"Oma kansa ensin ajattelu on vahingollista".No, tuo on ihan subjektiivinen asia. Jokainen poliitikko kokee ajavansa tätä maagista "suomalaisten etua" ja jokainen äänestäjä kokee että se oma ehdokas/puolue ajaa "suomalaisten etua". Sulla on oma kokemus tästä edusta mutta se on ihan puhtaasti mielipide. Ja sun mielipiteesi "suomalaisten edusta" on aika lailla erilainen kuin oma mielipiteeni siitä.
Tämä on kuin sanoisi, että: "työpanoksenne ja rahanne kuuluu valua EU:lle syistä joita olette liian typeriä ymmärtämään."
Eiköhän tämä kaasu-show satuta enemmän noita Keski-Euroopan kaasuriippuvaisia maita ja kilpailukykyjään kuin Suomea. Ei voida AINA tulla jäljessä työntekijän ostovoiman korotuksissa esim. Saksaa syillä, joita ei tässä tilanteessa ole olemassa.Niin. Massiiviset palkankorotukset ja näin tapahtuva kilpailukyvyn heikkeneminen ei mielestäni ole "suomalaisten etu". Se lisää inflaatiokierteen riskiä, heikentää vientiyritysten kilpailukykyä ja näin Suomen houkuttelevuutta investoinneille. Ja lopulta se tarkoittaa työpaikkojen vähenemistä ja työttömyyden kasvua. Se myös johtaa työmarkkinakierteeseen, jossa seuraava julkinen ala haluaa kovemmat korotukset "koska saksalaiset ja koska vientiyritykset" ja kierre on valmis. Omasta mielestäni "suomalaisten etu" on olla hyppäämättä tähän palkankorotuskierteeseen mukaan ja pitämällä huolen että suomalaisille tuotteille ja paveluille löytyy jatkossakin kysyntää vaikean koronakauden jälkeen. Omasta mielestäni "suomalaisten etu" on vähentää AY-liikkeen valtaa.
Korruptio on suhteellista. Meidän ero kenties on siinä, että sinulle korruptio on laitonta toimintaa, kun taas minä mietin tässä asiassa hieman laajemmin että kukas ne lait säätää?Epämääräiset vihjailusi korruptiosta jätän omaan arvoonsa.
Esimerkiksi 200,000e tutkimusrahaa kahteen altaaseen tänä vuonna joissa tutkitaan rapuja. Voin vaikka vannoa, että jos tämän taustoja lähdettäisi selvittämään, niin joku poliitikko, tai jonkun poliitikon tuttu hyötyy tästä leikistä jollain lailla. Ikävä kyllä minulla ei ole rahkeita tätä selvittää ja faktoja tarjota, mutta tätä minä tarkoitan korruptiolla.
Viimeksi muokattu: