Nämä selvitykset kun vaan tahtoo johtaa sitten päätöksiin, jossa vedotaan siihen että selvityksen mukaan jne.
Autokanta sähköistyy ihan riittävällä tahdilla jo nyt ilman että autoilevaa ja töitä tekevää väestöä potkitaan taasen päähän ”ilmaston” varjolla. Ymmärrän kyllä myös että autoileva työtä tekevä väestö on Vihreän ideologian vihollinen, ja Vihreillä realiteetit on kadoksissa sen suhteen miten esim. keskiluokkaisella perheellä on rahaa käytettävissään.
Mietippä missä kunnossa ne ensimmäisen sukupolven sähköautot on, jotka on 10 vuoden päästä ”halpoja”. Sitten kun niitä olisi pakko ostaa.
10 vuoden päästä sillä ei ole Helsingin ilmanlaatuun mitään käytännön merkitystä kuinka monta jäljellä olevaa polttomoottorihenkilöautoa tuolla liikkuu. Määrä on jo tuolloin huomattavasti nykyistä pienempi normaalin kehityksen seurauksena.
Kyseessä on taasen yksi typerä hyvesignalointiselvitys lisää, jonka kustannukset on revitty veroja maksavan väestön selkänahasta.
Aalto-yliopiston tekemän raportin mukaan kielto vaikuttaisi noin kolmasosaan helsinkiläisautoilijoista.
www.kauppalehti.fi