• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 062
Ok. Paremmasta henkilöstä ilmeisesti sitten varmaan kyse että kun hän postailee hakaristejä vitsillä niin ne onkin vain pilkkaamista.
Toivotontahan se varmaan on mutta koitetaan nyt kertaalleen. Saska puhui holokaustista vitsailemisesta, vitsailiko Saska sinusta holokaustista?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Toivotontahan se varmaan on mutta koitetaan nyt kertaalleen. Saska puhui holokaustista vitsailemisesta, vitsailiko Saska sinusta holokaustista?
Saska vitsaili hakarististä. Aivan kuten Junnila. Missä Saska mainitsi holokaustin?
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 095
Saska puhui edelleen holokaustista. Junnila nyt on vitsaillut jo niin monella tavalla etten edes muista hakaristista vitsailleen.
Puhui holokaustista vitsailemisesta ja natsismin tabusta liittyen Junnilan tekemisiin ja sitten tekee aivan samaa kuin junnila eli vitsailee svastikalla eli samalla holokaustilla. Kyllä tuossa on kaksinaismoralismia helvetin iso annos. Ei se selittelyllä parane.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 594
Onhan tää PS hallituksessa täys katastrofi.
Katastofi on se että media kieltäytyy ymmärtämästä väestönvaihto termin kontekstia ja pyrkii kytkemään kaikki termiä käyttäneet salaliittoteorioihin ja sitten tällä kytköksellä mätkitään persuja.

Toinen katastrofi on että meillä on yksipuolimen media ja aktivistitoimittajia, jotka on aktivisteja toimittajan kaavussa. Näitän ei kiinnosta totuus ja sen raportointi, vaan se että voivat muuttaa maailmaa haluamaansa suuntaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 807
Se on nyt kivuliasta. Mutta samalla se väistämättä tuottaa politiikkaan läpinäkyvyyttä. Ja pitkällä tähtäimellä läpinäkyvyys on hyväksi.
Ei siitä kuitenkaan nyt niin montaakymmentä vuotta ole, kun vallan piiri oli pieni ja päätöksiä tehtiin Tamminiemi-lähtöisesti ja sitten seliteltiin (jos oli pakko) milloin muka idänsuhteilla, milloin jollain muulla maamme hankalalla tilanteella.
Itse ajattelisin, että paskaa on syytä tonkia niin paljon ja pitkään, että seuraava poliitikkosukupolvi kasvaa sitten jo harkitsevammaksi ja vastuullisemmaksi.
Ja seuraava toimittajasukupolvi (tai tämäkin jatkossa) ottaa rutiinikseen tehdä sen due diligencen kaikille ministereille, kun kansanedustajat muutama vuosi sitten meni päättämään, että heille (eikä ministereille) Supo sitä ei tee, pl. tietyt valiokuntajäsenyydet, joiden osalta tekee.
Sillä tavalla saadaan jatkossa parempia tai ainakin harkitsevaisempia poliitikkoja ihan riippumatta puolueesta.
Tämä touhu on mennyt ihan mauttomaksi ja tämän kulttuurin rantautuminen tänne ei kyllä palvele Suomen etua mitenkään. Meillä on politiikka ollut 2000-luvulla aika läpinäkyvää ja niitä poliittisia perseilyjä on tuotu esille ja niitä on myös tongittu, hyvä näin. Nyt vain tongitaan jo kouluajoilta materiaalia, ystäviltä, kaupunkilaisilta, naapurin Reetulta kysytään, että jos vähän löytyisi jotain paskaa herrasta/rouvasta X ja millainen mulkku se oli menneisyydessään.

Paneutuisivat ja perehtyisivät oikeasti tärkeisiin asioihin, kuten vaikkapa syntyvyyteen, mielenterveysongelmiin, nuorison pahoinvointiin, liikkumattomuuten (=itse asiaan, eli hallituksen politiikkaan) jne tällaisten idioottimaisten noitavainojen sijaan.

edit: mutta kuten sanoin, paukut kovenee ja tämä on vasta alkusoittoa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 762
Nyt on kyllä hieno spinnausyritys. Se olikin vain parempi natsivitsi.
Nyt täytyy sanoa että hakemalla joudut hakemaan jos sitä Saskan natsiläppää rinnastaa vaikkapa Junnilan juttuihin.

Nojoo.. hakaristi on hakaristi mutta teksti niiden ympärillä vähän erilaiset.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 693
Onkohan uutta hallitus jouluun mennessä valmiina? Tämä hallitus kohta kaatuu niin mitenköhän SDPn ja Kokoomuksen yhteistyö uusissa lähtee neuvotteluissa liikkeelle?
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1 245
Saapa nähdä milloin näistä natsi ja holokaustijutuista päästään eteenpäin, jos kohta tapahtumista on 100 vuotta niin ehkä jälkipolvet toisen 100 vuoden päästä jo ovat päässeet näistä synkistä tapahtumista eteenpäin. Tähän muuten se JHa:n holohölinäkin viittasi, mutta asia on ilmeisesti sellainen että edes tällainen pohdinta milloin asia jää historian unholaan on aivan liian radikaalia.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
360
Antaa ihmisten olla rasisteja jos he niin haluavat. Tai vaikka natseja, toisin ei kai mitään natseja enää ole sanan varsinaisessa merkityksessä. Itse olen suvaitsevainen myös äärioikeistölle ja pidän näitä vihervasemmiston touhuja loukkaavina. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Tuntuu äärivasemmiston meno mielisairaalta ja ajaa minua juurikin toiseen päätyyn. Taidankin olla tuleva äärioikeistolainen. Kiitos vihervasemmisto, että näytitte minulle elämäni tarkoituksen.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 164
Antaa ihmisten olla rasisteja jos he niin haluavat. Tai vaikka natseja, toisin ei kai mitään natseja enää ole sanan varsinaisessa merkityksessä. Itse olen suvaitsevainen myös äärioikeistölle ja pidän näitä vihervasemmiston touhuja loukkaavina. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Tuntuu äärivasemmiston meno mielisairaalta ja ajaa minua juurikin toiseen päätyyn. Taidankin olla tuleva natsi. Kiitos vihervasemmisto, että näytitte minulle elämäni tarkoituksen.
Ei tuo ole 'antaa kaikkien kukkien kukkia' jos olet vihervasemmistoa vastaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 164
En ole vastaan, mutta en ainakaan puolesta kun ovat olevinaan niin suvaitsevaisia, mutta kaikki Persut pitäisi eliminoida heidän mukaansa.
Suvaitsemattomuutta taikka natseja ei suvaita. Missä lähde tuolle että persut pitäisi eliminoida? Kuka niin sanoi?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
360
...kun et ole vastaan, niin varmaan sitten lähdekin löytyy?
Eikös juuri se yksi rantaruottalainen niin sanonut ja dimitri "ryssä" ollikainen + muut äärivasemmistolaiset ihan avoimesti kannustaneet aiheuttamaan ruumiillista väkivaltaa. Olen nähnyt sellaisia viestejä.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 164
Eikös juuri se yksi rantaruottalainen niin sanonut ja dimitri "ryssä" ollikainen + muut äärivasemmistolaiset ihan avoimesti kannustaneet aiheuttamaan ruumiillista väkivaltaa. Olen nähnyt sellaisia viestejä.
Eli oletko kaikkia niitä vastaan jotka kannustavat ruumilliseen väkivaltaan toisia kohtaan?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
360
Eli oletko kaikkia niitä vastaan jotka kannustavat ruumilliseen väkivaltaan toisia kohtaan?
En tietenkään. Ihmisiä vastaa ei tulisi käyttää väkivaltaa, koska yleensä ihmiset ymmärtävät puhetta ja omaavat itsehillintää. Mutta jätän tähän kun ei politiikka sovi minulle. Oli tylsää ja erehdyin tulemaan tänne. Pitää jatkaa töitä.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
360
Vaikuttaa yksityishenkilöltä. Ei kai persujakaan tuomita satunnaisten somekirjoittelijoiden perusteella? Siellä on aikamoista kamaa.
Eikös vihervasemmisto ja media yritä kaikkia persuja tuomita rasisteiksi ja natseiksi muutamien ihmisten räväköiden kirjoitusten perusteella. Tälläisen kuvan olen saanut mitä satunnaisesti mediaa luen. Esim Ylen aamussa ainakin tälläistä keskustelua ollut ja koko YLE mennyt boikottiin kun ei sitä mädätystä jaksa kuunnella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 684
Puopolo summaa tilanteeen hyvin videollaan viitaten Case Mäenpään VIP-bännit:

  1. Biologisesti katsottuna on olemassa vain 2 sukupuolta: naaras ja koiras. Jos väittää että sukupuolia on enemmän, syyllistyy tiedevastaiseen hölönpölyyn, ellei tarkenna hyvesignalointiväitettään tarkoittamaan sukupuoli-identiteettiä. Nämä lahkolaiset jättävät tietoisesti tämän biologisen faktan jatkuvasti mainitsematta
  2. Mäenpää ei ole kieltänyt vähemmistöjen oikeuksia vaan vastustanut Opetushallituksen tiedevastaisia ohjeistuksia
  3. Sukupuolen moninaisuus on ristiriidassa tieteen kanssa ja tätä uskontoa tunnustuvat vaativat muita uskontunnistamaan tätä oppirakennelmaa. Näin itseasiassa Provinssi toimii nyt.





Noh, mielenkiintoista nähdä millaista mentaaliakrobatiaa Lindtmanin ja vasemmiston kannattajat tekevät kun ovat nähneet Lindtmanin antisemitistiset ja misogyniset kuvat:"Me SDP:läiset ollaaan robin hood-hyviksiä eikä me voida olla pahoja!! Se oli kännis ja läpäl!"
Tässäkin liberaalivasemmisto yrittää määritellä termit uudelleen. Sukupuoli ei enää tarkoitakaan sitä mitä se on aina ennen tarkoittanut, vaan jotain muuta. Samoin väestönvaihdosta on puhuttu väestön vaihtumisena, nyt yhtäkkiä jos väärä sana lipsahtaa, onkin salaliittoteoreetikko.
 
Liittynyt
21.04.2018
Viestejä
530
Eikai tässä puolueista tai edustajista puhuttu?

Kun sitä pilkkua nussitaan, niin nussitaan sitten kunnolla.
Ketjun aihe on Kotimaan politiikka. Miten joku satunnainen Andre Wickström liittyy aiheeseen?

edit: Eikun nyt keksin, jos ja kun kyseinen henkilö ei ole persu, niin sen on määritelmällisesti oltava "vihervasemmistolainen". Kenen joukoissa seisot ja niin edelleen...
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 164
Eikai tässä puolueista tai edustajista puhuttu?

Kun sitä pilkkua nussitaan, niin nussitaan sitten kunnolla.
Kai näet eron siinä jos joku satunnainen hörhö tekee jotakin (vaikka kouluampuja) taikka sitten ministeri tekee saman?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Jatkossa referoi ne linkit kuten säännöissä vaaditaan. Yleensä siinä kohtaa pysähtyy miettimää, kuuluuko se linkki lainkaan ketjuun.

Pelkkien kuvien, videoiden ja uutislinkkien postaaminen ei ole keskustelua. Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille.
 

B12

Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
3 797
^Korjattu on

Tämä natsipsykoosi/-hysteria on selvästi karkaamassa lapasesta. Ei hyvältä näytä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Vaatiiko referoinnin?
Aika selkeästi se tässä avataan:

Pelkkien kuvien, videoiden ja uutislinkkien postaaminen ei ole keskustelua. Käytä kuvia, videoita ja linkkejä ainoastaan tukemaan asiaasi ja avaa niiden sisältö oleellisilta osin muille keskustelijoille.
Yhä edelleen pelkkä kuva ei ole keskustelua. Sä voisit kertoa, että miksi toi Andreen purkaus on nyt indikaatio että on karkaamassa käsistä, millä tavalla sen on karkaamassa, mitä pelkäät että seuraavaksi tapahtuu ja miten mikään tästä liittyy "Kotimaan politiikka"-ketjuun. Perustelut on musta hemmetin tärkeä asia kun spämmäilee kuvia ja videoita Muuten muut saavat arvailla, että mitä ihmettä sä nyt ajat takaa niillä spämmeilläsi.
 
Liittynyt
05.04.2017
Viestejä
292
Suomalainen julkinen poliittinen keskustelu on mennyt sanalla sanoen sairaaksi. Poliittisista päätöksistä, välistävedoista ja oikeista asioista ei keskustella juuri ollenkaan. Sen sijaan homma on mennyt puhtaaksi arvokeskusteluksi, jossa määritetään onko joku henkilö "arvot" täyttävä valinta kansanedustajaksi tai ministeriksi.
No kyllähän esim. siitä tuoreesta hallitusohjelmasta keskusteltiin paljonkin ennen tätä tapaus Junnilaa. Ja eiköhän se taas nouse uudelleen keskusteluun siinä vaiheessa kun hallitus ohjelman tavoitteita yrittää laiksi asti saada. Nyt siellä on vaan eduskunta kesätauolla, niin päivänpoliittisia asioita ei hirveästi nouse uutisoitavaksi. Kyllä se siitä taas syksymmällä muuttuu.

Junnila nyt antoi oppositiolle nätin syötön omaan maaliin, ja muutenkin koko kohua ruokkii se, että varsinkaan Junnilan puolustajat eivät malta antaa asian olla. Eiköhän tuo tuosta taas laannu sen jälkeen, kun aiheesta ei enää saa uusia helposti klikkejä kerääviä uutisia tai jotain muuta huomionarvoista tapahtuu. Samaahan tuo meno oli vaikka tässä ihan vastikaan kun oli näitä Marinin kaula-aukko-, aamiais- tai bilekohuja.

Joka tapauksessa sen, kuka on sopiva kansanedustajaksi päättää äänestäjät neljän vuoden välein ja ministeriksi eduskunnan enemmistö. Ja kaikesta julkituodusta huolimatta Junnilahan sai eduskunnalta luottamuksen jatkaa, ja päätti sen jälkeen itse erota.

Junnilan pään sisälle ei kukaan pääse, mutta oma veikkaus on kyllä se, että tuo eropäätös tuli enemmänkin siitä, että paljastui tämän ilmeisesti valehdelleen työ- ja opiskeluhistoriansa.

Itsekin tässä odottelen sitä, että hallitus oikeasti aloittaa toimintansa. Mutta tässä kesälomaa viettäessä on kyllä ollut ihan viihdyttävää seurata persuhenkisten paniikinomaista siilipuolustusreaktiota ja muiden hallituspuolueiden edustajien vaivaantunutta hyssyttelyä tilanteesta. Muutenhan tuleva hallituskausi vaikuttaa sangen viihdyttävältä, joskin valitettavasti hallitusohjelman perusteella ainakin yritetään viedä Suomea ihan väärään suuntaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Tämä hallitus ja case-Junnila, sekä Orpon toiminta on myös saanut jo monen sosiaaliliberaalikokoomuslaisen jättämään eroilmoituksen puolueesta. Samoin hallitusneuvottelujen aikaan RKP:laisen. Se kuvaa hyvin tilannetta.
Saattaa ko. puolueiden toiminta jopa hieman järkevöityä. Itse toivoisin kovasti, että voisin palata Kokoomuksen laumaan.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 884
Onkohan uutta hallitus jouluun mennessä valmiina? Tämä hallitus kohta kaatuu niin mitenköhän SDPn ja Kokoomuksen yhteistyö uusissa lähtee neuvotteluissa liikkeelle?
Voi olla ettei lähde, on niillä sen verran isot erot talousnäkemyksissä. Sitten pitää hakea vauhtia uusista vaaleista. :smoke:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 076
Edellinen se vasta olikin.
Edellinen oli kyllä äärimmäisen toimintakykyinen hallitus vaikka oli Suomen lähihistorian suurimmat kriisit käsillä. Loppukaudella tuli pari pientä kriisiä Kepun kipuilun takia, mutta niistäkin selvisivät lopulta ihan kohtuullisesti. Nykyisen hallituksen ongelmat ovat ihan eri magnitudilla jo nyt, vaikka työ ei ole edes alkanut. Jos pitäisi veikata ensimmäisen kuukauden perusteella, veikkaan että hallitus ei pysy loppuun asti. Ja tämän sanoo henkilö, joka on toivonut pitkään oikeistohallitusta.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 884
Ongelmana on miten asiasta keskustellaan, olen itsekkin sitä mieltä että maahantuloa pitäisi järkeistää, jne mutta en todellakaan halua asemoitua Purran kanssa samalle puolelle vaikka jollain tasolla olisinkin samaa mieltä sen kanssa joistain asioista.
Miksi? Koska en ole samaa mieltä Purran kanssa sen motiiveista tai siitä että se ei erottele maahanmuuttajia toisistaan. Jälkimmäinen syy nyppii erityisesti kun täällä ulkomailla asuessa on jo pari kertaa paikallinen "persu" tullut kertomaan minulle että minun pitäisi painua takaisin sinne minne mistä olen tullut ilman mitään muuta provokaatiota kuin se että se on kuullut minun puhuvan jotain muuta kieltä kuin englantia. Minulla ei ole rikosrekisteriä ja tuotan tälle maalle kymmeniä tuhansia jo pelkkinä veroina + muut menot ja joku nationalisti urpo tulee selittämään että voisin lähetä helvetiin täältä ei vain mene minun kaaliini. Mutta valitettavasti koen että tuo on juuri sitä politiikkaa mitä Purra ajaa, ei sitä kiinnosta oletko hyvä vai huono ulkomaalainen, se että olet ulkomaalainen riittää syyksi että sinusta pitäisi päästä eroon.
Sitten kun persut alkavat puhua maahanmuutosta ilman epämääräisiä motiiveja niin sitten olen valmis ehkä kuuntelemaan asiaa, tällä hetkellä niiden motiivit on vaan perseestä eikä minun maailmassani tarkoitus pyhitä aina keinoja.
Ihan uteliaisuudesta, mikä maa on kyseessä, britit vai Murica? :)

Mutta joo, en ole myöskään kaikesta samaa mieltä persujen kanssa eikä tavoitteetkaan varmasti ole täysin samat vaikkakin saman suuntaiset, minkä lisäksi siellä on vähän turhan junttia porukkaa. Mutta tosiasia taitaa olla, että ei ns. sivistyneemmät ja hyveellisemmät tahot vaan kykene pitämään meidänkaltaisten ns. etuoikeutettujen länkkärien puolta tässä ylikansoittuneessa maailmassa. Me ollaan niillä globaalisti tarkasteltuna harvoilla alueilla, joissa populaatiotiheys on sen verran matala että kaikille riittää mukavasti resursseja, eikä ilmastonmuutos todennäköisesti sotke pakkaa kovin pahasti. Tällaisessa tilanteessa ns. hyville tulijoita olisi loputtomasti, ja ne pitää kyetä pitämään ulkona, mikä vaatinee jonkin asteista epäeettisyyttä. :smoke:

Ellei sitten kaatuisi ja tulisi uudet vaalit. Vai voisiko sen siitä huolimatta tehdä?
Eiköhän sen saisi hoidettua vaikka jollain toimitusministeristöllä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 420
Edellinen oli kyllä äärimmäisen toimintakykyinen hallitus vaikka oli Suomen lähihistorian suurimmat kriisit käsillä. Loppukaudella tuli pari pientä kriisiä Kepun kipuilun takia, mutta niistäkin selvisivät lopulta ihan kohtuullisesti. Nykyisen hallituksen ongelmat ovat ihan eri magnitudilla jo nyt, vaikka työ ei ole edes alkanut. Jos pitäisi veikata ensimmäisen kuukauden perusteella, veikkaan että hallitus ei pysy loppuun asti. Ja tämän sanoo henkilö, joka on toivonut pitkään oikeistohallitusta.
Kyllä hallitus pysyisi kasassa, jos RKP ei rupea sekoilemaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 164
Hauskinta että oppositiolle on annettu mahdollisuus mukamas päättää, kuka kelpaa ministeriksi. Kyllä tätä menoa alkaa kohta mennä silleen. Että oppositio saa kärsiä kohta oikeista natsi ministereistä hallituksessa, koska oppositiolle ei oikeasti kelpaa mikään ministeri.
Oppositio ei päätä vaan eduskunnan enemmistö. Nyt on enemmistöhallitus niin oppositiolla ei ole valtaa.

Kyllä hallitus pysyisi kasassa, jos RKP ei rupea sekoilemaan.
Hallitus hajoaa siihen että joku alkaa sekoilemaan. Edellisessä se oli Keskusta, sitä ennen PS. Keskusta ei hajottanut hallitusta ja Siniset pelastivat sitä edeltävän. Jos RKP saa tarpeeksi hyvitystä niin ei se minnekään lähde.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 672
Viestejä
4 288 870
Jäsenet
71 712
Uusin jäsen
eonosity1

Hinta.fi

Ylös Bottom