Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Pitäisi lähettää kuulokkeet takuupalautuksena... Sieltä tuli linkki että pitäisi Fedexin (Fedexground) kautta lähettää mutta niiden sivujen mukaan fedexillä ei ole toimipistettä lähelläkään asuinpaikka kuntaani, Voiko paketin viedä ihan suomen postiin ja sitä kautta lähettäävät sitten eteenpäin vai kuinka tämä homma toimii ? En ole näitten ulkomaisten kuljetusfirmojen kanssa koskaan pelannut.
 
Amazonin DHL Express -paketti saapui ja Postin auto toi sen. Ei Posti käsittääkseni noita DHL Express -paketteja ennen ole täällä jakanut, ovatko ne tehneet sopimuksen noiden jaosta?

Tuo ei ollut Postin seurannassa näkyvissä, vaan ainoastaan DHL:n. Ja asiaa koskevat tekstiviestit tuli DHL:ltä. Aiemmin tällä viikolla myös toinen samanlainen tapaus, eri lähettäjä silloin. Siitä paketista ei tullut tekstiviestejä.


Ainakin joillain alueilla DHL:llä on Postin kanssa sopimus, jossain muualla sitten Matkahuollon jne.

Nykyään DHL Express lähetyksiä ei pitäisi kulkea Postin kautta minnekään muualle kuin Suomenlinnaan. Olettaen, että kyseessä on tosiaan DHL Express lähetys joka omaa kymmennumeroisen AWB (airwaybill) numeron.
 
Nykyään DHL Express lähetyksiä ei pitäisi kulkea Postin kautta minnekään muualle kuin Suomenlinnaan. Olettaen, että kyseessä on tosiaan DHL Express lähetys joka omaa kymmennumeroisen AWB (airwaybill) numeron.
Kyllä oli tuo 10-numeroinen seurantakoodi ja Posti luki pienkuorma-auton kyljessä joka molemmat DHL Express paketit tällä viikolla toi. Mutta: voisiko tuo olla joku alihankkija joka ajaa myös Postin ajoja?
 
DHL Express ei soita puhelimeen tai edes ovikelloa, ja firman pakettiautoa ei näy eikä kuulu luvattuna ajanhetkenä. Seuraavana päivänä sitten laitetaan viestiä ettei asiakas ollut paikalla sovittuun aikaan :rofl:
 
DHL Express ei soita puhelimeen tai edes ovikelloa, ja firman pakettiautoa ei näy eikä kuulu luvattuna ajanhetkenä. Seuraavana päivänä sitten laitetaan viestiä ettei asiakas ollut paikalla sovittuun aikaan :rofl:
Höpö höpö. Aina tullut tekstari että valitse tästä linkistä haluatko toimituksen kotiin klo 17-21 vai noutaa jostain pakettiautomaatista tai noutopisteestä.

UPS taas ei ilmoittele mitään ja jos tuuri käy niin niiden My Choice palvelu saattaa toimia ja saa valittua lähinoutopisteen toimitusosoitteeksi.

Dhl express on ainakin Helsingissä se yksi parhaiten toimivista kuriireista
 
Höpö höpö. Aina tullut tekstari että valitse tästä linkistä haluatko toimituksen kotiin klo 17-21 vai noutaa jostain pakettiautomaatista tai noutopisteestä.

UPS taas ei ilmoittele mitään ja jos tuuri käy niin niiden My Choice palvelu saattaa toimia ja saa valittua lähinoutopisteen toimitusosoitteeksi.

Dhl express on ainakin Helsingissä se yksi parhaiten toimivista kuriireista

Tekstari tuli mutta toimitusta ei näkynyt tai kuulunut sovitun aikaikkunan sisällä.

UPS palveluista on tasan yksi kokemus ja silloin ne jopa soittivat, että olenko kotona kun lähetys tulee runsaan viiden minuutin sisällä.
 
Sanoisin, että 90% omista UPS kokemuksista ihan positiivisia, mutta nämäkin lähinnä semmoisia missä paketin osoitteessa jo valmiiksi ohjeena jättää paketti firman respaan. Kuljetuksissa himaan muutama ihan hyvä tapaus ja muutama negatiivinen. On niin kuriirista kiinni.

Ainoa mikä UPS:n kanssa nakertaa on se, että jos kuski päättää paketin heidän Drop Off/Near Me Pointtiin viedä niin sieltä sen kanssa joutuu noutamaan. Kokemuksesta heidän aspa ei näitä ole lähtenyt enää toimitukseen laittamaan.

FedEX, Schenker ja DHL Express paketit ei tietääkseni palvelupisteisiin mene kun asiakkaan erillisestä pyynnöstä. Ellei jotain sähläystä ole kyseessä.
 
Kuopion alueen Fedex jakelija vaihtunut, paketti oli viikon myöhässä, soitin ja kävivät nyt viikonloppuna tuomassa.
 
Oon nyt kolmesti tilannut tavaraa DPD:tä käyttäen, ekassa tilauksessa meni viikko kunnes tuli perille, tilasin 2 seuraavaa tilausta 9.1, toisesta ei kuulu edelleen mitään vaikka on jo 10.1 kaupasta kamat lähteneet DPD:lle ja toisesta tuli tänään lappu oveen että kävivät ja veivät paketin johonkin noutocentteriin. Hauskinta tossa on se että terminaali mistä ne ovat alunperin lähteneet on miltein yhtä lähellä kuin tuo noutocentteri missä paketti nyt on. Olisi varmaan pitänyt koittaa sopia joku nouto suoraan terminaalista jos vain mahdollista. Ostokauppa ja vastaanottoosoite itävalloissa.
 
Oon nyt kolmesti tilannut tavaraa DPD:tä käyttäen, ekassa tilauksessa meni viikko kunnes tuli perille, tilasin 2 seuraavaa tilausta 9.1, toisesta ei kuulu edelleen mitään vaikka on jo 10.1 kaupasta kamat lähteneet DPD:lle ja toisesta tuli tänään lappu oveen että kävivät ja veivät paketin johonkin noutocentteriin. Hauskinta tossa on se että terminaali mistä ne ovat alunperin lähteneet on miltein yhtä lähellä kuin tuo noutocentteri missä paketti nyt on. Olisi varmaan pitänyt koittaa sopia joku nouto suoraan terminaalista jos vain mahdollista. Ostokauppa ja vastaanottoosoite itävalloissa.

Dpd paketit jakaa postnord ja sieltä niiden varastolta on mahdollista sovittaessa noutaa.
 
Briteistä tulossa paketti Ups:in kuljettamana.. viimeisin tieto Saksassa Herne-Boerning missä on ilmeisesti isompikin Upsin jakelukeskus.. mitään kokemusta kuinka nopeasti tulee tuolta Suomeen ? Paketilla on tietty hirvee kiire:D , kuljetuksena joku Ups:n perustoimitus..
 
Espanjasta tuli vuodenvaihteessa UPS express nopeudella ollu paketti niin näin itäsuomen maaseutukunnan pikkukylässä postisetä toi kotiovelle juuri sinä päivänä mikä oli alkuperäisessä tilausarviossa (31. joulukuuta)
 
Miten DHL:n kautta tulevan Kiina-paketin tullaus nykyään käytännössä menee?

Sieltä tulee tekstiviesti ja siihen vastataan, että tullaa itse. Sähköpostiin tulee sitten jotain tietoja, mitä kaikkea sinne tulee? Näkyykö niissä paino ja arvo? Entä jos kiinalainen on laittanut arvon "hatusta" vetämällä? Pitääkö tullauspäätöksen arvon täsmätä paketissa ilmoitettuun vai onko se DHL:n kannalta yhdentekevää?

Noilla tiedoilla (tavaran tullauskoodi on jo tiedossa) sitten rahtitullaus Tullin palvelussa. Siitä tulee päätös, pitääkö se lähettää (ja missä muodossa?) vielä DHL:lle ja onko siitä selvät ohjeet ja tapauskoodi tms. heidän aiemmassa sähköpostissa?

Ja tuo pitäisi olla ilmaista nykyään? Missä vaiheessa DHL alkaakin perimään jotain maksua?

(Nettitullausta olen käyttänyt Postin pakettien kanssa, DHL tullattavan paketin välittäjänä on uusi kokemus...)
 
UPS:n seurannan mukaan paketti on eilen viety Access Pointiin, mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Voiko sitä mennä vain kysymään sieltä, vai tuleeko vielä jokin tekstiviesti tai vastaava?
 
Miten DHL:n kautta tulevan Kiina-paketin tullaus nykyään käytännössä menee?

Sieltä tulee tekstiviesti ja siihen vastataan, että tullaa itse. Sähköpostiin tulee sitten jotain tietoja, mitä kaikkea sinne tulee? Näkyykö niissä paino ja arvo? Entä jos kiinalainen on laittanut arvon "hatusta" vetämällä? Pitääkö tullauspäätöksen arvon täsmätä paketissa ilmoitettuun vai onko se DHL:n kannalta yhdentekevää?

Noilla tiedoilla (tavaran tullauskoodi on jo tiedossa) sitten rahtitullaus Tullin palvelussa. Siitä tulee päätös, pitääkö se lähettää (ja missä muodossa?) vielä DHL:lle ja onko siitä selvät ohjeet ja tapauskoodi tms. heidän aiemmassa sähköpostissa?

Ja tuo pitäisi olla ilmaista nykyään? Missä vaiheessa DHL alkaakin perimään jotain maksua?

(Nettitullausta olen käyttänyt Postin pakettien kanssa, DHL tullattavan paketin välittäjänä on uusi kokemus...)

DHL lähettää tekstiviestin, jossa kysyy tullaustapaa (DHL maksullinen vai itsetullaus). Vastaat viestiin itsetullaus ja sähköpostiosoitteesi. Kun paketti saapuu DHL:n Suomen varastoon, DHL lähettää sinulle kaikki tullaukseen tarvittavat tiedot. Tekstiviestin ja sähköpostin välillä voi mennä päiviä. Tullin sivuilla tullatessa valitset palvelusta postin sijaan kuriirifirman ja täytät tarvittavat tiedot. Lähettäjä, tullattava summa yms itse haet mistä löydät parhaiten. Rahtitiedot ja varastointiteidot DHL:n sähköpostilla toimittamat tiedot copy-pastella. DHL ei tiedä lähetyksen arvoa, vaan sinun pitää se itse tietää. Maksat samalla rupeamalla tullimaksut + verot, jonka jälkeen tullin palvelusta saat välittömästi ladattua lähetyksen vapautuspäätöksen (vai millä nimellä se kulkeekaan) PDF-muodossa. Lähetät DHL:n pyytämään sähköpostiosoitteeseen liitteenä tullin vapautuspäätöksen. Sen jälkeen DHL vapauttaa tullista paketin jakeluun viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Tämä ei maksa muuta kuin sinun aikaa ja hermoja.
 
UPS:n seurannan mukaan paketti on eilen viety Access Pointiin, mutta mitään ilmoitusta ei ole tullut. Voiko sitä mennä vain kysymään sieltä, vai tuleeko vielä jokin tekstiviesti tai vastaava?
Jos seuranta näyttää että on viety niin itse olen ainakin saanut ihan normaalisti noudettua vaikka ilmoitusta ei olisikaan jostain syystä tullut (Tampere kyseessä).
 
DHL perseilee ihan kunnolla, yritys toimitus sopimus, autoa ei näkynyt kahteen päivään mutta tekstareita vaan satelee että "yritetty toimittaa". VMP.
 
DHL perseilee ihan kunnolla, yritys toimitus sopimus, autoa ei näkynyt kahteen päivään mutta tekstareita vaan satelee että "yritetty toimittaa". VMP.
Oletko kytännyt kaikki pakettiautot kahden päivän ajan? Tosin eikä ne vain kerran yritä jos oikeasti ei onnistu.

Jos ne on juuttunut hankeen..
 
Jos jätätte paketin ups:n toimituksella toimitettavaksi niin kantsii kysyä sopimustoimipaikalta, että onko kuljetusta sille päivälle tilattu/tilauksessa. Itse tänään huomasin(ihmettelin), että sunnuntaina jätetty lähetykseni on edelleen siellä liikkeessä. Eli ups ei automaattisesti kierrä kaikkia toimipaikkoja.
 
Viimeksi muokattu:
UPS toi paketin joka maksetaan toimituksen yhteydessä. Ei käynyt kortti eikä saanut vaihtorahoja. Omituista hommaa.
 
Taas kyllä veti tuo UPS:n paikallinen kumppanikuriiri homman kotiin 10+ arvoisesti.
Koko homma meni alusta asti todella sujuvasti, tilasin tuotteen Puolasta, lähti samana päivänä matkaan, seuraavana päivänä klo 10 maissa tulee tältä kumppanilta (ysikolme oy) viesti, että paketti saapumassa ja toimenpiteitä voi pyytää jos ei ole kotona. Pistin kympin jälkeen lomakkeella netin kautta pyynnön ohjata paketti työpaikalle, lupaavat 10:30 mennessä tehdyt pyynnöt toteuttaa saman päivän aikana, ja paketti oli todellakin klo 13 aikaan mulla työpaikalla.

Joskus se voi olla helppoa ja kätevääkin
:sclap:
 
Viimeksi muokattu:
Taas kyllä veti tuo UPS:n paikallinen kumppanikuriiri homman kotiin 10+ arvoisesti.
Koko homma meni alusta asti todella sujuvasti, tilasin tuotteen Puolasta, lähti samana päivänä matkaan, seuraavana päivänä klo 10 maissa tulee tältä kumppanilta (ylsikolme oy) viesti, että paketti saapumassa ja toimenpiteitä voi pyytää jos ei ole kotona. Pistin kympin jälkeen lomakkeella netin kautta pyynnön ohjata paketti työpaikalle, lupaavat 10:30 mennessä tehdyt pyynnöt toteuttaa saman päivän aikana, ja paketti oli todellakin klo 13 aikaan mulla työpaikalla.

Joskus se voi olla helppoa ja kätevääkin
:sclap:

Onhan se juu noilla kalliimmilla toimitustavoilla, mihin kuuluu tuo ennakkoyhteydenotto. Standardilla kun tilaa niin käyvät vaan ovella kääntymässä työpäivän aikana, ja kiikuttavat lähimpään UPS Access Pointiin. Jotenkin sitä luulisi että se ois kustannustehokkaampaakin jos tuo ennakkoyhteydenotto laitettaisiin kaikille, sen sijaan että ajellaan täysin turhaan jokaisen asiakkaan luo ihmettelemään kuinka kaikki kehtaakin olla töissä 10-14 välillä. Mutta ehkä se bisneslogiikka on että asiakkaalle lisätyö on suhteellisesti suurempi, niin ehkä sitten seuraavalla kerralla ottaa sen UPS Expressin sen Standardin sijaan.
 
Onhan se juu noilla kalliimmilla toimitustavoilla, mihin kuuluu tuo ennakkoyhteydenotto. Standardilla kun tilaa niin käyvät vaan ovella kääntymässä työpäivän aikana, ja kiikuttavat lähimpään UPS Access Pointiin. Jotenkin sitä luulisi että se ois kustannustehokkaampaakin jos tuo ennakkoyhteydenotto laitettaisiin kaikille, sen sijaan että ajellaan täysin turhaan jokaisen asiakkaan luo ihmettelemään kuinka kaikki kehtaakin olla töissä 10-14 välillä. Mutta ehkä se bisneslogiikka on että asiakkaalle lisätyö on suhteellisesti suurempi, niin ehkä sitten seuraavalla kerralla ottaa sen UPS Expressin sen Standardin sijaan.

Täällä Tampereella Liuttu kyllä laittaa ennakkoon viestin, tuli paketti sitten Expressinä tai standardina, ja siinä on laaja valikoima vaihtoehtoja ja noita AP:eja on ihan kivasti nykyään ympäri kylää.

Ongelma on se että kaikki kauppiaat eivät huolehdi siitä että omat sähköiset yhteystiedot tulevat lähetyslappuun.
 
Juu ei ennakkoyhteydenotto kuulu virallisesti UPS Standardiin eikä Expressiin, se on ihan paikallisen alihankkijan päätettävissä jos haluaa yrittää ottaa yhteyttä.
 
Sunnuntaina tilattu Amazon.de paketti DHL Express (expedited). Tänään tiistaina iltapäivällä tekstari, että on viety lähikaupan dhl pakettiautomaattiin? Kotona on oltu koko päivä. Ei ole edes yritetty toimittaa suoraan kotia. Mit vit? Kuukausi sitten amazon.de tavallinen DHL toimitus ja posti toi paketin kotia asti
 
Onko joku käyttänyt ups mail innovations priority kuriiria? Itselle tulossa massdropilta eli jenkeistä paketti ja mietin vain että minkähänlaisella aikavälillä sitä soisi odottaa pakettia suomeen?

Ei oikeen mitään löydy netistä.
 
Jälleen kerran UPS:ltä mahtavaa toimintaa. Tekstari, jossa ilmoitetaan et paketti saapuu -> olenko kotona vai jätetäänkö drop-offiin -> valitaan tarvittava optio ja paketti on käsissä.
 
Näemmä tuonne delivery.dhl.comiin pystyy nykyään myös rekisteröitymään ja asettamaan kaikki DHL Expressin saapuvat lähetykset ohjautumaan haluttuun noutopisteeseen, kuten UPS:llä. Eli ei pitäisi tarvita enää joka lähetyksen kohdalla erikseen käydä ohjaamassa.
 
Pitääpä välillä kehuakin: Amazonin tilaukset tulevat poikkeuksetta nätisti perille. Yleensä kuski soittaa ennakkoon ja jos ei soita, niin viesti tulee heti toimitusyrityksen jälkeen ja itse voi vaihtaa aikaa tai paikkaa toimitukselle. Ihan eri maata kuin UPS:n tai monen muun toimitukset.
 
Tällä kertaa amazonista "tulee" pari pakettia upsilla. Paketin kyljessä luki ovikoodi, mutta sitten tulikin seurantaan tällaista: "Our driver requires security access for this delivery. We are attempting to obtain the access information.". Ei ollut edes ensimmäinen tai kolmaskaan kerta, että ups ei jaksa tulla edes ovelle. Mitään infonoticeakaan en ole saanut, eli taas aspan kanssa kirjeenvaihtoa luvassa, että saa ton paketin joskus, vielä toinenkin tulossa huomenna samalla kuriirilla :dead: Voisipa valita siinä Amazonin ostoskorissa, että ei kiitos upsia :facepalm:
 
Näemmä tuonne delivery.dhl.comiin pystyy nykyään myös rekisteröitymään ja asettamaan kaikki DHL Expressin saapuvat lähetykset ohjautumaan haluttuun noutopisteeseen, kuten UPS:llä. Eli ei pitäisi tarvita enää joka lähetyksen kohdalla erikseen käydä ohjaamassa.

Jos tuonne asettaa esim. työpaikan, niin yrittävätkö silti ensin toimittaa kotiin?
 
UPS on toiminut kyllä hyvin ja tuntuu että niillä jää harvemmin paketit tulliin kuin DHL:n kautta. Toisessa topicissa kävin jo vähän asiaa läpi, mutta tällä kertaa DHL:ltä tuli tullaus ehdotus jo ennen kuin paketti oli edes lähtenyt matkaan... Lisäksi tuossa on yksi mittanasta ja yksi perus ruuvarin kokoinen työkalu joten olisi voinut kuvitella menevän suoraan ohi. Samoin olen huomannut, että mitä halvempi (=kauemmin kestävä) lähetys niin sitä todennäköisemmin tulee suoraan.

Eilen lähetykseni oli seurannan mukaan vielä Los Angelesissa. Tänään tietoihin päivittynyt loppu reitti Saksan kautta Pirkkalaan ja sieltä lähtenyt jostain syystä Helsinkiin... Itse siis asun Pirkanmaalla. Yhä odotan tietoja tullausta varten, tosin ei vielä ole edes tullut ilmoitusta että pitäisi tullata.
 
Jos tuonne asettaa esim. työpaikan, niin yrittävätkö silti ensin toimittaa kotiin?

Osaako joku vastata? Tällä viikolla DHL:n paketti oli mennyt suoraan Smartpostiin, vaikka se oli työpaikan jälkeen vasta 2. vaihtoehto.
 
Tarvisin vähän vinkkejä tässä:
Olen tilaamassa melko arvokasta ja herkästi särkyvää hifi-setuppia. Myyjä itse ehdottaa Postin kautta erikoiskäsittely/särkyvänä + vakuutettua lähetystä

Mutta onko erikoiskäsittely + vakuutettu posti vrt. esim DHL Express/Matkahuolto huomattavaa eroa pakettien heittelyssä?

Onko tähän suosituksia? UPS on aivan susipaska, siihen en enää vapaaehtoisesti koske. (Puhutaan siis ihan Suomi-Suomi välillä)
 
Tänään tietoihin päivittynyt loppu reitti Saksan kautta Pirkkalaan ja sieltä lähtenyt jostain syystä Helsinkiin... Itse siis asun Pirkanmaalla. Yhä odotan tietoja tullausta varten, tosin ei vielä ole edes tullut ilmoitusta että pitäisi tullata.

Lentokone laskeutuu tampereelle, sieltä tavarat könttänä pk-seudulle lajitteluun josta sitten eteenpäin. Jokainen välipiste näkyy seurannassa.
 
Lentokone laskeutuu tampereelle, sieltä tavarat könttänä pk-seudulle lajitteluun josta sitten eteenpäin. Jokainen välipiste näkyy seurannassa.

DHL Express paketit tulee kyllä suoraan Helsinki-Vantaalle missä niillä on ihan oma lentokenttäalue omine terminaaleineen. Ei niitä minkään Tampereen kautta kierrätetä ja vasta sitten tuoda uudestaan Helsinkiin.
 
Vähän hämmästyin, sillä en onnistunut löytämään Suomesta ainuttakaan kuriiripalvelua, joka olisi toimittanut 205x85x35cm kokoisen suksiboksin paikkakunnalta toiselle yksityishenkilöiden välillä. Yrityksille tämä kaiketi onnistuu, mutta muuten ilmeisestikään ei.
 
Vähän hämmästyin, sillä en onnistunut löytämään Suomesta ainuttakaan kuriiripalvelua, joka olisi toimittanut 205x85x35cm kokoisen suksiboksin paikkakunnalta toiselle yksityishenkilöiden välillä. Yrityksille tämä kaiketi onnistuu, mutta muuten ilmeisestikään ei.

Onnistuu hankkimalla kuljetus Shipit.fi kautta, mutta kalliiksi se tulisi. Sen verta iso on suksiboksi.
 
Onnistuu hankkimalla kuljetus Shipit.fi kautta, mutta kalliiksi se tulisi. Sen verta iso on suksiboksi.
En ole tuollaisesta palvelusta kuullutkaan. Hieman erikoisesti se tarjosi kaksi vaihtoehtoa, joista toinen vain 20€ ja toinen 76€. Molemmat postin kuljettamana, halvempi Express-pakettina ja kalliimpi tavallisena rahtina 2vrk.

Pitänee selvittää tarkemmin onko se boksi vielä tarjolla, jota olisin ollut muutama päivä sitten ostamassa.

ngLjo2t.png
 
Itseasiassa tuo 21 euron hinta on jopa ehkä mahdollinen.

Express-paketti - Posti yritysasiakkaille

Express-paketti suuri-lisäpalvelulla. Max koko 300x120x60cm. Perushinta noin 13e + polttoainelisä ~6e + suuri-lisäpalvelu 7,7e = n. 27 euroa (alv 0). Shipitillä on varmastikin perushintoja paremmat sopparit.
 
Tarvisin vähän vinkkejä tässä:
Olen tilaamassa melko arvokasta ja herkästi särkyvää hifi-setuppia. Myyjä itse ehdottaa Postin kautta erikoiskäsittely/särkyvänä + vakuutettua lähetystä

Mutta onko erikoiskäsittely + vakuutettu posti vrt. esim DHL Express/Matkahuolto huomattavaa eroa pakettien heittelyssä?

Onko tähän suosituksia? UPS on aivan susipaska, siihen en enää vapaaehtoisesti koske. (Puhutaan siis ihan Suomi-Suomi välillä)

Onko kyseessä putkivehje? Trankkuvehkeiden roudaamisesta en olisi kovinkaan huolissani, kunhan vaan paketoinnissa on käytetty järkeä. Putketkin kulkee kyllä hienosti irrallaan ja kuplamuoviin yksittäin käärittynä, ei tarvi maksaa ekstraa mistään erikoiskäsittelyistä. Toisaalta mikäli kyseessä on jokin p2p (point-to-point) suoraankytketty kiinalainen putkivehjes niin sieltä saattaakin jo lähteä liitokset liikkeelle kovemmassa höykytyksessä.
 
Itseasiassa tuo 21 euron hinta on jopa ehkä mahdollinen.

Express-paketti - Posti yritysasiakkaille

Express-paketti suuri-lisäpalvelulla. Max koko 300x120x60cm. Perushinta noin 13e + polttoainelisä ~6e + suuri-lisäpalvelu 7,7e = n. 27 euroa (alv 0). Shipitillä on varmastikin perushintoja paremmat sopparit.

Nyt kun katselin Postin yrityshinnastoa tarkemmin, huomasin omien laskelmieni olevan vääriä.

Perushinta on 13e ja suuri-lisäpalvelu 7,7e. Mutta paketin koon huomioiva lisä on on 2,05*,85*,35*250*,322 = noin 49 euroa. Tämän päälle vielä polttoainelisä 9%. Kokonaishinta (13+7,7+49)*1,09=76 euroa (alv 0)

Aika ihme siis jos Shipit tarjoaa kuljetusta 21 euron hinnalla halvimmillaan.
 
DHL Express paketit tulee kyllä suoraan Helsinki-Vantaalle missä niillä on ihan oma lentokenttäalue omine terminaaleineen. Ei niitä minkään Tampereen kautta kierrätetä ja vasta sitten tuoda uudestaan Helsinkiin.

Aivan tietenkin.

DHL:ltä tuli kuin tulikin mailia ja tullaustiedot. Noin 30min myöhemmin olin tullauksen suorittanut,maksanut ja laittanut eteenpäin. Lähetyksen status muuttui "Tullistatus päivitetty" tilaan, mutta sen jälkeen ei olekaan mitään tapahtunut/ilmoitettu. Toivottavasti nyt olisi homma valmis ja maanantaina paketti toimituksessa.
 
Tilasin 3.3 Aliexpressistä 12000mAh akun Chuwi tablettiin ja valitsin toimitustavaksi 5-15 pv DHL eCommercen. Nyt seurantanumero ilmoitti paketin lähteneen 7.3 Jenkeistä Greensboro Pohjois-Caroliina, vaikka Shenzenistä piti tulla. Onhan näitä tullut tosin vastaan muitten kohdilla. Seurantanumero toimii ainoastaan jenkkien DHL seurannassa - tunnistin sen samasta alusta kuin mitä Iherbin paketit - sama seurantasivusto. Saa nähä ottavatko lentokoneeseen noin tehokasta akkua - Kiinasta onnistuu helpommiin.
 
Odottelin perjantaina pakettia FedEx:lta. RTX2070 oli huollossa Amsterdamissa ja tuli sieltä vuorokaudessa Vantaalle. Piti tulla vielä samana päivänä kotiin Kirkkonummelle ja olinkin sopivasta vapaa päivää viettämässä.

Klo. 17.00 lähdin käymään kaupassa ja takaisin olin 17.30. Jätetty oven väliin lappu, että yritetty toimittaa 17.15. Ei soittoa, kuten yleensä FedEx, UPS ja DHL on omalla kohdallani tehnyt ja on saatu sovittua, että vievät takapihalle terassille (lintukodossa kun toistaiseksi asun).

Äsken soitin FedEx:lle. Olivat antaneet paketin heidän partnerille joka on ylläripylläri PostNord. Eipä yllätä enää miksi ei soitettu. Käyn nyt sitten PostNordin varastolta Vantaalta hakemassa tuon itse, koska nouto kuulemma EHKÄ onnistuu huomiselle, mutta mitään aikaa eivät olisi osanneet kertoa.
 
^ täällä on kans patajumissa kyseisen PostNordin kanssa. Tosin eipä tilatessa ollut muita vaihtoehtoja kuin DPD, joka täälläpäin maailmaa on siis sitten PostNord.

Paketin piti siis alunperin tulla tänään (näin luki PN:n omassa seurannassa), oli sitten yön aikana kun laite oli saapunut Vantaalle niin muuttunut toimitusajaksi huominen. Miksihän paketti on tuolta Vantaan lajittelukeskuksesta toimitettu Kampin Matkahuoltoon? Sieltä se on lähtenyt klo 13 tänään ja on sillä matkalla edelleen. Seurannassa muuten oli myös aluksi että tulee kotiovella, joka muuttui sitten eilen toimitettavaksi palvelupisteeseen.
 
Fedex yllätti tänään ilmoittamalla lähetyksenseurannassa että paketti luovutettu keskellä päivää ja kuittaajana tuikituntemattoman naisen nimi. Paketin toimitustiedoissa selkeästi minun tiedot (mies :).
Huomasin toimitustiedon vasta illalla, joten pitänee huomenna soitella aspaan. Kotona on tallentava kameravalvonta, joissa ei näkynyt mitään toimitusyritykseenkään viittaavaa.
 
Kyllä taas Posti loistaa; minulle soitti 14.33 Postin kuski, joka kysyi että olenko kotona, kun lähetys on tulossa. Sanoin, että en mutta siellä on toinen henkilö. Kysyi vielä, onko summeri millä puolella jne. Nyt sitten seurannasta katsoin, niin "Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus." Ja kotona on varmuudella ollut henkilö. On tämä prkl hommaa. Ei varmaan kaveri jaksa autosta nousta, kun toinen paketti on reilu 20 kg ja toinen reilu 8kg. Pitääpä ottaa aspaan yhteyttä, saavat kyllä tuoda perille asti.
 
Kyllä taas Posti loistaa; minulle soitti 14.33 Postin kuski, joka kysyi että olenko kotona, kun lähetys on tulossa. Sanoin, että en mutta siellä on toinen henkilö. Kysyi vielä, onko summeri millä puolella jne. Nyt sitten seurannasta katsoin, niin "Vastaanottajan luona on ollut este, jonka vuoksi lähetystä ei ole voitu toimittaa. Syynä voi olla esimerkiksi lukittu alaovi. Vastaanottajalle toimitetaan saapumisilmoitus." Ja kotona on varmuudella ollut henkilö. On tämä prkl hommaa. Ei varmaan kaveri jaksa autosta nousta, kun toinen paketti on reilu 20 kg ja toinen reilu 8kg. Pitääpä ottaa aspaan yhteyttä, saavat kyllä tuoda perille asti.

Postin chattiin vaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 146
Viestejä
4 487 996
Jäsenet
74 159
Uusin jäsen
kahvirommi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom