• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Okei, sä oot taas tällä sun Adam Savage-puolustus linjalla joten lienee turha enää vastailla sun viesteihin aiheen osalta.

Ihan noin vaikka Suomen perustuslaki sanoo että Suomessa lainsäädäntövaltaa käyttää eduskunta joka toki seuraa EU:n asetuksia mutta se ei edelleenkään tee EU:n asetuksista lakia joka on teknisestä täysin eri asia.
 
Juu ne eivät edelleenkään ole laki. Luulisi että hanskaat perustietämyksen että asetukset ja laki on eri asioita.

Eli kun Suomessa vaikka kolmion väistösääntö on tieliikenneasetuksessa, eikä tieliikennelaissa niin sitä ei sitten tarvitse noudattaa? Vai mitä tässä nyt yrität selittää? Pointti ei oikein välity.
 
  • Tykkää
Reactions: hmb
Ihan noin vaikka Suomen perustuslaki sanoo että Suomessa lainsäädäntövaltaa käyttää eduskunta joka toki seuraa EU:n asetuksia mutta se ei edelleenkään tee EU:n asetuksista lakia joka on teknisestä täysin eri asia.

Ei aivan. Eduskunta ei pelkästään ”seuraa” EU-asetuksia hyvää hyvyyttään, vaan EU-asetukset ovat tuomioistuimissa sovellettavaa lainsäädäntöä siinä missä Suomen eduskunnassa säädetyt laitkin. Sillä erotuksella toki, että jos jokin Suomen laki on EU-asetuksen kanssa ristiriidassa, tuomioistuimen tulee soveltaa EU-asetusta.

Mutta oliko tällä yksityiskohdalla nyt jotain merkitystä jonkin pointin suhteen?
 
Kuten jo kerran aiemmin sanoin, se että joku rikkoo lakia ei ole tekosyy muille lakia. Se että sun kaveri pöllii karkkipatukan ei ole oikeutus sulle pölliä karkkipatukka.

Tässä kohtaa laki on enemmänkin niin, että se kieltää viemästä ostettua ja maksettua karkkipatukkaa kotiin. Sellaista lakia ei kannata noudattaa.
 
Ei vaan tuo on juurikin laki. Sitova säädös jota pitää noudattaa.
Ihan kuin eu-maat noidattaisivat pykäliään. Suomikin on venkoillut autojen ja viinan maahantuonnin kanssa vuositolkulla. Taktiikkana on ollut tehdä aina joku pikku muutos, mikä sitten vuosien jälkeen katsotaan taas laittomaksi ja tehdään sitten taas joku pikku muutos. Hyvin on toiminut ja hallitsematon viinojen ja autojen tuonti on saatu stopattua. Kumma ku Suomi ei sitten tuota hyväksi havaittua taktiikkaa voinut käyttää pakolaiskriisissä. Taktiikkana on ollut myös valehdella eu:n pykälistä ja yrittää tulkita niitä miten sattuu. Jos Suomi tulkitsee noin pykäliä väärin, niin miten Suomen tulkinnat jostain pakolaispykälistä muka olisivat oikeita?
 
Nyt uutena maana Viro näyttää kääntyneen nuivaksi.

Pakolaisvastainen äärioikeisto pääsemässä Viron hallitukseen – tällainen on edustajapaikkansa tuplannut Ekre-puolue: Luvassa kansanäänestys avioliiton määritelmästä

"Puolue on saanut eilen julkistettuun kolmen puolueen hallitusohjelmaan itselleen läheisiä asioita, jotka koskevat maahanmuuton lisäksi avioliittoa.


Ekre on suomeksi Viron konservatiivinen kansanpuolue ja se yli kaksinkertaisti paikkalukunsa 19 paikkaan maaliskuun parlamenttivaaleissa. Parlamentissa on 101 paikkaa.

Keskustapuolueen, Isänmaa-puolueen ja Ekren hallitusohjelmaan on kirjattu, että Viro ei ota vastaan yhtään pakolaista EU:n kiintiöstä. Lisäksi puolueet kiinnittävät aiempaa enemmän huomiota mahdolliseen laittomaan maahanmuuttoon. Viro ei tähän asti ole tosin ollut pakolaisten kohdemaa."
 
Järjetöntä on väittää, että samoilla argumenteilla voidaan kieltää kaikki. Itse listasin syitä aiemmin minkä takia VOITAISIIN rajoittaa, ei kieltää. Haluaisin yhäkin vastapainoksi niitä aseen omistamisen positiivia vaikutuksia.

Sanon vaan sen, että aseiden rajoittamisen syyksi ei kelpaa niiden aiheuttama perusteeton pelko joissain ihmisissä. Ase on kuten mikä tahansa työ- tai harrastusväline, ei aseissa ole mitään pahaa taikuutta.
 
Sanon vaan sen, että aseiden rajoittamisen syyksi ei kelpaa niiden aiheuttama perusteeton pelko joissain ihmisissä. Ase on kuten mikä tahansa työ- tai harrastusväline, ei aseissa ole mitään pahaa taikuutta.
Ei kai niitä rajoiteta minkään pelon takia, vaan riskiarvion takia. Samasta syystä räjähteitä ei myydä ihan kenelle vaan, tai autoa saa ajaa vaan ajokoulun käynyt.
Eivät nuo aseet tosiaan itsessään mitään vaaraa aiheuta oikein käytettynä.
 
Ne pelot vaikuttavat riskiarvioihin. Pelkoa käytetään hyväksi sopivan tilaisuuden tullen, ts. tapahtuu jotain mikä vähän järkyttää tai nostattaa hälyä jonka jälkeen tehdään n+1 kiristystä millä ei välttämättä ole mitään vaikutusta varsinaisen tapahtuman kaltaisten tekojen ehkäisyn kannalta.
 
Valtiovarainministeriö pimitti eduskunnalta soteen liittyvän 210 miljoonan euron ongelman

Kokoomuksella oli näemmä virkamiehistö mukana koijaamassa Sotea.


"HS:n haastattelemien eduskunnan virkamiesten mukaan ministeriö pimitti maakunta- ja sote-uudistuksen ratkaisevilla hetkillä eduskunnalta olennaisia tietoja. Kertomatta jääneet tiedot olisivat voineet johtaa lainmuutoksiin, jotka olisivat estäneet uudistuksen toteutumisen aikataulussa.

Lopulta sote-uudistus kaatui, koska pääministeri Juha Sipilä (kesk) erosi.

HS:n näkemissä sähköpostiviesteissä valtiovarainministeriön virkamiehet pohtivat, huomaako eduskunta lakiesitykseen jääneitä puutteita, joissa on kyse sadoista miljoonista euroista.


”Puhuimme rahoituksen osalta myös lomituksesta ja kotoutuksesta. Onko sinänsä erityistä syytä olla ottamatta niitä huomioon? Onko riski, että joku eduskunnassa huomaa tuon puutteen ja koko vastineen uskottavuus kärsii?” kirjoitti yksi virkamies sähköpostissa 28. helmikuuta.

Toinen virkamies totesi: ”Jos kotoutuminen ja lomitus mainitaan, on edelleen sellainen riski, että nämäkään eivät ole ainoat, meillä ei ole varmuutta (vaikka tällä hetkellä ilmeisesti todennäköistä), ehtisikö liikennepuolen esityskään ulos [– –] En kuitenkaan uskalla taata, etteikö joku voisi sitä eduskunnassa keksiä.”"
 
Nerg on ollut toki kristillisdemokraatti. Se on sitten toinen juttu onko Nerg ollut tuossa pääpahis vai yritetäänkö hänestä leipoa sellaista.
Nerg oli ehdolla eduskuntaan vuoden 2007 eduskuntavaaleissa kristillisdemokraattien listalla. Jäätyään varasijalle hän erosi puolueesta Asia nousi esille Nergin kansliapäällikkönimityksen yhteydessä, kun lehdistössä arveltiin sisäministeri Päivi Räsäsen suosineen häntä puoluetaustan takia.
Päivi Nerg – Wikipedia
 
Junes Lokalle erävoitto tällä kertaa.

"Toimittaja Johanna Vehkoo on tuomittu sakkorangaistukseen Junes Lokan kunnian loukkaamisesta. Vehkoo oli ilmaissut Facebookissa pitävänsä Lokkaa muun muassa rasistina ja natsiaatteen kannattajana."

"Vehkoo tuomittiin kunnanloukkauksesta 15 päiväsakon rangaistukseen, mikä tämän tuloilla tarkoittaa 150 euron seuraamusta.

Vehkoo määrättiin lisäksi maksamaan Lokalle 200 euroa korvauksena tämän kokemasta kärsimyksestä. Lokka itse oli vaatinut 1500 euroa. Oikeus kohtuullisti korvausta ottaen huomioon muun muassa Lokan oman myötävaikutuksen loukkauksen tapahtumiseen ja tämän toiminnan sen jälkeen. Hän oli muun muassa itse jakanut kirjoitusta sosiaalisessa mediassa. Vehkoo itse poisti tekstin jotain viikkoja sen julkaisusta."

Toimittaja Johanna Vehkoolle sakkoja Junes Lokan nimittelystä – kutsui kaupunginvaltuutettua somessa rasistiksi ja natsiksi
 
Siirrän keskustelua Malmin lentokentästä tänne, kun ei tuo nyt enää vaaleihin liity.

Minulle kyse on kulttuuriarvoista ensisijaisesti, toissijaisesti lentämisestä. Itse en ole edes lentäjä.
Malmin lentoasema – tämän päivän puukaupunki
Eikö noita kulttuuriarvoja ja kaupunkikehitystä voi yhdistää? Suojella terminaali, siirtää ilmailumuseo sinne rakentaen uutta siltä osin jos tarvitsee, ja jättää sen viereen joku symbolinen kohtuukokoinen laikku kiitotietä ja nurtsia osaksi uuden tiiviisti rakennetun kaupunginosan keskeisintä julkista tilaa.
 
Siirrän keskustelua Malmin lentokentästä tänne, kun ei tuo nyt enää vaaleihin liity.


Eikö noita kulttuuriarvoja ja kaupunkikehitystä voi yhdistää? Suojella terminaali, siirtää ilmailumuseo sinne rakentaen uutta siltä osin jos tarvitsee, ja jättää sen viereen joku symbolinen kohtuukokoinen laikku kiitotietä ja nurtsia osaksi uuden tiiviisti rakennetun kaupunginosan keskeisintä julkista tilaa.
Toimiva lentokenttä olisi elävää historiaa. Ilmailumuseo Malmille olisi kaikkein paras. Jos minun pitäisi tehdä valinta ilmailumuseon ja lentämisen välillä, ottaisin museon. Paras olisi lentävät museokoneet kuten air veteran.
 
Mitä niille krekoille pitäisi tehdä, jos niillä ei vaan ole kykyä käsitellä sitä naapurista ylipurjehtivaa kumivenearmadaa? Turkin ja Kreikan välissä on sellainen kahden kilometrin salmi kapeimmillaan.
Voihan ne tulijat tietysti heivata takaisin sinne kreikkaan, mutta sama rumba alkaa alusta.
jeps,suomalaisetkin on käynyt jo 1970 luvulla polkuveneellä turkin rannikon edustalla kreikasta käsin.Siellä tosin on kuulemma kovat virtaukset ja oli vähän kuumottavaa kun rajavartijat tuli vähän vilkaisemaan että ketäs siellä oikein on.Tolloin noista rajoista pidettiin vähän huolta ja noudatettiin vähän tarkemmin niitä lakeja(lue sulle on voinut käydä vähän huonosti koska ne on voinut ampua sua).:D:kahvi:
 
Eikö noita kulttuuriarvoja ja kaupunkikehitystä voi yhdistää? Suojella terminaali, siirtää ilmailumuseo sinne rakentaen uutta siltä osin jos tarvitsee, ja jättää sen viereen joku symbolinen kohtuukokoinen laikku kiitotietä ja nurtsia osaksi uuden tiiviisti rakennetun kaupunginosan keskeisintä julkista tilaa.

Eikös Malmin rakentamiseen ole suurempiakin ongelmia kuin kulttuuriarvo? Vastahan siitä uutisoitiin kuinka maa on sulfidisavea, joka pitäisi viedä mennessään pois (jonnekin?) ja päälle vielä helvetisti paalutuksia.
 
Eikös Malmin rakentamiseen ole suurempiakin ongelmia kuin kulttuuriarvo? Vastahan siitä uutisoitiin kuinka maa on sulfidisavea, joka pitäisi viedä mennessään pois (jonnekin?) ja päälle vielä helvetisti paalutuksia.
Riippuu näkökulmasta. Itse pidän kulttuuriarvoa tärkeimpänä, sitten lentotoimintaa kuten mainitsin aiemmin. Sellaiselle joka on huolissaan Suomen ekologisesta jalanjäljestä rakentamisen ympäristöarvot voisivat olla tärkeimmät. Ongelma on että nykyinen päätös on tehty tarkastellen pelkkää taloutta. Eduskuntavaaleissahan oli kysymys pitäisikö talouden vai ympäristön olevan tärkeämpää ja pitäisikö taloutta parantavat toimenpiteet hylätä jos niistä aiheutuu ympäristölle haittaa. Malmin rakentamista kannattavat eivät voisi rehellisesti vastata näihin että ovat ympäristön puolella.
 
Riippuu näkökulmasta. Itse pidän kulttuuriarvoa tärkeimpänä, sitten lentotoimintaa kuten mainitsin aiemmin. Sellaiselle joka on huolissaan Suomen ekologisesta jalanjäljestä rakentamisen ympäristöarvot voisivat olla tärkeimmät. Ongelma on että nykyinen päätös on tehty tarkastellen pelkkää taloutta.

Ei, nykyinen päätös ei ole tehty tarkastellen pelkkää taloutta, koska siinä on (tarkoituksella) jätetty huomioimatta ties kuinka paljon yksityiskohtia, jotka tekevät sitä taloudellisesti järjettömän.

Nykyinen päätös on tehty lähinnä ajatuksella hyvesignaloida sitä, että koska lentotoiminta on paha asia ja tiheä kaupunki on hyvä asia, tietysti kaupungissa oleva lentokenttä pitää ajaa alas ja rakentaa tilalle asuntoja, vaikka tässä ei miltään kantilta katsottuna olsi mitään järkeä.

Ja kun ollaan olevinaan oikealla asialla (pahaa lentotoimintaa vastaan, ja hyvän tiheän kaupungin puolella), ei ole mitään väliä, toteutuuko oikeasti ne arvot, joiden pitäisi olla sen lentotoiminnan lopettamisen ja tiheän kaupunkirakentamisen motivaattoreina.

Vihreä tekopyhyys ja hyvesignalonti jälleen vauhdissa.

Tässä on kyse vihreiden typeryydestä ja tekopyhyydestä, ei taloudesta.

Eduskuntavaaleissahan oli kysymys pitäisikö talouden vai ympäristön olevan tärkeämpää ja pitäisikö taloutta parantavat toimenpiteet hylätä jos niistä aiheutuu ympäristölle haittaa. Malmin rakentamista kannattavat eivät voisi rehellisesti vastata näihin että ovat ympäristön puolella.

Väärin. Malmin rakentaminen asunnoiksi on taloudellisesti järjetön päätös.

Tässä on kyse siitä, että tehdäänkö järkeviä päätöksiä vai tehdäänkö typeriä päätöksiä vain, jotta voidaan esittää olevansa hyvällä asialla.
 
Ei, nykyinen päätös ei ole tehty tarkastellen pelkkää taloutta, koska siinä on (tarkoituksella) jätetty huomioimatta ties kuinka paljon yksityiskohtia, jotka tekevät sitä taloudellisesti järjettömän.

Nykyinen päätös on tehty lähinnä ajatuksella hyvesignaloida sitä, että koska lentotoiminta on paha asia ja tiheä kaupunki on hyvä asia, tietysti kaupungissa oleva lentokenttä pitää ajaa alas ja rakentaa tilalle asuntoja, vaikka tässä ei miltään kantilta katsottuna olsi mitään järkeä.

Ja kun ollaan olevinaan oikealla asialla (pahaa lentotoimintaa vastaan, ja hyvän tiheän kaupungin puolella), ei ole mitään väliä, toteutuuko oikeasti ne arvot, joiden pitäisi olla sen lentotoiminnan lopettamisen ja tiheän kaupunkirakentamisen motivaattoreina.

Vihreä tekopyhyys ja hyvesignalonti jälleen vauhdissa.

Tässä on kyse vihreiden typeryydestä ja tekopyhyydestä, ei taloudesta.



Väärin. Malmin rakentaminen asunnoiksi on taloudellisesti järjetön päätös.

Tässä on kyse siitä, että tehdäänkö järkeviä päätöksiä vai tehdäänkö typeriä päätöksiä vain, jotta voidaan esittää olevansa hyvällä asialla.
Malmille kaavoitetut tontit tuottavat luokkaa 1.5e/kk/m² tontinvuokratuloja kaupungin kirstuun sitten kun ne joskus valmistuvat. Tuon rahavirran nettonykyarvo diskontattuna on merkittävästi korkeampi kuin mitä lentotoiminnasta saatava rahallinen tuotto on tai kustannukset joita rakentamisesta kaupungille koituu.

Jos asia olisi päinvastoin, lentokentällä ei olisi mitään vaikeuksia maksaa ”markkinavuokraa” kentän maa-alasta. Paljonko se nyt sitten olisi suunnitelluilla kaavoituksilla, luokkaa 1.5 miltsiä kuussa +- jotain satoja tonneja?

Mitä muita tarkasteluja sinusta pitäisi käyttää kuin tälläistä taloudellista tarkastelua?
 
Sen maa alueen puhdistus maksaa jonkin verran. Kokoomus odottaa kieli pitkällä että pääsee sitä tekemään. Mitään järkeä ole helsinkiin rakentaa. Pelkkiä tukiasujia kohta täynnä.
 
Malmille kaavoitetut tontit tuottavat luokkaa 1.5e/kk/m² tontinvuokratuloja kaupungin kirstuun sitten kun ne joskus valmistuvat. Tuon rahavirran nettonykyarvo diskontattuna on merkittävästi korkeampi kuin mitä lentotoiminnasta saatava rahallinen tuotto on tai kustannukset joita rakentamisesta kaupungille koituu.

Jos asia olisi päinvastoin, lentokentällä ei olisi mitään vaikeuksia maksaa ”markkinavuokraa” kentän maa-alasta. Paljonko se nyt sitten olisi suunnitelluilla kaavoituksilla, luokkaa 1.5 miltsiä kuussa +- jotain satoja tonneja?

Mitä muita tarkasteluja sinusta pitäisi käyttää kuin tälläistä taloudellista tarkastelua?



Esim. tarkastelemalla arvoa hieman kokonaisvaltaisemmin ja vähän pidemmällä näkövinkkelillä. Tuolla esittämälläsi tarkastelullahan kannattaisi kaavoittaa kaikki mahdollinen tonteiksi, teistä alkaen (no sitähän Helsingissä tehdäänkin). Kaupunkikehitys ei ole kvartaalitaloutta. Rakentamalla pelkkiä asuntoja ilman kulttuuria, harrastusmahdollisuuksia ja avointa tilaa saadaan aikaiseksi vain slummi ja slummit eivät ole arvokkaita. Lentokenttä on helppo hävittää, mutta aika paljon vaikeampi palauttaa.

Harrastelentokenttähän on vieläpä sikäli taloudellisesti hyvä sijoitus, että ilmailu ei ole mikään persaukisten harrastus.
 
No esitäppä joku fiksumpi ”kokonaisvaltaisempi” arvotarkastelu?

Malmia kaavoitetaan juuri siksi, että sen tuottavuus on noilla pehmeillä mittareilla aivan olematon. Se palvelee aivan mitätöntä harrastajamäärää suhteessa alueen kokoon ja menetettyyn vuokratuloon.

(Tuo oma tarkasteluni tulee siitä, että tällä hetkellä helsingin tonttivuokrat ovat luokkaa 90+snt/m²/kk ja ne nousevat seuraavan 8v aikana n. 50%.

Malmille ollaan kaavoitettu n. 1.2 miljoonaa kerrosneliömetriä. Noilla hinnoilla asunnoille löytyy vielä vapaaehtoiset ostajat / vuokralaiset).
 
No esitäppä joku fiksumpi ”kokonaisvaltaisempi” arvotarkastelu?

Malmia kaavoitetaan juuri siksi, että sen tuottavuus on noilla pehmeillä mittareilla aivan olematon. Se palvelee aivan mitätöntä harrastajamäärää suhteessa alueen kokoon ja menetettyyn vuokratuloon.

(Tuo oma tarkasteluni tulee siitä, että tällä hetkellä helsingin tonttivuokrat ovat luokkaa 90+snt/m²/kk ja ne nousevat seuraavan 8v aikana n. 50%.

Malmille ollaan kaavoitettu n. 1.2 miljoonaa kerrosneliömetriä. Noilla hinnoilla asunnoille löytyy vielä vapaaehtoiset ostajat / vuokralaiset).
Puistojenkin tuottavuus on aivan olematon, joten rakennetaan keskuspuistokin ja muut puistot aivan täyteen, kun ei niistä tule vuokratuloja, tulee vain kuluja. On se kumma, että tässä yhdessä maailman harvaan asutuimista maista on muka tonttipula ja tonttien hinnat suhteettoman kalliita.Joten Malmin kenttäkin pitää rakentaa täyteen, kuluista tinkimättä.

Viikin pellotkin, kerrostaloja täyteen, Maatalous- metsätieteellinen vaikka Kuopioon tai mieluummin Turkuun ja mitä noilla Natura alueillakaan tekee, kerrostaloja täyteen. Saapahan kaupunki vuokratuloja, joita voi käyttää vaikka monikulttuurisuuden lisäämiseen.
 

Ja eipä Johanna näköjään itse joudu maksamaan sakkojaan.

"Toimittaja Johanna Vehkoo sai Oulun käräjäoikeudelta tuomion oululaisen kaupunginvaltuutetun Junes Lokan kunnian loukkaamisesta. Vehkoo määrättiin maksamaan sakkojen lisäksi myös Lokan oikeudenkäyntikulut.

Tuomion jälkeen taiteilija Ville Ranta ilmoitti huutokauppaavansa Junes Lokka -aiheisen pilapiirroksen eniten tarjoavalle. Myynnin tuotot ohjattaisiin Vehkoon kulujen maksuun.

Piirros ehti olla myynnissä alle viikon, kun Journalistiliitto tiedotti ostavansa teoksen hintaan 7 588,80 euroa. Summa kattaa Vehkoon sakot ja Lokan oikeudenkäyntikulut."


Journalistiliitto kuittaa Johanna Vehkoon oikeudenkäyntikulut
 
No esitäppä joku fiksumpi ”kokonaisvaltaisempi” arvotarkastelu?

Malmia kaavoitetaan juuri siksi, että sen tuottavuus on noilla pehmeillä mittareilla aivan olematon. Se palvelee aivan mitätöntä harrastajamäärää suhteessa alueen kokoon ja menetettyyn vuokratuloon.

(Tuo oma tarkasteluni tulee siitä, että tällä hetkellä helsingin tonttivuokrat ovat luokkaa 90+snt/m²/kk ja ne nousevat seuraavan 8v aikana n. 50%.

Malmille ollaan kaavoitettu n. 1.2 miljoonaa kerrosneliömetriä. Noilla hinnoilla asunnoille löytyy vielä vapaaehtoiset ostajat / vuokralaiset).

Mähän esitin jo. Sinun laskelmasi on niin pökerryttävän typerä, että siitä on aika helppo parantaa. Se, että ihan oikea laskelma on ikävän työläs, ellei jopa mahdoton tehdä, ei tee sinun laskelmastasi perusteena himpunkaan vertaa parempaa.
 
Puistojenkin tuottavuus on aivan olematon, joten rakennetaan keskuspuistokin ja muut puistot aivan täyteen, kun ei niistä tule vuokratuloja, tulee vain kuluja. On se kumma, että tässä yhdessä maailman harvaan asutuimista maista on muka tonttipula ja tonttien hinnat suhteettoman kalliita.Joten Malmin kenttäkin pitää rakentaa täyteen, kuluista tinkimättä.

Viikin pellotkin, kerrostaloja täyteen, Maatalous- metsätieteellinen vaikka Kuopioon tai mieluummin Turkuun ja mitä noilla Natura alueillakaan tekee, kerrostaloja täyteen. Saapahan kaupunki vuokratuloja, joita voi käyttää vaikka monikulttuurisuuden lisäämiseen.
Puistoissa sentään käyttäjämäärät ovat valtavat vs. Malmin kenttä, joka on pääosin yleisöltä suljettu alue.
 
Puistoissa sentään käyttäjämäärät ovat valtavat vs. Malmin kenttä, joka on pääosin yleisöltä suljettu alue.

Käsittääkseni malmin lentokentän ympärillä on kaistale puistoa, jossa käyttäjämäärät saattavat olla "valtavia".

Kertaalleen olen itse kentän ympäri juossut muutama vuosi sitten helsingissä käydessäni. Pääosin metsää ja niittyä.
 
Käsittääkseni malmin lentokentän ympärillä on kaistale puistoa, jossa käyttäjämäärät saattavat olla "valtavia".

Kertaalleen olen itse kentän ympäri juossut muutama vuosi sitten helsingissä käydessäni. Pääosin metsää ja niittyä.
Eikös siellä ole jossain iso golfkenttäkin? Ei muuta kuin taloja vaan päälle.
 
Ja eipä Johanna näköjään itse joudu maksamaan sakkojaan.

"Toimittaja Johanna Vehkoo sai Oulun käräjäoikeudelta tuomion oululaisen kaupunginvaltuutetun Junes Lokan kunnian loukkaamisesta. Vehkoo määrättiin maksamaan sakkojen lisäksi myös Lokan oikeudenkäyntikulut.

Tuomion jälkeen taiteilija Ville Ranta ilmoitti huutokauppaavansa Junes Lokka -aiheisen pilapiirroksen eniten tarjoavalle. Myynnin tuotot ohjattaisiin Vehkoon kulujen maksuun.

Piirros ehti olla myynnissä alle viikon, kun Journalistiliitto tiedotti ostavansa teoksen hintaan 7 588,80 euroa. Summa kattaa Vehkoon sakot ja Lokan oikeudenkäyntikulut."


Journalistiliitto kuittaa Johanna Vehkoon oikeudenkäyntikulut
Mitä ne saavuttivat tolla mediapelleilyllä, miksei journalistiliitto maksanut suoraan Vehkoon sakkoja?

Mikäli tässä on jokin sellainen kuvio taustalla, että jonkun lain mukaan journalistiliitto ei saa oikeudenkäyntikuluja maksaa, niin saattaisiko tässä olla sitten poliisille tutkinnan paikka, että kierretäänkö tässä lakia.
 
Mitä ne saavuttivat tolla mediapelleilyllä, miksei journalistiliitto maksanut suoraan Vehkoon sakkoja?

Mikäli tässä on jokin sellainen kuvio taustalla, että jonkun lain mukaan journalistiliitto ei saa oikeudenkäyntikuluja maksaa, niin saattaisiko tässä olla sitten poliisille tutkinnan paikka, että kierretäänkö tässä lakia.


Koska näin saadaan aikaan julistus ja uutinen. Oikeastaan aika hyvä idea.

Liitot tarjoavat ihan yleisesti oikeusturvaa ja yleensä instrumentti on oikeusturvavakuutus. Tuolta voit lukea jos asia kiinnostaa
www.turva.fi/suomen-journalistiliitto-sjl/jasenvakuutus/ammatillinen-vastuu--ja-oikeusturvavakuutus/ammatillinen-vastuu--ja-oikeusturvavakuutus
 
SDP:n uusi kansanedustaja kovien syytösten alaisena - väitteiden mukaan toivoi presidenttien tappamista ja vihjaili Yhdysvaltojen terrorikytköksistä: "Olen sanonut typeryyksiä"

SDP:n tuorettä kansanedustajaa syytetään pahemmasta vihapuhehistoriasta kuin Halla-Ahoa.

"Kritiikin esittäjänä on Anter Yasa, kurdistanilaistaustainen maahanmuuttoaktivisti ja Suomen sekulaarit maahanmuuttajat ry:n puheenjohtaja. al-Taeen tavoin myös Yasa on ollut SDP:n jäsenenä ja pyrkinyt aiemmin kuntavaaliehdokkaaksi. Piirihallitus ei kuitenkaan hyväksynyt häntä puolueen ehdokaslistalle.

Yasa syyttää blogikirjoituksessaan epäsuorasti al-Taeeta Iran-mielisyydestä ja juutalaisvastaisuudesta. Hän on nostanut väitteidensä tueksi väitettyjä kuvakaappauksia al-Taeen sosiaalisen median tileiltä.

– Hussein al-Taee on näiden minulle toimitettujen todisteiden perusteella hyvissä väleissä Iranin islamistisen hallituksen kanssa ja omaa sekä kytkökset että motiivit levittää Iranin propagandaa Suomeen hybridivaikuttajana, Yasa väittää."
 
Eikös siellä ole jossain iso golfkenttäkin? Ei muuta kuin taloja vaan päälle.
Yritettiin kyllä, mutta Talin golffareiden lobbarit voittivat ja kaupunginhallitus/valtuusto jatkoi naurettavan alihintaista vuokrasopimusta golfkentän kanssa.

Saman ei saa antaa tapahtua malmin lentokentän kanssa.

Joko ~10 miljoonaa euroa vuodessa vuokraa kenttätoiminnasta tai maa on käytettävä asuntorakentamiseen jonka vuokratuotot ovat vielä korkeammat.
 
Viimeksi muokattu:
Yritettiin kyllä, mutta Talon golffareiden lobbarit voittivat ja kaupunginhallitus/valtuusto jatkoi naurettavan alihintaista vuokrasopimusta golfkentän kanssa.

Saman ei saa antaa tapahtua malmin lentokentän kanssa.

Joko ~10 miljoonaa euroa vuodessa vuokraa kenttätoiminnasta tai maa on käytettävä asuntorakentamiseen jonka vuokratuotot ovat vielä korkeammat.

Eli golffareilla oli enemmän suhteita oikeisiin ihmisiin.
 
Käsittääkseni malmin lentokentän ympärillä on kaistale puistoa, jossa käyttäjämäärät saattavat olla "valtavia".

Kertaalleen olen itse kentän ympäri juossut muutama vuosi sitten helsingissä käydessäni. Pääosin metsää ja niittyä.
Tässä taas ei helsinkiläiset jotka käynyt kerran helsingissä valittaa helsingin asioista.Muutenkin toi talin golf kentästä itkeminen kuullostaa v*tun typerältä näin helsinkiläisen mielestä.Malmin kenttä sijaitsee lähiössä jonne yleensä rakennetaan ensiksi ennen kuin aletaan edes miettiä jonkun valmiin paikan muuttamisesta asuntokäyttöön.Tonne malmille on käsittääkseni tarkoitus rakentaa vuokrakämppiä joiden vuokrat on alhaisia?.Jos talin kenttä vedettäisiin matalaksi niin sinne rakennettaisiin omistuskämppiä ja/tai vuokrakämppiä joiden vuokrat olisi korkeita.Malmin asunnot täyttyisi heti kun taas talin kentän kämpät voisi olla tyhjinä vuosien ajan.Toi golf clubi on suomen vanhin ja se kartanon päärakennus taitaa olla suojeltu.Noi kummatkin sekä kenttä että golf seura on käsittääkseni tosin kummatkin pienen piirin käytössä eikä tavalliset kaupunkilaiset niitä käytä.:D
 
Viimeksi muokattu:
Tässä taas ei helsinkiläiset jotka käynyt kerran helsingissä valittaa helsingin asioista.Muutenkin toi talin golf kentästä itkeminen kuullostaa v*tun typerältä näin helsinkiläisen mielestä.Malmin kenttä sijaitsee lähiössä jonne yleensä rakennetaan ensiksi ennen kuin aletaan edes miettiä jonkun valmiin paikan muuttamisesta asuntokäyttöön.Tonne malmille on käsittääkseni tarkoitus rakentaa vuokrakämppiä joiden vuokrat on alhaisia?.Jos talin kenttä vedettäisiin matalaksi niin sinne rakennettaisiin omistuskämppiä ja/tai vuokrakämppiä joiden vuokrat olisi korkeita.Malmin asunnot täyttyisi heti kun taas talin kentän kämpät voisi olla tyhjinä vuosien ajan.Toi golf clubi on suomen vanhin ja se kartanon päärakennus taitaa olla suojeltu.Noi kummatkin sekä kenttä että golf seura on käsittääkseni tosin kummatkin pienen piirin käytössä eikä tavalliset kaupunkilaiset niitä käytä.:D
Malmin kentällä on jatkuvasti tapahtumia, golfkentällä en ole kuullut niitä olleen. Tavan kaupunkilaiset käyttävät.myös lentokentän ympäristö jonne on vapaa pääsy vaikka rakentaa ei saa. Rakennukset siellä on suojeltuja.

Malmin kenttä on masn toiseksi vilkkain kenttä heti Helsinki-Vantaan jälkeen kun mitataan laskeutumisten määrällä. Ei mikään pienen piirin toimintaa siis. Samoin siellä on paljon yritystoimintaa ja yhteiskunnallista toimintaa. Nuo tosin ovat alkaneet ilmeisesti jo siirtyä pois lakkautuspäätöksen takia. Alle 20% toiminnasta on harrastelentämistä.
Yleisiä harhaluuloja ilmailusta ja Malmin lentoasemasta - Malmin lentoaseman ystävät ry
 
En muista lukeneeni tapahtumista jotka olisi tapahtunut malmin lentokentällä paitsi kiihdytyskisoista.kai siellä on jotain pienkonetapahtumia myös.Kummatkin jutut on vähän pienen piirin juttuja kalleuden takia.Lentolupakirjojen määrä oli 2017 6 570 ja oli näköjään laskemassa.Golffareiden määrä on kai jotain >144 000 eli ihan eri määrissä jos katsoo kummalle on enemmän käyttäjiä.
 
Ymmärrän jos kenttä päätetään säästää osana kaupunkikulttuuria ja siitä tehdään jotain "yhteistä tilaa" stadilaisille, jossa on jos jonkinlaista tapahtumaa ja palvelua. Sinne siis pitäisi jotain myös rakentaa. Mutta tää "Hei me lennetään" harrastustoiminta kaupunkialueella, mikä on äärimmäisen harvojen herkkua ja täysin alle markkinoiden hinnoiteltua, on vähän kestämätöntä. Eikö laskuvarjohyppääjätkin ole aikaa sitten jättäneet Malmin?

Tietty alihintaan golfkenttiään vuokraavillekin voisi sanoa että rahaa tiskiin tai ottaa ainakin pelilupia kaupungin nimiin, kaupunkilaisille jaettavaksi.
 
En muista lukeneeni tapahtumista jotka olisi tapahtunut malmin lentokentällä paitsi kiihdytyskisoista.kai siellä on jotain pienkonetapahtumia myös.Kummatkin jutut on vähän pienen piirin juttuja kalleuden takia.Lentolupakirjojen määrä oli 2017 6 570 ja oli näköjään laskemassa.Golffareiden määrä on kai jotain >144 000 eli ihan eri määrissä jos katsoo kummalle on enemmän käyttäjiä.

Taitaa tuolla olla ensi kesänä joku pienen piirin konserttikin:
"Liput Ed Sheeranin konserttiin Malmin lentokentälle 24. heinäkuuta 2019 tulivat..."

Tuolla on myös järjestetty muita laajemman piirin tapahtumia (konsertteja, näyttelyitä, näytöksiä jne.). KVG.

Toisaalta Talin ja Malmin vertaaminen toisiinsa on ihan turhaa puuhaa. Molemmilla on paikkansa ja tarpeensa Helsingissä.

Vihreät vaan ovat saaneet päähänsä, että Suomen suurimmassa kaupungissa ei saa olla mitään sellaista, joka tekee kaupungista kaupungin.
 
Vihreät vaan ovat saaneet päähänsä, että Suomen suurimmassa kaupungissa ei saa olla mitään sellaista, joka tekee kaupungista kaupungin.
Ovathan vihreät toki kasvaneet viime aikoina pikkupuolueesta keskisuureksi, Helsingissä jopa suurimmaksi, mutta Helsingin kaupungin tai Suomen valtion päätöksistä kunnian antaminen vihreille on silti vähän liioittelua.

Helsingin Sanomat sanoi:
Helsingin kaupunki ja valtio taas ovat sopineet lentotoiminnan lopettamisesta, koska ne katsovat aluetta tarvittavan asuinkäyttöön.
Malmin lentoaseman puolustajat epäilevät ihmisoikeuksiensa tulleen loukatuiksi
 
Ovathan vihreät toki kasvaneet viime aikoina pikkupuolueesta keskisuureksi, Helsingissä jopa suurimmaksi, mutta Helsingin kaupungin tai Suomen valtion päätöksistä kunnian antaminen vihreille on silti vähän liioittelua.

Nyt puhumme kunnallispolitiikasta, emme valtiotason politiikasta. Valtio (=virkamiehet) tekee aika pitkälle siten, kun kaupunginvaltuusto ehdottaa/päättää ellei asiaan ole jotain valtiotason intressiä. Tässä tapauksessa ei ole.

Helsingin kaupunginvaltuustossa yksi isoimmista ryhmistä heti kokoomuksen jälkeen on vihreät ja valtuuston puheenjohtaja tulee vihreistä. Helsingin neljästä apulaispormestarista kaksi on vihreitä.

Tämä vihreiden valta-asema Helsingissä ei ole mikään uusi juttu.

(Helsingissä) Vihreät on myös kaikkein kriittisimmin Malmin lentokentän säilyttämistä vastustava puolue. Toinen valtapuolueista Kokoomus taas on yksi myönteisimmin säilyttämiseen suhtautuva (esimerkiksi jokaisella valtuuston jäsenellä on oma päätäntävalta omaan kantaansa koskien Malmia).


P.S Kun kaivelet Googlella linkkejä niin kaivahan vaikkapa kaupunginvaltuuston pöytäkirjat, jossa käsitellään tuota Malmin lopettamista niin tulee edes jotain relevanttia sisältöä argumenteillesi.

Yhden lauseen (joka on kaiken lisäksi taustoittamaton) irrottaminen artikkelista, joka oikeasti käsittelee Malmin puolustajien seuraavia toimenpiteitä ei oikein todista mitään tai edes tue omaa kommenttiasi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
283 468
Viestejä
4 870 868
Jäsenet
78 662
Uusin jäsen
Qwerty2112

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom