Kaikkihan riippuu kaikesta, mikä on kelläkin normileveys, välitykset jne...
Atm toi on esim. mulla ja treenikaverilla (sillä ollut olkapäävaivoja ja toinen puoli puukotettukin, meni Sami Niskaselle vasta toisen puolensa kanssa ja siitä tulikin parempi kuin puukkoa saanut) hyvä joka toisen kerran penkkimuoto/APUliike, varsinkin kun olen vahva siinä. Saa rasitusta eri kohtaan ja mulla varsinkin kiertäjät hengähdettyä ja vanha luulon mukaan rintakin aktivoituu enemmän.
Siihe leveen penan (pp+3...4 eli sen verran sormien lkm ulommas/puoli) päälle hyvä vetää lisäpainoleuat ja viimeistellä sen jälkeen pecdeckillä - ja sitäkään ei juu sais tehdä, olkapäät menee jos liian syvälle päästää. Välillä hyvä tehdä venytysmielessäkin sen kaltaista kevyemmät painot lattiaan asti ja sitten taas toisella kertaa kovempaa parempien oppien mukaan.
Asiasta kukkaruukkuun... Eihän sitä sais tehdä mitään jos kaikki ohjeet lukis kaikkialta saatika kuuntelis/uskois kaikkia ihmisiä.
Eniten saa kommenttia siitä kun 83-kilosena tekee jullea yli markan sarjapainolla 5x10 setit, aina joku kyselemässä et "aika kovat setit et eiks tos mee selkä" - "tässä sitä just vahvistetaan". En tiedä ketään enkä oo nähny edes videota, missä menis jolla kulla jullettaessa (vedon apuliikkeenä sen päälle) selkä. Mut sit kun aivastaa tai nostaa koiranruokasäkkiä marketin pihassa niin huonosti käy. Moni vaan luulee, että on huonoksi selälle/olkapäille/paikalle x/itselleen vahvistaa niitä.
Saahan sitä jatkuvasti joltain randomeilta muutakin kommentia (vaikkei tunne, eikä kysy mitään):
"Mä en tee kyykkyä enää ku selkä on kipee mut sillon ku tein niin meni helposti 200" (ja ens kerralla se on eri luku ku ne unohtaa kelle tekosyyt selitetty)
"Onneks mun ei tarvi enää tehdä tommosia" (kylän suosituin pt, joka teettää mummoilla pääliikkeenä vipareita eteen, vipareita sivulle, vipareita eteen kantapäät korokkeella)
"Ai sul on vaan ton verran toi penkki, tiiän yhen joka penkkaa enempi"
"Sun kantsis tehä vaan sotilaspenkkiä niin nousis paljo vähemmän, ku toi kaari ja jalat maassa auttaa"
"Sumo on kusettamista" (vedin toistakymmentä vuotta pertsalla kunnes siirryin sumoon ja oon kusettanut sillä itteni 1,5 vuodessa jo 5 kg ohi pertsan enkan).
"Mun ei tarvi kyykätä ku käyn pelaamas säbää." (<-ilmoitti mulle ohimennen kyykkyräkille tämän, vaikkei oltu koskaan ikinä ennen nähty. Ja tän 2-metrisen nuoren kaverin näin seuraavan kerran leikkaussalissa kun vaimon masusta poikaa leikattiin ulos ja kysyttiin et saaks lääketieteen opiskelijat tulla kattomaan sektiota niin sieltähän tämäkin nuorimies tuli ja näky olevan gynekologian opiskelija...)