- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 15 858
Kumma kun tämä sama aikajakso ei ole metsien ennallistamisen tavoite EU:ssa. Eikai vaan apinoita koijata?
Pitäisikö olla? Tai miksi noiden pitäisi liittyä toisiinsa millään tavalla?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)
Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.
Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.
Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.
TechBBS-foorumin Piparkakkutalokisa 2024 -äänestys käynnissä! Käy äänestämässä 22 osallistujan joukosta kolme mielestäsi hienointa kilpailutyötä ja osallistu arvontaan! Linkki äänestykseen >>>
Kumma kun tämä sama aikajakso ei ole metsien ennallistamisen tavoite EU:ssa. Eikai vaan apinoita koijata?
Silloin kun oli metsiä oli Etelä-Euroopassakin viileämpää. Sähköautoja ja tuulimyllyjä sillä ei tosin kaupaksi oikein saisi, niin tavoite lätkäistiin 100 vuotta myöhemmäksi, jotta saadaan kuitenkin puuttua Suomalaisten metsänomistajien oikeuksiin itse tekemättä mitään.Pitäisikö olla? Tai miksi noiden pitäisi liittyä toisiinsa millään tavalla?
Katkesi harmillisesti... Korjasin myös nuo sun joltain muulta foorumilta vastaukseesi kopioidun homman [strike]-tyyliset hommat... Ei toiminut ihan toivotulla tavalla, korjasin nekin.En todellakaan. Yritän selvittää mikä väitteeni oli sellainen joka tarvitsi erikseen todisteita. Mutta koska pyydettiin niin tässä. Korjaan alkuperäisen väitteeni vielä muotoon ”olenymmärtänytluullut että vetyauton voi tankata nopeasti (suhteessa sähköautoon)”. Tässä siis lähteenä pääsiallisesti viihdetoimittaja James May
miten ne muuten kuuluu tehdä? Joskus osasin. Pelkkä s taitaa ollaKatkesi harmillisesti... Korjasin myös nuo sun joltain muulta foorumilta vastaukseesi kopioidun homman [strike]-tyyliset hommat... Ei toiminut ihan toivotulla tavalla, korjasin nekin.
Mitä väitteitä? Listaa jokunen autoaiheinen väite jonka olen tälle foorumille esittänyt josta olet eri mieltä ja voin korjata ne ja oppiaVoit alkaa todistella väitteitäsi vaikkapa vetyautoilun kolaturvallisuuteen paneutumalla ja loogiset johtopäätökset tänne kirjoittamalla.
Miten v***u tämä voi olla näin vaikea ymmärtää. Kyse on siitä, että kuvaajan otsikko (1,2 astetta) ja alkupiste ovat ristiriidassa keskenään. Jos alkupiste olisi oikeaoppisesti alkanut x-akselista, ilmasto olisikin lämmennyt "vain" hintin verran enemmän kuin 1 astetta. Onhan 1,2 toki näyttävämmän näköinen kuin pelkkä 1.Kauheaa "huijausta" kun kaikki data on esitetty kuvaajassa ja kerrottu, mitä sillä "verrattuna esiteolliseen aikaan" tarkoitetaan Olisihan sen alkupisteen voinut ottaa tuosta 1910-luvun alusta ja saada vielä mehukkaammat lukemat.
Ilmastonmuutoksessa vertailukohtana on usein pidetty juuri vuosien 1850-1900 keskiarvoa. Siksi HS:kin käyttää tuota tasoa vertailukohtana. Siinä ei ole mitään liioittelua tai salaliittoa. Kaikki data on näytetty kuvaajassakin. Aina saa lukea muutakin kuin otsikon, jos ahdistaa.
Miten v***u tämä voi olla näin vaikea ymmärtää. Kyse on siitä, että kuvaajan otsikko (1,2 astetta) ja alkupiste ovat ristiriidassa keskenään.
Tämä todistaa ilmaston lämpenemisellä pelottelun tarkoitushakuisuudesta
Apulaispormestari on polttomoottoriautojen kiellon takana (HS):Ehdottomasti, palataanpa aiheeseen kun on joku ehdotus, jota kritisoida. Sitten joskus 10v päästä.
Se on ehkä jossain määrin perusteltavissa että ydinkeskustassa tai jopa ihan yleisesti kantakaupungissa tällaista kieltoa lähdettäisiin ajamaan, mutta että helsingissä? Tarkoittan koko helsinkiä. Siinä sattuu olemaan tuollainen pieni ongelma kuten kehä 1, vuosaaren satama, lahden, tuusulan ja hämeenlinnanväylät jotka jatkuvat aika pitkälle helsingin puolelle. Kuulostaisi aivan totaalisen järjettömältä jos tätä fantasiaa lähdettäisiin laput silmillä toteuttamaan koko helsingin alueella.Apulaispormestari on ainakin polttomoottoriautojen kiellon takana (HS):
"Anni Sinnemäki: Polttomoottoriautojen kielto Helsingissä on väistämätöntä.
Runsaan 15 vuoden kuluttua Helsingissä ei voi enää olla fossiilisilla polttoaineilla kulkevia yksityisautoja, uskoo apulaispormestari Anni Sinnemäki.
Kyllä kai tästä asiasta saa keskustella täällä vaikka sinä et siitä keskustelusta pidä.
Olisit nyt sitten lainannut koko sen Sinnemäen osuuden jutusta, etkä valikoinut sopivia lauseita.Apulaispormestari on polttomoottoriautojen kiellon takana (HS):
"Anni Sinnemäki: Polttomoottoriautojen kielto Helsingissä on väistämätöntä.
Runsaan 15 vuoden kuluttua Helsingissä ei voi enää olla fossiilisilla polttoaineilla kulkevia yksityisautoja, uskoo apulaispormestari Anni Sinnemäki.
...
Helsinki on juuri sopiva paikka viedä eteenpäin polttomoottoreista luopumista, sanoo Sinnemäki. Pääkaupungissa kun yli puolet kotitalouksista ovat autottomia."
Kyllä kai tästä asiasta saa keskustella täällä vaikka sinä et siitä keskustelusta pidä.
On viisasta keskustella erilaisista asioista etukäteen sekä täällä että Helsingin kunnallispolitiikassa.
Sehän on selvää, että kannattajien kannalta on vastustus ollee ideologista. Taas niiden sähköautoa omistamattomien kannalta syy voi olla se, että voisi jatkossakin käydä sillä vanhahkolla autollaa mm. ystäviensä luona käymässä tai kauppiaat saisivat pitää asiakkaitaan.Eikös nuo polttomoottori kiellot ole koskeneet lähinnä ydinkeskustaa noissa kaupungeissa, missä ne on käytössä? Äsken kun googlasin 'amsterdam low emission zone map' niin ei tuo kovin isolta alueelta näyttänyt.
Vähän henkilökohtaisesti tuntuu, että tuota vastustaa osa täällä pelkästään ideologisista syistä, eikä sen takia kun on pakko ajaa Helsingin keskustassa säännöllisesti viiden vuoden päästä, eikä kristallipallosta katsottuna ole uuteen sähköautoon silloin varaa.
Juu eihän siellä Helsingin keskustassa muuten pysty liikkumaan, kuin vanhalla traktorilla. On myös paljon järkevämpää miettiä, jonku landespeden mielipahaa, kun on pakko mennä 5min ratikalla, eikä pääse sakkopaikalle lyömään autoa parkkiin että pääsee ystävän luoksi kylään.Sehän on selvää, että kannattajien kannalta on vastustus ollee ideologista. Taas niiden sähköautoa omistamattomien kannalta syy voi olla se, että voisi jatkossakin käydä sillä vanhahkolla autollaa mm. ystäviensä luona käymässä tai kauppiaat saisivat pitää asiakkaitaan.
Ja vastaavasti näistä pahimmin ulisijat eivät edes asu helsingissä tai eivät käy siellä edes kertaa vuodessa... En ymmärrä miksi maakunnissa asuvat jaksavat toistuvasti järkyttyä siitä mitä helsingin päättäjät, jotka helsinkiläiset valitsevat, päättävät. Ymmärrän toki että naapurikunnista jotka kulkevat helsinkiin töihin saattavat närkästyä, mutta yleensä nämä äänekkäimmät eivät edes asu hsl alueella. Jännä juttu.Sehän on selvää, että kannattajien kannalta on vastustus ollee ideologista. Taas niiden sähköautoa omistamattomien kannalta syy voi olla se, että voisi jatkossakin käydä sillä vanhahkolla autollaa mm. ystäviensä luona käymässä tai kauppiaat saisivat pitää asiakkaitaan.
Hesassa asuu monenlaisilla elämäntilanteilla olevia ihmisiä. Toki ehdotus parantaa heidän asemaansa, joilla eurot eivät ole tiukassa.Juu eihän siellä Helsingin keskustassa muuten pysty liikkumaan, kuin vanhalla traktorilla. On myös paljon järkevämpää miettiä, jonku landespeden mielipahaa, kun on pakko mennä 5min ratikalla, eikä pääse sakkopaikalle lyömään autoa parkkiin että pääsee ystävän luoksi kylään.
Vastaavasti itse alueella asuvat ihmiset eivät varmasti halua parempaa ilmanlaatua itselle tai perheellensä.
Ydinkeskustan liiketilat on jo nyt vapaana, eikä niiden asiakkaiden puute liity autoiluun vaan kulutustottumuksiin, jotka ovat viimevuosina varovasti sanottuna hieman muuttuneet.
Kokonaisen Hesarin artikkelin kopioiminen tänne on ymmärtääkseni lainvastainen teko.Olisit nyt sitten lainannut koko sen Sinnemäen osuuden jutusta, etkä valikoinut sopivia lauseita.
Kyllähän siellä ydinkeskustassa asuu varmasti todella perseaukista sakkia, joka ei pysty punavuoresta vuosaareen menemään kaupankassalle töihin, ilman 91-vuoden mondeota. Julkiset liikennemuodot on harha, ei niitä oikeasti ole olemassa.Hesassa asuu monenlaisilla elämäntilanteilla olevia ihmisiä. Toki ehdotus parantaa heidän asemaansa, joilla eurot eivät ole tiukassa.
Ilmanlaatu siellä ainakin vielä on ihan riittävän hyvä. Ei Hesa mikään Tokio ole.
Sulla on osin väärä käsitys noista asukkaista, kyllä siellä asuu myös ns. entisiä rikkaita jotka haluavat asua "synnyinkodissaan" Kuten sanoin Hesassa on ainakin vielä kohtuu hyvä ilmanlaatu. Katupöly on suurin ilmanlaatuun liittyvä ongelma ja sen poistamiseen on keväisin kiinnitetty huomiota.Kyllähän siellä ydinkeskustassa asuu varmasti todella perseaukista sakkia, joka ei pysty punavuoresta vuosaareen menemään kaupankassalle töihin, ilman 91-vuoden mondeota. Julkiset liikennemuodot on harha, ei niitä oikeasti ole olemassa.
Se hesa nyt sattuu olemaan kuiten se Suomen suurin kirkonkylä, missä on maan paskin ilmanlaatu. Kotimaan politiikasta tässä olisi tarkoitus varmaan keskustella, eikä whadapaut Tokiosta.
Ainoastaan maksumuurin takana olevien artikkelien kokonaan kopioiminen tänne ei ole sallittua. Kyseinen artikkeli ei ole maksumuurin takana.Kokonaisen Hesarin artikkelin kopioiminen tänne on ymmärtääkseni lainvastainen teko.
Kaupunki|Ilmastonmuutos
Anni Sinnemäki: Polttomoottoriautojen kielto Helsingissä on väistämätöntä
Runsaan 15 vuoden kuluttua Helsingissä ei voi enää olla fossiilisilla polttoaineilla kulkevia yksityisautoja, uskoo apulaispormestari Anni Sinnemäki.
Helsingissä on suunnitteilla paljon autoiluun liittyviä uudistuksia. Yksi niistä on Kaivokadun sulkeminen yksityisautoilta vuonna 2026. KUVA: VESA MOILANEN / LEHTIKUVA
Milla Palkoaho HS
2:00
VOISIKO Helsinki kieltää polttomoottorit alueellaan kokonaan?
Asiasta ei vallitse poliittista yksimielisyyttä, sillä pormestari Juhana Vartainen (kok) ei innostu polttomoottoriautojen kieltämisestä päästön vähentämiskeinona.
Aivan toisenlainen näkemys on kaupunkiympäristön toimialan apulaiskaupunginjohtaja Anni Sinnemäellä (vihr).
Helsinki selvitti äskettäin polttomoottoreiden kieltämistä ja sen seurauksia kaupungin päästöihin. Selvitys osoitti, että kielto vähentäisi Helsingin päästöjä merkittävästi: se vastaisi reilun kolmanneksen koko kaupungin vuotuisesti päästövähennystavoitteesta.
Selvitys oli pormestari Vartiaisen tilaama.
Vartiainen kertoo esittäneensä pyynnön keväällä, pian sen jälkeen kun EU-parlamentissa oli äänestetty polttomoottoriautojen myyntikiellon puolesta.
”EU:n päätöksestä inspiroituneena pyysin arvioimaan, millaisia vaikutuksia tällaisella kiellolla olisi. Korostaisin kuitenkin, että kyse on lukuisista keinoista, joita tarkastellaan”, Vartiainen kertoo.
On oma kysymyksensä, tarvitseeko kieltoa ottaa käyttöön, Vartiainen huomauttaa.
Helsinki on sitoutunut olemaan hiilineutraali vuonna 2030. Liikenteen pitäisi olla nollapäästöistä vuonna 2040. Päästöjen vähentäminen on kuitenkin osoittautunut haastavaksi.
HELSINGIN kunnianhimoisia ilmastotavoitteita ei voi saavuttaa ilman, että polttomoottoriautojen käyttöön puututaan, uskoo Sinnemäki.
Pormestari Vartiainen pitämässä puhetta Helsingin telakalla marraskuussa, KUVA: MIKKO STIG / LEHTIKUVA
Tällä hetkellä liikenteen ilmastopäästöjen osuus kaupungin kokonaispäästöistä on 21,4 prosenttia. Noin puolet siitä syntyy yksityisautoilusta.
Helsingin tulisi vähentää liikenteen vuosipäästöjä 35 prosentilla saavuttaakseen seitsemässä vuodessa tavoitteensa olla hiilineutraali.
Vartiainen näkee muitakin keinoja päästöjen suitsimiseksi. Yksi on jo tekeillä.
Energiayhtiö Helen on tehnyt uuden strategian. Se vaikuttaa Vartiaisen mukaan päästöjen vähentämisvaatimuksiin myös muilla osa-alueilla, kuten liikenteessä.
Vartiainen on haluton kommentoimaan tarvittavia toimenpiteitä ennen kuin uudet laskelmat valmistuvat loppukeväästä.
”Henkilökohtainen pyrkimykseni on, että kykenemme toteuttamaan hiilineutraalisuustavoitteen ilman, että ihmisten liikkumista rajoitetaan”, Vartiainen sanoo.
Helsinki ei siis valmistele polttomoottoriautojen kieltoa, vaikka asiasta tilattiinkin selvitys?
”Missään tapauksessa ei voida sanoa, että Helsinki valmistelisi tällaista kieltoa.”
Vartiaisen mukaan päästöjen lisäksi päätöksenteossa on arvioitava kaupunkitilan jakoa autojen, kävelyn ja pyöräilyn kesken.
Vartiainen kuitenkin vakuuttaa, ettei hänellä ole itsetarkoituksellista pyrkimystä vaikeuttaa sellaisten ihmisten liikkumista, jotka haluavat liikkua autolla.
Apulaispormestari Anni Sinnemäki toivoisi valtakunnan politiikasta vetoapua ilmastotyöhön. KUVA: KALLE KOPONEN / HS
APULAISPORMESTARI Sinnemäki ei suhtaudu polttomoottoriautojen tulevaisuuteen yhtä optimistisesti.
”Olemme jo pitkään tienneet fossiilisista polttoaineista luopumisen välttämättömyyden. Ei kannata käyttää enää energiaa sen miettimiseen, tapahtuuko luopuminen vaan pohtia, miten muutos toteutetaan mahdollisimman hyvin”, Sinnemäki toteaa.
Vaikka varsinaista kieltoa ei vielä valmistella, Sinnemäki näkee polttomoottoriautoista luopumisen väistämättömänä, mikäli Helsinki haluaa olla nollapäästöinen vuonna 2040.
Hyvissä ajoin tehty päätös helpottaisi ihmisiä varautumaan muutokseen, Sinnemäki uskoo.
Selvitysten perusteella noin 90 prosenttia auton omistavista kotitalouksista hankkii uuden auton vuoteen 2035 mennessä. Jos tieto polttomoottoriautojen kiellosta olisi olemassa jo aiemmin, se kannustaisi sähköauton hankintaan, Sinnemäki toteaa.
SINNEMÄKI ei vielä halua ottaa kantaa siihen, millä tavalla kielto käytännössä toteutettaisiin.
Helsinki on juuri sopiva paikka viedä eteenpäin polttomoottoreista luopumista, sanoo Sinnemäki. Pääkaupungissa kun yli puolet kotitalouksista ovat autottomia.
Silti hän toivoo, ettei muutosta tarvitsisi toteuttaa kieltojen kautta.
”Tilanne olisi toinen, jos olisi valtakunnallisia keinoja vaikuttaa liikenteen päästöihin. ”, Sinnemäki sanoo.
Puhuin laista tai sen tulkinnasta. En puhunut tämän foorumin säännöistä. Ymmärtääkseni koko jutun kopiointi sanomalehdestä tänne ei ole sallittua.Ainoastaan maksumuurin takana olevien artikkelien kokonaan kopioiminen tänne ei ole sallittua. Kyseinen artikkeli ei ole maksumuurin takana.
Edit: tässä koko keskustelun kohteena oleva artikkeli
Ilmastonmuutos | Anni Sinnemäki: Polttomoottoriautojen kielto Helsingissä on väistämätöntä
Runsaan 15 vuoden kuluttua Helsingissä ei voi enää olla fossiilisilla polttoaineilla kulkevia yksityisautoja, uskoo apulaispormestari Anni Sinnemäki.www.hs.fi
Tekijänoikeus
Tekijänoikeus suojaa myös lehtijuttuja
Löysitkö mielenkiintoisen lehtijutun? Annoitko haastattelun lehteen? Haluaisitko jakaa sen omilla verkkosivuillasi tai sosiaalisessa mediassa?
Lehtijutut ovat tekijänoikeudellista materiaalia ja niiden jakamista koskevat tietyt säännöt – kaikki internetistä löytyvä materiaali ei ole vapaasti käytettävissä. Ensisijaisesti kannattaa jakaa jutun linkki ja ohjata lukijat lehden verkkosivuille.
Lehtijutun kopioiden jakamiseen tarvitaan lupa
Lehtijutun tai lehdessä julkaistun kuvan kopioiminen millä tahansa tekniikalla ja kopion jakaminen verkkosivuilla tai sosiaalisessa mediassa on tekijänoikeudellisesti jutun saattamista yleisön saataville. Tähän tarvitaan pääsääntöisesti lupa tekijänoikeuden haltijalta, tässä tapauksessa lehden kustantajalta.
Lähtökohta on, että painetun lehden tai näköislehden jutuista otettujen valokuvien ja kuvakaappauksien tai maksumuurin takaa kopioitujen juttujen jakamiseen verkkosivuilla tai sosiaalisessa mediassa tulee saada lupa alkuperäiseltä julkaisijalta. Myös juttuun haastatellun tai muuten jutussa osallisena olleen on pyydettävä lupa jutun jakamiseen.
Sallitut jakotavat
Verkkolehden juttuja on sallittua jakaa käyttämällä lehden tarjoamia jakopainikkeita tai lähettämällä jutusta linkin, joka ohjaa lukijat lehden verkkosivuille.
Lisäksi on sallittua kopioida lehtijuttu printistä tai verkosta yksityiseen käyttöön. Tekijänoikeuslain tarkoittama yksityinen käyttö merkitsee omaa ja lähipiirin käyttöä. Lehtijutun voi siis kopioida ja jakaa lähipiirilleen. Kopion jakaminen sosiaalisen median alustalle ei kuitenkaan todennäköisesti ole yksityistä käyttöä tekijänoikeuslain tarkoittamalla tavalla. Tämä johtuu siitä, että sosiaalisen median alustalla lehtijutun kopion pääsee tavallisesti lukemaan lähipiiriä runsaslukuisempi joukko (esimerkiksi kymmenet henkilöt).
Tekijänoikeus suojaa myös lehtijuttuja
Lehtijutut ovat tekijänoikeudellista materiaalia ja niiden jakamista koskevat tietyt säännöt – kaikki internetistä löytyvä materiaali ei ole vapaasti käytettävissä.www.uutismediat.fi
Missä kohtaa lähteessäsi mainitaan, että koko jutun kopiointi sanomalehdestä tänne ei olisi sallittua?Puhuin laista tai sen tulkinnasta. En puhunut tämän foorumin säännöistä. Ymmärtääkseni koko jutun kopiointi sanomalehdestä tänne ei ole sallittua.
Niin kuten esimerkiksi itsestäni? Mites koskettaako mahdollinen muutos sinua, vai oletko huolissasi random espoolaisten työmatkoista viiden vuoden päästä? Ei varmasti se sun ideologia tässä yhtään ainakaan vaikuta taustalla. Aika hyvin olen pystynyt täällä 10 vuotta liikkumaan ilman omaa polttomoottoria. Mutta minullahan se tässä se osittain väärä käsitys Hesan asukkaista on.Sulla on osin väärä käsitys noista asukkaista
Ei tuossa lainauksessa puhuta mitään tästä foorumista.Missä kohtaa lähteessäsi mainitaan, että koko jutun kopiointi sanomalehdestä tänne ei olisi sallittua?
Ajattelin vaan, että mitä kohtaa tänne kopiomastasi lähteestä et ymmärtänyt?Ei tuossa lainauksessa puhuta mitään tästä foorumista.
Jos tämän foorumin omistajat hyväksyvät kokonaisen artikkelin kopioimisen tänne esimerkiksi sanomalehdestä, niin hyvä niin.
Monissa muissa foorumeissa tämä on kiellettyä, koska se todennäköisesti on laitonta.
Kyseessähän on kaikille internetin käyttäjille avoin sanomalehden artikkeli, ei pelkästään sanomalehden tilaajille oleva maksumuurillinen artikkeli.Lähtökohta on, että painetun lehden tai näköislehden jutuista otettujen valokuvien ja kuvakaappauksien tai maksumuurin takaa kopioitujen juttujen jakamiseen verkkosivuilla tai sosiaalisessa mediassa tulee saada lupa alkuperäiseltä julkaisijalta. Myös juttuun haastatellun tai muuten jutussa osallisena olleen on pyydettävä lupa jutun jakamiseen.
En ole lakimies, joten siteeraan lakimiestä. Koko artikkelia ei saa kopioida. Siteerata saa.Ajattelin vaan, että mitä kohtaa tänne kopiomastasi lähteestä et ymmärtänyt?
Kyseessähän on kaikille internetin käyttäjille avoin sanomalehden artikkeli, ei pelkästään sanomalehden tilaajille oleva maksumuurillinen artikkeli.
Maksumuurin takaa saa kopioida osan jutusta sitaattioikeuden perusteella, ihan tänne julkiselle foorumillekin.
Saako sanomalehteen kirjoitetusta jutusta tai sen kuvasta ottaa itse kuvan ja jakaa sitä sosiaalisessa mediassa, Journalistiliiton lakimies Sanna Nikula?
– Ei saa, se on yksiselitteisesti kiellettyä. Lehtijuttu ja kuva on suojattu tekijänoikeuksilla. Sillä ei ole väliä, onko sanomalehti maksullinen vai maksuton.
Saako lehtijuttua siteerata?
– Kyllä saa. Jos haluaa esimerkiksi keskusteltavan jostain aiheesta, voi siteerata tekstiä. Eli voi lainata siitä vaikkapa muutaman lauseen ja kertoa, että olen täysin eri mieltä kuin tämän kirjoittaja. Mutta silloinkaan ei saa laittaa koko teosta eli juttua tai kuvaa nähtäville vaan vain tarkkaan harkittu osa siitä.
Onko tästä poikkeusmahdollisuutta?
– Yksityiseen käyttöön saa ottaa kopioita jutusta. Sillä tarkoitetaan sitä, että esimerkiksi tuttavilleen voi tekstistä otetun kuvan jakaa. Tuttavapiiri ei voi kuitenkaan olla kovin laaja. Yleensä puhutaan noin 20 henkilöstä, eli julkisen ja yksityisen välinen raja kulkee suurin piirtein siinä.
Tässä Kalevan artikkelissa taas vastattiin kysymykseen, saako paperilehdestä tai näköislehdestä itse otettua kuvaa jakaa. Tämä on täysin yhtenevä edellisen lähteesi kanssa.En ole lakimies, joten siteeraan lakimiestä. Koko artikkelia ei saa kopioida. Siteerata saa.
Sosiaalinen media vilisee sanomalehtien jutuista otettuja kuvia – "Se on yksiselitteisesti kiellettyä"
Saako sanomalehteen kirjoitetusta jutusta tai sen kuvasta ottaa itse kuvan ja jakaa sitä sosiaalisessa mediassa? Rikotaanko kuvilla tekijänoikeuksia ja mitä siitä voi seurata?www.kaleva.fi
Onhan niitä muitakin kuin sinä. Ihan vaan mietiskelen muiden kuin sähköauton omistavien autoilevien henkilöiden kannalta. Kun nyt on jotain kokemusta asiasta, mutta ei tehdä tästä henkilökohtaista. Olet tietenkin kannaltasi katsoen täysin oikeassa.Niin kuten esimerkiksi itsestäni? Mites koskettaako mahdollinen muutos sinua, vai oletko huolissasi random espoolaisten työmatkoista viiden vuoden päästä? Ei varmasti se sun ideologia tässä yhtään ainakaan vaikuta taustalla. Aika hyvin olen pystynyt täällä 10 vuotta liikkumaan ilman omaa polttomoottoria. Mutta minullahan se tässä se osittain väärä käsitys Hesan asukkaista on.
Ymmärrän, että suuressa osassa Suomea auto on pakollinen, ainakin jos meinaa töissä käydä. Täällä ei ole.
Siinä kerrotaan näin:Tässä Kalevan artikkelissa taas vastattiin kysymykseen, saako paperilehdestä tai näköislehdestä itse otettua kuvaa jakaa. Tämä on täysin yhtenevä edellisen lähteesi kanssa.
Polttomoottereitakin vastustetaan ideologisista syistä.Eikös nuo polttomoottori kiellot ole koskeneet lähinnä ydinkeskustaa noissa kaupungeissa, missä ne on käytössä? Äsken kun googlasin 'amsterdam low emission zone map' niin ei tuo kovin isolta alueelta näyttänyt.
Vähän henkilökohtaisesti tuntuu, että tuota vastustaa osa täällä pelkästään ideologisista syistä, eikä sen takia kun on pakko ajaa Helsingin keskustassa säännöllisesti viiden vuoden päästä, eikä kristallipallosta katsottuna ole uuteen sähköautoon silloin varaa.
Itse asun itäisessä kantakaupungissa ja ajan työajoa pakulla, mutta ei tulisi mieleenkään mennä autolla keskustaan vapaa-ajalla jos ei ole jotain pakottavaa roudattavaa. Itse kannatan tietulleista alkaen kaikkia ”turhaa” liikennettä vähentäviä keinoja, osin ihan siitä itsekkäästä syystä että omat ”välttämättömät” ajoni helpottuisivat.Niin kuten esimerkiksi itsestäni? Mites koskettaako mahdollinen muutos sinua, vai oletko huolissasi random espoolaisten työmatkoista viiden vuoden päästä? Ei varmasti se sun ideologia tässä yhtään ainakaan vaikuta taustalla. Aika hyvin olen pystynyt täällä 10 vuotta liikkumaan ilman omaa polttomoottoria. Mutta minullahan se tässä se osittain väärä käsitys Hesan asukkaista on.
Ymmärrän, että suuressa osassa Suomea auto on pakollinen, ainakin jos meinaa töissä käydä. Täällä ei ole.
Ja polttomoottorikieltoja vastustetaan ideologisista syistä.Polttomoottereitakin vastustetaan ideologisista syistä.
Ja polttomoottorikieltoja vastustetaan ideologisista syistä.
Noin ihan aikuisten oikeasti. Jos nyt jossain on kävelykatu, niin ei se tarkoita sitä että palokunta raahaa ämpäreitä. Tai jos on polttomoottorikielto että se koskee dieselambulanssia.On sille aika paljon ihan käytännön perusteitakin.
Olisihan se tietysti jollain tasolla hirtehistä päästä toteamaan hälytyksen tullessa..
Näinhän se on, ja "kun" kaikki optimoivat oman asuinalueenssa, melun ,saasteet, liikenneriskit. Päästäänkin tilanteeseen, jossa ei tarvita kuin julkiset palvelut ja turhat veirailut jäävät pois sekä saadaan kivasti lisäaikaa fyysiselle liikunnalle.Itse asun itäisessä kantakaupungissa ja ajan työajoa pakulla, mutta ei tulisi mieleenkään mennä autolla keskustaan vapaa-ajalla jos ei ole jotain pakottavaa roudattavaa. Itse kannatan tietulleista alkaen kaikkia ”turhaa” liikennettä vähentäviä keinoja, osin ihan siitä itsekkäästä syystä että omat ”välttämättömät” ajoni helpottuisivat.
Ja polttomoottorikieltoja vastustetaan ideologisista syistä.
Sitä sanotaan politiikaksi.
On sille aika paljon ihan käytännön perusteitakin.
Olisihan se tietysti jollain tasolla hirtehistä päästä toteamaan hälytyksen tullessa jollekin tuollaiselle alueelle, että sori nyt, kestää minimissään 3x pidempään päästä paikalle kun sinne täytyy katsoa milloin sinne ehkä kulkee julkisia seuraavan kerran, sitten jos AKT:ta sattuu huvittamaan. Jaa tulee tappioita? No laittakaa lasku sinnetännemäelle...
Nämä keskustelut on aina rakentavia kun toinen puhuu Mannerheimintiellä asumisesta ja toinen Nuorgamin syrjäseuduista. Mutta pähkinänkuoressa voisi todeta että sähköautoilu ei ole vielä valmis kaikille tai syrjäseuduille mutta ei sitä Fordin F-450 välttämättä tarvita jos asuu Mannerheimintiellä mutta tykkää käydä Triplassa kaupassa
Se ei kuitenkaan poista vaikutusta ilmanlaatuun. Silti on tuossa 'kiusaamisessa' johdonmukaisuutta, ensin Malmin lentotoiminnan lakkauttaminen ja nyt polttomoottoriautot.Sinnemäellä on sellainen pieni velvoittava tekijä duunissaan, kuin vastuu valtuuston ja hallituksen asettamien tavoitteiden toteuttamisesta.
Miksi nämä keskustelut menee aina johonkin harhaiseen
”jos joku nyt sanoo että ihan oikeasti sinnetännemäki ajattelee enemmän kaupungin ilmanlaatua kuin sitä että nyt vain pääsee kusemaan yksityisautoilijoiden muroihin, niin...noh, saa sitä joulupukkiinkin uskoa jos siltä tuntuu”
sössötykseen?
Malmin kentän lakkauttaminen kirjattiin Valtion ja alueen kuntien asuntosuunnitelmaan jo vuonna 2000, kun Sinnemäki pääsi Stadin valtuustoon vasta 2005 ja apulaiskaupunginjohtajaksi 2015. Itsekin ilmailua harrastaneena kyseessä oli lähinnä surkuhupaisa viivytystaistelu, minkä lopputuloksen ainakin kaikki omat Malmilla ja muualla harrastaneet tuttuni myönsivät paljon ennen kuin se Pro Malmi-yhdistys.Se ei kuitenkaan poista vaikutusta ilmanlaatuun. Silti on tuossa 'kiusaamisessa' johdonmukaisuutta, ensin Malmin lentotoiminnan lakkauttaminen ja nyt polttomoottoriautot.
Malmin kentän lakkauttaminen kirjattiin Valtion ja alueen kuntien asuntosuunnitelmaan jo vuonna 2000
Vaikea sanoa onko näiden ehdotusten tarkoitus olla provosointeja vai aitoja muutosehdotuksia. Tuntuu hiukan siltä kuin 4v vapaana juosseet mielisairaalasta karanneet potilaat on viimein saatu kiinni ja laitettu takaisin säilöön, mutta edelleen ne huutelevat ikkunoista sairaita tuhofantasioitaan.
Säästäisikö enemmän vai vähemmän laittamalla enemmän rahaa kehitysyhteistyöhön?Paljos Kok-PS hallitus nyt meinaa säästää vrt. edellishallituksen tuhlailut? Nollatulos vai reippaasti alle?
Lähinnä vastasin tohon "hullujenhuoneilta karanneiden tuhlailuun", niin onko nykyhallituksen budjetti a) Vähemmän lainaa b) Ei lainaa c) Maksetaan lainoja d) Vihervasemmiston vikaSäästäisikö enemmän vai vähemmän laittamalla enemmän rahaa kehitysyhteistyöhön?
Lähinnä vastasin tohon "hullujenhuoneilta karanneiden tuhlailuun", niin onko nykyhallituksen budjetti a) Vähemmän lainaa b) Ei lainaa c) Maksetaan lainoja d) Vihervasemmiston vika
..vasemmistojohdolla homma vaan olisi vielä pahemmassa syöksykierteessä.
Valitset nykyhallituksen toimien kritisointiin vaihtoehdon d)
olisiko vasemmisto pystynyt reagoimaan talouden syöksyyn yhtään paremmin, ja vastaus on että tuskinpa.
Eli teen oletuksen että koska PS valtionvarainministeri tekee ennätyksen velanotossa niin se on vihervassareiden vika
Jos osaat lukea, niin tällä kertaa vihervassareiden vika on lähinnä yleinen mussutus asiasta, jossa he eivät pysty tarjoamaan yhtään parempaa vaihtoehtoa.