Kulttuurin rikastuminen

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
852
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 151
Aika monta vuotta ja aika monta miljardia. 50 vuodessa on kuitenkin jo nostettu miljardeja ihmisiä absoluuttisesta köyhyydestä, joten eiköhän 50 vuoden kuluttua hyvinvointi ole edistynyt vähintäänkin vastaavalla tavalla.

Ja tulevassa viidessäkymmenessä vuodessä yhteiskunta hukkuu tuottamaansa muoviin. Ns. tekstiilejä ja vaatteita tuotetaan tänä päivänä muovista joista liukenee vesistöön suurin osa mikrokuituina. Näköjään ihan väärässä ketjussa taas.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Marjaana jääkin Suomeen kaikkien iloksi. Polttopulloiskussa kätensä polttanut ystäväkin nähtävästi oli feikki.

Pappi Marjaana Toiviainen ei muutakaan pois Suomesta - "Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin"
Pappi Marjaana Toiviainen ei muutakaan pois Suomesta - "Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin"

Keskiviikko 3.5.2017 klo 20.52


Marjaana Toiviainen sai aikaan suuren kohun, kun hän 19. huhtikuuta ilmoitti Facebookissa, että aikoo muuttaa pois Suomesta.

Toiviainen kirjoitti kokevansa, ettei voi enää elää maassaan.

Nyt Toiviainen kertoo IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa, ettei kuitenkaan ole ainakaan tällä hetkellä muuttamassa Tansaniaan, jonne hän aiemmin kertoi suunnittelevansa lähtöä.

- Läheiset kokivat, etteivät halua, että menen pois, vaan rakennan elämää täällä. On paljon ihmisiä, joiden kanssa haluan elää kaikesta huolimatta, Toiviainen sanoo Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa.

Toiviainen on kirjoittanut Facebookissa myös rasismista, jota hänen mukaansa Suomessa on muun muassa se, että ”erivärinen ystäväni kaasutetaan Rautatientorilla tai kädet poltetaan polttopullolla”.

Mitä noissa tilanteissa on tapahtunut?

- Mielellään puhun tästä polttopullotapahtumasta, koska hän on minulle niin rakas ihminen. Helsingin Rautatientorilla on ollut turvapaikanhakijoiden mielenosoitus nyt jo 85 päivää. Siellä oli herra, joka oli yöllä vuorossa. Joku, en tiedä kenestä kyse, on yrittänyt polttaa nämä ihmiset. Ystäväni kädet paloivat täysin. Hänet vietiin hoitoon, ja käsiin laitettiin kääreet. Hän on nyt kunnossa, mutta hän on saanut negatiivisen päätöksen, ja hänet lähetetään ilmeisesti kuolemaan, Toiviainen kertoi IL-TV:lle.

Toiviainen ei halua avata tarkemmin omaa kohteluaan tai tuntemuksiaan, vaikka on kertonut Facebookissa pelkäävänsä henkensä edestä ja että hänen kotiinsa on asennettu hälytysjärjestelmä.

- Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin. Jos mulla on vartti aikaa, haluan puhua ihmisoikeustilanteesta enkä napista, joka on Toiviaisen Marjaanan kotona.


Marjaana Toiviainen saapui IL-TV:n studioon Susanne Päivärinnan vieraaksi.

JOONAS PARTANEN
joonas.partanen@iltalehti.fi
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
232
Miten käy Ranskassa matupolitiikan?
Keskiviikkona julkaistun OpinionWayn ja SLPV Analyticsin Les Échos'lle tekemän mielipidemittauksen mukaan hallitsevan sosialistisen vasemmiston (sosialistipuolue ja sen liittolaiset) paikkamäärä on tippumassa kesäkuun kansalliskokousvaaleissa viime vaalien 331 paikasta 28–42 paikkaan. Laitavasemmisto ei saisi kuin 6–8 paikkaa.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 337
Olen samaa mieltä Antti Häkkäsen kanssa:
Uusi oikeusministeri Antti Häkkänen: Kannan huolta kansalaistottelemattomuudesta

Ja täytyy sanoa että en ymmärrä miksi evlut kirkko käyttäytyy niin oudosti... Keskittyisivät olennaiseen eikä kaikkeen turhaan paskaan, mikä ei niille oikeasti kuulu (kaiken kukkuraksi mielistelevät kaikkia). Esivaltaa pitäisi kunnioittaa ja lakeja noudattaa. Varmasti he tietävät paremmin ketkä saavat jäädä ja ketkä eivät. Rikollisia ei pidä alkaa paapomaan.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Marjaana jääkin Suomeen kaikkien iloksi. Polttopulloiskussa kätensä polttanut ystäväkin nähtävästi oli feikki.

Pappi Marjaana Toiviainen ei muutakaan pois Suomesta - "Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin"
Pappi Marjaana Toiviainen ei muutakaan pois Suomesta - "Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin"

Keskiviikko 3.5.2017 klo 20.52


Marjaana Toiviainen sai aikaan suuren kohun, kun hän 19. huhtikuuta ilmoitti Facebookissa, että aikoo muuttaa pois Suomesta.

Toiviainen kirjoitti kokevansa, ettei voi enää elää maassaan.

Nyt Toiviainen kertoo IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa, ettei kuitenkaan ole ainakaan tällä hetkellä muuttamassa Tansaniaan, jonne hän aiemmin kertoi suunnittelevansa lähtöä.

- Läheiset kokivat, etteivät halua, että menen pois, vaan rakennan elämää täällä. On paljon ihmisiä, joiden kanssa haluan elää kaikesta huolimatta, Toiviainen sanoo Sensuroimaton Päivärinta -ohjelmassa.

Toiviainen on kirjoittanut Facebookissa myös rasismista, jota hänen mukaansa Suomessa on muun muassa se, että ”erivärinen ystäväni kaasutetaan Rautatientorilla tai kädet poltetaan polttopullolla”.

Mitä noissa tilanteissa on tapahtunut?

- Mielellään puhun tästä polttopullotapahtumasta, koska hän on minulle niin rakas ihminen. Helsingin Rautatientorilla on ollut turvapaikanhakijoiden mielenosoitus nyt jo 85 päivää. Siellä oli herra, joka oli yöllä vuorossa. Joku, en tiedä kenestä kyse, on yrittänyt polttaa nämä ihmiset. Ystäväni kädet paloivat täysin. Hänet vietiin hoitoon, ja käsiin laitettiin kääreet. Hän on nyt kunnossa, mutta hän on saanut negatiivisen päätöksen, ja hänet lähetetään ilmeisesti kuolemaan, Toiviainen kertoi IL-TV:lle.

Toiviainen ei halua avata tarkemmin omaa kohteluaan tai tuntemuksiaan, vaikka on kertonut Facebookissa pelkäävänsä henkensä edestä ja että hänen kotiinsa on asennettu hälytysjärjestelmä.

- Kuulostaa ehkä hullulta, mutta mä voin hyvin. Jos mulla on vartti aikaa, haluan puhua ihmisoikeustilanteesta enkä napista, joka on Toiviaisen Marjaanan kotona.


Marjaana Toiviainen saapui IL-TV:n studioon Susanne Päivärinnan vieraaksi.

JOONAS PARTANEN
joonas.partanen@iltalehti.fi
Kyllä, Marjaana todellakin kuulostaa ja vaikuttaa hullulta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
"- Mun mielestä Irakiin ei pitäisi palauttaa, Afganistaniin ei pitäisi palauttaa ketään. Somaliaa myös mietin, Toiviainen listaa."

Marjaana Toiviaiselta rajua kritiikkiä Suomelle - "Valtioni on päättänyt, että jotkut ihmiset voidaan tappaa"
Marjaana Toiviaiselta rajua kritiikkiä Suomelle - "Valtioni on päättänyt, että jotkut ihmiset voidaan tappaa"

Torstai 4.5.2017 klo 06.01


Marjaana Toiviainen vieraili IL-TV:n Sensuroimaton Päivärinta -ohjelman avausjaksossa.

Marjaana Toiviainen on esiintynyt näkyvästi turvapaikanhakijoiden puolustajana. Hän on herättänyt voimakkaita tunteita niin puolesta kuin vastaankin.

Haastattelija Susanne Päivärinta kysyi Toiviaisen näkemystä pakkopalautuksista, jotka ovat viime aikoina puhuttaneet paljon.

- Ajattelen, että mun valtioni on päättänyt, että jotkut ihmiset voidaan tappaa, koska niin vain on, Toiviainen täräytti.

Mitä tarkoitat?

- Että voidaan lähettää ihmisiä maahan, jossa he eivät ole turvassa, meidän perustuslakimme vastaisesti.

Anna konkreettisia esimerkkejä. Tuo on kova väite. Mihin maihin esimerkiksi ei pitäisi palauttaa?

- Mun mielestä Irakiin ei pitäisi palauttaa, Afganistaniin ei pitäisi palauttaa ketään. Somaliaa myös mietin, Toiviainen listaa.

Onko sinulla sitten parempi tieto maiden turvallisuustilanteesta kuin viranomaisilla?

- En väitä, että mulla on parempaa tietoa, kuuntelen sitä tietoa, mitä mulla on, ja etsin sitä koko ajan.

Tämän jälkeen Toiviainen kertoi puhelimessaan olevista kuvista sekä esimerkin viestistä, jonka hän sai keskiviikkona ystävältään Afganistanista.


Marjaana Toiviainen sätti kovin sanoin Suomen toimintaa pakkopalautuksissa.
JOONAS PARTANEN
joonas.partanen@iltalehti.fi
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Nonih, pitäähän siitä vielä kilpailukin järjestää :facepalm:

Minä kun olen tähän asti keulinut sillä että kaikki työvoima omassa firmassa on suomalaista :sori:

Onko yrityksesi menestynyt monikulttuurisuudella? – Hae kilpailuun

03.05.2017 - 09:30
Onko yrityksesi menestynyt monikulttuurisuudella? – Hae kilpailuun
Menestyvä monikulttuurinen yritys -kampanjassa tuodaan esiin ja palkitaan monikulttuurisuudessa ja kansainvälistymisessä menestyneitä yrityksiä.


Helsingin seudun kauppakamarin, Keskuskauppakamarin ja työ- ja elinkeinoministeriön järjestämä kilpailu on yrityksille maksuton ja se on avoinna 31. toukokuuta 2017 asti.

– Työ- ja elinkeinoministeriö haluaa Menestyvä monikulttuurinen yritys -kampanjaan osallistumalla kannustaa yrityksiä kehittämään rohkeasti monimuotoista työelämää. Monimuotoisuus synnyttää uusia innovaatioita ja yrityksiä, kansliapäällikkö Jari Gustafsson kertoi kampanjan tiedotteessa.

Mikroyrityksissä jo varsin paljon vieraskielisiä
Kauppakamarin joulukuussa 2016 tekemän selvityksen mukaan vieraskielisiä rekrytoivista yrityksistä neljäsosa on löytänyt uusia näkökulmia liiketoimintaansa ja asiakastyytyväisyys on kasvanut.

Kauppakamarin selvitykseen vastanneista Uudellamaalla toimivista yrityksistä 60 prosentilla on vieraskielistä työvoimaa. Vastaava osuus alle 10 henkeä työllistävissä yrityksissä on kaksi viidesosaa. Yli 50 henkeä työllistävissä yrityksissä osuus on jo lähes 90 prosenttia.

– Osaavan työvoiman lisäksi vieraskielinen työvoima auttaa löytämään yrityksiä kansainvälistymään tunnistamalla potentiaalisia kasvumarkkinoita ja tehostamalla menossa olevia vientiponnisteluja. Merkittäviä hyötyjä ovat myös vaikutukset asiakastyytyväisyyteen, tuotekehitykseen ja yrityksen kieliosaamiseen, Helsingin seudun kauppakamarin projektijohtaja Markku Lahtinen toteaa.

Selvitykseen vastasi 360 kauppakamarin jäsenyrityksen edustajaa pääosin Uudenmaan alueelta.

Kilpailussa haetaan monikulttuurisuuden edelläkävijöitä
Osana Menestyvä monikulttuurinen yritys -kampanjaa järjestetään kilpailu, jossa haetaan monikulttuurisuudessa menestyneitä yrityksiä. Asiantuntijakumppani itim Internationalin toteuttaman kyselytutkimuksen avulla toteutettavan kilpailun tarkoituksena on tunnistaa ja palkita yrityksiä ja työnantajia, jotka ovat menestyneet työyhteisön monikulttuurisuudessa ja sen hyödyntämisessä.

Kampanja toteutetaan osana Euroopan sosiaalirahaston ja Uudenmaan liiton tukemaa At Work in Finland/COME-projektia.

Yrittäjäsanomat

toimitus@yrittajat.fi

monikulttuurisuus ulkomainen työvoima Kansainvälistyminen kansainvälistyminenkansainvälisyyskvvientituonti
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
505
- En väitä, että mulla on parempaa tietoa, kuuntelen sitä tietoa, mitä mulla on, ja etsin sitä koko ajan.

Ja migrin porukka vetää tietonsa ilmeisesti hatusta?
:facepalm:
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 196
Harvinaisen epäselviä lauseita voi ihminen muodostaa :D koitetaan avata:

"En väitä, että mulla on parempaa tietoa" -> minulla ei ole parempaa tietoa

"kuuntelen sitä tietoa, mitä mulla on" -> kuuntelen silti sitä tietoa mistä minulla ei ole parempaa tietoa, ja en tietysti voi kuunnella parempaa tietoa koska se ei ole minun tietoa.

"ja etsin sitä koko ajan." -> etsin sitä tietoa mitä minulla on, joka ei ole siis sitä parempaa tietoa

:shifty:

Sama suomeksi: Minulla on vain huonompaa tietoa, ja kuuntelen ennemmin sitä samalla sitä etsien, paremman tiedon hylkään koska se ei sovi omaan ajatusmaailmaani :rolleyes:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Tanskassa annetaan pelolle valtaa. Meillä Suomessa ei moisille hullutuksille ole tarvetta.

Tanska estää kuuden vihasaarnaajan tulon maahan – näin toimii Suomi

Tanska estää kuuden vihasaarnaajan tulon maahan – näin toimii Suomi

Grimhløjvej’n moskeija sijaitsee Aarhusissa, Gellerupin lähiössä Tanskassa. Bilal Philips on yksi niistä saarnaajista, joiden maahantulon Tanska kielsi. (KUVA: Aleksi Jalava / IS & Tuomas Selänne)

Julkaistu: 3.5. 11:54


Kiellon syynä on se, että saarnaajat voivat aiheuttaa uhkaa yleiselle järjestykselle Tanskassa.

Tanska on julkaissut listan vihasaarnaajista, joiden tulo Tanskaan on kielletty. Lista on nähtävissä kuvineen Tanskan Maahanmuutto- ja integraatioministeriön (Udlændinge- og Integrationsministeriet) sivuilla.

Listalla on kuusi nimeä eli Mohamad bin Abd al Rahman bin Milhi bin Mohamad al Arefe, Kamal El-Mekki, Bilal Philips, Terry Dale Jones, Salman Bin Fahad Alodah ja Mohammad Rateb Abdalah Al-Nabulsi.

Maahantulo kielletään heiltä kahdeksi vuodeksi. Listalle voi joutua ulkomaalainen saarnaaja, jos hänen käytöksensä antaa syytä uskoa, että hän aiheuttaa uhkaa yleiselle järjestykselle Tanskassa. Ministeriön sivuilta selviää, että viisi listalla olevista on islamilaisia saarnaajia ja yksi heistä eli Terry Dale Jones on kristitty. Henkilöt tulevat Yhdysvalloista, Kanadasta, Syyriasta ja Saudi-Arabiasta.

Listalla olevista Kamal El-Mekin tiedetään vierailleen Helsingissä vuonna 2015.

Aiheesta kertoi aiemmin Helsingin Sanomat.

Ilta-Sanomat kysyi Suomen Maahanmuuttovirastosta kommenttia asiaan.


Tiedossani ei ole, että Suomessa olisi suunnitteilla tällaista etukäteislistaa, Maahanmuuttovirastolla ei sellaista ole.

Onko Suomessa suunnitteilla samanlaista käytäntöä kuin Tanskassa?

– Tiedossani ei ole, että Suomessa olisi suunnitteilla tällaista etukäteislistaa, Maahanmuuttovirastolla ei sellaista ole, Maahanmuuttoviraston oikeus- ja maatietoyksikön johtaja Hanna Helinko kertoo Ilta-Sanomille.

– Yksittäisen henkilön asemaa sekä Suomessa oleskelun edellytyksiä selvitetään esimerkiksi oleskelulupahakemuksen tai EU-kansalaisen rekisteröinnin yhteydessä. Rajavartiolaitos tutkii rajalla yksittäisten henkilöiden maahantulon edellytyksiä. Samoin asiaa tutkitaan viisumihakemusten yhteydessä, hän korostaa.

Juha Sipilän (kesk) hallitus kertoi jo 26.9.2016, että Suomessa puututaan entistä tiukemmin vihapuheeseen ja kitketään väkivaltaisten ääriliikkeiden toimintaa.

Taustalla vihan lietsonnan estäminen Tanskassa

Maahantulon estämisestä kertoi myös tanskalainen Jyllands-Posten. Listalla olevien henkilöiden matkustaminen Tanskaan on kielletty, koska he uhkaavat yleistä järjestystä. Kyseessä ovat lehden mukaan yltiöpäiset uskonnolliset saarnaajat, jotka yrittävät horjuttaa Tanskan demokratiaa sekä perus- ja ihmisoikeuksia eivätkä he ole siten tervetulleita Tanskaan.

– Tanska on ensimmäinen maa, joka kieltää vihasaarnaajien pääsyn maahan, Tanskan maahanmuuttoministeri Inger Støjberg kertoo Jyllands-Postenin mukaan.

Tanskassa heräsi huhtikuussa vilkas keskustelu siitä, mitä maan muslimiväestö tekee moskeijoidensa suljettujen ovien takana. Ilta-Sanomat kertoi 20.4. , että kohu sai alkunsa tanskalaisesta tv-dokumentista. Dokumentissa nuori muslimipariskunta Fatma ja Muhammed vierailevat kahdeksassa moskeijassa kolmen kuukauden ajan.

Julkisesti moskeijat kertovat tukevansa muslimien sopeutumista Tanskaan, mutta piilokameroille tallentuneet tapahtumat näyttivät dokumentissa toisenlaisilta. Dokumentin mukaan tanskalaisen yhteiskunnan sisällä on toinen yhteiskunta, joka perustuu Koraanin ohjeisiin ja islamilaiseen sharia-lakiin.


Grimhløjvej’n moskeija Aarhusissa, Tanskassa. (KUVA: Aleksi Jalava)

Dokumentissa vierailtiin Aarhusissa sijaitsevassa Gelleruppin lähiössä Siellä toimii Grimhøjvejn moskeija. Imaami Abu Bilal on dokumentin mukaan saarnannut moskeijassa naisten kivittämisestä.

Maahanmuutto oli yksi keskeisistä aiheista Tanskan parlamenttivaaleissa vuonna 2015.

Lontoo herätti vaaraan vuonna 2005
Lontoon itsemurhapommittajan perhe syytti muslimisaarnaaja Abu Hamza al-Masria vuoden 2005 heinäkuisista terrori-iskuista. Kyseessä oli neljän pommiräjähdyksen sarja Lontoon joukkoliikennevälineissä. Pommit surmasivat 52 ihmistä.

Yhden iskun tekijän, eli 22-vuotiaan Shehzad Tanweerin, setä kertoi, kuinka Abu Hamza aivopesi järjestelmällisesti hänen veljenpoikansa hirmutekoon.

– Veljenpoikani käännytettiin moskeijassa väärillä viesteillä. Jos Abu Hamza olisi pidätetty aiemmin, iskuissa kuolleet 52 ihmistä olisivat yhä elossa, Basir Ahmed sanoi vuonna 2006.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 259
Bongasin narsistin

En ole katsonut Toiviaisen haastattelua enkä katso. Siitä huolimatta ei ollut vaikeata arvata, että Toiviaisesta kolumnisti kirjoittaa.
Säälittävintä meno on silloin kun narsistit ruokkivat toisiaan, kuten Stubido sanomassa "Suomi tarvitsee sinua". Ylipäänsä usein tulee rajoitettua uutisten/median käyttöä ihan vaan sen takia kun julkisuudessa on aivan liikaa yksiulotteisia kusipäitä, joiden henkinen kasvu on aivan lapsenkengissä.

Ei ole mitään käsitystä suomen "pappiskenestä", mutta voisin veikata että sieltä löytyy ihan fiksuja miespappeja jotka seuraa sivusta tuon naisen showta melkoisella facepalm- reaktiolla.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
320
upload_2017-5-4_9-49-18.png


Ei millään enää jaksa samaa olkiukotusta ja pulushakkia mitä muilla foorumeilla (kirjoitustyylistä päätellen sama jätkä?) on jankannut ainakin 10v.

Samat asiat kysytään sataan kertaan ja lähteet vaaditaan aina "luotetulta" sivustolta , mutta omille mielipiteille ei anneta selityksiä tai lähteitä. Kierretään samaa kehää uudelleen ja uudelleen. Väsytystaktiikkaa. No, nyt väsyin lukemaan samaa jankkausta , ja saman vänkääjä ignoreen, rauha maassa jälleen

.
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
Yle: Postiluukkuihin jaettu outo kirja pelästytti Helsingissä

Turkkilaisen kreationistin kirjaa on jaettu ihmisten postiluukkuihin Helsingin Arabiassa ja Toukolassa, kertoo Yle. Kirjat ovat aiheuttaneet hämmennystä ja pelästyttäneetkin alueen asukkaita.

Turkkilainen Adnan Oktar pohjaa maailmankatsomuksensa islamilaiseen luomiskertomukseen. Helsinkiläisille jaetun evoluutiokriittisen The Profound darkness of the hypocrite -kirjan kansi kuvaa niin sanottua profeetta Muhammadin sinettisormusta. Logoa käyttää Ylen mukaan myös terroristijärjestö Isis, mikä on aiheuttanut huolta ääri-islamistien roolista kirjan jakamisessa.

– Kirja oli todella tiukan linjan fundamentalistinen islamilainen opus. Kaikki muut kuin muslimit tuomitaan siinä harhaoppisiksi ja tekopyhiksi. Oli helpottavaa kuulla, ettei kirja ollut kohdistettu pelkästään minuun, vaan että muutkin alueella olivat saaneet sen, sanoo eräs kirjan pyytämättä saanut.

Ylen mukaan myös Espoossa on jaettu saman kirjailijan kirjaa. Takavuosina Adnan Oktarin teoksia on jaettu myös tieteentekijöille Yhdysvalloissa.
3 kappaletta tuollaisia oli jaettu sukulaiselle (postitse). Sisältö aikasmoista kuraa.
 

mitsune

Praetorian Prefect
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
319
Cambridgellä on ongelma, kun enemmistö oppilaista on valkoisia :facepalm: Eiköhän se korjata hyvin nopeaan kiintiöneekereillä ja paskotaan senkin yliopiston taso.

Analysis | Cambridge has a problem with diversity. These black men just illustrated it perfectly.
Tämä sama regressiivinen kehitys on käynnissä jo monella yhteiskunnan osa-alueella. Enää ei välttämättä ratkaise se oletko paras tai sopivin, muut asiat ovat tärkeämpiä valintakriteerejä (ihonväri, sukupuoli).

Pitkällä tähtäimellä aiheuttaa varmasti todella negatiivisen kierteen, joka johtaa pahaan korruptioon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 256
jatketaan tällä tahilla 150 vuotta niin ei ole enään valkoisia missään ja euroopan ÄÖ keskiarvo laksenut ~100sta alle 10:een
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 797
Cambridgellä on ongelma, kun enemmistö oppilaista on valkoisia :facepalm: Eiköhän se korjata hyvin nopeaan kiintiöneekereillä ja paskotaan senkin yliopiston taso.

Analysis | Cambridge has a problem with diversity. These black men just illustrated it perfectly.
On se vaan jännä miten nämä diversiteetti"ongelmat" menee vain yhteen suuntaan. Ei kukaan ole valittamassa, jos Nigerian pääkaupunki on liian musta tai Pjonjang liian korealainen. Mutta jos joku on liian valkoinen, niin se on muka helvetin iso ongelma.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Katsoin tuon Päivärinnan tekemän haastattelun. Kovastihan tuo vieras vaikutti olevan vaatimaton ja toisaalta hymyilevä kohdissa, joissa itse en hymyilisi. Tuossa haastattelussa oli vähän outo viba, enkä nyt tarkoita Päivärinnan normaalia töksähtelevää tyyliä ja siitä usein seuraavaa vaivaantuneisuutta. En usko sanaakaan tuon papin suusta, kun jututkin ovat tällä tasolla:

"No mä ajattelen niin että mun valtioni on päättänyt, että jotkut ihmiset voidaan tappaa, koska niin vain on."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Irakilaisilla hyvä edustus myös Suomen vankiloissa.

Ulkomaalaisten määrä Suomen vankiloissa räjähti 10 vuodessa – vankien kansallisuuksien top-5
Ulkomaalaisten määrä Suomen vankiloissa räjähti 10 vuodessa – vankien kansallisuuksien top-5

Ulkomaalaisten vankien määrä on kasvanut kymmenessä vuodessa peräti 75 prosenttia.(KUVA: Vesa Moilanen)

Julkaistu: 4.5. 21:05

SUOMEN VANKILAT
Ulkomaalaisten määrä Suomen vankiloissa on kasvanut rajusti kymmenessä vuodessa.
Ulkomaalaisia istuu Suomen vankiloissa enemmän kuin koskaan. Ulkomaalaisten vankien määrä on kasvanut kymmenessä vuodessa peräti 75 prosenttia, ja heitä on kaikista vangeista nyt jo noin joka kuudes.

Ulkomaalaisten runsas määrä on vaikuttanut myös siihen, että keskimääräinen vankiluku kääntyi Suomessa viime vuonna pitkästä aikaa nousuun.

– Suomessa on edelleen suhteellisen hyvä tilanne kansainvälisesti katsottuna. Monissa Länsi-Euroopan maissa ulkomaalaisvankien osuudet ovat paljon suurempia, jopa 30 prosenttia tai yli, sanoo Rikosseuraamuslaitoksen pääjohtaja Esa Vesterbacka.

Ulkomaalaisten vankien määrän kasvuun on vaikuttanut pitkässä juoksussa muun muassa lisääntynyt kanssakäyminen sekä vapaa liikkuvuus. Ne ovat vauhdittaneet laillisten liike- ja muiden toimien ohella myös rajat ylittävää rikollisuutta. Lyhyellä aikavälillä ulkomaalaisten osuutta on nostanut lisäksi turvapaikanhakijoiden saapuminen isommalla joukolla Suomeen.

Huumetuomioita paljon

Suurin osa Suomen vankiloissa istuvista ulkomaalaisista on virolaisia. Heitä oli viime vuonna noin neljännes kaikista muista kuin suomalaisista vangeista. Kun aiemmin kakkospaikkaa pitivät venäläiset, nyt edelle ovat kiilanneet irakilaiset 10 prosentin osuudella. Viiden kärkeen mahtuvat myös liettualaiset ja romanialaiset.

Näitä ulkomaiden kansalaisia Suomen vankiloissa on eniten (top-5):
  1. virolaisia
  2. irakilaisia
  3. venäläisiä
  4. liettualaisia
  5. romanialaisia
Ulkomaalaiset tehtailevat tilastojen perusteella huomattavan paljon huumausainerikoksia. Esimerkiksi viime vuonna puolet ulkomaalaisista vangeista oli tuomittu näistä. Myös varkauksista ja henkirikoksista jaetaan suhteellisen paljon tuomioita, tosin luvut ovat aivan eri luokkaa kuin huumerikoksissa.

Yhteinen kieli voi puuttua

Ulkomaalaisten vankien määrän lisääntyminen näkyy vankiloissa erilaisina arjen haasteina. Jotkut vangit saattavat esimerkiksi puhua pelkkää arabiaa tai muuta omaa äidinkieltään, mikä rajaa heidän mahdollisuuksiaan opiskella ja osallistua muihin toimintoihin.

– Jos ei ole yhteistä kieltä, käytetään tarpeen mukaan Google-kääntäjää, elekieltä ja toisia vankeja tulkkeina. Ja jos on jostain virallisesta asiakirjasta tai asiasta kyse, sitten hankitaan erillinen tulkki, Vesterbacka kertoo.

Myös esimerkiksi uskonnon harjoittaminen voi vaatia erityisjärjestelyjä. Esimerkiksi Ramadan-paastokuukauden aikana muslimit syövät tyypillisesti vain auringonlaskun ja -nousun välisenä aikana.

– Vangeille voidaan antaa mahdollisuuksien mukaan oikeus laittaa ruokaa osastolla ilta- ja yöaikaan tai heidän voidaan antaa ottaa ruokaa selliin, Vesterbacka sanoo.
STT
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
232
"Turvapaikkahakemuksen voi tehdä vaikka joka päivä"

Pirkanmaan käräjäoikeus päätti huhtikuun viimeisellä viikolla jatkaa useammasta rikoksesta epäillyn turvapaikanhakijan vangitsemista. Oheisessa jutussa poliisi kommentoi, millaisella todennäköisyydellä mies voidaan Suomesta karkoittaa.

Johanna Erjonsalo

PAKOLAISUUS Ulkomaalainen voi olla kielteisen turvapaikkapäätöksen jälkeen Suomessa useammankin vuoden ajan, kertoo Sisä-Suomen poliisin rikoskomisario Ari Luoto.
Edes ehdoton vankeusrangaistus tai kielteinen turvapaikkapäätös ei estä turvapaikanhakijaa rötöstelemästä. Joissain tapauksissa näiden yhdistelmäkään ei riitä. Sisä-Suomen poliisin ulkomaalaisyksikön tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Ari Luoto kuitenkin huomauttaa, ettei asioita ja tapauksia kannata niputtaa.

– Hakemuksiahan voi jättää miten paljon tahansa, vaikka joka päivä. Kielteisen päätöksen jälkeen voi jättää ensimmäisen uusintahakemuksen, ja sitten toisen. Jos asioita käytetään korkeimman hallinto-oikeuden kautta, yhteen käsittelyyn voi helposti mennä vuosikin.

– Jokainen tapaus on kuitenkin erilainen – lähtömaan tilanne on saattanut käsittelyn aikana muuttua. Sitten on maita, jotka eivät ota henkilöä vastaan mikäli täsmälleen tietynlaisia asiakirjoja ei ole osoittaa, Luoto kuvaa.

Palautuksia tehdään Luodon mukaan koko ajan.

– Joka viikko lähtee väkeä, hän kuvaa tilannetta.

Tamperelainen esittelee keskiviikon printtilehdessä kaksi täkäläistä referenssitapausta aiheeseen liittyen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 259
"Edes ehdoton vankeusrangaistus tai kielteinen turvapaikkapäätös ei estä turvapaikanhakijaa rötöstelemästä"

Öööö...eikö niitä edes laiteta rikoksista vankilaan, "koska ihmisoikeudet" tms? Vai onko ne jotain suomalaisia "avovankiloita" joista ollaan lomalla suurimman osan ajasta.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Sitä voi tietenkin laskeskella, että kumpi tulee kalliimmaksi, jotkut sakot vai asiakkaiden katoaminen.

Kyllä kai edelleenkin tunnetun rähinöitsijän voi poistaa, ei vaan saa laittaa ovelle kylttiä, että neekereiltä pääsy kielletty.

Tosin ellen ihan väärin muista, niin joku kauppa hävisi oikeudessa sen, että se oli antanut myymälävarkaalle porttikiellon. Oikeuden mielestä myymälävarkaallakin on oikeus käydä ostoksilla eikä se että on jäänyt lukuisia kertoja kiinni varkaudesta ole mikään syy antaan sen vapaasti yrittää seuraavaakin varkautta.

Eli vähän niin kuin paitsiosääntö käänteisenä. Vaikkapa jalkapallossa hyökkääjä ei saa aavistaa, vaan täytyy odottaa kunnes syöttö on annettu. Kauppiaspelissä kauppias ei saa estää tunnettuja varkaita tulemasta kauppaan, vaan saa ryhtyä toimiin vasta kun huomaa varkauden tapahtuvan. Aika reilua lainsäätäjältä.
Nojaa en oikein usko asiakkaiden katoavan parin varkaan takia. Ihmiset tuppaa valitsemaan kauppansa lähinnä sijainnin perusteella.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 831
Irakilaisilla hyvä edustus myös Suomen vankiloissa.

Ulkomaalaisten määrä Suomen vankiloissa räjähti 10 vuodessa – vankien kansallisuuksien top-5
Ulkomaalaisten määrä Suomen vankiloissa räjähti 10 vuodessa – vankien kansallisuuksien top-5

Ulkomaalaisten vankien määrä on kasvanut kymmenessä vuodessa peräti 75 prosenttia.(KUVA: Vesa Moilanen)

Julkaistu: 4.5. 21:05

SUOMEN VANKILAT
Ulkomaalaisten määrä Suomen vankiloissa on kasvanut rajusti kymmenessä vuodessa.
Ulkomaalaisia istuu Suomen vankiloissa enemmän kuin koskaan. Ulkomaalaisten vankien määrä on kasvanut kymmenessä vuodessa peräti 75 prosenttia, ja heitä on kaikista vangeista nyt jo noin joka kuudes.

Ulkomaalaisten runsas määrä on vaikuttanut myös siihen, että keskimääräinen vankiluku kääntyi Suomessa viime vuonna pitkästä aikaa nousuun.

– Suomessa on edelleen suhteellisen hyvä tilanne kansainvälisesti katsottuna. Monissa Länsi-Euroopan maissa ulkomaalaisvankien osuudet ovat paljon suurempia, jopa 30 prosenttia tai yli, sanoo Rikosseuraamuslaitoksen pääjohtaja Esa Vesterbacka.

Ulkomaalaisten vankien määrän kasvuun on vaikuttanut pitkässä juoksussa muun muassa lisääntynyt kanssakäyminen sekä vapaa liikkuvuus. Ne ovat vauhdittaneet laillisten liike- ja muiden toimien ohella myös rajat ylittävää rikollisuutta. Lyhyellä aikavälillä ulkomaalaisten osuutta on nostanut lisäksi turvapaikanhakijoiden saapuminen isommalla joukolla Suomeen.

Huumetuomioita paljon

Suurin osa Suomen vankiloissa istuvista ulkomaalaisista on virolaisia. Heitä oli viime vuonna noin neljännes kaikista muista kuin suomalaisista vangeista. Kun aiemmin kakkospaikkaa pitivät venäläiset, nyt edelle ovat kiilanneet irakilaiset 10 prosentin osuudella. Viiden kärkeen mahtuvat myös liettualaiset ja romanialaiset.

Näitä ulkomaiden kansalaisia Suomen vankiloissa on eniten (top-5):
  1. virolaisia
  2. irakilaisia
  3. venäläisiä
  4. liettualaisia
  5. romanialaisia
Ulkomaalaiset tehtailevat tilastojen perusteella huomattavan paljon huumausainerikoksia. Esimerkiksi viime vuonna puolet ulkomaalaisista vangeista oli tuomittu näistä. Myös varkauksista ja henkirikoksista jaetaan suhteellisen paljon tuomioita, tosin luvut ovat aivan eri luokkaa kuin huumerikoksissa.

Yhteinen kieli voi puuttua

Ulkomaalaisten vankien määrän lisääntyminen näkyy vankiloissa erilaisina arjen haasteina. Jotkut vangit saattavat esimerkiksi puhua pelkkää arabiaa tai muuta omaa äidinkieltään, mikä rajaa heidän mahdollisuuksiaan opiskella ja osallistua muihin toimintoihin.

– Jos ei ole yhteistä kieltä, käytetään tarpeen mukaan Google-kääntäjää, elekieltä ja toisia vankeja tulkkeina. Ja jos on jostain virallisesta asiakirjasta tai asiasta kyse, sitten hankitaan erillinen tulkki, Vesterbacka kertoo.

Myös esimerkiksi uskonnon harjoittaminen voi vaatia erityisjärjestelyjä. Esimerkiksi Ramadan-paastokuukauden aikana muslimit syövät tyypillisesti vain auringonlaskun ja -nousun välisenä aikana.

– Vangeille voidaan antaa mahdollisuuksien mukaan oikeus laittaa ruokaa osastolla ilta- ja yöaikaan tai heidän voidaan antaa ottaa ruokaa selliin, Vesterbacka sanoo.
STT
Tuli aikanaan myös ihmeteltyä tuota suurta baltian maiden ja venäjän edustusta suljetussa vankilassa. Suurelta osin siellä tosiaan istuu edellämainittujen maiden rekkakuskeja huumeiden salakuljetuksesta. Rekkakuskit taitaa lähtökohtaisesti salakuljetella sen verran suuria määriä, että siitä linnareissu napsahtaa vähän kuin automaattisesti jos kärähtää.
 

Lexy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
On se vaan jännä miten nämä diversiteetti"ongelmat" menee vain yhteen suuntaan. Ei kukaan ole valittamassa, jos Nigerian pääkaupunki on liian musta tai Pjonjang liian korealainen. Mutta jos joku on liian valkoinen, niin se on muka helvetin iso ongelma.
Koripallossakin on liian vähän valkoisia. Asialle on tehtävä jotakin! Jos älykkyydestä/opiskelusta/jne. tehtäisiin viihdettä niin kukaan ei olisi kiinnostunut diversiteetistä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 011
86-vuotiaan puukottaja oli syyntakeeton – passitettiin pakkohoitoon

86-vuotiaan puukottaja oli syyntakeeton – passitettiin pakkohoitoon
RIKOS JULKAISTU 05.05.2017 15:16


Veriteko tapahtui Puotilan kappelin puistossa Helsingissä sunnuntai-iltana 31. heinäkuuta 2016. Oikeus antoi päätöksen jutussa reilu kuukausi sitten.Lehtikuva


Helsingin käräjäoikeus on todennut Puotilassa viime kesänä 86-vuotiaan miehen puukottaneen 25-vuotiaan miehen syyntakeettomaksi.

Teko tapahtui 31. heinäkuuta 2016 Puotilan kappelin puistossa. Tekijä löi uhria teräosaltaan noin 21 cm mittaisella keittiöveitsellä pään, kasvojen ja rintakehän alueelle yhteensä ainakin 20 kertaa.

Veitsen katkennut kärki löytyi uhrin kallosta.


Arabitaustainen tekijä ja uhri eivät tunteneet toisiaan. Teon motiivi ei oikeudessa selvinnyt.

Marraskuussa käräjäoikeus passitti miehen mielentilatutkimukseen, jossa hänet todettiin syyntakeettomaksi.

Oikeus oli miehen tilasta samaa mieltä ja passitti hänet tahdonvastaiseen mielenterveyshoitoon.

25-vuotias määrättiin maksamaan uhrin hautauskuluja 10700 euroa ja omaisten oikeudenkäyntikuluja 5300 euroa.


MTV Uutiset ei julkaise tekijän nimeä, koska hänet todettiin syyntakeettomaksi.
Ai vittu että on mukava maksella veroja tälläsissä tapauksissa. Miks ei suoraan vaan karkoteta pois täältä?

Meneeköhän genreen "ängen itseni maahan missä mua ei haluta ja sitten tapan jonkun, että niiden on pakko elättää mut"?
 

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
"MTV Uutiset ei julkaise tekijän nimeä, koska hänet todettiin syyntakeettomaksi."
Eiköhän tuon tiedä kertomattakin, kaikki ne kuulostaa samalta.

"25-vuotias määrättiin maksamaan uhrin hautauskuluja 10700 euroa ja omaisten oikeudenkäyntikuluja 5300 euroa."
Laskun voi osoittaa suoraan Sipilälle.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 831
86-vuotiaan puukottaja oli syyntakeeton – passitettiin pakkohoitoon

Ai vittu että on mukava maksella veroja tälläsissä tapauksissa. Miks ei suoraan vaan karkoteta pois täältä?
Syyntakeettomuuden saaminen suomessa ei sitten todellakaan ole mikään läpihuutojuttu, se on aivan hemmetillinen syynäys yötä päivää.

Kannattaa toki muistaa, että tekijä määrättiin pakkohoitoon, joka lainmukaan tarkoittaa sitä, että hän pääsee avohoitoon tai muuhun vastaavaan heti kun pakkohoito ei ole täysin välttämätöntä. Ajallisesti pakkohoidon kesto siis voi olla vuorokaudesta vuosiin.

Se nyt on asia erikseen, mitä järkeä näitä on hoitaa täällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
"MTV Uutiset ei julkaise tekijän nimeä, koska hänet todettiin syyntakeettomaksi."
Eiköhän tuon tiedä kertomattakin, kaikki ne kuulostaa samalta.

"25-vuotias määrättiin maksamaan uhrin hautauskuluja 10700 euroa ja omaisten oikeudenkäyntikuluja 5300 euroa."
Laskun voi osoittaa suoraan Sipilälle.
Tuota 16000 euron laskua onkin sitten kiva maksella. Muutamia vuosia saa niska limassa painaa töitä ja tuskin mahdollisista ylitöistäkään kannattaa kieltäytyä.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
166
Ei sitä voitu tuomita murhaajana, koska olisi näytänyt huonolta suuren Antifa-profeetan kannalta. Nyt 'syyntakeettomana' olikin vain viaton mies lurkkimassa siellä taustajoukoissa. Problem solved. On ne nokkelia.



Palefacen videolla esiintyy henkirikoksesta epäilty mies: "Tosi ikävä, valitettava ja surullinen asia
Lauantai 8.10.2016 klo 21.09

Räppäri Palefacen Emme suostu pelkäämään -musiikkivideolla on huomattu esiintyvän henkirikoksesta epäilty nuorimies.




    • Helsingin käräjäoikeus on lokakuussa vanginnut vuonna 1991 syntyneen miehen todennäköisin syin epäiltynä taposta.
    • Epäilty esiintyi räppäri Palefacen musiikkivideolla joukkokohtauksessa.
    • Paleface kertoo, että ei edes tiennyt keikoillaan pyörineen miehen kokonimeä.
(MERJA OJALA)">
Räppäri Paleface korostaa tuomitsevansa kaiken väkivallan. (MERJA OJALA)

Poliisi Puotilan väkivaltaisesta henkirikoksesta: Uhri valikoitui sattumanvaraisesti

Arhinmäki musiikkivideossa henkirikoksesta epäillyn kanssa - "Vastenmielisiä yhdistämisiä leimaamistarkoituksella"

- Rakkaat ystävät, on käynyt ilmi, että Emme Suostu Pelkäämään -videolla esiintyy henkilö, jota epäillään henkirikoksesta. Kuten tiedätte, tuomitsen yksiselitteisesti kaiken väkivallan. Oikeuslaitoksen tehtävänä on tutkia ja tuomita mahdollinen rikoksentekijä. Peace and love. Pitäkää huolta toisistanne, Paleface julkaisi virallisella Facebook-sivullaan lauantaina.

Vuonna 1991 syntynyttä miestä epäillään vuonna 1930 syntyneen miehen veitsellä surmaamisesta sunnuntaisena iltapäivänä heinäkuun lopussa. Helsingin Puotilassa tapahtuneen henkirikoksen syy oli elokuun alussa edelleen hämärän peitossa.


--
Paleface lyriikoissaan vetoaa aina vastakkainasetteluun, ja on henkilökohtasesti valinnut puolensa; seisoo murhaajien, raiskaajien ja rikollisten puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
"Katsokaa tarkkaan, sillä näytän tämän vain kerran!" :D

Isis-järjestön räjähde-ekspertti räjäytti vahingossa itsensä ja kolme oppilastaan Irakissa
Isis-järjestön räjähde-ekspertti räjäytti vahingossa itsensä ja kolme oppilastaan Irakissa

Torstai 4.5.2017 klo 18.06


Terroristijärjestö Isis menetti räjähdyksessä yhden avainhenkilöistään.


Isis on jäämässä Irakissa alakynteen. Kuvassa Irakin armeijan sotilaita taistelemassa terroristeja vastaan Al Tarabissa. (ZUMAWIRE.COM / MVPHOTOS)

Syyrialainen Abu Yusuf al-Halab sekä kolme hänen oppilastaan ovat kuolleet räjähdyksessä Irakissa lähellä Tal Afarin kaupunkia.

Al-Halab oli parhaillaan virittämässä räjähdettä autoon työpajassaan ja opastamassa kolmea oppilastaan, kun pommi räjähti ennen aikojaan.

Tapauksesta kertoneiden irakilaisten tiedotusvälineiden mukaan al-Halabin menetys on jälleen uusi takaisku Isisille, jonka yksi korkea-arvoinen komentaja kuoli tarkka-ampujan luotiin samalla alueella viime vuoden lopulla.

Tal Afar on yksi viimeisiä Isisin hallussa olevia kaupunkeja Irakissa.

Irakin hallituksen joukot ovat jo yli puolen vuoden ajan taistelleet Mosulin kaupungin vapauttamisesta Isisin terroristeista. Kun Mosul on jälleen Irakin joukkojen hallinnassa, sotilaat suuntaavat seuraavaksi juuri Tal Afariin.

JUHO RISSANEN
juho.rissanen@iltalehti.fi
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
"Katsokaa tarkkaan, sillä näytän tämän vain kerran!" :D

Isis-järjestön räjähde-ekspertti räjäytti vahingossa itsensä ja kolme oppilastaan Irakissa
Isis-järjestön räjähde-ekspertti räjäytti vahingossa itsensä ja kolme oppilastaan Irakissa

Torstai 4.5.2017 klo 18.06


Terroristijärjestö Isis menetti räjähdyksessä yhden avainhenkilöistään.


Isis on jäämässä Irakissa alakynteen. Kuvassa Irakin armeijan sotilaita taistelemassa terroristeja vastaan Al Tarabissa. (ZUMAWIRE.COM / MVPHOTOS)

Syyrialainen Abu Yusuf al-Halab sekä kolme hänen oppilastaan ovat kuolleet räjähdyksessä Irakissa lähellä Tal Afarin kaupunkia.

Al-Halab oli parhaillaan virittämässä räjähdettä autoon työpajassaan ja opastamassa kolmea oppilastaan, kun pommi räjähti ennen aikojaan.

Tapauksesta kertoneiden irakilaisten tiedotusvälineiden mukaan al-Halabin menetys on jälleen uusi takaisku Isisille, jonka yksi korkea-arvoinen komentaja kuoli tarkka-ampujan luotiin samalla alueella viime vuoden lopulla.

Tal Afar on yksi viimeisiä Isisin hallussa olevia kaupunkeja Irakissa.

Irakin hallituksen joukot ovat jo yli puolen vuoden ajan taistelleet Mosulin kaupungin vapauttamisesta Isisin terroristeista. Kun Mosul on jälleen Irakin joukkojen hallinnassa, sotilaat suuntaavat seuraavaksi juuri Tal Afariin.

JUHO RISSANEN
juho.rissanen@iltalehti.fi
Taas. :D Olikos se joku Al-Qaidan jannu, kun joku vuosi takaperin räjäytti koko joukon oppilaitaan samanlaisella mokalla?

No, ei noita penaalin terävimpinä kyninä ole kukaan pitänytkään.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
"- Jihad tarkoittaa taistelua hyvän puolesta, ”tsemppiä”, Jihad kertoo nimestään."

"Hänen mukaansa Suomeen tulleet irakilaiset kunnioittavat Suomen lakia ja poliisia sekä suomalaisia, jotka auttavat turvapaikanhakijoita."


Vainottu Irakissa, uhkailtu Suomessa - Irakissa Jihadin perässä on militiaryhmä, Suomessa rasistit
Vainottu Irakissa, uhkailtu Suomessa - Irakissa Jihadin perässä on militiaryhmä, Suomessa rasistit

Perjantai 5.5.2017 klo 12.50


Turvapaikanhakijana Suomeen tullut Jihad on leimattu terroristiksi nimensä vuoksi.



    • Irakista tullutta turvapaikanhakijaa uhkaillaan hänen nimensä vuoksi.
    • Irakissa miestä vainoaa militia, Suomessa ääriryhmät.
    • Hän on tehnyt rikosilmoituksen Suomessa tapahtuneista uhkailuista.


Jihad on osallistunut aktiivisesti turvapaikanhakijoiden järjestämiin mielenosoituksiin Helsingissä. (LUKIJAN KUVA)


Ensimmäinen väärinymmärrys tai tahallinen väärinymmärrys tapahtui noin vuosi sitten. Turvapaikanhakijana Irakista Suomeen syksyllä 2015 tullut Jihad osallistui Kansalaistorilla Helsingissä rauhanomaiseen mielenosoitukseen viime kesänä. Samassa yhteydessä hän kertoi tukevansa nälkälakkoon ryhtynyttä irakilaismiestä.

Verkkojulkaisu MV-lehti tarttui tähän ja julkaisi kirjoituksen otsikolla ”Jälleen nälkälakkoilija Suomessa - Jihad Baghdadi on hänen nimensä”. Ja jatkoi kirjoittamalla ”Johan on torakalle nimi annettu…”

Tieto on haettu Jihadin Facebook-postauksesta, johon hän on lainannut tuttavansa tekstiä. Itse hän ei ollut nälkälakossa.

Toinen välikohtaus tapahtui myös viime kesänä. Jihad oli ystävänsä kanssa Helsingin keskustassa, kun joku tönäisi häntä.

- Sun nimi on Jihad, sä olet terroristi jihadisti, mene kotimaahasi, Jihadia tönäissyt mies huusi.

”Mahdollinen terroristihavainto”

Samalla teemalla väitteet jatkuivat myös murha.info -keskustelupalstalla. Siellä Jihadista keskustellaan ”mahdollisena terroristihavaintona”.

Ketju aloitetaan spekulaatiolla ”Al Baghdadi taistelijanimellä viitataan ISIS:in johtohahmoon. Etunimenä Jihad merkitsee pyhää sotaa jota muslimimaailma käy erityisesti Länsimaita vastaan. Mies on selkeästi tekeytynyt humaaniksi pakolaiseksi, mutta taustalla piilee usko Jihadismiin ja oikeutukseen tehdä terroriteko Suomessa?”



Hän jatkaa, ettei nimellä ole mitään tekemistä jihadismin, ääri-islamismin kanssa.


AAH-militiaryhmän uhkauskirjeen Jihad sai muutama viikko sitten. (KUVAKAAPPAUS)

Kunnoittaa suomalaisia

Viimeisin episodi tapahtui vajaa kuukausi sitten. Jihad astui illalla raitiovaunusta ulos ja alkoi kävellä kotiaan kohti.

- Ryhmä tummiin vaatteisiin pukeutuneita miehiä alkoi huutaa perääni. En jäänyt katsomaan, mitä tapahtuu, vaan juoksin kotiin, Jihad kertaa illan tapahtumia.

Hän sanoo, että on paennut Irakista väkivaltaa ja vainoa.

- Haen täältä turvapaikkaa. En halua ongelmia kenenkään kanssa, Jihad toteaa.

Hänen mukaansa Suomeen tulleet irakilaiset kunnioittavat Suomen lakia ja poliisia sekä suomalaisia, jotka auttavat turvapaikanhakijoita.

- On täällä myös rasisteja, mutta paljon hyviä ihmisiä, jotka haluavat auttaa, Jihad kiittää.

Hän korostaa, ettei halua tapella suomalaisten ääriryhmien kanssa, mutta ei suostu pelkäämäänkään niitä.

- En pelkää heitä. Irakissa militiat ovat pahoja, joku Soldiers of Odin ei ole mitään niihin verrattuna, Jihad toteaa.

Väärää tietoa

Väärän tiedon jakaminen ei lopu tähän. Huhtikuun alussa kuluvaa vuotta MV-lehti julkaisi kirjoituksen ”Jihad al Bagdadin video: Väkivaltaa Pasilan poliisitalolla”.

- Sain videon tutuilta, mutta en ollut itse paikalla enkä jakanut sitä, Jihad hymähtää.

Hän hämmästyi kotonaan, kun huomasi kirjoituksen. Samalla tavoin myös muut MV-lehden julkaisut ovat tulleet niin sanotusti puskista. Hän näyttää Messengerissä saamiaan viestejä, joissa on linkkejä valheellisiin MV-lehden julkaisuihin.

Näiden lisäksi viesteissä solvataan ja uhkaillaan. Yhdessä viestissä on kuva sioista, toisessa vinkataan, että kannattaisi olla varovainen. Osa viesteistä vaikuttaa kasvottomalta, valeprofiilien takaa huutelulta.

Jihad on tehnyt rikosilmoituksen uhkailuista.


Jihad on sotkettu muun muassa MV-lehdessä asioihin, joihin hän ei ole osallistunut. (KUVAKAAPPAUS)

Tappolistalla

Viime aikoina Irakissa ja sieltä käsin toimivat militiaryhmät ovat aktivoituneet. Jihadin tapaus ei ole ainoa, jossa uhkailu on alkanut uudelleen. Uhkailu yltää Suomeen saakka.

Jihad näyttää Asa’ib Ahl al-Haq -militiaryhmältä (AAH) lähtöisin olevaa listaa, jolla on 34 nimeä. Lista on tullut Irakista myös Jihadille. AAH on yksi pahamaineisimmasta shiiamilitiaryhmistä. Kyseessä on tappolista.

Jihadin kohdalla asian tekee mutkikkaaksi se, että hän on uskonnolliselta taustaltaan itsekin shiiamuslimi.

- Sukulaismies on yksi militian johtajista. Hän yritti värvätä minut ja nyt uhkailee perhettäni, Jihad kertoo seurauksista, koska ei suostunut liittymään väkivaltaiseen ryhmään.

Sukulaismies esimerkiksi yrittää etsiä Jihadin tytärtä käsiinsä ja kiristää tämän avulla Jihadin Irakiin takaisin.

Jihad kertoo, että sukulaismies ja tämän militiajoukko on pahoinpidellyt Jihadin isän ja veljen. Jihadin siskon 4-vuotias poika loukkaantui pahoin, kun auto töytäisi poikaa. Jihad näyttää puhelimestaan kuvia pahoinpidellyistä sukulaisista.

- Minut he tappavat, jos palaan, Jihad sanoo.

Tappolista vaikuttaa aidolta. Siinä on AAH:n virallinen pohja, leima, ote Koraanista ja tekstissä peräänkuulutetaan eri puolilla maailmaa olevia, listalla mainittuja henkilöitä. Tekstissä kehotetaan ilmiantamaan henkilöt, jotka ovat listalla ja asuvat muualla kuin Irakissa.

Jihad sai listan käsiinsä sukulaisensa kautta.

- En voi ymmärtää, ettei Migri (Maahanmuuttovirasto) usko, että minut tapetaan, jos palaan Irakiin, Jihad ihmettelee.

Hän on saanut yhden kielteisen turvapaikkapäätöksen, josta on valittanut hallinto-oikeuteen.

Jihad työskenteli Irakissa amerikkalaiselle turvallisuusyritykselle, mikä jo sinällään aiheuttaa ongelmia maan hallinnon rinnalla toimivien militiaryhmien kanssa.

- Työskentelyn amerikkalaisille pitäisi jo yksistään oikeuttaa kansainväliseen suojeluun, hän vielä toteaa.


Murha.info-keskustelupalstalla Jihad on leimattu terroristiksi, ja kuvaksi on kaapattu hänen tuolloinen Facebook-profiilikuvansa. (KUVAKAAPPAUS)

Muun muassa MV-lehden sivuilla toivotaan Jihadin tappavan itsensä. (KUVAKAAPPAUS)


NINA LEINONEN
nina.leinonen@iltalehti.fi
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 256
jihad tarkoittaa pyhää sotaa jos tarkkoja ollaan ... moderaattimuslimit viittaa itsensä kanssa käytävään ... extreemit muita vastaan käytävään ...kyllä se aika jihadia on kun terroritekoja suoritetaan, näiden tekojen tekijät kun käyvät pyhää sotaa vääräuskoisia vastaan ... lisäksi, mistä migri tietää että muslimi ei tapa täällä ketään jos sen annetaan jäädä ... liikaa alkaa oleen tapausesimerkkejä (muistakaa kanssa että vääräuskoisen naisen raiskaaminen ei ole raiskaus näille jihadisteille):)
 

MrCasual

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
354
Syyntakeettomuuden saaminen suomessa ei sitten todellakaan ole mikään läpihuutojuttu, se on aivan hemmetillinen syynäys yötä päivää.
Tai siis ei ole valkoiselle suomalaiselle.

Aika vitun vaikea uskoa että oikeasti pipopää olisi selvinnyt tänne asti. Toisaalta taas yleinen olettamus vaikuttaa olevan kohtelusta päätellen että 30v itämaalaista pidetään 5 vuotiaan tasolla.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 510
Viestejä
4 239 714
Jäsenet
71 213
Uusin jäsen
booleee

Hinta.fi

Ylös Bottom