En siis vastusta infrahankkeita myös muualle Suomeen. Tampere-Helsinki väli on ongelma, koska sielä ei riitä kalusto eikä infra. Sama homma on Turussa. Työmatkavuorot ovat loppuunmyydyt ja lisää kalustoa ei voi radalle pistää koska vain yksi raide. Maantiet ovat rikki tiedän senkin.
Silloin vielä kun halpaa nollakorkoista lainaa sai niin tätähän olisi pitänyt hyödyntää ja samalla repiä jokainen EU:n tukieuro ja pistää massiiviset hankkeet tulille raiteilla ja asvaltilla. Junaliikenne on kuitenkin yksityisautoilua huomattavasti parempi ratkaisu silloin kun se on saatavilla ja toimii. Motari on kiva kun menee lomareissulle Helsinkiin tai mihin vaan, mutta en minä sitä jaksaisi päivittäin ajaa. Junassa voi vaikka ottaa torkut tai tehdä hommia samalla kun matkustaa "työmaalle".
Ja tosiaan se alkuperäinen "Länsirata" on ELSA-rata. Tuo Projekti kaatui lähinnä siltarumpupolitiikkaan ja rahanpuutteeseen. Espoo–Salo-oikorata – Wikipedia
Koko Rantarata on ihan farssi, koska sen suunnittelussa tavoitenopeuksia muutettiin jatkuvasti ja sitten ajetaan 70kmh koska ei nyt vaan haluttu louhia kalliota tai lunastaa jotain peltolänttiä ja mutka on liian tiukka. Länsirata on mitoitettu jopa 300kmh kulkeville junille ja haluan elää vielä silloin, kun Suomen Turuust pääsee Helsinkiin luotijunalla. Rantarata voi edelleen olla olemassa ja jengi pääsee Karjaalle. En ikinä ole Orpoa kiittänyt mistään, mutta onneksi se on tässä jämerä. Pistetään se 400m ja tehdään edes nuo osaprojetktit ja seuraava hallitus katsoo sitten miten jatketaan.
Ja kyl, olen turkulainen mut junantuoma ja käyn töissä Helsingissä, junalla. Oma lehmä jne. mut on tossa kai joku järkikin.
Silloin vielä kun halpaa nollakorkoista lainaa sai niin tätähän olisi pitänyt hyödyntää ja samalla repiä jokainen EU:n tukieuro ja pistää massiiviset hankkeet tulille raiteilla ja asvaltilla. Junaliikenne on kuitenkin yksityisautoilua huomattavasti parempi ratkaisu silloin kun se on saatavilla ja toimii. Motari on kiva kun menee lomareissulle Helsinkiin tai mihin vaan, mutta en minä sitä jaksaisi päivittäin ajaa. Junassa voi vaikka ottaa torkut tai tehdä hommia samalla kun matkustaa "työmaalle".
Ja tosiaan se alkuperäinen "Länsirata" on ELSA-rata. Tuo Projekti kaatui lähinnä siltarumpupolitiikkaan ja rahanpuutteeseen. Espoo–Salo-oikorata – Wikipedia
Koko Rantarata on ihan farssi, koska sen suunnittelussa tavoitenopeuksia muutettiin jatkuvasti ja sitten ajetaan 70kmh koska ei nyt vaan haluttu louhia kalliota tai lunastaa jotain peltolänttiä ja mutka on liian tiukka. Länsirata on mitoitettu jopa 300kmh kulkeville junille ja haluan elää vielä silloin, kun Suomen Turuust pääsee Helsinkiin luotijunalla. Rantarata voi edelleen olla olemassa ja jengi pääsee Karjaalle. En ikinä ole Orpoa kiittänyt mistään, mutta onneksi se on tässä jämerä. Pistetään se 400m ja tehdään edes nuo osaprojetktit ja seuraava hallitus katsoo sitten miten jatketaan.
Ja kyl, olen turkulainen mut junantuoma ja käyn töissä Helsingissä, junalla. Oma lehmä jne. mut on tossa kai joku järkikin.
