Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Eniten ihmetyttää silti se, että se on ollut lentokentällä -> lentorahdilla sieltä Suomeen? Jos näin, niin se on jossain Postin terminaalin nurkassa siivouskoneen lastan alla.
Lentokoneella ne yleisesti sieltä jenkeistä tulee, nyt kun ovat saaneet taas lennot pelaamaan.
 
Lentokoneella ne yleisesti sieltä jenkeistä tulee, nyt kun ovat saaneet taas lennot pelaamaan.

Jos tarkasti katsot seurantaa, niin se on jo Madridin kautta tullut sinne Portugaliin jossa "Departed" -> Suomeen...

Edit: Kyllä niitä lentoja ihan riittämiin on ollut, ei jää niistä kiinni...

1616001530927.png
 
Jos tarkasti katsot seurantaa, niin se on jo Madridin kautta tullut sinne Portugaliin jossa "Departed" -> Suomeen...

Edit: Kyllä niitä lentoja ihan riittämiin on ollut, ei jää niistä kiinni...

1616001530927.png
Joo t ällä hetkellä, ei tästä pitkään ole kun USPS:llä ei lähtenyt koneet lentoon/eivät pystyneet ottamaan paketteja jolloin niitä puskettiin sitten rahdilla meriteitse. USPS:n Chichagon hubi oli aaaivan tukossa.

Mutta kokonaisuutena ei tuossa 5.3 lähdössä ole sinällään mitään ihmeitä, 12 päivää ollut matkalla joka on ihan normaalilta kuulostava kulkuaika tällä hetkellä tuolta euroopan eteläosista. Etenkin kun tuo tulee varmaan vielä jollain ei niin kiirellisellä yhteistyökumppanin mukana.

Kyllä se sinne postin seurantaan sitten ilmestyy kun otetaan suomessa vastaan ja käsittelyyn. Tosin tullikin tällä hetkellä ihan jumissa joten sekin tulee varmaan kestämään
 
Miten tämä DHL paketin toimitus oikein toimii? Missään ei pysty sopimaan, että jättäisi paketin johonkin läheiseen toimipisteeseen. Tänään yritti toimittaa ja en ole kotona. DHLn sivuilta johtaa suoraan postin sivuille ja postin lähetyksen seurannassa ei näe mitään DHL:n seurantakoodilla.
 
Miten tämä DHL paketin toimitus oikein toimii? Missään ei pysty sopimaan, että jättäisi paketin johonkin läheiseen toimipisteeseen. Tänään yritti toimittaa ja en ole kotona. DHLn sivuilta johtaa suoraan postin sivuille ja postin lähetyksen seurannassa ei näe mitään DHL:n seurantakoodilla.
Jos se on dhl eikä dhl express niin posti niiden toimitukset hoitaa suomessa.
 
DHL joo, mutta tuolla lähetyskoodilla ei löydy mitään postin seurannasta eikä paketti ole edes ilmestynyt oma postiin. DHLn omasta seurannasta vain näen, että tänään yritetty toimittaa.
Jos kyseessä on DHL Expressin palvelu (yleensä 10-numeroinen seurantanumero), niin DHL:n toimitukseen voi vaikuttaa täältä: On Demand Delivery (tosin en usko että toimii jos Posti on lopputoimittajana).

Jos Posti toimittaa DHL Expressin paketin, Postin seurannassa toimii DHL Expressin seurannasta löytyvä JD-alkuinen Kolli-numero siten, että lisäät toisen J-kirjaimen eteen (eli JJD-alkuinen numero).

Jos seurantanumero on 12 numeroa pitkä tai päättyy kirjaimiin "DE", kyseessä ei ole DHL Expressin toimitus vaan Saksan postin DHL-kuljetus, joka pitäisi näkyä suoraan Postin seurannassa ko. tunnuksella, paitsi jos kyseessä on tunnuksesta huolimatta seuraamaton maksikirje (tosin tämä jälkimmäinen se tuskin nyt on, jos kerran toimitusyritys näkyi jo).
 
Jos kyseessä on DHL Expressin palvelu (yleensä 10-numeroinen seurantanumero), niin DHL:n toimitukseen voi vaikuttaa täältä: On Demand Delivery (tosin en usko että toimii jos Posti on lopputoimittajana).

Jos Posti toimittaa DHL Expressin paketin, Postin seurannassa toimii DHL Expressin seurannasta löytyvä JD-alkuinen Kolli-numero siten, että lisäät toisen J-kirjaimen eteen (eli JJD-alkuinen numero).

Jos seurantanumero on 12 numeroa pitkä tai päättyy kirjaimiin "DE", kyseessä ei ole DHL Expressin toimitus vaan Saksan postin DHL-kuljetus, joka pitäisi näkyä suoraan Postin seurannassa ko. tunnuksella, paitsi jos kyseessä on tunnuksesta huolimatta seuraamaton maksikirje (tosin tämä jälkimmäinen se tuskin nyt on, jos kerran toimitusyritys näkyi jo).
Lähetystunnus pelkkiä numeroita ja 20 numeroa pitkä. Eikä löydy tuolla DHL Express haulla. Tämän(https://www.dhl.com/fi-fi/home/tracking/tracking-parcel.html) kautta näkee vain paketin ja jos menee nuo aspavaiheet läpi, niin ohjaa postin sivulle ja siellä taas lähetystunnuksella ei löydy mitään. Pitää varmaan ottaa postin aspaan yhteyttä.
 
Lähetystunnus pelkkiä numeroita ja 20 numeroa pitkä. Eikä löydy tuolla DHL Express haulla. Tämän(https://www.dhl.com/fi-fi/home/tracking/tracking-parcel.html) kautta näkee vain paketin ja jos menee nuo aspavaiheet läpi, niin ohjaa postin sivulle ja siellä taas lähetystunnuksella ei löydy mitään. Pitää varmaan ottaa postin aspaan yhteyttä.
OK, ja ei siis näyttänyt tuota mainitsemaani JD-alkuista kollinumeroa DHL:n seuranta? Tai mitään muutakaan numeroa?

Edellisestä 20-numeroisesta saapuvasta DHL-lähetyksestä on itsellä niin monta vuotta etten muista enää toimiko Postin seurannassa suoraan se 20-numeroinen numero vai pitikö kaivaa se JD-alkuinen numero J:llä lisättynä. Mutta Posti tuolloin kyllä toimitti.

Jos Posti on toimittajana niin todennäköisesti saapumisilmoitus tulee luukusta parin päivän sisään jos ei toimivaa numeroa muuten löydy.
 
OK, ja ei siis näyttänyt tuota mainitsemaani JD-alkuista kollinumeroa DHL:n seuranta? Tai mitään muutakaan numeroa?

Edellisestä 20-numeroisesta saapuvasta DHL-lähetyksestä on itsellä niin monta vuotta etten muista enää toimiko Postin seurannassa suoraan se 20-numeroinen numero vai pitikö kaivaa se JD-alkuinen numero J:llä lisättynä. Mutta Posti tuolloin kyllä toimitti.

Jos Posti on toimittajana niin todennäköisesti saapumisilmoitus tulee luukusta parin päivän sisään jos ei toimivaa numeroa muuten löydy.
Kollinumero muuten sama paitsi lähetystunnuksen 2 nollaa edestä pois. Ei auta vaikka laittaa jd, j, jjd, jj jne. eteen. Toivottavasti selviää postin asiakaspalvelusta.
 
Viimeksi muokattu:
Jaaha, mistähän se DHL lottoaa tietoja. Paketissa pitäisi olla osoite uudessa kaupungissa, mutta silti ohjasivat kätevästi vanhaan ja johonkin pakettiautomaattiin noh saa nähdä tuleeko ovelle, tai lähemmäs...
 
Postilla ei mitään hajua paketista, ei kuulemma näy heidän järjestelmissään. DHL:n sivuilta lähetysnumeron perusteella ohjaa postin asiakaspalveluun ja heidän asiakaspalveluns väittää että lähetyksen hoitaa posti :kahvi:

1616141103356.png
1616141366993.png

E: Ei hyvää päivää tämän kanssa :facepalm: kuka näitä DHL:n paketteja oikein kuljettaa, jos Postin ja DHL:n mielestä kummallakaan ei ole pakettia kuljetuksessa. Tällä hetkellä seurannan mukaan paketti on Pirkkalassa uudelleen käsiteltävissä ja DHL:llä ja Postilla on molemmilla omat pakettiterminaalit siellä:

1616148661844.png
1616148682694.png
 
Viimeksi muokattu:
Lähettääkö UPS tekstiviestejä kysellen henkilötunnuksia? Itse sain tuollaisen tänään eikä nyt ainakaan heti tee mieli vastata, varsinkaan kun pitäisi lähettää henkilötunnus eri numeroon kuin mistä pyyntö tuli.

Minulle on tulossa facebookin lähettämä paketti jonkun ajan päästä, joten sinänsä tuo kai voisi liittyä asiaan.
 
Lähettääkö UPS tekstiviestejä kysellen henkilötunnuksia? Itse sain tuollaisen tänään eikä nyt ainakaan heti tee mieli vastata, varsinkaan kun pitäisi lähettää henkilötunnus eri numeroon kuin mistä pyyntö tuli.

Minulle on tulossa facebookin lähettämä paketti jonkun ajan päästä, joten sinänsä tuo kai voisi liittyä asiaan.

Ei varmasti lähetä...
 
Lähettääkö UPS tekstiviestejä kysellen henkilötunnuksia? Itse sain tuollaisen tänään eikä nyt ainakaan heti tee mieli vastata, varsinkaan kun pitäisi lähettää henkilötunnus eri numeroon kuin mistä pyyntö tuli.

Minulle on tulossa facebookin lähettämä paketti jonkun ajan päästä, joten sinänsä tuo kai voisi liittyä asiaan.
Soita upsille ja kysy. Asiat voi myös aina soittamalla hoitaa noiden kanssa. Kyllä ne on aiemmin kyselleet henkilötunnusta tullausta varten yksityisasiakkailta oli lähetys sitten etukäteen tullien osalta maksettu tai ei.
 
Lähettääkö UPS tekstiviestejä kysellen henkilötunnuksia? Itse sain tuollaisen tänään eikä nyt ainakaan heti tee mieli vastata, varsinkaan kun pitäisi lähettää henkilötunnus eri numeroon kuin mistä pyyntö tuli.

Minulle on tulossa facebookin lähettämä paketti jonkun ajan päästä, joten sinänsä tuo kai voisi liittyä asiaan.
Lähettää joo tullausta varten, mutta niissä oikeissa viesteissä on minulla ollut aina paketin lähettäjän nimi mainittu. Ja ainakaan viimeksi ei pyydetty eri numeroon vastaamista, mikä vähän oudolta tosiaan kuulostaa.
 
Eli tämä tuli numerosta +3584573950737 (numeron googlaamalla pääsin jonkun foorumin viestiketjuun väärää tavaraa myyvistä huijareista, vaikka en tuota numeroa haulla siitä ketjusta löytänytkään)

Hei, teille on saapumassa tullattava lähetys viitteellä XXXXXXX(en ole tätä numeroa nähnyt missään ennen) EU:n ulkopuolelta (FACEBOOK TECH) ja tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksen/Y-tunnuksen. Kaikki lähetyksen kulut menevät lähettäjälle maksettaviksi jos lähetys tullataan henkilötunnuksella. Henkilötunnuksen tai Y-tunnuksen ilmoittamalla valtuutatte UPS:n tullaamaan lähetyksen. Varastovuokra alkaa kolmannesta päivästä maahantuonnista ja on 17,85 € /päivä. Muistakaa ottaa viite ylös kun otatte yhteyttä. Reply "1" to receive this message in English.
Terveisin UPS// Janina Lammela/ jlammela@ups.com / 09-61324834
UPS Tuontihuolinta


muoks: kokeilun tuota annettua viitettä UPS:n seurantasivuilla:
UPS ei löytänyt tämän seurantanumeron lähetystietoja. Tiedot ovat saatavilla vain viimeisten 120 päivän aikana tehdyistä lähetyksistä. Vahvista tiedot.


Eli tosiaan laitoin oculuksen tukeen kyselyn vr lasien varaosasta, joka siellä päätettiin lähettää minulle kulutta. UPS ilmeisesti siellä käytössä. Muutenhan tämä olisikin ilmiselvä huijaus mutta ajankohta pistää epäilemään.

UPS:n sivuilta:


Roskaposti- ja tietojenkalasteluviestit, joissa UPS:n nimeä tai tuotemerkkiä käytetään laittomasti Tietojenkalastelu eli "phishing," tarkoittaa sellaisia viestejä, joiden avulla yritetään hankkia luottamuksellisia tietoja. Tällaisissa huijauksissa lähettäjä yrittää laittomasti saada vastaanottajan henkilö- tai pankkitiedot käsiinsä petostarkoituksissa.
Huijausviestejä on monenlaisia ja ne ovat sellaisten ulkopuolisten tahojen laatimia, joilla ei ole mitään tekemistä UPS:n kanssa. Nämä tietojenkalasteluviestit ja osoiteväärennösviestit ovat yleistymässä ja ne saattavat vaikuttaa aidoilta, sillä niissä käytetään yritysten tuotemerkkejä, värejä tai muita tunnisteita. Suojaa tietosi paremmin tutustumalla seuraaviin huijaustapoihin:

  • Roskaposti: Roskapostiksi kutsutut viestit ovat ei-toivottuja viestejä, joissa vastaanottajaa lähestytään suoraan sähköpostitse.
  • Tietojenkalastelu: Tietojenkalastelu eli "phishing," tarkoittaa sellaisia viestejä, joiden avulla yritetään hankkia luottamuksellisia tietoja. Tällaisissa huijauksissa lähettäjä yrittää laittomasti saada vastaanottajan henkilö- tai pankkitiedot käsiinsä petostarkoituksissa.
Muista, että UPS ei pyydä palveluidensa vastineeksi maksuja, henkilötietoja, pankkitietoja, tilinumeroita, tunnuksia, salasanoja tai laskujen kopioita sellaisissa sähköpostiviesteissä, kirjeissä, puheluissa tai fakseissa, jotka on lähetetty pyytämättäsi. UPS ei ole vastuussa mistään sellaisista maksuista tai kuluista, joita petollisesta toiminnasta voi aiheutua.
Sinun on tärkeää olla tietoinen petollisista kirjeistä, sähköpostiviesteistä ja tietojenkalasteluyrityksistä ja oppia tunnistamaan ne, jotta voisit suojata itseäsi varkauksilta ja muilta niiden kaltaisilta rikoksilta. Helposti tunnistettavia merkkejä sähköpostiviestien petollisuudesta ovat mm. seuraavat:

  • Muotoiluvirheet: Sähköpostiviestissä esiintyvien logojen koko on väärä tai ne ovat vääristyneitä.
  • Puutteellinen kielenkäyttö: Kielioppivirheet ja runsas huutomerkkien käyttö.
  • Kirjoitusvirheet: Väärin kirjoitetut sanat tai linkit muunnelluille verkkosivustoille (esimerkiksi oikean osoitteemme www.ups.com erilaiset muunnokset, vaikkapa www.unitedparcelservices.com.)
    Huomaa: UPS lähettää aidot sähköpostiviestinsä eri osoitteista, esimerkiksi ups.com ja upsemail.com.
  • Kiireellisyyden tunne: Hälytysviestit, joissa vaaditaan välittömiä toimenpiteitä, esimerkiksi: "Tilisi suljetaan 24 tunnin kuluessa." tai: "Pyydä pakettisi tai palkintosi meiltä välittömästi."
  • Odottamattomat pyynnöt: Pyynnöt, joissa halutaan rahaa, pankkitietoja (esim. pankkitilin tai maksukortin tiedot) tai henkilötietoja, joita vastaan luvataan lähettää paketti tai jokin muu tuote.
  • Yhteydenoton eroavuudet: Sähköpostiviesti, jossa ei anneta vaihtoehtoista yhteydenottotapaa (esim. puhelinnumeroa, osoitetta tai toimipaikkaa) pyydettyjen tietojen antamiseen.
  • Epäilyttävä linkki: Sähköpostissa mukana oleva linkki näyttää ohjautuvan turvalliselle sivustolle, mutta todellisuudessa se ohjaa selaimen toiseen paikkaan. Voit havaita tällaiset linkit laittamalla hiiren kursorin linkin päälle. Näin todellinen sivusto näkyy ponnahdusikkunassa. On epäilyttävää, mikäli oikea kohde ei vastaa linkin osoitetta. On myös epäilyttävää, mikäli linkki sisältää numeroita kirjaimien tai lyhenteiden sijaan. Linkki voi myös sisältää kirjoitusvirheitä.
UPS lähettää toisinaan asiakkailleen täysin laillista sähköpostia ja tällaisiin viesteihin voi sisältyä "verkkolähetyslinkki" (epackage). Näiden viestien tarkoituksena on suojata luottamukselliset tiedot paremmin ja tällaiset linkit alkavat aina osoitteella https://ftp2.ups.com.
Katso esimerkkejä valesähköposteista



muoks: numero mistä viesti lähettiin ja numero joka viestissä annetaan on fonectalle tuntemattomia. Kuitenkin numeron googleen syöttämällä tulee hakutulokseksi UPS sivu, jossa ei kyseistä numeroa ole?
 
Viimeksi muokattu:
Eli tämä tuli numerosta +3584573950737 (numeron googlaamalla pääsin jonkun foorumin viestiketjuun väärää tavaraa myyvistä huijareista, vaikka en tuota numeroa haulla siitä ketjusta löytänytkään)

Hei, teille on saapumassa tullattava lähetys viitteellä XXXXXXX(en ole tätä numeroa nähnyt missään ennen) EU:n ulkopuolelta (FACEBOOK TECH) ja tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksen/Y-tunnuksen. Kaikki lähetyksen kulut menevät lähettäjälle maksettaviksi jos lähetys tullataan henkilötunnuksella. Henkilötunnuksen tai Y-tunnuksen ilmoittamalla valtuutatte UPS:n tullaamaan lähetyksen. Varastovuokra alkaa kolmannesta päivästä maahantuonnista ja on 17,85 € /päivä. Muistakaa ottaa viite ylös kun otatte yhteyttä. Reply "1" to receive this message in English.
Terveisin UPS// Janina Lammela/ jlammela@ups.com / 09-61324834
UPS Tuontihuolinta


muoks: kokeilun tuota annettua viitettä UPS:n seurantasivuilla:
UPS ei löytänyt tämän seurantanumeron lähetystietoja. Tiedot ovat saatavilla vain viimeisten 120 päivän aikana tehdyistä lähetyksistä. Vahvista tiedot.


Eli tosiaan laitoin oculuksen tukeen kyselyn vr lasien varaosasta, joka siellä päätettiin lähettää minulle kulutta. UPS ilmeisesti siellä käytössä. Muutenhan tämä olisikin ilmiselvä huijaus mutta ajankohta pistää epäilemään.

UPS:n sivuilta:


Roskaposti- ja tietojenkalasteluviestit, joissa UPS:n nimeä tai tuotemerkkiä käytetään laittomasti Tietojenkalastelu eli "phishing," tarkoittaa sellaisia viestejä, joiden avulla yritetään hankkia luottamuksellisia tietoja. Tällaisissa huijauksissa lähettäjä yrittää laittomasti saada vastaanottajan henkilö- tai pankkitiedot käsiinsä petostarkoituksissa.
Huijausviestejä on monenlaisia ja ne ovat sellaisten ulkopuolisten tahojen laatimia, joilla ei ole mitään tekemistä UPS:n kanssa. Nämä tietojenkalasteluviestit ja osoiteväärennösviestit ovat yleistymässä ja ne saattavat vaikuttaa aidoilta, sillä niissä käytetään yritysten tuotemerkkejä, värejä tai muita tunnisteita. Suojaa tietosi paremmin tutustumalla seuraaviin huijaustapoihin:

  • Roskaposti: Roskapostiksi kutsutut viestit ovat ei-toivottuja viestejä, joissa vastaanottajaa lähestytään suoraan sähköpostitse.
  • Tietojenkalastelu: Tietojenkalastelu eli "phishing," tarkoittaa sellaisia viestejä, joiden avulla yritetään hankkia luottamuksellisia tietoja. Tällaisissa huijauksissa lähettäjä yrittää laittomasti saada vastaanottajan henkilö- tai pankkitiedot käsiinsä petostarkoituksissa.
Muista, että UPS ei pyydä palveluidensa vastineeksi maksuja, henkilötietoja, pankkitietoja, tilinumeroita, tunnuksia, salasanoja tai laskujen kopioita sellaisissa sähköpostiviesteissä, kirjeissä, puheluissa tai fakseissa, jotka on lähetetty pyytämättäsi. UPS ei ole vastuussa mistään sellaisista maksuista tai kuluista, joita petollisesta toiminnasta voi aiheutua.
Sinun on tärkeää olla tietoinen petollisista kirjeistä, sähköpostiviesteistä ja tietojenkalasteluyrityksistä ja oppia tunnistamaan ne, jotta voisit suojata itseäsi varkauksilta ja muilta niiden kaltaisilta rikoksilta. Helposti tunnistettavia merkkejä sähköpostiviestien petollisuudesta ovat mm. seuraavat:

  • Muotoiluvirheet: Sähköpostiviestissä esiintyvien logojen koko on väärä tai ne ovat vääristyneitä.
  • Puutteellinen kielenkäyttö: Kielioppivirheet ja runsas huutomerkkien käyttö.
  • Kirjoitusvirheet: Väärin kirjoitetut sanat tai linkit muunnelluille verkkosivustoille (esimerkiksi oikean osoitteemme www.ups.com erilaiset muunnokset, vaikkapa www.unitedparcelservices.com.)
    Huomaa: UPS lähettää aidot sähköpostiviestinsä eri osoitteista, esimerkiksi ups.com ja upsemail.com.
  • Kiireellisyyden tunne: Hälytysviestit, joissa vaaditaan välittömiä toimenpiteitä, esimerkiksi: "Tilisi suljetaan 24 tunnin kuluessa." tai: "Pyydä pakettisi tai palkintosi meiltä välittömästi."
  • Odottamattomat pyynnöt: Pyynnöt, joissa halutaan rahaa, pankkitietoja (esim. pankkitilin tai maksukortin tiedot) tai henkilötietoja, joita vastaan luvataan lähettää paketti tai jokin muu tuote.
  • Yhteydenoton eroavuudet: Sähköpostiviesti, jossa ei anneta vaihtoehtoista yhteydenottotapaa (esim. puhelinnumeroa, osoitetta tai toimipaikkaa) pyydettyjen tietojen antamiseen.
  • Epäilyttävä linkki: Sähköpostissa mukana oleva linkki näyttää ohjautuvan turvalliselle sivustolle, mutta todellisuudessa se ohjaa selaimen toiseen paikkaan. Voit havaita tällaiset linkit laittamalla hiiren kursorin linkin päälle. Näin todellinen sivusto näkyy ponnahdusikkunassa. On epäilyttävää, mikäli oikea kohde ei vastaa linkin osoitetta. On myös epäilyttävää, mikäli linkki sisältää numeroita kirjaimien tai lyhenteiden sijaan. Linkki voi myös sisältää kirjoitusvirheitä.
UPS lähettää toisinaan asiakkailleen täysin laillista sähköpostia ja tällaisiin viesteihin voi sisältyä "verkkolähetyslinkki" (epackage). Näiden viestien tarkoituksena on suojata luottamukselliset tiedot paremmin ja tällaiset linkit alkavat aina osoitteella https://ftp2.ups.com.
Katso esimerkkejä valesähköposteista



muoks: numero mistä viesti lähettiin ja numero joka viestissä annetaan on fonectalle tuntemattomia. Kuitenkin numeron googleen syöttämällä tulee hakutulokseksi UPS sivu, jossa ei kyseistä numeroa ole?
Kyllä tuo näyttää UPSin oikealta viestiltä, ja tuo mainitsemasi lähettäjän numero on sama kuin joissakin itselle tulleissa UPS-viesteissä (niitä tulee useasta eri numerosta). Ja UPS:n tullausviite on eri kuin seurantanumero.

Esimerkki omasta viestihistoriasta:
Hei, teille on saapumassa tullattava lähetys viitteellä XXXXXXX EU:n ulkopuolelta (DIGI-KEY) ja tullausta varten tarvitsemme henkilötunnuksen/Y-tunnuksen. Teille tulee tästä ALV maksettavaksi. Muut kulut menevät lähettäjälle maksettavaksi. Varastovuokra alkaa kolmannesta päivästä maahantuonnista ja on 17,85 € /päivä. Ottakaa yhteyttä mahdollisimman pian vastaamalla tähän tekstiviestillä, sähköpostilla XXXXXXXX@ups.com tai soittamalla 09-61324XXX. Muistakaa ottaa viite ylös kun otatte yhteyttä. Viestiin vastaamalla valtuutan UPS:n tullamaan lähetyksen.

UPS Tuontihuolinta
 
Eli tämä tuli numerosta +3584573950737 (numeron googlaamalla pääsin jonkun foorumin viestiketjuun väärää tavaraa myyvistä huijareista, vaikka en tuota numeroa haulla siitä ketjusta löytänytkään)


muoks: numero mistä viesti lähettiin ja numero joka viestissä annetaan on fonectalle tuntemattomia. Kuitenkin numeron googleen syöttämällä tulee hakutulokseksi UPS sivu, jossa ei kyseistä numeroa ole?

Tuo 045 73950xxx-sarja lienee kuuluvan UPS:lle ainakin osin sillä tännekkin on tullut muutamasta eri samaan sarjaan kuuluvasta numerosta UPS:ltä tekstiviestiä tullausasioissa sekä toimitusvaihtoehtoa kysyttäessä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo 045 73959xxx-sarja lienee kuuluvan UPS:lle ainakin osin sillä tännekkin on tullut muutamasta eri samaan sarjaan kuuluvasta numerosta UPS:ltä tekstiviestiä tullausasioissa sekä toimitusvaihtoehtoa kysyttäessä.
Ei kuulu kokonaan, 04573950xxx (typo?) -numeroista on tullut itselle useilta eri firmoilta viestejä, UPS:n lisäksi mm. Prismasta ja Pihlajalinnasta. Mutta 7 eri numerosta tuolta alueelta on tullut itsellenikin UPS-viestejä.
 
Muista, että UPS ei pyydä palveluidensa vastineeksi maksuja, henkilötietoja, pankkitietoja, tilinumeroita, tunnuksia, salasanoja tai laskujen kopioita sellaisissa sähköpostiviesteissä, kirjeissä, puheluissa tai fakseissa, jotka on lähetetty pyytämättäsi.

Sanotaan nyt että jos on aito UPS:n yhteydenotto, niin aika päin h*******ä toteutus.
 
Lähettääkö UPS tekstiviestejä kysellen henkilötunnuksia? Itse sain tuollaisen tänään eikä nyt ainakaan heti tee mieli vastata, varsinkaan kun pitäisi lähettää henkilötunnus eri numeroon kuin mistä pyyntö tuli.

Minulle on tulossa facebookin lähettämä paketti jonkun ajan päästä, joten sinänsä tuo kai voisi liittyä asiaan.

Itselle kun tuli vastaava noine järjettömine varastokuluineen, ja juurikin viikonloppua vasten, jolloin epäselvää oli varastoajan alkamisajankohta, niin tunsin kyllä itseni huijatuksi :lol: Kannattaa vaan tehdä tulliselvitys käsin ja ei tartte sit arpoa sotujen kanssa.
 
Muista, että UPS ei pyydä palveluidensa vastineeksi maksuja, henkilötietoja, pankkitietoja, tilinumeroita, tunnuksia, salasanoja tai laskujen kopioita sellaisissa sähköpostiviesteissä, kirjeissä, puheluissa tai fakseissa, jotka on lähetetty pyytämättäsi.

Sanotaan nyt että jos on aito UPS:n yhteydenotto, niin aika päin h*******ä toteutus.
Veikkaan että tuo teksti on käännetty suoraan englanninkielisestä tekstistä joka on kirjoitettu jossakin muussa maassa (jossa tullaus ei tarvitse henkilötunnusta).
 
Itselle kun tuli vastaava noine järjettömine varastokuluineen, ja juurikin viikonloppua vasten, jolloin epäselvää oli varastoajan alkamisajankohta, niin tunsin kyllä itseni huijatuksi :lol: Kannattaa vaan tehdä tulliselvitys käsin ja ei tartte sit arpoa sotujen kanssa.
Ei voi itsetullata nyt kun Tommyn paketin lähettäjä on maksamassa kaikki verot ja kulut.
 
Ei, tullaus tehdään näissä tapauksissa vastaanottajan nimissä vaikka UPS laskuttaisikin verot ja tullit lähettäjältä.

Ok, hyvä tietää. Meneeköhän tämä näin myös normaalissa "delivered duty paid" kuluttajakaupassa? Itsellä on britannian saarelta paketti jo matkalla ja nyt jännittää. :nb:
 
Ok, hyvä tietää. Meneeköhän tämä näin myös normaalissa "delivered duty paid" kuluttajakaupassa? Itsellä on britannian saarelta paketti jo matkalla ja nyt jännittää. :nb:
Joo, nimenomaan noissa kuriirien tavallisissa DDP-palveluissa menee noin :)

Mutta DDP voi olla toteutettuna muillakin tavoilla, esim. tullaus jo Alankomaissa tmv. ja sieltä sitten tavallisena EU:n sisäisenä pakettina perille, jolloin ei vastaanottajan tarvitse osallistua tullaukseen mitenkään.

Esim. eBayn GSP ja Amazonin AmazonGlobal voivat olla satunnaisesti kummalla tavalla vaan (tai jollakin muulla tavalla).
 
Joo, nimenomaan noissa kuriirien tavallisissa DDP-palveluissa menee noin :)

Mutta DDP voi olla toteutettuna muillakin tavoilla, esim. tullaus jo Alankomaissa tmv. ja sieltä sitten tavallisena EU:n sisäisenä pakettina perille, jolloin ei vastaanottajan tarvitse osallistua tullaukseen mitenkään.

Esim. eBayn GSP ja Amazonin AmazonGlobal voivat olla satunnaisesti kummalla tavalla vaan (tai jollakin muulla tavalla).

Thänks. Jää nähtäväksi. Toiki voi olla, että omani tulee suoraan Portugalin tehtaalta, eikä tullia tarvitse kenenkään maksaa.
 
UPS on näemmä viikko-pari sitten laskenut Suomesta Euroopan ulkopuolelle menevien pakettien hintoja, sekä ups.com:issa että shipit.fi:ssä.

Sekä UPS Expedited että UPS Express Saver ovat halventuneet.
Aiemminhan hitaampi Expedited oli yleensä Express Saveria kalliimpi joten sitä ei kannattanut juuri koskaan käyttää, mutta nyt näyttäisi Expedited olevan pääsääntöisesti Express Saveria halvempi.

Esim. pieni 20x20x10cm 1kg paketti USAan on nyt UPS Expeditedillä (6pv toimitus) shipit.fi:n kautta 26 euroa eli halvempi kuin Postin paketit (Posti Priority 28,35 euroa shipit.fi:ssä), Express Saver 33,76 euroa. (hinnat shipitin kuluttajahintoja, yritykset saavat hieman halvemmalla)
Isommat paketit ovat nähtävästi yhä pääsääntöisesti Postia kalliimpia.

UPS:n Euroopan hintoja oli laskettu jo pari kuukautta sitten, eli selvää alaspäin tulevaa trendiä on siis havaittavissa.


En muuten oikein ymmärrä miksi UPS:n PDF-hinnastossa hinnat näyttävät yhä lähtevän liikkeelle sadasta tai parista sadasta eurosta, vaikka ihan ups.com:in hintalaskuri ilman UPS-asiakasnumeroa näyttää ihan järkeviä alle satasen hintoja ja on näyttänyt jo pitkään...
Joku etu UPS:lle selvästi pitää listahinnat korkeammalla kuin mitä oikeat lähetyshinnat niiden verkkopalvelussa ovat...
 
9’s päivä lähtenyt pieni paketti Englannista DPD’llä.

11.3 se jäi hollannissa tulliin, ja sain laskun maksettavaksi. Samana päivänä maksettu, ja seurantaan tuli maininta että maksu on kirjaantunut.

14.3 tuli ilmoitus, että lähti tullista liikkeelle.

19.3 tuli taas kirjaus, edelleen Hollannissa, kaupunki vaan muuttu.

Onko tää nyt DPD’lle normaalia? Firma ei ole tuttu, ehkä ne tuo sitä polkupyörällä?
 
9’s päivä lähtenyt pieni paketti Englannista DPD’llä.

11.3 se jäi hollannissa tulliin, ja sain laskun maksettavaksi. Samana päivänä maksettu, ja seurantaan tuli maininta että maksu on kirjaantunut.

14.3 tuli ilmoitus, että lähti tullista liikkeelle.

19.3 tuli taas kirjaus, edelleen Hollannissa, kaupunki vaan muuttu.

Onko tää nyt DPD’lle normaalia? Firma ei ole tuttu, ehkä ne tuo sitä polkupyörällä?

Edellinen DPD-lähetys meni näin:

5.2 - Lähetyksen kuljetus aloitettu (Leicester)
7.2 - Lähetys matkalla (Leicester)
10.3 - Lähetys matkalla (Alankomaat)
13.3 - Lähetys matkalla (Vantaa)
15.3 - Noudettu Pirkkalan Postnord varastoilta.

Pulju hoiti ite nuo tullimaksut ja muut mut jossain se lähetys makas hävyttömän pitkään.

Oon jo vuosia pyrkiny välttelee UKsta tota DPD-Postnord kompoa. Hidasta ja vaivalloista mut kertaakaan ei sentään oo hukkunu paketit lopullisesti vaik onkin olleet häviksissä joko Englannin tai Suomen päässä pari kertaa päiviä tai viikkoja. Nyt Brexitin myötä kun pistin pääosin kaikki brittitilaukset boikottiin ni DPD:tä tulee onneks välteltyä automaattisesti.
 
Hieman jatkoa tuohon UPS:n tietojenkalasteluviestiin. Eilen sain paketin seurantanumeron facebookilta itseltään ja siinä oli seurannassa tiedot että koitetaan hankkia tullausta varten henkilötiedot. Tänään aioin soittaa UPS:ille että homma hoituisi, mutta nyt tulikin tekstiviesti että paketti tuodaan ovelle klo 12-18. Ilman henkilötunnuksen antamista.

muoks: no eipä ole tullut eikä mitään ilmoitustakaan saapunut siitä. Hauskaa odotella päivä kotona turhaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä haluan valita: DHL Express -lähetys Kiinasta tulossa. Haluanko tullauspalvelun vain itsetullauksen? Palveluna se maksanee tässä tapauksessa 20e. (Noin 150e arvoinen lähetys). Mitä maksaa itsetullaus ja onko se hankala tehdä? Olen kompetentti hoitamaan asiat netissä.
 
Mitä haluan valita: DHL Express -lähetys Kiinasta tulossa. Haluanko tullauspalvelun vain itsetullauksen? Palveluna se maksanee tässä tapauksessa 20e. (Noin 150e arvoinen lähetys). Mitä maksaa itsetullaus ja onko se hankala tehdä? Olen kompetentti hoitamaan asiat netissä.

Ei maksa mitään ja erittäin helppoa.
 
Hieman jatkoa tuohon UPS:n tietojenkalasteluviestiin. Eilen sain paketin seurantanumeron facebookilta itseltään ja siinä oli seurannassa tiedot että koitetaan hankkia tullausta varten henkilötiedot. Tänään aioin soittaa UPS:ille että homma hoituisi, mutta nyt tulikin tekstiviesti että paketti tuodaan ovelle klo 12-18. Ilman henkilötunnuksen antamista.

muoks: no eipä ole tullut eikä mitään ilmoitustakaan saapunut siitä. Hauskaa odotella päivä kotona turhaan.
Itselle tuli sama viesti. Mietin että otan erillisesti yhteyttä ups:ään ja kyselen sieltä mikä homman meno on. Tässä sekoittaa pakkaa myöskin se, että tuo annettu viite ei vastaa ollenkaan seurattavan paketin viitteitä.
 
Itselle tuli sama viesti. Mietin että otan erillisesti yhteyttä ups:ään ja kyselen sieltä mikä homman meno on. Tässä sekoittaa pakkaa myöskin se, että tuo annettu viite ei vastaa ollenkaan seurattavan paketin viitteitä.
Eilen tosiaan tuli viesti että paketti tulee silloin eilen klo 12-16. Eipä tullut vaan seurannan mukaan on vielä helsingissä. Ota näistä nyt sitten selvää. Ja tuosta henkilötunnuksen ilmoittamisesta ei myöskään ole kuulunut mitään lisää, mutta ilmeisesti eivät vaivaudu kyselyä perumaan vaikka jostain ovat tarvittavat tiedot sitten kalastaneet. Ehkä ovat soittaneet sukulaisia läpi :D


StatusDateLocationActivity
Future EventDelivery---
Current EventIn Transit03/23/2021 9:05 A.M.Helsinki, FinlandWarehouse Scan
03/22/2021 8:27 A.M.Helsinki, FinlandWarehouse Scan
03/22/2021 8:06 A.M.Helsinki, FinlandImport Scan
03/22/2021 6:55 A.M.Vantaa, FinlandArrived at Facility
03/22/2021 4:58 A.M.Stockholm-Arlanda, SwedenDeparted from Facility
03/22/2021 2:00 A.M.Stockholm-Arlanda, SwedenArrived at Facility
03/20/2021 4:05 A.M.Koeln, GermanyDeparted from Facility
03/19/2021 6:28 P.M.Koeln, GermanyArrived at Facility
03/19/2021 5:33 A.M.Louisville, KY, United StatesDeparted from Facility
03/19/2021 6:49 A.M.-Your package was released by the customs agency.
03/19/2021 6:49 A.M.-Importer's EIN/VAT/EORI/Personal ID or deferment # is required for clearance. We're working to obtain this information.
03/19/2021 6:42 A.M.-Your package is being processed at the clearance agency.
03/18/2021 11:26 P.M.Louisville, KY, United StatesExport Scan
03/18/2021 10:40 P.M.Louisville, KY, United StatesArrived at Facility
03/18/2021 10:23 P.M.Louisville, KY, United StatesDeparted from Facility
Past EventShipped03/18/2021 9:32 P.M.Louisville, KY, United StatesOrigin Scan
Past EventLabel Created03/18/2021 10:46 A.M.United StatesShipper created a label, UPS has not received the package yet.

Mutta jatkossa aina kun voin itse vaikuttaa siihen kuka pakettejani kuljettaa, niin UPS ei ole sillä listalla.
 
Eilen tosiaan tuli viesti että paketti tulee silloin eilen klo 12-16. Eipä tullut vaan seurannan mukaan on vielä helsingissä. Ota näistä nyt sitten selvää. Ja tuosta henkilötunnuksen ilmoittamisesta ei myöskään ole kuulunut mitään lisää, mutta ilmeisesti eivät vaivaudu kyselyä perumaan vaikka jostain ovat tarvittavat tiedot sitten kalastaneet. Ehkä ovat soittaneet sukulaisia läpi :D
...
Mutta jatkossa aina kun voin itse vaikuttaa siihen kuka pakettejani kuljettaa, niin UPS ei ole sillä listalla.
Jooh, taidan suoraan laittaa kyselyä UPS:lle erillisellä sähköpostikaavakkeella tästä.
 
Eilen tosiaan tuli viesti että paketti tulee silloin eilen klo 12-16. Eipä tullut vaan seurannan mukaan on vielä helsingissä. Ota näistä nyt sitten selvää. Ja tuosta henkilötunnuksen ilmoittamisesta ei myöskään ole kuulunut mitään lisää, mutta ilmeisesti eivät vaivaudu kyselyä perumaan vaikka jostain ovat tarvittavat tiedot sitten kalastaneet. Ehkä ovat soittaneet sukulaisia läpi :D


StatusDateLocationActivity
Future EventDelivery---
Current EventIn Transit03/23/2021 9:05 A.M.Helsinki, FinlandWarehouse Scan
03/22/2021 8:27 A.M.Helsinki, FinlandWarehouse Scan
03/22/2021 8:06 A.M.Helsinki, FinlandImport Scan
03/22/2021 6:55 A.M.Vantaa, FinlandArrived at Facility
03/22/2021 4:58 A.M.Stockholm-Arlanda, SwedenDeparted from Facility
03/22/2021 2:00 A.M.Stockholm-Arlanda, SwedenArrived at Facility
03/20/2021 4:05 A.M.Koeln, GermanyDeparted from Facility
03/19/2021 6:28 P.M.Koeln, GermanyArrived at Facility
03/19/2021 5:33 A.M.Louisville, KY, United StatesDeparted from Facility
03/19/2021 6:49 A.M.-Your package was released by the customs agency.
03/19/2021 6:49 A.M.-Importer's EIN/VAT/EORI/Personal ID or deferment # is required for clearance. We're working to obtain this information.
03/19/2021 6:42 A.M.-Your package is being processed at the clearance agency.
03/18/2021 11:26 P.M.Louisville, KY, United StatesExport Scan
03/18/2021 10:40 P.M.Louisville, KY, United StatesArrived at Facility
03/18/2021 10:23 P.M.Louisville, KY, United StatesDeparted from Facility
Past EventShipped03/18/2021 9:32 P.M.Louisville, KY, United StatesOrigin Scan
Past EventLabel Created03/18/2021 10:46 A.M.United StatesShipper created a label, UPS has not received the package yet.

Mutta jatkossa aina kun voin itse vaikuttaa siihen kuka pakettejani kuljettaa, niin UPS ei ole sillä listalla.
Tuo Warehouse Scan tulee silloin kun odottavat sitä henkilötunnusta tullausta varten.

Suomeen asti paketti tulee ilmankin henkilötunnusta mutta ennen toimitusta se jää odottamaan sitä jos ei ollut jo aiemmin annettu.

Eli aiemmassa viestissä mainittu toimitusaika oli tehty sillä oletuksella että tullaustiedot on jo annettu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Warehouse Scan tulee silloin kun odottavat sitä henkilötunnusta tullausta varten.

Suomeen asti paketti tulee ilmankin henkilötunnusta mutta ennen toimitusta se jää odottamaan sitä jos ei ollut jo aiemmin annettu.

Eli aiemmassa viestissä mainittu toimitusaika oli tehty sillä oletuksella että tullaustiedot on jo annettu.
Niinhän siinä kävi että tänään upsilta soitettiin 09 aikuisesta numerosta ja kyseltiin taas henkilötunnusta. Soittajalla oli riittävät tiedot että uskalsi kertoa omat tiedot.

Hieman oli kyllä vaikeana tuosta kun omilla sivuilla kerrotaan tämmöisten olevan huijauksia.

muoks: ja eilen tuli paketti. Kuski ei tietenkään käyttänyt ovikelloa vaikka kerroksia on enemmän kuin yksi, mutta onneksi olin alakerrassa että koputus kuului.
 
Viimeksi muokattu:
Pistetäänpä omat kokemukset UPS:stä kun siittä ei tunnu löytyvän kuin haukkuja, vaikka on maailman suurin kuriirifirma.

Tilasin paketin ulkomailta ja valitsin Postin koska niin paljon on negatiivista firmasta tullut luettua. Jostain syystä lähettivätkin sen kuitenkin UPS:lla.

Etsin sähköpostiarkistoani läpi ja muutaman kerran on tullut paketti aiemminkin saman firman kautta. En muista näistä kerroista mitään valitettavaa. Aina on tullut tekstiviesti,
jossa pyydetään vastaamaan vaihtoehdoilla A, B, C tai D millä välillä haluaa paketin, haluaako eri päivälle tai eri osoitteeseen. Ovikello on aina soinut. Ei ole ollut haamujättöjä tai
muita ihmeellisyyksiä.
 
Pistetäänpä omat kokemukset UPS:stä kun siittä ei tunnu löytyvän kuin haukkuja, vaikka on maailman suurin kuriirifirma.

Tilasin paketin ulkomailta ja valitsin Postin koska niin paljon on negatiivista firmasta tullut luettua. Jostain syystä lähettivätkin sen kuitenkin UPS:lla.

Etsin sähköpostiarkistoani läpi ja muutaman kerran on tullut paketti aiemminkin saman firman kautta. En muista näistä kerroista mitään valitettavaa. Aina on tullut tekstiviesti,
jossa pyydetään vastaamaan vaihtoehdoilla A, B, C tai D millä välillä haluaa paketin, haluaako eri päivälle tai eri osoitteeseen. Ovikello on aina soinut. Ei ole ollut haamujättöjä tai
muita ihmeellisyyksiä.
Näinpä. UPS on kyllä itselläkin ollut aina pomminvarma. Yks paketti nytkin sillä tulossa.
DHL sais muuten myös puhtaat paperit mutta yhden paketin hukkasivat terminaaliinsa, onneksi löytyi siellä töissä olevan tuttavan avustuksella...

Postiin verrattuna nuo osaavat myös soittaa puhelimella numeroon joka lukee paketissa. :kahvi:
 
Kauan oikein DHL tullauskäsittelee pakettia? Tilasin Amazon Japanista, tullikulut hoitui maksuvaiheessa ja erikseen kysyttiin tietoja syötettäväksi verkkosivuilla. Toimitus luvattu päivän loppuun mennessä, mutta vieläkin tullauskäsittelytilassa.
 
Ihan käsittämättömän hidas tuo DHL eCommerce, melkein 1kk tehnyt paketti matkaansa USAsta ja nyt on päässyt vasta Saksaan asti

Seurantakin taitaa olla vähän sinnepäin
 
Ihan käsittämättömän hidas tuo DHL eCommerce, melkein 1kk tehnyt paketti matkaansa USAsta ja nyt on päässyt vasta Saksaan asti
Omassa vastaavassa USAn paketissa kesti neljä arkipäivää, että prosessoivat sen lähtöpaikassa, joka viimein tapahtui eilen. Ei siis varmaan kannata pidättää hengitystä, että olisi lähiaikoina tulossa.
 
Dhl tulossa pakettii kiinasta ja jämähtäny saksaan. ollu päivittyneenä Shipment on hold . Netistä löytyy vaan kaikkee kauhu skenaarioita miten paketti ois joutunu tullintakavarikkoon tai randomi tsekkaukseen. Ei ole enne tommost merkintää itselläänkä ollu, et varmaa kysästävä apsasta mikämeininki jos ei edistysta huomenna jo tapahdu
 
Dhl tulossa pakettii kiinasta ja jämähtäny saksaan. ollu päivittyneenä Shipment on hold . Netistä löytyy vaan kaikkee kauhu skenaarioita miten paketti ois joutunu tullintakavarikkoon tai randomi tsekkaukseen. Ei ole enne tommost merkintää itselläänkä ollu, et varmaa kysästävä apsasta mikämeininki jos ei edistysta huomenna jo tapahdu
Riippuu nyt vähän siitä kuinka pitkään on ollut, itsellä on tänä vuonna ollut DHL:n holdeja Cincinnatissa ja Leipzigissä, mutta omani ovat 1-2 päivän sisään kyllä jatkaneet matkaa.
 
Yllätysyllätys Postnord suorittaa vahvasti jälleen, mulle on tulossa lähetys joka sisältää useamman kollin. No aamulla tuli tekstiviesti, että koskas sopisi toimittaminen (ensimmäinen vaihtoehto oli tänään 16-21) ja kerrohan ovikoodisi samalla. No vartti sitten soi puhelin, että oletkos kotona ja mikä on ovikoodi, no ei siinä mitään ajattelin että kuski on vaan ajoissa. Mutta eiköhän sieltä sitten tullut vain toinen kolleista ja toinen sitten tulee yhdeksään mennessä. :D Tähän mennessä aiemmin jopa Postnord on tuonut useampi kolliset lähetykset yhdellä kerralla, mutta ei näköjään nyt...
 
Jaahas tilasin ”yksityiseltä myyjältä” UK:sta vaatekappaleen ja nyt tuli mieleen, mitä tapahtuu jos lähettäjä ei ole osannut täyttää CN22 tulliluetteloa mukaan? Palautuuko paketti suoraan takaisin lähettäjälle vai voinko tehdä tulliselvityksen kuitenkin täällä päässä, mikäli ongelmia ilmenee? Sellainen kutina, ettei siinä CN22 ole mukana, joten onko mitään tehtävissä?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 630
Viestejä
4 479 202
Jäsenet
73 961
Uusin jäsen
askor

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom