Mitä se neuvottelu auttaisi? Luuletko että työntekijät suostuisivat yhteenkään heikennykseen ilman, että saavat kaksi parannusta lisää. Hallituksen näkökulmasta helpompi tehdä muutokset ja päästään lakkoihin suoraan.
Ihmiset eivät tule koskaan vapaaehtoisesti luopumaan mistään edusta. Itkua ja hammastenkiristystä tulee väkisinkin.
Esim. Se kuuluisa Ruotsin malli saavutettiin neuvottelemalla.
Molemmat osapuolet tulivat vastaan.
Täälläkin on jauhettu sitä itseään, että tämä meidän hallituksen ajama ohjelma on pohjoismainen. Se ei ole epätosien sanomista vaan valehtelua.
Näköjään täällä on joku fiksaatio siitä, että työntekijälle pitää sanella asiat ja työntekijän pitää vain tyytyä asemaansa. Vähän niin kuin parisuhteessa olevan pitäisi sietää sitä, että häntä välillä lyödään.
Olette joko todella vihamielisiä ihmisiä tai sitten ideologian sokaisemia. Esim. itse uskon siihen, että kun minua työntekijänä kohdellaan hyvin, pidän minä myös huolen siitä että teen työni hyvin ja pidän yrityksen jossa työskentelen edusta kiinni. Alatte muistuttamaan työntekijä ja AY-vihassanne äärivasemmistoa, joka vihaa jokaista jolla on vähän massia päällä.
Ymmärrän että teitä vituttaa, että joku pitää työntekijän puolta. Tämä taas muistuttaa minua huonoista johtajista ja huonoista yrityksistä. Vastustatte myös näköjään sopimuskulttuuria ja kannatatte sanelua. Jos katsoo isompaa kuvaa ja on ripaus edes historiantietämystä, niin tietää mihin se pahimmillaan johtaa.
Lisäksi ihan tiedoksi niille jotka aina nostavat AY-johtajien palkat tikunnokkaan:
Se on palkkatuloa mistä maksetaan veroa huomattavasti enemmän, kuin pääomaverotuksessa eikä siinä harrasteta verosuunittelua.
Todella iso kannatusnousu SDP:lle YLE:n tuoreimmassa gallupissa. SDPn kannatus nousi 23,5 %:iin (+2,7 %-yks) ja se meni Kokoomuksen ohi isolla marginaalilla. Suurimpia pudottajia Kokoomus ja Vas, kummallakin -1,3 %-yks. SDP:n lisäksi ainoastaan RKP:n ja Liike Nytin kannatus hiukan nousivat.
SDP nousi selvästi suosituimmaksi puolueeksi Taloustutkimuksen Ylelle tekemässä kannatusmittauksessa. Eniten kannatustaan menettivät kokoomus ja vasemmistoliitto.
yle.fi
Ei tämä varmaankaan johdu niinkään SDP:n hyvyydestä, vaan nykyhallituksen huonoudesta, pienituloisten ja palkansaajien kurittamisesta.
Näin SDP:n jäsenenä annan kiitoksen sinne minne se kuuluu. Eli kiitän nykyhallitusta, ehkä se 30% kannatus on jopa mahdollista.
Ps. Paapaa AY-porsaiden puolue kiittää sinua ja muita vihaajia kannatuksen saamisesta, jatkakaa vaan SAK:n vihaamista.
Ps2. Yli 80% ihmisistä kannattaa AY-liittojen työtaistelutoimiin ryhtymistä, eli siinä on sinulle demokratiaa kerrakseen.