@latexii Mustikoiden ja marjojen keruu on aliarvostettua touhua, sori jos sulle jäänyt traumoja mun marjansyönnistä

Söin muuten just äskenkin välipalaksi oman pellon mansikoita (pakastimesta toki sulamaan otettuja) maitorahkan kera, kuten 3-4 kertaa päivässä on tapana (aamu, valinnainen aamu2, ip välipala, ilta. Yleensä toki marjalajikkeet vaihtelee, iltaisin tykkään yleensä eniten omien puiden kirsikoista, jotka olen toki pillillä tökkinyt kivet pois poiminnan jälkeen... Tai no yleensä mä poimin tikkailla/telineellä ja vaimo törkkii kivet veke samalla kun pakastepussittaa).
Kalasta puheen ollen - Ei alkanu edes tökkiä, kun söin just 5 lämmintä ateriaa peräkkäin eli pe 2x kalaa, la 2x kalaa ja su 1x kalaa (ja kaikkien kylkeen uunissa kasviksia erittäin värikkäästi, piti eilen illalla lasten takia vaihtaa hirven vasaan ihan rehellisten keitinpottujen ja aitojen pakasteherneiden kera). Mut joo, Busterin+välineiden hinnalla saa aika monta purkkia kalaöljyvalmisteita. Toki onhan kala (ja esim. silakat aina) suhteessa jopa aika halpaakin nykyään ja sen syönnistä on todistetusti paljon muutakin terveyshyötyä kuin pelkät rasvahapot. Toisaalta ihan hyvä, jos kana, nauta ja kala ois keskenään saman hintaista niin ku melkeenpä onkin, niin jos tän kummallisen markkinatilanteen vuoksi yhä useampi eksyis syömään oikeeta kalaa ja huomais sen makujen hienouden vaikka vs. makarooni/riisi+jauheliha+vitamiinit purkista.
Mun mielestä jokaisen kannattais pääosin suurimman aikaa olla syömättä purkeista mitään kapseleita tv. (tai pullosta tod.näk. arvokkaamman tuotteen prosessin sivu-/jätetuotteita, HUOM en sano, etteikö laadukkaitakin valmisteita ole, mutta kaikki eivät todellakaan ole vaan ihan silkkaa kuluttajan kusettamista), paitsi jos olis sairas tai/ja vanha ja todettu joku selkeä puutos/häiriö. Sittenkin lienee suurimmassa osassa valmisteita kiistaton fakta, että eniten se hyödyttää todennäköisesti valmistajaa, tukkuria ja myyjää lompakkopuolella (järjestys voi olla eri). Itse ostaja on vasta aika monentena jonossa, ehkä. Haittojakin voi olla (kalaöljyvalmisteilla tutkimusten mukaan). Miettis ennemminkin eri purkkivaihtoehtojen sijaan, että "mitä mun pitäis tehdä, jotta mä pystyisin syömään eri kalalajeja monipuolisesti osana säännöllistä suorastaan mehevän herkullista ja terveellistä ruokavaliota." Hiton hyväähän se kunnolla laitettu kala kuitenkin on ja hyvän makuinen safka on aina kiva asia.
Tää oli mun mielipide perustuen omaan käsitykseen maailmasta ja lukemistani tutkimuksista. Vähän niin ku noi marjat, niin en tunne myöskään ketään, kuka ois ittensä lihottanut tai terveytensä pilannut (paitsi vaimon veli ja täti on kala-allergikkoja

) liialla kalan syömisellä.