• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
261
Ymmärsin että tässä tapauksessa täysiaikaisesta työstä ei saa tarpeeksi suurta palkkaa, joten saa toimeentulotukea koska on useampi lapsi elätettävänä. Tällöin niistä palkkatuloista jätetään toimeentuloatukea laskiessa huomioimatta 150e/kk, loput vähentää toimeentulotukea. Käytännössä siis saa täysipäiväisestä työstä 150e lisäansioita tukien päälle.
Eihän tuossa tapauksessa välttämättä ole mitään järkeä täysipäiväistä työtä suorittaa, ellei ole jotain hyötyä tulevaa ajatellen. Esimerkiksi saa lisää työkokemusta ja sitä kautta mahdollisesti voi kiivetä uratikkailla parempipalkkaisiin töihin.
Tämähän lähinnä kertoo miten naurettavan korkea toimeentulotuki on. Kyllä 1500€ netto + elatusavut + lapsilisät pystyy elättämään lapset. :darra:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 295
Tämähän lähinnä kertoo miten naurettavan korkea toimeentulotuki on. Kyllä 1500€ netto + elatusavut + lapsilisät pystyy elättämään lapset. :darra:
Mulla on yh fwb mikä tienaa bruttona 20k mua vähemmän (käy siis töissä), mutta käytännössä sillä jää 1k/kk netto enemmän käteen koska suurin osa tuista on verottomia.
Toki sillä on 3 lasta vs. Mun yksi lapsi mutta silti mun mielestä tossa on vähän liikaa tasoitusta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 906
Viestejä
4 344 345
Jäsenet
72 290
Uusin jäsen
Ipax

Hinta.fi

Ylös Bottom