Joo, nuo julkisuuden jutut avasivat tilannetta jo aika hyvin. Toivoin pitkään kyseessä olleen yksittäisten henkilöiden tapa ajatella asioista, mutta nähtävästi vastaava on todella yleistä perussuomalaisissa.Eiköhän viimeistään kolmen perussuomalaisen ministerin julkisuuteen tullut yksityisajattelukin sitä kaikista hitaimmillekin alleviivannut. Heitähän pidettiin fiksuina ja maltillisina.
Vihamielinen oli ehkä tuossa yhteydessä väärä sana. Olen seurannut poliittista keskustelua vain toisella silmällä. Perussuomalaisten päästyä hallitukseen vaikuttaa keskustelukulttuurin vihamielisyys lisääntyneen räjähdysmäisesti ja se oli ajatuksissa ensimmäisenä motiivina kommenttiisi kasetin alkaessa nykimään.Ei se ole vihamielisyyttä, jos käyttää jotain sanoja. Vähän sama asia kuin vammaiset. Sana vammainen tulee siitä, että henkilöllä on jokin vamma. Mutta silti vaan nykyisin senkin sanan käyttö koetaan loukkaavana. Mitä ihmettä? Jos minun lapseni olisi heikkolahjainen, niin kyllä minä häntä ihan itsekin voisin heikkolahjaiseksi sanoa, jos hän sellainen olisi. Meillä käytetään myös tuota mainittua vanhapiika-sanaa ihan yleisesti.
Miten se kenenkään oloa helpottaa, jos käytetään jotain eri sanaa, kun kuitenkin molemmat osapuolet tietävät, että puhutaan ihan samasta asiasta. Ihmisen pitäisi vähän ryhdistäytyä, jos hän ei kestä kuulla "vääriä" sanoja.
Minulla on kuitenkin sen verran itsekunnioitusta, että minä en ala sanapoliisien edessä nöyristelemään, vaan käytän ihan arjessakin normaaleita sanoja, vaikka joku niistä keksisi loukkaantua. Esim. transuja sanon transuiksi, enkä ala sievistelemään, kun en minä sitä sanaa haukkumismielessä käytä. Sekin on ollut ihan normaali sana transsukupuolisesta, mutta woke-porukka keksi että se onkin loukkaava.
Sanoilla on todella vaikutusta ja olen pitänyt itsestään selvänä toisten kunnioitusta kaikessa keskustelussa ja toiminnassa. Suora puhe ja toisten ihmisten ja heidän toimintansa huomioiminen ovat ihan eri asia. Jos tietää, että sanat todennäköisesti loukkaavat jotain, niin voisi hieman miettiä miten asian voisi esittää ilman tuota loukkaavaa osaa.
Monella perussuomalaisella poliitikolla näyttää olevan sama asenne. Minähän en nöyrry ja jatkan muita loukkaavien sanojen käyttöä myös jatkossa! Tuollainen tapa on minusta aika helkkarin huono lähtökohta lähteä tekemään maasta parempaa hallitukseen.
Jos suoraan sanon, koska se suora puhe on kyseisessä ryhmässä niin korkealla jalustalla, niin perussuomalaiset ovat vielä täysin epäkypsiä toimimaan hallituksessa ja heidän motiivit ja kyvyttömyys muiden huomioimiseen päätöksenteossa ovat lähes olemattomat. Niin kauan kuin tuohon ei tule mitään muutosta parempaan, en voi koskaan kuvitella äänestäväni perussuomalaisia.
Jos rkp suostuisi nyt kaatamaan hallituksen, niin saattaisin hyvinkin antaa heille äänen seuraavissa vaaleissa. Tuntuvat olevan ainot joilla on sentään jotain moraalista selkärankaa vielä jäljellä. Kokoomukselle ääntä on näköjään turha antaa, kun nieleskelevät ja hyväksyvät perussuomalaisilta tuollaista ala-arvoista käytöstä.
Woke-sanan käyttöstä vielä sen verran, että se on yksi hyvä esimerkki siitä, miten sanan merkitystä on muutettu ja kaapattu omaan käyttöön. Sen käyttäjät menee minulla automaattisesti sellaiseen lokeroon, joka toistaa kaikutorvena oman pienen kuplansa ideologiaa ilman kykyä ymmärtää täysin ympäröivää todellisuutta tai sitä mistä sanan käyttö on lähtenyt.
Oikeassa olet, tuossa edellä yritinkin kuvata miksi tuohon sanaan päädyin. Meni kasetti tuosta aiemmasta kommentista vähän ryttyyn ja nyt harkitsisin kirjoittamaani ehkä hieman uusiksi.Ei kai tuossa kommentissa ollut edes juuri mitään vihamielistä? Enemmänkin suorapuheista ja kaunistelematonta mutta ei vihamielistä?