Kuriirifirmat: DHL, UPS, DPD, Fedex yms.

Postin chattiin vaan.

Hyvin toimii chattikin Postilla. Kun jonoon onnistuu pääsemään, niin saa numeron. Kohta on "seuraavana" eikä sitten ikinä pääse keskustelemaan. Sitten "yhtään agenttia ei ole paikalla".

E: Nyt pääsin vihdoin. Lopputulema on se, että yrittävät uudestaan toimitusta ja toimitusosoitetta ei voi vaihtaa (töihin). Priority-paketteihin ei myöskään kuulu soittoa ennakkoon, joten "on vähän ihme että soitti" eilenkään. Itse olen päivän töissä ja eilen varta vasten henkilö oli odottamassa paketteja. Pikkusen kyrpii, mutta eipä mahda mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin toimii chattikin Postilla. Kun jonoon onnistuu pääsemään, niin saa numeron. Kohta on "seuraavana" eikä sitten ikinä pääse keskustelemaan. Sitten "yhtään agenttia ei ole paikalla".

Eihän sulla oo mitään adblockia tai muuta käytössä. Itsekin ihmettelin alkuun tuota, mutta kun otin estot pois, sivu alkoi toimia.
 
Eihän sulla oo mitään adblockia tai muuta käytössä. Itsekin ihmettelin alkuun tuota, mutta kun otin estot pois, sivu alkoi toimia.

Pääsin jo. Muokkasin tuota aiempaa viestiä. Ei ole adblockeja tms. ja kolmella eri selaimella yritin. Kaikki teki samaa, kunnes yhdestä sitten tupsahti chatti.

E:
  • X

    10:16
  • Keskustelu aikakatkaistiin
Minuutin odottivat vastausta, mutta sitten näemmä löivät kiinni. On kyllä hieno pulju.
 
DHL Express lähetys tulossa. Ei tullut mitään tekstiviestiä lähetyksestä millä olisin voinut esimerkiksi valita eri toimituspaikan :think: en ole viikonloppuna kotona kun ilmeisesti yrittävät toimittaa.

Mites tuo menee jos ei vastaanottaja ole kotona? Yrittävätkö myöhemmin toimittaa uudelleen vai pitääkö hakea jostain varastolta?
 
DHL Express lähetys tulossa. Ei tullut mitään tekstiviestiä lähetyksestä millä olisin voinut esimerkiksi valita eri toimituspaikan :think: en ole viikonloppuna kotona kun ilmeisesti yrittävät toimittaa.

Mites tuo menee jos ei vastaanottaja ole kotona? Yrittävätkö myöhemmin toimittaa uudelleen vai pitääkö hakea jostain varastolta?

Vaikka ei tullut tekstiviestiä niin silti voi lähetystiedoista riippuen mahdollisesti vaihtaa toimitustapaa delivery.dhl.comista, pari kertaa itsellä käynyt ko. tavalla.

Muistikuvani mukaan soittavat jos ei toimitus onnistu ja sitten voi sopia toisesta yrityksestä tai noudosta noutopisteestä, mutta tämä käytäntö voi olla muuttunut ja todennäköisesti vaihtelee alueellisesti.
 
Vaikka ei tullut tekstiviestiä niin silti voi lähetystiedoista riippuen mahdollisesti vaihtaa toimitustapaa delivery.dhl.comista, pari kertaa itsellä käynyt ko. tavalla.

Muistikuvani mukaan soittavat jos ei toimitus onnistu ja sitten voi sopia toisesta yrityksestä tai noudosta noutopisteestä, mutta tämä käytäntö voi olla muuttunut ja todennäköisesti vaihtelee alueellisesti.
Kävin tuolla delivery.dhl.com:ssa ja pystyi vielä muuttamaan toimitustietoja. En tiedä menikö muutospyyntö vielä perille kun toimitus jo käynnissä, mutta katsotaan mitä tapahtuu :lol:
 
Tilasin viikonloppuna ulkomailta tavaraa. Tiistaina postnord sai lähetyksen, pe aamuna tuli linkki lähetyksen toimitukseen liittyen, ja pe päivällä lähetys tuli hieman etuajassa :tup:
 
Kuinka myöhään UPS tai sen paikallinen toimija noita paketteja oikein jakaa. Ei kai ne nyt klo20 jälkeen enää mitään toimita?

Ja ilmeisesti aika isolla viiveellä päivittyy paketin tiedot UPS sivulle?
 
Mahtaako UPS viedä paketit automaattisesti paikalliseen UPS access pointiin jos ei ole pystynyt suoraan asiakkaalle toimittamaan ?
 
Mahtaako UPS viedä paketit automaattisesti paikalliseen UPS access pointiin jos ei ole pystynyt suoraan asiakkaalle toimittamaan ?
Ainakin itsellä on viety joka kerta jos en ole sattunut olemaan kotosalla. MYös UPS:n mobiilisoftalla voi yleensä tuon toimituksen laittaa menemään suoraan Access Pointiin.

Varmaan riippuu miten lähellä reittiä se access point on, itsellä se on tuossa 500m päässä joten vievät sitten aina sinne jos ei oo kotona. Mutta jos AP on jossain kauempana niin toimitus voi sitten siirtyä seuraavalle päivälle.
 
Kaksi kertaa UPS nyt yrittänyt toimittaa ja teksti "Työskentelemme saadaksemme käyttöön paketin toimittamista varten tarvittavan turvaluokituksen". Eli kerrostalo ja ulko-ovessa koodilukko joka ei kyllä edes käytössä. Ei vain mitään mainintaa että olisi kärräämässä pakettia tohon kilometrin säteellä olevaan access pointiin. Kuinka herkästi lähtee paketteja takaisin lähettäjälle ?

Seuranta herjaa että osoitetiedot vaaditaan vaikka osoitetiedot ihan oikein lähettäjällä. (Amazon.de)

Edit: Kuljettaja ollut niin vähä-älyinen että ei ole osannut viedä pakettia access pointiin 700m päähän, kun ei ole päässyt toimittamaan pakettia, vienyt sen johonkin varastoon takaisin. Viimeksi kun ups toimitti tavaraa niin automaattisesti vei sinne niin kysyin ups asiakaspalvelusta puhelimitse että miksi ei ole viety suoraan access pointiin kun ei ole päässyt toimittamaan niin kuulemma kuljettajan valinta.. Aika turhaa paketin kuskaamista taas.
 
Viimeksi muokattu:
Pitney Bowes näyttää vaihtaneen Yhdysvalloista Suomeen tulevien ebay GSP-lähetysten toimittajaa, kun DHL kuljettaa ne aiemmin käytössä olleen UPS:in sijaan. Palveluna näyttäisi olevan DHL Wordwide Express, joka merkitsee jonkin verran nopeampaa toimistusaikaa kuin aiemmin käytössä ollut UPS Standard, ellei DHL sitten tyri tullauksen kanssa, joka on näiden lähetysten osalta jo valmiiksi maksettu.
 
Kaksi kertaa UPS nyt yrittänyt toimittaa ja teksti "Työskentelemme saadaksemme käyttöön paketin toimittamista varten tarvittavan turvaluokituksen". Eli kerrostalo ja ulko-ovessa koodilukko joka ei kyllä edes käytössä. Ei vain mitään mainintaa että olisi kärräämässä pakettia tohon kilometrin säteellä olevaan access pointiin. Kuinka herkästi lähtee paketteja takaisin lähettäjälle ?

Seuranta herjaa että osoitetiedot vaaditaan vaikka osoitetiedot ihan oikein lähettäjällä. (Amazon.de)

Edit: Kuljettaja ollut niin vähä-älyinen että ei ole osannut viedä pakettia access pointiin 700m päähän, kun ei ole päässyt toimittamaan pakettia, vienyt sen johonkin varastoon takaisin. Viimeksi kun ups toimitti tavaraa niin automaattisesti vei sinne niin kysyin ups asiakaspalvelusta puhelimitse että miksi ei ole viety suoraan access pointiin kun ei ole päässyt toimittamaan niin kuulemma kuljettajan valinta.. Aika turhaa paketin kuskaamista taas.

Minulla ei ole mitään hyviä kokemuksia UPS:stä.

Viimeksi oli varsin hupaisa tapaus. Tilasin ulkomaalaisesta verkkokaupasta (suomalainen nettiosoite) noin 60 euron tuotteen. Paino paketteineen 300 g. Koska hinta oli yli 50 euroa, lähetyskuluja ei tullut. Hetken päästä tuli UPS:n seurantakoodi. Alkoi jo harmittaa. Toimitussekoiluksihan se taas meni. Ei voi noutaa, ei ole noutopistettä, vaikka kaikilla muilla firmoilla on, kuljettajalla ainainen huonopäivä menossa jne. jne. Otti hermoon. Lopulta paketti palautukseen. Nyt myyjäfirma perii 188,71 euron palautuskuluja. UPS:llä on hieman eri hinnat eri suuntiin. En aio maksaa. Tuskin lähtevät Suomesta karhuamaan. Kuulostaa lähinnä vitsille.
 
Haluaisin ostaa käytetyn kuvaputki-TV:n joka pitäisi sitten saada toimitettua myyjän ovelta minulle. Mitä kuriirifirmaa suosittelisitte? Kannattaako näin edes tehdä vai mielummin yrittää löytää myyjä sopivan läheltä, ja noutaa itse autolla? Kuriirit taitavat laskuttaa aika paljon noin ison paketin kuljettamisesta Suomen halki.
 
Haluaisin ostaa käytetyn kuvaputki-TV:n joka pitäisi sitten saada toimitettua myyjän ovelta minulle. Mitä kuriirifirmaa suosittelisitte? Kannattaako näin edes tehdä vai mielummin yrittää löytää myyjä sopivan läheltä, ja noutaa itse autolla? Kuriirit taitavat laskuttaa aika paljon noin ison paketin kuljettamisesta Suomen halki.

Itse käyttäisin Postia, melko halvalla saa ovelta ovelle varsinkin jos tilaat shipit.fi:n kautta (15-25e, veikkaan). Kuriirifirmat veloittavat enemmän.
 
Tilasin Briteistä paketin viime viikolla, joka on lähetetty DHL:n kautta. Paketin viimeisin tieto on Belgiasta viime perjantailta 17.5. jolloin paketti on sieltä lähtenyt matkaan. Arvioitu toimitusaika sivujen mukaan olisi huomenna 21.5. Muutin paketin hakemisen Vantaalle lentokentälle DHL:n pisteelle, koska liikun huomenna Vantaalla, niin saisin nopeammin paketin tarvittaessa matkaani, eikä tarvitsisi miettiä paketin mahdollista toimitusaikaa kotiin. Muutoksen tehtyäni arvioitutoimitusaika kuitenkin muuttui torstaille 23.5. Osaako kukaan sanoa miksi tuohon yhtäkkiä tuli kaksi päivää lisää?
 
Tilasin Briteistä paketin viime viikolla, joka on lähetetty DHL:n kautta. Paketin viimeisin tieto on Belgiasta viime perjantailta 17.5. jolloin paketti on sieltä lähtenyt matkaan. Arvioitu toimitusaika sivujen mukaan olisi huomenna 21.5. Muutin paketin hakemisen Vantaalle lentokentälle DHL:n pisteelle, koska liikun huomenna Vantaalla, niin saisin nopeammin paketin tarvittaessa matkaani, eikä tarvitsisi miettiä paketin mahdollista toimitusaikaa kotiin. Muutoksen tehtyäni arvioitutoimitusaika kuitenkin muuttui torstaille 23.5. Osaako kukaan sanoa miksi tuohon yhtäkkiä tuli kaksi päivää lisää?

Onko tämä DHL Express lähetys millä on 10 numeroinen waybill?

Jos alue millä asut ei ole pääkaupunkiseutua niin se vaikuttaa noihin arvioihin. Lähetys saattaa olla myös säilöttynä tilapäisesti muualla kuin Vantaalla riippuen alueesta millä asut. Maantielähetyksissä on pidemmät arviot toimitusajoissa vaikka siinä vaiheessa kun ne ovat kohdemaassa niin nopeus on sama kuin muillakin pikakuljetuksilla.

Nouto saattaa olla mahdollinen jo seuraavana päivänä, mutta se kannattaa varmistaa DHL Expressin asiakaspalvelulta.
 
Onko tämä DHL Express lähetys millä on 10 numeroinen waybill?

Jos alue millä asut ei ole pääkaupunkiseutua niin se vaikuttaa noihin arvioihin. Lähetys saattaa olla myös säilöttynä tilapäisesti muualla kuin Vantaalla riippuen alueesta millä asut. Maantielähetyksissä on pidemmät arviot toimitusajoissa vaikka siinä vaiheessa kun ne ovat kohdemaassa niin nopeus on sama kuin muillakin pikakuljetuksilla.

Nouto saattaa olla mahdollinen jo seuraavana päivänä, mutta se kannattaa varmistaa DHL Expressin asiakaspalvelulta.

Kävin kysymässä pakettia tänään Tullimiehentien pisteeltä ja sieltä kerrottiin, että tavara on kuriirin kyydissä ja heidän pitäisi tosiaan jättää tuo paketti siihen pisteelle "päivän päätteeksi". Eli tuoda ne muiden pakettien kanssa siihen joita ei ole toimitettu suoraan asiakkaalle.

Se tässä nyt hauskinta on, että tuolla on tosiaan seurannassa toimitusaika-arvio Tullimiehentielle torstaiksi 23.5. Voiko paketti tosiaan maata vielä huomisen jossain kuriirin varastossa tai autossa, ennen sen päätymistä tuonne noutopisteeseen?
 
Paketti tulossa Kiinasta DHL:llä. Kysyivät eilen tullaukseen tarvittavia tietoja, jotka toimitin. Nyt seuranta kertoo, että odotetaan vastaanottajan maksua, mutta mitään infoa ei ole tullut minulle. Muistaakseni viimeksi tuli sähköposti, jonka linkistä pääsi verkkopankkiin maksamaan tullin ja alvin.
Mistähän kiikastaa?
 
Saatanan UPS paska sysyteemit taas kerran.
Yritetty toimittaa, jätetty InfoNotice lappu, suunnitelmien mukaan tarkoituksena muuttaa toimitusosoite seuraavalle päivälle InfoNotice-koodin avulla... mutta ylläripylläri taaskaan ei tunnista tuota InfoNotice numeroa lähetykselle...
Klo 20.00 mennessä pitäisi olla muutettu toimitustapa jotta tulee seuraavaksi päiväksi voimaan uusi toimitusosoite, mutta ei vaan toimi heidän järjestelmät.
 
Tilasin ilmastointilaitteen Trotecista kotiinkuljetuksella. Paketti kuitenkin vietiin lähipostiin. Postnordille soitettuani (DPD:n yhteistyökumppani) väittivät että paketti on merkattu tavalliseksi postinoutopaketiksi, ei kotiinkuljetukseksi, johtuu kuulemma jostain vuodenvaihteen palvelu-uudistuksessa ja yhteistyökumppanien pitäisi se tietää.

DPD trackingissa lukee:
Klo 07:34 Out for delivery ja sitten klo 13:47 Transfer to Pickup parcelshop by DPD driver. K-MARKET *****. Ensin luulin, että oli yritetty toimittaa, mutta Postnordin tyypin mukaan paketti ei edes ollut kotiinkuljetuspaketti vaan normaali postinoutopaketti, ja tosiaan tuossa ei mainita toimitusyrityksestä mitään.

Ketju on siis Trotec (ilmastointilaitteen valmistaja ja myyjä) --> DPD --> Postnord.

Joko Postnord valehtelee ja yrittää välttää kotiinkuljetuksen, tai Trotec myy virheellisesti tavallista pakettia kotiinkuljetuksena, tai kuljetus(kusetus)firmoilla on uudistuksessa "vahingossa" puutteellista kommunikointia joka systemaattisesti muuttaa kotiinkuljetukset postinoudoiksi. Eli varmaan lähden vaatimaan Trotecilta 11e, mikä on postin kotiinkuljetuksen hinta. Ei ole autoa, enkä kyllä mitenkään pysty yli 25kg pakettia lähteä roudaamaan yli kilometrin päästä.
 
Joko Postnord valehtelee ja yrittää välttää kotiinkuljetuksen, tai Trotec myy virheellisesti tavallista pakettia kotiinkuljetuksena, tai kuljetus(kusetus)firmoilla on uudistuksessa "vahingossa" puutteellista kommunikointia joka systemaattisesti muuttaa kotiinkuljetukset postinoudoiksi. Eli varmaan lähden vaatimaan Trotecilta 11e, mikä on postin kotiinkuljetuksen hinta. Ei ole autoa, enkä kyllä mitenkään pysty yli 25kg pakettia lähteä roudaamaan yli kilometrin päästä.


9e oli, kun viimeksi käyttänyt. Onko taas noussut?
 
Tilasin ilmastointilaitteen Trotecista kotiinkuljetuksella. Paketti kuitenkin vietiin lähipostiin. Postnordille soitettuani (DPD:n yhteistyökumppani) väittivät että paketti on merkattu tavalliseksi postinoutopaketiksi, ei kotiinkuljetukseksi, johtuu kuulemma jostain vuodenvaihteen palvelu-uudistuksessa ja yhteistyökumppanien pitäisi se tietää.

DPD trackingissa lukee:
Klo 07:34 Out for delivery ja sitten klo 13:47 Transfer to Pickup parcelshop by DPD driver. K-MARKET *****. Ensin luulin, että oli yritetty toimittaa, mutta Postnordin tyypin mukaan paketti ei edes ollut kotiinkuljetuspaketti vaan normaali postinoutopaketti, ja tosiaan tuossa ei mainita toimitusyrityksestä mitään.

Ketju on siis Trotec (ilmastointilaitteen valmistaja ja myyjä) --> DPD --> Postnord.

Joko Postnord valehtelee ja yrittää välttää kotiinkuljetuksen, tai Trotec myy virheellisesti tavallista pakettia kotiinkuljetuksena, tai kuljetus(kusetus)firmoilla on uudistuksessa "vahingossa" puutteellista kommunikointia joka systemaattisesti muuttaa kotiinkuljetukset postinoudoiksi. Eli varmaan lähden vaatimaan Trotecilta 11e, mikä on postin kotiinkuljetuksen hinta. Ei ole autoa, enkä kyllä mitenkään pysty yli 25kg pakettia lähteä roudaamaan yli kilometrin päästä.
Jostain syystä osa Trotecin lähettämistä paketeista on noita noutopistepalvelulla olevia lähetyksiä. Suuri osa laitteista painaa kuitenkin niin paljon, että ne tuodaan tästä huolimatta kotiinkuljetuksella.
 
UPS:n verkkopalvelut ja palvelut muutenkin ovat aika WTF-tavaraa.

Tein itselleni My Choice -tilin siihen liittyvine säätämiseen (kotiin tuli vahvistuskirje jne. jne). Paketti tulee, näkyy seurantakoodilla muttei tule koskaan My Choiceen näkyviin vaikka kaikki tiedot ovat samat tilillä ja paketin osoitteessa. Omissa tiedoissa oli myös asetus, että paketin voi jättää etuovelle. Paketin toimitus menee kuitenkin niin että ennen kuin ehdin ovelle ninjakuriiri on jo autossa ja häipyy paketti mukanaan.

UPS kertoo myöhemmin että My Choice ei toimikaan kaikille, eikä omien tietojen asetuksilla ole väliä vaan kuskille voi jättää oveen kiinni valtakirjan. Ei saatana sitten voi sanoa sitä siellä verkkosivuilla, vaan laitetaan asiakkaat poukkoilemaan pakettien perässä.
 
Toissaviikon aikana Amazon.de:stä tilattu 4 pakettia, kaikki normaalilla kiireettömällä toimituksella.
1. paketti lähtenyt DHL Expressillä, tekstiviesti tuli ja toimitettu toivotusti noutopisteeseen lähiasiamiespostiin.
2. paketti lähtenyt DHL Standardilla, seurannan mukaan yritetty toimittaa pariinkin otteeseen oman reissun aikana, mutta nyt paketti on "jossain" ja mitään saapumisilmoituksia tms. ei ole jätetty.
3. paketti lähtenyt UPS Standardilla, yritetty toimittaa ja sen jälkeen viety UPS Access Pointiin. UPS:n sivujen aukiolotiedot vaan ko. toimipisteelle pitkin honkia, niin tuli tehtyä sitten turha reissu sinne näin lauantaina.
4. paketti on lähetetty Israel Post Officella (vaikka "Fullfilled by Amazon", wtf?) ja on vain merkitty lähetetyksi, nyt teillä tietämättömillä.

Kyllä tässä nyt vielä vähän parantamisen varaa mielestäni olisi. Eniten toki kaikista Amazonilla itsellään, joka lähettää milloin milläkin kuljetustavalla ja ikinä ei tiedä mitä saa. :beye:
 
2. paketti lähtenyt DHL Standardilla, seurannan mukaan yritetty toimittaa pariinkin otteeseen oman reissun aikana, mutta nyt paketti on "jossain" ja mitään saapumisilmoituksia tms. ei ole jätetty.
Jos tämä on siis DHL Paket, pitäisi näkyä Postin seurannassa, ja Postin pitäisi viimeistään toimitusyrityksen jälkeen toimittaa saapumisilmoitus joko postilaatikkoon tai tekstiviestinä.
Amazonin seuranta näille on toiminut jo yli vuoden väärin ja näyttää mitä sattuu (ylimääräisiä toimitusyrityksiä, "out for delivery", "arriving today", "returning to sender", jne.).
4. paketti on lähetetty Israel Post Officella (vaikka "Fullfilled by Amazon", wtf?) ja on vain merkitty lähetetyksi, nyt teillä tietämättömillä.
Kuulostaa Amazonin virheeltä. Jos toimitusaika-arviota on jäljellä niin saattaa olla myös väärin merkattu kuljetusfirma (en ole tosin sellaiseen törmännyt aiemmin).
 
Jos tämä on siis DHL Paket, pitäisi näkyä Postin seurannassa, ja Postin pitäisi viimeistään toimitusyrityksen jälkeen toimittaa saapumisilmoitus joko postilaatikkoon tai tekstiviestinä.
Amazonin seuranta näille on toiminut jo yli vuoden väärin ja näyttää mitä sattuu (ylimääräisiä toimitusyrityksiä, "out for delivery", "arriving today", "returning to sender", jne.).

Kiitos. Tämä tosiaan löytyikin kun syötti koodin Postin seurantaan. Sieltä selkisikin sitten se syy miksei ole lappua jätetty. Ilmeisesti kuski ei ole jaksanut lukea ovikoodia paketista niin ei ole päässyt alaovesta sisään. :facepalm: Olisi tosin kyllä luullut että kun tuo on keskiviikkona tuonne toimipisteeseen viety, niin viikonloppuun mennessä saisi Posti jaettua saapumisilmoituksen, mutta ei kai sitten...
 
Onkos ihmisillä kokemuksia jo Budbeesta? Näyttää olevan uusi toimitusvaihtoehto ainakin Jimmsillä. Laitoin kokeeksi koneenosat tulemaan tuolla.
 
Hermesin kautta lähti paketti Saksasta. Meni sitten Postnordille ja koodi tietty vaihtui... Paketti on nyt jossain lähipisteessä, noudettavissakin ilmeisesti olisi. Onko ideoita mistä/miten saan PostNordin koodin?

Myyjä kysyi sitä Hermekseltä Saksasta, mutta ei saanut sitä sieltä. Siellä oli käsketty kysymään Suomen Hermekseltä ja hän oli sinne soittanut, mutta kukaan ei vastannut. Mutta onko sellaista edes olemassa? Numeron perusteella hän yritti soittaa PostNordille Ruotsiin.
 
Hermesin kautta lähti paketti Saksasta. Meni sitten Postnordille ja koodi tietty vaihtui... Paketti on nyt jossain lähipisteessä, noudettavissakin ilmeisesti olisi. Onko ideoita mistä/miten saan PostNordin koodin?

Myyjä kysyi sitä Hermekseltä Saksasta, mutta ei saanut sitä sieltä. Siellä oli käsketty kysymään Suomen Hermekseltä ja hän oli sinne soittanut, mutta kukaan ei vastannut. Mutta onko sellaista edes olemassa? Numeron perusteella hän yritti soittaa PostNordille Ruotsiin.

Oletko kokeillut sitä vanhaa koodia sinne postnordin sivuille?
 
No jopas, kirjoitin PostNordille sähköpostia ja 30 minuutissa tuli vastaus ja oikea koodi. Paketti on lähikaupassa.
 
Eilen tiistaina ja tänään keskiviikkona R-Kioskille noudettaviksi saapuneista DHL Express -paketeista ei ole tullut mitään ilmoitusta. SMS-ennakkoilmoitus ennen maahan saapumista tuli vielä ihan normaalisti.

Lisäksi toista näistä yritettiin toimittaa ensin kotiin (ja viivästyi siten päivällä), vaikka delivery.dhl.comissakin näkyi että ko. paketti on menossa noutopisteeseen.

UPS ei siis ole ainoa jolla noutopisteeseen ohjaus välillä tökkii... Toivon mukaan toimivuutta parannetaan jatkossa.
 
Autodocilta varaosaa pistin tilaukseen 14.7, 16.7 18:46 sähköinen ennakkotieto malmössä ja vieläkään ei ole muutoksia tullut ja kuriirina tosiaan postnord. On kyllä äärimmäisen hidasta toimintaa jos ei tänään iltaan mennessä ole mitään muutosta asiaan, kun kuitenkin 19:00 aikoihin tulee 48h täyteen tuosta, kun autodoc on tuon paketin luovuttanut eteenpäin

Ja nopealla googletuksella näköjään en ole ainoa, aika huonoja arvosteluita saanut.
 
Tällä kertaa täytyy kehua DHL toimintaa. Eilen paketti lähti Italiasta klo 16.25 ja tänään klo 12 paketti oli minulla kädessä, ei huono. Sen verran autoin, että valitsin toimituksen DHL toimipisteeseen kotiinkuljetuksen sijaan.
 
Mielenkiintoisesti UPS:llä menee nuo arviot toimituspäivämääristä

934A1C54-9A13-4C18-B188-534A4594B3B6.png

Paketti siis lähtenyt nyt Tanskasta ja samaan vetoon toimituspäivämäärä muuttui Tiistaista perjantaille.
 
Tällä kertaa täytyy kehua DHL toimintaa. Eilen paketti lähti Italiasta klo 16.25 ja tänään klo 12 paketti oli minulla kädessä, ei huono. Sen verran autoin, että valitsin toimituksen DHL toimipisteeseen kotiinkuljetuksen sijaan.
Tälläisenä hätähousuna ei voi kuin arvostaa.
 
Mielenkiintoisesti UPS:llä menee nuo arviot toimituspäivämääristä

934A1C54-9A13-4C18-B188-534A4594B3B6.png

Paketti siis lähtenyt nyt Tanskasta ja samaan vetoon toimituspäivämäärä muuttui Tiistaista perjantaille.
Itsellä oli taas aika arvio ensi maanantaina mutta perjantaina oli jo kourassa. Tuli paketti Puolasta. Täytyy antaa kehut lähetille, joka soitti kun olin n. 10 min matkan päässä himasta, että olenko paikalla. Oli kuulemma juuri saapumassa paikalle. Suostui jäämään odottamaan mun saapumisen ja hirvee sähläys paketin saamiseksi vältettiin. :tup:
 
Itsellä oli taas aika arvio ensi maanantaina mutta perjantaina oli jo kourassa. Tuli paketti Puolasta. Täytyy antaa kehut lähetille, joka soitti kun olin n. 10 min matkan päässä himasta, että olenko paikalla. Oli kuulemma juuri saapumassa paikalle. Suostui jäämään odottamaan mun saapumisen ja hirvee sähläys paketin saamiseksi vältettiin. :tup:
Eiköhän tuokin mun paketti ole kädessä ennen perjantaita, tai sit voi kyllä kutsua jo hitaammaksi kuin Posti :)
 
"Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot." - Tampereen Liuttu eli UPS paketit on ainakin täysi vitsi.

Minulle oli eilen tulossa Liutun kautta paketti kotiin aikavälillä klo 14-20. Soitin aspaa klo 19 maissa ja kysyin, että onko paketti vielä tulossa ja virkailija sano että on. No kello löi 20 ja pakettia ei näy. Menin UPSin sivulle ja siellä lukee näin :"Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot." Alaovi on siis koodin takana kerrostalossa. Eikö vuonna 2019 kuljettaja osaa soittaa asiakkaalle ja kysyä, että voitko tulla avaa oven? Aivan varmasti yhteystiedot lukee paketin kyljessä, Amazonilta tilattu. Pistin palautetta spostilla ja tuli vastaus aamulla: "Kiitos viestistäsi ja syvimmät pahoitteluni toimituksen epäonnistumisesta. Ohjeistan kuljettajaa soittamaan sinulle tänään ennen toimitusta ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Toimitus tapahtuu klo 14-20 välisenä aikana."
Soitin aamulla aspaa uudestaa ja kysyin mikä homma, se muija joka oli vastannut spostiin vastas puhelimessakin...Kysyin samat kyssärit ja vastaus oli ettei kuljettaja mukamas ehdi soittaa kaikille asiakkaille ja eikä hän tiedä syytä miksei se ole eilen soittanut. Siis kuljettaja oli käynyt ovella tokassut että se on kiinni ja laitto seurantapalveluun 19:58 että yritetty toimittaa. Luulis nyt jos kerran on aikaa laittaa tilatiedot järjestelmään, niin on aikaa soittaaki.
Mitä tästä opimme:
-Liuttu Logistiikka on p*skaa ja sen aspa on p*skaa ja niitä ei kiinnosta kuluttajan ongelmat. Nostan hattua, jos samanlainen meininki on yrityspuolella.
-Liutulla ei varmistakkaa ole minkäänlaista reittihallintajärjestelmää, joka osais edes tunnin tarkkuudella arvioida paketin tuloaikaa ja lähettää sen perusteella tekstaria
-Pistin UPSille koodia, että vaihtakaa Tampereen kuriirifirma
-Asiakaspalvelupäällikölt selityksiä odotelles...

PS. Asiakkaan siis pitää itse soittaa aspaan ja varmistaa, että kuljettaja soittaa sun numeroon ja toimittaa paketin kello 16 jälkeen (JOS on sovittavissa). Eli asiakas joutuu tekemään aspan hommat, vaikka on itse maksanut siitä palvelusta. Käsittämätöntä.
 
"Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot." - Tampereen Liuttu eli UPS paketit on ainakin täysi vitsi.

Minulle oli eilen tulossa Liutun kautta paketti kotiin aikavälillä klo 14-20. Soitin aspaa klo 19 maissa ja kysyin, että onko paketti vielä tulossa ja virkailija sano että on. No kello löi 20 ja pakettia ei näy. Menin UPSin sivulle ja siellä lukee näin :"Kuljettajan on saatava turvaluokitus toimituksen tekemiseksi. Yritämme saada pääsytiedot." Alaovi on siis koodin takana kerrostalossa. Eikö vuonna 2019 kuljettaja osaa soittaa asiakkaalle ja kysyä, että voitko tulla avaa oven? Aivan varmasti yhteystiedot lukee paketin kyljessä, Amazonilta tilattu. Pistin palautetta spostilla ja tuli vastaus aamulla: "Kiitos viestistäsi ja syvimmät pahoitteluni toimituksen epäonnistumisesta. Ohjeistan kuljettajaa soittamaan sinulle tänään ennen toimitusta ilmoittamaasi puhelinnumeroon. Toimitus tapahtuu klo 14-20 välisenä aikana."
Soitin aamulla aspaa uudestaa ja kysyin mikä homma, se muija joka oli vastannut spostiin vastas puhelimessakin...Kysyin samat kyssärit ja vastaus oli ettei kuljettaja mukamas ehdi soittaa kaikille asiakkaille ja eikä hän tiedä syytä miksei se ole eilen soittanut. Siis kuljettaja oli käynyt ovella tokassut että se on kiinni ja laitto seurantapalveluun 19:58 että yritetty toimittaa. Luulis nyt jos kerran on aikaa laittaa tilatiedot järjestelmään, niin on aikaa soittaaki.
Mitä tästä opimme:
-Liuttu Logistiikka on p*skaa ja sen aspa on p*skaa ja niitä ei kiinnosta kuluttajan ongelmat. Nostan hattua, jos samanlainen meininki on yrityspuolella.
-Liutulla ei varmistakkaa ole minkäänlaista reittihallintajärjestelmää, joka osais edes tunnin tarkkuudella arvioida paketin tuloaikaa ja lähettää sen perusteella tekstaria
-Pistin UPSille koodia, että vaihtakaa Tampereen kuriirifirma
-Asiakaspalvelupäällikölt selityksiä odotelles...

PS. Asiakkaan siis pitää itse soittaa aspaan ja varmistaa, että kuljettaja soittaa sun numeroon ja toimittaa paketin kello 16 jälkeen (JOS on sovittavissa). Eli asiakas joutuu tekemään aspan hommat, vaikka on itse maksanut siitä palvelusta. Käsittämätöntä.

Sait siis autenttisen UPS-kokemuksen vaikka olikin alihankkija. Niillä UPS:n omilla kuskeilla kun UPS:n mukaan ei edes ole työpuhelimia millä voisivat soittaa asiakkaalle. Jatkoa varten kannattaa se ovikoodi tunkea siihen osoitteen lisäriville mukaan, niin poistuu edes yksi este toimitukselta.
 
Sait siis autenttisen UPS-kokemuksen vaikka olikin alihankkija. Niillä UPS:n omilla kuskeilla kun UPS:n mukaan ei edes ole työpuhelimia millä voisivat soittaa asiakkaalle. Jatkoa varten kannattaa se ovikoodi tunkea siihen osoitteen lisäriville mukaan, niin poistuu edes yksi este toimitukselta.
Nähtävästi....mut se et kotimainen firma ja sama homma oli 2017 vuonna, luulis että olisi tapahtunut kehitystä, mutta ei...

E: "Kuljettaja sanoi soittaneensa teille kaksi kertaa ja kävin tarkistamassa hänen puheluhistoriansa. Hän oli soittanut teille 19:56 ja oli osoitteessa odottanut vielä 2 minuuttia, jonka jälkeen oli muuttanut paketin statuksen. Valitettavasti tarkemmin en tiedä mitä tässä on tapahtunut, jos puhelimenne ei ole soinut."
Kunnon satusetä Liutun kuljetuspäällikkö - mitään soittoa ikinä tullukkaa itelle. Pelkkä puhetta vaan eikä mitään esim. kuvaa liitteenä mistä näkyisi mun puh.nro esim.

E2: sain kuvan, kuljettaja oli soittanut numeroon 358nönnönnööö, siis ilman + eli 358 ei ole enää suuntanumero vaan osa numeroo :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
:D

Yks paketti meinas lähteä postista takasin lähettäjälle, koska jostain syystä mulle ei koskaan lähetetty sitä paperilappua kotiin JA "puhelinnumero on väärä" - numerosta puuttui eka 0, eli siinä luki 50-5556666. Kuin nyt satuinkin katsomaan seurantanumerolla missä paketti viipyy ja ehdin hakemaan sen viimeisenä iltana.

UPSin kanssa nykyään menee täällä Turussa siinä mielessä hyvin että aika usein sieltä soittaa kuski etukäteen että olenko arkipäivällä kotona, jolloin voin pyytää toimittamaan paketin suoraan työpaikan varastohenkilölle. Sama kuski tuo meille muutenkin tavaraa päivittäin, niin tuossa ei ole tarvinnut enää tehdä suuria kevätjuhlaliikkeitä.
 
E2: sain kuvan, kuljettaja oli soittanut numeroon 358nönnönnööö, siis ilman + eli 358 ei ole enää suuntanumero vaan osa numeroo :facepalm:

Itselläkin pari kertaa viime viikkojen aikana käynyt niin että Liuttu ei ole soittanut toimitusta yrittäessä kuten yleensä on tehnyt, viestisi jälkeen alkoi heti epäilyttää onko sama kaveri kyseessä ja plussa puuttunut...
 
UPS:n Suomen aspasta sain ohjeen kiinnittää oveen valtakirjan lähetille, jos haluan että paketti jätetään oven eteen.

Ja kuten aikaisemmin todettua, My Choice ei toimi Suomessa kuin jollekin harvoille testiasiakkaille vaikka UPS:n sivuilla sitä tyrkytetään. Samaten UPS:n sivuilla rekisteröityminen ja omissa tiedoissa merkintä että paketin voi jättää ovelle ei auta mitään.

Testataan seuraavan paketin kanssa toimiiko valtakirja ovessa vai onko ninjakuriiri taas niin ninja, ettei sitäkään ehdi huomata.
 
Ja kuten aikaisemmin todettua, My Choice ei toimi Suomessa kuin jollekin harvoille testiasiakkaille vaikka UPS:n sivuilla sitä tyrkytetään. Samaten UPS:n sivuilla rekisteröityminen ja omissa tiedoissa merkintä että paketin voi jättää ovelle ei auta mitään.
Kyllä UPS My Choice minulla toimii (Tampere), tai ainakin tuo noutopisteeseen ohjaus (muita vaihtoehtoja en ole käyttänyt). Ihan tuolta UPSin sivulta otin käyttöön viime marraskuussa, enkä ainakaan tietääkseni ole mikään "testiasiakas".

Muutaman paketin kohdalla on UPS sekoillut mutta 90%+ menee asetusten mukaisesti suoraan noutopisteeseen.
 
Kyllä UPS My Choice minulla toimii (Tampere), tai ainakin tuo noutopisteeseen ohjaus (muita vaihtoehtoja en ole käyttänyt). Ihan tuolta UPSin sivulta otin käyttöön viime marraskuussa, enkä ainakaan tietääkseni ole mikään "testiasiakas".

Muutaman paketin kohdalla on UPS sekoillut mutta 90%+ menee asetusten mukaisesti suoraan noutopisteeseen.

UPS:n Suomen aspasta sanottiin mulle että My Choice on testikäytössä, voihan olla että olet tuossa ohjelmassa mukana ilman että sulle on siitä mitään sanottu. Tai sitten aspa puhuu puuta heinää, mikä ei yllättäisi mua. Mulle on nyt tulossa UPS:n toimitus, se ei näy millään My Choicessa vaikka osoite yms. tiedot matchaavat täysin.

Täällä päin on UPS:n toiminta muuten mennyt niin että muutama vuosi sitten vielä soitettiin joka kerta ennen toimitusta ja sovittiin milloin paketti tulee. Sen jälkeen homma meni niin, että paketti oli jätetty ilman mitään ilmoitusta oven eteen. Sen jälkeen ei enää jätetty oven eteen, vaan ninjakuriiri on käynyt oven takana 0,1 sekuntia ja häipynyt renkaat ulvoen paikalta.
 
Eiköhän tuokin mun paketti ole kädessä ennen perjantaita, tai sit voi kyllä kutsua jo hitaammaksi kuin Posti :)
Miten kävin tän kanssa?

Itellä vähän sama tilanne, että paketti tulossa samoja reittejä ja arvio oli torstaille (joka sekin aika hidas kun paketti lähti jo 31.7.). Viimeisin tieto on Departure Scan Kölnissä 3.8. ja nyt tänään sit muuttui arvio ensi viikon maanantaille.
 
Miten kävin tän kanssa?

Itellä vähän sama tilanne, että paketti tulossa samoja reittejä ja arvio oli torstaille (joka sekin aika hidas kun paketti lähti jo 31.7.). Viimeisin tieto on Departure Scan Kölnissä 3.8. ja nyt tänään sit muuttui arvio ensi viikon maanantaille.
Paketti tuli alkuperäisen arvioin mukaan tiistaina
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom