Lähdetään vaikka liikkeelle siitä, että tiedän taustani. En ole mikään aatelinen. Olen tehnyt töitä muksusta asti ja sillä tavalla kerryttänyt varallisuuteni. Katsos kun sosialidemokratiassa uskotaan siihen, että työllä voi luoda varautta. Toiseksi uskon siihen, että jokaisella suomalaisella pitää olla mahdollisuus ponkaista vaikkapa Jakomäestä -> tämän maan yhteiskuntaluokan kärkikastiin opiskelulla ja kovalla työllä.
Sosialidemokratia on myös aina tunnustanut kapitalismin parempana talousjärjestelmänä. En ole missään vaiheessa vastustanut velkarahalla elvyttämistä, vaan päinvastoin. Vastustan velkarahan laittamista johonkin vihreään idealismiin mikä ei todellakaan ole realistista ja toiseksi se osuu juuri koviten vähäosaisimpiin sekä keskiverto palkansaajiin. <-- Nämä on niitä ryhmiä minkä asiaa yleensä SDP on historian aikana ajanut.
Jos markkinatalouden ajatteleminen sosialidemokraattina on sinulle uutta, niin suosittelen sinua tutustumaan esim. siihen tosiasiaan että edesmennyt presidenttimme Mauno Koivisto kävi vapaa-ajalla heittelemässä kommunisteja niskalenkillä tatamiin. Sitten voisit vielä tutustua siihenkin tosiasiaan, että CIA soluttautui juuri SDP:hen kylmän sodan aikana koska vastustimme kommunismia ja kommunisteja.
Saattoi myös johtua siitä, että kummatkan isoisoisäni eivät juuri välittäneet kommunismista, kun olivat molemmat vammautuneet eliniäksi heidän karkoittamisekseen rajoiltamme.
Seuraava termistö mihin voisit myös tutustua on tämä:
Sekatalous
Sitten vielä niihin sosialidemokraattisiin arvoihin:
Tasa-arvo
Tasavertaisuus
Näihin pystyn ja tulen aina samaistumaan, koska näiden asioiden takia minullakin yh-äidin lapsena on ollut mahdollisuus ponkaista elämässäni eteenpäin.
Näiden vuoksi myös taistelen jatkossakin, että minun vanhentuessa niillä nykyisillä nuorilla on mahdollisuus samaan, kuin minulla oli nuorempana vaikkakin Ohisalo kumppaneineen yrittää tätä kokoajan tehdä vaikeammaksi ja haastavammaksi.
Sitä ei tosin heille pidä tarjota tarjottimella, vaan sen eteen pitää itsekkin tehdä jotain.
Sosialidemokratiassa hienoa on se, että se ei katso yhteiskuntaluokkaa tai henkilön tuloja, ihan vaan lainatakseni yhden rikkaan lentäjän sanoja:
"En tunnusta, mutta tykkään siitä että tasoitetaan niin että kaikilla on mahdollisuus pärjätä"
Minulla ja minun perheelläni on ollut sosialidemokratian takia mahdollisuus pärjätä. Myös kokoomuksen ja keskustan takia, kun vielä oli voimissaan sopimisen kulttuuri.
Siksi olen ylpeästi ja jatkossakin varma aatteestani, vaikkapa esim. pääministeristämme en ole enää varma.
Mitä tulee taas tiukkaan ilmastopolitiikkaan, niin toveri Makos vastasi siihen minun puolestani:
En vaan ole vielä hylkäämässä puoluetta, minä yritän ensin kääntää sen suuntaa yhdessä muiden sosialidemokraattien kanssa. (Punavihreitä minä en laske tähän porukkaan, pidän heitä yhtä ällöttävinä kuin kommunisteja tai rasisteja, enkä edes nyt viittaa persuihin)