Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kengät toimi, tosin olis kyllä voinut ihan inasen verran olla enemmänkin korkoa, vähän vielä kiristää ala-asennossa.
Kyykky 135 ja mave 180 samassa setissä, reippaasti uusi yhteistulos vaikka takakyykkyä ei olekaan tullut tehtyä aikoihin.
Tilaa ne Legacy Lifter III:t sit kun saa 69 € tjsp. niin saat verrokkia. Adidas.fi outletista saa välillä (jos jaksaa kytätä) myös Powerliftejä tai Power Perfectejä halvimmillaan 40-60 € jos ei haitttaa joku pinkki väri. Myyny sit pois pari kymppiä kalliimmalla kun hetken käyttäny ja todennu ei-niin-hyviksi.
Joo pitänee testata nyt tarkemmin paljonko korkoa olisi täydellinen. En kyllä tänään jaksanut juuri lämmitellä tai verrytellä kun oli vain ns hupisetti, voi olla että oikeilla lämpillä tuosta vielä asettuu nykyisetkin kengät
Miten toi valmennus käytännössä toimii? Käydään jossain Teamsissa läpi treenejä vai livenä salilla?Nyt Black Week tarjoukset tulille ja Proteincompanystä lisäravinnetäydennykset kehiin. Alkaa moni olemaankin loppu nii hyvä tilailla tässä.
Muuten otin yksilövalmennuksen BAO-tiimistä tuossa syyskuun alusta ja vaikka maksaa maltaita (175€) niin en oo koskaan saanu näin hyvää kehitystä kroppaan.
Onks kenelläkään kokemusta vaan, että on tuossa BAO-tiimissä? Maksaa vissii jotain 115€, mutta pitkälle aikavälille voi olla, että muutan tämän. Pienet ne säästöt tässäkin jos homma toimii muutenkin!
Miten toi valmennus käytännössä toimii? Käydään jossain Teamsissa läpi treenejä vai livenä salilla?
En itse nosta kokopäätä tangonpäälle, vaan käytän leuan kärjen.
Saattaisi johtua liikkuvuudesta tuo ongelma, voisit kokeilla venyttää olkapäiden lihaksia sillointällöin.
Eteen-Sivulle ja taakse venytykset auttaa hyvin.
Eteen venytys- Kyykkytangosta kapea vastaote ja työnnät päätä tangon ali, jolloin venytys tulee rintalihaksiin, ei saa tuntua kipua muussa kuin lihaksissa.
Toinen eteenvenytys, hankala selittää mutta: Oikealla kämmenellä kurotat päänvierestä oikeaa lapaluuta, ja tässä asennossa kyynärpää seinää vasten, työntäen kyynärpäätä taakseppäin.
Taakse - kädet seläntaakse ristiin esim ja nosto ylöspäin vaikka telapuita hyväksikäyttäen(ote telapuista ja kyykkäät alaspäin), taaskaan ei saa tuntua kipua muualla kuin lihaksissa ja niissäkin vähän
Ja sivutaivutus on se perinteinen käsi kyynärpäästä 90 asteen kulmaan ja seinää vasten kierto avaten rintakehää.
Noin puolen vuoden treenin jälkeen paino on noussut joitain kiloja ja jotain näkyvää muutosta on ehkä saanut aikaan. Emmää tiijä, aika vähältä vaikuttaa. Se oli kyllä tiedossa että tuloksia varten pitää tehdä töitä. Mutta silti. Ainakin treenin jälkeen oon pyrkinyt syömään pian ja ruokavaliota olen vähän terveellisemmäksi muuttanut. Toisaalta kai tässä on geeneillä aika iso vaikutus. Mulla ei ole ylipainon kertyminen ollut koskaan ongelma, että näkyykö sama tässäkin?
Toi on käsittääkseni sen verran yksilöllistä, että paha sanoa onko kehitys ollut millä tasolla. Eipä vuoden treeni itselläkään silleen silmiinpistävästi näy jos siis vertaa niihin kymmeniin ja kymmeniin sosiaalisen median reelseihin, joissa näytetään millainen Zac Efron -kroppa on saatu aikaan puolessa vuodessa, vaikka ikinä ei olisi ennen koskenut painoihin. Noi on niin harhaanjohtavia, että jos niihin omaa kehitystä vertaa, niin menee metsään.Noin puolen vuoden treenin jälkeen paino on noussut joitain kiloja ja jotain näkyvää muutosta on ehkä saanut aikaan. Emmää tiijä, aika vähältä vaikuttaa. Se oli kyllä tiedossa että tuloksia varten pitää tehdä töitä. Mutta silti. Ainakin treenin jälkeen oon pyrkinyt syömään pian ja ruokavaliota olen vähän terveellisemmäksi muuttanut. Toisaalta kai tässä on geeneillä aika iso vaikutus. Mulla ei ole ylipainon kertyminen ollut koskaan ongelma, että näkyykö sama tässäkin?
Nyt kaikki isoreitiset kyykkysepot huomiot verkkariostoksille BF - Sportheavy.fi Gasp Original Mesh pants 29 € ym.
Ei noilla Gaspin harmaillakaan kehtaa missään näyttäytyä, mutta on ne mukavat päällä - tälläkin hetkellä.Mä en yleensä tykkää kuluttaa rahojani "turhaan", mutta tarvis uudet pieruhousut ku kympin Prisman housut alkaa olee jo sennäköiset, että ei kohta uskalla julkisesti näyttäytyä.
Ei noilla Gaspin harmaillakaan kehtaa missään näyttäytyä, mutta on ne mukavat päällä - tälläkin hetkellä.
Mä en yleensä tykkää kuluttaa rahojani "turhaan", mutta tarvis uudet pieruhousut ku kympin Prisman housut alkaa olee jo sennäköiset, että ei kohta uskalla julkisesti näyttäytyä.
Noi on ihan *aatanan hyvät, kun ei ole tosiaan muut kuin Gasp ja Better Bodies tehnyt kunnon verkkareita vuosikausiin ja alkaa Addun vanhat 3-raitasetkin olemaan paskottu. Nykyverkkarit on sellasia perseestä matalia joustamattomia pillihousuja, että huh ja on se väärin kun 178cm/84 kg kaveri tarvii niissä joku XXL (Gaspissa riittää L vallan mainiosti). Ja vetoketjutaskut tottakai löytyy... En pidä myyntipuheita, mut noi on tohon hintaan ihan törkeen loistavat. Joskus kytännyt, että mistä saa edes tohon 49,90 € niin tilaan...
Edellä tuotiin esiin myös syöminen. Se on varmaan eräitä isompia asioita joissa itse olen välillä mennyt metsään, mutta vähintään sen gramman per painokilo proteiinia on kuitenkin tullut melkein vahingossa huonoimpinakin päivinä. Jos ihan lihaserottavuutta haluaisi selkeämmin, niin sitten etenkin pitää katella syömiset kuntoon.
Toi on käsittääkseni sen verran yksilöllistä, että paha sanoa onko kehitys ollut millä tasolla. Eipä vuoden treeni itselläkään silleen silmiinpistävästi näy jos siis vertaa niihin kymmeniin ja kymmeniin sosiaalisen median reelseihin, joissa näytetään millainen Zac Efron -kroppa on saatu aikaan puolessa vuodessa, vaikka ikinä ei olisi ennen koskenut painoihin. Noi on niin harhaanjohtavia, että jos niihin omaa kehitystä vertaa, niin menee metsään.
Venytteleekö täällä kukaan salitreenin jälkeen? Onko siitä mitä hyötyä. Jos 10min venyttelyn tekisi lopuksi niin mitä venytysliikkeitä siinä kannattaisi olla.
Täytyypä ottaa korvan taakse. On ollut vähän epäselvää, että miten toi päivittäinen proteiini on parasta jakaa. Jossain sanotaan, että 30-50 gramman kerta-annokset voi mennä hukkaan, jossain taas sanotaan päinvastoin. Aina ei myöskään ota selvää, onko tarkimmat ohjeet tehty jotain spesifiä lajia ajatellen vai kenelle tahansa. Omissa aterioissa proteiinimäärät on yleisimmillään olleet siinä 20-30 gramman hujakoilla. Välillä tuntuu, että 1,5-2 grammaa per painokilo vetäessä on jatkuvasti vähän täysi olo. Tai jotain turvonneen ja täyden väliltä. Ei toki aina, mutta kuitenkin. Olen yli 193 cm pitkä ja paino sen takia huitelee 97-100 kilossa, joten se vaadittu proteiinimäärä ei ole ihan vähäinen. Proteiinia olen pääosin saanut 10 % jauhelihasta, kalkkuna-/kinkkuleikkeleistä, kananmunasta, sen mitä puuroannoksista jogurtteineen, pellavansiemenineen ym. tulee ja välillä M-Nutritionin 2Whey Proteinista. Mutta jää se kieltämättä joinain aikoina lähemmäs sitä grammaa kuin kahta.Gramma on aika vähän. 1.5g+ per painokilo päivässä olis hyvä saada, jos aikoo optimoida lihaskasvua. Elimistö käyttää leusiinin määrää signaloimaan proteiinisynteesin aloittamista. Leusiinilla on minimimäärä per ateria missä proteiinisynteesi alkaa. Jos ei tule riittävästi hyvälaatuista proteiinia per ateria niin proteiinisynteesi jää käynnistymättä/minimoituu. Tätä on konkreettisesti tutkittu vanhuksilla. Söivät samat ruuat mutta joko yksi isosti proteiinipitoinen ateria tai monta vähän proteiinia sisältävää ateriaa(sama proteiinimäärä per päivä kuitenkin). Yhden ison proteiinimällin syöneet ylläpitivät lihasmassaa paremmin kuin ne joilla sama määrä proteiinia oli pilkottu moneen ateriaan.
About 30-50g hyvälaatuista proteiinia per ateria on aika hyvä nyrkkisääntö proteiinisynteesin optimointiin. En lähtis alle 30g hyvälaatuista proteiinia aterioihin, jos tavoite on kasvattaa lihasta. En myöskään lähtis syömään niin vähän että paino junnaa paikallaan, kun ei lihas tyhjästä kasva optimaalisesti vaikka aloittelija voi tehdä jotain ylläpito ja jopa miinuskaloreillakin.
Syöminen nykyään on helpompaa kuin ennen. On tutkittu ja tiedetään että elimistö kompensoi vuorokausi ja viikkotasolla puutteita. Aloittelija varsinkin voi kasvaa varsin hyvin syömällä vain yhdenkin ison aterian(kunhan niitä kaloreita ja raaka-aineita tulee tarpeeksi) versus mitä ennen kuviteltiin. Hyvä ateriamäärä per vuorokausi lienee 3 tai 4. Isommasta ateriamäärästä saa hyvin marginaalisesti lisää boostia kasvuun.
Toi on tosiaan kyllä niin näkökulmasta kiinni, omaan silmään toi valaanrasvakuva on sellanen, että jospa joskus vuosien päästä siihen päästään niin voi olla tyytyväinen. Sitä juuri tarkoitin, että paljon netissä on näitä kehitysvideoita, joissa ei välttämättä tuoda esille, että pohjalla on 20 vuotta treeniä. Toki sen itse tajuaa jossain määrin mutta kuitenkin. Omalla kohdalla on juuri se ns. pohjakunnon rakentaminen vasta menossa ja siihen liittyy lihaskasvun lisäksi paljon muutakin, kuten liikkuvuuden kehittämistä. Ja mitään sellasta kovin valmista pohjakuntoa jostain säännöllisistä harrastuksista ei hirveästi ollut, jos ei vapaa-ajan lenkkeilyä lasketa.Nämä on tosiaan usein todella henkilöstä riippuvaisia, mutta sitä pohjatöiden määrää ei voi ikinä vähätellä. Ei se kova kondis tule puolen vuoden tai edes vuoden jälkeen vaan usein vaatii useiden vuosien kovaa duunia ja sittenkin se oma genetiikka voi hyvin pitkälle määritellä miten ne tulokset ja lihaskasvu näkyy kropassa ulospäin. Esim. nivelten kiinnityskohdat jos ei vain ole optimaaliset niin lihas "ei näytä" isolta vaikka kuinka olisi voimaa ja kokoa. Tärkeintä on minusta kuitenkin se aloittaminen ja sinikkäästi jatkaa harrastusta niin kyllä se jossain vaiheessa palkitaan
Alla oma esimerkki tämän vuoden kuntokuurista. Aloituskunto oli omalla mittapuulla luokkaa "valaanrasva" tämän vuoden alussa. Korona oli itselle todella pahaa aikaa ja silloin treeni kärsi todella pahasti, joka näkyi pitkään sen jälkeenkin. Motivaatio kuntoiluun oli alhaalla ja ruokavalio oli aivan perseellään ja herkkuja sekä alkoholia kului runsaasti. Aamupaino huiteli siellä reilussa 90 kg:ssa, jossa on itselle se noin 10kg ainakin liikaa. Vuoden alussa päätin ottaa itseä niskasta kiinni ja laitoin ensimmäisenä ruokailun kohdilleen, jonka myötä myös motivaatio liikuntaan taas palasi. Alkoholia on mennyt ihan minimit tänä vuonna ja koko vuoden aikana vähemmän kuin edeltävinä saattoi mennä kuukaudessa. Herkuttelua en ole kokonaan kieltänyt oman pääkopan jaksamisen takia ja parin viikon välein olen sallinut kaiken mahdollisen määriä katsomatta. Pitkässä juoksussa tällä ei ole kuitenkaan ollut kovin suurta vaikutusta, kunhan se arjen ruokavalio on taas laitettu heti kuntoon.
Kuvassa vasemmalla siis alkuvuoden kunto. Painoa en tarkalleen muista, mutta yli 90kg se kuitenkin oli. Kaksi kuvaa oikealla on sitten tämän hetken tilanne ja kondis on oman historian "parhaimpia". Ajattelin jatkaa samalla kaavalla ensi kesään asti. Kannattaa toki muistaa, että ekassa kuvassakin "pohjia" on tehty se parikymmentä vuotta.
Täytyypä ottaa korvan taakse. On ollut vähän epäselvää, että miten toi päivittäinen proteiini on parasta jakaa. Jossain sanotaan, että 30-50 gramman kerta-annokset voi mennä hukkaan, jossain taas sanotaan päinvastoin. Aina ei myöskään ota selvää, onko tarkimmat ohjeet tehty jotain spesifiä lajia ajatellen vai kenelle tahansa. Omissa aterioissa proteiinimäärät on yleisimmillään olleet siinä 20-30 gramman hujakoilla. Välillä tuntuu, että 1,5-2 grammaa per painokilo vetäessä on jatkuvasti vähän täysi olo. Tai jotain turvonneen ja täyden väliltä. Ei toki aina, mutta kuitenkin. Olen yli 193 cm pitkä ja paino sen takia huitelee 97-100 kilossa, joten se vaadittu proteiinimäärä ei ole ihan vähäinen. Proteiinia olen pääosin saanut 10 % jauhelihasta, kalkkuna-/kinkkuleikkeleistä, kananmunasta, sen mitä puuroannoksista jogurtteineen, pellavansiemenineen ym. tulee ja välillä M-Nutritionin 2Whey Proteinista. Mutta jää se kieltämättä joinain aikoina lähemmäs sitä grammaa kuin kahta.
Toi on tosiaan kyllä niin näkökulmasta kiinni, omaan silmään toi valaanrasvakuva on sellanen, että jospa joskus vuosien päästä siihen päästään niin voi olla tyytyväinen. Sitä juuri tarkoitin, että paljon netissä on näitä kehitysvideoita, joissa ei välttämättä tuoda esille, että pohjalla on 20 vuotta treeniä. Toki sen itse tajuaa jossain määrin mutta kuitenkin. Omalla kohdalla on juuri se ns. pohjakunnon rakentaminen vasta menossa ja siihen liittyy lihaskasvun lisäksi paljon muutakin, kuten liikkuvuuden kehittämistä. Ja mitään sellasta kovin valmista pohjakuntoa jostain säännöllisistä harrastuksista ei hirveästi ollut, jos ei vapaa-ajan lenkkeilyä lasketa.
Halpa ja hyvä proteiininlähde ruokalistalle on mielestäni kikherneet. 19g/100grammaa kohti. Myös hyvin kuitua ja mm. Potassiumia. Toki ei kaikille palkokasvit sovi ja ei maku herneestä juurikaan eroa, mutta Lidlissä purkki valmiiksi liotettuja kikherneitä 79snt. S-kaupoissa liottamattomat parin euron luokkaa.
Btw. Tuolla valmiiksi liotetun kikherneen nesteellä voi korvata valkuaiset esim. Leivonnassa.. Exä teki aikanaan siitä marenkia
Täytyypä ottaa korvan taakse. On ollut vähän epäselvää, että miten toi päivittäinen proteiini on parasta jakaa. Jossain sanotaan, että 30-50 gramman kerta-annokset voi mennä hukkaan, jossain taas sanotaan päinvastoin.
1.6-2.4g/kg protein is better for building muscle: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/28698...
Intakes up to 3.5g/kg LBM may increase muscle mass: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33300...
Protein needs increase during exercise and energy restriction: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/31794...
Layne Nortonin vastauksen kanssa voi mennä pankkiin. Videon lähteet lainauksessa. Proteiinisynteesi maksimoituu 20g-30g kerta-annoksella. Lihaksenrakennus maksimoituu hieman isommalla määrällä. Asia riippuu myös proteiinin laadusta. Videolla hyvä selitys. Ennemmin syö hieman liikaa kuin liian vähän. Ylimääräinen protsu muutetaan energiaksi/läskiksi niin ei se hukkaan kuitenkaan mene.
Viikottainen tai siis pidempiaikainen proteiininsaanti ratkaisee, kyllä kroppa kasvattaa lihasta vaikka olisit OMAD-pätkäpaastolla. Oikea-aikainen ravintoaineiden saanti on pitkälti vain markkinointitarpeisiin mietitty, tai aivan huipputasolle jossa ulosmitataan se viimeinenkin suorituskyky.
Varsinkin punainen liha ei sieltä ruoansulatuksesta mitenkään nopeasti pilkkoudu, vaan sitä proteiinia tulee sieltä käytettäväksi pikkuhiljaa.
Toi on käsittääkseni sen verran yksilöllistä, että paha sanoa onko kehitys ollut millä tasolla. Eipä vuoden treeni itselläkään silleen silmiinpistävästi näy jos siis vertaa niihin kymmeniin ja kymmeniin sosiaalisen median reelseihin, joissa näytetään millainen Zac Efron -kroppa on saatu aikaan puolessa vuodessa, vaikka ikinä ei olisi ennen koskenut painoihin. Noi on niin harhaanjohtavia, että jos niihin omaa kehitystä vertaa, niin menee metsään.
Kaurapuuro on kyllä yksi niistä parhaista hiilareista, jota voi suuhunsa laittaa Viimeiset 5-6 vuotta olen syönyt käytännössä lähes joka aamu kaurapuuroa eikä siitä ole ollut mitään haittaa dietilläkään. Vaikka riittävä proteiini on tärkeää ja törkeitä ylimääriä hiilareita kannattaa välttää dietillä, niin omasta mielestä kumpaakin vähän liioitellaan. Mä en ole viimeiseen vuoteen laskenut makroja ollenkaan vaan hihavakiolla arvoinut päivän kalorit ja yrittänyt varmistaa, että joka ruualla on proteiinia jossakin muodossa saatavilla ja hiilarit ovat pääosin hyvistä lähteistä ja silti dietti on sujunut ihan mallikkaasti ja tuloksia tullut. Ehkä hifistelemällä makrot juuri optimaaliseksi olisi tulokset saattanut olla marginaalisesti paremmat, mutta toisaalta se olisi tehnyt harrastuksesta ja elämästä liian "raskasta".Pavut on kyllä hyvä protskulähde, tulee liian vähän käytettyä kun haluan nauttia riisistä, perunoista ja ruisleivästä ilman että hiilarit menee yli 200g per päivä. Ehkä sitten painonpudottelun jälkeen voisi taas ottaa niitä enemmän mukaan, samalla kun ottaa kaurapuuron takas aamuruoaksi.
Pari vuotta tullut ahmittua kaurapuuroa aamupalaksi ja toisinaan päivälliseksikin. Todella hyvää kunhan löytää omaan makuun sopivat hiutaleet tai mieluummin ryynit(steelcut oats). Toisinaan tulee tehtyä kaurapuuro 50/50 lihaliemi/vesi. Paistinpannulla jotain lihaa+kananmunaa+sienet ja vähän jotain sipulinvartta. Lopuksi sotkee osan lihasta puuron sekaan ja loput puuron päälle. Suolainen kaurapuuro oivaa vaihtelua riisi/peruna/... setin lisäksi.Kaurapuuro on kyllä yksi niistä parhaista hiilareista, jota voi suuhunsa laittaa Viimeiset 5-6 vuotta olen syönyt käytännössä lähes joka aamu kaurapuuroa eikä siitä ole ollut mitään haittaa dietilläkään. Vaikka riittävä proteiini on tärkeää ja törkeitä ylimääriä hiilareita kannattaa välttää dietillä, niin omasta mielestä kumpaakin vähän liioitellaan. Mä en ole viimeiseen vuoteen laskenut makroja ollenkaan vaan hihavakiolla arvoinut päivän kalorit ja yrittänyt varmistaa, että joka ruualla on proteiinia jossakin muodossa saatavilla ja hiilarit ovat pääosin hyvistä lähteistä ja silti dietti on sujunut ihan mallikkaasti ja tuloksia tullut. Ehkä hifistelemällä makrot juuri optimaaliseksi olisi tulokset saattanut olla marginaalisesti paremmat, mutta toisaalta se olisi tehnyt harrastuksesta ja elämästä liian "raskasta".
Suomesta en itse ole löytänyt oikein kunnollisia "rolled oatseja" joihin tottui jenkeissä asuessa. Lähimpänä näitä on Myllyn Paras Iso Kaurahiutaleet, joissa on selkeästi karkeampi rakenne kuin pikakaurapuurossa, joka menee aina liisteriksi rakenteeltaan.
Tuo BAO2One (119€ /kk) ois tarkoitus kohta koeponnistaa.Onks kenelläkään kokemusta vaan, että on tuossa BAO-tiimissä? Maksaa vissii jotain 115€, mutta pitkälle aikavälille voi olla, että muutan tämän. Pienet ne säästöt tässäkin jos homma toimii muutenkin!
Nyt pitää kehua vaakaa, ostin nimittäin Withings Body Smart -kehoanalyysivaa-an 84,90 €:lla (Omron BF511 näyttö hajos) ja kerrankin kotivaaka, mikä näyttää rasvaprosentiksi about saman kuin Inbody!!! Tää vaaka näyttänyt nyt ekat punnitukset aina sama 17,9 % vs. edellinen Inbody mulla 17,jotain + aiemmon jollain Tanitalla samaa luokkaa oli myös (Omron BF511 näyttää 21-25 % riippuen siitä miten kovaa treenannu tai ehkä joku muu arpajaisgeneraattori siinä). Ja menee helposti (koko perheen kehitys/historia) talteen wifillä äppiin ja äppi hyvä ja toimiva.
Mentulan rasva% oli 21 ennen kisoja inbodyn mukaan... hyvin se tietää.Pieni pelko että "rikkinäinen kellokin on välillä oikeassa" - kun lukee arvosteluja netistä niin aikalailla lottogeneraattorilta vaikuttavat niin Garmin, Withings kuin muutkin. Inbodykin toki vain vähän parempi lottogeneraattori, lieneekö siitäkään mitään vertaisarviointia vs pihdit?
Pieni pelko että "rikkinäinen kellokin on välillä oikeassa" - kun lukee arvosteluja netistä niin aikalailla lottogeneraattorilta vaikuttavat niin Garmin, Withings kuin muutkin. Inbodykin toki vain vähän parempi lottogeneraattori, lieneekö siitäkään mitään vertaisarviointia vs pihdit?
DEXA (DXA) Scan: Bone Density Test. A DEXA scan is an imaging test that measures bone density (strength). DEXA scan results can provide helpful details about your risk for osteoporosis (bone loss) and fractures (bone breaks). This test can also measure your body composition, such as body fat and muscle mass.
Kumpi teistä on raskaampi liike kyykky vai mave?
Omalla kohdalla kyykky on vähän raskaampi. Liike kestää kauemmin niin hengitys on vaikeampaa.
No itselleni kyykky aivan selkeästi. Siinä kun nostan kuormaa X suuremman matkan kun mavessa.Kumpi teistä on raskaampi liike kyykky vai mave?
Omalla kohdalla kyykky on vähän raskaampi. Liike kestää kauemmin niin hengitys on vaikeampaa.
Oon tehnyt venyttelyt ja liikkuvuutta, esim. lantion seudun liikkuvuutta erikseen ja yleensä jonkun kevyen kävelyn päälle himassa. Harvemmin jaksaa salitreenin yhteyteen jäädä enää venytteleen.Venytteleekö täällä kukaan salitreenin jälkeen? Onko siitä mitä hyötyä. Jos 10min venyttelyn tekisi lopuksi niin mitä venytysliikkeitä siinä kannattaisi olla.
Vielä pahemmat saa kyllä Concept2 RowErgillä ku vetää 500 m niin paljo ku sielusta lähtee Kerran tarvittiin vaimo taluttaan autotallista talon puolelle (ainakin 10 m matka) ja siitä jääkylpyyn. Hapotti niin *itusti et meinas kuolla.
Kyykky toistaiseksi. Katsotaan sitten joidenkin vuosien päästä, kun on edetty vähän miehekkäämpiin painoihin. Kyykky jotenkin vetää herkemmin joka toistolla ison osan puhdista pois. Kai se on toi mitä masaf2 sanoi, että kyykyssä on romut niskassa koko ajan ja ainakin omissa sarjoissa menee enemmän energiaa siihen, että pitää koko pakan kunnossa joka hetki.Kumpi teistä on raskaampi liike kyykky vai mave?