Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

En ole aikoihin tilannut ups kautta tavaraa ja ne aiemmat kokemukset on hieman kadoksissa muistista terveydellisistä syistä niin siksi tätä kysyn kun en muista enää mikä toimitti aiemmat suomen päässä.

Juu, kyl mää väitän että kotiin normaalisti tuodaan jahka Suomeen pääsee ellet muuta sit toimitusta noudettavaksi jostain UPS Access Pointista. Yleensä se on mennyt euroopasta lähettäessä niin että Express Saverilla tulee Suomeen päivässä ja sit Standardilla kestänee joku 4-5 päivää.
 
Sen mitä Upsista vuosien saatossa lukenut niin toimituskäytännöt riippuu pitkälti kohteen paikallisesta toimijasta.

Osalla toimii loistavasti ja osalla haamukuljettajia käy ihmisten ovien takana. Jos haluaa varmistaa niin ensimmäiseen toimituskyselyyn laittaa noutopisteen jolloin kuskille helpointa ja onnistumisen mahdollisuus kasvaa.
 
UPS:lla on myös aika paljon noutopisteitä joihin itse ainakin olen aina pystynyt ohjaamaan paketit niin ei tarvitse vahtia kotona.
 
Jälleen kerran nappisuoritus UPS:ltä... Olin tilannut tavaran Alankomaista 18.1, eilen ihmettelin että miten se ei ole vieläkään saapunut, joten päätin tarkistaa seurantanumeron. Noh, sehän oli saapunut lähimpään access pointiin jo maanantaina, mutta en ole saanut mitään ilmoitusta puhelimeen taikka spostiin. Kävin hakemassa laatikon, puhelin ja sposti olivat ihan oikein siinä laatikon kyljessä... Miten tämmöinen tunarointi on edes mahdollista herran vuonna 2022?
 
Kauanko jengillä on mennyt että DHL Express on saanut paketin etenemään tullista kun olette tehneet tullauksen? On hieman aikataulukriittinen paketti jonka just tullasin, ja mietiskelen vaan että missä kohtaa pitää alkaa laittamaan hätäistä kyselyä aspaan...
 
Kauanko jengillä on mennyt että DHL Express on saanut paketin etenemään tullista kun olette tehneet tullauksen? On hieman aikataulukriittinen paketti jonka just tullasin, ja mietiskelen vaan että missä kohtaa pitää alkaa laittamaan hätäistä kyselyä aspaan...
Yleensä on seuraavana arkipäivänä lähtenyt kuljetukseen.
 
Sen mitä Upsista vuosien saatossa lukenut niin toimituskäytännöt riippuu pitkälti kohteen paikallisesta toimijasta.

Osalla toimii loistavasti ja osalla haamukuljettajia käy ihmisten ovien takana. Jos haluaa varmistaa niin ensimmäiseen toimituskyselyyn laittaa noutopisteen jolloin kuskille helpointa ja onnistumisen mahdollisuus kasvaa.
Omalla kohdalla on jo vuosia ollut tilanne, että kuskit eivät ilmoittamansa mukaan toimittaa pakettia kämpälleni, koska heillä ei ole kerrostalon ovikoodia. Tässä kerrostalossa ei ole ovikoodi-järjestelmää ja ulko-ovi ei ole lukossa UPS:n toimitusaikoihin. Nykyään toki noutopisteen sopiminen onnistuu suht näppärästi.
 
UPSn kautta tulossa paketti ja tuota ei jostain syystä voi ohjata etukäteen UPS acces pointiin mihin aiemmat paketit on mennyt. Vaatii täysikäisen vastaanottajan kuittauksen, mutta eikö tuon saa myös noutopisteellä varmistettua?

Tiedän, että en kuitenkaan ole kotona siihen aikaan kun yrittää pakettia toimittaa niin olisi mukavampi ohjata se suoraan noutopisteelle.

E. Ja tuleeko UPSlta mitään viestiä etukäteen mihin aikaikkunaan yrittää toimittaa?
 
Viimeksi muokattu:
Itse en taida en enää nykyään uskaltaa muuttaa toimitusta kesken kaiken noutopisteeseen. Vievät sinne kuitenkin automaattisesti jos ei ole kotona/tai eivät edes käy yrittämässä. Ja viimeksi kun sen tein, paketti meni vantaan tikkurilan sijasta loviisaan enkä koskaan pakettia saanut.
 
Heidän sovellus on vaan varsin huono, pakettia ei pysty seuraamaan mitenkään ennen kuin toimituspäivänä ja seurantakoodia/tilausnumeroa ei näytetä missään. Jos on tulossa useampi paketti samasta paikasta ei pysty tietämään mitenkään mikä paketti on mikäkin. Palautusten hoitaminen sovelluksessa muuttui vähän aikaa sitten vielä huonommaksi eikä niitä erota toimitetuista tilauksista oikein mitenkään.
Tulipa vastaan uusi idioottimaisuus Budbeestä. Olin varannut lokeron paketin palauttamista varten ja kun pääsin Ärrälle huomasin sen menneen jo kiinni (joo oma moka). No ajattelin, että lähellä on S-market missä on myös Budbeen automaatti. Peruutan lokeron varauksen ja varaan uuden sieltä. Ylläripylläri, tämäpä ei onnistukaan vaan on pakko odottaa että edellinen lokeron varaus menee umpeen (tässä tapauksessa huomenna klo 8.45) ja se jälkeen vasta voi tehdä uuden kahden tunnin varauksen. :facepalm:
Edit olisihan tuon Ärrän pitänyt olla auki yhdeksään asti mutta oli näköjään mennyt jostain syystä aikaisemmin kiinni. No aamulla uuden yrityksen jälkeen sain paketin palautettua.
 
Viimeksi muokattu:
UPS on viikon verran nyt syyttänyt huonoa säätä. Joka päiväksi merkattu paketti toimitettavaksi mutta sitten peruttu jossain välissä sään takia.

UPS ei anna myöskään vaihtaa toimitustapaa toimipisteeseen ennenkuin he ovat yrittäneet ensimmäistä toimitusta.. Ehkä se sieltä limbosta joskus tulee.

Kokeilin myös Fiugea huvikseen. Se on siis kuljetuspalveluiden Uber. Kyllähän se paketti tuli melko nopeasti seuraavana päivänä tilauksesta. Ehkä vähän liikaa mielestäni joutui juttelemaan kuskille joka oli joku 18v jonne joka selvästi oli vielä vähän aloittelija.

En oikein tiedä. Jotenkin hirvitti ajatus että kallis paketti on jonkun randomin kyydissä, tosin eipä nuo firmatkaan ole kovin ammattimaisia aina olleet.
 
Mites kauan yleensä Budbeellä kestää toimittaa noudettavaks esim Tampereelle siitä kun he ovat lähetyksen saaneet? Eilen sai sekä Budbee että Posti lähetyksen. Budbee ilmoittaa että tarkempi ajankohta toimitukselle ilmoitetaan kun paketti saapuu Tampereelle. Muuta infoa ei ole. Posti sen sijaan päivittyy koko aika ja toimitus on tälle päivälle - on jo kuljetuksessa toimipaikkaan.

Tällä haavaa siis Posti johtaa tätä tiukkaa kamppailua! On eka kerta kun käytän Budbeeta enkä ole kauheen vakuuttunut kun arvioita ei voida antaa ennen kuin paketti on määränpääkaupungissa.
 
Mites kauan yleensä Budbeellä kestää toimittaa noudettavaks esim Tampereelle siitä kun he ovat lähetyksen saaneet? Eilen sai sekä Budbee että Posti lähetyksen. Budbee ilmoittaa että tarkempi ajankohta toimitukselle ilmoitetaan kun paketti saapuu Tampereelle. Muuta infoa ei ole. Posti sen sijaan päivittyy koko aika ja toimitus on tälle päivälle - on jo kuljetuksessa toimipaikkaan.

Tällä haavaa siis Posti johtaa tätä tiukkaa kamppailua! On eka kerta kun käytän Budbeeta enkä ole kauheen vakuuttunut kun arvioita ei voida antaa ennen kuin paketti on määränpääkaupungissa.
Espoossa on muistaakseni ylensä tullut saman päivän aikana kun tuo arvio on tullut saataville. Lähetykset on olleet siis automaattiin ei kotiin. Mutta kuten noista mun parista viestistä huomaa, en todellakaan ole erityisen tyytyväinen Budbeehen. Ehdottomasti ottaisin mieluummin Postin kautta jos mahdollista.
 
Espoossa on muistaakseni ylensä tullut saman päivän aikana kun tuo arvio on tullut saataville. Lähetykset on olleet siis automaattiin ei kotiin. Mutta kuten noista mun parista viestistä huomaa, en todellakaan ole erityisen tyytyväinen Budbeehen. Ehdottomasti ottaisin mieluummin Postin kautta jos mahdollista.

Joo, täällä tulikin ilmoitus joskus tossa klo 13 kieppeillä että nyt on Treellä ja noudettavana noin 18.15 automaatista. Sikäli siis ihan kelvollinen suoritus! Tuo kotiinkuljetus heillä vaikuttaa kuitenkin hyvältä jos ja kun saa suht tarkan kellonajan millon tuovat.
 
Onko kokemuksia miten pitkään Fedex menee tullauksesta, että paketti lähtee etenemään? Alkaa vähän jo ottamaan päähän kun pikana tilasin ja jo 2.5vko mennyt tilauksesta..
 
UPS tyrii nyt urakalla. Tilattiin sukset saksasta ja ovat olleet 3.2. jo Helsingissä. Nyt UPS sitten siirtää ja siirtää toimitusta vedoten sääolosuhteisiin.

Toimitusosoite olisi kuitenkin Vantaalla...

Edit: UPS:llä kuulemma toimituksen seuranta rikki, joten ei voi sitä kautta seurata. Soitettiin nyt tiistaiaamusta asiakaspalveluun ja sieltä luvattiin toimitus klo 19 mennessä tälle päivälle. Kuulemma sää aiheuttanut viivästyksiä.
 
Viimeksi muokattu:
DHL ja tullaus.

Tuli tekstari, että tullattava paketti tulossa ja pitäisi käydä hyväksymässä kuljetusehdot ja valtuutta DHL tullaamaan paketti puolestani. Viestissä suora linkki rasti ruutuun -lomakkeeseen jossa itsetullaukselle ei ole missään vaihtoehtoa. Tekstarissa vakuutetaan ettei tullauksesta koidu lisäkuja, mutta DHL historian tämän asian suhteen tietäen en tuota usko. Ja hinnastosta löytyikin 20€ huolintapalvelumaksu + 2% tullimaksusta jota olisivat mitä ilmeisemmin veloittamassa.

Onko kellään kokemusta tästä lähiajoilta? Ja voinko vaan käydä vaan itse tullaamassa normaalisti ja ilmoittaa DHL:lle että paketti tullattu, pistäkää eteenpäin?
 
DHL ja tullaus.

Tuli tekstari, että tullattava paketti tulossa ja pitäisi käydä hyväksymässä kuljetusehdot ja valtuutta DHL tullaamaan paketti puolestani. Viestissä suora linkki rasti ruutuun -lomakkeeseen jossa itsetullaukselle ei ole missään vaihtoehtoa. Tekstarissa vakuutetaan ettei tullauksesta koidu lisäkuja, mutta DHL historian tämän asian suhteen tietäen en tuota usko. Ja hinnastosta löytyikin 20€ huolintapalvelumaksu + 2% tullimaksusta jota olisivat mitä ilmeisemmin veloittamassa.

Onko kellään kokemusta tästä lähiajoilta? Ja voinko vaan käydä vaan itse tullaamassa normaalisti ja ilmoittaa DHL:lle että paketti tullattu, pistäkää eteenpäin?
Ei tule lisäkuluja jos niin lukee. Et voi tullata tässä tapauksessa itse, kun lähettäjä on jo ostanut DHL:ltä tullauspalvelun.
 
Onko kellään tietoa tai kokemusta kun shipit.fi antaa vaihtoehdoksi db schenker paketin lähetystä (lähetys viedään R-kioskille). Onko tuo myös yksityisasiakkaalle? Lisäksi näyttää olevan vaihtoehtona kotimainen kuriiriyritys netlux.fi, onko siitä kokemuksia?
 
Onko kellään tietoa tai kokemusta kun shipit.fi antaa vaihtoehdoksi db schenker paketin lähetystä (lähetys viedään R-kioskille). Onko tuo myös yksityisasiakkaalle? Lisäksi näyttää olevan vaihtoehtona kotimainen kuriiriyritys netlux.fi, onko siitä kokemuksia?
Juu, ei Shipit näytä yritysasiakkuutta vaativia palveluja ellet ole oikeasti yritysasiakas. Eli DB Schenker toimii ihan normaalisti.
 
R-kioskin sivuilta vain saa kuvan ettei yksityisasiakas voi lähettää vain noutaa ja palauttaa. Yrittäjä taas voisi lähettää,

"DB Schenkerin Noutopistepaketti noudettavissa ja lähetettävissä yli 390 Ärrältä
Kun valitset verkkokaupan toimitustavaksi DB Schenkerin noutopistepaketin, voit noutaa tai palauttaa pakettisi yli 390 Noutopiste-Ärrälle ympäri Suomen.

DB Schenkerin verkkokauppa-asiakasyritykset voivat myös lähettää Noutopistepakettinsa Ärrältä sekä verkkokaupan palautukset hoituvat kätevästi Ärrän kautta. Paketin voi palauttaa mille tahansa Schenkerin Noutopiste-Ärrälle."
 
R-kioskin sivuilta vain saa kuvan ettei yksityisasiakas voi lähettää vain noutaa ja palauttaa. Yrittäjä taas voisi lähettää,

"DB Schenkerin Noutopistepaketti noudettavissa ja lähetettävissä yli 390 Ärrältä
Kun valitset verkkokaupan toimitustavaksi DB Schenkerin noutopistepaketin, voit noutaa tai palauttaa pakettisi yli 390 Noutopiste-Ärrälle ympäri Suomen.

DB Schenkerin verkkokauppa-asiakasyritykset voivat myös lähettää Noutopistepakettinsa Ärrältä sekä verkkokaupan palautukset hoituvat kätevästi Ärrän kautta. Paketin voi palauttaa mille tahansa Schenkerin Noutopiste-Ärrälle."
Tässä tapauksessa Shipit on se DB Schenkerin asiakas, ja Shipit on yritys. Sinä taas olet Shipitin asiakas.

Et voi ostaa DB Schenker Noutopistepakettia DB Schenkeriltä, mutta voit ostaa sen Shipitiltä, joka ostaa sen DB Schenkeriltä.
 
1645447300396.png


9.2. Tilattu, DHL:llä ovelle toimituksella ja 11.2. liike laittoi paketin eteenpäin. Sitten lähetetty Hallesta 15.2. eteenpäin, mutta sen jälkeen ei mitään merkintöjä. Tähän mennessä tullut huomattavasti sutjakammin paketit.

E: Tänään tuli perille. 2 viikkoa se otti.
 
Viimeksi muokattu:
Mulle on ilmestynyt nyt monelta eri firmalta paketti vaan ovelle ilman että seuranta on näyttänyt sen olevan toimituksessa. Mm. Matkahuolto, DHL ja UPS.

Melko mystistä että monen eri firman seuranta yhtäkkiä rikki.
 
UPSilla nyt kaksi päivää peräkkäin:

Delay in delivery due to weather or unexpected circumstances.
Helsinki, FI
Ei ole säässä ainakaan vikaa vaan jossain ihan muualla.
 
UPSilta tulossa tänään 3.3 paketti, jossa toimitus päivän loppuun mennessä. UPS Standard siis, pitääkö varautua, että odottelen kotona koko päivän vai tuleeko sieltä viestiä, että esim. 15-16 välillä?

Ekaa kertaa UPS käytössä ikuisuuteen.
 
UPSilta tulossa tänään 3.3 paketti, jossa toimitus päivän loppuun mennessä. UPS Standard siis, pitääkö varautua, että odottelen kotona koko päivän vai tuleeko sieltä viestiä, että esim. 15-16 välillä?

Ekaa kertaa UPS käytössä ikuisuuteen.

Ei tuu tarkempaa ajankohtaa. Yleensä summeri tai ovikello soi jossain vaiheessa iltaa. Tai sit ei.
 
DHL toimitus jämähtänyt tähän tilaan:
1646718992967.png

Kellään kokemuksia, että onko se tuosta vielä itsekseen liikkumassa johonkin noudettavaksi, vai lähteekö yhden toimitusyrityksen jälkeen takaisin lähettäjälle? DHL ennen toiminut varsin mainiosti itselläni.
 
DHL toimitus jämähtänyt tähän tilaan:
1646718992967.png

Kellään kokemuksia, että onko se tuosta vielä itsekseen liikkumassa johonkin noudettavaksi, vai lähteekö yhden toimitusyrityksen jälkeen takaisin lähettäjälle? DHL ennen toiminut varsin mainiosti itselläni.
Seurannan perusteella veikkaisin että Postin toimittama paketti, joka odottaa noutopisteessä 14 päivää jonka jälkeen lähtee takaisin.

Kokeile toimiiko seurantanumero Postin seurannassa, tai katso saako DHL:n seurannasta erilaisen Postille toimivan seurantanumeron (esim. täyttämällä tuon vastaanottajan postinumeron tuohon kenttään).

Pitäisi toki tulla myös sähköinen tai paperinen saapumisilmoitus, mutta joskus paperiset voivat hukkua/viipyä tai voi olla sähköisissä tiedoissa väärä puhelinnumero/sähköposti jonka vuoksi ilmoitus ei tullut.
 
Kaksi viikkoa pyörinyt UPS paketti nyt Helsingin päässä. Joka päivälle on muka toimituksessa ja sitten illasta tulee teksti "Toimitus myöhästyy yhdellä työpäivällä." Laitoin aspaankin viestiä jos ton pelleilyn voisi lopettaa ja saada paketin mutta samat selitykset kuin noissa teidän aikaisemmissa viesteissä, säätä ja sairauslomia. Toimitusosoite on siis myös Helsingissä.
 
Tuleekos millätapaa UPS standard lähetys suomen päässä? Tuleeko esim. Matkahuollolla, postilla vai jollain muulla? Tuleeko ihan ovelle vai haettavaksi jostain muualta? Ei ole tietojen perusteella kuin max. 5kg painoinen. Kyseessä tänä päivänä harvinainen varaosa jota ei enää ole ilmeisesti aikoihin enää valmistettu ja tuurilla löytyi Saksasta yksi kappale uutena ja uudempaa versiota eli se parempi. Näin offtopiccina täytyis melkeen laittaa lotto vetämään kun tuurilla sai kyseisen osan vielä jostain kun muuten ois about. Tonnin muuten hyväkuntoinen laite täysin käyttökelvoton ilman tuota osaa.

Jos menee postille ja onnistuvat tuon hukkaamaan niin sit kyllä pistän sellaisen shown heille päälle että joko tuon etsivät tai saavat luvan korvata kyseisen osan teettämisen. Aikanaan hukkasivat yhden lähetyksen jonka etsimiseen laitoin rattaat pyörimään hieman järeämpää reittiä kuin perus aspa niin ei mennyt kauaa kun nolona soittivat yhdestä jakelupaikasta että löytyi lopulta. Soittivat jopa sellaisesta numerosta johon pystyi soittamaan suoraan takaisin ilman lisäkuluja (perus puhelinnumero) ja ei... En valitettavasti voi tätä kikkaa jakaa julkisesti vaikka siitä voisi olla apuja kun tälle ei ole lupaa. Oli vaan sen verta erikoinen tapaus joka olisi oma pitkä tarinansa.

Nämä on tosi herttaisia ajatuksia kuinka "vaadin kyllä korvausta jos hukataan!!!!" mutta ei kuljetusliikkeet todellakaan korvaa välillisiä kuluja (sinun käyttökelvottomaksi jäävää laitetta) vaikka osa olisi ydinvoimalasta. Postinkin korvaukset tulee paketin painon mukaan, ei sisällön. Jos useampi tuon tiedostaisi, lähetysten kanssa olisi aika paljon varovaisempaa meininkiä. Postihan sopii siis bulkkikaman lähettämiseen, jokin tuote verkkokaupasta, jonka tilalle saa vastaavan uuden hankittua jos lähetys katoaa jne. Jos lähetät Mona Lisan postilla ja se kadotetaan niin se on voi voi, 50€ korvausta ja niistäkin suurin osa postimerkkeinä, netti on täynnä näitä "yllättäviä" tarinoita. Muistakaa siis kaikki ainutlaatuiset ja arvokkaat kamat lähettää aina vakuutettuna jos niitä ei ole varaa menettää. Ikävää ettei nämä kuriirifirmat ole paljoa sen parempia :cry: Aina ei voi valita.
 
"Hei! FedEx-lähetyksesi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx on saapumassa. Lähettäjä maksaa tullauskulut. Tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksesi sekä valtakirjan, jossa annat Fed Exille luvan tullata sinulle saapuvat lähetykset. Voit käyttää tätä tekstiä: "Valtuutan FedExin tullaamaan kaikki minulle tulevat DDP-lähetykset" + etu- ja sukunimesi sekä lähetystunnuksen; tullaus@fedex.com Hetun voit ilmoittaa myös puh Terveisin FedEx."

Muuten varmaan ihan perus huttua, mutta eikös silti pidä tehdä se ilmoitus itse tuonne tullin järjestelmään ja maksaa itse verot?
 
"Hei! FedEx-lähetyksesi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx on saapumassa. Lähettäjä maksaa tullauskulut. Tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksesi sekä valtakirjan, jossa annat Fed Exille luvan tullata sinulle saapuvat lähetykset. Voit käyttää tätä tekstiä: "Valtuutan FedExin tullaamaan kaikki minulle tulevat DDP-lähetykset" + etu- ja sukunimesi sekä lähetystunnuksen; tullaus@fedex.com Hetun voit ilmoittaa myös puh Terveisin FedEx."

Muuten varmaan ihan perus huttua, mutta eikös silti pidä tehdä se ilmoitus itse tuonne tullin järjestelmään ja maksaa itse verot?
Ei vaan lähettäjä maksaa kaiken. Fedex hoitaa koko tullauskäsittelyn.
 
Perus toimintaa upsilta, kolme sähköpostia ja pari soitto kertaa aspaan ja paketti vieläkin, jossain alihankkian varastolla.
ups.JPG
 
Amerikasta tulossa paketti Amazonilta. Pitney Bowes lähettinä, onko tosiaan näin hidasta? Suomen Postin seurantanumerolla, joka on kyllä annettu Pitneyn toimesta, ei lue muuta kuin "tulossa, odota".

Mar 17, 2022
In Transit with Destination Carrier - Departure to country of destination

Mar 23, 2022
Customs Cleared
Amsterdam, NL

Ja siihen päättyy seuranta.
 
Amerikasta tulossa paketti Amazonilta. Pitney Bowes lähettinä, onko tosiaan näin hidasta? Suomen Postin seurantanumerolla, joka on kyllä annettu Pitneyn toimesta, ei lue muuta kuin "tulossa, odota".

Mar 17, 2022
In Transit with Destination Carrier - Departure to country of destination

Mar 23, 2022
Customs Cleared
Amsterdam, NL

Ja siihen päättyy seuranta.
Ainakin Ebayn Pitney Bowes paketti liikkui nopeasti, joten ehkä kannattaa pian olla Amazoniin yhteydessä.
 
Voikohan tää pitää ihan paikkaansa. Eilen tuli Brittien Amazonista viesti klo 17:00 jälkeen, että paketti lähtenyt UPS toimesta. Tänään sitten joskus klo 12.44 tuli ilmoitus, että pakettia yritetty toimittaa mulle ja viety lähimpään UPS palvelupisteeseen.

Kieltämättä, jos alle vuorokausi kestää tavaran siirtyessä Iso-Britanniasta kotiovelle, tämä on jo nopeaa toimintaa.

Tai sitten Amazonista viesti tuli hieman viiveellä.

E: Arvio toimitukseen oli 8.4 eli perjantaina.
 
Voikohan tää pitää ihan paikkaansa. Eilen tuli Brittien Amazonista viesti klo 17:00 jälkeen, että paketti lähtenyt UPS toimesta. Tänään sitten joskus klo 12.44 tuli ilmoitus, että pakettia yritetty toimittaa mulle ja viety lähimpään UPS palvelupisteeseen.

Kieltämättä, jos alle vuorokausi kestää tavaran siirtyessä Iso-Britanniasta kotiovelle, tämä on jo nopeaa toimintaa.

Tai sitten Amazonista viesti tuli hieman viiveellä.

E: Arvio toimitukseen oli 8.4 eli perjantaina.
Ihan hyvin voi pitää paikkaansa. Ennen brexitiä tuli tilattua jonkun verran briteistä ja monesti hämmästeli sitä että tavara oli perillä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä kun oli tottunut Postin hitauteen.
 
Voikohan tää pitää ihan paikkaansa. Eilen tuli Brittien Amazonista viesti klo 17:00 jälkeen, että paketti lähtenyt UPS toimesta. Tänään sitten joskus klo 12.44 tuli ilmoitus, että pakettia yritetty toimittaa mulle ja viety lähimpään UPS palvelupisteeseen.

Kieltämättä, jos alle vuorokausi kestää tavaran siirtyessä Iso-Britanniasta kotiovelle, tämä on jo nopeaa toimintaa.

Tai sitten Amazonista viesti tuli hieman viiveellä.

E: Arvio toimitukseen oli 8.4 eli perjantaina.
Amazonin toimitusaika-arviot UPS Express Saverille Euroopasta ovat tosiaan aika pessimistisiä, liekö otettu Utsjoki huomioon arvioissa :)

Esim. pääkaupunkiseudullle ja Tampereelle tulevat kyllä 1 päivässä lähes aina Euroopasta (ml. UK), ja tämän näyttää myös UPS:n oma seuranta.
 
Tota aattelin briteistä vahvaria. Hinta 1316€ sis 20% VAT ja postit.

Jos tavara tulee tuomeen, Tulli ehdottaa että 0% tulli ja 24% VAT. Eli loppusumma olis yli 1600€. Pystyykö tota 24% VAT olla mitenkään maksamatta? Voiko tullile selvittää, että 20% maksettiin jo UK:ssa, ja tähän päälle kuuluis enää 4%? Vai pitääkö se VAT oikeasti maksaa kahteen kertaan? 1100€ laitteelle tulis reilu 500e arvonlisäveroa päälle, mikä kuulostaa kyllä näin äkkiseltään todella nihkeältä.
 
Tota aattelin briteistä vahvaria. Hinta 1316€ sis 20% VAT ja postit.

Jos tavara tulee tuomeen, Tulli ehdottaa että 0% tulli ja 24% VAT. Eli loppusumma olis yli 1600€. Pystyykö tota 24% VAT olla mitenkään maksamatta? Voiko tullile selvittää, että 20% maksettiin jo UK:ssa, ja tähän päälle kuuluis enää 4%? Vai pitääkö se VAT oikeasti maksaa kahteen kertaan? 1100€ laitteelle tulis reilu 500e arvonlisäveroa päälle, mikä kuulostaa kyllä näin äkkiseltään todella nihkeältä.
Brittialvia ei kuulu veloittaa jos toimitus on Brittien ulkopuolelle, eli siinä kohtaa menee väärin laskelmasi.

 
Mitenkäs nämä FedExin paketit tulee perille ? "Kuljetettavana" tilassa Suomessa jo pari kertaa, mutta ei ole kuulunut muuta sieltä suunnalta eikä pakettia näy
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 831
Viestejä
4 567 370
Jäsenet
75 029
Uusin jäsen
Wisbargo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom