Kansanedustaja Paavo Arhinmäkeä (vas) epäillään toisen omaisuuteen kohdistuneesta vahingonteosta. Hän itse kertoo vain puuttuneensa häiritsevään kaahailuun.
www.iltalehti.fi
"
Helsingin Kruunuvuorenrannassa tapahtui 18. huhtikuuta välikohtaus, jossa aikuiselle miehelle ja kahdelle nuorelle miehelle tuli suukopua alueella tapahtuneesta ajelusta.
Suukopu johti lopulta siihen, että aikuinen mies potkaisi toisen nuoren miehen auton etuosaa niin, että siihen tuli vaurioita.
– Poliisilla on tutkinnassa epäilty autoon kohdistunut vahingonteko, joka tapahtui Koirasaarentiellä 18. huhtikuuta, Helsingin poliisista vahvistetaan Iltalehdelle.
Poliisi ei kommentoi epäillyn henkilöllisyyttä, mutta IL:n tietojen mukaan kyseessä on vasemmistoliiton kansanedustaja
Paavo Arhinmäki.
Poliisin alustavien tietojen mukaan Kruunuvuorenrannassa ajettiin autoilla epäasiallisesti ja ulkopuolinen henkilö (IL:n tietojen mukaan Arhinmäki) puuttui tähän ajamiseen.
– Ilmeisesti kuskien ja tämän huomauttajan välille tuli jonkinlaista erimielisyyttä. Tilanne johti tähän vahingontekoepäilyyn. Asiaa selvitetään, poliisista kerrotaan.
"
"
Nuorukainen: Haastoi tappeluun
Välikohtaus tapahtui puolenyön jälkeen lauantain ja sunnuntain välisenä yönä.
Nuorukainen kertoo IL:lle oman versionsa tapahtumista. Poliisi ei ole toistaiseksi vahvistanut yksityiskohtia.
– Olimme pysäköineet automme tiensivuun, kun metsästä ilmestyi miesjoukko kassien kanssa. Yksi miehistä tuli huomauttamaan asiasta minulle. Pitäisi kuulemma painua v*****n, 19-vuotias nuorukainen kertoo Iltalehdelle.
Autonsa ulkopuolella seissyt nuorukainen tiedusteli mieheltä, minkä takia heidän pitäisi poistua paikalta.
– Hän ei tykännyt siitä, vaan nappasi minua rinnuksista kiinni. Sanoin hänelle, että ”älä koske” ja sain hänet irti itsestäni. Hän rupesi siinä sitten käärimään hihojaan ja kysyi, että ”kuka lähtee tappelemaan”.
"
Paavo mitä ehmettiä.