Eli koska on ollut jossain pintaliitäjien / taiteilijoiden porukassa, niin on varmuudella vedetty huumeita? Pidän tuota mahdollisena, mutta tykkään faktapitoisista todisteista jota tässä asiassa ei tuon puolesta ole. Oikeudessa yhtäkään ihmistä ei tuomittaisi näin hepposin perustein, mutta ilmeisesti palstan salapoliiseilla on oma moraalikoodisto, joka poikkeaa vahvasti meidän yhteiskunnan oikeusperiaatteista.
En tiedä kenen suuhun laitat sanoja, mutta en minä ainakaan väittänyt, että varmasti on vetänyt. Sanoin, etten tiedä, eikä oikeastaan edes kiinnosta onko vetänyt.Ei vaan tyhmää on väittää että on varmuudella käytetty huumeita, koska porukassa on ollut tietynlaisia ihmisiä.
Ja tähän oikeusvertaukseen itse kyllä ajattelisin, että keskustelupalstoilla voi kevyemmin perustein pohtia mahdollisia tapahtumaketjuja ja miettiä mikä on ollut todennäköistä, kun taas tuomioistuimessa ymmärrettävästi perustelun pitää olla aukoton. Vrt. Auer pääsi kuin koira veräjästä, vaikka todellisuudessa kaikki tietävät, että miehensä tappoi. Jonkun tuomarin mielestä näin ei 100 % varmuudella ollut käynyt, vaan 90 % varmuudella, jolloin oikea päätös on tietysti vapauttaa epäilty.
Koska minun kirjoittelullani ei ole yhteiskunnallista merkitystä tai minun mielipiteeni ei riistä kenenkään vapautta, niin syyllisyysolettaman voin hiukan kevyemmin perustein tuoda julki. Foorumikonseptiin riittävällä varmuudella Marin on ollut huumeidenkäyttäjien kanssa bilettämässä ja kyseisissä juhlissa on huumeita ollut. Miksi hän sitten väittää, että ei ole nähnyt huumeita niin siihen en osaa vastata. Ehkä ei halua suolata kavereitaan. Eihän se välttämättä ole ite siellä mitään vetänyt, sopiihan tuo narkkaaminen enemmän viihdetaiteilijan harrastuksiin kuin politikon.
Edit: Sen lisäksi, että oikeudessa on tärkeämpää tämä aukoton todistaminen, se on siellä myös helpompaa. Noiden tuomioiden eteen tehdään kaikkea muutakin tutkintaa kuin katsotaan videota iltalehdestä. Jos kaikki läsnäolijat kiistävät tai kieltäytyvät kommentoimasta niin case closed ja todisteita ei tule. Tuskin tuota poliisi sentään alkaa tutkia.