Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

TNT tuntuu sekoilevan mun paketin kanssa. Seurantaa kun olen katsellu, niin siellä on parikin viivästystä ollut matkalla ja alunperin paketin piti tulla jo eilen. Koko eilisen päivän seuranta näytti, että se olisi vielä tulossa, vaikka paketti todellisuudessa ei ollut edes vielä Suomessakaan. Tänä aamuna TNT:ltä soitettiin, että paketti olisi toimituksessa ja annoin heille ovikoodinkin toimitusta varten. Kotona ollaan kökitty koko päivä ja kustia ei näy. Nyt sitten seurannassa näkyykin "Vastaanottaja ei ollut kotona. Jätimme hänelle viestin ja odotamme yhteydenottoa häneltä."

No, tietenkään mitään viestiäkään ei ole näkynyt, kuten ei lähettiäkään, mutta seurannan ohjeiden mukaan otin sitten yhteyttä, tosin sähköisesti, kun puhelinaika oli jo kiinni. Olis sitä mielellään tehny jotain muutakin kuin odotella turhaan pakettia.
 
Onkohan tämä nykyään ihan normaali käytäntö, että yhtäkään kuluttaja-asiakasta ei edes yritetä tavoitella tai käydä edes tontilla, vaan koko pakukuorma palaa varikolle koskemattomana? Sellaisen käsityksen tästä ketjusta saa.

Mitä kuskit tekevät, istuvat huoltoasemalla kahvilla ja heittävät hupiajoa? En usko.

Olisiko niin, että firman on kannattavampaa olla palkkaamatta kuskeja ja omistamatta autoja, lähetellä asiakkaille hatemailia ja käskeä hakemaan paketit varastosta? Tai voihan ne silti toimittaa takaisin Kiinaan. Laskutus rullaa kai silti.
 
Tilasin autonrenkaat. Joka renkaalla on oma seurantakoodi. Lähtivät matkaan DPD:n kuljetuksella Hollannista. Saa nähdä kuinka helppoa tai vaikeaa lopullinen toimitus lopulta on.
 
Olis kiva kuulla selitykset kun 3/4 tulee perille ja yksi rengas on kadonnut matkalla.
 
Kuuluuko postnord näihin tai tähän ketjuun.

Vihtu mitä hommaa 2000 luvulla, ainut seurantatieto et tulossa ja norjassa oslosta lähteny imurirobotti tulee 8.päivä. Sit ei mitää.

Kui hidasta voi olla rekalla raijata paketti Suomeen.
 
Tilasin autonrenkaat. Joka renkaalla on oma seurantakoodi. Lähtivät matkaan DPD:n kuljetuksella Hollannista. Saa nähdä kuinka helppoa tai vaikeaa lopullinen toimitus lopulta on.

Renkaat tulivat 30km päähän PostNordin jakelupisteeseen tänään. Sain asiasta 4 tekstiviestiä. Kotiin tuonti olisi ollut huomenna 8-16 välillä, soitin PN asiakaspalveluun että haen ne itse jo tänään.
 
Kuuluuko postnord näihin tai tähän ketjuun.

Vihtu mitä hommaa 2000 luvulla, ainut seurantatieto et tulossa ja norjassa oslosta lähteny imurirobotti tulee 8.päivä. Sit ei mitää.

Kui hidasta voi olla rekalla raijata paketti Suomeen.

Postnord toimii Suomessa kuriirin tavalla, mutta toisaalta se on sitten vastaa Ruotsissa postia (en tiedä Norjasta). Joskus nuo on vähän hämäriä että miten lopulta kulkee. Oletko kokeillut seurantakoodia Suomen postin seurantaan?
 
Postnord toimii Suomessa kuriirin tavalla, mutta toisaalta se on sitten vastaa Ruotsissa postia (en tiedä Norjasta). Joskus nuo on vähän hämäriä että miten lopulta kulkee. Oletko kokeillut seurantakoodia Suomen postin seurantaan?

Pitääpä kokeilla.
 
Postnord toimii Suomessa kuriirin tavalla, mutta toisaalta se on sitten vastaa Ruotsissa postia (en tiedä Norjasta). Joskus nuo on vähän hämäriä että miten lopulta kulkee. Oletko kokeillut seurantakoodia Suomen postin seurantaan?
PostNord ei kulje suomessa Postin toimesta. Mutta kannattaa kokeilla Matkahuollon seurantaa, siellä näkyy noi paketit myös.
 
PostNord ei kulje suomessa Postin toimesta. Mutta kannattaa kokeilla Matkahuollon seurantaa, siellä näkyy noi paketit myös.

Siellä näkyy joo, ennakkotieto saatu. Mut sekin 9.päivä , muuten hiljasta :D

No jospa se jonku rekkakuskin kyydissä on tulossa rajalle päin
 
Siellä näkyy joo, ennakkotieto saatu. Mut sekin 9.päivä , muuten hiljasta :D

No jospa se jonku rekkakuskin kyydissä on tulossa rajalle päin
Juu, ilmeisesti ei ole vielä maassa jos näkyy vasta ennakkotieto. Milloin se siis on lähtenyt Norjasta eteenpäin? Ensimmäisestä viestistä sai kuvan että arviotu toimitusaika olisi 8. päivä eli jo melkein kuun alussa?
 
Onko täällä kokemuksia GLS toimituksista ? Oma paketti tulossa briteistä ja eilen ollut 3.30 aamulla lähtenyt Tanskasta ja ei mitään seruraavaa merkintää vielä. Vissiin Turussa tuo heidän jakelukeskus ?
 
Onko täällä kokemuksia GLS toimituksista ? Oma paketti tulossa briteistä ja eilen ollut 3.30 aamulla lähtenyt Tanskasta ja ei mitään seruraavaa merkintää vielä. Vissiin Turussa tuo heidän jakelukeskus ?
Pari-kolme päivää yleensä menee että kirjautuu Turkuun
 
Juu, ilmeisesti ei ole vielä maassa jos näkyy vasta ennakkotieto. Milloin se siis on lähtenyt Norjasta eteenpäin? Ensimmäisestä viestistä sai kuvan että arviotu toimitusaika olisi 8. päivä eli jo melkein kuun alussa?


Tänää aspa selvitti asian.

1.imuri lähteny ruotsin varastosta oikealla osoitteella.

2.jostain syystä post nord toimittanu paketin kuitenkin Osloon Norjaan (!) jossa kukaan ei ole saanu sitä viikon aikana mihinkään.

3.laitavat uuden tulemaan ja nyt toivon mukaan suomea kohti.

4.vittu saatana
 
Niinhän siinä sitten käy että GLS hoiti paketin suomeen eilen mutta posti aikoo hautoa sitä vklp yli vantaalla lajittelussa.. On tämä hienoa kun helposti olisi ollut paketti tuotavissa turusta suoraan tänne.
 
Niinhän siinä sitten käy että GLS hoiti paketin suomeen eilen mutta posti aikoo hautoa sitä vklp yli vantaalla lajittelussa.. On tämä hienoa kun helposti olisi ollut paketti tuotavissa turusta suoraan tänne.
Malttia noiden pakettien kanssa. Kaikkihan olisi ”helposti” tehtävissä jos vain halutaan, mutta nämä yritykset yleensä haluaa minimoida omat kustannuksensa luvattujen toimitusaikojen puitteissa. Ei kannata briteistä tilata jos noin hoppu on
 
Onko kukaan lähetellyt 100+kg pakettia/lavaa yhdysvaltoihin? Mitäs tällainen suunnilleen kustantaa ja kuinka kauan lähettelyt ottavat aikaa? Ja onko suositeltuja firmoja tähän?
 
Alkaa jo itteäkin v*tuttaa ku valitan ku vanha patu, mutta! Tilasin amazonilta taas ja tällä kertaa Posti otti kuljetuksen vastaan, joka on vielä paskempi kuin Liuttu näiden kanssa. Vantaalta Manseen paketin kesti 3 päivää ja tietenkään ku posti elää kivikaudella, niin ei paketti liiku viikonloppunna. No tänään sitten kello 0806 yritetty toimittaa ja soitto tuli tuntemattomasta numerosta. Ensiksi kuka vastaa tuntemattomiin, kyseessä voi olla vaikka huijauspuhelu (foliohattu päähän), kyllä kuskilla oli salattu numero. Toiseksi kuski ei päässyt taaskaan alaovesta läpi. Kolmanneksi, postin chat-palvelu oli jopa surkeempi kuin liutun.
Aspassa palvelija väitti ettei toimitus ole normaali päivätoimitus, joten sen takia ei päässyt alaovesta läpi. Posti siis lähetti minulle tekstiviestin, että paketti on tulossa lähipäivinä eli sain tekstarin viime viikon keskiviikkona, missä kysyttiin että toimitetaanko lähipostiin vai jätetäänkö oven taakse EIKÄ mitään muuta. Ehdotin aspaan eikös tekstariin olisi hyvä laittaa, jos paketti ei ole normaali päivätoimitus niin vaikka kenttä että C ovikoodi tjsp, niin kovasti se väisteli ja antoi semmosen kuvan että meissä ei ole vika, että se on jossai muualla. Sanoi, että kirjoita seuraavan kerran ovikoodi NIMIKENTTÄÄN nimen perään. Teki mieli nauraaa ja sanoa oksä tosissas, ei kaikki nimikentät edes hyväksy numeroita. Vieritti syyt lähettäjän niskoille ja sanoi että tämä palvelu ole tarkoitettu henkilöasiakkaille. Teki mieli sano, no mitä te sitten tarjoatte sen henkilöasiakkaille jossei se palvelu ole valmis, viekää se suoraan lähipostiin. Ei siinä, mutta asiakas on maksanut toimituskulut ja sen mukaan palvelun ja posti väittää ettei palvelu ole valmis ja syyttää siitä lähettäjää. Onneks paketti on pieni ja kevyt, mutta jos olisin tilannut isomman paketin ja tälläsellä halulla palvella asikkaitaan, niin...
 
Alkaa jo itteäkin v*tuttaa ku valitan ku vanha patu, mutta! Tilasin amazonilta taas ja tällä kertaa Posti otti kuljetuksen vastaan, joka on vielä paskempi kuin Liuttu näiden kanssa. Vantaalta Manseen paketin kesti 3 päivää ja tietenkään ku posti elää kivikaudella, niin ei paketti liiku viikonloppunna. No tänään sitten kello 0806 yritetty toimittaa ja soitto tuli tuntemattomasta numerosta. Ensiksi kuka vastaa tuntemattomiin, kyseessä voi olla vaikka huijauspuhelu (foliohattu päähän), kyllä kuskilla oli salattu numero. Toiseksi kuski ei päässyt taaskaan alaovesta läpi. Kolmanneksi, postin chat-palvelu oli jopa surkeempi kuin liutun.
Aspassa palvelija väitti ettei toimitus ole normaali päivätoimitus, joten sen takia ei päässyt alaovesta läpi. Posti siis lähetti minulle tekstiviestin, että paketti on tulossa lähipäivinä eli sain tekstarin viime viikon keskiviikkona, missä kysyttiin että toimitetaanko lähipostiin vai jätetäänkö oven taakse EIKÄ mitään muuta. Ehdotin aspaan eikös tekstariin olisi hyvä laittaa, jos paketti ei ole normaali päivätoimitus niin vaikka kenttä että C ovikoodi tjsp, niin kovasti se väisteli ja antoi semmosen kuvan että meissä ei ole vika, että se on jossai muualla. Sanoi, että kirjoita seuraavan kerran ovikoodi NIMIKENTTÄÄN nimen perään. Teki mieli nauraaa ja sanoa oksä tosissas, ei kaikki nimikentät edes hyväksy numeroita. Vieritti syyt lähettäjän niskoille ja sanoi että tämä palvelu ole tarkoitettu henkilöasiakkaille. Teki mieli sano, no mitä te sitten tarjoatte sen henkilöasiakkaille jossei se palvelu ole valmis, viekää se suoraan lähipostiin. Ei siinä, mutta asiakas on maksanut toimituskulut ja sen mukaan palvelun ja posti väittää ettei palvelu ole valmis ja syyttää siitä lähettäjää. Onneks paketti on pieni ja kevyt, mutta jos olisin tilannut isomman paketin ja tälläsellä halulla palvella asikkaitaan, niin...
Tuohan on ennemminkin harvinaisen hyvää palvelua kun on jopa soitettu. Express-paketteihin ei virallisesti kuulu puhelinsoittoa, se tulee "Soitto ennen jakelua" -lisäpalvelulla tai kalliimmalla kotitoimitukseen tarkoitetuilla Kotipaketti-palvelulla. Express-paketti on ensisijaisesti yritysvastaanottajille suunnattu työpäivän aikana jaettava palvelu, mutta ei Posti ala sanomaan Amazonille "ei" jos se sellaista haluaa käyttää.

Helsingistä Tampereelle pitäisi toki kestää vain yksi arkipäivä Express-paketilla.
 
Ensiksi kuka vastaa tuntemattomiin, kyseessä voi olla vaikka huijauspuhelu (foliohattu päähän), kyllä kuskilla oli salattu numero. Toiseksi kuski ei päässyt taaskaan alaovesta läpi. Kolmanneksi, postin chat-palvelu oli jopa surkeempi kuin liutun.

Noniin, tällä kertaa kun yritetään jopa soittaa niin sitten valitetaan kun on salainen numero. Tuliko mieleen että siihen voi olla ihan syy että miksi sillä kuskilla on se salainen numero? Huijauspuhelu voi olla ihan hyvin salainen tai ei...

Ja kyllä sinne osoite tietoihin sen ovikoodin saa aika helposti. Ei ole ainakaan itsellä ollut ongelmaa.
 
Noniin, tällä kertaa kun yritetään jopa soittaa niin sitten valitetaan kun on salainen numero. Tuliko mieleen että siihen voi olla ihan syy että miksi sillä kuskilla on se salainen numero? Huijauspuhelu voi olla ihan hyvin salainen tai ei...

Ja kyllä sinne osoite tietoihin sen ovikoodin saa aika helposti. Ei ole ainakaan itsellä ollut ongelmaa.
Miksi sitte UPSilla tai Liutulla ei salatut numerot? Lähinnä toimitusaika ihmetytti, en ole koskaan saanut pakettia kello 08 aamulla, sä silloin joko olet nukkumassa tai menossa vasta töihin. Edelleen lomakkeet on erilaiset kaikilla, se on helpompi lätkästä siihen tekstiviestiin, ku muutenki annetaan mahdollisuus valita A tai B tavat.

E: Säki voisit joskus "valittaa" niin palvelut kehittyis, eikä jäis kivikauteen niin kuin Postilla. Liutulla on sentään google formsi, missä on kattavammat ja nykyaikasemmat toimitustavat ja siellä sentään otettiin palaute vastaan asiallisesti, toisin kuin Postilla.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi sitte UPSilla tai Liutulla ei salatut numerot? Lähinnä toimitusaika ihmetytti, en ole koskaan saanut pakettia kello 08 aamulla, sä silloin joko olet nukkumassa tai menossa vasta töihin.

Onhan noita aika usein tuohon aikaan toimitettu. Eiköhän niillä kuskeilla ole 8-16 työpäivät tai sinneppäin.

E: Säki voisit joskus "valittaa" niin palvelut kehittyis, eikä jäis kivikauteen niin kuin Postilla. Liutulla on sentään google formsi, missä on kattavammat ja nykyaikasemmat toimitustavat ja siellä sentään otettiin palaute vastaan asiallisesti, toisin kuin Postilla.

Hyvähän tuota palautetta on antaa ja olisihan tuollanen ovikoodin kysely parannusta menettelyihin. Mutta olitko itse asiallinen ollessasi yhteydessä Postin asiakaspalveluun?

Paikallinen toimija voi tietysti hoitaa omat pakettinsa Google formseilla vaikka käsipelillä, mutta Postilla on sen verran suuremmat volyymit (~miljoonia / viikko) pakettien toimituksessa että tuollaiset ei toimi.
 
Onhan noita aika usein tuohon aikaan toimitettu. Eiköhän niillä kuskeilla ole 8-16 työpäivät tai sinneppäin.



Hyvähän tuota palautetta on antaa ja olisihan tuollanen ovikoodin kysely parannusta menettelyihin. Mutta olitko itse asiallinen ollessasi yhteydessä Postin asiakaspalveluun?

Paikallinen toimija voi tietysti hoitaa omat pakettinsa Google formseilla vaikka käsipelillä, mutta Postilla on sen verran suuremmat volyymit (~miljoonia / viikko) pakettien toimituksessa että tuollaiset ei toimi.
Toki olen, niin kuin sanoin annoin selvän kehitysidean...Sillä suuremalla syyllä olisi hyvä jatkaa ja kehittää tota tekstaria volyymien takia. Jos ne kerran tarjoaa tekstarin, niin ne voin tarjota tekstarin yhteydessä google formsin, joka on helpompi ylläpitää tiseasiassa kuin tekstaria veikkaisin. Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin.
 
Jos ne kerran tarjoaa tekstarin, niin ne voin tarjota tekstarin yhteydessä google formsin, joka on helpompi ylläpitää tiseasiassa kuin tekstaria veikkaisin. Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin.
Exceliin? Eiköhän siellä ihan omat järjestelmät jotka hoitaa asiat automaattisesti ilman että joku veivaa manuaalisesti.
 
Exceliin? Eiköhän siellä ihan omat järjestelmät jotka hoitaa asiat automaattisesti ilman että joku veivaa manuaalisesti.
Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin. Se oli esimerkki, enkä mä tiedä miksi väittelen sun kanssa tästä tai miksi puolustelet Postia. Jopa matkahuolto toimittaa paketit viikonloppuisin näin esimerkkinä.
 
Toimittaa Postikin tuhansittain lähetyksiä joka lauantai smartteihin ja noutopisteisiin. :confused: Meneekö Matkahuollolla viikossa edes yhtä paljon? :bored:

Sitä en tiedä onko niillä salaisia numeroita. :vihellys:
 
Toimittaa Postikin tuhansittain lähetyksiä joka lauantai smartteihin ja noutopisteisiin. :confused: Meneekö Matkahuollolla viikossa edes yhtä paljon? :bored:

Sitä en tiedä onko niillä salaisia numeroita. :vihellys:

En tiedä, kun ei ne muista että olisiko kertaakaan vielä soittanut :btooth: Tuo nopeus varmaankin riippuu tilanteesta ja paikkakunnasta. Ainakin pääkaupunkiseudulla matkahuollon pakettien siirtyminen noutopisteeseen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan.

Noita postin ja matkahuollon paketteja tuntuu jakavan omien kuskien lisäksi myös alihankkijat ja käytännöt siitä että millainen numero näkyy jos näkyy (jos nyt soittaa ollenkaan) vaihtelee aika paljon tapauskohtaisesti. Mutta minun pointti ole se että ymmärrän hyvin jos kuskit haluaa pitää numeronsa salaisena (harvoin se niitä kuskeja auttaa varsinkin jos ihmiset alkaa soittelemaan niille takaisin) ja en nyt tiedä miksi se numero pitäisi erityisesti näkyä.
 
En tiedä, kun ei ne muista että olisiko kertaakaan vielä soittanut :btooth: Tuo nopeus varmaankin riippuu tilanteesta ja paikkakunnasta. Ainakin pääkaupunkiseudulla matkahuollon pakettien siirtyminen noutopisteeseen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan.

Noita postin ja matkahuollon paketteja tuntuu jakavan omien kuskien lisäksi myös alihankkijat ja käytännöt siitä että millainen numero näkyy jos näkyy (jos nyt soittaa ollenkaan) vaihtelee aika paljon tapauskohtaisesti. Mutta minun pointti ole se että ymmärrän hyvin jos kuskit haluaa pitää numeronsa salaisena (harvoin se niitä kuskeja auttaa varsinkin jos ihmiset alkaa soittelemaan niille takaisin) ja en nyt tiedä miksi se numero pitäisi erityisesti näkyä.
No oishan se kiva tietää kuka on soittanut, mäki säkällä katsoin postin sivuilta et samaa aikaa yritetty toimittaa. Kyllä siihen numeroon soittamisen voi estää tai uudelleenohjata muualle, ihan perus asiat.

Toimittaa Postikin tuhansittain lähetyksiä joka lauantai smartteihin ja noutopisteisiin. :confused: Meneekö Matkahuollolla viikossa edes yhtä paljon? :bored:

Sitä en tiedä onko niillä salaisia numeroita. :vihellys:

Eipä mulle ikinä toimitettu edes noutopisteeseen pakettia täällä Tampereella :think:
 
Kyllä 16-tuotteella varustetut lähetykset viedään noutopisteisiin ja smartteihin myös Tampereella lauantaisin.
Posti aloittaa pakettien lauantaitoimitukset myös Jyväskylässä, Lahdessa ja Porissa - Posti Group Oyj

Pakko nyt myös hieman kehaista älyvaloketjuun jo laitettua toimitusta ProShopista, tilaus perjantaina iltapäivällä ja tunnin verran on ollut paketti noutovalmiina tuossa läheisessä asiamiespostissa.

Kuluttajalle 16 tuote on järjestään se nopein ja paras, lisäksi siinä ei ole sitä kotona olemisen pakollisuutta. Tietty isommat kamat kotiin + keskiviikkona mulle tulee suoraan himaan Atrialta kolme kiloa pihvilihaa Postin termokuljetuksena, semmoista ei viitsi seisottaa tuolla normipostin seassa lämpimässä. :D
 
No oishan se kiva tietää kuka on soittanut, mäki säkällä katsoin postin sivuilta et samaa aikaa yritetty toimittaa. Kyllä siihen numeroon soittamisen voi estää tai uudelleenohjata muualle, ihan perus asiat.

Eiköhän se pointti siinä salaisessa numerossa ole ihan se että asiakkaat ei pääse soittelemaan perään mitä ihmeellisimmillä asioilla. Eikä tietenkään voi estää soittoja tai uudelleenohjata niitä muuallekaan jos puhelimesta pitää myös saada kuski kiinni niiden joilla on "oikeaa asiaa" (eli milloin kukakin joko Postin omasta organisaatiosta tai jostain muualta).

Amazonista (ja melkein mistä tahansa muualtakin) tilatessa saa sen ovikoodin näppärästi osoitteen lisäriville, eli sinne kun laittaa niin tähän mennessä paria poikkeusta lukuunottamatta on kuriirit osanneet sen siitä lukea.

Olishan se kiva kun hommat toimisi kaikilla yhtä hyvin kuin DHL:llä Express-pakettien kohdalla, mutta sitä odotellessa kannattaa ihan oman säädön helpottamiseksi vaan vastata niihin puheluihin (jos nyt ikinä edes soittaisivat) ja laittaa ne ovikoodit sinne osoitteen lisäriville.
 
Pakko nyt myös hieman kehaista älyvaloketjuun jo laitettua toimitusta ProShopista, tilaus perjantaina iltapäivällä ja tunnin verran on ollut paketti noutovalmiina tuossa läheisessä asiamiespostissa.

Noh, mulla on tilausvahvistus perjantailta 16:50, lauantaina tuli sähköpostia että tavarat keräilty ja lähetetty.
Seuranta sanoo edelleen: "No shipment has been received yet, only notification of the consignment."

Onneksi näillä ei nyt ole mikään kiire.
 
Noh, mulla on tilausvahvistus perjantailta 16:50, lauantaina tuli sähköpostia että tavarat keräilty ja lähetetty.
Seuranta sanoo edelleen: "No shipment has been received yet, only notification of the consignment."

Onneksi näillä ei nyt ole mikään kiire.
16:50 on kyllä jo aika myöhäinen siihen että olisi keretty kerätä, pakata ja laittaa menemään perjantaina. Viikonloppuisin noita firmoista pakettien hakuja/toimituksia ei taida olla. Seurannassa sitten näkyy kun on lajiteltu eli eiköhän tänään vielä jotain ilmesty kunhan paketti saadaan postille.
 
Onko kukaan lähetellyt 100+kg pakettia/lavaa yhdysvaltoihin? Mitäs tällainen suunnilleen kustantaa ja kuinka kauan lähettelyt ottavat aikaa? Ja onko suositeltuja firmoja tähän?

Tuossa painoluokassa voisi kysellä rahtipuolelta hintaa esim. FedExin puolelta International Economy tuotetta tai DHL Freightiltä. Express puolella tuon painoiset paketit tulevat hyvinkin tyyriiksi jos on kertaluontoista lähetystä. TNT:ltäkin olisi voinut suositella muuten kysymään, mutta eivät muistaakseen ainakaan Vantaan pisteessään nykyään palvele yksityisasiakkaita (kannattaa varmistaa). On muutenkin FedExin omistuksessa nykyään.

Helpoimmalla pääset olemalla yritysten asiakaspalveluihin suoraan yhteydessä niin he voivat tarkistaa samalla sisältääkö lähetyksesi mitään mikä vaikuttaa sen hintaan, esim. vaaralliset aineet tai jotain mikä on Yhdysvaltojen tullin rajoittamaa jos et ole näihin itse perehtynyt.
 
Pakko oikein kirjoittaa positiiviset kokemukset tänne kun homma toimi erityisen hyvin.
Tilasin briteistä fillarin (Wigglestä), joka lähti bulkkirahtina DHL:n kyydissä matkaan. Toimitusaika-arvioksi annettiin viikko, ja se piti kutinsa. Erityisen hyvin homma toimi DHL:n paikallisen kumppanin Ensetin kanssa. Näin seurannasta aamulla, että paketti oli saapunut Helsinkiin edellisenä yönä, joten oletin sen kerkeävän aikataulun mukaisesti perille. DHL itse ilmoitti seurannassa että paketti tuodaan "päivän loppuun mennessä, mutta ysin paikkeilla soi puhelin kun Ensetin kuski soitti lähteneensä juuri terminaalilta mun paketti kyydissään. Kaveri kyseli onko ketään ottamassa pakettia vastaan vai keksitäänkö jotain muuta. Kerroin pääseväni kotiin ottamaan vastaan jos osaa heittää ajankohdan milloin on paikalla. Kuski sanoi mun olevan ensimmäinen pysähdys ja kerkeävänsä meille vähän ennen yhtätoista. Läksin töistä kotiin sopivassa välissä ja aika tarkasti klo 10:50 peruutti Ensetin paku pihalle ja jätti fillarin kyydistä.

10+ ja papukaijamerkki, menispä nää hommat aina yhtä hyvin kuin Ensetin, Action Lähettien ja Ysikolmen kanssa. Pahemmin tuntuu reisille menevän silloinkun nuo firmat tuo itse rojua perille eikä kumppani :btooth:
 
DPD:n toimittama paketti kirjautunut seurantaan Suomen Turussa 29.8 klo 8.45 ja arvio toimituksesta olisi ollut tänään, mutta Matkahuolto ei näemmä saanut toimitettua pakettia ja odottavan aika on pitkä viikonlopun vuoksi.

edit: päivitystä sen verran, että paketti tulikin toimitetuksi lähitoimipaikkaan näin lauantaina, joten maan sisäinen hitaahko toimitusketju annettakoon tällä kertaa anteeksi :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Ite kun joskus Koreasta tilasin jotain, enkä nyt muista mikä firma hoiti kuljetuksen, niin en saanut pakettiani ja lähettivät takaisin koska mun osoitetta ei mukamas ollut olemassa. :rofl: Jälkikäteen olin yhteydessä Korealaiseen firmaan ja lähettivät uudestaan ilmaiseksi ja sillä kerralla sain pakettini.
 
Nyt on pakko bumbata kun tuli huonoa palvelua UPS:ltä. Tilasin tuossa taannoin Cd Projekt Redin nettikaupasta jotain ja tämän viikon maanantaille luvattiin toimitusta. Töiden jälkeen koko päivän kyhjötin kotona ja odotin pakettia mutta ei kuulunut. Keskiviikkona töissä katsoin seurantaa ja oli päivällä yritetty toimittaa. Kotiin päästyäni yritin asiakaspalvelusta (jossa palvellaan jostain vitun syystä vain englanniksi) että voiko sopia tuota kellonaikaa, milloin voisivat toimittaa. No ei tietenkään voinut. Tänään sitten yrittivät taas toimittaa kun olin töissä ja oli vielä viimeinen toimitusyritys.

Vaihtoehtoina olisi toimittaa toiseen osoitteeseen, naapurille tai UPS:n toimipisteelle jota omalla paikkakunnallani ei edes ole. Lopputulos=Paketti lähetetään takaisin lähettäjälle. Kiitos vaan ihan vitusti UPS, kusisin kuljetuspalvelu mistä on nyt kokemusta. Miten vuonna 2019 ei vaan voida soittaa ja sopia vaikka kellonaikaa? Vai luulevatko että jokainen voi ottaa töistä vapaata yhden paketin takia?

Vittu mitä paskaa. :mad:
 
Ei ne nyt oikein voi asiakkaan toiveiden mukaisesti aikoja alkaa sopimaan. Muista kuitenkin että niillä on usein se auto täynnä paketteja jotka pitäisi saada jaettua. Eihän siitä tule mitään jos jokainen pitäisi jakaa ihan milloin sattuu ja sen takia pitäisi alkaa ajella ristiin rastiin kaupunkia ympäri. Ei tuollaisesta tule mitään varsinkaan isommassa kaupungissa. Ne paketit jaetaan järjestyksessä suunniteltujen jakoreittien mukaan. Noin ne kuriirit vain toimii. Tosin parantamisen varaa olisi siinä että vastaanottaja tietäisi että milloin se paketti olisi tulossa.

Mutta tuota en ihan ymmärrä että miksi meni keskiviikkoon? Kuka sen toimituksen maanantaille lupasi? UPS:n seuranta vai se verkkokauppa? Katsoit yhtään seurantaa maanantaina että näyttikö se siltä että silloin olisi ollut tulossa?

Kannattaa tilata työpaikalle jos vain mahdollista.
 
Vaihtoehtoina olisi toimittaa toiseen osoitteeseen

Miksi et pyytänyt tuomaan töihin?
Jos siellä on ihan ketä tahansa paikalla niin voivat luovuttaa ohjeistuksestasi paketin sinne vaikket olisi itse vastaanottamassa, toki ei auta sitten jos on "kylmä talo".. Itse ohjaan kuriiripaketit ihan järjestään työpaikalle jos eivät ole ilalla tuomassa.

Sen ymmärrän, etteivät voi sopia aikaa milloin tuovat paketit, mitä tuossa aiemmassa viestissä selitettiinkin, mutta se, etteivät edes voi kertoa parin tunnin akselia milloin auto on tulossa on kyllä vaan paskaa palvelua.
 
Mutta tuota en ihan ymmärrä että miksi meni keskiviikkoon? Kuka sen toimituksen maanantaille lupasi? UPS:n seuranta vai se verkkokauppa? Katsoit yhtään seurantaa maanantaina että näyttikö se siltä että silloin olisi ollut tulossa?

UPS:n seurantasivulla luki että maanantain loppuun mennessä olisi toimitettu.

Harvoin olen kuriiripalveluja käyttänyt, mutta aina ennen on kuriiri soittanut ja ilmoittanut kellonajan. Nykyään jokaisella on älypuhelimet, niin miksei niitä käytetä?
 
2 päivässä tuli slovakiasta DPD paketti suomeen, nyt sitä on sitten odotettu jo viikko että saapuisi paketti automaattiin. Mikä täällä suomessa oikein kusee näissä kaikissa logistiikka palveluissa, kun ei saada 30km väliä kulkemaan viikossa?? Juuri tätä ennen oli matkahuollon kanssa skenaario, kun kesti 2 viikkoa saada myymäni tuote Joensuuhun, sitten kun oli bussiennakko, niin kesti viikko vielä rahoissa tulla perille. Ollut kyllä niin paljon ongelmia viimeisen vuoden kuljetuksissa itselläni, että jatkossa tilaan suoraan DHL kuljetuksella jos vain mahdollista, ihan sama mitä maksaa, aivan uskomatonta touhua kyllä.
 
UPS:n seurantasivulla luki että maanantain loppuun mennessä olisi toimitettu.

Harvoin olen kuriiripalveluja käyttänyt, mutta aina ennen on kuriiri soittanut ja ilmoittanut kellonajan. Nykyään jokaisella on älypuhelimet, niin miksei niitä käytetä?
Koska firmat ei tarjoa kuskeille puhelinta/liittymää ja ei kiinnosta pätkääkään alkaa soittelemaan omasta liittymästä.
 
Laitoin Cd Projekt Redillekkin palautetta tuosta UPS:stä ja sieltä tulikin vastaus että voivat uudelleenlähettää pakettini käyttäen DHL:ää, kunhan UPS on palauttanut lähetyksen niille. Arvostan. :tup: DHL:stä on hyviä kokemuksia ja niillä on tällä paikkakunnalla sentään toimipiste mistä voi noutaa myöhemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Eka kuriiri toimitus ja lähti UPS:llä tulemaan....

Rekisteröin sovellukseen jotta saa siirrot ja seurannat, UPS muutti osoitteeni alun köp muotoon koep

Toivottavasti tuo nyt ei vaikuta mihinkään.

Edit: Maanantaina lähti Saksasta ja tiistaina ovella, olipa täydellistä.
 
Viimeksi muokattu:
Onko Fedexilla Helsingissä millaisia vaihtoehtoja ohjata toimitus suoraan johonkin noutopisteeseen?
Käytännössä ikinä ole kotona kuriirien liikkuessa joten esim. DHL Express ohjattuna pakettiautomaattiin on parhautta. Nyt kuitenkin Fedexilla tulossa lähetys.
 
Onko Fedexilla Helsingissä millaisia vaihtoehtoja ohjata toimitus suoraan johonkin noutopisteeseen?
Käytännössä ikinä ole kotona kuriirien liikkuessa joten esim. DHL Express ohjattuna pakettiautomaattiin on parhautta. Nyt kuitenkin Fedexilla tulossa lähetys.

Taitaa olla ainoa noutopaikka tuo TNT / Fedex terminaali (TNT nykyisin Fedexin omistuksessa) Tullimiehentie 2, 01530 Vantaa. Ainakin jos heidän locatoriin on luottaminen.

Kannattaa ehkä vain soittaa heidän aspaan ja tiedustella sieltä.
 
Laitoin Cd Projekt Redillekkin palautetta tuosta UPS:stä ja sieltä tulikin vastaus että voivat uudelleenlähettää pakettini käyttäen DHL:ää, kunhan UPS on palauttanut lähetyksen niille. Arvostan. :tup: DHL:stä on hyviä kokemuksia ja niillä on tällä paikkakunnalla sentään toimipiste mistä voi noutaa myöhemmin.


Eilen olivat CDPR:ssä saaneet paketin takaisin ja uudelleenlähettäneet sen DHL:llä ja tänään jo kävin noutamassa sen noutopisteestä.

DHL 5/5
UPS voi painua hevonkuuseen.
 
Täysin kuskikohtaista. Täällä UPS vakioukko on kuin privaatti rahtikuskini. Soittaa autoa lastatessaan että tuonko kotiin, vai pistänkö toiseen autoon että menee työmaalle, vai siihen väliin noutopisteeseen? Jos kotiin pyydän niin tulee 10 minuutin tarkkuudella samaan aikaan jo vuosia.

Voi toki olla kuskikohtaista juu, mun tapauksessa ei tullut mitään soittoa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom