Kulttuurin rikastuminen

Tila
Keskustelu on suljettu.
Tietysti syntyvyys pitäisi saada nousuun suomessa.
Ei, vaan se pitäisi saada muuallakin laskuun. Maapallo ei kestä kunnolla edes nykymäärää ihmisiä elintason noustessa. Länsimaissa ihmisten määrä pienenisi ilman kehitysmaista tulevaa muuttoliikettä ihan sopivasti. Se vähän laskisi elintasoa, mutta ei dramaattisesti, vaikka muulla toki pelotellaan. Joka tapauksessa enemmän kehitysmaiden väestönsiirto tänne laskee sitä ja monta muutakin asiaa.

Ei, vaan se pitäisi saada muuallakin laskuun. Maapallo ei kestä kunnolla edes nykymäärää ihmisiä elintason noustessa. Länsimaissa ihmisten määrä pienenisi ilman kehitysmaista tulevaa muuttoliikettä ihan sopivasti. Se vähän laskisi elintasoa, mutta ei dramaattisesti, vaikka muulla toki pelotellaan. Joka tapauksessa enemmän kehitysmaiden väestönsiirto tänne laskee sitä ja monta muutakin asiaa.
Vai että maapallo ei kestä? Olen ajatellut, että maapallo kyllä kestää ihmisten(kin) häviämisen? :confused:

Kyllä suomessa voi lisääntyä huoletta. Mielestäni se on kansalaisvelvollisuus.

Vitut tarvitse yhtään lisääntyä. Eikä yhtään muukalaista ottaa tänne paremman elintason maihin. Sama abwakeneeri afrikassa kuluttaa siellä helvetisti vähemmän, mutta muuttaessaan tänne meille, on kulutus saman verran, kun niille tarjotaan ja kustannetaan heille tämä sama öykkärielintaso joka kuluttaa ja kuormittaa.

Suomi harvaan asuttu maa? Läntisessä naapurimaassa, joka sekin liian tiheään asuttu, mutta nekin ovat Tukholman etelä puolella. Näillä leveysasteilla mitä Suomi on, on 5,5milj - on hyvä vaan että syntyvyys laskee.

Ihan näin pizza-ahmattina tuli vaan mieleen että miten pizzanpaistajat voivat koskea sianlihaan mulle pizzaa tehdessään? Siis tilaan aina Ahmedeilta, joko maallistuneita muslimeja tai sitten eivät välitä kun tulee asiakkaalle eikä omaan käyttöön?
Turkiye poikia kiinnosta pätkääkään uskonto. EIkä muitakaan muhamettilaisia. Tai ainakaan siihen asti kunnes joku jossakin tuomitsee Mohammadin pedofiiliksi, Islamin pimeäksi ja Koraanin vessapaperiksi. Tuolloin nousevat myös ne "maallistuneet" muslimit barrikaadeille.

Radiossa mainostavat Unicefin hätäkeräystä, jossa mainitaan muutama muukin maa. Tuollainen keräys on valitettavasti vain pieni laastari, kun Afrikka on järkyttävän ylikansoittunut ruoan tuotantoon nähden.
auttais kanssa jos ne afrikkalaiset oppisivat manaviljelyä etc ... mutta ei ne osaa

Joo siksihän kehitysapua annetaan.
olisihan se parempi jos kehitysapuna hoidettas sikäläistä ruokatuontapuolta kuntoon ...versu suomen tasolla parhaat palat: kustannetaan päälliköiden krokotiilinahkaset kengät ja lähetetää perää koodaribussi esittelemään millainen on tietokone

Vai että maapallo ei kestä? Olen ajatellut, että maapallo kyllä kestää ihmisten(kin) häviämisen? :confused:
Eihän se kestä, jos hyväksymme sellaisen puhekielisen ilmaisun, jossa maapallosta puhuminen ei tarkoita pelkkää palttiarallaa pallon muotoista möykkyä. Lajien kato on nytkin hurjaa, luonto köyhtyy ja saastuu. Jos jokainen ihminen kuluttaisi kuin länsimaalaiset, niin jälki olisi hurjaa. Elintaso on kuitenkin nousussa jopa Afrikassa, vaikka sitä ei aina uutisista uskoisikaan.

Kyllä suomessa voi lisääntyä huoletta. Mielestäni se on kansalaisvelvollisuus.
Se on sinun mielipiteesi. Minun mielestäni nykyisin länsimainen trendi väestön maltillisessa vähenemisessä on järkevää etenkin tulevia polvia ajatellen. Harmi vain, että eihän sillä ole merkitystä, jos tietyissä paikoissa lisääntyvät juuri sen verran kuin ruokaa riittää. Kunnes ei edes riitä. Mutta heti kun tulee lisää, niin sama puuha jatkuu. Ja osa lähtee kohti Hölmölää eli näille main. Tuntuu, että useimmilla kansoilla on omat typeryytensä.

Viimeksi muokattu:
En antaisi penniäkään kehitysmaille ilman sitoumusta ja konkreettisia toimia väestönkasvujensa hillitsemiseen.

On ihan aivotonta syytää sinne vastikkeetta rahaa. Sitten kauhistellaan, että voivoi, kun väestö kasvaa. Totta kai, kun asiaan vaikuttaminen on toivon varassa. Minä olen muuttunut sen verran kyyniseksi, että en odota ihmeitä yhdeltäkään afrikkalaiselta valtiolta.

Tämä kyynisyys on myös syönyt myötätuntoni aika lailla täysin. Enää mikään paska uutinen sieltä ei tunnu oikein missään, koska manner on täynnä mitä erilaisempaa perseilyä. Puoli vuosisataa jo tätä samaa.

Viimeksi muokattu:
En antaisi penniäkään kehitysmaille ilman sitoumusta ja konkreettisia toimia väestönkasvujensa hillitsemiseen.

On ihan aivotonta syytää sinne vastikkeetta rahaa. Sitten kauhistellaan, että voivoi, kun väestö kasvaa. Totta kai, kun asiaan vaikuttaminen on toivon varassa. Minä olen muuttunut sen verran kyyniseksi, että en odota ihmeitä yhdeltäkään afrikkalaiselta valtiolta.

Tämä kyynisyys on myös syönyt myötätuntoni aika lailla täysin. Enää mikään paska uutinen sieltä ei tunnu oikein missään, koska manner on täynnä mitä erilaisempaa perseilyä. Puoli vuosisataa jo tätä samaa.

tässä, mutta nou hätä ...länsimaissa johtavissa asemissa on pienessä vasemmisotkuplassa eläviä puunhalaajia jotka ei tiedä edes oman maansa asioista saati toisen (afrikkalaisen) maan mutta ovat auliisti heittämässä nin paljon rahaa kun vaan pystyy siihen toiseen (afrikkalaiseen)maahan koska rinkirunkatessa saa itsensä näyttämään paremmalta kuin viereinen runkkaaja

Millä perusteella ne parhaita on? Mauttomia rasvaisia ohkaisia lättyjä joka paikassa missä olen käynyt, kun taas Suomalaisissa pizzoissa on useimmiten makua ja täytteetkin parempaa laatua.

Eilen illalla tilasin paikallselta karvakädeltä pizzan ja ilmeisesti on taas kylmälaitteissa vikaa, kun saanut pöntöllä ravata pitkin yötäkin. Ei suomalaisissa pizzerioissa tuota tarvitse pelätä, mutta karvakäsistä ei ikinä tiedä, kun eivät välitä paskaakaan.

en tiedä sikäläisistä mutta täällä: karvakädeltä saa 15% isomman lätyn 4 euroa halvemmalla, ja maultaan huomattavasti parempaa kun kotipizza

:facepalm:
Kyllä niitä muitakin suomalaisia on, kuin joku helvetin kotipizza, joka on pizzerian irvikuva.

harvassa sinänsä ovat ja esmes täällä juurikin, ainoa suomalainen on kotipizza...sen sijaan valinnan varaa ois karvakäsien osalta (keskustassakin vain neljä tjsp eri):)

Haha, no sovitaan sitten että motiivi on juuri tämä, mutta sen sivutuotteina on tehottomuudestakin huolimatta ihmisten parempi terveys, taloudellinen hyvinvointi ja paremmat yhteiskunnalliset rakenteet.
Olet taas väärässä. Kehitysapu hyödyttää ainoastaan mainitsemiani tahoja, siksipä mikään muu motiivi ei ole uskottava. Kehitysapu on saajalleen ainoastaan haitallista. Siis jos gepardihattuisten välistävetäjien henkilökohtaista hyötyä ei lasketa.

Makuasioista ei pidä tapella. Olen melkein 20v vetänyt "Ahmedin pizzaa" ja suomipojan känkyt ei maistu IMO miltään.

Makuasioita kutensanoin. Mä pidän Ahmedin pizzasta.

Lihaliike Agali – Wikipedia

Et varmasti söisi niitä jos tietäisit mistä esim lihat tulee ja miten niitä käsitellään ja näkisit miten muslimikulttuurissa otetaan hygieniasiat huomioon, veronkierrot yms. Kerran olen karvakäsilätyn erehtynyt ostamaan enkä ikinä enää tee samaa virhettä. Lisäksi moraalini estää syömästä halal-kidutettua lihaa.

Ihan perus nautaeinestä se suomessa on.

"Naudanliha,vesi, mausteseos, soijaproteiini (GMO vapaa),ravintokuitu.Raaka-ainetilanteesta johtuen saatetaan aika-ajoin tulla käyttämään tanskalaista DK tai saksalaista DE naudanlihaa."

WELL KEBAB 17KG KYPSENTÄMÄTÖN KEBAB NAUDANLIHAVARRAS | Kebabpakasteet | Lihapakasteet | Pakasteet | null | Metrotukku

Mykistävä raportti lihaliikkeestä – ”Lampaan ruhot suoraan lattialle”

Kuten kaikessa muussakin muslimeilla on omat tapansa toimia. Ei ne tilaa vääräuskoisten lihoja vaan tilaavat ne omista osin hämäristä verkostoistaan esim Ruotsista. Lihat ja ruhot ovat ties mistä kotoisin ja säilytetty ties missä ties miten kauan.

Viimeksi muokattu:
Somalian ruoka-apuun pitäisi sivuehtona liittää vastaanottajan suostumus kemialliseen kastraatioon (ruokaan sekoitettuna). Paska juttu, mutta minkäs teet. Nälästä huolimatta syntyvyys on 4x Suomen syntyvyys. Ruokkiminen paisuttaa aina entistä suuremman populaation.

Somalian ruoka-apuun pitäisi sivuehtona liittää vastaanottajan suostumus kemialliseen kastraatioon. Paska juttu, mutta minkäs teet. Nälästä huolimatta syntyvyys on 4x Suomen syntyvyys. Ruokkiminen paisuttaa aina entistä suuremman populaation.

Nimenomaan, vuosikymmeniä jatkuvan ruoka-avun tulos on suurinpiirtein 30 miljoonaa nälkäistä neekeriä 20 miljoonan sijasta (kärjistetty vertaus).
Samalla en ymmärrä tätä pakolaispolitiikkaa luonnonsuojelun näkökulmasta vaikka, luulis että kun yhden somalin rahtaa tänne niin se hiilijalanjälki on varmaan 5x Somaliaan verrattuna. Noh, kai "inhimillisyys" ajaa luonnonsuojelun edelle.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Peaceful Majority are irrelevant.

Vanha video (2014), mutta oli itselle uusi.

Nimenomaan, vuosikymmeniä jatkuvan ruoka-avun tulos on suurinpiirtein 30 miljoonaa nälkäistä neekeriä 20 miljoonan sijasta (kärjistetty vertaus).
Samalla en ymmärrä tätä pakolaispolitiikkaa luonnonsuojelun näkökulmasta vaikka, luulis että kun yhden somalin rahtaa tänne niin se hiilijalanjälki on varmaan 5x Somaliaan verrattuna. Noh, kai "inhimillisyys" ajaa luonnonsuojelun edelle.

^Ei ole edes kärjistys.

Jep, Suomessa talojen lämmittäminen kuluttaa enemmän energiaa kuin muualla. Se, että siirretään porukkaa sieltä missä on lämmintä sinne missä on kylmä vain entisestään kiihdyttää ilmastomuutosta.

Mykistävä raportti lihaliikkeestä – ”Lampaan ruhot suoraan lattialle”

Kuten kaikessa muussakin muslimeilla on omat tapansa toimia. Ei ne tilaa vääräuskoisten lihoja vaan tilaavat ne omista osin hämäristä verkostoistaan esim Ruotsista. Lihat ja ruhot ovat ties mistä kotoisin ja säilytetty ties missä ties miten kauan.

Kyseessä on yli 5 vuotta sitten sattunut tapaus, jossa viranomainen hoiti hommansa ja ko. putiikille laitettiin lappu luukulle. Lammastahan ei normaali karvakebu sisällä.

Kyseessä on yli 5 vuotta sitten sattunut tapaus, jossa viranomainen hoiti hommansa ja ko. putiikille laitettiin lappu luukulle. Lammastahan ei normaali karvakebu sisällä.

Mutta tuonkin kuntoon laittamiseen meni ihan tuhottomasti aikaa ja toiminta oli aivan käsittämättömän härskiä. Niitä lihoja myös varastettiin ties mistä ja myös niin härskillä toiminnalal, että ihmetyttää vain että kuinka paljon voi perseillä eikä oikein mitään tunnu tapahtuvan.

Kuinka paljon vastaavaa toimintaa tapahtuu pienimuotoisemmin ja vähän varovaisemmin? Suomalaiset viranomaiset ovat taitavia kyykyttämään suomalaisia pikkufirmoja, jotka yrittävät parhaansa mukaan toteuttaa kaikki määräykset. Sitten kun vastassa on täydellinen välinpitämättömyys mistään, niin viranomaisilla on lähinnä sormi perseessä ja ihmettelevät, että mitäs tässä nyt sitten pitäisi tehdä.

Eli koko Suomen järjestelmä on tehty rehellisten, kunnon ihmisten kyykyttämiseen eikä niillä ole oikein mitään keinoja oikeiden rikollisten varalle. Aika ihmeellistä.

Lihaliike Agali – Wikipedia

Et varmasti söisi niitä jos tietäisit mistä esim lihat tulee ja miten niitä käsitellään ja näkisit miten muslimikulttuurissa otetaan hygieniasiat huomioon, veronkierrot yms. Kerran olen karvakäsilätyn erehtynyt ostamaan enkä ikinä enää tee samaa virhettä. Lisäksi moraalini estää syömästä halal-kidutettua lihaa.

ei ole listalla yhtään sellasta tosin jossa käyny , tampereella on esmes eri toimittaja
(ja osa valmistaa rullan itse (hankituista raaka-aineista) )

3stdW7p.png

Musliminyrkeistähän ei jää mustelmia; siispä islamophobiaa.

Siis idioottejahan nuo ovat.Sikiävät kuin rotat, vaikka ruoka ei riitä. Jos jotakin Somppulassa tarvitaan, niin syanidia.

En tiedä muiden kaupunkien karvakäsipizzeroiden asioista, mutta paikalliset (ne missä käyn) eivät kyllä välitä vittuakaan herra Allahin haluista. Possua käsitellään ja syödään, sekä viinaa juodaan suomalaiseen tapaan. Veronkierrosta ja kylmälaitteista en osaa sanoa. Välillä on vatsa kuralla, mutta se voi johtua hyvin rasvastakin.

Tämä se nyky Suomessa on ei pystytä rikoksia selvittää kun pitää puuttua kivapuheeseen.
Tollekkin rikosilmoituksen tekijälle vois lyödä sakkolapun kouraa viranomaisen kuormittamisesta.

Tämä se nyky Suomessa on ei pystytä rikoksia selvittää kun pitää puuttua kivapuheeseen.
Tollekkin rikosilmoituksen tekijälle vois lyödä sakkolapun kouraa viranomaisen kuormittamisesta.
normaalisti kyllä, jos poliisit eivät olisi niin poliittisia

Jälleen kielteiset päätökset pitää käsitellä uudelleen, eikö vain?

Long Play: Kielteiset mallipäätökset ovat ohjanneet Maahanmuuttoviraston turvapaikkalinjaa

Long Play: Kielteiset mallipäätökset ovat ohjanneet Maahanmuuttoviraston turvapaikkalinjaa

Keskiviikko 3.5.2017 klo 16.02

Mallipäätökset kielteisistä turvapaikkaratkaisuista ovat ohjanneet turvapaikkapäätösten linjaa Maahanmuuttovirastossa, kertoo Long Play tuoreimmassa jutussa.

Julkaisun mukaan kielteisiä mallipäätöksiä ei ole osattu soveltaa tapauskohtaisesti. Juttua varten oli haastateltu kuutta viraston työntekijää.

Long Play myös kertoo, että viraston järjestelmässä ei ole ollut lainkaan myönteisten päätösten malleja. Maahanmuuttoviraston viestinnästä kiistetään STT:lle, että käytössä olisi ollut vain kielteisiä päätösmalleja.

Muilta osin virastosta ei suostuttu kommentoimaan väitteitä, vaan viestintä kertoo vastaavansa kysymyksiin kootusti torstaina. Viraston työntekijät kritisoivat myös tulostavoitteita, joihin pyrkiminen on heidän mukaansa vienyt mahdollisuuksia yksilölliseltä arvioinnilta.

STT

Aika monta vuotta ja aika monta miljardia. 50 vuodessa on kuitenkin jo nostettu miljardeja ihmisiä absoluuttisesta köyhyydestä, joten eiköhän 50 vuoden kuluttua hyvinvointi ole edistynyt vähintäänkin vastaavalla tavalla.

USAID_Projections.png
Ja tulevassa viidessäkymmenessä vuodessä yhteiskunta hukkuu tuottamaansa muoviin. Ns. tekstiilejä ja vaatteita tuotetaan tänä päivänä muovista joista liukenee vesistöön suurin osa mikrokuituina. Näköjään ihan väärässä ketjussa taas.

Marjaana jääkin Suomeen kaikkien iloksi. Polttopulloiskussa kätensä polttanut ystäväkin nähtävästi oli feikki.

Pappi Marjaana Toiviainen ei muutakaan pois Suomesta - "Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin"
Pappi Marjaana Toiviainen ei muutakaan pois Suomesta - "Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin"

Keskiviikko 3.5.2017 klo 20.52

Marjaana Toiviainen sai aikaan suuren kohun, kun hän 19. huhtikuuta ilmoitti Facebookissa, että aikoo muuttaa pois Suomesta.

Toiviainen kirjoitti kokevansa, ettei voi enää elää maassaan.

Nyt Toiviainen kertoo IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa, ettei kuitenkaan ole ainakaan tällä hetkellä muuttamassa Tansaniaan, jonne hän aiemmin kertoi suunnittelevansa lähtöä.

- Läheiset kokivat, etteivät halua, että menen pois, vaan rakennan elämää täällä. On paljon ihmisiä, joiden kanssa haluan elää kaikesta huolimatta, Toiviainen sanoo Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa.

Toiviainen on kirjoittanut Facebookissa myös rasismista, jota hänen mukaansa Suomessa on muun muassa se, että ”erivärinen ystäväni kaasutetaan Rautatientorilla tai kädet poltetaan polttopullolla”.

Mitä noissa tilanteissa on tapahtunut?

- Mielellään puhun tästä polttopullotapahtumasta, koska hän on minulle niin rakas ihminen. Helsingin Rautatientorilla on ollut turvapaikanhakijoiden mielenosoitus nyt jo 85 päivää. Siellä oli herra, joka oli yöllä vuorossa. Joku, en tiedä kenestä kyse, on yrittänyt polttaa nämä ihmiset. Ystäväni kädet paloivat täysin. Hänet vietiin hoitoon, ja käsiin laitettiin kääreet. Hän on nyt kunnossa, mutta hän on saanut negatiivisen päätöksen, ja hänet lähetetään ilmeisesti kuolemaan, Toiviainen kertoi IL-TV:lle.

Toiviainen ei halua avata tarkemmin omaa kohteluaan tai tuntemuksiaan, vaikka on kertonut Facebookissa pelkäävänsä henkensä edestä ja että hänen kotiinsa on asennettu hälytysjärjestelmä.

- Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin. Jos mulla on vartti aikaa, haluan puhua ihmisoikeustilanteesta enkä napista, joka on Toiviaisen Marjaanan kotona.

Marjaana Toiviainen saapui IL-TV:n studioon Susanne Päivärinnan vieraaksi.

JOONAS PARTANEN
joonas.partanen@iltalehti.fi

Miten käy Ranskassa matupolitiikan?
Keskiviikkona julkaistun OpinionWayn ja SLPV Analyticsin Les Échos'lle tekemän mielipidemittauksen mukaan hallitsevan sosialistisen vasemmiston (sosialistipuolue ja sen liittolaiset) paikkamäärä on tippumassa kesäkuun kansalliskokousvaaleissa viime vaalien 331 paikasta 28–42 paikkaan. Laitavasemmisto ei saisi kuin 6–8 paikkaa.

Olen samaa mieltä Antti Häkkäsen kanssa:
Uusi oikeusministeri Antti Häkkänen: Kannan huolta kansalaistottelemattomuudesta

Ja täytyy sanoa että en ymmärrä miksi evlut kirkko käyttäytyy niin oudosti... Keskittyisivät olennaiseen eikä kaikkeen turhaan paskaan, mikä ei niille oikeasti kuulu (kaiken kukkuraksi mielistelevät kaikkia). Esivaltaa pitäisi kunnioittaa ja lakeja noudattaa. Varmasti he tietävät paremmin ketkä saavat jäädä ja ketkä eivät. Rikollisia ei pidä alkaa paapomaan.

Marjaana jääkin Suomeen kaikkien iloksi. Polttopulloiskussa kätensä polttanut ystäväkin nähtävästi oli feikki.

Keskiviikko 3.5.2017 klo 20.52

Marjaana Toiviainen sai aikaan suuren kohun, kun hän 19. huhtikuuta ilmoitti Facebookissa, että aikoo muuttaa pois Suomesta.

Toiviainen kirjoitti kokevansa, ettei voi enää elää maassaan.

Nyt Toiviainen kertoo IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa, ettei kuitenkaan ole ainakaan tällä hetkellä muuttamassa Tansaniaan, jonne hän aiemmin kertoi suunnittelevansa lähtöä.

- Läheiset kokivat, etteivät halua, että menen pois, vaan rakennan elämää täällä. On paljon ihmisiä, joiden kanssa haluan elää kaikesta huolimatta, Toiviainen sanoo Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa.

Toiviainen on kirjoittanut Facebookissa myös rasismista, jota hänen mukaansa Suomessa on muun muassa se, että ”erivärinen ystäväni kaasutetaan Rautatientorilla tai kädet poltetaan polttopullolla”.

Mitä noissa tilanteissa on tapahtunut?

- Mielellään puhun tästä polttopullotapahtumasta, koska hän on minulle niin rakas ihminen. Helsingin Rautatientorilla on ollut turvapaikanhakijoiden mielenosoitus nyt jo 85 päivää. Siellä oli herra, joka oli yöllä vuorossa. Joku, en tiedä kenestä kyse, on yrittänyt polttaa nämä ihmiset. Ystäväni kädet paloivat täysin. Hänet vietiin hoitoon, ja käsiin laitettiin kääreet. Hän on nyt kunnossa, mutta hän on saanut negatiivisen päätöksen, ja hänet lähetetään ilmeisesti kuolemaan, Toiviainen kertoi IL-TV:lle.

Toiviainen ei halua avata tarkemmin omaa kohteluaan tai tuntemuksiaan, vaikka on kertonut Facebookissa pelkäävänsä henkensä edestä ja että hänen kotiinsa on asennettu hälytysjärjestelmä.

- Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin. Jos mulla on vartti aikaa, haluan puhua ihmisoikeustilanteesta enkä napista, joka on Toiviaisen Marjaanan kotona.

Marjaana Toiviainen saapui IL-TV:n studioon Susanne Päivärinnan vieraaksi.

JOONAS PARTANEN
Kyllä, Marjaana todellakin kuulostaa ja vaikuttaa hullulta.

"- Mun mielestä Irakiin ei pitäisi palauttaa, Afganistaniin ei pitäisi palauttaa ketään. Somaliaa myös mietin, Toiviainen listaa."

Marjaana Toiviaiselta rajua kritiikkiä Suomelle - "Valtioni on päättänyt, että jotkut ihmiset voidaan tappaa"
Marjaana Toiviaiselta rajua kritiikkiä Suomelle - "Valtioni on päättänyt, että jotkut ihmiset voidaan tappaa"

Torstai 4.5.2017 klo 06.01

Marjaana Toiviainen vieraili IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -ohjelman avausjaksossa.

Marjaana Toiviainen on esiintynyt näkyvästi turvapaikanhakijoiden puolustajana. Hän on herättänyt voimakkaita tunteita niin puolesta kuin vastaankin.

Haastattelija Susanne Päivärinta kysyi Toiviaisen näkemystä pakkopalautuksista, jotka ovat viime aikoina puhuttaneet paljon.

- Ajattelen, että mun valtioni on päättänyt, että jotkut ihmiset voidaan tappaa, koska niin vain on, Toiviainen täräytti.

Mitä tarkoitat?

- Että voidaan lähettää ihmisiä maahan, jossa he eivät ole turvassa, meidän perustuslakimme vastaisesti.

Anna konkreettisia esimerkkejä. Tuo on kova väite. Mihin maihin esimerkiksi ei pitäisi palauttaa?

- Mun mielestä Irakiin ei pitäisi palauttaa, Afganistaniin ei pitäisi palauttaa ketään. Somaliaa myös mietin, Toiviainen listaa.

Onko sinulla sitten parempi tieto maiden turvallisuustilanteesta kuin viranomaisilla?

- En väitä, että mulla on parempaa tietoa, kuuntelen sitä tietoa, mitä mulla on, ja etsin sitä koko ajan.

Tämän jälkeen Toiviainen kertoi puhelimessaan olevista kuvista sekä esimerkin viestistä, jonka hän sai keskiviikkona ystävältään Afganistanista.

Marjaana Toiviainen sätti kovin sanoin Suomen toimintaa pakkopalautuksissa.
JOONAS PARTANEN

Nonih, pitäähän siitä vielä kilpailukin järjestää :facepalm:

Minä kun olen tähän asti keulinut sillä että kaikki työvoima omassa firmassa on suomalaista :sori:

Onko yrityksesi menestynyt monikulttuurisuudella? – Hae kilpailuun

03.05.2017 - 09:30
Onko yrityksesi menestynyt monikulttuurisuudella? – Hae kilpailuun
Menestyvä monikulttuurinen yritys -kampanjassa tuodaan esiin ja palkitaan monikulttuurisuudessa ja kansainvälistymisessä menestyneitä yrityksiä.

Helsingin seudun kauppakamarin, Keskuskauppakamarin ja työ- ja elinkeinoministeriön järjestämä kilpailu on yrityksille maksuton ja se on avoinna 31. toukokuuta 2017 asti.

– Työ- ja elinkeinoministeriö haluaa Menestyvä monikulttuurinen yritys -kampanjaan osallistumalla kannustaa yrityksiä kehittämään rohkeasti monimuotoista työelämää. Monimuotoisuus synnyttää uusia innovaatioita ja yrityksiä, kansliapäällikkö Jari Gustafsson kertoi kampanjan tiedotteessa.

Mikroyrityksissä jo varsin paljon vieraskielisiä
Kauppakamarin joulukuussa 2016 tekemän selvityksen mukaan vieraskielisiä rekrytoivista yrityksistä neljäsosa on löytänyt uusia näkökulmia liiketoimintaansa ja asiakastyytyväisyys on kasvanut.

Kauppakamarin selvitykseen vastanneista Uudellamaalla toimivista yrityksistä 60 prosentilla on vieraskielistä työvoimaa. Vastaava osuus alle 10 henkeä työllistävissä yrityksissä on kaksi viidesosaa. Yli 50 henkeä työllistävissä yrityksissä osuus on jo lähes 90 prosenttia.

– Osaavan työvoiman lisäksi vieraskielinen työvoima auttaa löytämään yrityksiä kansainvälistymään tunnistamalla potentiaalisia kasvumarkkinoita ja tehostamalla menossa olevia vientiponnisteluja. Merkittäviä hyötyjä ovat myös vaikutukset asiakastyytyväisyyteen, tuotekehitykseen ja yrityksen kieliosaamiseen, Helsingin seudun kauppakamarin projektijohtaja Markku Lahtinen toteaa.

Selvitykseen vastasi 360 kauppakamarin jäsenyrityksen edustajaa pääosin Uudenmaan alueelta.

Kilpailussa haetaan monikulttuurisuuden edelläkävijöitä
Osana Menestyvä monikulttuurinen yritys -kampanjaa järjestetään kilpailu, jossa haetaan monikulttuurisuudessa menestyneitä yrityksiä. Asiantuntijakumppani itim Internationalin toteuttaman kyselytutkimuksen avulla toteutettavan kilpailun tarkoituksena on tunnistaa ja palkita yrityksiä ja työnantajia, jotka ovat menestyneet työyhteisön monikulttuurisuudessa ja sen hyödyntämisessä.

Kampanja toteutetaan osana Euroopan sosiaalirahaston ja Uudenmaan liiton tukemaa At Work in Finland/COME-projektia.

Yrittäjäsanomat

toimitus@yrittajat.fi

monikulttuurisuus ulkomainen työvoima Kansainvälistyminen kansainvälistyminenkansainvälisyyskvvientituonti

- En väitä, että mulla on parempaa tietoa, kuuntelen sitä tietoa, mitä mulla on, ja etsin sitä koko ajan.

Ja migrin porukka vetää tietonsa ilmeisesti hatusta?
:facepalm:

Harvinaisen epäselviä lauseita voi ihminen muodostaa :D koitetaan avata:

"En väitä, että mulla on parempaa tietoa" -> minulla ei ole parempaa tietoa

"kuuntelen sitä tietoa, mitä mulla on" -> kuuntelen silti sitä tietoa mistä minulla ei ole parempaa tietoa, ja en tietysti voi kuunnella parempaa tietoa koska se ei ole minun tietoa.

"ja etsin sitä koko ajan." -> etsin sitä tietoa mitä minulla on, joka ei ole siis sitä parempaa tietoa

:shifty:

Sama suomeksi: Minulla on vain huonompaa tietoa, ja kuuntelen ennemmin sitä samalla sitä etsien, paremman tiedon hylkään koska se ei sovi omaan ajatusmaailmaani :rolleyes:

Tanskassa annetaan pelolle valtaa. Meillä Suomessa ei moisille hullutuksille ole tarvetta.

Tanska estää kuuden vihasaarnaajan tulon maahan – näin toimii Suomi

Tanska estää kuuden vihasaarnaajan tulon maahan – näin toimii Suomi
1976cd798fa04c2f9eeba9ee8d055ab0.jpg

Grimhløjvej’n moskeija sijaitsee Aarhusissa, Gellerupin lähiössä Tanskassa. Bilal Philips on yksi niistä saarnaajista, joiden maahantulon Tanska kielsi. (KUVA: Aleksi Jalava / IS & Tuomas Selänne)

Julkaistu: 3.5. 11:54

adfserve
adfserve

Kiellon syynä on se, että saarnaajat voivat aiheuttaa uhkaa yleiselle järjestykselle Tanskassa.

Tanska on julkaissut listan vihasaarnaajista, joiden tulo Tanskaan on kielletty. Lista on nähtävissä kuvineen Tanskan Maahanmuutto- ja integraatioministeriön (Udlændinge- og Integrationsministeriet) sivuilla.

Listalla on kuusi nimeä eli Mohamad bin Abd al Rahman bin Milhi bin Mohamad al Arefe, Kamal El-Mekki, Bilal Philips, Terry Dale Jones, Salman Bin Fahad Alodah ja Mohammad Rateb Abdalah Al-Nabulsi.

Maahantulo kielletään heiltä kahdeksi vuodeksi. Listalle voi joutua ulkomaalainen saarnaaja, jos hänen käytöksensä antaa syytä uskoa, että hän aiheuttaa uhkaa yleiselle järjestykselle Tanskassa. Ministeriön sivuilta selviää, että viisi listalla olevista on islamilaisia saarnaajia ja yksi heistä eli Terry Dale Jones on kristitty. Henkilöt tulevat Yhdysvalloista, Kanadasta, Syyriasta ja Saudi-Arabiasta.

Listalla olevista Kamal El-Mekin tiedetään vierailleen Helsingissä vuonna 2015.

Aiheesta kertoi aiemmin Helsingin Sanomat.

Ilta-Sanomat kysyi Suomen Maahanmuuttovirastosta kommenttia asiaan.

Tiedossani ei ole, että Suomessa olisi suunnitteilla tällaista etukäteislistaa, Maahanmuuttovirastolla ei sellaista ole.

Onko Suomessa suunnitteilla samanlaista käytäntöä kuin Tanskassa?

– Tiedossani ei ole, että Suomessa olisi suunnitteilla tällaista etukäteislistaa, Maahanmuuttovirastolla ei sellaista ole, Maahanmuuttoviraston oikeus- ja maatietoyksikön johtaja Hanna Helinko kertoo Ilta-Sanomille.

– Yksittäisen henkilön asemaa sekä Suomessa oleskelun edellytyksiä selvitetään esimerkiksi oleskelulupahakemuksen tai EU-kansalaisen rekisteröinnin yhteydessä. Rajavartiolaitos tutkii rajalla yksittäisten henkilöiden maahantulon edellytyksiä. Samoin asiaa tutkitaan viisumihakemusten yhteydessä, hän korostaa.

Juha Sipilän (kesk) hallitus kertoi jo 26.9.2016, että Suomessa puututaan entistä tiukemmin vihapuheeseen ja kitketään väkivaltaisten ääriliikkeiden toimintaa.

Taustalla vihan lietsonnan estäminen Tanskassa

Maahantulon estämisestä kertoi myös tanskalainen Jyllands-Posten. Listalla olevien henkilöiden matkustaminen Tanskaan on kielletty, koska he uhkaavat yleistä järjestystä. Kyseessä ovat lehden mukaan yltiöpäiset uskonnolliset saarnaajat, jotka yrittävät horjuttaa Tanskan demokratiaa sekä perus- ja ihmisoikeuksia eivätkä he ole siten tervetulleita Tanskaan.

– Tanska on ensimmäinen maa, joka kieltää vihasaarnaajien pääsyn maahan, Tanskan maahanmuuttoministeri Inger Støjberg kertoo Jyllands-Postenin mukaan.

Tanskassa heräsi huhtikuussa vilkas keskustelu siitä, mitä maan muslimiväestö tekee moskeijoidensa suljettujen ovien takana. Ilta-Sanomat kertoi 20.4. , että kohu sai alkunsa tanskalaisesta tv-dokumentista. Dokumentissa nuori muslimipariskunta Fatma ja Muhammed vierailevat kahdeksassa moskeijassa kolmen kuukauden ajan.

Julkisesti moskeijat kertovat tukevansa muslimien sopeutumista Tanskaan, mutta piilokameroille tallentuneet tapahtumat näyttivät dokumentissa toisenlaisilta. Dokumentin mukaan tanskalaisen yhteiskunnan sisällä on toinen yhteiskunta, joka perustuu Koraanin ohjeisiin ja islamilaiseen sharia-lakiin.

b3cbad831b83498eb7f856b7d9b4afd5.jpg

Grimhløjvej’n moskeija Aarhusissa, Tanskassa. (KUVA: Aleksi Jalava)

Dokumentissa vierailtiin Aarhusissa sijaitsevassa Gelleruppin lähiössä Siellä toimii Grimhøjvejn moskeija. Imaami Abu Bilal on dokumentin mukaan saarnannut moskeijassa naisten kivittämisestä.

Maahanmuutto oli yksi keskeisistä aiheista Tanskan parlamenttivaaleissa vuonna 2015.

Lontoo herätti vaaraan vuonna 2005
Lontoon itsemurhapommittajan perhe syytti muslimisaarnaaja Abu Hamza al-Masria vuoden 2005 heinäkuisista terrori-iskuista. Kyseessä oli neljän pommiräjähdyksen sarja Lontoon joukkoliikennevälineissä. Pommit surmasivat 52 ihmistä.

Yhden iskun tekijän, eli 22-vuotiaan Shehzad Tanweerin, setä kertoi, kuinka Abu Hamza aivopesi järjestelmällisesti hänen veljenpoikansa hirmutekoon.

– Veljenpoikani käännytettiin moskeijassa väärillä viesteillä. Jos Abu Hamza olisi pidätetty aiemmin, iskuissa kuolleet 52 ihmistä olisivat yhä elossa, Basir Ahmed sanoi vuonna 2006.

Bongasin narsistin

En ole katsonut Toiviaisen haastattelua enkä katso. Siitä huolimatta ei ollut vaikeata arvata, että Toiviaisesta kolumnisti kirjoittaa.

Säälittävintä meno on silloin kun narsistit ruokkivat toisiaan, kuten Stubido sanomassa "Suomi tarvitsee sinua". Ylipäänsä usein tulee rajoitettua uutisten/median käyttöä ihan vaan sen takia kun julkisuudessa on aivan liikaa yksiulotteisia kusipäitä, joiden henkinen kasvu on aivan lapsenkengissä.

Ei ole mitään käsitystä suomen "pappiskenestä", mutta voisin veikata että sieltä löytyy ihan fiksuja miespappeja jotka seuraa sivusta tuon naisen showta melkoisella facepalm- reaktiolla.

upload_2017-5-4_9-49-18.png

Ei millään enää jaksa samaa olkiukotusta ja pulushakkia mitä muilla foorumeilla (kirjoitustyylistä päätellen sama jätkä?) on jankannut ainakin 10v.

Samat asiat kysytään sataan kertaan ja lähteet vaaditaan aina "luotetulta" sivustolta , mutta omille mielipiteille ei anneta selityksiä tai lähteitä. Kierretään samaa kehää uudelleen ja uudelleen. Väsytystaktiikkaa. No, nyt väsyin lukemaan samaa jankkausta , ja saman vänkääjä ignoreen, rauha maassa jälleen

2jXfBrN.png
.

Tila
Keskustelu on suljettu.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 002
Jäsenet
78 754
Uusin jäsen
Web