Kulttuurin rikastuminen

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Kenenkäs poik... alttereita tämä @MorganKane_ oikein on? On kyllä taas sen tasoista paskapostaamista, että voisi luulla manaajaksi tai muuksi kumppaniksi.
Rekisteröitynyt 29.10.2017, viestejä parisenkymmentä ja viestihistoria näyttää olevan silkkaa trollausta/paskapostaamista lähinnä about kahdessa tahi kolmessa triidissä.

No jos on thaimaalaisista pikkutytöistä pitävä pedofiili, muuten en keksi mitä positiivista tuossa rikastuttamisessa olisi?
Kaikkein edullisinta on juoda itse tehtyä kiljua kotona, jos viinan hinta on se kriteeri. Itse en ainakaan viihtysi Neuvosto-Eestissä, ihan täyttä ryssämeininkiä edelleen, molotuksineen.
Jos kerran ryssämeininkiin on ihastunut, niin miksi et käy Pietarissa, vähän isommat vedet kuin jossain kälyisessä Tallinnassa ja matkoihin menee junalla vain vähän kauemmin?
jne jne...
 

Fribo-71

Team Mo-Ra3
Liittynyt
27.01.2017
Viestejä
1 910
Tänään pitää katsoa TV1:ltä kasilta MOT: Punaisen Ristin pohjaton lipas.

"Turvapaikanhakijoiden vyöry Suomeen toi Suomen punaiselle ristille lähes puolen miljardin euron rahavirran. Sen yhteistyökumppanit takoivat avokätisesti tehtyjen sopimusten avulla suuria voittoja. Toimittajana Lauri Miettinen."
Spr =Suuri puhallus roistoille.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
hienoa kulttuuri vaikuttamista, nyt joku jonne varmaan luulee ettei ole mitenkään moraalisesti epäilyttävää teettää vuokralaisella remontit, pyytää nylky vuokraa ja teeskennellä suvakkia vai mitä luulet?

jos et ole sattunut huomaamaan niin suomessa amerikan malliin talouden ylläpitäminen keinotekoisesti asunto kuplalla ei onnistu, eihän se onnistunut edes jenkeissä vaikka saavatkin tehdä rajattomasti sisäsiittoista velkaa
Enhän minä pakota ketään ja aina voi maksaa rahalla niin kuin pitäisi. Todella harvoin on näin käynyt että vuokraaja ehottaa jotain ja useimmiten sanon ei jos ehdottavat. Jos vuokralainen sanoo minä teen ystävän palveluksen ja malaan kaikki seinät jos teet vastapalveluksen että 15 euroa/vähemmän vuokrasta 12 kuukautta eteenpäin niin se on vuokralaisen ehdotus ja ei minun.

Minä en pidä fyysisestä työstä en edes maalamisesta seinät sellaisen asiat mitä jokainen aikuinen pitäisi osata. Olen IT alan ammattilainen ja töissä markkinointi/myynti työssä tällä hetkellä. Fyysistä rasitusta kyllä teen mutta se on lähinnä urheilua.

Toisin kuin Ruotsissa niin Suomessa on vapaat markkinat. En minä pakota ketään tekemästä vuokrasopimusta minun kanssa jos sen allekirjoittaa niin se on vuokralaisen valinta.

Jos vuokralainen jopa halua tulla minun ystäväksi en kiellä sitä.

Prostituutio ei ole laitonta Suomessa. Voit jopa arvata mitä jotkut prostituutiot ovat joskus minulle ehdottaneet toinen asia sitten jos sanoisin kyllä sellaiseen koska tarvitsen niin paljon rahaa. Moraalisesti minua ei hävittäisi mennä prostituution kanssa sänkyyn mutta en halua sotkea sellaista vuokraukseen koska tarvitsen rahaa.

Minä tunnen myös sympatiaa ja myötätuntoa naisia jotka ovat prostituutioita ja en todellakaan halveksi tai vihaa heitä. En minä suutu jos joku ehdottaa jotain sellaista.

Ainoa mitä en missään nimessä hyväksy on laittomat asiat kuten esim. huumeet. Huumeet ei tippakaan minua kiinnosta vaikka olen neutraali jos tulisi kansanäänestys että jos kevyet huumet pitäisi laillistaa samalla tavalla kuin Amsterdamissa.
 
Viimeksi muokattu:

fly

Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
677
Enhän minä pakota ketään ja aina voi maksaa rahalla niin kuin pitäisi. Todella harvoin on näin käynyt. Jos vuokralainen sanoo minä teen ystävän palveluksen ja malaan kaikki seinät jos teet vastapalveluksen että 15 euroa/vähemmän vuokrasta 12 kuukautta eteenpäin niin se on vuokralaisen ehdotus ja ei minun.
ei kukaan huoraakaan pakota ja parittajakin tekee vain palveluksen, onneksesi meidän pohjoismaisessa hyvinvointi kulttuurissamme tämä on täysin hyväksyttävää ja normaalia, eikö niin?
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Missä minä olen sanonunut olevan ihastunut ählämsähläm meininkiin, ei minun naapuristossa niitä asu. Sinä taas itse myönsit olevasi ihastunut ryssämeininkiin ja viihtyväsi sellaisessa kuin zaju samovaarissa.
Sinä sanoit olevasi ihastunut monikulttuuriseen ählämäsählämä-meininkiin vähintään yhtä innokkaasti kuin minä "myönsin" eli en myöntänyt mitenkään olevani ihastunut "ryssämeininkiin".

Joku muu täällä esitti, että etelä-Helsinki eli Tallinna on hyvä vaihtoehto Helsingin yöelämälle, ja myötäilin sitä, että niin onkin. Tällä ei ole ryssien ihannoinnin kanssa yhtään mitään vitun tekemistä, ja saisit Tallinnassa turpaasi jos esittäisit siellä, että ne on ryssiä. Ja vaikka siellä liikkuukin venäjää puhuvia henkilöitä, niin se on pienempi paha kuin Helsingin ählämäsählämä-sausagefestit.

Sitä paitsi venäjää puhuvista henkilöistä tyypillisesti noin puolet on naisia, vieläpä ihan markkinoilla olevia, kauniita sellaisia. Ählämsähläm-naiset on kotona hellan ja nyrkin välissä, klitoris usein silvottu eivätkä muutenkaan saatavilla, plus niitä on ylipäätään vähemmän kuin miehiä.
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
. Tällä ei ole ryssien ihannoinnin kanssa yhtään mitään vitun tekemistä, ja saisit Tallinnassa turpaasi jos esittäisit siellä, että ne on ryssiä.
Et ole tainnut edes siellä Tallinnassa käydä? Iso osahan niistä on ryssien jälkeläisiä neukkuajoilta. Onneksi Venäjällä ja venäläisisissä kulttuureissa nainen ei ole kotona nyrkin ja hellan välissä, vastahan Venäjällä dekriminalisoitiin perheväkivalta, eli vaimon hakkaaminen ei siellä enää ole rikos,koska se kuuluu ortodoksiseen kulttuuriin (oli yksi perusteista joilla dekriminalisointi tehtiin).

"
Viron venäläiset


Viron venäläiset ovat Viron toiseksi suurin etninen ryhmä. Viron venäläisiä on noin 340 000.[1] Heistä noin 90 000 on Venäjän kansalaisia, ja noin 90 000 vailla minkään valtion virallista kansalaisuutta[2][3].
Viron venäläiset – Wikipedia

Viron väkiluku: 1,316 miljoonaa

Eli neljännes väestöstä on venäläisiä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
852
Et ole tainnut edes siellä Tallinnassa käydä? Iso osahan niistä on ryssien jälkeläisiä neukkuajoilta. Onneksi Venäjällä ja venäläisisissä kulttuureissa nainen ei ole kotona nyrkin ja hellan välissä, vastahan Venäjällä dekriminalisoitiin perheväkivalta, eli vaimon hakkaaminen ei siellä enää ole rikos,koska se kuuluu ortodoksiseen kulttuuriin (oli yksi perusteista joilla dekriminalisointi tehtiin).
Ei sitä väkivaltaa kyllä dekriminalisoitu, vaan poistettiin se yleisen syytteen alaisuudesta. Eli jos eukko ei halua nostaa syytettä, niin antaa paukkua.
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Ei sitä väkivaltaa kyllä dekriminalisoitu, vaan poistettiin se yleisen syytteen alaisuudesta. Eli jos eukko ei halua nostaa syytettä, niin antaa paukkua.
Väärin.
Venäjä on poistamassa perheväkivallan rikoslaista – lakiesitys eteni duumassa
Duuma hyväksyi lakimuutoksen perjantaina aamupäivällä. Arvostelijat uskovat lievennyksen lisäävän kurittamista.
Parlamentin alahuone duuma on hyväksynyt perjantaina lakimuutoksen, joka lieventää rangaistusta perheväkivallasta.

Vastedes perheenjäsenen kurittamisesta rangaistaan hallinnollisena rikkeenä, jos väkivallasta on jäänyt kiinni ensi kertaa.

Rikkeestä voi saada sakkoa, enintään 15 päivän vankeusrangaistuksen tai 60–120 tuntia yhdyskuntapalvelua.

Muutos koskee sellaista kurittamista, joka ei aiheuta suurta vahinkoa terveydelle. Sen sijaan pahoinpitely säilyy rikoslaissa, mutta laissa ei asianajaja Mari Davtjanin mukaan erikseen mainita perheenjäsenen vahingoittamista.

– Perheväkivalta oli rikoslaissa, jotta kyettäisiin ehkäisemään vakavampia rikoksia, kertoo perheväkivaltatapauksiin erikoistunut Davtjan puhelimitse.

–Sen poistaminen tarkoittaa, että tästä lähtien perheväkivaltatapausten vieminen oikeuteen tulee olemaan hyvin vaikeaa, hän jatkaa.

Davtjanin mukaan lievä "kurittaminen" on tarkoittanut käytännössä vakavaakin väkivaltaa.

–Jos uhrilla ei ole aivotärähdystä eikä murtuneita luita, mutta kasvot ovat mustelmilla, se on katsottu lieväksi kurittamiseksi, Davtjan sano
o.

Vain kolme kansanedustajaa äänesti lakiesitystä vastaan perjantaina. Yleensä tämä enteilee myös parlamentin ylähuoneen ja presidentti Vladimir Putinin hyväksyntää.

Venäjä on poistamassa perheväkivallan rikoslaista – lakiesitys eteni duumassa
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Hieno kulttuuri:

Rangaistusten lieventämistä tukee 59 prosenttia venäläisistä
Kolmasosa venäläisistä on kohdannut tuttavapiirissään perheväkivaltaa, kertoo tutkimuskeskus Vtsiomin tammikuussa julkaistu kysely(siirryt toiseen palveluun). Kymmenesosa vastaajista oli itse nähnyt väkivaltaa omassa perheessään.

Lakimuutosta rangaistusten lieventämisestä tuki 59 prosenttia vastaajista, kun 33 prosenttia vastusti sitä.

Vuonna 2015 tehdyssä tutkimuksessa (siirryt toiseen palveluun)yli puolet vastaajista sanoi kohdanneensa perheväkivaltaa. Kolmasosa näistä tapauksista koski fyysistä väkivaltaa.

Kansalaisjärjestöt ovat arvioineet lakimuutoksen johtavan perheväkivallan lisääntymiseen Venäjällä.

"[Lieventäminen] olisi selkeä signaali Venäjän taantumisesta ja olisi isku kansainvälisille yrityksille juuria perheväkivaltaa", Euroopan neuvoston pääsiheeri Thorbjørn Jagland kuvaili(siirryt toiseen palveluun).
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Mutta eikös tätä @MorganKane_ ja kumppanit halua kun islamia yrittävät tuoda tavallisten pulliasten arkeen?
Missä minä näin olen sanonut? Vieläpä yrittänyt tuoda islamilaista kulttuuria jonkin ihmisen arkeen? Oletkohan nyt nähnyt ja kuullut ihan omiasi?

Venäläinen ja lähi-idän heimokulttuurit ovat molemmat perseestä ja keskiaikaisia.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
ei kukaan huoraakaan pakota ja parittajakin tekee vain palveluksen, onneksesi meidän pohjoismaisessa hyvinvointi kulttuurissamme tämä on täysin hyväksyttävää ja normaalia, eikö niin?
Minä olen pro prostituutio siis sen laillisuuden kannattaja.

Prostituutio se että se on laillista tekee asiasta turvallisemman ja sen on parempi naisille ja miehille niin.

Ei prostituutioota kuitenkin näy samalla tavalla katukuvassa kuin esim Saksassa niin niitä jota ei asia kiinnosta niin tuskin näkevät sitä.
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Minä olen pro prostituutio siis sen laillisuuden kannattaja. Parittajaa en ole koskaan tavannut Suomesa. Muistaakseni laki on hieman erikoinen sen suhteen että parittajauus on laitonta Suomessa.

Prostituutio laillistaminen tekee vain asiasta turvallisemman sen on parempi naisille ja miehille niin.
"Suuri osa suomalaisesta paritusrikollisuudesta on yhteydessä järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Paritusrenkaiden toiminta on ammattimaista ja parituksesta saaduilla tuotoilla voidaan rahoittaa muita rikollisuuden alueita kuten ase- tai huumekauppa. Paritusorganisaatiot ovat yleensä kansainvälisiä: venäläisten, virolaisten, vironvenäläisten ja suomalaisten lisäksi organisaatiossa saattaa toimia myös muita kansallisuuksia"
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
"Suuri osa suomalaisesta paritusrikollisuudesta on yhteydessä järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Paritusrenkaiden toiminta on ammattimaista ja parituksesta saaduilla tuotoilla voidaan rahoittaa muita rikollisuuden alueita kuten ase- tai huumekauppa. Paritusorganisaatiot ovat yleensä kansainvälisiä: venäläisten, virolaisten, vironvenäläisten ja suomalaisten lisäksi organisaatiossa saattaa toimia myös muita kansallisuuksia"
En ole koskaan nähnyt tai huomannut että parittajia olisi Suomessa. Tämä kriminaali elementti mitä mainitset en usko että Suomessa juuri esintyy mutta muissa maissa kyllä näin asia voin olla.

Minä en tiedä minkä julmetun takia olen kuin magneetti prostituutioille. Olen ainoa minun ystäväpiirissä joka on ottanut yöjunan mikä ei ole erikoista mutta sitten että prostituutiot ovat junassa kysyneet minulta jos haluan seksiä.

En minä suutu sellaisesta mutta jopa minä hämmästyin tuota minun yöjuna kokemusta Suomessa. En sano että käytän prostituutiota paljon, mutta sen voi myöntää että olen tavannut ja nähnyt paljon prostituutiota Suomessa varsinkin pääkaupunkiseudulla.
 
Viimeksi muokattu:

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
En ole koskaan nähnyt tai huomannut että parittajia olisi Suomessa. Tämä kriminaali elementti mitä mainitset en usko että Suomessa juuri esintyy mutta muissa maissa kyllä näin asia voin olla.

.
Trollaat, mutta vastataan: prostituutio Suomessa on lähes täysin parituspohjaista toimintaa ja järjestäytyneen rikollisuuden käsissä.

Paritusrinkien työntekijöitä ovat nuo wikipedian "harrastelijoiksi" tituleeraamat
"Suomessa asuvat harrastelijat, joita arvioidaan olevan noin 3 000, toimivat satunnaisesti seksinmyyjinä täydentäen näin tulojaan. Joillain on pieni määrä vakituisia asiakkaita. Pääsääntöisenä elantona on joko toinen ammatti tai tulonsiirrot ja seksityö pyritään yleensä pitämään mahdollisimman hyvin salassaselvennä. Suomessa vierailevat harrastelijat tulevat lähinnä Virosta ja Venäjältä"
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Trollaat, mutta vastataan: prostituutio Suomessa on lähes täysin parituspohjaista toimintaa ja järjestäytyneen rikollisuuden käsissä.
Uskon että olet väärässä. Ei ole mitään todisteita tuosta. Useimmat postauksesi on faktaa mutta välillä tulee hyvin vahvasti mielipiteitä ja uskomuksia ja nyt meni kyllä harhaan.

Yleisesti mailman uutisista mitä olet postannut ja olen sattunut lukemaan niin olen pitänyt mutta nyt tuli hieman virhettä.
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Uskon että olet väärässä. Ei ole mitään todisteita tuosta. Useimmat postauksesi on faktaa mutta välillä tulee hyvin vahvasti mielipiteitä ja uskomuksia ja nyt meni kyllä harhaan.

Yleisesti mailman uutisista mitä olet postannut ja olen sattunut lukemaan niin olen pitänyt mutta nyt tuli hieman virhettä.
Lue uutisia, jatkuvastihan niitä venäläisten/virolaisten johtamia paritusrinkejä jää kiinni. Aika vaikea toimia prostituoituna jos ei ole kämppää missä toimia ja keikkatyöläisillä sellaista ei ole tarjolla kuin parittajan tarjoamassa paikassa.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Lue uutisia, jatkuvastihan niitä venäläisten/virolaisten johtamia paritusrinkejä jää kiinni. Aika vaikea toimia prostituoituna jos ei ole kämppää missä toimia ja keikkatyöläisillä sellaista ei ole tarjolla kuin parittajan tarjoamassa paikassa.
Minä tiedän prostituutioita jotka asuu omassa asunnossaan jotka he ovat ostaneet Helsingissä tai esim vuokranneet. Sesonki prostiuutiota on paljon yleisesti lämmin vuodenaika houkuttelee enemään matkustajia muista maista myös prostituutiota.

Monet prostituutiot jolla ei ole vuokraasuntoa tai omaa asuntoa niin asuvat hotellissa mutta sitten nämä jotka niin tekee ovat usein todella kauniita ja on varaa siihen hotelliin. Ei nyt ihan 5 tähden hotelli, mutta esim 3 tähden hotelli.

Voi olla että olet osittain oikeassa mutta minä itse tiedän ja olen nähnyt niin ei ole ollut niin ollenkaan mitä olen nähnyt ja kokenut.

Nuo virolais/parittaja ryhmät jotka jää kiinni epäilen että se tapahtuu enemmän esim Tallinnassa ja muissa itä Europaan kaupungeissa kuin Helsinki.
 
Viimeksi muokattu:

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
"
Suomen poliisi on paljastanut 2000-luvulla useita laajoja paritusjuttuja, joissa päätekijöinä on ollut venäläisiä ja virolaisia.[5] Suomen laajimman paritusliigan epäillään parittaneen 150 naista 19 kaupungissa 2005–2007. Palveluksessa oli kerrallaan 5–16 naista. Liiga keräsi jopa 70 000 – 100 000 € kuukausitulot.[5] Syyllisiä on yhteensä noin 20 ihmistä.[6]

Kesäkuussa 2010 Helsingin käräjäoikeus tuomitsi vankeuteen 10 ihmistä yli sadan venäläisnaisen parituksesta 26 paikkakunnalla Suomessa vuosina 2005–2008. Poliisi arvioi toiminnan rikoshyödyksi miljoona euroa. Venäjältä toimintaa johtanut nainen tuomittiin törkeästä parituksesta kolmen vuoden ehdottomaan vankeuteen.[7]"
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
No voi kauheata meneekö nyt kyyneleitä silmään minulla Morgan Kane? Ei mene.

Tietysti väärin tuo toiminta koska välittäjä on vastoin Suomen lakia vastaan.

Ei tuo ole mikään kauhu tarina mitä voi tapahtua ulkomailla. Kauhu tarina on silloin kun on kyse traficking joku kidnapataan ja pakotetaan prostitutioon.

Nuo kaikki naiset tuli vapaaehtoisesti Suomeen.

Syy? Omassa maassa eivät saa yhtä paljon rahaa...

Suomen prostituutio seksi hinta on keskimäärin noin 100 euroa voi olla toki enemmän tai vähemmän myös.

Se mikä oli rikollista noissa tarinoissa oli se että välittäjä otti noin puolet rahoista. Oli sitten niin tai näin kaikki naiset tuli vapaaehtoisesti Suomeen ja tiesivät että kyse oli prostituutio työ ja ei joku muu työ.

En menetä yöunia tuosta ja se ei ole minun ongelma.
Suomessa operoi paljon prostituutiota jotka on täysin itsenäisiä,
mikä tarkoittaa että ei ole välittäjää. Suomessa on myös ihan suomalaisia prostituutioita jotka on syntynyt Suomessa.
 
Viimeksi muokattu:

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Prostituutio ja paritus on vain yksi osa siitä ihanasta kulttuurimme rikastuttamisesta jota venäläiset ja virolaiset harrastavat.
 

JormaVeitikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.12.2016
Viestejä
1 453
Prostituutio ja paritus on vain yksi osa siitä ihanasta kulttuurimme rikastuttamisesta jota venäläiset ja virolaiset harrastavat.
Prostituutiota harrastaa naiset, aikojen alusta asti. Suomessakin näitä palveluja tarjoaa lukuisat eri kansalaisuudet, mukaan lukien suomalaiset naiset.

Lievä paritus, jossa parittaja tarjoaa käytännön b2b -palveluja prostituoiduille pientä korvausta vastaan on kyllä ihan puhdasta "raamattu-rikollisuutta" eikä mitään oikeaa rikollisuutta. Se on kiellettyä, koska kukkahattumoraali. Mitään oikeaa haittaa tuosta ei ole kenellekään, mutta win-win-win kaikille kolmelle liiketoiminnan osapuolelle eli asiakas, prostituoitu ja tämän liikekumppani eli "parittaja". Kenellekään muulle asia ei oikeasti kuulukaan.

Ihmiskauppa ja prostituutioon pakottaminen ovat tietenkin ihan eri asia. Mutta jos liiketoiminnan kaikki osapuolet ovat innoissaan mukana vapaasta tahdostaan, niin VITTUAKO SE KELLEKÄÄN KUULUU.
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Ihmiskauppa ja prostituutioon pakottaminen ovat tietenkin ihan eri asia. Mutta jos liiketoiminnan kaikki osapuolet ovat innoissaan mukana vapaasta tahdostaan, niin VITTUAKO SE KELLEKÄÄN KUULUU.
Totta kai kuuluu, koska paritus on rikos. Enpä odotakkaan, että ymmärtäisit.
 

MorganKane_

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2017
Viestejä
32
Viron keskusrikospoliisin mukaan Virossa on viisi suurta rikollisryhmää, joista jokainen toimii prostituutiossa: neljä venäjänkielistä ja yksi vironkielinen ryhmä

Tietysti Tallinna houkuttelee noita peräkammarin poikia, jotka eivät saa ilman rahaa edes noilta lähiövalailta jotka joutuvat tyytymään ählämsählämeihin. Siispä peräkammarin poika on vihainen ählämsählämeille koska he ovat jättäneet peräkammarin pojan kasan alimmaiseksi saalistuksessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 287
Kasetti hajoillut yöllä?

Takaisin aiheeseen.

Tamperelaisdokumentti yhdistää sotaveteraanit ja turvapaikanhakijat – "Rauha on niin kallis asia..."

Idean dokumentista sai 21-vuotias valokuvauksen opiskelija Vilma Rimpelä, joka työskentelee ohjaajana ja kuvaajana Rajalla.

– Viime keväänä mä keskustelin ensimmäistä kertaa ihmisen kanssa, joka hakee turvapaikkaa Suomesta. Kyselin häneltä sodasta Irakissa ja pakomatkasta Suomeen. Vastaukset olivat niin mun käsityskyvyn ulkopuolella, etten meinannut aluksi uskoa niitä todeksi. :rofl:

– Käsittelin näitä asioita myöhemmin isoäitini Seijan kanssa. Hän heitti ilmoille idean: "Mitä jos tekisit dokumentin, jossa haastatellaan sotakokemuksista suomalaisia veteraaneja ja turva(juhla)paikanhakijoita?" Siitä se ajatus lähti, kertoo Rimpelä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Tuleva isänmaantoivo, kenties arkkitehti tai lähes valmis lääkäri pikku hippasilla. Kenties tällaiset pienet painit kuuluvat tuohon lähi-idän kulttuuriin olennaisena osana?

Poliisien kanssa vastaanottokeskuksessa painineelle miehelle ehdollista vankeutta - havitteli poliisin virka-asetta
Turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksessa Porissa poliisien kanssa paininut irakilaismies on tuomittu ehdolliseen vankeuteen.

Tuolloin 19-vuotiasta nuorukaista oltiin ottamassa häiriökäyttäytymisen takia kiinni huhtikuussa 2016, kun hän kävi raivokkaaseen vastarintaan kiinniottoa suorittaneita poliisimiehiä kohtaan. Mies huitoi ja potki kohti poliiseja, minkä seurauksena poliisit kaatoivat hänet lattialle.

Mies jatkoi rimpuiluaan ja pyrki edelleen sekä lyömään että potkimaan poliiseja. Lisäksi hän tavoitteli yhden poliisimiehen varustevyöllä olleita voimankäyttövälineitä, ja onnistuikin tarttumaan virka-aseen varalippaaseen niin, että se irtosi paikaltaan. Lopulta mies saatiin raudoitettua ja hänen jalkansa sidottua nippusiteellä.

Mies kiisti syytteen ja katsoi myös olleensa tapahtuma-aikaan täyttä ymmärrystä vailla. Kaksi muuta turvapaikanhakijaa kertoi miehen vain vähän tönäisseen poliiseja, mutta oikeus ei tähän uskonut.
Poliisien kanssa vastaanottokeskuksessa painineelle miehelle ehdollista vankeutta – havitteli poliisin virka-asetta - Aamulehti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
Suomessa vähän painitaan, kenties havitellaan virka-asetta ja on kai jotain pientä puukkohippastakin pidetty. Saksassa se vasta meno yltyy jo hulvattomaksi pommileikiksi. Olihan Suomessakin se joku silloin oliko 90-luvulla, kun pommeilla leikki. Että kyllä ne suomalaisetkin-han. Tässä Saksan keississä tosin yllättää se, ettei tekijä ollutkaan saksalainen!
Nuori mies pidätetty Saksassa terrori-iskun valmistelusta - aikoi surmata mahdollisimman monta
Saksassa poliisi on pidättänyt nuoren syyrialaisen miehen epäiltynä pommi-iskun pitkälle viedystä valmistelusta. 19-vuotiaan epäillään suunnitelleen Saksaan kohdistuvaa hyökkäystä "islamistisilla motiiveilla", ilmoitti syyttäjä.

Epäillyn uskotaan aikoneen surmata mahdollisimman suuren määrän ihmisiä. Hän oli syyttäjän mukaan suunnitellut käyttävänsä hyvin voimakkaita räjähteitä.
Nuori mies pidätetty Saksassa terrori-iskun valmistelusta – aikoi surmata mahdollisimman monta - Aamulehti
 

fly

Liittynyt
21.07.2017
Viestejä
677
Prostituutiota harrastaa naiset, aikojen alusta asti. Suomessakin näitä palveluja tarjoaa lukuisat eri kansalaisuudet, mukaan lukien suomalaiset naiset.

Lievä paritus, jossa parittaja tarjoaa käytännön b2b -palveluja prostituoiduille pientä korvausta vastaan on kyllä ihan puhdasta "raamattu-rikollisuutta" eikä mitään oikeaa rikollisuutta. Se on kiellettyä, koska kukkahattumoraali. Mitään oikeaa haittaa tuosta ei ole kenellekään, mutta win-win-win kaikille kolmelle liiketoiminnan osapuolelle eli asiakas, prostituoitu ja tämän liikekumppani eli "parittaja". Kenellekään muulle asia ei oikeasti kuulukaan.

Ihmiskauppa ja prostituutioon pakottaminen ovat tietenkin ihan eri asia. Mutta jos liiketoiminnan kaikki osapuolet ovat innoissaan mukana vapaasta tahdostaan, niin VITTUAKO SE KELLEKÄÄN KUULUU.
huoraaminen satuttaa aina huoraajaa sekä fyysisesti(taudit ynms) että henkisesti, tästä juttelin erään nuoren huoran alun kanssa, ensin oli sitä mieltä etteihän tässä mitään, mutta hetken mietittyään totesi kyllä että jälkeenpäin on aina paha olla, josta sitten on mukavan lyhyt matka addiktioihin, kyse ei siis ole mistään kukkahattuilusta tai kenellekkään kuulumattomuudesta, vaan halusta suojella tietämättömiä kansalaisia, kukaan järkevä ihminen ei sitä tee omasta vapaasta tahdostaan, vain koska se on niiku tosi kivaa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Uutisia Ruotsin sota-alueelta. Hyysäri taattuun tyyliin yritti "mutta kyllä suomalaisetkin" -korttia.

Ruotsissa sarja hyökkäyksiä poliiseja vastaan viikonloppuna – Pääministeri Löfven: ”Tämä on pöyristyttävää, hyökkäys demokratiaamme vastaan”

Ruotsissa sarja hyökkäyksiä poliiseja vastaan viikonloppuna – Pääministeri Löfven: ”Tämä on pöyristyttävää, hyökkäys demokratiaamme vastaan”

Poliisia ja poliisilaitoksia vastaan oli viikonvaihteessa ainakin neljä iskua Ruotsissa.

Ruotsissa on viime aikoina tehty niin paljon hyökkäyksiä poliiseja vastaan, että hallitus on alkanut huolestua. Pääministeri Stefan Löfven kertoi tiistaina Aftonbladet-lehdelle olevansa pöyristynyt.

Viime viikonloppuna Ruotsissa tehtiin ainakin neljä hyökkäystä poliiseja ja heidän toimipaikkojaan vastaan. Niistä yhdessä iskettiin kahdesti.

Västeråsissa ammuttiin lauantain vastaisena yönä useita laukauksia kohti poliisin asuntoa. Poliisi oli asunnossa perheineen nukkumassa, mutta kukaan ei loukkaantunut, kertoi Västmanlandin poliisi tiedotteessaan.

Teosta epäiltynä pidätettiin lauantai-iltana noin 20-vuotias mies. Häntä epäillään murhan yrityksestä ja vaaditaan vangittavaksi syytä epäillä -perusteella eli lievemmin perustein kuin todennäköisin syin, kertoo sanomalehti Aftonbladet.

Växjössä Etelä-Ruotsin Smålandissa puolestaan tehtiin sunnuntain vastaisena yönä kaksi iskua poliisiasemalle paukkupommeilla, jotka rikkoivat ikkunoita. Asemalla paukahteli aamulla noin kello kolmen ja kello viiden aikaan, kertoi sanomalehti Smålandsposten.

Samana yönä Länsi-Göötanmaan Kinnassa heitettiin poliisiasemalle kivi, joka rikkoi aseman lasioven, kertoi Ruotsin radio. Lisäksi Västerbottenin Vännäsissä kivitettiin poliisiasemaa lauantaina iltapäivällä. Aseman ikkunan läpi heitettiin kivi, kertoi sanomalehti Västerbottens-Kuriren.

Ruotsissa oppositiopuolue maltillinen kokoomus julkisti syyskuussa kriminaalipoliittisen ohjelman, jossa muun muassa vaaditaan kovempia rangaistuksia sekä poliisin resurssien vahvistamista.

Nyt myös ruotsalaislehti Aftonbladetin haastattelema demaripääministeri Löfven sanoo haluavansa koventaa rangaistuksia, etenkin ampuma-aserikoksista.

”Rangaistusten koventamisella tulee olemaan oma merkityksensä”, Löfven sanoi lehdelle.

Hän otti kantaa myös viikonvaihteen iskuihin.

”Tämä on pöyristyttävää. Se on hyökkäys poliisia vastaan ja oikeuslaitosta vastaan, koko demokratiaamme vastaan”, hän sanoi Aftonbladetille.

”Tietäkööt, etteivät he tule koskaan voittamaan tätä. Me olemme kivikovia, me nujerramme järjestäytyneen rikollisuuden”, pääministeri jyrähti.

Viime kesäkuussa Ruotsin poliisien etujärjestö Polisförbundet julkisti raportin, jonka mukaan joka neljäs poliisi on joutunut virassaan uhkailun, väkivallan tai häirinnän kohteeksi viimeksi kuluneen vuoden aikana. Joka seitsemäs poliisi kokee uhan kasvaneen kahden viime vuoden aikana.

Poliiseja vastaan on isketty myös Suomessa. Esimerkiksi syyskuussa poliisia kohti ammuttiin takaa-ajossa Nokialla Pirkanmaalla. Tapauksen jälkeen poliisien etujärjestön Suomen poliisijärjestöjen liiton varapuheenjohtaja Kimmo Laajavuori kommentoi uutistoimisto STT:lle, että aseenkäyttö poliisia kohtaan tuntuu arkipäiväistyneen.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Kanadalaisella festarilla esiintyjä käski valkoisia menemään taakse ja antamaan paikkansa värillisille. Yksi valkoinen järkkärinä paikalla työskennellyt nainen kieltäytyi menemästä taakse. Hänet heitettiin ulos ja festarijärjestäjät pyytävät nyt anteeksi, että sellainen rasisti on päästetty sinne, vastaisuudessa töihin pyrkivät seulotaan ja koulutetaan paremmin.

Halifax music festival apologizes for ‘overt racism’ after volunteer refuses to give spot near stage to women of colour
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
huoraaminen satuttaa aina huoraajaa sekä fyysisesti(taudit ynms) että henkisesti, tästä juttelin erään nuoren huoran alun kanssa, ensin oli sitä mieltä etteihän tässä mitään, mutta hetken mietittyään totesi kyllä että jälkeenpäin on aina paha olla, josta sitten on mukavan lyhyt matka addiktioihin, kyse ei siis ole mistään kukkahattuilusta tai kenellekkään kuulumattomuudesta, vaan halusta suojella tietämättömiä kansalaisia, kukaan järkevä ihminen ei sitä tee omasta vapaasta tahdostaan, vain koska se on niiku tosi kivaa
No minähän sanoin että kunniotan kaikkia naisia tavallisesti mukaanlukien prostituutiot. Joku extreeme feministi tai extreeme suvakki voi käydä hermoille.

Tänään bussisa työtön mamu se vaan flirttaili suomalaisen suvakki kauniin naisen kanssa. Sillehän nillä on aikaa kun eivät tee mitään hyödyllistä työtä.

JormaVeitikka on oikeassa että mamut vie naiset aika paljon on näin lisäksi minä en asu nykyään pääkaupunkiseudulla vaikka joskus siiloin tällöin menen kyllä pääkaupunkiseudulle jossa omistan asuntoja.

Noh minä voisin "rikastuttaa kulttuuria" ja ehkä jossain vaiheessa lähivuosina tuon noin 15 vuotta nuoremman (kuin minun ikä) naisen Suomeen vaimoksi siis. Se kyllä sopii minun moraali mailmaan ja ei ole vitsinä tarkoitettu lauseke.

Täysin laillista jos ulkomaalainen nainen vapaaehtoisesti menee minun kanssa naimisiin. Kunniotan lakia ja en pakota ketään mutta sellainen 15 vuotta nuorempi kaunotar...

Mistä maasta hakisin tämän kaunottaren? Itäeuroopa, Venäjä tai Aasia. Ei jostain Afrikasta mitään mustaihoista minulle kiitos. Se on subjektiivinen makuni ja se ei tee minusta rasistia mutta minulla on minun naismakuni ja sillä sipuli.

Jos olisin rasisti vihaisin Barak Obamaa ulkonäön perusteella mutta niin en ole koskaan tehnyt. Jos on negatiivista kritiikkiä hänestä niin se on vain johtunut jostain poliittisista päätöksistä ja ole mitään tekemistä hänen ulkonäönsä kanssa.

Yksi ex tyttöystäväni on kaunis venäläinen ja olen käynyt sekä Ukrainassa että Tallinassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 386
Silloin ollaan aina vahvoilla keskustelussa, kun puututaan toisen ulosantiin eikä sisältöön! :facepalm:
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Hyvä. Voittekin sitten yhdessä oppia suomikieli.
Osaan hyvin suomenkieltä ja itse kirjoitit väärin tuon lauseen ja minua naurattaa hieman sinun lause. Kielimuuri oli kyllä suurin ongelma kun kävin Ukrainassa. Otetaan tämä muusiikki esimerkkinä Ukraina musiikista ja pidän siitä mutta en ymmärrä paljon venäjää:

Lisäyksenä kun oltiin mainittu prostituutio. Prostituutiota esintyy Ukrainassa ainakin 100 kertaa enemmän kun Suomessa minun käsitykseen mukaan...

Ukraina on niin vaarallinen maa että jos sinne tekee matkan pitää ilmoittaa asiasta Suomen viranomaisille. Outoa mutta näin asia on. Asia oli jo näin ennen proxy sotaa Venäjän kanssa kun kävin siellä vuonna 2012. Ukrainassa on mafia ja Ukrainan poliisi on lahjottu. Minulla ei ollut ongelmia ja ei niillä ole tapana tappaa turisteja jotka tuovat rahaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
155
Ukraina on niin vaarallinen maa että jos sinne tekee matkan pitää ilmoittaa asiasta Suomen viranomaisille. Outoa mutta näin asia on. Asia oli jo näin ennen proxy sotaa Venäjän kanssa kun kävin siellä vuonna 2012. Ukrainassa on mafia ja Ukrainan poliisi on lahjottu. Minulla ei ollut ongelmia ja ei niillä ole tapana tappaa turisteja jotka tuovat rahaa.
Itse kävin 2011 enkä ilmoitellut mihinkään. Yhtenä iltana lähdin paikallisten matkaan yökerhoon Odessassa kun muut lähtivät nukkumaan. Mukavia kavereita. Maksoivat oluetkin kun ei ollut rahaa tarpeeksi mukana ja huolehtivat että pääsin turvallisesti kämpille.
 

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Itse kävin 2011 enkä ilmoitellut mihinkään. Yhtenä iltana lähdin paikallisten matkaan yökerhoon Odessassa kun muut lähtivät nukkumaan. Mukavia kavereita. Maksoivat oluetkin kun ei ollut rahaa tarpeeksi mukana ja huolehtivat että pääsin turvallisesti kämpille.
No ok ehkä ei ole pakko, mutta minä ilmoitin ja ilmoittaisin uudestaan.
Matkustusilmoitus
"
Matkustusilmoitus

Ulkomaille ja erityisesti riskialttiille alueelle matkustavalle ja muuttavalle suosittelemme matkustusilmoituksen tekemistä matkustusilmoitus.fi-palvelussa.
"
No totta tosiaan Ukraina on vaarallisempi kuin Helsinki tai Tallina. Sinun yksi ilta jossain Odessassa ei todista mitään. Minä kävin Kievissä ja oli kyllä kovaa meininkiä. Poliisi uhkasi minua pampulla kun olivat sulkeneet yhden tien ei päässyt näkee mitä siellä oli tapahtunut mutta kuulemani mukaan ei mikään liikennetapaturma.

Onhan Ukrainassa mukavia ihmisiä myös en sitä väitä vastaan. Kävin trefillä ravintolassa nuoren kanssa ja tämä nuori nainen osasi aika hyvin englantia ja ei ollut huora.

Suoraan sanoen jos väität että Ukrainassa noudatetaan paljon lakia niin älä naurata minua. Voi olla esim taksi joka törkeästi ajaa rajusti paljon ylinopeutta ja voit lahjoa kenet tahansa suurinpiirtein. Ukrainassa oli myös kun kävin katsomassa paikan päällä (kiinnostuin kun jakoivat mainoksia siitä kun huomasin että se on lähellä minun hotellia) niin täysin fake/scam siis petos deittailu paikka.
 
Viimeksi muokattu:

Stargate2017

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.09.2017
Viestejä
1 894
Mitään todella vaarallista ei tapahtunut minulle mutta en tehnyt tyhmiä riskejä Ukrainassa.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
943
Tää on aina "hyvä" kun pitäisi matkustaa. Taas saatana saa jonottaa ja jonottaa. Ei auta vaikka kuinka on ESTAaa ja passissa merkkiä, naamakin valkoinen kuin Casper-kummituksella. Mutta kun käyvät läpi nämä "ei toivotut", niin muidenkin matka hidastuu.

HEL-LGW-JFK-FFL. Taas on tullissa normaalia enemmän jonoa, kun kaikki tarkistetaan. Pari päivää töitä ja sisäisellälennolla samat paska rutiinit. Onneksi paluu on FLL-ARN-HEL. Ruottalaiset päästää Finskin läpi passinkantta näyttämällä parhaimmillaa.
Tätä on itsekin ihmetellyt kun joskus joutunut hieman enemmän matkustamaan (normaali 1-2 lomareissua vuoteen ei niin väliä). Kuinka paljon hyötyä että jossain Kemi-HKI välillä kytätään kaikki matkustajat hyvin tarkasti ja ei missään nimessä yli 1dl nestettä turvatarkastuksen läpi? :) tai muutenkin jotain normaaleja HKI-Eurooppa business lentoja aamuisin..paljonko tulee haittaa vs. hyötyä ja kenelle? Onhan tuolla työllistävä vaikutus toki mutta kyllä se jurppii jos/kun pitää olla joku tuntia aiemmin paikalla ihan vaan sen takia että "melko varmasti on jonoja"..
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
677
Ruotsissakin tapahtuu taas vaihteeksi

Skavstan lentokenttä Ruotsissa tyhjennetty turvatarkastuksessa löydetyn epäillyn räjähteen takia

Keskiviikko 1.11.2017 klo 13.25

Poliisi tutkii asiaa parhaillaan.

(AOP)">
Lentokenttä tyhjennettiin puoleltapäivin. (AOP)
Lentokentältä on löytynyt räjähteeksi epäilty esine turvatarkastuksessa. Skavska kertoo asiasta kotisivuillaan.

Skavstan lentokenttä sijaitsee Nyköpingin kunnassa, noin 100 kilometrin päässä Tukholmasta.

Skavstan lentokenttä Ruotsissa tyhjennetty turvatarkastuksessa löydetyn epäillyn räjähteen takia
 

zZzz

lasciate ogni speranza, voi ch'entrate
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
525
tässä taas vähän selvennystä noiden kulttuuriamme rikastavien allahin pyllistelijöiden tero-taustoihin, selittää aika hyvin monia seikkoja:

Näkökulma: Isis ei ota vastuuta New Yorkin iskusta - teko oli yksi yhteen terroristijärjestön oppikirjan kanssa

Poliisi tutkii New Yorkin tekoa terrori-iskuna. Tekijä on paksulla parralla varustettu uzbekistanilainen ja oletettavasti muslimi. Arvio terrorismista on kuitenkin perustettu ulkoisten tekijöiden sijaan siihen faktaan, että teossa käytetystä autosta on löydetty käsinkirjoitettuja lappuja, joissa tekijä vannoo uskollisuutta terroristijärjestö Isisille.


Teko oli vieläpä suoraan Isisin tasan vuosi sitten marraskuussa 2016 propagandalehti Rumiyahissa julkaistun artikkelin ohjeiden mukainen. Siinä neuvottiin ajamaan reittiä, jolla ei ole esteitä ja jolla voi saavuttaa korkean nopeuden. Iskun aikana auton neuvottiin heittelemään Isisiin viittaavia lappuja. Autosta ei pitäisi poistua ennen kuin se on pakollista.

Isis ottaa mielellään vastuun kannattajiensa teoista ja usein nopeastikin, mutta nyt sen viralliset kanavat ovat olleet hiljaa. Järjestö ei ole ottanut vastuuta. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, se ei myöskään tee sitä tässä tapauksessa.

Syy lienee se, että tekijä on yhä elossa. Isis ei yleensä, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta, nimitä eloonjääneitä terroristeja kalifaattinsa sotilaiksi, oli totuus mikä hyvänsä. Isis ei ole ottanut nimiinsä esimerkiksi Turun elokuista puukkoiskua tai Tukholman huhtikuun kuorma-autoiskua. Näin toimimalla järjestö ei ainakaan hankaloita tekijöiden tulevia oikeudenkäyntejä ja väistää myös mahdolliset imagotappiot, jos henkilö alkaakin julkisesti vuodattaa katumustaan salafi-jihadistista ideologiaansa tai ihailemaansa järjestöä kohtaan.


Kuva: Ranskalainen Isis-mielinen ryhmä levitti netissä usealla eri kielellä terrori-isku-uhkausta Halloweenille.


New Yorkin (suvakki-)pormestari Bill de Blasio ehti jo tiedotustilaisuudessa väittää tekijää "yksinäiseksi sudeksi". Hänen sanoihinsa ei tässä vaiheessa kannata luottaa. De Blasio saattoi vain tarkoittaa, että uhka on ohi ja suurempaa iskusuunnitelmaa ei ollut, mutta fakta on, että viranomaiset eivät tiedä, miten syvästi tekijä mahdollisesti oli kytköksissä Isisiin.

Ani harva terroristi radikalisoituu pelkän internet-propagandan kautta. Pelkästään "Isisin inspiroimien" iskujen takana on myös usein jonkinasteista henkilökohtaista vaikuttamista.
 
Viimeksi muokattu:

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
tässä taas vähän selvennystä noiden kulttuuriamme rikastavien allahin pyllistelijöiden tero-taustoihin, selittää aika hyvin monia seikkoja:

Näkökulma: Isis ei ota vastuuta New Yorkin iskusta - teko oli yksi yhteen terroristijärjestön oppikirjan kanssa

Poliisi tutkii New Yorkin tekoa terrori-iskuna. Tekijä on paksulla parralla varustettu uzbekistanilainen ja oletettavasti muslimi. Arvio terrorismista on kuitenkin perustettu ulkoisten tekijöiden sijaan siihen faktaan, että teossa käytetystä autosta on löydetty käsinkirjoitettuja lappuja, joissa tekijä vannoo uskollisuutta terroristijärjestö Isisille.


Teko oli vieläpä suoraan Isisin tasan vuosi sitten marraskuussa 2016 propagandalehti Rumiyahissa julkaistun artikkelin ohjeiden mukainen. Siinä neuvottiin ajamaan reittiä, jolla ei ole esteitä ja jolla voi saavuttaa korkean nopeuden. Iskun aikana auton neuvottiin heittelemään Isisiin viittaavia lappuja. Autosta ei pitäisi poistua ennen kuin se on pakollista.

Isis ottaa mielellään vastuun kannattajiensa teoista ja usein nopeastikin, mutta nyt sen viralliset kanavat ovat olleet hiljaa. Järjestö ei ole ottanut vastuuta. Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, se ei myöskään tee sitä tässä tapauksessa.

Syy lienee se, että tekijä on yhä elossa. Isis ei yleensä, joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta, nimitä eloonjääneitä terroristeja kalifaattinsa sotilaiksi, oli totuus mikä hyvänsä. Isis ei ole ottanut nimiinsä esimerkiksi Turun elokuista puukkoiskua tai Tukholman huhtikuun kuorma-autoiskua. Näin toimimalla järjestö ei ainakaan hankaloita tekijöiden tulevia oikeudenkäyntejä ja väistää myös mahdolliset imagotappiot, jos henkilö alkaakin julkisesti vuodattaa katumustaan salafi-jihadistista ideologiaansa tai ihailemaansa järjestöä kohtaan.


Kuva: Ranskalainen Isis-mielinen ryhmä levitti netissä usealla eri kielellä terrori-isku-uhkausta Halloweenille.


New Yorkin (suvakki-)pormestari Bill de Blasio ehti jo tiedotustilaisuudessa väittää tekijää "yksinäiseksi sudeksi". Hänen sanoihinsa ei tässä vaiheessa kannata luottaa. De Blasio saattoi vain tarkoittaa, että uhka on ohi ja suurempaa iskusuunnitelmaa ei ollut, mutta fakta on, että viranomaiset eivät tiedä, miten syvästi tekijä mahdollisesti oli kytköksissä Isisiin.

Ani harva terroristi radikalisoituu pelkän internet-propagandan kautta. Pelkästään "Isisin inspiroimien" iskujen takana on myös usein jonkinasteista henkilökohtaista vaikuttamista.
Eihän ne ISIS-terot kerkeä kaikkea tekemään, mutta toimivat innoittajina monille. Aivan kuten Al-Qaida aikoinaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 232
Tekijä ei näytä minusta suomalaiselta.

Varas vei kasan kultasormuksia koruliikkeestä Jämsässä - tätä miestä etsitään
Varas vei kasan kultasormuksia koruliikkeestä Jämsässä - tätä miestä etsitään

Keskiviikko 1.11.2017 klo 14.29


Poliisi etsii törkeästä varkaudesta epäiltyä miestä Jämsässä.


Poliisi etsii kuvan miestä törkeästä ryöstöstä epäiltynä. Hänen epäillään vieneen 100-150 kultasormusta koruliikkeestä. (POLIISI)

Jämsän keskustassa sijaitsevasta koruliikkeestä anastettiin keskiviikkona noin puoli kymmenen aikaan aamulla arviolta 100-150 kultasormusta.

Tekijää on etsitty tämän päivän ajan usean poliisipartion voimin, mutta häntä ole tavoitettu.

Poliisi pyytää ilmoittamaan havainnot kuvan henkilöstä hätäkeskuksen puhelinnumeroon 112.

Muut vihjeet pyydetään ilmoittamaan kello 8-17 välisenä aikana puhelinnumeroon 050-4560471.

Epäilty tekijä on tummahiuksinen ja lyhyehkö. Tekoa tutkitaan törkeänä varkautena, sillä alustavien tietojen mukaan tekoon ei liittynyt väkivaltaa tai sen uhkaa.

Poliisin mukaan anastetun omaisuuden määrä ja arvo tarkentuu tutkinnan edetessä.

REETTA PAUNONEN
reetta.paunonen@iltalehti.fi
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 232
Me tienataan tällä!

Pakolaiskriisistä tuli Luonalle bisnes verovaroilla - liikevoittoa 3,2 miljoonaa euroa
Pakolaiskriisistä tuli Luonalle bisnes verovaroilla - liikevoittoa 3,2 miljoonaa euroa

Keskiviikko 1.11.2017 klo 14.24


Yritys teki lähes koko liikevaihtonsa viime vuonna verovaroin.

  • Luona Oy ja SPR:n eri yksiköt kattavat lähes puolet Maahanmuuttoviraston viime vuoden hankinnoista.
  • Luona Oy siirsi viime vuoden liikevoittonsa emoyhtiölleen, Barona Groupille.
  • Barona Groupin suurin osakkeenomistaja ja Luonan hallituksen jäsen on Markus Oksa.

Pakolaiskriisi osoittautui onnenkantamoiseksi sosiaali- ja terveyspalveluita pääkaupunkiseudulla tuottavalle Luona Oy:lle. Yritys teki viime vuonna liikevoittoa 3,1 miljoonaa euroa noin 53 miljoonan euron liikevaihdolla. Luku on melkein yksi yhteen summan kanssa, jonka edestä Maahanmuuttovirasto hankki Luonalta palveluja viime vuonna vastaanottokeskusten ylläpidosta.

Maahanmuuttovirasto teki hankintoja viime vuonna ulkopuolisilta toimittajilta kaikkiaan noin 494 miljoonalla eurolla. Suurin osa laskuista on Suomen Punaisen Ristin suomen- ja ruotsinkielisistä yksiköistä, yhteensä noin 174,5 miljoonaa euroa. Kakkosena tulee Luona Oy, joka myi Maahanmuuttovirastolle viime vuonna palveluita 53,6 miljoonan euron edestä. Luvut käyvät ilmi valtion Tutkihankintoja.fi -palvelusta. Muiden laskutus jää kauaksi kahdesta suuresta.

Maahanmuuttoviraston mukaan kaikki hankinnat eivät kuitenkaan näy Tutkihankintoja.fi -palveluissa, koska poikkeuksellisena vuonna maksetaan myös niin kutsuttuja pikamaksuja, jotka täytyy saada eteenpäin nopealla aikataululla. Ne eivät mene normaalin maksatusprosessin mukaan. Kun pikamaksut lasketaan mukaan, Maahanmuuttoviraston hankinnat ylsivät viime vuonna 513 miljoonaan euroon, josta SPR:n eri yksiköiden osuus oli 229 miljoonaa euroa ja Luona Oy:n 54 miljoonaa euroa. Yhdessä ne kattoivat selvästi yli puolet Maahanmuuttoviraston hankinnoista.

Liikevoittoa Luona teki viime vuonna 3,2 miljoonaa, jonka se siirsi konserniavustuksena omistajalleen, henkilöstövuorausyritys Barona Groupille. Menettely on yleinen, ja saattaa liittyä verosuunnitteluun tai osingonjakoon. Suomen Kuvalehti kertoo, että Luona maksoi johtoryhmälleen ja avainhenkilöilleen vuoden 2016 tuloksesta bonukset, joiden summaa yhtiön johto ei ole halunnut kommentoida. Luonan toimitusjohtaja on Milja Saksi.

Kansanedustajat lähtivät hallituksesta

Luonan hallituksen puheenjohtaja on tällä hetkellä Kristiina Hautakangas. Hän on hallitusammattilainen, joka teki pitkän uran Mainio Vire -yrityksessä, joka tarjoaa muun muassa asumispalveluja vanhuksille. Hallituksen muut jäsenet ovat Pasi Natri, SDP:n euroedustajan Mia-Petra Kumpula-Natrin aviomies, ja henkilöstövuokrausyritys Barona Groupin pääomistaja ja toimitusjohtaja Markus Oksa.

Viime vuoden syksyyn asti Luonan hallituksessa toimi myös SDP:n kansanedustajana ja euroedustajana tunnettu Ulpu Iivari.

- Sen haluan sanoa, että olen saanut Luonalta vain normaalit kokouspalkkiot ja kuukausipalkkion, en bonuksia, Iivari sanoo.

Luonan hallituksessa istui hetken myös kokoomuksen kansanedustaja Sanna Lauslahti, mutta hän kertoo luopuneensa hallitusjäsenyydestä ennen vuotta 2016.

Kriisi pelasti

Vielä vuonna 2014 Luonalla meni kehnosti. Suomen Asiakastiedon mukaan edellisvuoden viiden miljoonan liikevaihto oli romahtanut yli 30 prosenttia ja henkilöstöstä lähes puolet oli saanut lähteä. Firma teki tappiota. Vuonna 2015 kaikki muuttui. Sisäministeriön mukaan Suomeen saapui vuonna 2015 ennätysmäärä turvapaikanhakijoita, yhteensä 32 476 henkilöä.

Syksyllä pakolaistilanne kriisiytyi nopeasti. Vastaanottokeskuksissa riitti tulijoille enää seisomapaikkoja, ja syksysäähän puolipukeisia ihmisiä jouduttiin majoittamaan pihalle telttoihin. Vastaanottokeskuksia tarvittiin lisää tuntien varoitusajalla. Hätä ei kysynyt hintaa, kunhan se näppituntumalta tuntui kohtuulliselta. Kilpailutukseen ei ollut aikaa.

- Neuvotteluasema ei tuolloin ollut aina parhain mahdollinen, myönsi maahanmuuttoviraston vastaanotto-yksikön johtaja Pekka NuutinenHelsingin Sanomille.

Luonan valtti oli nopeus, ja parhaimmillaan Luona pyöritti kahdeksaa vastaanottokeskusta. Viime vuoden lopussa Luonalla oli toiminnassa vielä neljä pääkaupunkiseudulla toimivaa vastaanottokeskusta.

Luonan hallituksen puheenjohtajana syksyllä 2015 toiminut Paavo Voutilainen kommentoi Kansan uutisille, että Luona onnistui henkilöstön rekrytoinnissa, koska se kuuluu konserniin, jossa on Suomen tehokkain rekrytointijärjestelmä.

Asiat eivät vastaanottokeskuksissa kuitenkaan aina sujuneet kuin Strömsössä, sillä osa nopeasti rekrytoidusta henkilöstöstä ei käytännössä soveltunut sosiaalityöhön, päteviä oli vaikea rekrytoida ja vaihtuvuus oli suurta. Yle kertoi viime vuoden helmikuussa Luonan vastaanottokeskusten henkilökuntaan kohdistuneista valituksista. Yhtiö kommentoi korjanneensa puutteet.

Liikevoitto Baronalle

Luonan menestyksen todellinen voittaja on sen omistaja, henkilöstövuokrausyritys Barona Group. Sen suurin yksittäinen omistaja ja yksi perustajista on Markus Oksa. Hän omistaa Barona Groupista noin 30 prosenttia. Sijoitusyhtiö Nordic Mezzanine ja vakuutusyhtiö Elo omistavat yhteensä noin 25 prosenttia yrityksestä. Loput ovat yhtiön toimivan johdon omistuksessa. Yhtiön varatoimitusjohtaja on Markus Peltokorpi.

Yhtiö kertoo Baronan saaneen alkunsa siitä, kun kaksi opiskelijaa, Markus Oksa ja Mikko Leppänen olivat kesätöissä rakennustyömaalla vuonna 1998. Oksa opiskeli kauppatieteitä ja metsäekonomiaa. Rakentajista oli huutava pula, ja kaverukset ryhtyivät välittämään opiskelijakavereitaan töihin samalle työmaalle. Syksyllä he ryhtyivät toden teolla henkilöstövuokraukseen. Nyt Barona Group on henkilöstövuokrauksen markkinajohtaja Suomessa.

Tytäryhtiö Luona onnistui pakolaiskriisin avulla nostamaan huomattavasti yrityksen kannattavuutta. Kun vastaanottotoiminta nyt on supistumassa, yrityksen täytyy löytää uusi vihreä oksa toiminnalleen. Sellaista se toivoo sote-uudistuksesta.


Luonan toimitusjohtajalla Milja Saksilla oli verotettavaa tuloa 188 757 euroa. (TIINA SOMERPURO/KL)
MARI SCHILDT
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Me tienataan tällä!

Pakolaiskriisistä tuli Luonalle bisnes verovaroilla - liikevoittoa 3,2 miljoonaa euroa
Pakolaiskriisistä tuli Luonalle bisnes verovaroilla - liikevoittoa 3,2 miljoonaa euroa

Keskiviikko 1.11.2017 klo 14.24


Yritys teki lähes koko liikevaihtonsa viime vuonna verovaroin.

  • Luona Oy ja SPR:n eri yksiköt kattavat lähes puolet Maahanmuuttoviraston viime vuoden hankinnoista.
  • Luona Oy siirsi viime vuoden liikevoittonsa emoyhtiölleen, Barona Groupille.
  • Barona Groupin suurin osakkeenomistaja ja Luonan hallituksen jäsen on Markus Oksa.

Pakolaiskriisi osoittautui onnenkantamoiseksi sosiaali- ja terveyspalveluita pääkaupunkiseudulla tuottavalle Luona Oy:lle. Yritys teki viime vuonna liikevoittoa 3,1 miljoonaa euroa noin 53 miljoonan euron liikevaihdolla. Luku on melkein yksi yhteen summan kanssa, jonka edestä Maahanmuuttovirasto hankki Luonalta palveluja viime vuonna vastaanottokeskusten ylläpidosta.

Maahanmuuttovirasto teki hankintoja viime vuonna ulkopuolisilta toimittajilta kaikkiaan noin 494 miljoonalla eurolla. Suurin osa laskuista on Suomen Punaisen Ristin suomen- ja ruotsinkielisistä yksiköistä, yhteensä noin 174,5 miljoonaa euroa. Kakkosena tulee Luona Oy, joka myi Maahanmuuttovirastolle viime vuonna palveluita 53,6 miljoonan euron edestä. Luvut käyvät ilmi valtion Tutkihankintoja.fi -palvelusta. Muiden laskutus jää kauaksi kahdesta suuresta.

Maahanmuuttoviraston mukaan kaikki hankinnat eivät kuitenkaan näy Tutkihankintoja.fi -palveluissa, koska poikkeuksellisena vuonna maksetaan myös niin kutsuttuja pikamaksuja, jotka täytyy saada eteenpäin nopealla aikataululla. Ne eivät mene normaalin maksatusprosessin mukaan. Kun pikamaksut lasketaan mukaan, Maahanmuuttoviraston hankinnat ylsivät viime vuonna 513 miljoonaan euroon, josta SPR:n eri yksiköiden osuus oli 229 miljoonaa euroa ja Luona Oy:n 54 miljoonaa euroa. Yhdessä ne kattoivat selvästi yli puolet Maahanmuuttoviraston hankinnoista.

Liikevoittoa Luona teki viime vuonna 3,2 miljoonaa, jonka se siirsi konserniavustuksena omistajalleen, henkilöstövuorausyritys Barona Groupille. Menettely on yleinen, ja saattaa liittyä verosuunnitteluun tai osingonjakoon. Suomen Kuvalehti kertoo, että Luona maksoi johtoryhmälleen ja avainhenkilöilleen vuoden 2016 tuloksesta bonukset, joiden summaa yhtiön johto ei ole halunnut kommentoida. Luonan toimitusjohtaja on Milja Saksi.

Kansanedustajat lähtivät hallituksesta

Luonan hallituksen puheenjohtaja on tällä hetkellä Kristiina Hautakangas. Hän on hallitusammattilainen, joka teki pitkän uran Mainio Vire -yrityksessä, joka tarjoaa muun muassa asumispalveluja vanhuksille. Hallituksen muut jäsenet ovat Pasi Natri, SDP:n euroedustajan Mia-Petra Kumpula-Natrin aviomies, ja henkilöstövuokrausyritys Barona Groupin pääomistaja ja toimitusjohtaja Markus Oksa.

Viime vuoden syksyyn asti Luonan hallituksessa toimi myös SDP:n kansanedustajana ja euroedustajana tunnettu Ulpu Iivari.

- Sen haluan sanoa, että olen saanut Luonalta vain normaalit kokouspalkkiot ja kuukausipalkkion, en bonuksia, Iivari sanoo.

Luonan hallituksessa istui hetken myös kokoomuksen kansanedustaja Sanna Lauslahti, mutta hän kertoo luopuneensa hallitusjäsenyydestä ennen vuotta 2016.

Kriisi pelasti

Vielä vuonna 2014 Luonalla meni kehnosti. Suomen Asiakastiedon mukaan edellisvuoden viiden miljoonan liikevaihto oli romahtanut yli 30 prosenttia ja henkilöstöstä lähes puolet oli saanut lähteä. Firma teki tappiota. Vuonna 2015 kaikki muuttui. Sisäministeriön mukaan Suomeen saapui vuonna 2015 ennätysmäärä turvapaikanhakijoita, yhteensä 32 476 henkilöä.

Syksyllä pakolaistilanne kriisiytyi nopeasti. Vastaanottokeskuksissa riitti tulijoille enää seisomapaikkoja, ja syksysäähän puolipukeisia ihmisiä jouduttiin majoittamaan pihalle telttoihin. Vastaanottokeskuksia tarvittiin lisää tuntien varoitusajalla. Hätä ei kysynyt hintaa, kunhan se näppituntumalta tuntui kohtuulliselta. Kilpailutukseen ei ollut aikaa.

- Neuvotteluasema ei tuolloin ollut aina parhain mahdollinen, myönsi maahanmuuttoviraston vastaanotto-yksikön johtaja Pekka NuutinenHelsingin Sanomille.

Luonan valtti oli nopeus, ja parhaimmillaan Luona pyöritti kahdeksaa vastaanottokeskusta. Viime vuoden lopussa Luonalla oli toiminnassa vielä neljä pääkaupunkiseudulla toimivaa vastaanottokeskusta.

Luonan hallituksen puheenjohtajana syksyllä 2015 toiminut Paavo Voutilainen kommentoi Kansan uutisille, että Luona onnistui henkilöstön rekrytoinnissa, koska se kuuluu konserniin, jossa on Suomen tehokkain rekrytointijärjestelmä.

Asiat eivät vastaanottokeskuksissa kuitenkaan aina sujuneet kuin Strömsössä, sillä osa nopeasti rekrytoidusta henkilöstöstä ei käytännössä soveltunut sosiaalityöhön, päteviä oli vaikea rekrytoida ja vaihtuvuus oli suurta. Yle kertoi viime vuoden helmikuussa Luonan vastaanottokeskusten henkilökuntaan kohdistuneista valituksista. Yhtiö kommentoi korjanneensa puutteet.

Liikevoitto Baronalle

Luonan menestyksen todellinen voittaja on sen omistaja, henkilöstövuokrausyritys Barona Group. Sen suurin yksittäinen omistaja ja yksi perustajista on Markus Oksa. Hän omistaa Barona Groupista noin 30 prosenttia. Sijoitusyhtiö Nordic Mezzanine ja vakuutusyhtiö Elo omistavat yhteensä noin 25 prosenttia yrityksestä. Loput ovat yhtiön toimivan johdon omistuksessa. Yhtiön varatoimitusjohtaja on Markus Peltokorpi.

Yhtiö kertoo Baronan saaneen alkunsa siitä, kun kaksi opiskelijaa, Markus Oksa ja Mikko Leppänen olivat kesätöissä rakennustyömaalla vuonna 1998. Oksa opiskeli kauppatieteitä ja metsäekonomiaa. Rakentajista oli huutava pula, ja kaverukset ryhtyivät välittämään opiskelijakavereitaan töihin samalle työmaalle. Syksyllä he ryhtyivät toden teolla henkilöstövuokraukseen. Nyt Barona Group on henkilöstövuokrauksen markkinajohtaja Suomessa.

Tytäryhtiö Luona onnistui pakolaiskriisin avulla nostamaan huomattavasti yrityksen kannattavuutta. Kun vastaanottotoiminta nyt on supistumassa, yrityksen täytyy löytää uusi vihreä oksa toiminnalleen. Sellaista se toivoo sote-uudistuksesta.


Luonan toimitusjohtajalla Milja Saksilla oli verotettavaa tuloa 188 757 euroa. (TIINA SOMERPURO/KL)
MARI SCHILDT
Toiset tienaa, toiset maksaa. Ei oo keltään pois!!!1!:vihellys:
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 980
Viestejä
4 295 405
Jäsenet
71 760
Uusin jäsen
Jakkemon

Hinta.fi

Ylös Bottom