Vastaatko nyt, missä tämä RKP:n oikeistolainen linja nyt näkyy? Pointti oli, että jopa viime hallituskaudella oli mahdollista saada oikeistolaisempi sote- ja maakuntauudistus maaliin ("heidän näköisempi uudistus"), nyt saatiin joku vasemmistoversio höystettynä Keskustan maakuntamallilla maaliin, miten tässä näkyy RKP:n oikeistolainen kädenjälki? Mutta, sinä nyt voit väittää tuota oikeistolaiseksi puolueeksi, viime vuosien historian valossa se on kaikuja menneisyydestä.
Omalta osalta tämä on tässä, kukin voi heidän saavutuksia ja hallitusseikkailuja tarkastella viime vuosilta.
edit: ei tuo puolue ole enää edes ehdokkaiden arvokartallakaan oikealla, vaan vasemmalla, kertonee paljon?
Mä en väitä, että RKP olisi oikeistolainen. Mä en väitä, että RKP olisi vasemmistolainen.
Mä väitän, että sun argumentti siitä, että RKP ei voi olla oikeistolainen koska 2010-luvun hallitukset, on yksinkertaisesti virheellinen. Koska se RKP ei juurikaan välitä siitä talouspolitiikasta kun päättää hallitukseen menosta. Vaan ne kynnyskysymykset löytyy muualta, ja jos muut hallituksen puolueet suostuvat niihin ja tarvitsevat RKP:ta, niin RKP on mukana.
Ja tuon takia RKP on ollut jokaisessa hallituksessa sitten sen 60-luvun, pl. Sipilän hallitus joka ei tarvinnut RKP:ta.