"Savukoskelainen" toki kysyy kenen etua ajaa asumistukijärjestelmä tai palveluiden keskittäminen keskuksiin ja miksi "savukoskelaisen" tulisi niistä maksaa penniäkään ja maksaa muiden päätöksestä asua muualla kuin "savukoskella". Miksi "savukoskelainen" maksaa jostain puolustusvoimista tai natoista, kun sinne "savukoskelle" ei edes ryssä vahingossa eksy valtaamaan jotain rintamamiestaloa. Miksi pitää pitää jotain varmuusvarastoja ja maksaa niistä kun kaikki varmuusvarastohan on lähimetsässä, piharakenuksissa ja kellareissa...Jos joku haluaa asua Savukoskella niin asukoon, mutta ei ole minun tehtävä maksaa siitä päätöksestä. Päätöksentekijä kantakoon vastuun persaukisuuden muodossa. Sosialismi on sairautta. Työttömällä kuuluu olla just sen verran kurjaa, että motivaatio hakea töitä pysyy yllä.
Yhteiskunta ei vaan toimi noin että maksettaisiin vaan niitä mikä on "tehtävä" tai enemmänkin jonkun yksilön mielestä "kivaa" maksaa ja mikä ei, miks mun tehtäväni on maksaa jostain ajokorteista ja ajoluvista, aseluvista, koronarokotteista, amerikan hävittäjistä, autokatsastuksesta, nopeusvalvonnoista, töiden vaatimista lisensoinneista jne. kun en vaan halua. Enemmänkin mun pitäs laskuttaa niistä mitkä vie mun aikaani. Pitäskö vaan olla maksamatta ja todeta että minä en ole tälläistä tänne halunnut, en maksa, sosialismi on sairautta. Eläkemaksunkin varmaan voisin käyttää paremmin, joten senkin voisi jättää maksamatta.