Jos olisi kyseessä persut niin analyysi olisi osoittanut lehdistön ajojahtiin ja oltaisiin höpötelty vihreästä kuplasta jne. koska lähellä yleä asuu kaupunkilaisia.![]()
Turhaa olkiukkoilua.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
Jos olisi kyseessä persut niin analyysi olisi osoittanut lehdistön ajojahtiin ja oltaisiin höpötelty vihreästä kuplasta jne. koska lähellä yleä asuu kaupunkilaisia.![]()
Lainsäädäntötyön tehokkuuden mittaaminen ei ehkä ole niin helppoa. Jos aletaan antamaan bonuksia kansanedustajille siitä, että montako lakia tai sivua lakikirjaan skriivataan, niin eduskunnan tehokkuus kyllä tulee moninkertaistumaan, mutta saadaanko me kansalaiset silloin oikeasti sitä mitä halutaan?Eipä ihme, ei noita Hornetteja paljon taivaalla näe juuri koskaan. Tai tankkejakaan. Pitäisi pitää paraateja vaikka joka kuukausi niin.
Mielestäni kansanedustajille kuuluisi tulosvastuu niinkuin muissakin työpaikoissa.
Lainsäädäntötyön tehokkuuden mittaaminen ei ehkä ole niin helppoa. Jos aletaan antamaan bonuksia kansanedustajille siitä, että montako lakia tai sivua lakikirjaan skriivataan, niin eduskunnan tehokkuus kyllä tulee moninkertaistumaan, mutta saadaanko me kansalaiset silloin oikeasti sitä mitä halutaan?
Eipä ihme, ei noita Hornetteja paljon taivaalla näe juuri koskaan. Tai tankkejakaan. Pitäisi pitää paraateja vaikka joka kuukausi niin.
Mielestäni kansanedustajille kuuluisi tulosvastuu niinkuin muissakin työpaikoissa.
Miten ajattelit nähdä tankkeja taivaalla.
Arvasin että joku tarttuu tuohon, kun en viitsinyt korjatakaan. Onnellinen nyt? Se paraati ei varmaan liittynyt tankkeihin? Ei mitenkään....
Ei muuten, mutta kun nimimerkki on DerBesserwisser, niin oli pakko tarttua.
En sen onnellisempi kuin ennenkään, mutta hetken hupi kuitenkin.
Kuinka ilmiselvemmäksi tuo voisi mennä? Soini heittää jakautuneita laidan yli mahdollisimman julkisesti.Juu Lauran tyhmyydestä tosiaan saa helposti noita irtopisteitä.
No nyt voidaan sitten ainakin sivuuttaa tulevaisuudessa kaikki perustelut jos tuota sopimusta anteeksi "kansainvälisesti neuvoteltua asiakirjaa" kuten Soini kivasti ilmaisi yritetään käyttää jotain johon vedotaan pakolaispolitiikkaa sorvatessa jos kerran kyse ei ole mistään sopimuksesta ja mikä ei sido mihinkään.
Muistaakseni 2016 pakolaiskriisisssä viitattiin useasti kansainvälisiin sopimuksiin jotka velvoittavat pitämään Suomen rajat auki muukalaistulvalle.
Nyt ollaan tekemässä uutta johon satavarmasti tukeudutaan seuraavassa aallossa.
Persujen kannattaisi silloin pitää isosti ääntä tästä "sopimuksesta" joka ei edes saanut eduskunnan käsittelyä.
Jos sillä nyt lopputulemaan on edes mitään merkitystä![]()
Entä sitten? Kuulostaa just perinteiseltä suomalaisten kusetukselta, että ei merkkaa mitään ja sitten noudatetaan sitä pilkulleen.YK:n pakolaissopimus on sitova sopimus. Dublinin sopimus on sitova.
GCM ei ole sitova.
Entä sitten? Kuulostaa just perinteiseltä suomalaisten kusetukselta, että ei merkkaa mitään ja sitten noudatetaan sitä pilkulleen.
Samaa sarjaa väliaikaisen autoveron ja auton käyttömaksun kanssa.Väliaikainen ja ei koske Suomea on avainsanoja täysin päinvastaiselle tulkinnalle.
Jos tuo sopimus olisi täysin yhdentekevä, niin kaikkihan sen hyväksyisivät. Ilmeisesti jotkut maat tulkitsevat, että sopimus velvoittaa eivätkä aio hyväksyä itselleen huonoja sopimuksia.
Ei Tavio ole ennen vaikuttanut hölmöltä, joten en nyt tältä istumalta suoraan usko, että se olisi väärässä. Itse kun en todellakaan tiedä mistä on kysymys, kun sen saa selville vasta sitten kun on löysät housuissa.Toki tuollaisen paperin hyväksyminen on polittinen päätös, ja saa siitä olla eri mieltäkin. Ja saa siitä oppositiopoliitikko jotain sanoa.
Mutta mutta, tuohon videoon ja aloitteeseen palatakseni, kyseessähän on aivan tavallinen manööveri eduskunnan suuressa salissa.
Kertauksen vuoksi: Ei näyttäisi olevan yhtään mitään perusteita tuoda GCM-sopimusta eduskunnan käsiteltäväksi.
Tyhjästä nostetaan kuitenkin kova melu, jonka tarkoituksena on ainoastaan näyttää hyvältä äänestäjien silmissä. Tämä on suuressa salissa aivan normaali kuvio, ja vastaavaa harrastavat vuorollaan kaikki puolueet. Tällä kertaa tosin tietyt faktat olivat aivan poikkeuksellisella tavalla hukassa, ja lopputuloksena metakan nostajat huhtis ja joku turkulainen juristi saavat itsensä näyttämään aivan poikkeuksellisen hölmöiltä.
Näin siis suuressa salissa. Valiokunnissa sitten eerolat ovat hiljaa ja kuittaavat kiltisti "ei aiheuta toimenpiteitä".
Jos esim. Yhdysvallat ja jotkut Euroopan maat kieltäytyy "sopimuksesta" sillä perusteella että se rajoittaisi liikaa näiden suvereniteettia niin on se nyt vähän outoa jos toisten mielestä asia on sitten ihan yhdentekevä ja turha käsitellä eduskunnassa?
Tietystikään ei, jos perusteena on, että siihen ei ehkä saatettaisi suostua. Mutta muuten? Onko minulta mennyt jotain ohi kun on lakannut olemaan perusteltua käsitellä maata koskevia sopimuksia? Eikö asia ole pikemminkin niin päin että miten tuolle ei ole perusteita?Kertauksen vuoksi: Ei näyttäisi olevan yhtään mitään perusteita tuoda GCM-sopimusta eduskunnan käsiteltäväksi.
Onko minulta mennyt jotain ohi kun on lakannut olemaan perusteltua käsitellä maata koskevia sopimuksia? Eikö asia ole pikemminkin niin päin että miten tuolle ei ole perusteita?
Mitä kaikkia ja miksi ei?Sopimuksia on erilaisia, ja kaikkia ei todellakaan hyväksytetä eduskunnassa.
Mitä kaikkia ja miksi ei?
Eduskunnan suostumuksen tarvitsevat lainsäädännön alaan luokiteltavat tai merkitykseltään tärkeät sopimukset. Eduskunnan suostumus tarvitaan esimerkiksi silloin, kun sopimus aiheuttaa pysyviä menoja tai koskee valtionrajojen muutoksia.
Ikään kuin tuo sopimus ei aiheuttaisi "pysyviä menoja" tai vaikuttaisi budjettiin.
Alustavissa keskusteluissa esitys on otettu positiivisesti vastaan, mutta korostettu, että rahoitus perustuisi vapaaehtoisuuteen.
UM:n muistio, sivulta 3:
Sitten kun jotain rahoja alkaa oikeasti liikkua, ne sisältyvät valtion budjettiin mistä puolestaan päättää eduskunta. Tämä sopimus ei sido eduskunnan päätösvaltaa budjetista yhtään mihinkään suuntaan.
Tuossa muistiossa samalla sivulla hyvä tiivistelmä koko sopimuksen sisällöstä. Olisin laittanut sen tähän viestiin, mutta pasteaminen tunkee enterin joka sanan väliin.
Kovin on luotto korkealla ettei ole sitouduttu mihinkään ja rahaa ei kulu yhtään.
Jostain kumman syystä itse en oikein usko.
Tähän "kansainväliseen sopimukseen" tullaan joka tapauksessa vetoamaan, kun rajat ja lompakko pitää avata. Ottaa päähän jo valmiiksi. Olisin aika tyytyväinen, jos voitte tulla lällättälemään mulle, että mä olin ihan väärässä. Olen aika varma, ettå en ole.Vaikeahan näitä juttuja on jostain 30-sivuisesta sopimustekstistä lähteä kaivamaan. Mutta jos UM:n virkamiehet virkavastuulla sanovat, että Suomi ei tässä sitoudu maksamaan mitään, niin paha tähän hätään keksiä mitään parempaa tietämystä aiheesta.
Tähän "kansainväliseen sopimukseen" tullaan joka tapauksessa vetoamaan, kun rajat ja lompakko pitää avata. Ottaa päähän jo valmiiksi. Olisin aika tyytyväinen, jos voitte tulla lällättälemään mulle, että mä olin ihan väärässä. Olen aika varma, ettå en ole.
Toivottavasti nuo ulkoministerin puheet on otettu moneen paikkaan talteen, jotta sitten kun sopimusta pitäisi alkaa noudattaa, niin voidaan kaivaa esiin nämä puheet, joiden mukaan mitään sopimusta ei ole tehty.Tähän "kansainväliseen sopimukseen" tullaan joka tapauksessa vetoamaan, kun rajat ja lompakko pitää avata. Ottaa päähän jo valmiiksi. Olisin aika tyytyväinen, jos voitte tulla lällättälemään mulle, että mä olin ihan väärässä. Olen aika varma, ettå en ole.
Niillä puheilla ei sitten ole kuitenkaan mitään merkitystä eikä media ainakaa niistä hiillosta. Ton pakolaisvyörynkin aikana puhuttiin ties mitä, mutta ketään ei ole laitettu vastuuseen mistään eikä edes haastettu. Selvät valheetkin on vain annettu olla.Toivottavasti nuo ulkoministerin puheet on otettu moneen paikkaan talteen, jotta sitten kun sopimusta pitäisi alkaa noudattaa, niin voidaan kaivaa esiin nämä puheet, joiden mukaan mitään sopimusta ei ole tehty.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.