Panes tälle joku lähde, kiinnostaisi tutkia. Itse käyn säännöllisesti mittauttamassa mm. testot / estrot / prolaktiinit ja kasvuhormonitasot ja rahaa menee jokunen huntti.
Kilpailukaudella laboratoriossa tehtävän doping-testin hinta on yleensä noin 200 euron tietämillä. Perustestissä tutkitaan esimerkiksi anaboliset steroidit, piristeet, nesteenpoistolääkkeet, huumaavat särkylääkkeet ja kannabinoidit. Aikaa testiin kuluu yleensä vähintään vuorokausi. @ tekniikkatalous.fi
Voin etsiä sen lähteen joku päivä kun paremmin aikaa.
Se doping-testi jolla pyritään erottamaan elimistön ulkopuolelta annettu kasvuhormoni on todella paljon monimutkaisempi kuin se testi jolla mitataan vain kasvuhormonin pitoituus. Kasvuhormonin pitoisuuden mittauksella ei voi sen doping-käyttöä paljastaa kun sen pitoisuus vaihtelee todella paljon.
Kasvuhormonitestin hinnan vuoksi ne ovat testanneet sitä aikaisemmin ainakin lähinnä jossakin arvokisoissa tyyliin olympialaiset.
Doping-testejä ei voi muuten teettää itse niin että maksaisi sen testin itselleen ja saisi sitten tuloksetkin itselleen. Eivät ainakaan akreditoidut doping-laboratoriot ala millekkään jos joku sellaista ehdottaa. Luultavasti olisi aika kysytty palvelu kun testattujen lajien urheilijat ottaisivat itse testejä ja selvittelisivät miten kauan itsellä joku kieleltty aine näkyy positiivisena doping-tuloksena ja milla toisella lääkeaineella minkäkin peittely onnistuu.