Kotiautomaatio

Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
560
Onko kukaan kokeillut tai ottanut Smartcarin apia käyttöön? Linkki api-dokumentaatioon: Smartcar API Reference - smartcar

Ilmaiseksi olisi tarjolla kolmeen ajoneuvoon 300 api-kutsua / kk / ajoneuvo: Pricing · Plans to launch and scale · Smartcar

Joillain autoilla näyttäisi olevan valmistajakohtaisia tietoja, jotka ei ilmaiseen apiin sisälly. Halvin kk-maksu onkin sitten 19,99 $ / kk.


Tässä vaiheessa oikeastaan kiinnostaisi, että onko tuo Smartcar valmistajien virallisesti hyväksymä toimija eli voisiko tuon ottaa huoletta käyttöönsä? Linkki tuettuihin automerkkeihin, lista on kattava: Compatible vehicles · Product · Smartcar

Ainakaan esim. Nissanilta ei käsittääkseni löydy kuluttajalle avointa apia eli Smartcar toimisi ilmeisesti palveluntarjoajana kuluttajan ja autovalmistajan välillä. Minulle riittäisi, että saisi haettua esim. akun varaustilan, kun auto kytketään laturiin. Ilmaiset 300 kutsua / kk riittäisi tuohon mainiosti, jolloin voisi hakea lisäksi vaikkapa kilometritietoja silloin tällöin.
Tämäpä kiinnostava, kun ainakin Jaguar/Land Rover sulki Apinsa ulkopuolisilta ja muualla tätä asiaa pohdin, kuinka SOC-tiedon saisin HA:han.
Voisipa ihan vaikka kokeilla.
Eikös Nissan lyönyt 2G-modeemilla olevat (pre 2019?) autot kiinni koko etähallinnasta? Ei tästäkään silloin apua, jos ei autosta tule tietoa.


Vesimittarin luenta alkoi kiinnostamaan. Kuinka helposti tuosta saisi datan ulos ilman kameraviritystä? Modbus ilmeisesti, johto lähtee.. Kokemusta 0.
1721121417817.jpeg
 
Liittynyt
02.09.2021
Viestejä
17
Mulla näitä pari toiminnassa ja aion hakea lisää.
Tuya yhteensopivana toimii myös Home Assistantissa.
Mulla on näitä pari kappaletta, yksi muutaman vuoden takaa ja toinen uudempi. Uudempi ei pysy millään wifissä, aivan sama onko aivan vieressä, vähän kauempana vai kaukana mesh-purkista. Viimeistään parin päivän päästä alkaa menemään offline itsekseen. Ja tätä on vaihdettu takuuseen pari kertaa, eli kolmas yksilö tätä uudempaa on nyt kaapin perukoilla "verkon painona". Vanhemmalla ei sen sijaan mitään ongelmaa, oli sitten tuon uudemman vieressä tai toisessa sijainnissa. Nediksen tuki ei osannut ratkaista; kokeiltiin kaiken laista, mutta lopuksi syytteli TP-linkin meshiä.

Edit: tuolla tarkempaa kuvausta: Muut - Nedis älypistoke kulutusmittarilla (Google Home ym., wlan), Power 9,90 €
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 563
Onko kukaan kokeillut tai ottanut Smartcarin apia käyttöön? Linkki api-dokumentaatioon: Smartcar API Reference - smartcar

Ilmaiseksi olisi tarjolla kolmeen ajoneuvoon 300 api-kutsua / kk / ajoneuvo: Pricing · Plans to launch and scale · Smartcar

Joillain autoilla näyttäisi olevan valmistajakohtaisia tietoja, jotka ei ilmaiseen apiin sisälly. Halvin kk-maksu onkin sitten 19,99 $ / kk.


Tässä vaiheessa oikeastaan kiinnostaisi, että onko tuo Smartcar valmistajien virallisesti hyväksymä toimija eli voisiko tuon ottaa huoletta käyttöönsä? Linkki tuettuihin automerkkeihin, lista on kattava: Compatible vehicles · Product · Smartcar

Ainakaan esim. Nissanilta ei käsittääkseni löydy kuluttajalle avointa apia eli Smartcar toimisi ilmeisesti palveluntarjoajana kuluttajan ja autovalmistajan välillä. Minulle riittäisi, että saisi haettua esim. akun varaustilan, kun auto kytketään laturiin. Ilmaiset 300 kutsua / kk riittäisi tuohon mainiosti, jolloin voisi hakea lisäksi vaikkapa kilometritietoja silloin tällöin.
Ajaisko OBD-lukija asian?

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 132
Osaisko joku antaa jotain vinkkejä yms. Shellyihin liittyen? Isäni on nyt päättäny hommata mökille shellyt ohjaamaan pattereita jotta voi laittaa lämmityksen päälle talvella kun on aikomus mennä mökille. Tämähän tulee siis sähkökaappiin(?) josta ohjataan sitten pattereita esim. ja niiden lämpötilaahan ei voi mitenkään ohjata vaan ne on siinä lukemassa mitä on annettu.

Mutta onko noissa sitten jotain eroja, mikä olis paras hinta-/laatusuhteeltaan? Mökille on tarkoitus laittaa reititin ja siihen Moin 4€/kk maksava laitenetti(tämä nopeus riittänee?).

Entäpä tuo käyttöönotto? Pystynkö mie "etänä" jotenkin ottamaan tuon järjestelmän käyttöön? Ei tekis mieli lähteä ajelemaan satoja kilometrejä pelkästään tuon vuoksi. Vai onko tuo niin helppoa, että se onnistuu hieman vanhemmaltakin henkilöltä jolla on perus ATK-taidot olemassa?

Tai vaihtoehtoisesti, onko jotain parempaa helpompaa ratkaisua? Ainoa mitä siis pitäis pystyä tekemään etänä olis tuo lämmityksen ohjaaminen.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
815
Osaisko joku antaa jotain vinkkejä yms. Shellyihin liittyen? Isäni on nyt päättäny hommata mökille shellyt ohjaamaan pattereita jotta voi laittaa lämmityksen päälle talvella kun on aikomus mennä mökille. Tämähän tulee siis sähkökaappiin(?) josta ohjataan sitten pattereita esim. ja niiden lämpötilaahan ei voi mitenkään ohjata vaan ne on siinä lukemassa mitä on annettu.

Mutta onko noissa sitten jotain eroja, mikä olis paras hinta-/laatusuhteeltaan? Mökille on tarkoitus laittaa reititin ja siihen Moin 4€/kk maksava laitenetti(tämä nopeus riittänee?).

Entäpä tuo käyttöönotto? Pystynkö mie "etänä" jotenkin ottamaan tuon järjestelmän käyttöön? Ei tekis mieli lähteä ajelemaan satoja kilometrejä pelkästään tuon vuoksi. Vai onko tuo niin helppoa, että se onnistuu hieman vanhemmaltakin henkilöltä jolla on perus ATK-taidot olemassa?

Tai vaihtoehtoisesti, onko jotain parempaa helpompaa ratkaisua? Ainoa mitä siis pitäis pystyä tekemään etänä olis tuo lämmityksen ohjaaminen.
No jos hommaa reitittimen ja sen liittymän jo ni ne voi vaikka kaikki konfata jo kotona valmiiksi, lisä konfaus onnistuu kotoa. Mutta ennemmin laittaisin kontaktorin jota shelly ohjaa ja se si taas sitä linjaa jossa PELKKÄ lämmitys ja vain ne patterit jotka päälle haluaa.. ja joku patteri lienee aina pitämässä peruslämpöä? Ja periaatteessahan saa lämmitystäkin säädettyä jos joku lämpötila anturi. Niin kytkee päälle pois halutun lämmön saavutettua
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 563
Osaisko joku antaa jotain vinkkejä yms. Shellyihin liittyen? Isäni on nyt päättäny hommata mökille shellyt ohjaamaan pattereita jotta voi laittaa lämmityksen päälle talvella kun on aikomus mennä mökille. Tämähän tulee siis sähkökaappiin(?) josta ohjataan sitten pattereita esim. ja niiden lämpötilaahan ei voi mitenkään ohjata vaan ne on siinä lukemassa mitä on annettu.

Mutta onko noissa sitten jotain eroja, mikä olis paras hinta-/laatusuhteeltaan? Mökille on tarkoitus laittaa reititin ja siihen Moin 4€/kk maksava laitenetti(tämä nopeus riittänee?).

Entäpä tuo käyttöönotto? Pystynkö mie "etänä" jotenkin ottamaan tuon järjestelmän käyttöön? Ei tekis mieli lähteä ajelemaan satoja kilometrejä pelkästään tuon vuoksi. Vai onko tuo niin helppoa, että se onnistuu hieman vanhemmaltakin henkilöltä jolla on perus ATK-taidot olemassa?

Tai vaihtoehtoisesti, onko jotain parempaa helpompaa ratkaisua? Ainoa mitä siis pitäis pystyä tekemään etänä olis tuo lämmityksen ohjaaminen.
Minkälaiset ne nykyiset sähköpatterit on? Onko niissä jokin lämpötilan pudotuskytkentä olemassa tai tehtävissä?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
815
toi on perseestä ko jos on pois kytketty ja kuorma takana oottamassa ni saa jotain piikkejä, voi vaikka hetkossa napata 30kwh jne.. tilastot kärsii... siis kun si napsauttaa päälle. jos vaan mittausdtaa käyttää eikä kajoo kuorman ollessa takana kytkimeen ni si ok
Lainataan viel omaa viesti ko lisää miinusta, kesäkuun ha päivityksenjälkeen saa olla alvariinsa parittamassa tiliä uusiksi, joka buutista, ja enää tuu siltikään powerilukemia, ainoastaan on/off... Kyllä noi wifit prkleen pilvinensä on helvetistä.. nykyään kaikki mitä mulle tulee on zigbeetä, ei muuta enää tänne taloon. Onneksi tollekin on jo korvaava zigbee mittaus/ohjaus jo postissa.. saa heittää ton serriin si
Edit jaah näin tuote johon viitattiin pois, no se ol:

Mulla näitä pari toiminnassa ja aion hakea lisää.
Tuya yhteensopivana toimii myös Home Assistantissa.
ja viellä edit, taisin sortua ensialkuun kans jopa itse näitä täällä suositteleen, ko sillon vaan mittasin virtaa en pätkinyt tarpeeseen ja katsonut niin logeja
 
Viimeksi muokattu:

Marius

...
Premium-jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
362
Ainakin tälläinen osui heti googlella.. Nissan Leaf
Homeasistantiin siis...
Ihan hyvä vastaus, jos etsii mallivuotta 2019 vanhemmalle Leafille ratkaisua. Tämä ja muutkin Nissanin HA-viritykset jo melko lailla tuttuja.

Nyt kiinnosti nimenomaan tuo Smartcar-palvelu.

Tämäpä kiinnostava, kun ainakin Jaguar/Land Rover sulki Apinsa ulkopuolisilta ja muualla tätä asiaa pohdin, kuinka SOC-tiedon saisin HA:han.
Voisipa ihan vaikka kokeilla.
Eikös Nissan lyönyt 2G-modeemilla olevat (pre 2019?) autot kiinni koko etähallinnasta? Ei tästäkään silloin apua, jos ei autosta tule tietoa.
En tiedä 2G:stä ja vanhemmista Leafeista, kun ei semmoista löydy.

Taidan ottaa tuonne Smartcariin yhteyttä ja laittaa kokeiluun. Nyt varaustaso asetetaan HA:han pikaviestillä, joka on erittäin toimiva ratkaisu sekin. HA:ssa voi sitten muutella tavoitetasoa ja asettaa lähtöajan sekä vaihtoehtoisesti myös varaustason pikaviestin sijaan.

Laitahan kokemuksia, jos otat Smartcarin testiin. Tunnistautumiseen käytetty OAuth 2.0 itselleni täysin vieras asia, mutta kaipa tuon saa jotenkin hanskattua ja halutut api-kyselyt tehtyä.

Ajaisko OBD-lukija asian?

Joku BT OBD-palikka kyllä löytyykin. Ilmeisesti kaipaisi kaveriksi puhelimen ja maksullisen Torque-sovelluksen? Onko tuo kerta maksullinen vai tilauspohjainen?

Tuommoinen BT-palikka ei varmaan paljoa virtaa vie vai katkeaako OBD-portista virrat, kun auton sammuttaa?
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
815
Ihan hyvä vastaus, jos etsii mallivuotta 2019 vanhemmalle Leafille ratkaisua. Tämä ja muutkin Nissanin HA-viritykset jo melko lailla tuttuja.

Nyt kiinnosti nimenomaan tuo Smartcar-palvelu.



En tiedä 2G:stä ja vanhemmista Leafeista, kun ei semmoista löydy.

Taidan ottaa tuonne Smartcariin yhteyttä ja laittaa kokeiluun. Nyt varaustaso asetetaan HA:han pikaviestillä, joka on erittäin toimiva ratkaisu sekin. HA:ssa voi sitten muutella tavoitetasoa ja asettaa lähtöajan sekä vaihtoehtoisesti myös varaustason pikaviestin sijaan.

Laitahan kokemuksia, jos otat Smartcarin testiin. Tunnistautumiseen käytetty OAuth 2.0 itselleni täysin vieras asia, mutta kaipa tuon saa jotenkin hanskattua ja halutut api-kyselyt tehtyä.



Joku BT OBD-palikka kyllä löytyykin. Ilmeisesti kaipaisi kaveriksi puhelimen ja maksullisen Torque-sovelluksen? Onko tuo kerta maksullinen vai tilauspohjainen?

Tuommoinen BT-palikka ei varmaan paljoa virtaa vie vai katkeaako OBD-portista virrat, kun auton sammuttaa?
Katsos. Mun moka en lukenut tarkaan mitä linkasin, oletin ko integraatio ev vehkeelle ni ois ollu uudempi ko se 2019... Kaikki muut lienee olevan uudempana tuettu paitsi nissani si vissiin... Kuten kaikessa nyky elektroniikassa aina ennen osto tsekkaan kuinka istuu ha:han jollen jo tiedä.. ihan kuten oman ev:n kohdalla... Jollei näytä helpolta ei kauppoja...
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 563
Ihan hyvä vastaus, jos etsii mallivuotta 2019 vanhemmalle Leafille ratkaisua. Tämä ja muutkin Nissanin HA-viritykset jo melko lailla tuttuja.

Nyt kiinnosti nimenomaan tuo Smartcar-palvelu.



En tiedä 2G:stä ja vanhemmista Leafeista, kun ei semmoista löydy.

Taidan ottaa tuonne Smartcariin yhteyttä ja laittaa kokeiluun. Nyt varaustaso asetetaan HA:han pikaviestillä, joka on erittäin toimiva ratkaisu sekin. HA:ssa voi sitten muutella tavoitetasoa ja asettaa lähtöajan sekä vaihtoehtoisesti myös varaustason pikaviestin sijaan.

Laitahan kokemuksia, jos otat Smartcarin testiin. Tunnistautumiseen käytetty OAuth 2.0 itselleni täysin vieras asia, mutta kaipa tuon saa jotenkin hanskattua ja halutut api-kyselyt tehtyä.



Joku BT OBD-palikka kyllä löytyykin. Ilmeisesti kaipaisi kaveriksi puhelimen ja maksullisen Torque-sovelluksen? Onko tuo kerta maksullinen vai tilauspohjainen?

Tuommoinen BT-palikka ei varmaan paljoa virtaa vie vai katkeaako OBD-portista virrat, kun auton sammuttaa?
Tuosta Torquesta ei kokemusta mut näkyy olevan maksullinen sovellus. Pösön e2008 OBD jää virtoihin joksikin aikaa kun auton sammuttaa, mutta ECUsta ei saa mitään dataa enää ulos tämän jälkeen. Jos puhelin kulkee mukana niin HA voi tehdä jonkin automaation kun puhelin yhdistyy palikan Bluetoothiin niin se käynnistää sovelluksen samalla tjsp.
 
Liittynyt
29.03.2018
Viestejä
26
Onkos täällä jollain kokemusta Reolinkin älyovikellosta? Vaikuttaa ihan kelpo vermeeltä, mutta erityisesti kiinnostaa onko ollut jotain ongelmia täkäläisessä ilmastossa, kun iskee rapiat -20 pakkaset? PoE versio vaikuttaa luotettavammalta sikäli, kun epäilyttää Wifi versio pysyminen linjoilla yhtä luotettavasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 141
Viestejä
4 318 497
Jäsenet
71 976
Uusin jäsen
Onezki

Hinta.fi

Ylös Bottom