Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

@bulgur
Sulla näyttää olevan viime hetken tietoa Briteistä tilaamiseen.
Tilasin viime vuoden puolella Briteistä mutta lähettivät vasta 5.1

DPD briteistä tänne ja täällä Postnord.
Seurannassa lukee "Tulli on selvittänyt lähetyksen ja hyväksynyt sen toimittamisen"
Paketti tuli tänään kotiin.

Kysymys kuuluu pitäskö mun nyt tehdä joku selvitys tullille vai tuleeko tuolta automaagisesti joku lasku?
Tavara oli alle 150e eli pelkästään alv24% pitäs maksaa
 
@bulgur
Sulla näyttää olevan viime hetken tietoa Briteistä tilaamiseen.
Tilasin viime vuoden puolella Briteistä mutta lähettivät vasta 5.1

DPD briteistä tänne ja täällä Postnord.
Seurannassa lukee "Tulli on selvittänyt lähetyksen ja hyväksynyt sen toimittamisen"
Paketti tuli tänään kotiin.

Kysymys kuuluu pitäskö mun nyt tehdä joku selvitys tullille vai tuleeko tuolta automaagisesti joku lasku?
Tavara oli alle 150e eli pelkästään alv24% pitäs maksaa
Tuskin DPD olisi toimittanut ellei ole maksamisesta sovittu jo joko vastaanottajan tai lähettäjän kanssa (etteivät jää itse maksumieheksi).

Eli todennäköisesti lähettäjä lähetti sellaisella DPD:n palvelulla jossa verot laskutetaan lähettäjältä, ettei käy niin että vastaanottaja hylkää paketin maksujen vuoksi.
 
@bulgur
Sulla näyttää olevan viime hetken tietoa Briteistä tilaamiseen.
Tilasin viime vuoden puolella Briteistä mutta lähettivät vasta 5.1

DPD briteistä tänne ja täällä Postnord.
Seurannassa lukee "Tulli on selvittänyt lähetyksen ja hyväksynyt sen toimittamisen"
Paketti tuli tänään kotiin.

Kysymys kuuluu pitäskö mun nyt tehdä joku selvitys tullille vai tuleeko tuolta automaagisesti joku lasku?
Tavara oli alle 150e eli pelkästään alv24% pitäs maksaa

Mulla ei valitettavasti oo kokemusta muun kuin UPSin kans toimimisesta. Ne laitto eka tekstiviestiä pari päivää ennen kuin paketti tuli maahan et haluunko tullata ite vai tullaako he. Halusin tullata ite ni ne laitto maahantulopäivänä sit tarkat tiedot mitkä laitan sit Tullin sivuilla tullaukseen. Sit tullasin, lähetin tullausasiakirjan heille sähköpostilla ja seuraavana päivänä paketti lähti Hesasta kohti Tamperetta eli tänään. Sen suhteen toimi hyvin UPSin kanssa. Päivän myöhästyy lähetys tän myötä arvioidusta.

Eli sun pulju on varmaan maksanut noi systeemit itte.
 
Osaako kukaa sanoo kauan DHL express kuljetuksessa menee? Ollu 16.23 kuljettajan kyydissä ja pitäs tänää tulla ja kello kohta jo 20:):):):)
 
Onko vinkkejä tai mallia minkälaisen valtakirjan UPS haluaa kun paketin saisi jättää oven taakse tai eteiseen ilman vastaanottajaa?

Olen jättänyt ihan vapaamuotoisen lapun oveen, aina on riittänyt.
Tyyliin ”Paketin xxxxyyyyyzzzz voi jättää tähän rappusille. Nimmari ja nimenselvennys.
 
Erikoinen tilanne, paketin kulku seurannan mukaan: Kiina -> Saksa -> Suomi -> Iso-Britannia -> Saksa? Postin seurannasta paketti löytyy, mutta ei ole oikein muuta kuin "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta". Kuljetusfirmana DHL eCommerce Asia. Muilla kokemuksia tuosta eCommercestä? Itse en ole kertaakaan aikaisemmin tuohon törmännyt.
1612218648384.png
 
Erikoinen tilanne, paketin kulku seurannan mukaan: Kiina -> Saksa -> Suomi -> Iso-Britannia -> Saksa? Postin seurannasta paketti löytyy, mutta ei ole oikein muuta kuin "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta". Kuljetusfirmana DHL eCommerce Asia. Muilla kokemuksia tuosta eCommercestä? Itse en ole kertaakaan aikaisemmin tuohon törmännyt.
1612218648384.png

DHL eCommerce (Globaalin ainakin) lähetykset kulkevat Suomessa yleensä Postin verkostossa. Olettaen että lähetyksessä on puhelinnumerosi tai sähköpostisi niin pitäisi Postilta tupsahtaa uusi seurantanumero.
Ne muuttavat muotoaan siittä alkuperäisestä yleensä vastamaan tuota Deutsche Post muotoa missä on kaksi kirjanta alussa, kymmenen numeroa keskellä ja kaksi kirjainta perässä.
 
Erikoinen tilanne, paketin kulku seurannan mukaan: Kiina -> Saksa -> Suomi -> Iso-Britannia -> Saksa? Postin seurannasta paketti löytyy, mutta ei ole oikein muuta kuin "Lähetys on lähtenyt lähtömaasta". Kuljetusfirmana DHL eCommerce Asia. Muilla kokemuksia tuosta eCommercestä? Itse en ole kertaakaan aikaisemmin tuohon törmännyt.
1612218648384.png
Hitaasti menee DHL eCommerce.
2021-02-02_18-13-41.png
 
Fedex kyllä viimeisen päälle perseestä. Pakettia "yritetty" toimittaa tänään päivällä, alaovi lukossa. Kuskilla ollut numero kyllä tiedossa aspan mukaan mutta ei ole viitsinyt soittaa ja seuraava mahdollinen toimitus maanantaille eli 4 päivän päähän. Onneksi ei tämän firman kautta tule ikinä euroopasta. Toki heillä ilmeisesti joku alihankkija kuljetuksissa mutta itsepä ovat valinneet sen firman.
 
Mitähän DHL sekoilee. Tammikuussa tuli paketti ja tullaukset tein enneku tuli perille. Tänään sitten paukahtanu pariviestiä samalla rahtikirjanumerolla millä ensimmäinen tuli, että olisi pakettia tulossa ja kuka hoitaa tullauksen. Ja mitään ei pitäis olla tulossa ja eikö muutenkin siinä ois eri rahtinumero
 
Onko muilla kokemuksia FedExistä viimeaikoina?
Itelle tuli paketti sunnuntaina Suomeen ja tänään aamulla seurantaan ilmestyi Tullin vapauttaneen lähetyksen. Sitten seuranta ilmoittaa toimituspäivän olevan ensi viikolla? Onko oikeesti noin hidasta?
 
Tulossa paketti TNT:llä, näillä näkymin torstaina. Onko kellään kokemusta TNT:stä PK-seudulla, osaavatko kuskit esim soitella? Nämä on nämä kerrostalot perinteisesti olleet kovin haastavia jo muutenkin noille kuriireille kun pitäisi summeria painaa ja nyt on kätsästi vielä sekin talosta paskana...

Heidän sivuillaan lukee, että "TNT will become FexEx express" niin onko ne käytännössä samaa puljua?
 
Käsitteleeköhän tulli ilmoituksia myös viikonloppuisin? Tuli DHL:lta tuttuun tapaan tullausilmoitus ja ilmoitin itsetullauksesta. Tällä kertaa ei mennytkään tullista läpi annetuilla tiedoilla ja ottavat yhteyttä kunhan saavat käsiteltyä. DHL puolestaan aloittaa veloittamaan varastointimaksua kolmen kalenteripäivän jälkeen mikä tietenkin sisältää myös saapumispäivän (perjantai, DHL ilmoitti tullaustiedot mukavasti tässä kello 22 jälkeen) ja viikonlopun päivät eli maanantaina alkaa jo varastointimaksu pyörimään. Jos tulli ei käsittele tuota viikonlopun aikana, niin tässä ei sitten jätetty mitään mahdollisuutta selvitä ilman DHL:n varastointimaksua. Se vaan menee parissa päivässä jo kyseisen kirjeen (pari elokuvaa) arvon yli tuo varastointimaksu..

Sopivasti vielä DHL Express joka päätti Eurooppaan saapuessaan pysähtyä Saksaan viideksi vuorokaudeksi. Ei kovin Expressiä sinänsä.
 
Tilaan jonkin verran Amazon.de:stä tavaraa ja usein toimitus on UPS:llä. Lähes poikkeuksetta tulee jossain vaiheessa viesti, että (mukamas) yritetty toimittaa ja viety lähimpään noutopisteeseen. Joka kerta olen ollut kotona, joten ei varmasti ole yritetty toimittaa. Aiemmin tämä oli ärsyttävää, sillä lähin noutopiste oli 10km päässä. Viimeisen tapauksen kanssa ilmeni, että nykyään lähin noutopiste on tuossa lähikaupalla 400m (mikä nyt on aika kivuton sinänsä). Kerran kun Amazon.de:n lähetys tuli Italiasta (UPS) niin tuli tekstari, jossa oli mahdollisuus laittaa ovikoodi. Jostain syystä tämä oli poikkeus, vaikka mitään tietoja en ole muuttanut Amazonin päässä pitkään aikaan. Silloin paketti tuotiin oikeasti ovelle. Pari kertaa olen saanut paketin kotiin soittamalla UPS:n aspaan ja ilmoittamalla ovikoodin ja pyytämällä uudelleen toimitusta jne..
Postin ja DHL yms. kanssa ei mitään ongelmia ja aina on soitettu tai tullut tekstari tjsp. Mikäköhän tossa UPS:ssä tökkii, että useimmiten ei tule edes sitä tekstaria? Onkohan ihan puhdas kusetus ja viedään automatic noutopisteelle, koska helpompaa. UPS:n aspa neuvoi ilmoittamaan lähettäjälle oma numero ja maininta, että ei toimitusta noutopisteelle. Erikoista, että ongelma ilmenee vain UPS:n ja vieläpä järjestäen. Muilla toimii ihan hyvin, eli kyllä ne mun tiedot siellä lähettäjän päässä ihan saatavilla ovat.
 
Tilaan jonkin verran Amazon.de:stä tavaraa ja usein toimitus on UPS:llä. Lähes poikkeuksetta tulee jossain vaiheessa viesti, että (mukamas) yritetty toimittaa ja viety lähimpään noutopisteeseen. Joka kerta olen ollut kotona, joten ei varmasti ole yritetty toimittaa. Aiemmin tämä oli ärsyttävää, sillä lähin noutopiste oli 10km päässä. Viimeisen tapauksen kanssa ilmeni, että nykyään lähin noutopiste on tuossa lähikaupalla 400m (mikä nyt on aika kivuton sinänsä). Kerran kun Amazon.de:n lähetys tuli Italiasta (UPS) niin tuli tekstari, jossa oli mahdollisuus laittaa ovikoodi. Jostain syystä tämä oli poikkeus, vaikka mitään tietoja en ole muuttanut Amazonin päässä pitkään aikaan. Silloin paketti tuotiin oikeasti ovelle. Pari kertaa olen saanut paketin kotiin soittamalla UPS:n aspaan ja ilmoittamalla ovikoodin ja pyytämällä uudelleen toimitusta jne..
Postin ja DHL yms. kanssa ei mitään ongelmia ja aina on soitettu tai tullut tekstari tjsp. Mikäköhän tossa UPS:ssä tökkii, että useimmiten ei tule edes sitä tekstaria? Onkohan ihan puhdas kusetus ja viedään automatic noutopisteelle, koska helpompaa. UPS:n aspa neuvoi ilmoittamaan lähettäjälle oma numero ja maininta, että ei toimitusta noutopisteelle. Erikoista, että ongelma ilmenee vain UPS:n ja vieläpä järjestäen. Muilla toimii ihan hyvin, eli kyllä ne mun tiedot siellä lähettäjän päässä ihan saatavilla ovat.
Itsellä tulee yleensä UPS:n tekstiviesti UPS Standard -lähetyksissä ja UPS Express Saver -lähetyksissä ei, kun kyseessä on Euroopasta tuleva paketti. Eli vaikuttaa minusta siltä, että Expressin tapauksessa systeemi "ei ehdi" lähettää tekstaria kun se haluaisi lähettää sen reilusti ennen toimituspäivää - Expressit toimitetaan jo seuraavana päivänä lähetyksestä niin aikaa on vähemmän.

Täällä Tampereella tosin UPS:n alihankkija lähettää vielä oman tekstiviestinsä toimituspäivän aamuna, jossa onnistuu vielä toimituksen muuttaminen.

Ja itsellä tosiaan UPS:n kotiinkuljetus on toiminut luotettavasti.
 
Omalla kohdalla varmaan eri syyt taustalla. En ole muistaakseni kertaakaan tilannut expressiä tai mainintaa sellaisesta en muista nähneeni.
 
Omalla kohdalla varmaan eri syyt taustalla. En ole muistaakseni kertaakaan tilannut expressiä tai mainintaa sellaisesta en muista nähneeni.
Kyllä Amazon normitilauksiakin lähettää joskus Expressinä.
UPS:n seuranta näyttää kumpi on kyseessä, tai sitten UPS:n seurantanumeron 9. ja 10. merkki (68 = standard, 04 = express saver). Ja toki toimitusajasta myös näkee, jos menee 1 arkipäivä Suomeen niin kyseessä oli todnäk. Express.

Mutta voi toki olla muukin syy.
 
Itävallasta saapuvalla UPS Standard -paketilla on viimeisin päivitys "in transit" lähtömaassa 12.2. ja statuksena "Delay", mitään muuta tietoa ei sitten olekaan. Onkohan rekka ojassa alppisolan pohjalla. Ei kai auta kuin etsiä chattitiedot ja alkaa huutelemaan perään, kun alkuperäinen toimituspäiväkin oli jo eilen.
 
DHL sai toimitettua alle vuorokaudessa paketin Portugalista, mutta FedEx on kyllä aivan ala-arvoinen:
FedEx.png FedEx1.png
Vielä pitäisi saada paketti Järvenpäähän. Ei kyllä tule näkymään tänään. Alunperin lupasivat paketin kotiovelle 12.2. Tuon Brexit ongelman kyllä ymmärtää, mutta tuota sähläystä EU puolella ei.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin tänään että DHL Express paketti on saapunut Helsinkiin yhdeltä yöllä ja aamulla 10 aikaan vaihdoin toimituspäivämäärän täksi päiväksi. Oli alunperin arvio maanantaille. Katsotaan miten käy. Vielä ei ainankaan ole paketti liikkunut tuon ensimmäisen Helsinkiin saapumisen jälkeen mihkään. Olen kyllä erittäin yllättynyt jos vielä tänään tulisi.
 
DHL sai toimitettua alle vuorokaudessa paketin Portugalista, mutta FedEx on kyllä aivan ala-arvoinen:
FedEx.png FedEx1.png
Vielä pitäisi saada paketti Järvenpäähän. Ei kyllä tule näkymään tänään. Alunperin lupasivat paketin kotiovelle 12.2. Tuon Brexit ongelman kyllä ymmärtää, mutta tuota sähläystä EU puolella ei.

Eiköhän tässä verrata omenaa päärynään? Eli DHL:n Expressiä (ilmakuljetus) vs. FedExin jotain Road-vaihtoehtoa päätellen matkan pisteistä?

Jos ajatellaan, että paketti ollut 20.2. (lauantaina Ranskassa) niin tänään on vasta 4. arkipäivä "postituksesta" (jos käyttää maanantaita 22.2. siinä) mikä on täysin normaalia, että Keski-Euroopasta ottaa DHL/UPS/FedEx maanteitse kuljetttavat paketit tuon 4-6 pvä yleensä.

Toki tuo brexit-sekoilu on varmaan oma tarinansa ja itseäkin harmittaisi viivästyminen.
 
DHL pääsi yllättämään. Tilauksen jälkeen parissa päivässä paketti ehti käydä vaikka missä. Oletin että jostain yhdysvaltain peräkyliltä tilaillessa saisi hetken odotella.

Wednesday, March 3

5:41 PM
Delivered
Turku, XX FI
5:08 PM
Out for delivery
Turku, XX FI
11:07 AM
Completed customs clearance process
Turku, XX FI
10:59 AM
Package arrived at a carrier facility
Turku, XX FI
8:50 AM
Package has left the carrier facility
Helsinki, XX FI
4:54 AM
Package has left the carrier facility
Leipzig, XX DE
12:31 AM
Package arrived at a carrier facility
Leipzig, XX DE

Tuesday, March 2

9:52 AM
Package has left the carrier facility
Cincinnati, OH US
3:07 AM
Package arrived at a carrier facility
Cincinnati, OH US
1:38 AM
Package has left the carrier facility
Atlanta, GA US

Monday, March 1

8:25 PM
Package has left the carrier facility
Birmingham, AL US
7:28 PM
Package received by carrier
Birmingham, AL US

Package has shipped
Shipping & Handling:
USD 13.39
 
Millasias kokemuksia porukalla on TNT:stä? Pitäisi olla tänään tulossa toimitus ennen kuutta, soittavatko ennen vai mites? Talossa on ovikoodi.
 
Millasias kokemuksia porukalla on TNT:stä? Pitäisi olla tänään tulossa toimitus ennen kuutta, soittavatko ennen vai mites? Talossa on ovikoodi.

Riippuu täysin siitä, missä päin asut ja kuka on kyseisen alueen alihankkijana, toki hieman myös kuljettajasta. TNT:llä ei ole vuosiin ollut omaa kalustoa.
 
Riippuu täysin siitä, missä päin asut ja kuka on kyseisen alueen alihankkijana, toki hieman myös kuljettajasta. TNT:llä ei ole vuosiin ollut omaa kalustoa.
Justiinsa. No, ei se kai auta ku ihmetellä ja sit kuudelta todeta ettei tullut ja pitää noutaa jostain keskeltä ei mitään
 
Schenker kadotti lähettämäni noutopistepaketin jonnekin Vantaan terminaaliin. Paketti oli kyllä alun perin menossa Tampereelle, mutta onnistuivat lajittelemaan sen väärin. Katsotaan johtaako selvityspyyntö mihinkään vai tuleeko tässä ns. tonni takkiin.
 
Tässä FedExin laatua....
1615212327830.png
Tullit maksettu ja paketti on ollut 1kk matkalla Britaniasta. Alkaa nuo Brexit kaupat olemaan mustallalistalla kunnes saavat putiikit EU puolelle.
 
Oliko DHL:llä joku mihin voi syöttää ovikoodin kuten UPS:llä? En äkkiä löydä semmoista silmiini


edit. löytyi kautta "valitse toinen toimituspäivämäärä"
 
Viimeksi muokattu:
Kukas roudaa Suomessa Skynetin paketteja? Muistaakseni kerran tullu aiemmin mut en muista yhtään minkä kyydissä liikkui Suomessa.
 
Onko muilla ollut sitä ongelmaa DHL Expressin kanssa että arvioitua toimitusaikaa ei ole tiedossa? Oma paketti lähti tiistaina Hollannista mutta se on kiertänyt siellä jo kaksi päivää samassa lajittelukeskuksessa. Nettisivulla lukee "Planning is being made" ja sovelluksessa "Arvioitu toimitus: Ei saatavilla"..

Otin jo yhteyttä asiakaspalveluun mutta vielä ei ole tullut vastausta mistä tuo johtuu eikä päivitystä toimituksesta.
 
Kukas roudaa Suomessa Skynetin paketteja? Muistaakseni kerran tullu aiemmin mut en muista yhtään minkä kyydissä liikkui Suomessa.

Vastaan itselleni että Collico Oy hoitaa nykyisin Skynetin jakelun. Sen verran uus diili et viimeks ei ainakaan tämä ollu. En oo ainakan kuullu tai nähny Treen suunnalla moisia pakuja, joten liekö sit täällä joku alihankkija hoitamassa.
 
DHL:n paketti ohjattu tilanpuutteessa jonnekin perhanan R-kioskille. Ei siinä mitään, mutta kun tekstiviestissä pyydetään odottamaan PIN-koodia. Siinäkään ei mitään, mutta kun tietääkseni pienessä R-kioskissa ei muistaakseni ole erillistä automaattia, vaan myyjältä pitää kysellä pakettia (on joskus mennyt muuta postia tuonne).

Olisin tässä liikkeellä, niin onkohan tuo asia noin, että jotain PIN-koodia tarvitaan, kun asioidaan tiskin kautta myyjän kanssa? Minusta DHL:n viestintä on joskus ristiriitaista (esim. tässä on toinen paketti, eli ihan eri lähetys, kaupan pakettipisteessä, ja sinne tulikin jo koodi, mutta seurannan mukaan sitä ei ole voitu toimittaa, pitää odotella.).
 
DHL:n paketti ohjattu tilanpuutteessa jonnekin perhanan R-kioskille. Ei siinä mitään, mutta kun tekstiviestissä pyydetään odottamaan PIN-koodia. Siinäkään ei mitään, mutta kun tietääkseni pienessä R-kioskissa ei muistaakseni ole erillistä automaattia, vaan myyjältä pitää kysellä pakettia (on joskus mennyt muuta postia tuonne).

Olisin tässä liikkeellä, niin onkohan tuo asia noin, että jotain PIN-koodia tarvitaan, kun asioidaan tiskin kautta myyjän kanssa? Minusta DHL:n viestintä on joskus ristiriitaista (esim. tässä on toinen paketti, eli ihan eri lähetys, kaupan pakettipisteessä, ja sinne tulikin jo koodi, mutta seurannan mukaan sitä ei ole voitu toimittaa, pitää odotella.).
Ei tarvita mitään PIN-koodia, se viesti mikä tulee on valitettavasti virheellinen tuon osalta. Ärrältä ne noudetaan tiskiltä viestiä näyttämällä.
 
DHL:n paketti ohjattu tilanpuutteessa jonnekin perhanan R-kioskille. Ei siinä mitään, mutta kun tekstiviestissä pyydetään odottamaan PIN-koodia. Siinäkään ei mitään, mutta kun tietääkseni pienessä R-kioskissa ei muistaakseni ole erillistä automaattia, vaan myyjältä pitää kysellä pakettia (on joskus mennyt muuta postia tuonne).

Olisin tässä liikkeellä, niin onkohan tuo asia noin, että jotain PIN-koodia tarvitaan, kun asioidaan tiskin kautta myyjän kanssa? Minusta DHL:n viestintä on joskus ristiriitaista (esim. tässä on toinen paketti, eli ihan eri lähetys, kaupan pakettipisteessä, ja sinne tulikin jo koodi, mutta seurannan mukaan sitä ei ole voitu toimittaa, pitää odotella.).

Itselläni R-kioskilla, kun noudin DHL:n pakettia, myyjä kysyi juuri tuota PIN-koodia, koska se kertoi paketin hyllypaikan.
 
Varmaan suurempi kioski. Kävin hakemassa omani, ja oma nimi riitti, ei edes papereita kyselty. :)
 
Pakettia tilaamassa kiinasta ja toimitusvaihtoehdot ovat UPS tai fedex. Otan varmaan ton UPS:n?
 
Missähän vaiheessa pitäisi ruveta huolestumaan, että mahtaako paketti olla hukkunut maailmalle. USPS kuljetusfirmana ja hyvin kulki paketti jenkeistä kuvan pisteeseen asti muutamassa päivässä, mutta nyt kulunut pian lähes 2 viikkoa viimeisimmästä päivityksestä.

Kenelläkään mitään kokemuksia USPS kanssa?
 

Liitteet

  • 1.jpg
    1.jpg
    32,7 KB · Luettu: 52
Missähän vaiheessa pitäisi ruveta huolestumaan, että mahtaako paketti olla hukkunut maailmalle. USPS kuljetusfirmana ja hyvin kulki paketti jenkeistä kuvan pisteeseen asti muutamassa päivässä, mutta nyt kulunut pian lähes 2 viikkoa viimeisimmästä päivityksestä.

Kenelläkään mitään kokemuksia USPS kanssa?
Eikai tuossa mitään kovin ihmeellistä. Taitaa tuo loppumatka tulla maantietä pitkin joten kyllä siinä helposti se viikko - pari kestää. Siihen päälle vielä kaikki mahdolliset ruuhkat jos jossain Saksassa tms vielä pysähtyy välillä.

Eikö Postin seurannanssa näy seurantakoodilla mitään?
 
Eikai tuossa mitään kovin ihmeellistä. Taitaa tuo loppumatka tulla maantietä pitkin joten kyllä siinä helposti se viikko - pari kestää. Siihen päälle vielä kaikki mahdolliset ruuhkat jos jossain Saksassa tms vielä pysähtyy välillä.

Eikö Postin seurannanssa näy seurantakoodilla mitään?

Aivan, hyvä tietää. Selittääkin sitten asiaa. Eipä paketilla sinäänsä kiire olekkaan, mutta ei ollut mitään aikasempaa kokemusta USPS kanssa niin pisti mietityttämään. Postin seurannassa ei ainakaan vielä näy mitään.
 
Eikai tuossa mitään kovin ihmeellistä. Taitaa tuo loppumatka tulla maantietä pitkin joten kyllä siinä helposti se viikko - pari kestää. Siihen päälle vielä kaikki mahdolliset ruuhkat jos jossain Saksassa tms vielä pysähtyy välillä.

Eikö Postin seurannanssa näy seurantakoodilla mitään?

Ei siinä nyt sentään viikkoa-kahta mene vaikka tulisikin kumipyörillä Portugalista Suomeen vaikka olisi mitkä ruuhkat, että kyllä tuossa sinänsä on jotain mätää. Lisäksi ollut viimeksi Lissabonin lentokentällä, oma vahva veikkaukseni että on Postin hallussa parhaillaan, kukaan tuskin tietää että missä siellä... Viimeksi kun mulle tuli jenkeistä tavaraa USPS:llä, se oli reilu viikko ja paketti oli kädessä. Toki näinä korona-aikoina tuolla logistiikan parissa on aikamoinen härdelli päällä.
 
Ei siinä nyt sentään viikkoa-kahta mene vaikka tulisikin kumipyörillä Portugalista Suomeen vaikka olisi mitkä ruuhkat, että kyllä tuossa sinänsä on jotain mätää. Lisäksi ollut viimeksi Lissabonin lentokentällä, oma vahva veikkaukseni että on Postin hallussa parhaillaan, kukaan tuskin tietää että missä siellä... Viimeksi kun mulle tuli jenkeistä tavaraa USPS:llä, se oli reilu viikko ja paketti oli kädessä. Toki näinä korona-aikoina tuolla logistiikan parissa on aikamoinen härdelli päällä.
Helposti menee kun Saksastakin kestää välillä 1,5 - 2viikkoa DHL:llä (Ei express) näin korona-aikana. Etenkin saksassa on posti tällä hetkellä täysin sekaisin.

Tilanne tosin parantunut jo huomattavasti mutta kyllä tuossa tammi-helmikuussa oli vielä ihan tajuttomat kestot noilla paketeilla. Kyllä ne paketit ilmestyy sinne Postin seurantaan suhteellisen nopeasti kun saapuvat maahan, 1-2päivää aika maksimi mitä ne saattavat odotella käsittelyä/skannausta. Tämä tietysti riippuu kuljetusfirmasta millä se suomeen sitten saapuu ja miten se sieltä siirtyy Postin hoivaan.
 
Helposti menee kun Saksastakin kestää välillä 1,5 - 2viikkoa DHL:llä (Ei express) näin korona-aikana. Etenkin saksassa on posti tällä hetkellä täysin sekaisin.

Tilanne tosin parantunut jo huomattavasti mutta kyllä tuossa tammi-helmikuussa oli vielä ihan tajuttomat kestot noilla paketeilla. Kyllä ne paketit ilmestyy sinne Postin seurantaan suhteellisen nopeasti kun saapuvat maahan, 1-2päivää aika maksimi mitä ne saattavat odotella käsittelyä/skannausta. Tämä tietysti riippuu kuljetusfirmasta millä se suomeen sitten saapuu ja miten se sieltä siirtyy Postin hoivaan.

Viittasinkin lähinnä tuohon kommenttiin "loppumatka maanteitä pitkin". Portugalista kumipyörärahti muutamassa päivässä Suomessa ja perään totesinkin, että näinä korona-aikoina tilanne on toki hieman eri. Eniten ihmetyttää silti se, että se on ollut lentokentällä -> lentorahdilla sieltä Suomeen? Jos näin, niin se on jossain Postin terminaalin nurkassa siivouskoneen lastan alla.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 285
Viestejä
4 507 845
Jäsenet
74 348
Uusin jäsen
Jalkaväkimiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom