Musta omistajan ja duunarin välinen vastakkainasettelu saisi vähentyä. Enkä itse kapitalistina näe huonona sitä että työntekijöillä olisi edustus jossain päättävässä elimessä.
Tästä olen samaa mieltä, MUTTA, oon kymmenen vuotta ollut duunarina samassa lafkassa, kuuden vuoden ajan kärsin lomautuksista, ihan vaan sen takia, että omistaja ei uskaltanut uudistaa firmaa ja ottaa tarpeeksi töitä, nykyisen omistajan aikaan töitä on niin saatanasti välillä, että välillä ihan vituttaa kun on kiire.
Jos se omistaja on paska ja ajattelee vain omaa lompakkoaan (otetaan vaan vähän hommia, silleen että pärjätään) [pärjääminen tässä tapauksessa tarkoittaa hänen lompakkoa], niin se tapahtuu työntekijän kustannuksella. Mulla on moneen kertaan omat säästöt palaneet just tommosen johtamisen takia, "Meillä ei oo kauheasti hommia, laitetaan pakkolomille"...
Mikä tän turhanpäiväisen avautumisen pointti oli? Se ettei duunarialalla työntekijöitä kuunnella koskaan, vaikka ois hyväkin tyyppi, rakennusalalla/metallialalla se on katsos se management by perkele, työntekijä on ns. välttämätön paha, ja sillehän ei kerrota mitään firman asioita. Oon tässä viimeisimpien vuosien aikana hoksannut, ettei työntekijöiden mielipiteillä ole mitään väliä, töitä on joko aivan saatanasti tai ei ole, tosin nykyisen kaleerin omistajan kanssa ei oo tarvinnut kärsiä töiden vähyydestä.
Tosin ruskeakielisten mielipiteet toki merkkaa, mutta semmonen joka ajattelee itse ja yrittää tuoda uutta näkökulmaa että miten asioita pitäisi tehdä, sama ku menen puhumaan asiasta vessanpöntölleni, korvasta sisään ja perseestä ulos.
eikun hei, eihän täällä oo muuta kuin asiantuntijoita, jos celebbiä uskominen.
t. cnc-työstökeskusoperaattori.
ps. olipa turha avautumisviesti.
EDIT: Oisko tosiaan tuon paskan omistajan/omistajien tapauksissa pitänyt työntekijöiden joustaa ja laskea palkkaansa, että koko firma pärjää (eli omistajat)?
Summa summarum: työntekijän pitää kärsiä, että omistaja saa paremmat palkkapussit per vuosi. Me likes.