Monen olen nähnyt myös lähtevän sen vihreämmän ruohon (lue rahan) perässä toisaalle, kun kannuksia on lisää täällä kerätty ja ne alkuvuosien verohelpotukset poltettu.Sen mitä itse olen nähnyt alaa, ihan henkilökohtaisesti lähietäisyydeltä, niin kyllä niitä ”huippuosaajiakin” saadaan tänne ulkomailta. Koska kaikki eivät mene vain ja ainoastaan sen korkeimman palkan ja kevyempien verojen perässä. Vaan monet arvostavat juurikin niitä asioita, jotka Suomessa tehdään todella hyvin.
Ihmettelen sitä, että miksi väki jatkuvasti väheksyy suomalaista yhteiskuntaa. En tiedä onko se joku “ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella” mentaliteetti, mutta Suomi on oikeasti erittäin hyvä paikka asua ihmisille.
Toki esim. Intialainen ystäväni on maahan juurtunut ja täällä perheen perustanut, mutta tuo äänestääkin persuja ja toistuvasti ihmettelee maan vasemmiston itsetuhoisuutta ja sinisilmäisyyttä. Useamman kerran on todennut näistä ”muista tulijoista” että eikö me nähdä mitä porukkaa tuo on.
Sitähän tässä haetaankin, että Suomi pysyisi Suomena. Jos täältä häviää ne meidän vahvuutemme niin ei me ainakaan ilmasto ja palkkavertailulla peliä voiteta tilanteessa jossa ihmisellä on varaa valita.
Tämä on kuitenkin ATK foorumi, ja moni on näissä kuvioissa ollut vuosikymmeniä joten mitään erityistä tietoa tuskin omaat jota muutkin ei olisi päässeet havainnoimaan, ja omalla kohdallani uskallan väittää vielä laajasti toimintaa nähneeni sieltä 90 luvulta lähtien.