"Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot." - Tampereen Liuttu eli UPS paketit on ainakin täysi vitsi.
Minulle oli eilen tulossa Liutun kautta paketti kotiin aikavälillä klo 14-20. Soitin aspaa klo 19 maissa ja kysyin, että onko paketti vielä tulossa ja virkailija sano että on. No kello löi 20 ja pakettia ei näy. Menin UPSin sivulle ja siellä lukee näin :"Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot." Alaovi on siis koodin takana kerrostalossa. Eikö vuonna 2019 kuljettaja osaa soittaa asiakkaalle ja kysyä, että voitko tulla avaa oven? Aivan varmasti yhteystiedot lukee paketin kyljessä, Amazonilta tilattu. Pistin palautetta spostilla ja tuli vastaus aamulla: "Kiitos viestistäsi ja syvimmät pahoitteluni toimituksen epäonnistumisesta. Ohjeistan kuljettajaa soittamaan sinulle tänään ennen toimitusta ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Toimitus tapahtuu klo 14-20 välisenä aikana."
Soitin aamulla aspaa uudestaa ja kysyin mikä homma, se muija joka oli vastannut spostiin vastas puhelimessakin...Kysyin samat kyssärit ja vastaus oli ettei kuljettaja mukamas ehdi soittaa kaikille asiakkaille ja eikä hän tiedä syytä miksei se ole eilen soittanut. Siis kuljettaja oli käynyt ovella tokassut että se on kiinni ja laitto seurantapalveluun 19:58 että yritetty toimittaa. Luulis nyt jos kerran on aikaa laittaa tilatiedot järjestelmään, niin on aikaa soittaaki.
Mitä tästä opimme:
-Liuttu Logistiikka on p*skaa ja sen aspa on p*skaa ja niitä ei kiinnosta kuluttajan ongelmat. Nostan hattua, jos samanlainen meininki on yrityspuolella.
-Liutulla ei varmistakkaa ole minkäänlaista reittihallintajärjestelmää, joka osais edes tunnin tarkkuudella arvioida paketin tuloaikaa ja lähettää sen perusteella tekstaria
-Pistin UPSille koodia, että vaihtakaa Tampereen kuriirifirma
-Asiakaspalvelupäällikölt selityksiä odotelles...
PS. Asiakkaan siis pitää itse soittaa aspaan ja varmistaa, että kuljettaja soittaa sun numeroon ja toimittaa paketin kello 16 jälkeen (JOS on sovittavissa). Eli asiakas joutuu tekemään aspan hommat, vaikka on itse maksanut siitä palvelusta. Käsittämätöntä.