Itse salitreeniä olen harrastanut noin 2-3 vuotta, mutta vasta tämä vuosi (2019) on mennyt ensimmäistä kertaa tositarkotuksella. Ruoka on itsellä kondiksessa, koska yhdessä vaiheessa elämää painanut 187cm pitkänä 110 kiloa ja se oli pelkkää läskiä. Siitä laihuttelin 90 kg jonka jälkeen elämä ollut edestakas jojottelua painossa, kunnes lopetin discossa käymisen A.K.A ryyppäämisen kesällä. Jojottelu loppui siihen hetkeen. Syön vaihtelevasti 2500-4000 kalorin väliin ruokaa riippuen reeneistä. Makrot katson silleen, että proteiinia 2xpaino ja rasvaa 1xpaino maksimissaan. Hiilaria en seuraa. Olen erittäin tietoinen syömästäni ruuasta ja syön pääsääntösesti puhdasta, terveellistä ruokaa. Urheilen 4x salitreenit viikkoon ja 2-3h sulkapalloa viikkoon. Tällä hetkellä paino 94 pinnassa ja olen suhteellisen tikissä. Vielä kesällä painoin 105 kiloa ja olin tuhdissa kunnossa.
Mielestäni olen tekniikat hinkannut kokeneen salityypin kanssa kohdalleen muutama vuosi takaperin. Tykkäsin testata loppukeväästä maksimeja. Tällä hetkellä penkkimaksimi on 107.5kg, kyykyssä meni 170kg, Mavessa 185kg ja pystypunnerruksessa 77.5kg
Miltä oma kyhäämäni saliohjelma kuulostaa? Onko ohjelma näin "kokemattomalle" liian monimutkainen? Pitäisikö ohjelmaa yksinkertaistaa hieman? Itsellä on hieman ollut välillä tunne, että neljä kertaa viikkoon on liikaa ja saliohjelma on liian hifistelevä. Bile-elämän jäämisen takia haluaisin tämän salihomman ottaa tosi vakavasti
Pyrin joka viikko laittamaan lisää painoa tankoon tai enemmän toistoja. Tähän mennessä kyseinen kaava on toiminut.
Suuntaa-antava tämänhetkinen saliohjelma
Rinta
Penkki 4x8
Vinopenkki 4x5
Ristikkäistalja 4x12
Sitten se rintakääntölaite jonka nimeä en vieläkään tiedä 3x10
Selkä+haukka
Mave 5x8
Yhden käden soutu laitteessa 4x8
Ylätalja 3x10 tai 4x8
Lopuksi 4x12 yhden käden soutu supersarjana
Hauiksia 3x5 scotissa tangolla
Hauiskääntö myötäotteella scotissa 3x10
Jalkapäivä
Kyykkyä tein 4x8, mutta aina en pysty tekemään johtuen nuorena sattuneesta nilkkavammasta, jonka takia nilkka on hieman oudossa asennossa. Tämän takia olen kyykyssä varovainen enkä tee sitä säännöllisesti
Jalkaprässi 4x10
Reiden ojennus 4x8
Reiden koukistus 4x10
Pohkeet 5x12
Olkapäät+ojentajat+Hauis
Pystypunnerrus 4x8
Vipunostot taakse ja sivulle 3x10
Dippi 3x8 lisään aina tuntuman mukaan toistoja tai sarjoja
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla 4x8
Ojentajapunnerrus taljassa 4x10
Hauiskääntö vasaraotteella 3x10
"21" hauiskääntösarja x 3