• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Mikäli joku hyökkää Halla-ahon kimppuun, niin mahtaako media ja poliittiset vastustajat ottaa vastuuta omista puheistaan? Arvaan että eivät.
Kuka on yllyttänyt väkivaltaan Halla-ahoa vastaan? Voisitko laittaa muutaman linkin esimerkiksi. Mikään mahdollinen anarkistisivusto ei ole esimerkki mediasta.

Mikäli joku hyökkää Halla-ahon kimppuun, niin mahtaako media ja poliittiset vastustajat ottaa vastuuta omista puheistaan? Arvaan että eivät.
Laitappa esimerkki jostain poliitikosta yllyttämässä (edes maailman puolueellisimmalla tulkinnalla) väkivaltaan persuja kohtaan.
Voidaanko lopettaa näiden älyttömien olkiukkojen keksiminen...

Laitappa esimerkki jostain poliitikosta yllyttämässä (edes maailman puolueellisimmalla tulkinnalla) väkivaltaan persuja kohtaan.
Voidaanko lopettaa näiden älyttömien olkiukkojen keksiminen...
Laitappa esimerkki, missä perussuomalaiset yllyttävät väkivaltaan muita kohtaan? Se ei silti näköjään estä oikein lehdistöä väittämässä, että hyökkäys Soinia kohtaan on persujen vihanlietsonnasta johtuvaa.

Ja jos joku ei ole huomannut Halla-ahoon kohdistuvaa negatiivista kirjoittelua, niin on varmastikin sokea.

Jep, ja samalla saataisin Suomi sille afrikkalaisen valtion tasolle ja ne pakolaiset (suomalaiset) olisi sitten lähdössä täältä etsimään parempaa elintasoa.

Ja minä kun luulin, että maahanmuuttomyönteiseen liturgiaan kuului pakolaisten hätä eikä paremman elintason etsintä. Kummin on?

Ja minä kun luulin, että maahanmuuttomyönteiseen liturgiaan kuului pakolaisten hätä eikä paremman elintason etsintä. Kummin on?
Persuille taas sopii Suomi suomalaisille, mihin hintaan tahansa? Sitten on hyvä kun maa on sellainen että kukaan ei halua asua täällä?

Laitappa esimerkki, missä perussuomalaiset yllyttävät väkivaltaan muita kohtaan? Se ei silti näköjään estä oikein lehdistöä väittämässä, että hyökkäys Soinia kohtaan on persujen vihanlietsonnasta johtuvaa.

Missä tällaista on väitetty? Tässähän nyt on sen olkiukkolehdistön näkökulmasta vaan pahikset toistensa kimpussa eikä persut kumpanakaan osapuolena?

Ja jos joku ei ole huomannut Halla-ahoon kohdistuvaa negatiivista kirjoittelua, niin on varmastikin sokea.
Hienosti jätit vastaamatta kysymykseen. Ettei vaan olisi jonkinlainen argumentaatiovirhe?

Googlasin "perussuomalainen yllyttää väkivaltaan"
Perussuomalaiset yllyttävät terrorismiin?
http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sit...he/biggest/domain-13717/kuvat/Turtiainen2.jpg
Tuo turtiainen on persujen ehdokas tälläkin hetkellä.
Varsinkin tuo huhtis on vähintään antanut noille pahimmille "kansallismielisille" lisää näkyvyyttä. Sitten jotain kunnanvaltuutettuja ja nuorisojäseniä on kyllä tehnyt pahempaakin.

Hienosti jätit vastaamatta kysymykseen. Ettei vaan olisi jonkinlainen argumentaatiovirhe?

Googlasin "perussuomalainen yllyttää väkivaltaan"
Perussuomalaiset yllyttävät terrorismiin?
http://puheenvuoro.uusisuomi.fi/sit...he/biggest/domain-13717/kuvat/Turtiainen2.jpg
Tuo turtiainen on persujen ehdokas tälläkin hetkellä.
Varsinkin tuo huhtis on vähintään antanut noille pahimmille "kansallismielisille" lisää näkyvyyttä. Sitten jotain kunnanvaltuutettuja ja nuorisojäseniä on kyllä tehnyt pahempaakin.
Ja yksittäisten vassaripoliitikkojen viesteistä ei löydy jotain vastaavaa?

Tämä on just tätä, että persut on aina vastuussa jokaisesta höyrypäästä, kun taas vasemmiston ylilyönnit ohitetaan hiljaisuudessa. Hiljaisuudella tarkoitan toki muiden puolueiden nokkamiehiä ja mediaa. Kyllä niillä vassareiden viesteillä toki netissä mesotaan.

Itse en just nyt muista kuin sen Kaurismäen haastattelun, jossa pitäisi tappaa rikkaita tai jotain sinne päin.

Väkivaltaan yllyttäminen on tietääkseni rikos ja se on 100% varmaa, että jos joku Huhtasaari, Halla-aho tai vastaava korkeassa asemassa oleva persu siihen syyllistyisi, niin se oli varmasti oikeudessa.

Eivät ne ole siihen syyllistyneet, mutta vihjaillaan, että kun ovat arvostelleet nykypolitiikkaa, niin se olisi ihan sama asia. Ei ole.

Itse en just nyt muista kuin sen Kaurismäen haastattelun, jossa pitäisi tappaa rikkaita tai jotain sinne päin.

Tää on ainoa juttu jonka muistat ja tästä nyt pitäisi sitten jonkun puoluepampun ottaa vastuu? :facepalm:

Puhutaankohan me nyt Akista vai Mikasta ja mitä he mahtavat olla politiikasta mieltä? Pitäiskö tää nyt mennä kommunistien piikkiin vai kenen ja tietääkö joku, kuka niitä edes jotaa?

@taxman, miksi lainasit viestiäni? En nyt pääse sisään ajatuksiisi mitä kysyit tai kommentoit?

Ihmettelin samat:n näkemystä siitä, että kaikki pakolaiset ovat elintasopakolaisia. Luulen, että hänelle tuli joko kirjoitus- tai ajatusvirhe, joten ajattelin varmistaa asian.

Jostain syystä päätit vastata viestiini taas niin, että en ymmärtänyt miten se liittyi taas omaan viestiini, joten kopioin ttjm:ltä osuvan vastauksen tähän.

Ja yksittäisten vassaripoliitikkojen viesteistä ei löydy jotain vastaavaa?

Tämä on just tätä, että persut on aina vastuussa jokaisesta höyrypäästä, kun taas vasemmiston ylilyönnit ohitetaan hiljaisuudessa. Hiljaisuudella tarkoitan toki muiden puolueiden nokkamiehiä ja mediaa. Kyllä niillä vassareiden viesteillä toki netissä mesotaan.

Väkivaltaan yllyttäminen on tietääkseni rikos ja se on 100% varmaa, että jos joku Huhtasaari, Halla-aho tai vastaava korkeassa asemassa oleva persu siihen syyllistyisi, niin se oli varmasti oikeudessa.

Eivät ne ole siihen syyllistyneet, mutta vihjaillaan, että kun ovat arvostelleet nykypolitiikkaa, niin se olisi ihan sama asia. Ei ole.
Laita esimerkkejä jonkun muun puolueen jäsenen tapauksesta, jossa yllytetään väkivaltaan. Jos haluaisin olla vielä tarkempi, niin nimenomaan väkivaltaan Halla-ahoa tai persuja vastaan.

Mä laitoin sulle kysyttäessä esimerkin. Teetkö nyt ystävällisesti samoin?

En sanonutkaan huhtiksen yllyttäneen, mutta meni tykkäämään postauksesta, jossa persu päivänselvästi hyväksyy ja yllyttää väkivaltaan. Se nainen on niin tyhmä, etten siltä kyllä odota yhtään mitään.

E: Onko Kaurismäki jonkun puolueen edustaja?

Ihmettelin samat:n näkemystä siitä, että kaikki pakolaiset ovat elintasopakolaisia. Luulen, että hänelle tuli joko kirjoitus- tai ajatusvirhe, joten ajattelin varmistaa asian.

Jostain syystä päätit vastata viestiini taas niin, että en ymmärtänyt miten se liittyi taas omaan viestiini, joten kopioin ttjm:ltä osuvan vastauksen tähän.
Itse en ajatellut samatin sanoneen että kaikki pakolaiset ovat elintasopakolaisia.

Maahanmuuttomyönteisiin liturgiaan kuuluu pakolaisten hätä ja paremman elintason etsintä, molemmat. Turvapaikan saamisen perusteena taas jälkimmäinen ei käy.

Laita esimerkkejä jonkun muun puolueen jäsenen tapauksesta, jossa yllytetään väkivaltaan. Jos haluaisin olla vielä tarkempi, niin nimenomaan väkivaltaan Halla-ahoa tai persuja vastaan.

Mä laitoin sulle kysyttäessä esimerkin. Teetkö nyt ystävällisesti samoin?

En sanonutkaan huhtiksen yllyttäneen, mutta meni tykkäämään postauksesta, jossa persu päivänselvästi hyväksyy ja yllyttää väkivaltaan. Se nainen on niin tyhmä, etten siltä kyllä odota yhtään mitään.

E: Onko Kaurismäki jonkun puolueen edustaja?

Vihatykkäykset. Mä en pidä noita minään, että joku tykkää. Itsekin olen vahingossa jotain tykännyt tai muuten vain sorkkinut jotain väärin.

Minulla ei todellakaan ole tallessa noiden ulostuloja enkä aio niitä kaivaa.

Jos ei todellakaan näe kuin persujen kaikinpuolisen pahuuden ja muut eivät ole ikinä tehneet mitään, niin en voi auttaa.

Minä pidän mielipiteeni ja sinä omasi, turha jatkaa vänkäystä.

Vihatykkäykset. Mä en pidä noita minään, että joku tykkää. Itsekin olen vahingossa jotain tykännyt tai muuten vain sorkkinut jotain väärin.
Jos joku poliitikko tykkää postauksesta, jossa hyväksytään ja kannustetaan tuhopolttoon, niin kyllä se nyt jotain on. Toivottavasti pidät samaa linjaa sitten niille "vassareillekin", jos joku kettutyttö tms. saa tykkäyksen poliitikolta ;)
Kuitenkin näitä pyysit multa. Tällä näytöllä voidaan varmaan sitten todeta, ettei niitä löydy?
Jos ei todellakaan näe kuin persujen kaikinpuolisen pahuuden ja muut eivät ole ikinä tehneet mitään, niin en voi auttaa.
Aijai :D
Vihakortti pöytään, kun homma ei toiminutkaan. Mähän nimenomaan kysyin sulta esimerkkejä, joita itsekin sulle toimitin.
Ei ollut kyse mielipiteestä, vaan väitteen esittämisestä toteen. Mutta vänkäystähän se on, jos vaan toisen tarvitsee perustella kantaansa mitenkään. Mutta turha tätä kai tämän enempää jatkaa.

Vois nyt oikeesti edes kerran seistä sanojensa takana. Se ei ole mitään keskustelua että heitetään näitä "jos olis näin tai noin niin kattokaa vaan tai silloin kun viimeksi oli toisin päin niin muistaakseni eipä mennyt näin" ja sitten kun oikeasti taas katsotaan, että mitäs nyt onkaan menneitä ollut niin saadaan "Kaurismäki muistaakseni".

Jos joku poliitikko tykkää postauksesta, jossa hyväksytään ja kannustetaan tuhopolttoon, niin kyllä se nyt jotain on. Toivottavasti pidät samaa linjaa sitten niille "vassareillekin", jos joku kettutyttö tms. saa tykkäyksen poliitikolta ;)

Mikäli sanoo, että tykkäys oli vahinko, niin kyllä se mulle kelpaa. Kunhan ei kovin viivyttele ja yritä muita selityksiä ensin. Mutta mikäli on niitä tyyppejä, jotka itse ovat kovin syyllistämässä muita ties mistä, niin sitten ei. Nielkööt sitten itsekin omaa lääkettä.

Aijai :D
Vihakortti pöytään, kun homma ei toiminutkaan. Mähän nimenomaan kysyin sulta esimerkkejä, joita itsekin sulle toimitin.

No, jos faktantarkistajalle kelpaa kaiken maailman takku.netit, niin käytetään sitten vastarinta.comia. Eihän näitä muualta löydäkään, kun alkuperäiset on poistettu tai pitäisi jostain nettisivustolta erikseen hakea.

Suomalaiset äärivasemmistolaiset fantasioivat väkivallasta Facebookissa | Kansallinen Vastarinta

Jori Eskolinilta muuten löytyy todella tuuheata kamaa, jos vaan viitsii etsiä. Ei ehkä taida enää olla missään, kun se ilmeisesti vihdoinkin potkittiin Vihreistä pois tai lähti itse.

Ja jos persuja syylistetään jostain Odinien tai PVL:n touhuista, niin kyllä vassareitakin sitten voi syyllistää näiden Antifan, Varisverkoston ja ties mitä takkujen touhuista.

Persuille taas sopii Suomi suomalaisille, mihin hintaan tahansa? Sitten on hyvä kun maa on sellainen että kukaan ei halua asua täällä?

Kyllähän kun tänne tuodaan kaikenmaailman epämääräisimmät kokoelmat (terrorismin vaivaamilta alueilta), eikä tulijoita kotouteta ja hylsyjä poisteta ihmisten ilmoilta, niin onhan se täysin selvää, että Suomi ei kehity millään tavalla hyvään suuntaan.

kiintiöpakolaiset ei taida olla(jos UNHCR:ää on uskominen)mutta "turvapaikanhakijat" on?.:kahvi:

No, jos faktantarkistajalle kelpaa kaiken maailman takku.netit, niin käytetään sitten vastarinta.comia. Eihän näitä muualta löydäkään, kun alkuperäiset on poistettu tai pitäisi jostain nettisivustolta erikseen hakea.
Missä mä olen takkua pitänyt luotettavana? En pidä, enkä pidä vastarintaakaan. Molempien väitteitä voi tosin tarkastaa. Väittäisin, ettei kummankaan "uutisointi" pysy jatkuvasti totuudessa.
Onko mahdotonta olkiukkoilla jatkuvasti?
Jori Eskolinilta muuten löytyy todella tuuheata kamaa, jos vaan viitsii etsiä. Ei ehkä taida enää olla missään, kun se ilmeisesti vihdoinkin potkittiin Vihreistä pois tai lähti itse.
Onko henkilö puolueen jäsen? Jos on, niin sitten on ihan asiallista kysyä puolueen kantaa sen sanomisiin.
Ja jos persuja syylistetään jostain Odinien tai PVL:n touhuista, niin kyllä vassareitakin sitten voi syyllistää näiden Antifan, Varisverkoston ja ties mitä takkujen touhuista.
Milloin persuilta on tivattu jonkun PVL:n sanomisista? Sä siirrät maalitolppaa koko ajan.
Silloin kun Immonen poseerasi niiden kanssa, niin totta vitussa siitä nousi haloo. Se oli kansanedustaja ja puolueen jäsen.

Milloin persuilta on tivattu jonkun PVL:n sanomisista? Sä siirrät maalitolppaa koko ajan.
Silloin kun Immonen poseerasi niiden kanssa, niin totta vitussa siitä nousi haloo. Se oli kansanedustaja ja puolueen jäsen.

Nyt joku tyyppi sekoili Odinin takki päällä ja jostain syystä se oli Persujen vika.

Minusta sinä olet yleensä aika asiallinen kirjoittaja, mutta jostain syystä et näe ollenkaan tuota kaksoistandardia, että persut ovat vastuussa aivan kaikesta, minkä voi jotenkin laittaa äärioikeistelaisuuteen ja itse puoluettakin ollaan koko ajan muka väittämässä äärioikeistolaiseksi. Lisäksi jos kuka tahansa on jotenkin vain liitettävissä persuihin, niin tottakai puolue on vastuussa sen tekemisistä.

Vaikka demareilla oli se lelusalakuljettaja, insestilautamies ja nyt moskeijaraiskaaja.
Mutta ikinä ei kukaan mediasta kysy, että miten demareihin päätyy noin paljon rikollisia. Mutta persujen kaiken maailman tuomiot ovat juuri osoitus persujen pahuudesta.

Nyt joku tyyppi sekoili Odinin takki päällä ja jostain syystä se oli Persujen vika.
Kenen mielestä?
Minusta sinä olet yleensä aika asiallinen kirjoittaja, mutta jostain syystä et näe ollenkaan tuota kaksoistandardia, että persut ovat vastuussa aivan kaikesta, minkä voi jotenkin laittaa äärioikeistelaisuuteen ja itse puoluettakin ollaan koko ajan muka väittämässä äärioikeistolaiseksi. Lisäksi jos kuka tahansa on jotenkin vain liitettävissä persuihin, niin tottakai puolue on vastuussa sen tekemisistä.
Joillakin persujen poliitikoilla on yhteyksiä äärioikeistoon, Immonen on hyvä esimerkki. Sitten taas useat ovat ilman ongelmia samoilla marsseilla niiden PVL:n jäsenien kanssa (joo tiedän että on muodollisesti tunnukseton marssi). Niistä on tehty juttua.
Ei koko puoluetta nyt kuitenkaan äärioikeistolaiseksi syytä kun sitten taas ne, joilla on oma lehmä ojassa. Mielestäni en ole tällaiseen syyllistynyt.
Vaikka demareilla oli se lelusalakuljettaja, insestilautamies ja nyt moskeijaraiskaaja.
Mutta ikinä ei kukaan mediasta kysy, että miten demareihin päätyy noin paljon rikollisia. Mutta persujen kaiken maailman tuomiot ovat juuri osoitus persujen pahuudesta.
Kyllähän demaritkin sai hittiä siitä salakuljettajasta.
Nyt kyllä vähän uhriudut persujen puolesta ;)

Kenen mielestä?

Joillakin persujen poliitikoilla on yhteyksiä äärioikeistoon, Immonen on hyvä esimerkki. Sitten taas useat ovat ilman ongelmia samoilla marsseilla niiden PVL:n jäsenien kanssa (joo tiedän että on muodollisesti tunnukseton marssi). Niistä on tehty juttua.
Ei koko puoluetta nyt kuitenkaan äärioikeistolaiseksi syytä kun sitten taas ne, joilla on oma lehmä ojassa. Mielestäni en ole tällaiseen syyllistynyt.

Kyllähän demaritkin sai hittiä siitä salakuljettajasta.
Nyt kyllä vähän uhriudut persujen puolesta ;)
Eikös vasureilla on yhteyksiä johonkin takkuporukkaan mutta ei noista lehdissä kirjoitella.Itse en menisi uskomaan mitään mitä toi suldaan väittää(aika harva suomalainen äijä alkaa haukkumaan jotain "vääräuskoiseksi" :D ",vaikuttaa lähinnä vaalitempulta.Sekä is:n että il:n sivuilla on äijästä kuva joka on kuin vaalimainoksesta.

Eikös vasureilla on yhteyksiä johonkin takkuporukkaan mutta ei noista lehdissä kirjoitella.Itse en menisi uskomaan mitään mitä toi suldaan väittää(aika harva suomalainen äijä alkaa haukkumaan jotain "vääräuskoiseksi" :D ",vaikuttaa lähinnä vaalitempulta.Sekä is:n että il:n sivuilla on äijästä kuva joka on kuin vaalimainoksesta.
Arhimäellä oli ainakin aikanaan (oli kai itsekin) yhteyksiä vasemmistoradikaaleihin. Silloin sai muistaakseni kuullakin jonkun verran siitä väkivallan "ymmärtämisestä" :D
Vähän kyllä kuulostaa tuo vääräuskoisuudesta huutelu oudolta. Toisaalta onhan täälläkin niitä, joiden mielestä kirkosta ei saisi erota, kun kuulemma Islam tulee tilalle :D

Kovin Iltalehti tossa jutussaan persujen vaalivideosta veti persuja vastuuseen Soinin kimppuun hyökkäämisestä.

Eli yhden ihmisen mielipide yhdessä kolumnimaisessa kirjoituksessa. Ei tuosta kannata kauheasti hernettä vetää nenään. Ei ole mikää yleinen mielipide. Voisit jatkossa yksilöidä noita yleistyksiäsi lähteillä heti kärkeen niin saisi ne oikeisiin mittasuhteisiin.

En katsele tuon mittaisia mainoksia tai mainoksia ylipäätään mutta jos tuo iltapulun kolumni mainoksen sisällöstä pitää kutinsa niin onhan se ihan vitun pimeetä kamaa taas kerran. Eli "kansan ketutus" muodostuu joksikin hirviöksi, joka lyö turvamiehet maahan ja uhkailee ministerin eroamaan? Ja tuo nimi viittaa elokuvaan V Vendetta/Verikosto, mikä olikaan? Mitä vittua nyt taas mahdettiin kuvitella tuosta seuraavan? :facepalm:

En katsele tuon mittaisia mainoksia tai mainoksia ylipäätään mutta jos tuo iltapulun kolumni mainoksen sisällöstä pitää kutinsa niin onhan se ihan vitun pimeetä kamaa taas kerran. Eli "kansan ketutus" muodostuu joksikin hirviöksi, joka lyö turvamiehet maahan ja uhkailee ministerin eroamaan? Mitä vittua nyt taas mahdettiin kuvitella tuosta seuraavan? :facepalm:
Itse katsoin. Teknisesti se oli hyvin tehty ja voin kuvitella sen vetoavan kannattajakuntaan. Loppukaneetissa Halla-aho kertoo tarinan olevan satua ja että äänestämällä saisi muutoksen.

Edit: en itse katso tuon kannustavan väkivaltaan tai liittyvän näihin väkivaltatapauksiin.

Eli yhden ihmisen mielipide yhdessä kolumnimaisessa kirjoituksessa. Ei tuosta kannata kauheasti hernettä vetää nenään. Ei ole mikää yleinen mielipide. Voisit jatkossa yksilöidä noita yleistyksiäsi lähteillä heti kärkeen niin saisi ne oikeisiin mittasuhteisiin.
Yksittäinen kolumni, mutta Twitterin myräkän perusteella siitä tuli yleinen mielipide.

En katsele tuon mittaisia mainoksia tai mainoksia ylipäätään mutta jos tuo iltapulun kolumni mainoksen sisällöstä pitää kutinsa niin onhan se ihan vitun pimeetä kamaa taas kerran. Eli "kansan ketutus" muodostuu joksikin hirviöksi, joka lyö turvamiehet maahan ja uhkailee ministerin eroamaan? Ja tuo nimi viittaa elokuvaan V Vendetta/Verikosto, mikä olikaan? Mitä vittua nyt taas mahdettiin kuvitella tuosta seuraavan? :facepalm:
Itse en ymmärrä, miten tuosta videosta nousi edes tuollainen haloo. Loistavasti toteutettu minielokuva, jossa vahvaa kärjistämistä ja vertauskuvallisuutta. Mutta viesti videon takana on kuitenkin melko neutraali; tavallinen nukkuva kansa on tyytymätön nykyisiin päättäjiin ja jossain kohtaa pinna katkeaa. Enkä itse ainakaan ymmärtänyt, että kyse olisi mistään fyysisestä väkivallasta ja poliitikkojen hakkaamisesta, vaan koko minielokuva ja kansan pinnan katkeaminen on täysin vertauskuva. 2011 jytky oli tietynlainen pinnan katkeaminen kansalta, uusi poliittinen voima nosti päänsä esiin ja nukkuva kansa heräsi. Ja tällä videolla persut povaavat uutta jytkyä.

Ja kuten draco76 sanoikin, niin loppukaneetissa todettiin tämän hirviön vain olevan satua. Muutos tehdään äänestämällä.

Kannattaa nyt katsoa se mainos itse ennen kuin tekee mitään omia johtopäätöksiä jonkin toisen tahon johtopäätöksistä. Ei siitä itselle ainakaan tullut mitään väkivaltaviboja.

Heh, Jaa nyt siis oletetaan että kansan syvät rivit ymmärtävän tuon olevan symbolinen, kun eivät tajunneet edes mustan Mannerheimin symbolisuutta.
[emoji16]

Itse en ymmärrä, miten tuosta videosta nousi edes tuollainen haloo.
Olihan tuo aivan selvä, että tuosta haloo nousee. Uskon että on ollut ihan tarkoituskin. Ollaan vedetty juuri sen verran puhtaalla lakanalla, ettei mistään väkivallan ihailusta voi oikein syyttää, mutta jätetään kuitenkin sellainen fiilis, että se "hirviö" olisi jollain tavalla oikealla asialla. Itseasiassa ilman tuota Halla-ahon puheenvuoroa lopussa tuosta olisi tullut vielä isompi haloo.
Sinänsä helvetin hyvä vaalitemppu persuilta ja hyvin tuotettu video. :tup:
Menee kyllä itselle vähän samaan kategoriaan sen demareiden Lothander-videon kanssa, joka oli jossain vaaleissa tässä männävuosina.

Olihan tuo aivan selvä, että tuosta haloo nousee. Uskon että on ollut ihan tarkoituskin. Ollaan vedetty juuri sen verran puhtaalla lakanalla, ettei mistään väkivallan ihailusta voi oikein syyttää, mutta jätetään kuitenkin sellainen fiilis, että se "hirviö" olisi jollain tavalla oikealla asialla. Itseasiassa ilman tuota Halla-ahon puheenvuoroa lopussa tuosta olisi tullut vielä isompi haloo.
Sinänsä helvetin hyvä vaalitemppu persuilta ja hyvin tuotettu video. :tup:
Menee kyllä itselle vähän samaan kategoriaan sen demareiden Lothander-videon kanssa, joka oli jossain vaaleissa tässä männävuosina.
Eikä edes ollut demarien video, vaan jonkun ammattiyhdistysliikkeen, muistaakseni SAK, mutta demarithan siitä osumaa ottivat. Toisaalta demarien äänisaalista sillä yritettiin kasvattaa, joten sinänsä kyllä oikeaan osoitteeseen.

Sanoisin että persujen video olisi unohdettu eikä kukaan persujen potentiaalinen äänestäjä olisi siitä kiihottunut millään tavalla, mutta nyt kun media ja some on lähtenyt laukalle, niin mielenkiinto on ihan toista luokkaa. Ja veikkaan että jokainen, joka ylipäätään on jotain leffoja tai sarjoja katsonut, on lähinnä hämmentynyt, että mitä kamalaa tässä nyt muka oli.

Sanoisin että persujen video olisi unohdettu eikä kukaan persujen potentiaalinen äänestäjä olisi siitä kiihottunut millään tavalla, mutta nyt kun media ja some on lähtenyt laukalle, niin mielenkiinto on ihan toista luokkaa. Ja veikkaan että jokainen, joka ylipäätään on jotain leffoja tai sarjoja katsonut, on lähinnä hämmentynyt, että mitä kamalaa tässä nyt muka oli.
Jotenkin musta tuntuu, että persut pelasivat ihan sen varaan, että tuosta joku loukkaantuu :D
Tavallaan ymmärrän molempia puolia tässä. Kyllä tuosta saa toki sellaisen näkökulman, että kansan raivo = väkivalta = hyvä juttu. Toisaalta tuossa nyt enemmänkin leikitellään sopivuuden rajoilla, kuin selkeästi ylitetään ne. Ei tuo nyt missään nimessä suoraan kannusta väkivaltaan, mutta vihjaa juuri riittävästi, että siihen tartutaan vastustajien puolelta.
Sanoisin että "well played" :D

Halla-aholta kommenttia asiasta. YLE ja kumppanit valeuutisoi shaibaa?

Ylen juttu shaibaa? Kuka olisi voinut arvata?
4nQKg0z.gif

Jotenkin musta tuntuu, että persut pelasivat ihan sen varaan, että tuosta joku loukkaantuu :D
Tavallaan ymmärrän molempia puolia tässä. Kyllä tuosta saa toki sellaisen näkökulman, että kansan raivo = väkivalta = hyvä juttu. Toisaalta tuossa nyt enemmänkin leikitellään sopivuuden rajoilla, kuin selkeästi ylitetään ne. Ei tuo nyt missään nimessä suoraan kannusta väkivaltaan, mutta vihjaa juuri riittävästi, että siihen tartutaan vastustajien puolelta.
Sanoisin että "well played" :D

Tämä, Hakkaraisen matu-teippaukset autossa jne. Tuntuu että hakemalla haetaan tilanteita, joissa joudutaan hampaisiin ja sitten päästään vetämään jotain ala-astetason näppärää selitystä siitä, miten tämäkään ei tarkoita sitä mitä ensin luulitte. Mutta annas olla jos demari käyttää kirjaimia DP :kahvi:

Eli "kansan ketutus" muodostuu joksikin hirviöksi, joka lyö turvamiehet maahan ja uhkailee ministerin eroamaan?
Hirviö laittaa yhden kuskin maihin ja ottaa sikaportaan limusiinin luvatta käyttöön, sikaportaan ollessa kyydissä kurtisaanien kanssa. Odotin hypen perusteella jotain väkevää, kuten auton ajamista järveen tai räjäyttämistä, mutta sehän päättyikin vain niin nätisti, että yksi sikailija itku kurkussa aneli armoa, ja hirviö haihtui sen johdosta kuin tuhnu saharaan.

Kuka on yllyttänyt väkivaltaan Halla-ahoa vastaan? Voisitko laittaa muutaman linkin esimerkiksi. Mikään mahdollinen anarkistisivusto ei ole esimerkki mediasta.
Et kysynyt minulta, mutta mieleeni tuli vuosien takainen video Ylen tai Hesarin nettisivuilla, jossa kysyttiin pieneltä kansalaisotokselta mielipidettä Halla-ahosta. Muistaakseni kaikki mielipiteet olivat enemmän tai vähemmän negatiivisia, mutta yksi haastatelluista unelmoi ihan suoraan väkivallasta. Tuolloin Halla-ahon avoin dissaaminen mediassa oli yleisempää kuin nykyään, mutta jäi silti ihmetyttämään kyseisen vihaa tihkuvan haastattelun julkaisu.

Onpas tuo PS-promo jotenkin lapsellisen kliseinen aina pahoista, rahanahneista ja kaikkea hallitsevista valtionjohtajista lähtien. Ilman maahanmuuttomaustetta voisi hyvinkin kuvitella tuon olevan vasemmistoanarkistien mainosvideo. Kaipa ydinkannattajajoukkoon tehoaa, mutta vähän realistisemmalla otteella olisi toisaalta voinut mielestäni todennäköisemmin herättää niidenkin mielenkiinnon, joilta ei jo varmaa ääntä oo tulossa.

Viimeksi muokattu:
Onpas tuo PS-promo jotenkin lapsellisen kliseinen aina pahoista, rahanahneista ja kaikkea hallitsevista valtionjohtajista lähtien. Ilman maahanmuuttomaustetta voisi hyvinkin kuvitella tuon olevan vasemmistoanarkistien mainosvideo. Kaipa ydinkannattajajoukkoon tehoaa, mutta vähän realistisemmalla otteella olisi toisaalta voinut mielestäni todennäköisemmin herättää niidenkin mielenkiinnon, joilta ei jo varmaa ääntä oo tulossa.

Kun asemoi joukot sinne tarkasti vassariäärioikeistoon niin saa ääniä koko skaalalla.

Statistiikka

Viestiketjuista
283 535
Jäsenet
78 674
Uusin jäsen
mikaeljt

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom