@Pohjoisenmiekka Kirjoituksistasi sai kuvan, että ihan pelkästään Coinmotionissa ostit kolikoita ja sitten myit jokaisen yhtenä eränä pois. Muiden vastauksia mukaillen, itse käyttäisin ihan suoraan kuvassa laittamaasi Coinmotionin yhteenvetoa ja sen numeroita. Ja ilmoittaisin OmaVerossa yksittäin ne neljä myyntiä ilmoitukseen. OmaVerossa on siihen ohje, Henkilöasiakkaat > Omaisuus > Sijoitukset > Virtuaalivaluutat alla. Kuvastasi puuttunee ainoastaan hankintapäivät, mutta ne varmaan näet pankin tiliotteista. Coinmotion kryptopörssinä on täysin hyväksyttävä lähde hinnoille ja yhteenvedossa lukee, että myynnin jälkeen jäljelle jäi 0.0 kolikkoa. Sama yhteenveto verottajalle liitteeksi sekä tappiollisista, että voitollisesta myynnistä. Sillä sipuli.
Coinmotion on mielestäni luotettava palvelu ja suomalaisena erittäin tuttu verottajalle. Ei sinne tyhjästä ilmesty kryptoja tilillesi ellet itse anna osoitetta lähettäjälle. Jos olisi joku isompi airdrop tai fork tapahtunut kolikkojesi kanssa, Coinmotion olisi tiedottanut asiasta.
kiitos vastauksesta
Juu siis on mulla se Coinmotionin "tiliote" missä näkyy ihan kellonaikakin, sekä pdf tiedostona ja xls, ja cvs tiedostona. Mä vaan ajattelin että laitan sen tonne divlyyn mutta jostain syystä se muuttaa ne kellonajat näistä. kun ne on gmt +3 ja toi muuttaa ne gmt +0. Mut sit jos verotoimisto kysyy tota reporttia niin niissähän on 3 tuntia eri kellonaika, en tiedä miten tarkkaa se on.
Tuo kuva minkä laitoin oli siis vaan yhteenveto myynneistä, siinä ei näy nuo miten ne on ostettu, mutta mulla on kyllä sekin. Tuo on siis joku ns "ylimääränen" coinmotionin oma verolaskuri, en enää muista, mutta ilmeisesti suunilleen tuohon tulokseen pitäisi laskuissa päästä. Sen transaction statementin latasin sieltä kyllä varmuudeks joku 5 kertaa.
Ja siis tosiaan olen sulkenut tuon tilin, meinasin vaan että eikai suljetulle tilille voi mitään ilmestyäkään? olen sulkenut sen ihan tyyliin vuoden eka pv, ja sillon kyllä katsonut ja todennut sen olevan ihan tyhjä. en vaan ymmärrä näistä kryptoista oikein mitään, eipä olisi kannattanut sijoittaa sellaiseen mistä ei ymmärrä. (siis tarkoitan että tili on kokonaan poistettu, ainakin sain sähköpostiin aijemmin vastauksen kun pyysin sen poistamista). Sitä mä vaan kelailin että jääkö ne "osoitteet" pyörimään johonkin bittiavaruuteen mun nimissä, ihan scifiä, en hiffaa.
Viimeksi muokattu: