Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tilasin autonrenkaat. Joka renkaalla on oma seurantakoodi. Lähtivät matkaan DPD:n kuljetuksella Hollannista. Saa nähdä kuinka helppoa tai vaikeaa lopullinen toimitus lopulta on.
Kuuluuko postnord näihin tai tähän ketjuun.
Vihtu mitä hommaa 2000 luvulla, ainut seurantatieto et tulossa ja norjassa oslosta lähteny imurirobotti tulee 8.päivä. Sit ei mitää.
Kui hidasta voi olla rekalla raijata paketti Suomeen.
Postnord toimii Suomessa kuriirin tavalla, mutta toisaalta se on sitten vastaa Ruotsissa postia (en tiedä Norjasta). Joskus nuo on vähän hämäriä että miten lopulta kulkee. Oletko kokeillut seurantakoodia Suomen postin seurantaan?
PostNord ei kulje suomessa Postin toimesta. Mutta kannattaa kokeilla Matkahuollon seurantaa, siellä näkyy noi paketit myös.Postnord toimii Suomessa kuriirin tavalla, mutta toisaalta se on sitten vastaa Ruotsissa postia (en tiedä Norjasta). Joskus nuo on vähän hämäriä että miten lopulta kulkee. Oletko kokeillut seurantakoodia Suomen postin seurantaan?
PostNord ei kulje suomessa Postin toimesta. Mutta kannattaa kokeilla Matkahuollon seurantaa, siellä näkyy noi paketit myös.
Juu, ilmeisesti ei ole vielä maassa jos näkyy vasta ennakkotieto. Milloin se siis on lähtenyt Norjasta eteenpäin? Ensimmäisestä viestistä sai kuvan että arviotu toimitusaika olisi 8. päivä eli jo melkein kuun alussa?Siellä näkyy joo, ennakkotieto saatu. Mut sekin 9.päivä , muuten hiljasta
No jospa se jonku rekkakuskin kyydissä on tulossa rajalle päin
Pari-kolme päivää yleensä menee että kirjautuu TurkuunOnko täällä kokemuksia GLS toimituksista ? Oma paketti tulossa briteistä ja eilen ollut 3.30 aamulla lähtenyt Tanskasta ja ei mitään seruraavaa merkintää vielä. Vissiin Turussa tuo heidän jakelukeskus ?
Juu, ilmeisesti ei ole vielä maassa jos näkyy vasta ennakkotieto. Milloin se siis on lähtenyt Norjasta eteenpäin? Ensimmäisestä viestistä sai kuvan että arviotu toimitusaika olisi 8. päivä eli jo melkein kuun alussa?
Malttia noiden pakettien kanssa. Kaikkihan olisi ”helposti” tehtävissä jos vain halutaan, mutta nämä yritykset yleensä haluaa minimoida omat kustannuksensa luvattujen toimitusaikojen puitteissa. Ei kannata briteistä tilata jos noin hoppu onNiinhän siinä sitten käy että GLS hoiti paketin suomeen eilen mutta posti aikoo hautoa sitä vklp yli vantaalla lajittelussa.. On tämä hienoa kun helposti olisi ollut paketti tuotavissa turusta suoraan tänne.
Tuohan on ennemminkin harvinaisen hyvää palvelua kun on jopa soitettu. Express-paketteihin ei virallisesti kuulu puhelinsoittoa, se tulee "Soitto ennen jakelua" -lisäpalvelulla tai kalliimmalla kotitoimitukseen tarkoitetuilla Kotipaketti-palvelulla. Express-paketti on ensisijaisesti yritysvastaanottajille suunnattu työpäivän aikana jaettava palvelu, mutta ei Posti ala sanomaan Amazonille "ei" jos se sellaista haluaa käyttää.Alkaa jo itteäkin v*tuttaa ku valitan ku vanha patu, mutta! Tilasin amazonilta taas ja tällä kertaa Posti otti kuljetuksen vastaan, joka on vielä paskempi kuin Liuttu näiden kanssa. Vantaalta Manseen paketin kesti 3 päivää ja tietenkään ku posti elää kivikaudella, niin ei paketti liiku viikonloppunna. No tänään sitten kello 0806 yritetty toimittaa ja soitto tuli tuntemattomasta numerosta. Ensiksi kuka vastaa tuntemattomiin, kyseessä voi olla vaikka huijauspuhelu (foliohattu päähän), kyllä kuskilla oli salattu numero. Toiseksi kuski ei päässyt taaskaan alaovesta läpi. Kolmanneksi, postin chat-palvelu oli jopa surkeempi kuin liutun.
Aspassa palvelija väitti ettei toimitus ole normaali päivätoimitus, joten sen takia ei päässyt alaovesta läpi. Posti siis lähetti minulle tekstiviestin, että paketti on tulossa lähipäivinä eli sain tekstarin viime viikon keskiviikkona, missä kysyttiin että toimitetaanko lähipostiin vai jätetäänkö oven taakse EIKÄ mitään muuta. Ehdotin aspaan eikös tekstariin olisi hyvä laittaa, jos paketti ei ole normaali päivätoimitus niin vaikka kenttä että C ovikoodi tjsp, niin kovasti se väisteli ja antoi semmosen kuvan että meissä ei ole vika, että se on jossai muualla. Sanoi, että kirjoita seuraavan kerran ovikoodi NIMIKENTTÄÄN nimen perään. Teki mieli nauraaa ja sanoa oksä tosissas, ei kaikki nimikentät edes hyväksy numeroita. Vieritti syyt lähettäjän niskoille ja sanoi että tämä palvelu ole tarkoitettu henkilöasiakkaille. Teki mieli sano, no mitä te sitten tarjoatte sen henkilöasiakkaille jossei se palvelu ole valmis, viekää se suoraan lähipostiin. Ei siinä, mutta asiakas on maksanut toimituskulut ja sen mukaan palvelun ja posti väittää ettei palvelu ole valmis ja syyttää siitä lähettäjää. Onneks paketti on pieni ja kevyt, mutta jos olisin tilannut isomman paketin ja tälläsellä halulla palvella asikkaitaan, niin...
Ensiksi kuka vastaa tuntemattomiin, kyseessä voi olla vaikka huijauspuhelu (foliohattu päähän), kyllä kuskilla oli salattu numero. Toiseksi kuski ei päässyt taaskaan alaovesta läpi. Kolmanneksi, postin chat-palvelu oli jopa surkeempi kuin liutun.
Miksi sitte UPSilla tai Liutulla ei salatut numerot? Lähinnä toimitusaika ihmetytti, en ole koskaan saanut pakettia kello 08 aamulla, sä silloin joko olet nukkumassa tai menossa vasta töihin. Edelleen lomakkeet on erilaiset kaikilla, se on helpompi lätkästä siihen tekstiviestiin, ku muutenki annetaan mahdollisuus valita A tai B tavat.Noniin, tällä kertaa kun yritetään jopa soittaa niin sitten valitetaan kun on salainen numero. Tuliko mieleen että siihen voi olla ihan syy että miksi sillä kuskilla on se salainen numero? Huijauspuhelu voi olla ihan hyvin salainen tai ei...
Ja kyllä sinne osoite tietoihin sen ovikoodin saa aika helposti. Ei ole ainakaan itsellä ollut ongelmaa.
Miksi sitte UPSilla tai Liutulla ei salatut numerot? Lähinnä toimitusaika ihmetytti, en ole koskaan saanut pakettia kello 08 aamulla, sä silloin joko olet nukkumassa tai menossa vasta töihin.
E: Säki voisit joskus "valittaa" niin palvelut kehittyis, eikä jäis kivikauteen niin kuin Postilla. Liutulla on sentään google formsi, missä on kattavammat ja nykyaikasemmat toimitustavat ja siellä sentään otettiin palaute vastaan asiallisesti, toisin kuin Postilla.
Toki olen, niin kuin sanoin annoin selvän kehitysidean...Sillä suuremalla syyllä olisi hyvä jatkaa ja kehittää tota tekstaria volyymien takia. Jos ne kerran tarjoaa tekstarin, niin ne voin tarjota tekstarin yhteydessä google formsin, joka on helpompi ylläpitää tiseasiassa kuin tekstaria veikkaisin. Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin.Onhan noita aika usein tuohon aikaan toimitettu. Eiköhän niillä kuskeilla ole 8-16 työpäivät tai sinneppäin.
Hyvähän tuota palautetta on antaa ja olisihan tuollanen ovikoodin kysely parannusta menettelyihin. Mutta olitko itse asiallinen ollessasi yhteydessä Postin asiakaspalveluun?
Paikallinen toimija voi tietysti hoitaa omat pakettinsa Google formseilla vaikka käsipelillä, mutta Postilla on sen verran suuremmat volyymit (~miljoonia / viikko) pakettien toimituksessa että tuollaiset ei toimi.
Exceliin? Eiköhän siellä ihan omat järjestelmät jotka hoitaa asiat automaattisesti ilman että joku veivaa manuaalisesti.Jos ne kerran tarjoaa tekstarin, niin ne voin tarjota tekstarin yhteydessä google formsin, joka on helpompi ylläpitää tiseasiassa kuin tekstaria veikkaisin. Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin.
Formsin tiedot saa helposti exceliin tai miten ikinä haluaa käyttääkin. Se oli esimerkki, enkä mä tiedä miksi väittelen sun kanssa tästä tai miksi puolustelet Postia. Jopa matkahuolto toimittaa paketit viikonloppuisin näin esimerkkinä.Exceliin? Eiköhän siellä ihan omat järjestelmät jotka hoitaa asiat automaattisesti ilman että joku veivaa manuaalisesti.
Toimittaa Postikin tuhansittain lähetyksiä joka lauantai smartteihin ja noutopisteisiin. Meneekö Matkahuollolla viikossa edes yhtä paljon?
Sitä en tiedä onko niillä salaisia numeroita.
No oishan se kiva tietää kuka on soittanut, mäki säkällä katsoin postin sivuilta et samaa aikaa yritetty toimittaa. Kyllä siihen numeroon soittamisen voi estää tai uudelleenohjata muualle, ihan perus asiat.En tiedä, kun ei ne muista että olisiko kertaakaan vielä soittanut Tuo nopeus varmaankin riippuu tilanteesta ja paikkakunnasta. Ainakin pääkaupunkiseudulla matkahuollon pakettien siirtyminen noutopisteeseen tuntuu kestävän tolkuttoman kauan.
Noita postin ja matkahuollon paketteja tuntuu jakavan omien kuskien lisäksi myös alihankkijat ja käytännöt siitä että millainen numero näkyy jos näkyy (jos nyt soittaa ollenkaan) vaihtelee aika paljon tapauskohtaisesti. Mutta minun pointti ole se että ymmärrän hyvin jos kuskit haluaa pitää numeronsa salaisena (harvoin se niitä kuskeja auttaa varsinkin jos ihmiset alkaa soittelemaan niille takaisin) ja en nyt tiedä miksi se numero pitäisi erityisesti näkyä.
Toimittaa Postikin tuhansittain lähetyksiä joka lauantai smartteihin ja noutopisteisiin. Meneekö Matkahuollolla viikossa edes yhtä paljon?
Sitä en tiedä onko niillä salaisia numeroita.
No oishan se kiva tietää kuka on soittanut, mäki säkällä katsoin postin sivuilta et samaa aikaa yritetty toimittaa. Kyllä siihen numeroon soittamisen voi estää tai uudelleenohjata muualle, ihan perus asiat.
Pakko nyt myös hieman kehaista älyvaloketjuun jo laitettua toimitusta ProShopista, tilaus perjantaina iltapäivällä ja tunnin verran on ollut paketti noutovalmiina tuossa läheisessä asiamiespostissa.
16:50 on kyllä jo aika myöhäinen siihen että olisi keretty kerätä, pakata ja laittaa menemään perjantaina. Viikonloppuisin noita firmoista pakettien hakuja/toimituksia ei taida olla. Seurannassa sitten näkyy kun on lajiteltu eli eiköhän tänään vielä jotain ilmesty kunhan paketti saadaan postille.Noh, mulla on tilausvahvistus perjantailta 16:50, lauantaina tuli sähköpostia että tavarat keräilty ja lähetetty.
Seuranta sanoo edelleen: "No shipment has been received yet, only notification of the consignment."
Onneksi näillä ei nyt ole mikään kiire.
Onko kukaan lähetellyt 100+kg pakettia/lavaa yhdysvaltoihin? Mitäs tällainen suunnilleen kustantaa ja kuinka kauan lähettelyt ottavat aikaa? Ja onko suositeltuja firmoja tähän?
Vaihtoehtoina olisi toimittaa toiseen osoitteeseen
Mutta tuota en ihan ymmärrä että miksi meni keskiviikkoon? Kuka sen toimituksen maanantaille lupasi? UPS:n seuranta vai se verkkokauppa? Katsoit yhtään seurantaa maanantaina että näyttikö se siltä että silloin olisi ollut tulossa?
Koska firmat ei tarjoa kuskeille puhelinta/liittymää ja ei kiinnosta pätkääkään alkaa soittelemaan omasta liittymästä.UPS:n seurantasivulla luki että maanantain loppuun mennessä olisi toimitettu.
Harvoin olen kuriiripalveluja käyttänyt, mutta aina ennen on kuriiri soittanut ja ilmoittanut kellonajan. Nykyään jokaisella on älypuhelimet, niin miksei niitä käytetä?
Onko Fedexilla Helsingissä millaisia vaihtoehtoja ohjata toimitus suoraan johonkin noutopisteeseen?
Käytännössä ikinä ole kotona kuriirien liikkuessa joten esim. DHL Express ohjattuna pakettiautomaattiin on parhautta. Nyt kuitenkin Fedexilla tulossa lähetys.
Laitoin Cd Projekt Redillekkin palautetta tuosta UPS:stä ja sieltä tulikin vastaus että voivat uudelleenlähettää pakettini käyttäen DHL:ää, kunhan UPS on palauttanut lähetyksen niille. Arvostan. DHL:stä on hyviä kokemuksia ja niillä on tällä paikkakunnalla sentään toimipiste mistä voi noutaa myöhemmin.
Täysin kuskikohtaista. Täällä UPS vakioukko on kuin privaatti rahtikuskini. Soittaa autoa lastatessaan että tuonko kotiin, vai pistänkö toiseen autoon että menee työmaalle, vai siihen väliin noutopisteeseen? Jos kotiin pyydän niin tulee 10 minuutin tarkkuudella samaan aikaan jo vuosia.