^
Olen tähän liittyen kuullut eräältä ulkomaalaiskaveriltani (joka ei ole asyl-mohammad, eikä nosta tukia). Hänellä on tumma tuttava, joka halusi muuttaa Espooseen, mutta oli vahvasti eri mieltä alueen yksityisten markkinoiden vuokratasosta. Hän sitten netistä teki hakemuksen Espoon kaupungin asuntoihin, ja soitteli perään, saaden vastauksen "Asuntoa ei voida tarjota" koska jonotus ym.
No, tätähän kaveri ei sulattanut. Hän kalppi pitkin harppauksin heti seuraavana päivänä Espoon asuntotoimistoon fyysisesti, ja keskustelu siellä jatkui ääntä korottamalla, ja lopuksi "Te ette anna asuntoa, koska olen musta mies! Rasismia!" -tyylisesti. Kannanottoansa tehostamaan zulujen jälkeläinen monotti myös muutaman tuolin nurin.
Tulos: samana päivänä hän sai asuntotarjouksen kivasta 2010-luvun jälkeen rakennetusta kolmiosta, olikohan vuokra jopa jonkin verran päälle 500e.
Ulkkarikaverini kertoi vielä, että kyseessä oli ihan suunniteltu juttu, eikä itse mustana miehenä sille voinut myöskään antaa arvoa. En kehdannut sanoa, kuinka paljon vähemmän itse arvostin ko. temppua - mutta toisaalta oli pakko naureskella tarinaa kuunnellessa, koska se kuulostaa juuri niin autenttiselta hölmölä-meiningiltä, jota voi tapahtua vain paapoja-pohjoismaissa. Saman autenttisuus-fiban perusteella tarina on myös itselleni täysin tosi, kunnes toisin todistetaan.