Reiluus käsitetään monella tavalla. Ja on totta, ettei nämä omista AY-jyristäkään juuri pidä. Mutta ovat kyllä erittäin lakkoherkkää väkeä noin niin kuin yleisesti ottaen, mitä vanhempi sen enemmän (vaikka luulisi toisin päin).Yhtälailla ne AY-liikkeen johtajat on niitä herroja, narreja ja pukupellejä.
Ja eivätköhän ne puumiehetkin noudata periaatetta "jos joku on minua kohtaan reilu niin haluan olla myös häntä kohtaan reilu". Ja tämä muutos motivoi myös niitä yrittäjiä ja yritysten johtoja olemaan reiluja koska he ovat itse vastuussa siitä mitä tarjotaan sen sijaan että voivat piiloutua sen ulkopuolisen keskusjärjestön taakse.
Ja mitä noiden juttuja olen kuunnellut, ala ei ylipäätään ole reilu jo yksinkertaisesti sen vuoksi, että juuri kukaan ei pysy työkykyisenä varsinaiseen eläkeikään asti - ja siksi väkeä pannaan yt:n kautta säännöllisesti pihalle siinä 50-60 v. iän välissä. Siis ihan jotta työnantaja välttää työkyvyttömyyseläkevastuun maksuvelvollisuusosuuden, mikä isoilla työnantajilla on. Ja tosiaan, nuo duunarit kyllä tietää sen pelin hengen hyvin.
Jos olen oikein käsittänyt, liiton miesten pitää aika ajoin siellä rauhoitella kuumimpia duunareitaan. Eikä toisinpäin.