Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja ohjaaja, 20.10.2016.

  1. 4uvak91

    4uvak91

    Viestejä:
    158
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Nähtävästi....mut se et kotimainen firma ja sama homma oli 2017 vuonna, luulis että olisi tapahtunut kehitystä, mutta ei...

    E: "Kuljettaja sanoi soittaneensa teille kaksi kertaa ja kävin tarkistamassa hänen puheluhistoriansa. Hän oli soittanut teille 19:56 ja oli osoitteessa odottanut vielä 2 minuuttia, jonka jälkeen oli muuttanut paketin statuksen. Valitettavasti tarkemmin en tiedä mitä tässä on tapahtunut, jos puhelimenne ei ole soinut."
    Kunnon satusetä Liutun kuljetuspäällikkö - mitään soittoa ikinä tullukkaa itelle. Pelkkä puhetta vaan eikä mitään esim. kuvaa liitteenä mistä näkyisi mun puh.nro esim.

    E2: sain kuvan, kuljettaja oli soittanut numeroon 358nönnönnööö, siis ilman + eli 358 ei ole enää suuntanumero vaan osa numeroo :facepalm:
     
    Viimeksi muokattu: 26.07.2019
  2. KLF

    KLF

    Viestejä:
    599
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    :D

    Yks paketti meinas lähteä postista takasin lähettäjälle, koska jostain syystä mulle ei koskaan lähetetty sitä paperilappua kotiin JA "puhelinnumero on väärä" - numerosta puuttui eka 0, eli siinä luki 50-5556666. Kuin nyt satuinkin katsomaan seurantanumerolla missä paketti viipyy ja ehdin hakemaan sen viimeisenä iltana.

    UPSin kanssa nykyään menee täällä Turussa siinä mielessä hyvin että aika usein sieltä soittaa kuski etukäteen että olenko arkipäivällä kotona, jolloin voin pyytää toimittamaan paketin suoraan työpaikan varastohenkilölle. Sama kuski tuo meille muutenkin tavaraa päivittäin, niin tuossa ei ole tarvinnut enää tehdä suuria kevätjuhlaliikkeitä.
     
  3. Anssi_H

    Anssi_H

    Viestejä:
    209
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Itselläkin pari kertaa viime viikkojen aikana käynyt niin että Liuttu ei ole soittanut toimitusta yrittäessä kuten yleensä on tehnyt, viestisi jälkeen alkoi heti epäilyttää onko sama kaveri kyseessä ja plussa puuttunut...
     
  4. Merkava

    Merkava מרכבה

    Viestejä:
    835
    Rekisteröitynyt:
    16.12.2016
    Ai kun kivaa taas, paketista txv kaheksalta aamulla ja kun 5 minuutissa laittaa pyynnön muuttaa toimitus R-kioskille niin 7 tuntia myöhemmin ei vaan mene laatikko ärrälle, vaikka kuski ajaa Jumalan selän taakse rimputtamaan työssäkäyvän ovikelloa.

    Ärrä olisi tuossa 800 metrin päässä.

    DHL saa haistaa pitkän vitun.
     
  5. woodeye

    woodeye

    Viestejä:
    39
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2018
    UPS:n Suomen aspasta sain ohjeen kiinnittää oveen valtakirjan lähetille, jos haluan että paketti jätetään oven eteen.

    Ja kuten aikaisemmin todettua, My Choice ei toimi Suomessa kuin jollekin harvoille testiasiakkaille vaikka UPS:n sivuilla sitä tyrkytetään. Samaten UPS:n sivuilla rekisteröityminen ja omissa tiedoissa merkintä että paketin voi jättää ovelle ei auta mitään.

    Testataan seuraavan paketin kanssa toimiiko valtakirja ovessa vai onko ninjakuriiri taas niin ninja, ettei sitäkään ehdi huomata.
     
  6. Anssi_H

    Anssi_H

    Viestejä:
    209
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Kyllä UPS My Choice minulla toimii (Tampere), tai ainakin tuo noutopisteeseen ohjaus (muita vaihtoehtoja en ole käyttänyt). Ihan tuolta UPSin sivulta otin käyttöön viime marraskuussa, enkä ainakaan tietääkseni ole mikään "testiasiakas".

    Muutaman paketin kohdalla on UPS sekoillut mutta 90%+ menee asetusten mukaisesti suoraan noutopisteeseen.
     
  7. woodeye

    woodeye

    Viestejä:
    39
    Rekisteröitynyt:
    31.08.2018
    UPS:n Suomen aspasta sanottiin mulle että My Choice on testikäytössä, voihan olla että olet tuossa ohjelmassa mukana ilman että sulle on siitä mitään sanottu. Tai sitten aspa puhuu puuta heinää, mikä ei yllättäisi mua. Mulle on nyt tulossa UPS:n toimitus, se ei näy millään My Choicessa vaikka osoite yms. tiedot matchaavat täysin.

    Täällä päin on UPS:n toiminta muuten mennyt niin että muutama vuosi sitten vielä soitettiin joka kerta ennen toimitusta ja sovittiin milloin paketti tulee. Sen jälkeen homma meni niin, että paketti oli jätetty ilman mitään ilmoitusta oven eteen. Sen jälkeen ei enää jätetty oven eteen, vaan ninjakuriiri on käynyt oven takana 0,1 sekuntia ja häipynyt renkaat ulvoen paikalta.
     
  8. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 288
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Miten kävin tän kanssa?

    Itellä vähän sama tilanne, että paketti tulossa samoja reittejä ja arvio oli torstaille (joka sekin aika hidas kun paketti lähti jo 31.7.). Viimeisin tieto on Departure Scan Kölnissä 3.8. ja nyt tänään sit muuttui arvio ensi viikon maanantaille.
     
  9. Juha Uotila

    Juha Uotila Mobiilimiäs vol.2 Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    3 007
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Paketti tuli alkuperäisen arvioin mukaan tiistaina
     
    tuoppi´ tykkää tästä.
  10. tuoppi´

    tuoppi´ Köyhä

    Viestejä:
    1 288
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Paketti tuli tänään eli päivän aikaisemmin kuin alkuperäinen arvio.
     
    Juha Uotila tykkää tästä.
  11. InsaneFinn

    InsaneFinn

    Viestejä:
    52
    Rekisteröitynyt:
    04.02.2017
    TNT tuntuu sekoilevan mun paketin kanssa. Seurantaa kun olen katsellu, niin siellä on parikin viivästystä ollut matkalla ja alunperin paketin piti tulla jo eilen. Koko eilisen päivän seuranta näytti, että se olisi vielä tulossa, vaikka paketti todellisuudessa ei ollut edes vielä Suomessakaan. Tänä aamuna TNT:ltä soitettiin, että paketti olisi toimituksessa ja annoin heille ovikoodinkin toimitusta varten. Kotona ollaan kökitty koko päivä ja kustia ei näy. Nyt sitten seurannassa näkyykin "Vastaanottaja ei ollut kotona. Jätimme hänelle viestin ja odotamme yhteydenottoa häneltä."

    No, tietenkään mitään viestiäkään ei ole näkynyt, kuten ei lähettiäkään, mutta seurannan ohjeiden mukaan otin sitten yhteyttä, tosin sähköisesti, kun puhelinaika oli jo kiinni. Olis sitä mielellään tehny jotain muutakin kuin odotella turhaan pakettia.
     
  12. Tonnin Seteli

    Tonnin Seteli

    Viestejä:
    1 860
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Onkohan tämä nykyään ihan normaali käytäntö, että yhtäkään kuluttaja-asiakasta ei edes yritetä tavoitella tai käydä edes tontilla, vaan koko pakukuorma palaa varikolle koskemattomana? Sellaisen käsityksen tästä ketjusta saa.

    Mitä kuskit tekevät, istuvat huoltoasemalla kahvilla ja heittävät hupiajoa? En usko.

    Olisiko niin, että firman on kannattavampaa olla palkkaamatta kuskeja ja omistamatta autoja, lähetellä asiakkaille hatemailia ja käskeä hakemaan paketit varastosta? Tai voihan ne silti toimittaa takaisin Kiinaan. Laskutus rullaa kai silti.
     
  13. Marquette

    Marquette

    Viestejä:
    130
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tilasin autonrenkaat. Joka renkaalla on oma seurantakoodi. Lähtivät matkaan DPD:n kuljetuksella Hollannista. Saa nähdä kuinka helppoa tai vaikeaa lopullinen toimitus lopulta on.
     
  14. KLF

    KLF

    Viestejä:
    599
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Olis kiva kuulla selitykset kun 3/4 tulee perille ja yksi rengas on kadonnut matkalla.
     
  15. Haukka81

    Haukka81

    Viestejä:
    687
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Kuuluuko postnord näihin tai tähän ketjuun.

    Vihtu mitä hommaa 2000 luvulla, ainut seurantatieto et tulossa ja norjassa oslosta lähteny imurirobotti tulee 8.päivä. Sit ei mitää.

    Kui hidasta voi olla rekalla raijata paketti Suomeen.
     
  16. Marquette

    Marquette

    Viestejä:
    130
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Renkaat tulivat 30km päähän PostNordin jakelupisteeseen tänään. Sain asiasta 4 tekstiviestiä. Kotiin tuonti olisi ollut huomenna 8-16 välillä, soitin PN asiakaspalveluun että haen ne itse jo tänään.
     
  17. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Postnord toimii Suomessa kuriirin tavalla, mutta toisaalta se on sitten vastaa Ruotsissa postia (en tiedä Norjasta). Joskus nuo on vähän hämäriä että miten lopulta kulkee. Oletko kokeillut seurantakoodia Suomen postin seurantaan?
     
    Haukka81 tykkää tästä.
  18. Haukka81

    Haukka81

    Viestejä:
    687
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Pitääpä kokeilla.
     
  19. miloytyn

    miloytyn

    Viestejä:
    329
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    PostNord ei kulje suomessa Postin toimesta. Mutta kannattaa kokeilla Matkahuollon seurantaa, siellä näkyy noi paketit myös.
     
  20. Haukka81

    Haukka81

    Viestejä:
    687
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Siellä näkyy joo, ennakkotieto saatu. Mut sekin 9.päivä , muuten hiljasta :D

    No jospa se jonku rekkakuskin kyydissä on tulossa rajalle päin
     
  21. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Juu, ilmeisesti ei ole vielä maassa jos näkyy vasta ennakkotieto. Milloin se siis on lähtenyt Norjasta eteenpäin? Ensimmäisestä viestistä sai kuvan että arviotu toimitusaika olisi 8. päivä eli jo melkein kuun alussa?
     
  22. salojarm

    salojarm

    Viestejä:
    198
    Rekisteröitynyt:
    08.01.2019
    Onko täällä kokemuksia GLS toimituksista ? Oma paketti tulossa briteistä ja eilen ollut 3.30 aamulla lähtenyt Tanskasta ja ei mitään seruraavaa merkintää vielä. Vissiin Turussa tuo heidän jakelukeskus ?
     
  23. Juha Uotila

    Juha Uotila Mobiilimiäs vol.2 Ylläpidon jäsen

    Viestejä:
    3 007
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Pari-kolme päivää yleensä menee että kirjautuu Turkuun
     
  24. Haukka81

    Haukka81

    Viestejä:
    687
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016

    Tänää aspa selvitti asian.

    1.imuri lähteny ruotsin varastosta oikealla osoitteella.

    2.jostain syystä post nord toimittanu paketin kuitenkin Osloon Norjaan (!) jossa kukaan ei ole saanu sitä viikon aikana mihinkään.

    3.laitavat uuden tulemaan ja nyt toivon mukaan suomea kohti.

    4.vittu saatana
     
  25. salojarm

    salojarm

    Viestejä:
    198
    Rekisteröitynyt:
    08.01.2019
    Niinhän siinä sitten käy että GLS hoiti paketin suomeen eilen mutta posti aikoo hautoa sitä vklp yli vantaalla lajittelussa.. On tämä hienoa kun helposti olisi ollut paketti tuotavissa turusta suoraan tänne.
     
  26. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Malttia noiden pakettien kanssa. Kaikkihan olisi ”helposti” tehtävissä jos vain halutaan, mutta nämä yritykset yleensä haluaa minimoida omat kustannuksensa luvattujen toimitusaikojen puitteissa. Ei kannata briteistä tilata jos noin hoppu on
     
  27. jokumuu

    jokumuu

    Viestejä:
    129
    Rekisteröitynyt:
    02.06.2017
    Onko kukaan lähetellyt 100+kg pakettia/lavaa yhdysvaltoihin? Mitäs tällainen suunnilleen kustantaa ja kuinka kauan lähettelyt ottavat aikaa? Ja onko suositeltuja firmoja tähän?
     
  28. 4uvak91

    4uvak91

    Viestejä:
    158
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Alkaa jo itteäkin v*tuttaa ku valitan ku vanha patu, mutta! Tilasin amazonilta taas ja tällä kertaa Posti otti kuljetuksen vastaan, joka on vielä paskempi kuin Liuttu näiden kanssa. Vantaalta Manseen paketin kesti 3 päivää ja tietenkään ku posti elää kivikaudella, niin ei paketti liiku viikonloppunna. No tänään sitten kello 0806 yritetty toimittaa ja soitto tuli tuntemattomasta numerosta. Ensiksi kuka vastaa tuntemattomiin, kyseessä voi olla vaikka huijauspuhelu (foliohattu päähän), kyllä kuskilla oli salattu numero. Toiseksi kuski ei päässyt taaskaan alaovesta läpi. Kolmanneksi, postin chat-palvelu oli jopa surkeempi kuin liutun.
    Aspassa palvelija väitti ettei toimitus ole normaali päivätoimitus, joten sen takia ei päässyt alaovesta läpi. Posti siis lähetti minulle tekstiviestin, että paketti on tulossa lähipäivinä eli sain tekstarin viime viikon keskiviikkona, missä kysyttiin että toimitetaanko lähipostiin vai jätetäänkö oven taakse EIKÄ mitään muuta. Ehdotin aspaan eikös tekstariin olisi hyvä laittaa, jos paketti ei ole normaali päivätoimitus niin vaikka kenttä että C ovikoodi tjsp, niin kovasti se väisteli ja antoi semmosen kuvan että meissä ei ole vika, että se on jossai muualla. Sanoi, että kirjoita seuraavan kerran ovikoodi NIMIKENTTÄÄN nimen perään. Teki mieli nauraaa ja sanoa oksä tosissas, ei kaikki nimikentät edes hyväksy numeroita. Vieritti syyt lähettäjän niskoille ja sanoi että tämä palvelu ole tarkoitettu henkilöasiakkaille. Teki mieli sano, no mitä te sitten tarjoatte sen henkilöasiakkaille jossei se palvelu ole valmis, viekää se suoraan lähipostiin. Ei siinä, mutta asiakas on maksanut toimituskulut ja sen mukaan palvelun ja posti väittää ettei palvelu ole valmis ja syyttää siitä lähettäjää. Onneks paketti on pieni ja kevyt, mutta jos olisin tilannut isomman paketin ja tälläsellä halulla palvella asikkaitaan, niin...
     
  29. Anssi_H

    Anssi_H

    Viestejä:
    209
    Rekisteröitynyt:
    03.01.2017
    Tuohan on ennemminkin harvinaisen hyvää palvelua kun on jopa soitettu. Express-paketteihin ei virallisesti kuulu puhelinsoittoa, se tulee "Soitto ennen jakelua" -lisäpalvelulla tai kalliimmalla kotitoimitukseen tarkoitetuilla Kotipaketti-palvelulla. Express-paketti on ensisijaisesti yritysvastaanottajille suunnattu työpäivän aikana jaettava palvelu, mutta ei Posti ala sanomaan Amazonille "ei" jos se sellaista haluaa käyttää.

    Helsingistä Tampereelle pitäisi toki kestää vain yksi arkipäivä Express-paketilla.
     
  30. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Noniin, tällä kertaa kun yritetään jopa soittaa niin sitten valitetaan kun on salainen numero. Tuliko mieleen että siihen voi olla ihan syy että miksi sillä kuskilla on se salainen numero? Huijauspuhelu voi olla ihan hyvin salainen tai ei...

    Ja kyllä sinne osoite tietoihin sen ovikoodin saa aika helposti. Ei ole ainakaan itsellä ollut ongelmaa.
     
  31. 4uvak91

    4uvak91

    Viestejä:
    158
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Miksi sitte UPSilla tai Liutulla ei salatut numerot? Lähinnä toimitusaika ihmetytti, en ole koskaan saanut pakettia kello 08 aamulla, sä silloin joko olet nukkumassa tai menossa vasta töihin. Edelleen lomakkeet on erilaiset kaikilla, se on helpompi lätkästä siihen tekstiviestiin, ku muutenki annetaan mahdollisuus valita A tai B tavat.

    E: Säki voisit joskus "valittaa" niin palvelut kehittyis, eikä jäis kivikauteen niin kuin Postilla. Liutulla on sentään google formsi, missä on kattavammat ja nykyaikasemmat toimitustavat ja siellä sentään otettiin palaute vastaan asiallisesti, toisin kuin Postilla.
     
    Viimeksi muokattu: 19.08.2019 klo 14:44
  32. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Onhan noita aika usein tuohon aikaan toimitettu. Eiköhän niillä kuskeilla ole 8-16 työpäivät tai sinneppäin.

    Hyvähän tuota palautetta on antaa ja olisihan tuollanen ovikoodin kysely parannusta menettelyihin. Mutta olitko itse asiallinen ollessasi yhteydessä Postin asiakaspalveluun?

    Paikallinen toimija voi tietysti hoitaa omat pakettinsa Google formseilla vaikka käsipelillä, mutta Postilla on sen verran suuremmat volyymit (~miljoonia / viikko) pakettien toimituksessa että tuollaiset ei toimi.
     
  33. 4uvak91

    4uvak91

    Viestejä:
    158
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Toki olen, niin kuin sanoin annoin selvän kehitysidean...Sillä suuremalla syyllä olisi hyvä jatkaa ja kehittää tota tekstaria volyymien takia. Jos ne kerran tarjoaa tekstarin, niin ne voin tarjota tekstarin yhteydessä google formsin, joka on helpompi ylläpitää tiseasiassa kuin tekstaria veikkaisin. Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin.
     
  34. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Exceliin? Eiköhän siellä ihan omat järjestelmät jotka hoitaa asiat automaattisesti ilman että joku veivaa manuaalisesti.
     
  35. 4uvak91

    4uvak91

    Viestejä:
    158
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin. Se oli esimerkki, enkä mä tiedä miksi väittelen sun kanssa tästä tai miksi puolustelet Postia. Jopa matkahuolto toimittaa paketit viikonloppuisin näin esimerkkinä.
     
  36. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 120
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Toimittaa Postikin tuhansittain lähetyksiä joka lauantai smartteihin ja noutopisteisiin. :confused: Meneekö Matkahuollolla viikossa edes yhtä paljon? :bored:

    Sitä en tiedä onko niillä salaisia numeroita. :vihellys:
     
  37. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    En tiedä, kun ei ne muista että olisiko kertaakaan vielä soittanut :btooth: Tuo nopeus varmaankin riippuu tilanteesta ja paikkakunnasta. Ainakin pääkaupunkiseudulla matkahuollon pakettien siirtyminen noutopisteeseen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan.

    Noita postin ja matkahuollon paketteja tuntuu jakavan omien kuskien lisäksi myös alihankkijat ja käytännöt siitä että millainen numero näkyy jos näkyy (jos nyt soittaa ollenkaan) vaihtelee aika paljon tapauskohtaisesti. Mutta minun pointti ole se että ymmärrän hyvin jos kuskit haluaa pitää numeronsa salaisena (harvoin se niitä kuskeja auttaa varsinkin jos ihmiset alkaa soittelemaan niille takaisin) ja en nyt tiedä miksi se numero pitäisi erityisesti näkyä.
     
  38. 4uvak91

    4uvak91

    Viestejä:
    158
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    No oishan se kiva tietää kuka on soittanut, mäki säkällä katsoin postin sivuilta et samaa aikaa yritetty toimittaa. Kyllä siihen numeroon soittamisen voi estää tai uudelleenohjata muualle, ihan perus asiat.

    Eipä mulle ikinä toimitettu edes noutopisteeseen pakettia täällä Tampereella :think:
     
  39. Mika__

    Mika__ Make ATK Great Again

    Viestejä:
    1 120
    Rekisteröitynyt:
    25.01.2019
    Kyllä 16-tuotteella varustetut lähetykset viedään noutopisteisiin ja smartteihin myös Tampereella lauantaisin.
    Posti aloittaa pakettien lauantaitoimitukset myös Jyväskylässä, Lahdessa ja Porissa - Posti Group Oyj

    Pakko nyt myös hieman kehaista älyvaloketjuun jo laitettua toimitusta ProShopista, tilaus perjantaina iltapäivällä ja tunnin verran on ollut paketti noutovalmiina tuossa läheisessä asiamiespostissa.

    Kuluttajalle 16 tuote on järjestään se nopein ja paras, lisäksi siinä ei ole sitä kotona olemisen pakollisuutta. Tietty isommat kamat kotiin + keskiviikkona mulle tulee suoraan himaan Atrialta kolme kiloa pihvilihaa Postin termokuljetuksena, semmoista ei viitsi seisottaa tuolla normipostin seassa lämpimässä. :D
     
    4uvak91 tykkää tästä.
  40. edup

    edup

    Viestejä:
    2 041
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Eiköhän se pointti siinä salaisessa numerossa ole ihan se että asiakkaat ei pääse soittelemaan perään mitä ihmeellisimmillä asioilla. Eikä tietenkään voi estää soittoja tai uudelleenohjata niitä muuallekaan jos puhelimesta pitää myös saada kuski kiinni niiden joilla on "oikeaa asiaa" (eli milloin kukakin joko Postin omasta organisaatiosta tai jostain muualta).

    Amazonista (ja melkein mistä tahansa muualtakin) tilatessa saa sen ovikoodin näppärästi osoitteen lisäriville, eli sinne kun laittaa niin tähän mennessä paria poikkeusta lukuunottamatta on kuriirit osanneet sen siitä lukea.

    Olishan se kiva kun hommat toimisi kaikilla yhtä hyvin kuin DHL:llä Express-pakettien kohdalla, mutta sitä odotellessa kannattaa ihan oman säädön helpottamiseksi vaan vastata niihin puheluihin (jos nyt ikinä edes soittaisivat) ja laittaa ne ovikoodit sinne osoitteen lisäriville.
     
  41. KLF

    KLF

    Viestejä:
    599
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Noh, mulla on tilausvahvistus perjantailta 16:50, lauantaina tuli sähköpostia että tavarat keräilty ja lähetetty.
    Seuranta sanoo edelleen: "No shipment has been received yet, only notification of the consignment."

    Onneksi näillä ei nyt ole mikään kiire.
     
  42. jmjh

    jmjh

    Viestejä:
    317
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    16:50 on kyllä jo aika myöhäinen siihen että olisi keretty kerätä, pakata ja laittaa menemään perjantaina. Viikonloppuisin noita firmoista pakettien hakuja/toimituksia ei taida olla. Seurannassa sitten näkyy kun on lajiteltu eli eiköhän tänään vielä jotain ilmesty kunhan paketti saadaan postille.
     
  43. Herman

    Herman Premium Tukijäsen

    Viestejä:
    13
    Rekisteröitynyt:
    17.05.2017
    Tuossa painoluokassa voisi kysellä rahtipuolelta hintaa esim. FedExin puolelta International Economy tuotetta tai DHL Freightiltä. Express puolella tuon painoiset paketit tulevat hyvinkin tyyriiksi jos on kertaluontoista lähetystä. TNT:ltäkin olisi voinut suositella muuten kysymään, mutta eivät muistaakseen ainakaan Vantaan pisteessään nykyään palvele yksityisasiakkaita (kannattaa varmistaa). On muutenkin FedExin omistuksessa nykyään.

    Helpoimmalla pääset olemalla yritysten asiakaspalveluihin suoraan yhteydessä niin he voivat tarkistaa samalla sisältääkö lähetyksesi mitään mikä vaikuttaa sen hintaan, esim. vaaralliset aineet tai jotain mikä on Yhdysvaltojen tullin rajoittamaa jos et ole näihin itse perehtynyt.