Pitkä teksti uhriutumista, mutta vastaan kysymykseesi ja pihviisi:Ei, ajattele sama tilanne sellaiseksi että molemmat ovat valkoisia ihmisiä joten oletettua rasismi motiivia teolle ei voi tapahtua vaan kaksi tienkäyttäjää joista toinen on provosoitunut toisen tienkäyttäjän tavarasta käyttää tätä julkishyödykettä ja käyttänyt sitä väärällä tavalla.
Vaihdat toisen ihmisen väriä ja tämän jälkeen pitää kyllä mielestäni todistaa että teko on puhtaasti rasistinen ilman että tämä erivärinen on omalla käytöksellään, ei omalla ihonvärillään provosoinut toista. Edellisen todistus on sitten kyllä hankalaa pystymättä lukemaan toisen ajatuksia.
Mutta tietysti, ilta on jo pitkällä ja muitakin asioita pitää miettiä ja tehdä. Oma ajatus vain on näistä ajatusrikoksista se että todistustaakka on about mahdoton ja rasismiväittäjän puolella kylläkin...
Jos syyttäjät ovat vain että rasismi rasisti rasismi ilman että oikeasti pitää mitään näyttää toteen niin niin.. keskustelua ei tietenkään kannata kenenkään jatkaa.
Länsimaisessa oikeuskäsityksessä on kuitenkin sellainen käsite että syytön kunnes toisin todistetaan, mutta mutta, tämä ei jostain syystä päde Perussuomalaisiin vaan jankutellaan että varmasti rasisti kunnes toisin todistetaan. Asiat ovat päälaellaan ja muistuttavat kiihkeiden rotusyrjijöiden ajatuksenjuoksua.
Mieti jos tuolla naisella olisi ollut Vihreiden tai SDP:n tai RKP:n jäsenkirja, et varmaan jankuttaisi täällä rasismista, eikä myöskään mediassa jankutettaisi? Tämä viimeinen lause ei ollut kirjoitukseni pihvi tosin, vaan se oli nuo 2 ensmmäistä lausetta mitä kirjoitin.
Jos kissa olisi koira ja purisi kissaa, niin en tiedä olisiko se koira vai kissa joka puri koiraa. Eli taas tasoa kiviseinä -keskustelu.
Tässä ei ole tapahtunut mitään ajatusrikosta, vaan kirjoittaja itse on omat ajatuksensa tuonut kaikkien nähtäville. Mielestäni pitää olla hiukan älyllisesti rajoittunut, jos sitä tekstin ongelmallisuutta ei oikeasti pysty mitenkään näkemään tai omata ajatusmaailman missä rasismi on ok.
Jos oman puolueeni jäsen tai minkä tahansa (sillä ei ole minulle väliä) kirjoittaisi noin, niin kyllä tuomitsisin kirjoituksen täysin samalla tavalla.
Olen tehnyt niin esim. Fatim Diarran kohdalla, jossa pilkattiin suomalaisia jotka asuivat maaseudulla.
Olen myöskin haastanut julkisesti oman puolueeni Hussein Al-Taeeta hänen kommenteistaan (ne olivat muuten myös rasistisia) ja siitä, kun hän ei tuominnut ääri-islamistin tekemää päänleikkausta. Sama pätee Husuun, joka on silmissäni vielä pahempi uhriutuja kuin moni vikisevä persu. Keksi valheellisia tarinoita.
Nyt kun olen vasta-argumentteihisi vastannut tyhjentävästi, ei minulla ole tähän enää mitään lisättävää.