Vertailin historiallis kriittisesti mitä uskonnot itse opettaa, sekä viittasin miten kannattajat näkevät sen kontrollin nostamalla kysymyksen apostasiasta.
Se oli objektiivinen analyysi, jonka sä ohitat, etkä ota varsinaisiin argumentteihin mitään kantaa ja jatkat yhtäläisyyksien vetämistä vaikka yhtäläisyyksiä ei ole tai jos on niin ne on vain pintapuoleisia ja tarkemmin tarkastellessa aivan eriluokan toimintaa.
Joten vastaava ois sanoa että leijona ja kilpikonna ovat samanlaisia, koska molemmat on eläimiä ja molemmat voivat liikkua itsenäisesti maalla ja molemmat käyttävät orgaanista raviintoa elääkseen
Minulle on ihan ok, että sinulle kirjoittamasi on se ainoa oikea tapa katsoa (vaikka sen objektiivisuudesta olen eri mieltä).
Itse katsoin eri viitekehyksestä. Viitekehyksiä toki on monia erilaisia. Ei ole hedelmällistä lähteä keskustelemaan asiasta, joita tarkastelemme hyvin erilaisista lähtökohdista: itse tarkastelen uskontoja ihmisten kehittäminä kulttuurisina ilmiöinä, joilla yleisesti ottaen on jonkinlaisia funktioita lajin selviytymisen, kehittymisen ja (yhteiskuntaelämän) järjestäytymisen kannalta.
Viimeksi muokattu: