovin monesta bpostin paketista ei kyllä ole kokemusta, viimeisin varmaan ainakin puolen vuoden takaa.
 
Kellään kokemuksia bpostista (Belgia)? Oman paketin seuranta jumahtanut siihen, että paketti on saapunut bpostin käsiteltäväksi 30.6. (Your international parcel is ready to be handled by bpost - Thursday 30-06-2022 | 18:05).
Tarttis pikkuhiljaa lähtee reissun päälle, mutta jäin odottelemaan ko. pakettia, kun piti olla viidessä päivässä perillä, mutta tuo seurannan tapahtumien vähyys hieman ihmetyttää ja huolestuttaa. Onkohan tuo ihan normaalia?

Sivuilla on myös info, jossa sanotaan seuraavaa:
Because you are searching by reference, we can only show limited information about the status of your parcel due to privacy reasons. We are also unable to offer you chat support. If you want the full details, you can enter the barcode in combination with the postal code.

Olen kyllä käyttänyt postal codea haussa, ilman sitä en edes saa seurantaa näkyviin..
"Ready to be handled by bpost" kuulostaa hieman omaan korvaani siltä, että vain ennakkotiedot ovat saapuneet eikä ole vielä bpostin hallussa - nyt ei kyllä ole viimeaikaisia bpost-lähetyksiä että voisi tarkistaa. Mutta se selittäisi viiveen, eli olisi vasta matkalla Belgiaan.
Näyttääkö jokin muu seuranta että olisi jo Belgiassa, tai oliko bpostin seurannassa erikseen tuo ennakkotietojen saapuminen (esim. "label created", "awaiting package" tai vastaava) jo päiviä aiemmin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 139
Viestejä
4 503 165
Jäsenet
74 332
Uusin jäsen
OlliRafael

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom