Kulttuurin rikastuminen

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Sharialakia Suomessa.

IL-lähde: Turun itäkeskuksessa radikaali moskeija - "Supo varoitti meitä jo yli vuosi sitten"
IL-lähde: Turun itäkeskuksessa radikaali moskeija - "Supo varoitti meitä jo yli vuosi sitten"

Perjantai 25.8.2017 klo 11.50


Suojelupoliisi on varoittanut Turun Varissuolla asuvia shiiamuslimeja radikaalista moskeijasta viime vuonna, kertoo Turun puukotusepäilyistä vapautetun pakettiautomiehen naapuri.

- Supo kävi jo yli vuosi sitten alkutalvesta 2016 varoittamassa meitä, että sieltä saattaa joku isku tulla ja että haluavat suojella meitä. Kukaan ei tiedä, kuka siellä on imaamina, Auranlaakson shiiamoskeijassa käyvä naapuri sanoo Iltalehdelle.

Hän ei tiedä, onko pakettiautomies shiia vai sunni tai onko hän käynyt moskeijassa. Sitä pyörittävät afgaanisunnit.

- Siellä käy myös somaleja ja marokkolaisia. Olen nähnyt vain miehiä ja heitä on kymmeniä. Heidän pukeutumistyyli ja olemus sopii radikaaleihin ajatuksiin, naapuri väittää.

20 vuotta Suomessa asunut insinööri pelkää edelleen perheensä puolesta ja haluaa pysyä nimettömänä.

- Pidimme tiistaina asukastilaisuuden. Asukkaat ovat vieläkin ahdistuneita ja häpeissään. Itsekin oli vaikeaa mennä työpaikalle maanantaina, vaikka mulla on ollut samat työkaverit 15 vuotta.

Iltalehden tavoittama Supon tiedotuspäällikkö Jyri Rantala ei vahvista, mutta ei kiistäkään tietoa.

- Jos me kerrotaan, että ollaan kauppakeskuksessa x seuraamassa radikalisoivaa toimintaa, niin se todennäköisesti siirtyy muualle.

Naapurissa hiljaista

Joukkopuukotusepäilyistä vapautettua, 24-vuotiasta marokkolaismiestä ei ole nähty kotonaan viime perjantain jälkeen.

- En ole nähnyt häntä sitten viime perjantain. Tulivat käymään ja lähtivät saman tien iltaseitsemän ja kahdeksan välillä.

Pakettiautomies herättää edelleen pelkoja naapurustossa, vaikka poliisi ei enää epäile häntä mistään.

- Isännöitsijän ja asukastoimikunnan tilaisuudessa keräsimme adressin, että hänet saataisiin täältä pois.

Taloyhtiö on Turun kaupungin kiinteistöyhtiön TVT:n vuokrakohde.

- Häätötoiveista en tiedä. Emme kommentoi asukkaiden asioita. Me emme järjestäneet tilaisuutta. Saimme sinne kutsun. Toivoisin asukkaille asumisrauhaa, kiinteistöpäällikkö Lasse Lähdemäki toteaa Iltalehdelle.

TVT:llä on yli 11 000 asuntoa.



Väitetty radikaali moskeija sijaitsee Turun Itäkeskuksessa. (PETRI MANSSILA)
PETRI MANSSILA
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 011
Jokohan suomessa on paljon tapahtunu sellasta, että hiljaa hyväksytään asioita, ettei saada rasismisyytöksiä?

Vähän niinku briteissä se raiskausrinki.
 

David ":DA" Imodium

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 148
Olen aina tuntenut suurta vastenmielisyyttä Päivi Nergiä kohtaan, mutta katsoin juuri maikkarin uutisten haastattelun ja olikin hieman skarpimpi tapaus kuin kuvittelin. Näytti olevan kokonaiskuvasta jokseenkin selvillä eikä edes yrittänyt promota mitään ideologiaa. Yllätyin ja arvostan, siitäkin huolimatta ettei mielipiteet kohtaa juuri alkuunkaan.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Naamakirja mainostaa:

Facebook is hosting people smuggling advertisements, with gangs offering to take migrants to Europe and America, make them fake passports, and traffic them across the European Union (EU).
A large number of public posts exist on the platform, often in Arabic, offering to take migrants across the Mediterranean by boat for up to $5,000 per person. Documents and passports go for around $1,000 and flights and road trips can be arranged for just a few hundred dollars.

People smugglers administer entire pages and groups, often disguised as “travel agencies”, to update potential migrants of trips and share videos of those making the crossing.
EXPOSED: Facebook Hosts People Smuggling Ads and Illegal Migration Groups - Breitbart

No, kunhan kukaan vaan ei puhu "tuhmia", niin naamakirjalle sopii kaikki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 849
Täytyyköhän tässä oikein olla ylpeä vai mitä? Siis jos on saanut ylläpidon toimesta oikein punaisen rivin jossa lukee:
"Käyttäjälle annettu varoitus: Vihapuhe".
Kulttuurin rikastuminen
Jonka olen mielestäni saanut kosken hyväksy satunnaisten ohikulkijoiden murhaamista koska edustavat väärää uskoa?
Josta olen ylläpidon kanssa edelleenkin täysin eri mieltä, mutta uudella suvaitsevaisella linjallani en toki voi muuta kuin hyväksyä Johdon Linjaukset!

Mutta jos olen rehellisyyden perusteella saanut tuomioksi paikalliset "Halla-Ahot" niin en valita.
Ja kannan viittaani ylpeästi - vaihdoin avatarinkin edustamaan uutta Suvaitsevaisuuslinjaani :)

Aiheeseen palataksemme, tietääkö kukaan kuinka monta eri henkilöllisyyttä rasisminvastustaja-ystävällemme on toistaiseksi löytynyt?

Viittaan tässä ylläpidonkin suuresti kunnioittamaan Herra Abderrahman Mechkah'iin, tai hänen muihin Suuresti kunnioitettuihin persoonallisuuksiinsa.
Siis hänhän on Ehdottomasti oikeutettu kaikkiin tukiin joita on saattanut (kiihkeästä rasismista kärsivänä) maahanmuuttajana joskus/jossain/milloinkin hakea. Maasta riippumatta tietenkin. KELAnhan tulee toki tunnistaa myös Suomen ulkopuolella tapahtuva ns. Henkinen Rasismi ja myöntää tuet myös esim. Aleppon ja Mogadishun kultaseiniin. Koska Rasismi on globaali ilmiö jota eivät saa pysäyttää esim. kotimaisten vanhusten lonkkaleikkausten kaltaiset rasistiset budjettileikkaukset!

Ongelmahan EI ole se jotta häntä (Kunnioitettua Herra Abderrahman Mechkah'ia) on aiheettomasti syytetty joidenkin ohikulkevien (todennäköisten Rasistien!) uhkailusta tmv. Vaan siitä jottei hänen heikkoa asemaansa jatkuvasti Rasistisesti ole tunnustettu! Ja siten riistetty häneltä oikeuttaan esim. laajennettuun kotoutumistukeen, työkyvyttömyyseläkkeeseen, asumistukeen, invaliditukeen, perhekuntoutuslisään jne.
 

David ":DA" Imodium

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 148
Täytyyköhän tässä oikein olla ylpeä vai mitä? Siis jos on saanut ylläpidon toimesta oikein punaisen rivin jossa lukee:
"Käyttäjälle annettu varoitus: Vihapuhe".
Kulttuurin rikastuminen
Jonka olen mielestäni saanut kosken hyväksy satunnaisten ohikulkijoiden murhaamista koska edustavat väärää uskoa?
Josta olen ylläpidon kanssa edelleenkin täysin eri mieltä, mutta uudella suvaitsevaisella linjallani en toki voi muuta kuin hyväksyä Johdon Linjaukset!

Mutta jos olen rehellisyyden perusteella saanut tuomioksi paikalliset "Halla-Ahot" niin en valita.
Ja kannan viittaani ylpeästi - vaihdoin avatarinkin edustamaan uutta Suvaitsevaisuuslinjaani :)

Aiheeseen palataksemme, tietääkö kukaan kuinka monta eri henkilöllisyyttä rasisminvastustaja-ystävällemme on toistaiseksi löytynyt?

Viittaan tässä ylläpidonkin suuresti kunnioittamaan Herra Abderrahman Mechkah'iin, tai hänen muihin Suuresti kunnioitettuihin persoonallisuuksiinsa.
Siis hänhän on Ehdottomasti oikeutettu kaikkiin tukiin joita on saattanut (kiihkeästä rasismista kärsivänä) maahanmuuttajana joskus/jossain/milloinkin hakea. Maasta riippumatta tietenkin. KELAnhan tulee toki tunnistaa myös Suomen ulkopuolella tapahtuva ns. Henkinen Rasismi ja myöntää tuet myös esim. Aleppon ja Mogadishun kultaseiniin. Koska Rasismi on globaali ilmiö jota eivät saa pysäyttää esim. kotimaisten vanhusten lonkkaleikkausten kaltaiset rasistiset budjettileikkaukset!

Ongelmahan EI ole se jotta häntä (Kunnioitettua Herra Abderrahman Mechkah'ia) on aiheettomasti syytetty joidenkin ohikulkevien (todennäköisten Rasistien!) uhkailusta tmv. Vaan siitä jottei hänen heikkoa asemaansa jatkuvasti Rasistisesti ole tunnustettu! Ja siten riistetty häneltä oikeuttaan esim. laajennettuun kotoutumistukeen, työkyvyttömyyseläkkeeseen, asumistukeen, invaliditukeen, perhekuntoutuslisään jne.
Sä vaan kirjoitat niin huonosti ja tyhmästi että väärinymmärryksille jää liikaa tilaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Laitan tän nyt tänne kun ei voi olla nauramatta kun katsoo tota.

Helvetin hyvä :rofl:

Sama nainen oli muuten viimeisimmässä A-studiossa häärimässä. Melkoinen muutos käytöksessä. Pistää vain miettimään kuka sen Halla-ahon epäonnistuneen roastin käsikirjoitti :cigar2:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 648
On tämän maan päättäjien ja poliitikkojen touhu absurdia. Ei mitään vastuuta tai edes häpeää ja sama meno jatkuu. Sisäministeriön kansliapäällikkö sanoo tuntevansa/tietävänsä kaikki maahan tulleet. Samalla luemme uutisia, kuinka Turun terroritekoon kiinniotetut henkilö(t) ovat tehtailleet rikoksia pitkin Eurooppaa tekaistetuilla identiteeteillä.

Seuraava uutinen on se, että Suomi lähes ainoana Euroopan Unionin maana on täyttänyt velvollisuutensa pakolaisten sisäisissä siirroissa ja viranomaiset luottavat turvallisuusselivityksissä täysin sekä Kreikan että Italian viranomaisiin.

Tiedustelulakia ajetaan kuin käärmettä pyssyyn, vaikka Turun tekijä lyötiin tarjottimella Supolle ym.

edit: jos nyt oikeasti olette antaneet mandaattinne jollekin 200 eduskunnassa valitulle poliitikolle, niin esittäkää kysymyksiä ja laittakaa sähköpostia. Harmi, ettei tältä seudulta järjen ääntä löytynyt tarpeeksi Pauli Vahteralle.
 
Viimeksi muokattu:

David ":DA" Imodium

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 148
Saako tänne muuten kirjottaa oman mielipiteen muslimeista ja maahanmuutosta? Mun mielestä suurin osa on hyvää sakkia. Tunnen useita ja monelta alalta, on professoreja, (oikeita) insinöörejä, pizzan pyörittäjiä ja työttömiä. Jokaisen kanssa oon tullut ihan helvetin hyvin juttuun.

Minä en kuitenkaan halua yhtään enempää ei-työperäistä maahanmuuttoa, ja työperäistäkin harkinnanvaraisesti. Syynä on se, että vituttaa kun työpäivään tuli 13 minuuttia lisää, lomarahat pieneni, terveydenhoitoa on vaikea saada ja lasten koulutus on siinä ja siinä uskaltaako tällä alueella julkiseen kouluun edes viedä, koska oppimistulokset eivät enää merkitse mitään.

Vielä enemmän minua vituttaa, että paskasakin ja rikollisten osuus verrattuna kantaväestöön on missä tahansa toisessa viiteryhmässä moninkertainen, pl. keskieurooppalaiset ja pohjoismaalaiset. Minua vituttaa myös se, että nykyisin nopeudenvalvonta ilmenee tärkeämpänä kuin turvallisuuden valvonta. Minua vituttaa, kun ei saatu ambulanssia johtuen resurssipuutteista. Liian moni yhteiskunnan peruspilari on murentumassa ja holtiton maahanmuutto on siihen osasyynä. Sen lisäksi minua vituttaa ihmiset, jotka eivät kertakaikkiaan pysty sivistyneesti argumentoiden keskustelemaan tästä aiheesta. Itseasiassa nyt kun miettii niin prosentuaalisesti minua vituttaa enemmän asioida suomalaisten kanssa kuin ulkomaalaisten kanssa, sillä tavan suomalainen on ihan vitun vajakki. Siksi kai me ollaan nyt tässä tilanteessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 044
Näitähän tipahtelee...

Lehti: Kaksi poliisia loukkaantunut hyökkäyksessä Buckinghamin palatsilla

Lehti: Kaksi poliisia loukkaantunut hyökkäyksessä Buckinghamin palatsilla
Mies on pidätetty. Poliisit loukkaantuivat lievästi.

MIES hyökkäsi Buckinghamin palatsin ulkopuolella poliisien kimppuun aseenaan teräase. Aiemmin lähteet puhuivat miekasta. Kaksi poliisia loukkaantui Telegraph-lehden mukaan lievästi, kun he yrittivät taltuttaa hyökkääjän. Lehden mukaan kuningatar ei ollut palatsissa.

Hyökkäys tapahtui noin kello puoli kymmenen Suomen aikaa. BBC:n mukaan mies ei ollut päässyt varsinaiselle palatsialueelle.

Uutistoimisto Reutersin mukaan mies on pidätetty epäiltynä törkeästä pahoinpitelystä ja viranomaisen kimppuun käymisestä.

Mies ammuttiin Brysselin keskustassa – hyökkäsi sotilaiden kimppuun veitsi aseena

Mies ammuttiin Brysselin keskustassa – hyökkäsi sotilaiden kimppuun veitsi aseena
Epäilty kuoli myöhemmin sairaalassa. Sotilaat saivat lieviä vammoja.

Poliisiviranomaisia tapahtumapaikalla Brysselissä hieman hyökkäyksen jälkeen.
MIES ammuttiin Brysselin keskustassa sen jälkeen kun hän oli hyökännyt kahden sotilaan kimppuun, kertoi Belgian yleisradioyhtiö RTBFperjantaina.

Hyökkäys tapahtui iltayhdeksän jälkeen Suomen aikaa Émile Jacqmainin kadulla. RTBF:n tietojen noin 30-vuotias mies oli aseistautunut veitsellä. Sotilaat ampuivat miestä, joka kuljetettiin sairaalaan. Uutistoimisto AFP:n mukaan mies julistettiin myöhemmin kuolleeksi.

Sotilaat saivat lieviä vammoja: toinen kasvoihin ja toinen käteen.

Belgian syyttäjäviranomainen sanoi uutistoimisto Reutersin mukaan, ettei hyökkäyksestä epäillyllä tiedetä olevan terroristiyhteyksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
^ Eiköhän kyse ole yksittäistapauksista, kenties mielenterveys on hieman heikentynyt pitkällä ja vaarallisella turvapaikanhakumatkallaan. Huonosti keitetty puuro ja kantaväestön ylenpalttinen rasismi ollut sitten se viimeinen niitti tuohon pikkutekoon. Tuomittakoon pieneen sakkorangaistukseen korkeintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 849
Näitähän tipahtelee...

Lehti: Kaksi poliisia loukkaantunut hyökkäyksessä Buckinghamin palatsilla

Taas väärin tulkittu. Kaksi rasistista poliisia ryntäsi kohden monikulttuurista maahanmuuttajaa.


Mies ammuttiin Brysselin keskustassa – hyökkäsi sotilaiden kimppuun veitsi aseena

Ja sama virhe täälläkin. Hyvinruskettunut kokki joutui kahden häntä kohden rynnänneen poliisin pahoinpitelemäksi !

Tsot tsot. Pistetään ne perusasiat nyt siis aina ensin kuntoon tai YLE joutuu siistimään uutisensa itse ?
Eli vielä kerran YLE-säännöin:
Poliisi/viranomainen = paha.
Työkyvytön/haluton maahanmuuttaja = hyvä.
Veitsi + työhaluton/kyvytön maahanmuuttaja = hyvä. (julkisella paikalla muista huutaa aina ensin Asylum ja Poliisi !)
Maahanmuuttovastaisuus = paha. (vihreat aina ensin mukaan, muut puoluekannasta riippumatta)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 151
Onko tää muuten ihan totta vai joku pila uutinen vaan? Lähde ainakin vaikuttaisi luotettavalta.

Ranska kaksinkertaistaa sakkotuomiot vihapuheesta
”kansalaisuuden harjoittelukurssi”

"Takaisin ohjelmaan"...

Saako tänne muuten kirjottaa oman mielipiteen muslimeista ja maahanmuutosta? Mun mielestä suurin osa on hyvää sakkia. Tunnen useita ja monelta alalta, on professoreja, (oikeita) insinöörejä, pizzan pyörittäjiä ja työttömiä. Jokaisen kanssa oon tullut ihan helvetin hyvin juttuun.

Minä en kuitenkaan halua yhtään enempää ei-työperäistä maahanmuuttoa, ja työperäistäkin harkinnanvaraisesti. Syynä on se, että vituttaa kun työpäivään tuli 13 minuuttia lisää, lomarahat pieneni, terveydenhoitoa on vaikea saada ja lasten koulutus on siinä ja siinä uskaltaako tällä alueella julkiseen kouluun edes viedä, koska oppimistulokset eivät enää merkitse mitään.

Vielä enemmän minua vituttaa, että paskasakin ja rikollisten osuus verrattuna kantaväestöön on missä tahansa toisessa viiteryhmässä moninkertainen, pl. keskieurooppalaiset ja pohjoismaalaiset. Minua vituttaa myös se, että nykyisin nopeudenvalvonta ilmenee tärkeämpänä kuin turvallisuuden valvonta. Minua vituttaa, kun ei saatu ambulanssia johtuen resurssipuutteista. Liian moni yhteiskunnan peruspilari on murentumassa ja holtiton maahanmuutto on siihen osasyynä. Sen lisäksi minua vituttaa ihmiset, jotka eivät kertakaikkiaan pysty sivistyneesti argumentoiden keskustelemaan tästä aiheesta. Itseasiassa nyt kun miettii niin prosentuaalisesti minua vituttaa enemmän asioida suomalaisten kanssa kuin ulkomaalaisten kanssa, sillä tavan suomalainen on ihan vitun vajakki. Siksi kai me ollaan nyt tässä tilanteessa.
Kaikki tuntemasi muslimit ovat miehiä? Entä onko heidän elämissään naista jonka voisit myös tuntea, ja minkähänlaisessa tilanteessa kyseiset naiset olisivat? :think:
Tuli vaan mieleen että monet ovat kehuskelleet kuinka "hyviä tyyppejä" muslimimiehet ovat vaikka ei ole tietoa minkälaiset olot heidän kodeissaan on, pahoinpidelläänkö
naista ja lapsia esimerkiksi. Suomessa ei tietenkään ole ollut tapana tunkeä nenäänsä toisten asioihin mutta...

Musliminaisten elinpiiritkin jäävät usein aika pieniksi, ja usein he seurustelevat vain muiden musliminaisten kanssa etenkin, jos eivät käy töissä. Itsekin olen nähnyt kuinka erään somalitytön tuli aina vanhempi mieshenkilö (olisi voinut olla yhtähyvin isä, veli tai aviomies) hakemaan koulusta kotiin, joka päivä niin että mies tuli koululle asti tyttöä vastaan. Herätti kysymyksiä itselläni.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Tuosta mielenkiintoista katsottavaa illaksi:

Dok: Turvapaikanhakija itkee

Tänään 25.08. klo 19:00
päättyy klo 19:30 // kesto 30 min
LISÄÄ KALENTERIIN


Kaksi vuotta "pakolaisaallon" jälkeen moni turvapaikanhakija on saanut Suomessa vastaanoton, joka on johtanut epätoivoon ja kyyneliin. Toimittaja: Barbro Björkfelt.

Junes ja muut perkaavat läpikotaisin tätä propaganda pläjäystä.

 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Turussa puukotettua naista suojannut Hassan joutunee käyttämään pyörätuolia loppuelämänsä

Zubier toivoo suomalaisten tutustuvan pakolaisiin ja muihin maahanmuuttajiin.

-  Jos sinulla on ulkomaalainen, juuri Suomeen tullut naapuri, koputa hänen ovelleen, sano "hei" ja kutsu hänet kotiisi.

Sanon mieluummin ei ja jätän väliin.

Paljonkos poijjaat lyödään vetoja että tämä Hassan muuten kävelee jo tämän vuoden puolella?
Veikkaan että media ei siitä enää meteliä pidä.
Tai hämää nyt että uutisessa ei mitenkään kerrottu miksi hän nyt on rullatuolissa lopun ikäänsä, oli vain maininta että käteen on puukotettu ja käsi kuntoutuu 80-90 prosenttisesti.. Työnsä kunnolla tehnyt median toimittaja olisi tätä asiaa voinut kysyä. Puukko ilmeisesti on osunut selkärankaan ja vahingoittanut hermostoa niin että jalat ei toimi?

Ja en nyt koita pilkata tai väheksyä hänen tekoaan, tuntuu vain siltä että näillä ulkomaalaisilla välillä on tapana dramatisoida ja liioitella asioita jonkin verran, kun taas suomalaiset yleensä toimivat toisinpäin.

Tyyliin:

"ammuit sodassa 800 vihollista, olet sankari" -- "no tokkopa tossa nyt sentään, olikohan niitä nyt ihan niin paljoa.."
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
"Suojelupoliisin viestintäpäällikkö Jyri Rantala sanoo Maaseudun Tulevaisuudelle, että Supon saamien vihjeiden määrä on kolminkertaistunut iskun jälkeen, ja ne ovat olleet aiempaa konkreettisempia. Supo tarkistaa parhaillaan noin 1000 samantapaista vihjettä, joka Turun puukottajastakin oli annettu."
MT: Supo tarkistaa jopa 1 000 vihjettä uhkaavasta käytöksestä – vihjeet moninkertaistuivat Turun iskun jälkeen

Monikulttuurisuus on tuhatkertainen rikkaus?
Koska noiden suhteen löperö toiminta johtaa hengenvaaraan, niin toivottavasti ymmärtävät nyt priorisoida oikein hommat.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
308
Iltasanomissa kommentti:
Ulla Appelsinin kommentti Turun iskusta: Kiistäjät ja kiitettävät

Lainaus:
Esimerkiksi Suomen Kuvalehdessä toimittaja Vappu Kaarenoja paheksui syvästi: ”Mediavyörytyksen perusteella vaikuttaisi siltä, että Turun puukotuksessa oli kyse jotenkin aivan poikkeuksellisesta asiasta”. Niin. Sehän on Suomessa ihan jokapäiväistä, että toreilla joku keskellä päivää jahtaa puukon kanssa itselleen tuntemattomia naisia huutaen silminnäkijöiden mukaan Allahia
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Iltasanomissa kommentti:
Ulla Appelsinin kommentti Turun iskusta: Kiistäjät ja kiitettävät

Lainaus:
Esimerkiksi Suomen Kuvalehdessä toimittaja Vappu Kaarenoja paheksui syvästi: ”Mediavyörytyksen perusteella vaikuttaisi siltä, että Turun puukotuksessa oli kyse jotenkin aivan poikkeuksellisesta asiasta”. Niin. Sehän on Suomessa ihan jokapäiväistä, että toreilla joku keskellä päivää jahtaa puukon kanssa itselleen tuntemattomia naisia huutaen silminnäkijöiden mukaan Allahia

Jep ja näitä yritetään yhdistää myös kantasuomalaisten tekemiin joukkomurhiin.
En muista että kantasuomalaisten tekemissä joukkomurhissa olisi taustalla mikään uskonto. Tai mikään erityinen "aate" ylipäätään. Pekka Eric yms olivat pelkästään täysiä sekopäitä, kusipäitä.

Nämä allahu ahkbaar jutut ovat todellakin eri asia.
 

David ":DA" Imodium

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 148
Kaikki tuntemasi muslimit ovat miehiä? Entä onko heidän elämissään naista jonka voisit myös tuntea, ja minkähänlaisessa tilanteessa kyseiset naiset olisivat? :think:
Tuli vaan mieleen että monet ovat kehuskelleet kuinka "hyviä tyyppejä" muslimimiehet ovat vaikka ei ole tietoa minkälaiset olot heidän kodeissaan on, pahoinpidelläänkö
naista ja lapsia esimerkiksi. Suomessa ei tietenkään ole ollut tapana tunkeä nenäänsä toisten asioihin mutta...

Musliminaisten elinpiiritkin jäävät usein aika pieniksi, ja usein he seurustelevat vain muiden musliminaisten kanssa etenkin, jos eivät käy töissä. Itsekin olen nähnyt kuinka erään somalitytön tuli aina vanhempi mieshenkilö (olisi voinut olla yhtähyvin isä, veli tai aviomies) hakemaan koulusta kotiin, joka päivä niin että mies tuli koululle asti tyttöä vastaan. Herätti kysymyksiä itselläni.
Vastaan nyt vain siltä osin kuin tiedän. En halua spekuloida millään väkivaltajutuilla kun en siitä tiedä mitään.

Pizzeriassa on välillä myös vaimo töissä ja on myös todella mukava. Kenenkään tarkoista kotioloista en tiedä, mutta tuolta viittaamaltani professorilta opin paljon siitä miten vaikeaa suomalaiseen asuntoon on sovittaa kulttuurin vaatimuksia. Kun talossa on vieraita, naisten ja miesten täytyy olla eri huoneissa. Huoneet täytyy jakaa, niin, ettei ohi kävellessä voi vahingossa nähdä. Samoin keittiöön tulisi olla kaksi kulkureittiä, jotta naiset voivat poistua tilasta kun miehet ovat tulossa sisään. Kuulostaa juuri siltä mitä itsekin olisin toivonut 1910-luvulla palatessani kännissä peltotöistä. Silloin en kaipaa ketään kyselemään minne kuokka hävisi.

Sekä muslimimiesten, että -naisten työllistyminen tietysti on marginaalista. Suurin osa niistä jotka minä tunnen, ovat töissä. Sitä kautta ovat tulleetkin tutuksi. Kilsan päässä asuu yksi automekaanikko joka vaihtelee keväisin renkaita parkkipaikalla, ja haluaisi työllistyä, mutta ei saa lähialueen firmoista töitä, ruuhka-apua lukuunottamatta. Vantaalla taas on yhteisvoimin bygätty pystyyn useampiakin autoputiikkeja, joissa tekevät tuulilasinvaihtoja, vuosihuoltoja ja sisäpesuja halvalla. He kokoontuvat kaupungin tiloissa silloin tällöin ja jeesaavat uusia yrittäjiä alkuun. Vaimot laitetaan usein puhelimen päähän vastaanottamaan tilauksia. Omien havaintojen perusteella olisi helppo muodostaa kupla jossa muslimit käyvät töissä, mutta tiedän että tilastot eivät tätä ajatusta tue.
 

zZzz

lasciate ogni speranza, voi ch'entrate
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
525
Tai hämää nyt että uutisessa ei mitenkään kerrottu miksi hän nyt on rullatuolissa lopun ikäänsä, oli vain maininta että käteen on puukotettu ja käsi kuntoutuu 80-90 prosenttisesti.. Työnsä kunnolla tehnyt median toimittaja olisi tätä asiaa voinut kysyä.
elä viitsi pelleillä vakavalla asialla, kyllähän nyt toki sinäkin iso mies tiedät että yhdellä kädellä on vaikea kävellä.. :think:
 

CalEpitan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
1 702
Eli selkään on osunut varmaan puukko, koska on alaraajat halvaantuneet.
Suomalainen rasistilääkäri siis ei suostunut häntä leikkaamaan lainkaan? Katsoivat röntgenistä että leikkaus on turha, koska vauriot on niin suuret? Mitä helvettiä. Ja suvakkitoimittaja tietenkin nielee tämänkin tuhkimotarinan sellaisenaan.

Aika outoa tosiaan ettei ole kirurgisia toimenpiteitä tehty, alaraaja halvaantunut potilas heitetään vaan sairaalasta heti seuraavana päivänä pihalle :( huonoa on Suomen terveydenhoito
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
58
elä viitsi pelleillä vakavalla asialla, kyllähän nyt toki sinäkin iso mies tiedät että yhdellä kädellä on vaikea kävellä.. :think:
...Kertonee kieroutuneesta ja rasistisesta alitajunnastani, kun jotenkin sain itseni käsittämään boldaamani kohdan: "yhdellä rystysellä"...
-No jaa, paranemisia brittimiehelle/ruotsalaiselle, kumpi tämä auttaja nyt olikaan, kuitenkin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Noh eipä se poliisi Tanskassakaan liene ottanut niitä kiinni...

Turkulainen muslimiyhteisö tyrmää radikalismiväitteet: "Jos niin olisi, poliisi ottaisi meidät kiinni"
Turkulainen muslimiyhteisö tyrmää radikalismiväitteet: "Jos niin olisi, poliisi ottaisi meidät kiinni"

Lauantai 26.8.2017 klo 18.02


Varissuon rukoushuoneen mukaan yhteisön tietoon ole tullut, että Suojelupoliisi olisi varoittanut ketään kyseisestä paikasta ja sen ihmisistä.

  • Itä-Turussa Varissuolla sijaitsevan rukoushuoneen väki tyrmää väitteet radikalismista.
  • Samoin se kiistää, että Supo olisi vuonna 2016 varoittanut ympäristöä kyseisestä yhteisöstä.
  • Suojelupoliisi ei kommentoi asiaa millään tavoin.

Muhammad Azizi on yhteisönsä vanhin ja rukoushuoneen puheenjohtaja. Hän tyrmää väitteet siitä, että rukoushuoneessa olisi lietsottu radikalismia.


Turun Varissuolla sijaitseva rukoushuone on saanut huomiota osakseen Turun puukkohyökkäyksen jälkimainingeissa. Iltalehti kertoi perjantaina, että Suojelupoliisi olisi viime vuonna varoittanut paikallisia shiiamuslimeja rukoushuoneen toiminnasta.

Varissuon rukoushuoneen yhteisön vanhin, afgaanitaustainen Muhammad Azizi sanoo, ettei väite voi pitää paikkaansa.

- Jos paikassamme todella saarnattaisiin radikaalia islamismia, niin siinä tapauksessa poliisi todennäköisesti ottaisi meidät kiinni.

Hän lisää, ettei kenenkään tietoon ole tullut, että Suojelupoliisi olisi varoittanut ketään kyseisestä paikasta ja sen ihmisistä.

- Rukous- ja kokoushuoneemme on ollut paikallaan vuosikaudet. Tähän asti olemme saaneet yhden jonkinlaisen valituksen toimintaamme koskien.

Suojelupoliisin viestintäasiantuntija Verna Leinonen sanoo, ettei viranomaisilla ole mitään kerrottavaa liittyen Varissuon yhteisöön - eikä mihinkään muihinkaan etnisiin yhteisöihin Suomessa.

- Suojelupolisi ei keskustele operatiivisesta toiminnasta julkisuudessa, hän kertaa Iltalehdelle lauantaina.

Monikulttuurinen alue

Itä-Turussa sijaitsevan Varissuon väestä moni on maahanmuuttajataustainen. Azizin mukaan monikulttuurisuus näkyy yhteisöllisyytenä ja monimuotoisuutena arjessa.

- Rukoushuoneeseen tulee ihmisiä erilaisista taustoista. He asuvat Varissuolla ja väkeä tulee paikalle myös muualta Turusta. Noin yleisesti ottaen Varissuolla on hyvä elää, tämä on yhteisöllinen paikka.

Turun tapahtumien jälkeen ilmapiiri on kuitenkin kiristynyt.

Azizi pelkää, että jännitteet saattavat purkautua hyvin epätoivottavalla tavalla.

Hän peräänkuuluttaa kaikkien vastuuta paitsi teoistaan, myös sanomisistaan.

- On erittäin vaarallista tässä tilanteessa, että epätosia ja huhuja levitellään mediassa tai muualla. Viranomaisilla on kädet täynnä työtä muutenkin. On vaarana, että joku provosoituu jutuista ja joku yhteisössämme joutuu kärsimään syyttä.

Monet Turun seudun maahanmuuttajista ovat itsekin olleet terrorin uhreja kotimaissaan.

- Yhteisössämme on ihmisiä, jotka ovat joutuneet pakenemaan kotimaistaan terrorin takia. Tulimme erittäin surulliseksi, kun yksi 50-vuotias irakilaistaustainen mies kertoi jättäneen kotimaansa terrorin takia. Häntäkö sitten epäillään terroristiksi?


PAULI POUTANEN
pauli.poutanen@iltalehti.fi
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
981
Laitetaas pois ettei tuomita vihapuheena.
Tätä ne just haluaa että porukka alkaa harrastamaan itsesensuuria ettei vahingossakaan sanota tai anneta ymmärtää mitään mikä voisi ehkä mahdollisesti edes etäisesti viitata rasismiin tai vihapuheeseen. Tässä ruotsalaiset näyttää mallia. Suu makiaksi ja kieli keskelle suuta vaan niin hyvä tulee...

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Noh eipä se poliisi Tanskassakaan liene ottanut niitä kiinni...

Turkulainen muslimiyhteisö tyrmää radikalismiväitteet: "Jos niin olisi, poliisi ottaisi meidät kiinni"
Turkulainen muslimiyhteisö tyrmää radikalismiväitteet: "Jos niin olisi, poliisi ottaisi meidät kiinni"

Lauantai 26.8.2017 klo 18.02


Varissuon rukoushuoneen mukaan yhteisön tietoon ole tullut, että Suojelupoliisi olisi varoittanut ketään kyseisestä paikasta ja sen ihmisistä.

  • Itä-Turussa Varissuolla sijaitsevan rukoushuoneen väki tyrmää väitteet radikalismista.
  • Samoin se kiistää, että Supo olisi vuonna 2016 varoittanut ympäristöä kyseisestä yhteisöstä.
  • Suojelupoliisi ei kommentoi asiaa millään tavoin.

Muhammad Azizi on yhteisönsä vanhin ja rukoushuoneen puheenjohtaja. Hän tyrmää väitteet siitä, että rukoushuoneessa olisi lietsottu radikalismia.


Turun Varissuolla sijaitseva rukoushuone on saanut huomiota osakseen Turun puukkohyökkäyksen jälkimainingeissa. Iltalehti kertoi perjantaina, että Suojelupoliisi olisi viime vuonna varoittanut paikallisia shiiamuslimeja rukoushuoneen toiminnasta.

Varissuon rukoushuoneen yhteisön vanhin, afgaanitaustainen Muhammad Azizi sanoo, ettei väite voi pitää paikkaansa.

- Jos paikassamme todella saarnattaisiin radikaalia islamismia, niin siinä tapauksessa poliisi todennäköisesti ottaisi meidät kiinni.

Hän lisää, ettei kenenkään tietoon ole tullut, että Suojelupoliisi olisi varoittanut ketään kyseisestä paikasta ja sen ihmisistä.

- Rukous- ja kokoushuoneemme on ollut paikallaan vuosikaudet. Tähän asti olemme saaneet yhden jonkinlaisen valituksen toimintaamme koskien.

Suojelupoliisin viestintäasiantuntija Verna Leinonen sanoo, ettei viranomaisilla ole mitään kerrottavaa liittyen Varissuon yhteisöön - eikä mihinkään muihinkaan etnisiin yhteisöihin Suomessa.

- Suojelupolisi ei keskustele operatiivisesta toiminnasta julkisuudessa, hän kertaa Iltalehdelle lauantaina.

Monikulttuurinen alue

Itä-Turussa sijaitsevan Varissuon väestä moni on maahanmuuttajataustainen. Azizin mukaan monikulttuurisuus näkyy yhteisöllisyytenä ja monimuotoisuutena arjessa.

- Rukoushuoneeseen tulee ihmisiä erilaisista taustoista. He asuvat Varissuolla ja väkeä tulee paikalle myös muualta Turusta. Noin yleisesti ottaen Varissuolla on hyvä elää, tämä on yhteisöllinen paikka.

Turun tapahtumien jälkeen ilmapiiri on kuitenkin kiristynyt.

Azizi pelkää, että jännitteet saattavat purkautua hyvin epätoivottavalla tavalla.

Hän peräänkuuluttaa kaikkien vastuuta paitsi teoistaan, myös sanomisistaan.

- On erittäin vaarallista tässä tilanteessa, että epätosia ja huhuja levitellään mediassa tai muualla. Viranomaisilla on kädet täynnä työtä muutenkin. On vaarana, että joku provosoituu jutuista ja joku yhteisössämme joutuu kärsimään syyttä.

Monet Turun seudun maahanmuuttajista ovat itsekin olleet terrorin uhreja kotimaissaan.

- Yhteisössämme on ihmisiä, jotka ovat joutuneet pakenemaan kotimaistaan terrorin takia. Tulimme erittäin surulliseksi, kun yksi 50-vuotias irakilaistaustainen mies kertoi jättäneen kotimaansa terrorin takia. Häntäkö sitten epäillään terroristiksi?


PAULI POUTANEN
pauli.poutanen@iltalehti.fi
Vai niin väittää hän.. No, empä näe mitään syytä uskoa tuota väitettä suoralta kädeltä. Eihän tuossa oltu ilmeisesti haastateltu loppupelissä, kuin tuota johtajaa.. Joka nyt puhui "kaikkien suulla", kun otsikkoa katsoo...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
2 151
Vai niin väittää hän.. No, empä näe mitään syytä uskoa tuota väitettä suoralta kädeltä. Eihän tuossa oltu ilmeisesti haastateltu loppupelissä, kuin tuota johtajaa.. Joka nyt puhui "kaikkien suulla", kun otsikkoa katsoo...
No, eipä tässä sodassa terrorismia vastaan voi oikein edetä jos pahin pelko on se, että jonkun tunteita loukataan siinä prosessissa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 377
Koska noiden suhteen löperö toiminta johtaa hengenvaaraan, niin toivottavasti ymmärtävät nyt priorisoida oikein hommat.
Tämä. Ilman muuta suurempi syyllinen Turun joukkomurhaan oli poliisi kuin yksittäinen jihadikoneiston osa. Uhka toimii hyvin mekaanisella tavalla. Mitään osuvaa vertausta ei viitsi letkauttaa, koska muuten istun kohta vankilassa.

Kyrvillä on nyt kädet veressä. Tosin pohan yms. korkeiden politrukkien moraali ei muutenkaan ole aikoihin kestänyt päivänvaloa, joten yleinen mädännäisyys ei tule yllätyksenä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 377
Olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa, että syytöntä ei saisi tuomita, vaikka onkin ollut kuulusteluissa. Mikään ei ole vittumaisempaa kuin se että epäillään asiasta johon ei ole syyllinen. Erityisesti näin vakavassa tilanteessa.
Olen samaa mieltä itse asiasta. Tosin kenen tahansa juhlapaikanhakijan kohdalla toivoisin, että vaikka sitten aiheettomasti epäiltäisiin jostakin, ihan sama mistä. Juhlapaikanhakijoiden olisi kuitenkin syytä päästä pois Suomesta, ja jos väärä epäily edesauttaa siirtymistä vaikka Ruotsiin, kannatan sitä.

Samalla asenteellahan oli ihan ok pyhimysten masinoida JHA:n sirkusoikeudenkäyntituomio. Ihan sama mistä tuomitaan, kunhan jostain tuomitaan. Hehän olivat jumalia, kun noin ajattelivat. Minä taas olen paha natsi ja rassisti.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
"Keskustan kansanedustaja Markus Lohi ihmettelee vihreiden puheenjohtaja Touko Aallon vaatimusta myöntää oleskelulupa myös heille, joille ei turvapaikan tarvetta viranomais- ja tuomioistuinkäsittelyn perusteella ole. Aalto sanoi lauantai-iltana Helsingin Sanomissa julkaistussa haastattelussa, että väliaikainen oleskelulupa on myönnettävä kielteisenkin turvapaikkapäätöksen viranomaisilta ja oikeuslaitokselta saaneille.

– Vihreiden linja pudottaisi pohjan pohjoismaiselta turvapaikkajärjestelmältä, sillä jokainen maahan tullut saisi joka tapauksessa jäädä. Lähtökohdan pitää olla se, että maahan jäävät turvaa tarvitsevat, ei jokainen rajoillemme eri motiivein tuleva, Lohi sanoo tiedotteessa

– Kestävä maahanmuuttolinja ei voi perustua Vihreiden vaatimaan asiantuntija-arvioiden ja viranomaisten sivuuttamiseen. ”Oleskelulupa jokaiselle” ei ole realismia, Lohi toteaa."
Keskustalainen sättii Touko Aallon vaatimuksia - pudottaa pohjan turvapaikkajärjestelmältä

Kuka on niin pöljä, että näitä virheitä äänestää? Oikeasti?
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Tuolle linjalle kun lähdetään, niin se on Ruotsin malli meilläkin kohta...

Naurettavinta tässä koko touhussa on se, että jos lehtiin on uskominen, niin kohta autotkin ajavat itsenäisesti ja rekkamiehiltäkin viedään työt. Mihin ihmeen tarpeeseen näitä ihmisiä tänne roudataan? Ei vaan pysty käsittämään.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Tuolle linjalle kun lähdetään, niin se on Ruotsin malli meilläkin kohta...

Naurettavinta tässä koko touhussa on se, että jos lehtiin on uskominen, niin kohta autotkin ajavat itsenäisesti ja rekkamiehiltäkin viedään työt. Mihin ihmeen tarpeeseen näitä ihmisiä tänne roudataan? Ei vaan pysty käsittämään.
Kantaväestöltä vaaditaan joka hommaan koulutus ja kokemusta, ns. "sekatyömies"-työt ovat loppuneet jo 1990-luvun lopulla. Ja nyt meillä on muka kova tarve kieltä osaamattomille, kouluttamattomille, sopeutumattomille vieraan kulttuurin edustajille työvoimana? Samaan aikaan 4000000-5000000 kantasuomalaista on työttöminä, koulutuksineen ja kokemuksineen. Yhtälössä on pahoja puutteita.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
915
Niin no nykytilaa voi tietysti sitäkin spekuloida, että onko tarvetta ottaa ilman mitään kriteereitä ihmisiä tänne. Mutta siihen päälle kun alkaa miettimään noita tulevaisuuden näkymiä, niin viimeistään siinä vaiheessa häviää pohja kaikelta vouhotukselta.

Toisaalta jos Sipilään voi luottaa, niin Suomi on luultavasti 2090-luvullakin turpeen ja biodieselin ihmemaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Kannattaako noita lapsiakaan tänne ottaa? Aika sairasta meininkiä noilla.

"Nuorin, jonka tiedetään teloittaneen ihmisen, on vain kolmevuotias.

Isisin kouluissa lapset viedään katsomaan teloituksia, heille opetetaan matematiikkaa laskemalla ruoskaniskuja ja pelotellaan raiskauksilla ja kidutuksella. Väkivallan ja kauhun normalisointiin on kuulunut myös jalkapallon peluuta teloitettujen päillä."

Isisin alueille syntynyt Suomen kansalaisia - näin äärijärjestö aivopesee lapsia äärimmäiseen väkivaltaan
Isisin alueille syntynyt Suomen kansalaisia - näin äärijärjestö aivopesee lapsia äärimmäiseen väkivaltaan

Sunnuntai 27.8.2017 klo 10.17


Sisäministeriön mukaan alueilta palaavien lasten traumat voidaan hoitaa, jos ne tunnistetaan ajoissa.

Isisin taistelualueilla Syyriassa ja Irakissa on syntynyt Suomen kansalaisia, ja siellä tiedetään asuvan suomalaisia lapsia. Ylen vierastaistelijoista kertovasta uutisesta käy ilmi, että kokonaisia perheitä on lähtenyt Syyriaan Isisin alueille. Väkivallan ja kauhun keskellä kasvaminen vammauttaa lapset henkisesti. Lisäksi lapset ovat vaarassa vammautua fyysisesti tai jopa menehtyä.

Sisäministeriön raportin mukaan alueelle lähteneet perheet ovat uskoneet Isisin propagandaan, jossa on maalattu valheellinen kuva todellisuudesta, jossa muslimit voisivat kasvattaa lapsensa ja elää "kunnollista elämää". Raportin mukaan alueelle matkustaneet ovat pääsääntöisesti joutuneet toteamaan, että todellisuus on kaukana järjestön propagandan antamasta kuvasta.

Järjestössä lapset nähdään puhtaampina taistelijoina kuin aikuiset, sillä he ovat alusta asti oppineen Isisin pelon ja väkivallan maailmankuvan. Lapsia ja nuoria käytetään vartijoina, he pidättävät siviilejä ja rankaisevat heitä. Osa toimii jopa itsemurhapommittajina. Nuorin, jonka tiedetään teloittaneen ihmisen, on vain kolmevuotias.

Isisin kouluissa lapset viedään katsomaan teloituksia, heille opetetaan matematiikkaa laskemalla ruoskaniskuja ja pelotellaan raiskauksilla ja kidutuksella. Väkivallan ja kauhun normalisointiin on kuulunut myös jalkapallon peluuta teloitettujen päillä.

Pojille opetetaan koraanin säkeitä, ampumista ja itsepuolustusta. Alle 10-vuotiaat pojat ovat vaarassa päätyä lapsisotilaiksi. Tyttöjä odottaa usein lapsiavioliitto. He oppivat siveellisyyttä, kätkemään itsensä ja olemaan hyviä vaimoja miehilleen.

Syyriassa taistelualeilla lapsiin kohdistunut seksuaalisen hyväksikäytön ja seksuaalisen väkivallan määrä on lisääntynyt merkittävästi, Pelastakaa lapset -järjestö kertoo.


Isisin lapsisotilas Adam kuvattiin pakolaisleirillä Irakissa. (ZUMA/MVPHOTOS)

Apua palaaville lapsille

Viranomaiset eivät osanneet arvioida, kuinka paljon Suomen kansalaisia on syntynyt alueella. Jos lapsen äiti on Suomen kansalainen, saa lapsi automaattisesti kansalaisuuden, kertoo Maahanmuuttovirasto. Viranomaiset ovat tunnistaneet 80 alueelle lähtenyttä ihmistä, joista noin 20 on palannut Suomeen. Luvut eivät sisällä alueella olevia lapsia.

Sisäministeriön raportissa korostetaan, että lapsia ei voi pitää vastuullisena siitä, että heidän vanhempansa ovat vieneet heidät alueelle. Taistelualueelta palaavat lapset on tärkeä tunnistaa ja heidän traumojaan tulee työstää.

- Lapset ovat aina lojaaleja vanhemmilleen, vaikka vanhemmat eivät toimisi lapsen edun mukaisesti. Kansainvälisesti on tiedossa, että pieniäkin lapsia on laitettu konfliktikoulutukseen, jossa lapset totutetaan väkivaltaan ja raakuuksiin. Heidät kasvatetaan kannattamaan terroristijärjestön ideologiaa, julkaisussa kirjoitetaan.

Lapset tarvitsevat erityistukea päästäkseen irti Isisin ideologiasta, sopeutuakseen takaisin yhteiskuntaan ja ymmärtääkseen, että väkivalta ei kuulu tavalliseen arkeen ja elämään. Sopeutumisesta tiedetään vähän, mutta esimerkiksi tutkimukset lapsisotilaista ovat osoittaneet, että lapsen irrottaminen väkivaltaisesta arvomaailmasta on erilaista kuin aikuisen.

Väkivalta heikentää lapsen ja nuoren itsetuntoa, vääristää minäkuvaa ja aiheuttaa vaikeuksia hallita elämää, kirjoitetaan Sisäministeriön julkaisussa. Kun äärimmäisen väkivallan tekemisissä olevat lapset tunnistetaan ajoissa, viranomaiset, päiväkodit ja koulut pystyvät tukemaan lasta tai nuorta elämään tavallista elämää.

Lähteet: The Guardian, New York Times, Sisäministeriö


Isisin lapsisotilas kuvattiin vuonna 2016 Pohjois-Irakissa. (ZUMA/MVPHOTOS)
MILJA RÄMÖ
milja.ramo@iltalehti.fi
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 287
Ja sitten on vuorossa suomalainen suvakkitiedote matuille. Lukekaa jos kasetti kestää:

Lukijalta: Maahanmuuttaja - opi kestämään kuin suomalainen, meilläkin on kurjaa

Jos olet tummatukkainen, ruskeasilmäinen ja ihosi ei ole harmaanvalkoinen, ole erityisen tarkkana, miten toimit, mitä teet ja mitä sanot.

Muutama hyvä neuvo:

Jos sinulle tarjotaan ruokaa, ole kiitollinen. Vaikka et tiedä, mitä se on ja et ole koskaan sitä ennen syönyt, kehu, kiitä kyynel silmissä, vaikka maku olisi outo.

Kun kävelet kadulla, kaupassa tai muuten yleisissä tiloissa, laita katse alas, ole nöyrä. Älä iloitse, älä naura, ainakaan kovin kovaäänisesti, siitä me suomalaiset emme pidä.

Älä vaan sairastu. Pidä huolta siitä, että et käy terveysasemilla, mutta jos satut sittenkin sairastumaan, ota selvää mihin aikaan on lääkäri. Älä vaan mene liian aikaisin odottamaan, ettei sinua huomattaisi. Jos kuitenkin näin sattuisi, istu hiljaa tuijota lattiaan, älä luo mitään kontaktia muiden kanssa.

Jos olet nuori mies ja nuoret tytöt tulevat juttelemaan ja haluavat olla kaverisi, älä missään nimessä koskaan missään juttele heidän kanssaan. Lähde juoksujalkaan pakoon.

Jos vaatteissa lukee vaikka Adidas, Nike, Boss, älä ota niitä vastaan ja jos on sellaisia hankittu, älä pidä niitä ylläsi yleisissä paikoissa. Älä missään nimessä mene sellaisia ostamaan. Osta vaatteet käytettynä suomalaisten kirpputoreilta. Sieltä saa kunnon tuulipukuja vuodelta 1980, hyvä valinta, erittäin suositeltavaa. Siitä suomalaiset tykkää .

Näin onnistut maahanmuuttajana aika hyvin. Saattaa silti tulla hankaluuksia, mutta ne on kestettävä niin kuin suomalainen, koska meikäläisilläkin on kurjaa. Kurjuus on aina jaettava heikompien kanssa, ja sinä olet heikko, kurja ja vähempiarvoinen kuin suomalaiset, sitä ei saa koskaan unohtaa.

Tarja Kirvesmies
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 920
Ja sitten on vuorossa suomalainen suvakkitiedote matuille. Lukekaa jos kasetti kestää...
Pari ekaa riviä huvitti, jonka jälkeen vitutti.

Jonkun pitäisi kirjoittaa vastaava toisesta vinkkelistä katsottuna esim.

Muista keskustella kovaäänisesti julkisilla paikoilla sekä varsinkin julkisissa liikennevälineissä
Parturoi sivuilta lyhyeksi leikattu ja geelillä muotoiltu pystytukka
Kasvata pitkä ja tuuhea parta (älä tee niin jos haluat näyttää ikäistäsi nuoremmalta viranomaisten silmissä)
Yritä päästä nuorten tyttöjen kanssa läheisiin väleihin keinolla millä hyvänsä
Älä ota vastaan käytettyjä vaatteita tai tavaroita, vaan hae niihin suoraan rahat kelasta ja sossusta
Valita aina kaikesta ilmaiseksi tarjotusta esim. ruoasta, vaatteista yms.

Kyseessä muuten tämä akka.

 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
252
"Malmössä tuhottiin polttamalla kymmeniä autoja viime yönä. Paloja oli useissa eri paloissa. Pahin palo oli kun autotallikompleksi sytytettiin tuleen. Kaikenkaikkiaan kokonaisvahingot malmölaisissa venetsialaisissa olivat miljoonaluokkaa. Kaikki palot olivat Malmön maahanmuuttajalähiössä Oxiessa."

Malmössa autogrillausyö – autotallillinen autoja poroksi

Onkohan missään käyrää miten ruotsin vakuutusmaksut on kehittynyt?
Onnetonta. Sven ja Björn ovat ottaneet oppia rannikkosuomalaisten huvilakauden päättäjäisistä ja venetsialaisista. Pistivät vain näyttävämmän shown.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Ihan hyviä pointteja tuossa näkökulmassa.

Näkökulma: Poliisi kertoi ja sitten vaikeni siitä, miten eri tahot vaikeuttavat pakkopalautuksia
Näkökulma: Poliisi kertoi ja sitten vaikeni siitä, miten sosiaaliviranomaiset ja kirkko vaikeuttavat laittomasti maassa oleskelevien palauttamista

Sunnuntai 27.8.2017 klo 13.49


On erikoista, että Suomen omat viranomaiset ja valtiokirkko vaikeuttavat poliisin työtä pakkopalautuksissa, kirjoittaa Iltalehden Mika Koskinen.


Suomesta lähtömaihinsa palautettavien kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneiden jono kasvaa nopeammin kuin mitä maasta pystytään poistamaan. Kuva viime talven pitkäaikaisesta mielenilmauksesta Helsingin Rautatientorilta.

Kuulin luotettavasta lähteestä, että Suomessa on yhä enemmän sellaisia, jotka toiminnallaan vaikeuttavat laittomasti maassa oleskelevien palauttamista lähtömaihinsa. Otin yhteyttä poliisijohtoon ja pyysin asiasta haastattelua.

Haastattelu järjestyi.

Perjantaina haastattelin poliisia, joka työskentelee maasta poistamiseen liittyvien asioiden parissa. Haastattelussa poliisi kertoi mielenkiintoisia asioita. Hän kertoi, miten Suomen "sosiaaliviranomaiset" vaikeuttavat poliisin työtä. Poliisin mukaan heidän tietoonsa on tullut tapauksia, joissa laittomasti maassa oleville on maksettu toimeentulotukea ja asumistukea. Eräässäkin tapauksessa laittomasti maassa olevalle oli kuulemma maksettu asunto yhteiskunnan varoista parin vuoden ajan.

Poliisi kertoi, että he eivät tiedä, miten kokonaisvaltaisesti sosiaaliviranomaiset tukevat laittomasti maassa oleskelevia.

- Tämä on pimeä puoli, poliisi kuvasi tilannetta.

Poliisi toi esiin myös sen, että sosiaaliviranomaiset eivät anna poliisille tietoja, kun he ovat tekemisissä laittomasti maassa olevien kanssa.

"Vääristää yhteiskuntaa"

Poliisin mukaan tapa, jolla sosiaaliviranomaiset suhtautuvat laittomasti maassa oleskelijoihin vaihtelee paikkakunnittain. Haastateltu sanoi, että tällainen toiminta "vääristää yhteiskuntaa."

Puhuimme myös kirkon roolista. Aihe on saanut runsaasti julkisuutta, eikä ole mikään uutinen se, että kirkko on antanut hätämajoitusta monille laittomasti maassa oleville, jotka kielteisen turvapaikkapäätöksen jälkeen ovat pudonneet vastaanottokeskusten ja muiden heille kuuluvien palveluiden ulkopuolelle.

- En halua syyllistää seurakuntia sinänsä. Apua ja hätämajoitusta saa antaa, mutta se on erikoista, että ihmisiä viedään piilopirtteihin. Poistettavat itse ovat sen myös kertoneet, poliisi sanoi.

Poliisin mukaan myös palautettavien maanmiehet syyllistyvät piilotteluun. Samaan syyllistyvät hänen mukaansa muutkin yksityishenkilöt ja erilaiset järjestöt.

Nyt varmaan ihmettelette, miksi kyseinen poliisi ei esiinny tässä jutussa nimellään. Kun Iltalehti lähetti jutun tarkistettavaksi, haastateltu poliisi halusi vetää valtaosan sanomisistaan takaisin tai silotella sanomisiaan. Hän perusteli asiaa mm. sillä, ettei halua syyllistää eikä leimata. Tilalle hän tarjosi virkakielellä kirjoitettua tekstiä. Sitä ei tässä kannata toistaa.

Koska juttu olisi mennyt aivan uusiin puihin, sitä ei haluttu julkaista.

Jos poliisi kertoo esimerkein, miten viranomaiset ja kirkko vaikeuttavat sen toimintaa, kyseessä on uutinen, joka ansaitsee tulla kansalaisten tietoon. Veronmaksajathan koko lystin kustantavat. He maksavat myös poliisien palkat. Siksi päätimme, että julkaisemme jutun näkökulmaformaatilla paljastamatta lähdettä.

Poliisin varovaisuus on inhimillisesti ymmärrettävää. Turun terrori-iskun jälkeen tunnelma on kiristynyt. Monet käyvät kierroksilla. Paineet ovat kovat.

Toisaalta poliisin toiminta kuvastaa hyvin sitä, missä Suomessa mennään elokuussa 2017. Paljon mainostettu viranomaisyhteistyö ei ehkä olekaan niin mutkatonta kuin sanotaan, ja joukossamme on paljon kanssakulkijoita, jotka ovat ottaneet oikeuden omiin käsiinsä.

Poliisi, muut viranomaiset ja johtavat poliitikot tietävät aina paljon enemmän kuin se, mitä kansalaisille voi tai halutaan kertoa. Tämä on kirjoitus siitä, mitä poliisi ei halua kertoa työnsä vaikeuttamisesta.

Palautettavien jono pitenee

Suomessa pakkopalautusta odottaa tällä hetkellä arviolta 1400-1500 kielteisen päätöksen saanutta turvapaikanhakijaa. He ovat laittomasti maassa.

Heidän lisäkseen on vajaat 500 sellaista laittomasti maassa olijaa, joita poliisi ei voi poistaa, koska heillä ei ole voimassa olevaa passia tai heidän kotimaansa eivät hyväksy pakkopalautuksia.

Palautettavien jono kasvaa nopeammin kuin mitä maasta pystytään poistamaan. Noin 11000 turvapaikanhakijaa on saanut maahanmuuttovirastolta kielteisen turvapaikkapäätöksen. Heistä noin 10000 on valittanut päätöksestä. Lisäksi on noin 2700 sellaista, jotka odottavat ensimmäistä päätöstään. Kaikkiaan turvapaikkajärjestelmässä on tällä hetkellä runsaat 15000 henkeä.

Olemme siten vasta ongelman alussa. Sitä mukaa kun oikeuksista tulee kielteisiä päätöksiä, maassa laittomasti oleskelevien määrä kasvaa. Heidän määränsä voi kohta olla moninkertainen nykyiseen verrattuna. Korkein hallinto-oikeus oli viime torstaihin mennessä ratkaissut tänä vuonna 1734 valituslupahakemusta kielteisestä turvapaikkapäätöksestä. Näistä 1441 eli 83 prosenttia ei saanut valituslupaa.

On totta, kuten poliisi Iltalehdelle sanoi, että maasta poistamisen viivästyminen johtuu lähinnä poistettavasta itsestään. Väärien henkilötietojen antaminen johtaa aikaa vievään henkilöllisyyden selvittämiseen kohdemaan viranomaisten ja lähetystöjen kanssa.

Jonoa lisää paljon sekin, että on maita, kuten Irak ja Iran, jotka eivät hyväksy kansalaisiaan takaisin muuten kuin vapaaehtoisen paluun perusteella.

Nämä faktat eivät kuitenkaan olleet haastattelun lähtökohta. Asia on ollut pitkään laajassa tiedossa. Tarkoitus oli kertoa, että kun tilanne palauttamisen osalta on muutenkin vaikea, tarvitaanko vaikeuttajia, jotka toiminnallaan hidastavat laittomasti maassa olevia palautuksia.

Viimeistään Turun terroriteko osoitti, että laittomasti maassa olevat ovat riski. Yhteiskunnan ulkopuolisina heillä on suuri alttius sortua rikollisuuteen ja rikollisten hyväksikäyttämiksi.

Ehkä eniten laittomasti maassa olevien määrän kasvusta kärsivät Suomessa laillisesti asuvat ulkomaalaiset ja etnistä alkuperää olevat Suomen kansalaiset.

- Vaarana on, että myös heihin aletaan kohdistaa kielteistä kohtelua heidän takia, jotka eivät saa olla Suomessa, Iltalehden haastattelema poliisi sanoi.

Hän totesi, että tilanne saattaa jatkossa aiheuttaa paljon ongelmia sekä yleisen järjestyksen että valtakunnallisen turvallisuuden kannalta.



MIKA KOSKINEN
mika.koskinen@iltalehti.fi
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 226
Touko Aalto varmaan ottaa sitten vastuun laittomasti oleskelevien tekosista?

Touko Aallon kommentit laittomasti maassa olevien suojelusta herättävät jyrkkää kritiikkiä – ”Alkaisi olla ruuhkaa rajalla”
Touko Aallon kommentit laittomasti maassa olevien suojelusta herättävät jyrkkää kritiikkiä – ”Alkaisi olla ruuhkaa rajalla”

Vihreiden puheenjohtaja Touko Aalto on kertonut olevansa valmis myöntämään tilapäisiä oleskelulupia kielteisen päätöksen saaneille turvapaikanhakijoille. Hallituspuolueissa ajatusta vastustetaan jyrkästi.

Julkaistu: 27.8. 20:38

Vihreiden puheenjohtajan Touko Aallon turvapaikkapolitiikasta esittämät näkemykset saavat hallituspuolueiden eduskuntaryhmistä osakseen kovaa kritiikkiä.
Vihreiden puheenjohtajan Touko Aallon näkemykset turvapaikanhakijoiden palautuksista ja laittomasti maassa olevien suojelusta keräävät kritiikkiä hallituspuolueista.

Aalto kertoi lauantaina Helsingin Sanomien haastattelussa hyväksyvänsä laittomasti maassa olevien suojelun. Lehden mukaan hän pitää Maahanmuuttoviraston arvioita eri maiden turvallisuustilanteesta ainakin osin epäluotettavina. Esimerkiksi hän on nostanut Afganistanin.

HS:n mukaan Aalto hyväksyy, että kielteisen päätöksen saaneet palautetaan kotimaahansa välittömästi, kunhan he eivät joudu siellä vainotuiksi. Hän ei kuitenkaan luota Maahanmuuttoviraston arvioihin maiden turvallisuudesta. Siksi hän olisi valmis myöntämään tilapäisen oleskeluluvan laittomasti Suomessa oleville eli kielteisen päätöksen saaneille turvapaikanhakijoille.

Tämä kannanotto saa osakseen kritiikistä kovimman.

– Minusta tällainen kanta on vastuutonta värväilyä, että kaikki kielteisen päätöksen saaneet turvapaikanhakijat voisivat saada tilapäisen oleskeluluvan. Silloin meidän turvapaikkajärjestelmällämme ja hakemusten käsittelyllä ei olisi mitään merkitystä, moittii Uusi vaihtoehto -eduskuntaryhmän puheenjohtaja Simon Elo.

Tilapäinen lupa houkuttelisi Suomeen
Myös keskustan eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Markus Lohi moittii, että vihreiden linja veisi pohjan turvapaikkajärjestelmältä. Samoin kokoomuksen ryhmänjohtajan Kalle Jokisen mukaan tilapäisten oleskelulupien jakaminen hävittäisi turvapaikka-arvioinnilta kaiken merkityksen.

– Se myös olisi sellainen vetovoimatekijä, että sitten alkaisi olla ruuhkaa rajalla, Jokinen huomauttaa.


– Lähtökohdan pitää olla se, että maahan jäävät turvaa tarvitsevat, ei jokainen rajoillemme eri motiivein tuleva, Lohi linjaa.

Eloa Aallon näkemys ei sinänsä ole yllättänyt, koska jo vihreiden edellinen puheenjohtaja Ville Niinistö otti kantaa tilapäisten oleskelulupien puolesta maaliskuussa yhdessä vasemmistoliiton Li Anderssonin, rkp:n Anna-Maja Henrikssonin ja Sdp:n Antti Rinteen kanssa.

Elon mukaan se ei kuulostaisi hyvältä hallituspolitiikalta, että kaikille kielteisen päätöksen saaneille turvapaikanhakijoille annettaisiin tilapäiset oleskeluluvat. Hän peräänkuuluttaa oppositiossa gallupsuosiota kasvattaneilta vihreiltä vastuuta kannanottoihinsa.

– Herää kysymys, onko heistä kantamaan vastuuta hallituksessa, Elo sanoo.

Arvioihin on voitava luottaa
Lohi hämmästelee Aallon halua sivuuttaa viranomaisten tekemät arviot maiden turvallisuustilanteesta. Hänen mukaansa kestävä maahanmuuttolinja ei voi perustua asiantuntija-arvioiden ja viranomaisten sivuuttamiseen.

– Kuka tämän arvion sitten tekee, Touko Aalto itsekö? kysyy puolestaan kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja Jukka Kopra.

– Tässä on selvä ristiriita. Leimaisin Aallon puheet tässä vaiheessa suosion kalasteluksi.

Simon Elon mielestä on erikoista, ettei vihreät luota suomalaiseen viranomaiseen ja sen kykyyn tehdä asianmukaisia päätöksiä.

– Emme voi mennä sellaiseen lainsäädäntötyöhön, että kukin omalta kohdaltaan arvioi, tehtiinkö nyt oikein vai väärin, vaan kyllä meillä pitää olla yhteinen oikeusvaltio, jossa päätökset tehdään.

Kokoomuksessa haluja kiristää rangaistuksia
Elon mukaan turvapaikanhakijoiden auttaminen ja suojeleminen on hyväksyttävää niin kauan kuin lakia kunnioitetaan.

– Tietenkään hyväksyttävää ei olisi se, että kielteisen päätöksen saaneita turvapaikanhakijoita ryhdyttäisiin suoranaisesti piilottelemaan. Se on laitonta, ja sitä ei nähdäkseni kukaan kansanedustaja ja varsinkaan puolue voi hyväksyä.

Jokinen korostaa, että maahan jääminen kielteisen turvapaikkapäätöksen jälkeen on rikos. Hänen mielestään siitä pitäisi voida tuomita sakkojen lisäksi vankeuteen ja myös laittomasti maassa olevan piilottelun pitäisi olla rangaistavaa. Jokinen kertoo, että asiasta on jo keskusteltu kokoomuksen eduskuntaryhmässä.

Kokoomuslaiset oikeusministeri Antti Häkkänen ja sisäministeri Paula Risikko ovat sanomalehti Ilkassailmoittaneet selvittävänsä, kuinka pakkopalautusten vaikeuttamiseen, kuten palautettavan piilotteluun viranomaisilta, voitaisiin puuttua entistä paremmin.

IS ei tavoittanut Touko Aaltoa vastaamaan esitettyyn kritiikkiin.
Jarkko Hakala
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 797
Vihreät keikkuu tällä hetkellä melko korkealla gallupeissa. Toivottavasti Touko-pouko kertoo lisää vihreiden linjauksista, niin ehkä tunteelliset idiootitkin tajuavat, ettei tuo puolue olekkaan se järkevin vaihtoehto, jos haluaa pitää Suomi Oy:n pinnalla.
 

Holotna

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
1 378
Vihreät keikkuu tällä hetkellä melko korkealla gallupeissa. Toivottavasti Touko-pouko kertoo lisää vihreiden linjauksista, niin ehkä tunteelliset idiootitkin tajuavat, ettei tuo puolue olekkaan se järkevin vaihtoehto, jos haluaa pitää Suomi Oy:n pinnalla.
Suomalaiset äänestäjät oikeasti kaipaavat vihreää ratkaisua kaikkeen koska on jo lähes 20% kannatusta.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 473
Viestejä
4 238 199
Jäsenet
71 212
Uusin jäsen
Erkki Liikainen

Hinta.fi

Ylös Bottom